Stavba kola - posouzení nabídky

77 nepřečtených
  • vaclav.inzerce

    Ahoj, oslovil jsem místní stavitele s tímto zadáním:

    " … já – 180 cm, 90 kg, ročně 500 – 1000 km (vím, velké rozpětí, lépe předvídat neumím), ½ asfalt, ½ cesty, těžší – těžký terén nepředpokládám. Kolo 29", vzduchová vidlice, nemusí vážit 15 kg. Cena ideálně do 15.000 Kč, 17 – 18 maximum v nouzi nejvyšší (sorry za omezený rozpočet)."

    Nabídka, která se mi líbí nejvíce – prosím o posouzení:

    rám Force Epigoni

    ráfky Remerx Hurry 21mm 29

    náboje Deore M615

    dráty Černé nerez

    vidlice Suntour Raidon XC RL-R 29“ zamykání z řidítek

    kliky Force Ten3+ trojpřevodník

    řazení Deore SLM610 10 speed

    měnič Deore RDM610 shadow 10

    přesmykač Deore M591

    kazeta Deore 11–34

    řetěz HG 54

    brzdy Shimano M396

    kotouče Deore 160/180

    hlav. Složení semi integrované Force

    představec Profil Race 100mm

    řidítka Profil Race 680mm

    gripy Force tvrzená pěna

    sedlovka profil Race 31,6 400mm

    sedlo Force Lee Sport

    objímka Force

    pláště plášť FORCE 29 × 2,10, IA-2569 á 675g

    duše Rubena

    bowdeny Aligator

    lanka Aligator

    pedály černé alu

    cena 17 000 Kč

    Díky za komentáře a příp. návrhy!

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Marin Rift Zone 2 29 kolo, šedá/modrá Skladem > 2 ks

      Novinka -10% Marin Rift Zone 2 29 kolo, šedá/modrá

      50 499 Kč -10% MOC 56 099 Kč

      Liv Tempt 3 GE 29 dámské kolo, purple ash Skladem 1 kus

      Akce -24% Liv Tempt 3 GE 29 dámské kolo, purple ash

      od 14 799 Kč -24% MOC 21 999 Kč

      Giant Trance X 29 2 kolo, metallic black Skladem > 2 ks

      -6% Giant Trance X 29 2 kolo, metallic black

      od 57 299 Kč -6% MOC 83 999 Kč

      Cannondale Scalpel Carbon 3 29 kolo, candy red Skladem 1 kus

      Výprodej -16% Cannondale Scalpel Carbon 3 29 kolo, candy red

      94 299 Kč -16% MOC 139 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kudykam  

      proč je kazeta 11–34 a ne standardní 11–36?

      Brzdy žádná hrůza nejsou, ale taky bych si osobně dal lepší, záleží na rozpočtu.

      0 0
      • marviq  

        Kde je standardní 11–36? Jinak brzdy jsou slabší, ale fungují a pokud nebude jezdit těžký terén, jak píše, tak lepší ani nepotřebuje.

        0 0
      • Vilém  

        Co je na 11–36 standardni? Proc 36z k trojpile?

        0 0
    • vaclav.inzerce  

      Pro zajímavost přidávám jinou obdrženou nabídku:

      http://www.profilshop.cz/…ator/mtb-29/?…

      Se vzduchovou vidlicí SR Suntour XCR RL Air by to bylo za 15 660K

      0 0
      • Jakobo  

        Ta stavba je o tridu lepsi – razeni, kliky, brzdy etd.

        0 0
      • nitraq  

        Tohle je za 15.6 dost hrůza… devítkový řazení, přehazka s obloukem…

        0 0
      • vaclav.inzerce  

        Proto jsem psal pro „zajímavost“

        Nabídka jiného stavitele:

        Rám – Heavy Tools H3

        Vidlice – SR Suntour Raidon LO-R Air 100mm

        Brzdy, kotouče – Shimano BRM395, SMRT30 160mm

        Kliky – Shimano Alivio 430 3×9, 175mm

        Řazení – Shimano Alivio SLM4000 3×9

        Přehazovačka – Shimano Alivio RDM4000

        Přesmyk – Shimano Alivio FDT4000

        Kazeta – Shimano HG50 11–34 9sp

        Řetěz – Shimano HG 50, 116čl

        Kola – Deore615/ Remerx Hurry

        Pláště – Kenda 29×2.1

        Sedlovka – Zoom

        Představec – Zoom

        Řidítka – Zoom

        Sedlo – Selle Italia Q-Bik

        Hlavové složení – Semi-integrated OEM

        Cena: 17.000kč

        V případě, že bychom udělali pohon 3×10 bude to krom brzd (ty zůstanou BRM 395) komplet na DEORE, kliky s dutou osou. Cena v kompletnim DEORE bude 18.000kč

