Stavba levného, lehkého HT na malé závody nebo úprava stávajícího kola.

146 nepřečtených
  • vasek80

    Letos jsem prvně přičichnul k malým MTB závodům. Výsledek mne velmi mile překvapil. Bohužel můj Ghost AMR 5700 váží 13.5 kg a mám pocit, že na nějakém lehčím HT bych mohl zajíždět lépe.

    Nejvíce mě štve, že jsem na jaře prodal pod cenou relativně vypiplaného Authora Tractiona na kterého jsem mohl jen pořídit nějaké záplety a byl jsem lehce nad 11kg. Zásadní problém, kterej pochopí dlouze zadaní a ženatí, je, zě nákup nového kola doma nemám šanci obhájit. Ani nemám odvahu to doma nadhodit :-) Jedno sis prodal, prodělal jsi na něm kalhoty, koupil drahé nové a teď už ti zase nestačí… Jako bych to slyšel.

    Jak tedy teď dál.

    1. Napadlo mě, že bych nenápadně vytunil Ghosta, nějaké

    záplety,sedlovka, představec, řídítka by něco mohli srazit. Jenže vážím 80kg a tak ani ty záplety a zbytek nemůžu kupovat nějakej papír. Na kolik bych se z 13,5 kg mohl dostat? Tak 12,5 kg a pořád mám 120mm fulla, kterej stejně pojede na pevném podkladu pomaleji jak HT, jedině že bych zadek trochu přefouknul a semtam zamikal (zase bude le trpět zadní stavba). Investice by to byla určitě nižší jak pořizovat druhé kolo.

    1. Sehnat něco z bazaru a doma si to vyslechnout. Jenže co tak můžu

    v bazaru dobrého sehnat. Strop bych viděl max nějakých 10 000 až 15 000,–- a chtěl bych co nejlehčí kolo raději s véčkama. Na rychlé akce s drobným terénem a sucho by to bylo ideál a na tvrdší terény bych jezdil dál na fullu. Značka je mi volná, klidně Authora, protože u kol jako Duratec, RB, SUP aj. se dá předpokládat, že to nějakej závod odjelo, kdežto nějakej Author by mohl být výletní se šrot vidlí.

    0 0
    • vasek80  

      ups zamykal

      0 0
      • TJK  

        Pores lehke zaplety, bez dusi.. jedinej rozumnej duvod odlehcovat… vsechn o ostatni nema smysl a je to vyhazovani penez…

        0 0
        • vasek80  

          Já budu muset ze zvědavosti svá kola zvážit. Nemám až takovej odhad kolik to může vážit. Středy jsou 6 dírové XT, dráty DT Swiss 1,8mm a ráfek 20 mm AlexRims. Pořešit nějaké ZTR co by mne s přehledem v terénu uvezly a vyhodit duše. Mohlo by to kilo snad i dát a navíc kilo na kolech je fakt 100× rozumější jak kilo na sedlovce s kokpitem.

          0 0
          • Vilém  

            Tak zrovna XT 6 der jsou neskutecny tezitka, zadni ma skoro 500g. Taky bych to videl na ty kola. Pak mozna sedlovka a riditka, ty Ritchey nejsou z nejlehcich. Do zadnych vetsich akci bych se nepoustel.

            0 0
            • McBlacky  

              těžký jsou, ale na tomhle kole už to tolik nezhorší. Navíc váha náboje je skoro fuk.

              0 0
          • slavekRM  

            Prozradím ti, že tvoje kola váží 1990g…

            0 0
            • slavekRM  

              Ale abych tě nemystikoval… Myslel jsem, že máme stejné kola, ale já tam mám náby CL, kdežto ty uvádíš 6dírové… Takže tam bude asi nějaký rozdíl.

              0 0
            • vasek80  

              Tak to není zas až takovej průšvih. Každopádně duše pryč a lehčí záplety a necelé kilo by to mohlo udělat, no spíš asi 3/4

              EDIT jo a nemáš ty 15mm osu? Musím schválně kouknout na rozdíl váhy středů

              0 0
            • vasek80  

              Ještě bych využil že tě tu mám. Jakej máš osobní názor na rozdíl v rychlosti full Ghosta s tím MRX HT, tak celkově na normálních lesních cestách?

              0 0
              • slavekRM  

                Ono se to strašně špatně popisuje, každý pojmu „normální lesní cesta“ říká – představuje něco jiného… Ale můj názor:

                Ten Ghost je pohodové kolo na svižnou jízdu terénem, kterou si člověk chce užít. Není to dle mého názoru žádný rychlík nebo raketa. Ani při výměně kol (na rozdíl od kolegů níže) si neumím představit, že bych na něm jezdil XC závody. To spíš nějaký maratonek… Ostatně jestli máš na kolech klasické osy, tak si zkus od někoho kola půjčit. Nebo ještě líp, zkus si od někoho půjčit HT a projet stejnou trasu.

                A abych odpověděl na otázku – na „normální lesní cestě“ je HT o fous rychlejší (tak 2km/hod).

                0 0
                • nox159  

                  se stejnyma kolama to nemuze udelat 2km/h ani omylem… pokud beru ze posed bude podobny…

                  pokud to nebude hladky asfalt coz u lesnice cesty nebyva a nebude to extra do kopce tak muze byt ten ful i rychlejsi…

                  0 0
                  • slavekRM  

                    Taky neříkám, že je to se stejnýma koly.

