Zdar, po dlouhém rozhodování, jestli pořídit FS nebo HT a či koupit sériové kolo nebo stavět, jsem se rozhodl, že postavím pevňáka… Základem je rám NS Eccentric z oceli a počítám s vidlicí o zdvihu 140 mm a použitím 650b kol. Momentálně se snažím dát dohromady všechny komponenty s tím, že až bude vše doma, začnu stavět. Chybí mi už jen pár věcí, mezi které patří hlavně vidlice. Dostal jsem se do bodu, kdy se rozhoduji mezi dvěma kandidáty…
a)Auron RC2 z tuning-testu snížený na 140 mm
b)Float 32 RLC FIT v Kashima úpravě
Kterou z vidlic byste doporučili pro ježdění stylu trail a AM/lehčího endura s občasnými skoky v případě, že od ní požaduji bezproblémovou funkci s citlivostí na drobné nerovnosti, ale spíše progresivnější projev a zároveň solidní tuhost? Fox je sice určen pro 26" kola, ale mám zjištěno, že i u 27,5" zůstává mezi pláštěm a můstkem slušná rezerva, nicméně jsem o něm až na tento review moc nenašel. Podle toho by měl mít dobrou citlivost a stabilní chod, ale s tuhostí na tom asi nejlépe nebude. O Auronovi se dá dohledat samozřejmě mnoho.
Pak mám ještě jednu otázku ohledně bezdušového systému. Po předchozích kladných zkušenostech s Remerx koly jsem pořídil zapletená kola na ráfcích Hurry a měl jsem v plánu tam dát zesílené duše s autoventilkem. Zjistil jsem ale, že do díry v ráfku se autoventilek nevejde, takže tam buď budu muset dát duše s galuskovým anebo se odhodlat k bezdušovému řešení. Pláště mám Maxxis tubeless ready, takže s těmi by problém být neměl. Nejsem si ale jist, jestli páska v ráfcích, která je tam přilepena napevno je rovnou příprava pro bezduše nebo je to pouze klasicka páska a je jenom přilepená. Řekl jsem si, že předtím, než napíšu přímo výrobci se zeptám tady. Třeba mi to někdo pomůžete objasnit. Udělal jsem i fotku, ale nevím, jestli z toho půjde něco poznat… Bezduše jsem na kole ještě neměl, takže je to pro mě celkem neznámá, co jsem se ale díval, tak tam při lepení pásky každý nechává díru na vetilek co nejužší, ať to dobře těsní a toto je celkem lochna.
Díky všem za reakce