        Pokud bychom zvolili horší kola, cena by mohla jít cca o 1000kč dolů. Pokud bychom to zkusili namixovat se Shimano Acera tak o dalších cca 500kč

        Nebo nechat třeba DEORE a zkombinovat se SR Suntour XCR, tam bychom se už pohybovali někde kolem 15.500kč

        0 0
        • Jakobo  

          Ja si predstavuju ty nervy pro stavare, kdyz ctou tady to vlakno, okusuji tuzku a snazi se hecnout toho druheho. Vaclavovi ted musi chodit do mailu jedna zprava za druhou :-D

          0 0
          • Erknold  

            zprávy typu: tak já přidám Rebu, já hodím něco z XT, já mám karbonový rám… Tos myslel určitě, což :)

            0 0
          • vaclav.inzerce  

            Nabidky jsem se vystavil se souhlasem stavitelu. Vim o kolech prd, tak se mi nesmejte. I presto si myslim, ze pomer cena/vykon se docela vyznamne lisi ..

            0 0
            • Erknold  

              furt bych šel do první stavby. Přijde mi nejlepší. A kazetu 11–34 neřeš. Ty dva zoubky už tě nespasí. Stejně Ti dojdou síly :)

              0 0
              • kubad  

                má tam kliky 3×10

                takže 22 nebo 24×34 nejlehčí, toho bych se vůbec nebál

                0 0
              • vaclav.inzerce  

                Jsem v podstate rozhodnuty, jen jsem overoval. Ze sipku si nic nedelej, jeden mi tam taky nasmeroval. Nejrenomovanejsi z renomovanych na tomto foru. Pycha predchazi pad :-)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • scalar  

                  Jestli myslíš mne, tak to nemá s pýchou nic společného. Zkus hledat také chybu u sebe, prostě jsi zvolil špatné období na takovou zakázku, před sezónou bys to měl v klidu. Mám jenom dvě ruce, dělám do rána do večera, pro představu tento měsíc jsem už postavil přes 20 kol a víc toho nestihnu, v tom mám čisté svědomí. Když se na mne někdo obrátí, že má na mne reference, má ke mně důvěru, tak se mu snažím vyhovět. Část poptávek musím vyřidit negativně, to jsou lidé, co se ani neobtěžují se podepsat, co zjevně poptávají 5 dalších lidí, co nabídky vystavují na fóru a nechají je posuzovat od lidí, které neznají, o kterých neví, jestli kolům opravdu rozumí a jezdí na nich nebo jen tak plácají do klávesnice.

                  0 0
                  • Tomahomo  

                    Tohle je nejzábavnější typ vláken – musím se smát, co někteří řeší u borce, který chce ujet ROČNĚ 500–1000km po asfaltu… :D

                    0 0
                    • oddie  

                      Samozřejmě. Na tak strašlivou vzdálenost, jakou bezesporu 1000km je, bych to pečlivě zvažoval taky, vždyť to není žádná sranda, ujet takovou porci.

                      0 0
                      • vaclav.inzerce  

                        Pro borce to strasliva porce je, takze neres hrdinu, ale kolo. Posmesky mi neva, kdyz jsou konstruktivni

                        0 0
                        • oddie  

                          No vždyť píšu, že je to strašlivá porce. Já bych si na to ale asi pořídil crosse s V-čky, páč jsem staromilec.

                          0 0
                  • alinceb  

                    Pořád nechápu, co je podle tebe špatného na tom, že si někdo něco poptá u více „dodavatelů“…? Ty když kupuješ třeba televizi, tak dojdeš do prvního kšeftu, necháš si od prodavače něco navyprávět a koupíš tu, kterou ti řekne?

                    PS: Řešení veřejně na fóru způsobem, jakým to udělal zakladatel, je imho úplně mimo.

                    0 0
                    • scalar  

                      Já proti poptávání u víc dodavatelů nic nemám, také to dělám.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Výše to zmiňuješ jako důvod, proč někomu „negativně vyřídíš poptávku“…

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                  • vaclav.inzerce  

                    Jisteze jsem myslel tebe. Situaci popisujes zkreslene. Podepsal jsem se celym jmenem vcet. telefonu. Nez cokoliv vystavim, zeptam se. To vis sam nejlepe. Problem neni v tom, ze jsi nemohl „ted hned“. To ani nikdo ostatni. Potiz byla ve zpusobu komunikace. Kolum nerozumim, ale obchodem se zivim. Ty to mas zrejme naopak. Mimochodem, ostatni osloveni (taktez „renomovani“) reagovali na rozdil od tebe uplne v pohode. Diky jim.