                    Pro vysvětlení… Kola jsou, ale dost podobné. HT má kola o hmotnosti 1495g a Full 1640g. Jinak rozdíl, který udávám je na takové mojí testovací dráze o délce 13km se zanedbatelným převýšením a jedná se opravdu o lesní cestu a částečně (10–15%) o polní cestu. Tedy pevná hliněná cesta s kameny, štěrkem, kořeny atd. Samotřejmě nemyslím kameny o velikosti 15cm a více. U Ghosta začínám získávat v těžším terénu – třeba v Beskydech je pro mě neocenitelný a MRX se na něj moc nechytá… Ale to už jsou trasy, které se na závodech moc nevyskytují. Jinak dle mých pocitů je Ghost docela lenoch do kopců. Zdolává je sice docela hravě, ale pomalu… Jinak pro doplnění – obě kola jezdím v dušové verzi.

                    Taky není full jako full.

                    0 0
                    • nox159  

                      tak na rovine pokud slapes slusne by to ten rozdil moc delat prave nemelo…

                      mas na obou kolech stejne plaste – jestli to nedela prave to…

                      jinak prave toho ghosta jsem jel a jede podle me dost pekne…

                      0 0
                • vasek80  

                  Právě já už zapoměl jak se na HT jezdí a teď v týdnu jsem si prohodil kola s kamarádem. On má ne zrovna extra lehké kolo, ale pořáz o chlup lehčí jak já. On byl po chvíli dost z mého kola frustrovanej, prej se to celé houpe a zdá se mu namáhavější šlapání. Mě se také samozřejmě zdálo že jde jeho kolo lépe za pedálem. To je jasné. Na kořenech v terénu zase pri výjezdu získávám já.

                  No a právě to byl ten podnět pro založení tohoto vlákna. Chci jezdit s kamarádama ty okolní závody a já jedinej mám fulla a představa, že jen díky kolu mám třeba na půl hodiny minutovou ztrátu na ně v případě stejné fyzičky mě mrzí.

                  0 0
                  • nox159  

                    u zavodu je to podle me problem protoze vetsina ( beru ty mensi… + kratke trate tech vetsich ) by se dala odjet na cyklokrosce…

                    cim vic terenu bude tim vic se bude smazavat rychlostni rozdil az se dostanes do faze kdy bude full rychlejsi ale to na tech zavodech necekej…

                    obecne co mam vyzkouseno ja tak na fulu proste jedu jinym stylem nez kamos na HT ( HT pod 10kg a full 13kg – vykonkost stejna ) obecne musis vyuzivat vyhody fulu rozbite useky sjezdy… jedes rychleji a do vyjezdu proste pomaleji u HT je to naopak do kopce to jede po rovine v terenu to drnca neda se poradne slapat a z kopce to tak rychle a pritom jiste jako na fulu clovek nesjede ( aspon teda ja ne)

                    porad mam za to ze pokud nemas ambice na bednu tak te ten tvuj ful ( s lehkymi koly ) nemuze nejaky zasadne omezovat… :)

                    0 0
                    • vasek80  

                      Příští rok ta bedna možná bude :-) letos mi hloupě mojí chybou prvně utekla, jinak závody po různejch okolních vesnicích podle obsazenosti nejlepších místních co jezdívaj nějaké poháry a občas se jim to kreje s místníma akcičkama tak mám letos tak do 10 fleku při účasti od 50 lidí do 80. Za měsíc si udělám první pořádný srovnání s místní elitou při časovce na Čerchov (bohužel zrovna 90% asfaltka a 10% panelka). Podle toho uvidím, jestli má smysl uvažovat nad honěním desetin na materiálu.

                      0 0
                      • nox159  

                        tak si kup za cca 3k nejaky HT ram a na ten zavod si to proste preskladej ;-)

                        0 0
                    • Kubiczech  

                      Osobně si myslím, že HT má výhodu hlavně na rovinkách (to se, myslím, dá říci obecně) a v hladších, méně rozbitých stoupání. Čím více rozbitý je výjezd, tím větší výhoda fullu v rámci kopírování terénu.

                      Na většině českých závodních tratí ale full lehce ztrácí na výhodnosti – rozbitých sjezdů je pomálu, rozbitých výjezdů také. Ve sjezdu je full výhoda určitě, ale na našich tratích nijak závratná.

                      0 0
                      • jonti  

                        Úplný nesouhlas, práve na rovinkách získáš na fullu nejvíc, když se jede lesem v mírně rozbitém terénu, občas větev, kámen, listí pod kterým nevíš co je, na fullu jseš výrazně víc v pohodě a často ti ten na HT ani neuvisí.

                        Co vozím full, tak oproti HT ztrácím pouze v silových výjezdech ze sedla ve vysoké intenzitě a v nástupech na silnici, jinak tam není rozdíl. Obecně jsem spíš silný v kopcích a technice, slabší na rovinách, ten full mi právě v tom hodně pomohl.

                        Když se podíváš, tak i česká maratonská špička z velké části přechází na fully.

                        0 0
                    • Chaingang  

                      kontrolní otázka…kolik jsi toho najezdil na cyklokrosce? Jinak souhlasím, že spousta závodů by se na tom dala nějakým způsobem objet, ale nemyslím si, že bys byl ve výsledku rychlejší.

                      0 0
                      • nox159  

                        nerikam ze bych byl rychlejsi… rikam jen ze by se to dalo objet…

                        0 0
                        • Chaingang  

                          ano, objet se to dá třeba i na ukrajině, ale u závodů jde o rychlost, ne? :)

                          0 0
                          • nox159  

                            ano to mas samozrejme pravdu ale pokud se na zavody budou nazouvat FF jako nejrychlejsi plaste pro dany zavod tak je to pak spatne…

                            full ma vyhodu v terenu… pokud tam teren neni tak full o tu vyhodu prisel…

                            ale i tak do pristi sezony planuju vyjet na fulovi pokud sezenu lehke kola a dotlacim ho aspon pod 11kg

                            0 0
    • RomanH  

      Mas tam tezka kola a bizuterii.

      Nicmene bude i rozdil, na jake zavody to kolo chces – jinak to bude vypadat na Maratonu, nejakem vetsim XC a jinak na XC „okolo hnoje“ v okoli prevazne po zpevnenych cestach.

      Nicmene bych to neresil, zacal bych koly a pak tou bizutkou – za par penez dostanes spoustu lehcich.

      0 0
      • vasek80  

        Co myslíš bižuterií?

        závody jak jsi přesně napsal XC okolo hnoje kolem 30km strop 50. Převážně zpevněné lesní a polní cesty.

        0 0
        • jecnak  

          Predstavec, riditka, sedlovka, gripy atd.

          Za levno treba:

          • predtsvec Cannondale C2, vaha jak Ritchey WCS
          • riditka FSA K-Force carbon na Kupkole
          • sedlovka KCNC Ti Pro
          • gripy Scott

          Zbytek nejaky lehky zaplety, UST sadu a PaceStar plaste od Schwalbe a hned budes klidne o vic jak kilo niz.

          0 0
    • McBlacky  

      asi bych jen vyměnil ráfky za nějaký ZTR. Crest nebo Alpine, podle toho, aby ti vyšli dráty – ty 1,8DT jsou slušný váhově. Na to nasadil Schwalbe TLR s NoTubes a hotovo.

      nějaký další tunění by bylo drahý a musel bys vyměnit všechno, nakonec i ten těžkej rám a stejně by to na 120 zdvihu bylo na lehký závody nevhodný.

      Koupit bazarovku za 10–15 je sice řešení, ale taky do toho budeš muset něco nasypat, aby to bylo 100% a sedělo ti to na závody

      0 0
      • vasek80  

        Psal jsem na jednoho Tractiona, že bych jej opět koupil zpět. Tento měl ještě Gillu, ta by se vyhodila, šel tam Epicon, na bazaru nebo ve výprodeji sehnat nějaké XTčkové Véčka a je to kolo lehce přez 10 000, které vím, že mi geometrií sedělo, s váhou 12 kg s pláštěma RR nebo RK. Lehčí záplety na ráfkové brzdy se také pěkně vyprodávají, tak by bylo možná za 15 000,– zánovní kolo s novou vidlí, kolama a pláštěma. Jen na to hodit nášlapy a vyrazit.

        0 0
        • McBlacky  

          myslím, že ten Ghost se ZTR ráfky a TLR NoTubes řešením pojede líp jak Traction.

          0 0
          • vasek80  

            Dík, tohle jsem asi potřeboval slyšet. Napíšu Hnojovi jaká kola by pro mne byly ideálním řešením.

            0 0
          • jecnak  

            Taky si to myslim. Navic teda i vymena bizu bude znatelny rozdil, protoze COMP sada od Toma je hodne tezka.

            0 0
            • vasek80  

              Je. Uvažoval jsem o kompletu WCS alu, ale nejsem si jistej jestli stojí ušetřit plácnu 250g a bát se, že to někde povolí. Jednou šitou bradu už mám :-)

              0 0
          • vasek80  

            Právě mě trochu znervozňovaly ta davy HT. Posledně v první 10 jsme byly dva na fullu (ten přede mnou 100 mm, karbon rám) a další full byl až za třicítkou. Tak jsem tam na tom připadal trochu jak exot mezi chrtama.

            0 0
    • bromden  

      upgrade za 15k to kolo odlehší dost.

      • FRM3 (7000)
      • kevlarový Schwalby, EVO, TLR (NN / RaR podle terénu), minimálně dozadubych ale obětoval pár g a šel do snakeskinu (1400)
      • notubes tmel (500)

      …potud efekt na rycjhlost, dál už asi jen na váhu kola…

      • lehký upínáky (1000)
      • karbon sedlovka (1500)
      • karbon řídítka (1200)
      • XT kazeta (1000)
      • sundat rohy,
      • dát silikonový ESI gripy (4000),

      a minimálně kilo je dole, pocitově to zrychlí jak sviň.

      Jinak to bych si asi dal na kolo já s Tvým zadáním, ale jsem biková lama, zdejší experti ti možný vyradí lepší variantu.

      0 0
      • beeker  

        gripy za čtyři tisíce, to musí být bohatá zem

        0 0
        • Vilém  

          Jednak a taky vubec nechapu, proc by tak daval zrovna Esi, kdyz resi odlehceni a v soucasnosti tam na mechovy WCS:)

          0 0
      • HKou  

        V první fázi bych ušetřil za sedlovku, představec a řidítka ty 3k investoval do lehčích kol (240s/CX/Alpi­ne např.)

        0 0
    • mr.antik  

      Určitě plíživý upgrade:

      • kola, pláště, bezduše
      • kliky
      • řidítka, představec, sedlovka
      • dozadu malej kotouč
      • gripy
      • časem kazeta
      • nějaké ty drobnosti – objímka sedlovky, vyndat ježka apod…

      Teď začínaj různý slevy…

      0 0
      • vasek80  

        Kliky jsou v plánu že přehodím na zimáka. Chtěl bych jen 42/28 s tím souvisí i ta kazeta. Tady je opravdu těžká Deore. Nad 160mm kotoučem uvažuji hned od začátku. Gripy mám pěnové WCS a vyhovujou mi.

        A objímka mě sere. Naivně jsem bez měření koupil 34,9mm a ona tam nejde. Je tam něco ještě širšího a na shopech jsem zatím nenašel jinou.