                    0 0
                    • roman 3D  

                      to jsi ještě nekomunikoval se stvořitelem houpacího koňe:-)

                      0 0
                    • scalar  

                      Já jsem to myslel obecně, ne konkrétně na Tebe. Tedy jetě jednou – v této době nejsem schopný pokrýt všechny poptávky, část musím odříct. Nejsem zvyklý slíbit všem, že jim postavím kola a pak je dva tři měsíce tahat za nohu, abych náhodou nepřišel o nějakou zakázku. Chápu, že je sezóna a každý chce jezdit co nejdřív. Prostě nejsem ten moderní obhcodník, pro kterého je prioritou jenom vlastní zisk. Musím tedy občas udělat v poptávkách „čistku“ a některé vyřadit, vyřazuji tedy ty od anonymů, ty od lidí, co jen tak cvičně obesílají každého, na koho narazí, že staví kola a stejně nedokáží nabídku vyhodnotit, protože tomu prd rozumí.

                      0 0
                      • vaclav.inzerce  

                        Reagujes na muj konkretni prispevek a myslis to obecne :-) Tedy jeste jednou – nase domluva ztroskotala na jinych duvodech nez zde obecne uvadis. Uz bych to neresil, vzdyt o nic nejde.

                        0 0
                  • arny71  

                    Je to sice mimo téma,ale taky nechápu, proč by ti mělo vadit, že někdo „zjevně“ poptává více dodavatelů. To je snad úplně normální postup,ne? Nebo ty si myslíš, že je normální vytáhnout z kapsy 18 klacků a dát je prvnímu staviteli kol, který jde kolem?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • scalar  

                      Už jsem tady jednou psal, že mi to nevadí, že to také dělám.

                      0 0
                  • dalimil  

                    musím se Scalara zastat, také mám u něj aktuálně objednané kolo, naprosto normálně spolu komunikujeme, žádný problém nenastal. Obrátil jsem se na něj na základě zdejších referencí, odpověděl obratem a přidal pár návrhů, neměl jsem už potřebu nikam nic posílat…

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Mam stejnou zkusenost. Ono to bude hlavne v pristupu zakaznika jak se predvede v mailu, toleranci a snaze nalezt nejaky kompromis.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • MysoK  

                      Taktiez sa pridavam s plnou spokojnostou, najprv sme asi tyzden riesili detaily konfiguracie, odozva na email v radoch hodin, po objednani bolo kolo cca za tyzden predane dopravcovi a na druhy den dorucene. A teraz mam doma jedno lahke crossove kolo a jednu velmi spokojnu manzelku :)

                      0 0
                      • nitraq  

                        Potvrzuju podobnou dodací dobu, týden se ladí sestava a druhý týden se skládá, i když ještě i během druhýho týdne se řešily drobnosti (většinou barevné:)).

                        0 0
                • Erknold  

                  Je to tak, je prostě špička sezóny. Docela i věřím, ač jsem mnohem menší cyklista než stavitele, tak v červnu a červenci najezdím více než oni.

                  Stejně tak, ty „rady“ od nás jsou vždy stejné ve všech vláknech. Prakticky nikdy se nedočteš, že bys měl někde ubrat a jinde přidat, když to navrhnul Scalar, Maajkee, Hnoj apod. Ti tomu rozumí trošku více, ta sestava je maximum možného v té ceně. Jediné co se dočteš, že by si někdo připlatil za něco jiného. Což by ti řekl i sám stavitel, kdybys mu řekl, našel jsem ještě 1000 korun, kam by mělo cenu je dát. A furt se bavíme o tom, že když bys sériovce dal 50/100 bodů, stavbě 90/100, tak jestli to bude 89/100, nebo 91/100. V porovnání se sériovkou už jsou to fakt ptákoviny, jako počty zoubků. Mimochodem jezdím nejlehčí na krosu asi 26/32 a limitem jsem já a moje plíce a ne kolo :)

                  Nevím jak dlouho trvá sestavit nabídku, ale věřím, že to klidně hodinu zabere, když se furt mění ceny co druhý týden. Proto většinou dodávám, vybrat si jednoho, max dva, když chceš mít porovnání a napsat jen jim. Když nemají čas, tak je to známka, že jsi narazil na správného člověka, ale v blbou dobu a musíš hledat jinde, nebo počkat.