        0 0
    • kupi  

      Prodávám kolo z mého profilu, ale to by bylo asi pro tebe moc špatné :-D Cenu bych viděl tak 7000 Kč

      0 0
      • vasek80  

        Kolo vypadá pěkně,ale ta hmotnost bude patrně vyšší.

        0 0
        • ulipik  

          1* je těžký jako prase, myslím ,že se od toho fullu moc lišit nebude:-)

          0 0
    • jonti  

      To kolo není nijak špatný ani na závody, pokud nechceš jet moc na špici. Tím myslím bednu v kategorii nebo se jí blížit na závodech typu hůř obsazená Galaxy.

      Divám se na AMR 5700 model 2011.

      Co jsem to kolo zkoušel, tak je hodně jezdivé. Zamykat tlumič je normální, proto tam zamykání je. Určite bych ho zamykal na výjezdy, na rovinkách možná ne. Já ale třeba víc zamykám vidli a obecně moc nezamykám, na 110mm fullu tolik nemusím.

      Ke komponentům.

      Rám, vidlice – ok

      Kola – pořídil bych si lehké záplety na ZTR ráfcích a lehké pláště s Notubes. Na závody s 80kg stačí i 2,1 od Schwalbe, možná bych ale vzal něco těžší a odolnější na zadek. Nebo jak píše blacky přeplést tyto kola na ZTR Alpine nebo Crest. Mě se spíš líbí mít dva páry kol, přece jenom těm současným můžeš nakládat víc, k fullu na nezávodění se víc hodí, jsou tužší a když budeš ty lepší kola vozit jen na závody a důležitý akce vydrží víc. Taky je fajn mít doma zálohu nebo kola na zimu.

      Sedlo – pokud ti sedí SL, bude sedět i SLR TT.

      Sedlovka – vyměnit ten ingot, klidně za hliník, něco jako KCNC pokud nepotřebuješ hokejku nebo WCS hlínu. Uříznout tak, aby v rámu nebylo víc než 15cm.

      Kliky – vyměnit za SLX, i ty současné docela dobře prodáš.

      Řazení, brzdy – tady neušetříš, málo váhy za hodně peněz. Utčitě bych vyměnil zadní kotouč za 160mm, možná i přední pokud by stačil.

      Představec – ani ten Comp tak těžký není

      Řidítka – tady bych vyměnil za WCS Carbon, rozdíl ve váze velký a taky karbon má o něco lepší vlastnosti.

      Nejlepší je udělat si v excelu tabulku a spočítat, výměnou čeho ušetříš kolik gramů, co to bude stát a co bude stát ušetřený gram. Od ceny odečti pesimistickou bazarovou cenu.

      Já bych vyměnil kola včetně upináků a plášťů, menší zadní kotouč, a když tak ještě sedlovku, sedlo a řídítka. Nic víc.

      0 0
      • jonti  

        Ještě kazeta, na tu jsem zapoměl, vzal bych XT a Deore dojezdil na starých kolech.

        0 0
      • vasek80  

        Díky moc.

        Dvě sady kol chci. Jedny rychlé a klidně užší. Něco jako RR vzadu a NN na předku rozměr patrně 2.25 nebo X-kinga 2.2 kterého jezdím na předku teď spolu se zadním RK 2.2. Nevím možná i užší. A druhou sadu na něco zubatějšího a objemnějšího na tréning a výlety.

        Sedlo mám WTB Wigo, je to pohodlné, ale ještě těžší jak SL. To bych asi zatím neřešil, možná nasazoval SLko.

        Sedlovku bych asi vzal Alu WCS, přeci jen stojí teď něco kolem 600,–

        Kotouč půjde, protože stejně budu muset kupovat nové na druhou sadu kol. Možná by šly oba 160.

        Rodla omrknu. Letos už to hrotit nebudu, ale na příští sezonu chci mít připraveno a rád bych využíval posezoních slev.

        0 0
    • miloso  

      13,5 kg je v pohode hmotnosť na závody a pri tvojich zdvihoch ;-)

      0 0
    • xshreck  
      1. sundat rohy (-100 až 300g :-) )
      2. jak píšou zkusit lehčí gripy, ale ty radši vybírám podle pocitu (???

      ± 50)

      1. kola, nejlíp přejít na bezduše či UL duše. Lehké pláště (já mám

      kola bez RU 1470g, pláště okolo 460–500g. Duše takové normal UL 125g). A taky rovnou dozadu dát 160 kotouč jestli nemáš šílenou váhu. Já už jen kvůli špatnému dávkování 180 vzadu jsem zase šel do 160. Tu určitě někdo i rád vymění tady na BF

      1. s kolama XT kazetu, 11–32. (260g – oproti deore snad o 100g)
      2. když už by šel nový pohon dal bych i kliky SLX ( dalších 100g

      dole – hlavně budou nové převodníky… )

      1. podle peněz potom postupně dokupovat lehčí představec, sedlovku a

      řídítka. Já to měl šecko za polovinu ceny z nového kola, bazaru a od kámoše. Takže i tak se dá lehce odlehčit.

      1. když budou peníze, já si koupil přes ebay RU (53g) a sedlovou objímku

      (11g) v přepočtu myslím za 850kč.

      Podle fotky máš i vysoko řídítka, ty podložky taky váží kotel. Takže třeba na superstar.com koupit buď nějaké karbonové za pár kaček bo odlehčované tady. Dá to za pár kaček pár gramů. ALe já jsem spíš pro to to zkusit snížit, pokud by vyhovovalo tak snížit, zaříznout :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Na podložkách ušetří opravdu neuvěřitelně :-)

        Noname 1cm hliníkový podložka – 8g

        Element 1cm karbonová podložka – 4g

        Teď jsem to byl převážit.

        0 0
        • nox159  

          usetri polovinu vahy prece, to je vyhodne :)

          0 0
          • jonti  

            Za 100Kč ušetří 8g, to se vůbec nevyplatí. I na kole v kategorii HT pod 10kg nebo full pod 11kg je investice 20Kč/gram na hraně, 30Kč už mimo.

            0 0
            • nox159  

              ty kupujes jednu podlozku za 50,– ?

              0 0
              • jonti  

                Moc casto podlozky nekupuju, jsem se podival na kupkolo, jedna podlozka za 53Kc.

                0 0
        • vasek80  

          Zas tak hrotit to pravda nebudu. Váha lehčích podložek je jako když ofouknu spodní rámovou trubku od bahna

          0 0
          • xshreck  

            Mas jich tam dost :)) tos jestli bys usetril za 80kc 20–30g to mi neprijde spatne. Takhle se gramari.))

            0 0
            • Vilém  

              O kousek vyse pise Mlok vahy podlozek. Kdyz koukam tak tam ma 3, tzn 12g usetrenych.

              0 0
              • Georrge  

                zní to sice směšně, ušetřených 12g, ale na těhle prkotinkách se dá ušetřit celkem dost. Zkrácení zbytečně dlouhých bowdenů, hliníkové šrouby (kde to bezpečnost dovolí), neopren, nálepky, a pár dalších drobností (něco by se ještě našlo) a máš dole odhadem tak 150g… na sériovém kole se to ale nevyplatí, tam je gramový potenciál v jiných věcech.

                0 0
              • xshreck  

                Taky jsem vazil, kcnc maji 4,5 … Moje puvodni myslim 10–12. Takze uspora velika … A mam to hlavne kvuli vzhledu. Pokud zkrati ktk a da pryc podlozky, ma dole hned 30–50g odhadem…ono jde odlehcit par gramu vlastne i zadara .))

                0 0
                • Vilém  

                  Nj, ale kazdej netouzi po tom, aby na kole sedel jak na skripci a riditka mel o 15–20cm niz jak sedlo:)

                  0 0
                  • xshreck  

                    Chce jezdit zavody a ne mit vyletni pantatovsky posed :) ja na zavodech teda radsi lezim vic, mensi odpor vzduchu apod

                    0 0
    • Bat1  

      Jestli budes stavet a mel by jsi zajem, mohl bych ti nechat ten ram co mam v profilu(fialovej pells thorr elite) peknej pevnej ram.

      Kdyz tak napis e-mail.

      0 0
    • vasek80  

      Takže rozhodnuto že budu spíše odlehčovat. Zatím si vyčlením cca 10 000 na kola, kotouče a pláště, pokud něco zbyde tak sedlovku atd. Ke kolům ještě XT kazetu.

      100g třeba na klikách řešit zatím asi nebudu. Vím že každých pár gramů tady a pár tam dá nakonec pěknou váhu, ale rychloupínáky, ježek, zátka, podložky, sundavat rohy my zatím přijde zbytečné.

      Zkusím někdy vyrazit na kopec kde hodně trénuju. Úsek 8.5km převýšení 450m a schválně si ho vyšlápnu na lehko a pak jinej den s 1.5 litrem v camelu, abych věděl jesti ty poslední nejdražší gramy za to stojí:-)

      Schválně, tipnete někdo kolik může kilo a půl takle do kopce přidat na čase. Řekněme čas mám 30 minut

      0 0
      • nox159  

        1–60s podle me, ale nikdy to nezmeris presne, nemas jak takze chyba mereni bude vetsi nez ten rozdil vahy…

        ja chcu testovat na trase nejakeho zavodu 9kg celopavnaka a 11kg fula (jestli se na tech 11 dostanu) co bude rychlejsi… jen tak z hecu :)

        0 0
        • vasek80  

          Tak se do toho pustím profesionálně. Měření bude zahrnovat i moji aktuální váhu, vždy po volném dnu a tepat budu mezi 160 a 170. Udělám to 3X a výsledky zprůměruju. No dělám si spíše srandu. Minuta to snad nebude.

          0 0
      • MlokCZ  

        Orientačně si můžeš pohrát s tím zde již párkrát zmiňovaným kalkulátorem:

        http://www.nahoru.net/…ulatory.html

        Třeba jsem ta hodil údaje dle sebe a to 70kg jezdec, 12×13,5kg kolo. A k tomu 200W výkon a sklon 5,3%.

        A rychlost to hodí 13,8×13,9km/h. A výsledek to hodilo rozdíl 16s při 37 minátch na těch 8,5km při těch rychlostech.

        A 16s rozdílu je už příliš málo na to, abys to jen dle tepáku mohl změřit. Výkyvy stavu organismu už budou na tohle moc velké.

        0 0
        • vasek80  

          Tak to porad mam vetsi rezervy v treningu nez ve vaze kola. Protoze na Cerchov se jede za mesic a neco casovka a je si to posledni dobou parkrat vyjel a odhadem se kazdym vyjezdem o vice jak 10 vterin lepsim.

          Zaver tedy spise zatim vic jezdit nez resit dekagramy

          0 0
          • mr.antik  

            To je rozumný. Taky bych na závody trošku víc používal propedál, možná přifoukal víc tlumič a naučil se co nejvíc šlapat bez pohupování…

            0 0
            • jonti  

              Vic prifoukat tlumic je chyba kterou jsem udelal na Salzkammergutu, rozhodi to geometrii, nizsi sag ti zvysi teziste a blbe se to klopi do zatacek. Jedine propedal.