                  0 0
          • Erknold  

            No a já až budu chtít psát nějakému staviteli, tak mě všichni pošlou k šípku :)

            0 0
    • Erknold  

      Dobrý nick :)

      Za mě dobrý. Už teď jsi na 17k. 18 máš max. Takže nic neměn. Ještě tam nemáš košík na lahev, nevím jestli chceš nějaké rohy. Pak nevím, zda máš pumpu na vidlici, jestli ne, tak si jí vem rovnou od stavitele za lepší cenu. Jistě Ti jí vymyslí zadobře. No jsi na 18k. Vše je tam v pohodě, i ty brzdy 396 se nechají skousnout. Již mi nabrzdily více jak 5000 km bez nějakého vysloveně průšvihu.

      Já bych do toho šel ;) Lepší než ten Scud. Scud je slušný až na deore x vidlí XC32 a ten byl za více jak 18k.

      0 0
    • ememem1  

      hm, jestli to co pises je za 17 litrov co je cca 640E tak potom nad tymto by som sa minimalne zamyslel.

      btw neviem preco ale web canyonu mi nefunguje v chrome, treba pouzit iny browser

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maajkee  

      Ono hlavně ten Scud rámk je o dost těžší než Force. A takový malý tajemství Force Epigoni 29 za poloviční cenu ve velikosti 17,5 1780g a MRX Elite 2015 ve velikosti 17" 1820g.

      Takže proto já se rámům Force vůbec nevyhýbám, za tu cenu se dá postavit celkem solidně lehký kolo. Na druhou stranu musím Force rám zafrézovat, ale to je čtvrt hoďky práce navíc.

      0 0
      • scalar  

        A to, že je Force Epigoni a MRX z jiných slitin neřešíš? Z toho vyplývající tuhost, životnost, jízdní vlastnosti. U rámu hmotnost není všechno.

        0 0
      • Evilcleaner  

        scud je sice podstatně těžší, ale tuhost (zejména zadní stavby) je u něj mnohem lepší. mrx je skoro stejně těžké jako scud, ale tuhostí je ještě o kus dál. jinak frézovat kotoučovku musíš u všech a zrovna u toho force to trvá docela dlouho – nicméně dnešní zásilka vypadá tak, že to nějakým způsobem částečně frézováno bylo. fézování středové mufny musíš taky u všech. rámové patky bývají docela rovné, stačí zpravidla bud žádná nebo minimální korekce.

        0 0
    • maajkee  

      Samozřejmě řeším a na dražší stavby ho používám taky radši. Reagoval jsem spíš na ten Scud, právě myslím, že jsi tu někdy haněl rámy Force, tak já jen píšu, že se stavět na nich nebojím.

      Mimojiné já asi poznám prd, ale rozdíl v tuhosti těch dvou rámů jsem defakto nepoznal. Co se týče životnosti, to asi ukáže u toho Force rámu asi až čas.

      0 0
      • scalar  

        Nemyslím, že bych nějak haněl rámy Force, pokud se tedy ty levné berou jako polotovar do výroby. Letos jsem na Force rámech stavěl už 30 kol, takže s nimi problém nemám. Je potřeba rozlišit, jaký rám je pro koho vhodný.

        0 0
        • Datel Stepní  

          Je poznat zkuseny obchodnik. Vyber je o tom zvolit vhodnou vec pro daneho uzivatele. Zde se casto pise, ze ten ci onen ram ma spatnou geometrii a pod. Je to o tom vybrat vhodne kolo pro daneho uzivatele. I v tom je dle meho nazoru vyhoda kolo stavet. Ale musi byt stavitel dobry.

          0 0
    • maajkee  

      Je pravda, že poslední půl rok mi příjde, že MRX rámy chodí občas taky dost oprasený, úchyty kotouče uplně zablemcaný barvou, včetně tak středová mufna, dřív mi přišlo, že to někdo alespoň částečně frézoval.

      0 0
      • Erknold  

        se podívám doma na přítelkyni kolo, jak má véčka, tak jsou patky na brzdy v surovém stavu. Mám dojem, že to úplně hifi nebylo. Surové to nebylo a plně frézované také ne. Ale musím se mrknout, abych nekecal.

        0 0
    • spodli  

      http://cube-bikes.cz/?… co tohle ?

      0 0
      • johninho017  

        Pružinová vidle s tenkýma nohama, základní náboje, kliky bez duté osy. Stavba mnohokrát lepší…

        0 0
        • Singlespeed  

          Subjektivně mi přijde, že ta pružinovka žehlí mnohem lépe než vzduchový Raidon, neleze do ní tak binec jak do Raidona a taky nechytne hned vakl. Navíc mi pružila i při teplotách pod 10 st., kdy se z Raidona stává jen držák předního kola :-).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • maajkee  

      Stačit mazat Raidona olejem a chodí pěkně i v zimě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.