              0 0
        • vasek80  

          Funguje všem ten kalkulátor? Já už ho kdysi dávno zde viděl a zkoušel jsem si tam převody když jsem počítal jestli by mi vyhovoval 2×9 převody. Dnes mi ten kalkulátor nespočte nic. Zkoušel jsem chrome, mozilu i operu…

          0 0
      • jonti  

        Podobne jsem kupoval lehky kola nedavno, vyslo to tesne pres 10000 vcetne plastu, notubes, kotoucu a bez kazety.

        0 0
      • xshreck  

        Kdyz uz pohon tak aj s klikama O:-)

        0 0
    • vasek80  

      Psal jsem na jeden shop na HTčko Tractiona starej model. Zatím bych na něm vyměnil vydli za Epicona, koupil snad na bazaru nějaké XT nebo jiné lepší véčka, pořádné pláště a budu mít za 14 000 cca 12kg HT.

      Časem jiné kliky, kazetu, sedlo mám SI SL, vlajdy, představec a sedlovku dám Eastony ze zimáka. A dalším časem záplety. Postupem času bych to viděl na kolo do 20 000 s váhou nad 11kg. Posed upravenej nižší a full zůstane na tréning, cestování a případné terenější maratónky…

      0 0
      • vasek80  

        Čekal jsem nějakou reakci, myslíte, že to bude také schůdné řešení? Tedy pořídit si k fullu lehčí HT.

        Vím, že po většinou jste mi radily ať raději Ghosta odlehčím, ale dost dám na názor SlavkaRM, který má totožný rám co já a nedovede si dost dobře představit ani po odlehčení na tom jezdit závody v lehkém terénu. Semínko bylo zaseto a myslím si, že i kdybych Ghosta odlehčil, že mi porád bude v hlavě vrtat, jestli by nebylo přeci jen lepší HT.

        Toho Tractona jsem měl a po relativně malém vylepšení měl 12.2 kg s pedálama těžkým sedlem, košíkem, rohama, 500g pláštěma a dalším. Věřím, že za relativně malý peníz, tedy do těch 20 000 se půjde snadno dostat lehce nad 11kg.

        Takže bych měl 13.5 kg fulla na ježdění, případně terénem náročnější akce a 11 kg HTčko s 2.0 pláštěma, ostřejším posedem na rychlejší vyjížďky a závody.

        0 0
        • HELLBOY22  

          Ja by som riešil asi výmenu rámu na Ghoste.

          0 0
        • Azmir  

          Pokud chceš kupovat a pak vylepšovat HT na V brzdách, počkal bych si na bazar, občas se tam objeví dost slušné modely na V za super ceny. Popřípadě jak už tady padlo, koupit HT rám a před každým závodem ty komponenty přeskládat, ale komu by se do toho chtělo.

          0 0
            • Vilém  

              Ten Duratec je 12t jen za ram, coz mi na 3 roky jezdeny ram, navic po laku (clovek si muze domyslet, proc jej lakovali) prijde jako vcelku prestrelena cena.

              0 0
            • vasek80  

              Ten Kellys vypadá také prapodivně. Podle fotek jetej navíc s původním Foxem.

              Bazar také sleduji, ale podle cen jsem zatím dospěl k tomu, že pokud bych mohl mít nového Tractiona s Epiconem za cca 13 500, tak to žádná bazarovka zatím nepřekonala.

              0 0
              • Azmir  

                Jenomže na tom Authorovy je snad kromě pohonu všechno k výměně.

                0 0
                • vasek80  

                  Tak brzdy vyjdou na pár korun. Pravděpodobně nějaké XT na bazaru pořeším. Vidle je jasná. Co dál, sedlo mám SI SL, vlajdy a představec se sedlovkou budu mít na zimáku patrně lehčí naž tam bude a na zimáka jsem to dával na jaře, takže nové a můžu to prohodit. Asi bych tam dal z Ghosta kliky a na Ghosta XT, nebo koupil nějaké Sram X-5 za pár korun. Do ráfků zatím Rubenu a no tube tmel.

                  Já bych to až tak nehrotil. Pod 11.5 kg budu mít snadno a hned a pokud časem koupím nějaké relativně obyč záplety, tak se dostanu na těch 11. To by mi ke spokojenosti stačilo. Ten rám až takové těžítko není – odkaz a geometrií mi vyhovoval. Jen bych se nafackoval, že jsem ho už vyladěnýho prodal.

                  0 0
                  • Azmir  

                    To být tebou si raději promluvím s přitelkyní a pošetřím dalších 15tis a za 30tis můžeš mít carbonové dělo na XT a možná i foxu nebo něčem podobném.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Tolik do toho ani nechci cpát já. Je to na závody v okolí, žádné pohárové. Aktuálně mám na to jezdit do 10 místa s obsazeností cca 70 lidí. S tím jak se účastní, nebo neúčastní místní špička to je tak do 5 s šancí občas bojovat o bednu. Myslím, že podle terénu budu na Aurhoru i tak rychlejší jak teď a to mi stačí. Naopak je hezké dojet na takovém kole před různýma speciálama :-)

                      0 0
                      • xshreck  

                        když si to tak vezmu, váha na závody nehraje až tak velkou roli. Je to jen jedna z výhod.

                        Když porovnám dvě kola s trochu odlišnou gemometrií a jiným posedem kde má jedno 11 a druhé 13kg. … zase takový rozdíl tam není. Nejvíc to cítím jen v lehčích kolech :) jestli chceš závodit, spíš potrénuj a dojedeš to na čemkoliv .-)

                        0 0
                    • vasek80  

                      Jo a neodpustím si rýpnutí… Ona Foxka oproti Epiconu až tak velká výhra není, tedy krom váhy. Já byl s Epiconem spokojenej.

                      0 0
                    • scret  

                      hod link na karbonovy delo s foxkou na XT do 30ti…to me zajima:)

                      0 0
                      • Azmir  

                        neni tam fox ale reba ale což, bylo tam psáno možní i s foxkou ;-) http://cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          férovka

                          0 0
                        • ulipik  

                          tak kdyby to bylo menší, tak to koupim manželce k ježuchu. Fakt pěkný. Zrovna řeším, že její HT JAMIS je dost těžkej a v Alpách jsem měl letos blbý pocit, že si jedu na super kole a ona vláčí těžítko.

                          0 0
                        • scret  

                          to neni spatny…

                          jenom mne vzdycky napadne otazka, do jaky miry je ten ram opravdu karbonovy a ne jen kilo a pul pryskyrice:)

                          0 0
                          • Azmir  

                            Nevím jestli by si výrobce mohl dovolit vyrobit karbon co není karbon. Jinak jestli je původní cena 54k tak proč ne. Jestli mají posledních pár kusů tak to bývá často že se slevní na úplně likvidační ceny.

                            0 0
                            • scret  

                              karbon dneska tahne lidi, stejne jako kdysi hlinikovy ramy… a proto i vetsina lowend firem zarazuje do svy kolekce radobykarbono­vy ramy…

                              Pokud karbec ram, tak jedine nejakej opravdu spolehlivej, odzkousenej, fungujici a od firmy ktera se tim zabyva uz dlouho… Cozý se bohuzel potom promita i do ceny s tim, ze ram stoji jako cele tohle kolo:)

                              Ale Haibike ma u mne zatim duveru vetsi nez Kellys, Author apod. Tak za ty prachy, asi proc ne…

                              a likvidacni slevy… tenhle termin je fakt vtipnej:)))

                              myslim ze na tom jeste vydelaj i tak…

                              0 0
        • AleZ80  

          Zrovna na tý panelce na Čerchov by mohlo být to HT lepší. Chvílema je to dost prudký a na HT můžeš jít se sedla beze ztrát energie.

          0 0
    • vasek80  

      Tak vyřešeno Traction už je doma a jde se objednávat upgrade…

      0 0
      • McBlacky  

        :) pevná vidle jako první :)

        0 0
        • vasek80  

          O té jsem uvažoval. Něco jako má turista, ale nedovedu si představit jak to pracuje na kořenech, nebo v terénu…

          0 0
          • nox159  

            nepracuje to nijak ;-)

            0 0
          • kubad  

            mam obavu ze si stejne tak nedovedes predstavit jak tam bude pracovaz HT ale je to tvuj nesmyslny boj

            0 0
            • xshreck  

              :D

              0 0
            • vasek80  

              nerozumím…

              0 0
              • kubad  

                no ze kdyz nezkousnes pevnou vidli, tak te naprosto stejne bude v terenu brzdit HT

                0 0
                • vasek80  

                  Já neříkal že ji nezkousnu. V životě jsem karbonovou pevnou vidli nejel a vůbec nevím, jestli to nějak pracuje. Pokud to alespoň trochu pruží jako některé karbonové rámy nebo se to vůbec nehne ani o mm.

                  0 0
                • vasek80  

                  A proč bych si neměl představit jak pracuje v terénu HT, vždyť na fullu jezdím rok a do té doby jsem měl jen HT a dříve celopevňáka.

                  0 0
                  • kubad  

                    no az to slozis tak sem zajimavy na srovnani rychlosti, mam obavu ze budes vcelku zklamany

                    0 0
                    • vasek80  

                      Možná to bude víceméně stejné, ale minimálně na mé vyjížďky kde je převaha asfaltu bude HT vhodnější. Fulla můžu konečně trochu nastavit houpavěji aby byl v terénu pohodlnější. Třeba zadní tlumič jsem využíval jen z 50% měl jsem ho přefouklej SAG ani 20%. Zkrátka pokud budeme plánovat výlet více do lesa vemu Ghosta s širším terenějším obutím a pokud se pojede po stezkách, tak pojedu na HT.

                      Navíc ani kdyby nebylo HT rychlejší a nestálo to za to, tak nahradí mého zimáka a dojížďáka do práce Kinetika 1998, kterej už mele z tosledního. Ono to až takovej rozmar nebyl koupit to jen na 5 vesnickejch závodů do roka.

                      0 0
                      • kubad  

                        pak ok – jako zimák se bude hodit

                        0 0
                      • nox159  

                        mam doma fulla i HT tedka jsem to vazil full 13kg HT 10kg a at uz jedu kamkoliv na vyjizdku tak uz by me ani nenapadlo sedat na HT, full je proste lepsi clovek si to na nem vic uzije at jede cokoliv…

                        podle me sis v rychlosti nepomohl a rekl bych ze to tvoje nove HT bude pomalejsi nez ten ghostik na lehkych kolech… ale tak sam uvidis…

                        pak napis uprimne hodnoceni :)

                        0 0
                        • kubad  

                          jj vidím to stejně

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak pokud to je opravdu do terénu, tak jasně. Já mám na celopevňáku letos najeto třeba už skoro 2000km a baví mi (na fullech mám dohromady o něco více, ale ne o moc; je fakt, že na hodiny budu mít na fullech o hodně více, na celopevňáku to na rychlejších trasách rychleji naskakuje). Ono když jedu třeba Z Berouna přes celé Brdy do Plzně rychlou variantu téměř bez terénu po kombinaci asfaltky, šotoliny a má to 140km, tak si to rozhodně užiju víc na 29 celopevňáku než na fullu.

                          A pořád tam mám ten rozdíl kolem 10% na průměru (na té rychlé málo teréní trase) ve prospěch celopevňáka (a při FA 2,4 je to už i lehce přes 10%) a více si na něm užiju dupání ze sedla.

                          0 0
                          • kubad  

                            jenže ty máš fully trochu jiné kategorie, kdybys měl poměrně rychlé 120mm tak nevím jestli bys HT řešil tam ten rozdíl bude jen o pláštích

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Já bych hlavně fulla 100–120mm kategorie už vůbec nechtěl. I kdybych ale měl 120mm fulla, tak bych k tomu celopevňáka chtěl.

                              Měl jsem dvakrát chrtího 100mm fulla. Kdysi můj úplně první full, kdy jsem ještě vůbec netušil, co mi bude vyhovovat a jako mnoho dalších jsem se tenkrát zcela zbytečně bál vyššího zdvihu.

                              A pak mezi minulým 26 celopevňákem a současným 29 celopevňákem jsem znovu zkoušel chrtího fulla jako doplněk k vyšším zdvihům.

                              A tahle mezi kategorie není prostě pro mě. Odezva na pedálu a dupání ze sedla je jen o trošku lepší a bez omezení propedalem a zamčení vidlice to na delší úsek ze sedla stejně není. A rychlostně to není o moc lepší než současné 140–150mm fully co jezdím. A chováním v terénu to je o hodně horší než 150mm zdvihu.

                              A kromě dupání ze sedla co hrdlo ráčí, aniž bych cokoliv přepínal oceňuju na celopevňák, že nejsou žádné změny geometrie ve výjezdech + minimální údržba a větší spolehlivost.

                              Nějak mi ta nespolehlivost pronásleduje i když mám více fullů. Na dovolené v Jizerkách jsem půl dovolené musel odjezdit na NN/RaR i když jsem chtěl odjezdit náročnější zajímavé terény na FA 2,4. Na kole s FA se odporoučela vidlice (vadné těsnění v Talas systému) a kola ani pláště jsem prohodit na druhý full nemohl (na starší Stereo dozadu se mi FA 2,4 nevejde).

                              Je ale fakt, že celopevňáka mám takový univerzál (použitím), tedy jak na lehčí terény + jen sem tam kratší techničtější pasáž pro spestření, tak ho mám i na asfalt místo silničky třeba na zimu kdy je v lese hodně bahna (když se ještě neudrží sníh nebo to není aspoň zmrzlé).

                              Někdo má místo toho silničku.

                              0 0
                              • nox159  

                                tak tohle vsechno o tom celopevnaku je jen proto ze nejezdis silnici kdybys silnici mel tak potrebu mit celopevnaka nemas… ( teda muj nazor ) vyuziti celopevnaka a silnice se z 80% podle me kryje… 20% jsou zavody do vrchu a blbnuti v „trial“ v terenu :)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je otázka. Na silničkách mám najeto určitě 30tis.+ (tedy zkušeností dost včetně vystřídání většího množství silniček) a kdysi mi to hodně bavilo (malý provoz i na pěkných silnicích) + loni poslední pokus se silničkou.

                                  Na silničce (kdybych neměl problém s berany, který definitivně u mě silničku odpískal) bych v současnosti mohl odjezdit tak maximálně 10–15% z toho, co odjezdím na celopevňáku. Většina toho co na celopevňáku odjedu je mix (v rámci jedné trasy) asfaltu, šotoliny (a jiných lesních cest s nerozbitým povrchem) + něco málo opravdu terénu (ale malá část z trasy, třeba jen 5%).

                                  To spíš ukazuje, že i když bych neměl problém s berany a silnička mi seděla 100% pro pěkný asfalt, tak i přesto by teď už pro mě byla zbytečná.

                                  0 0
                                • DaSnail  

                                  no, napr mne by sa vyuziti celopevnaka a silnice krylo možno na 10%, skor menej. ;o)

                                  0 0
                                  • AleZ80  

                                    Tak, tak, lesní/polní cesty jsou na celopevňáku v pohodě. Ale na silničce ?

                                    0 0
                    • vasek80  

                      Včera jsem najel prvních 40km. Váhu mám rozbitou a čekám na novou, ale váha bude na cca 12 kg +/- 200g (spíše -).

                      Rozhodnutí koupit Tractiona nelituju. Jel jsem s kamarádem se kterým jezdíme a i on mi potvrdil že určité úseky jedu rychleji. Kolo zrychluje o třídu lépe jak Ghostík. Na Ghostu jsem kamaráda na jednom čistém výjezdu bez kořenů nikdy neutrhnul a teď nebyl problém. Ten kopec jsem vyletěl jak nikdy předtím až jsem se sám divil jakým rozdílem.

                      Jinak jaké vyklepání a jak nepohodlné je HT na kořenech jsem už zapoměl. Na Ghosta nedám na vyjížďky dopustit a 90% příští sezony budu jezdit na něm, ale Traction a obecně HT je proti němu raketa a do kopců kde nejsou kořeny zrychluje s neuvěřitelnou lehkostí. Myslím, že jak někdo psal výše tak na závody okolo hnoje jsem zvolil dobře a i kdybych Ghostíka odlehčil o 2 kila a dal lehčí záplety, tak rychlejší díky tlumiči nebude.

                      0 0
    • karliner  

      Pokud očekáváš výše uvedenou reakci partnerky, uvažoval bych spíše o její výměně :-/

      0 0
      • vasek80  

        To ne, ona to se mnou myslí dobře. Já se pokaždé do něčeho zapálím a jsem schopnej do toho utopit spoustu peněz, tak mě trochu krotí :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.