• VESELYbiker

    Zdravim vsechny bikery a bikerky:-)Prosim o malou radu.Pres zimu si chci nechat skladat kolo.Chci se vejit do sumy 20000–23000Kc.Chtel bych to na sportovni cross-county(asi 6000km)jizdu na zpevnene lesni cesty sem tam prejezd po asfaltu a jinak teren.Na danem kole bych chtel nejakou vidlu co uz vydrzi a kvalitni ram ostatni bych dal kompromis.Ram a vidla-zaklad.O vidlici sem uvazoval a libila se mi ROCK SHOX Recon 2006asi ta nejvyssi sezenu ji za 8500KC a ram si zatim nejsem jisty bud RB CR1500 nebo Pells RAZZER ELITE 2006,nebo neco jine.Tak moc nevim prosim poradte mi co bych mel zvolit a jestli se do te sumi vubec vejdu.Diky

    Anketa: Kteryý rám by jste si vybrali na zňovaný bike?

    10x
    71%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • jonti  

      Poradím ti nestavať. Ja som si svoj bike postavil a vidím, že je síce presne podľa mojich predstáv, ale za tú cenu, keby som ho kúpil naraz, mám v nejakom veľmi dobrom výpredaji asi lepší bike. U mňa bola voľba skladať podporená hlavne tým, že som už pol vecí na bicykel mal doma a bolo mi ľúto sa ich zbaviť. Navyše v tej cene kde si máš veľmi dobrý výber hotových bikov a ak nechceš nič veľmi spešl, tak často stačí vybrať sériovku a komponenty za pár tisíc vymeniť. Mimochodom, skús si spraviť excel s celým bicyklom, cenami podľa kupkolo, kolokram, netbike a bikesport a uvidíš, že to zrejme až tak super nevyjde, keď to všetko spočítaš a porovnáš s nejakou napr. Meridou v zľave.

      0 0
    • Páník  

      Spis kup cely kolo ted ve vyprodejich, ktery by nejvic odpovidalo tvym predstavam a pak doladuj detaily

      0 0
    • Bafoon  

      Určitě si to hod do xcelu jak říká jointy udělal jsem to přesně tak jen s tím že MĚ nikdo neporadil které eshopy jsou dobrý :o) já je projel všechny jednotlivě součástku po součástce :o) jinak jestli stavět nebo koupit a poladit jsem tak na pochybách já stavěl a vyšlo mi to o nějakých 5–7tisic líp než kdybych poladil limit jsem měl 17tisíc a bajk je lx complet a řazení měnič smyk X.9 :o)

      0 0
      • MlokCZ  

        To by mě zajímalo, co je zbytek kola, tedy hlavně rám, vidlice, kola, brzdy (zda jsou v-čka nebo hydry, když píšeš, že je to komplet LX). Důvod proč by to mohlo být levnější než upravení komplet kola mě napadá jediný a to že jsi sakra ošidil nejdůležitější části kola a komplet kola se nabízí většinou více vyváženější.

        0 0
        • Bafoon  

          pracuju na profilu neboj :o) rám author traction, vidle xcr sunturka a s hydrama mě nestraš když brzdy tak vééééčka! :o) a sakro ošidil? mno nevim co bys chtěl za ty prachy?!

          0 0
          • MlokCZ  

            Ještě ty kola si nenapsal. Já osobně bych raději slevil na komponentech a koupil uričtě lepší vidlici. S v-čkama žádný problém v této cenové kategorii, to byl dotaz jen abych měl představu kolik by to kolo mělo stát. Taky bych dal za tyhle prachy v-čka. Třeba teď mi tu doma stojí Amulet kamarádky, který je se stejnou vidlicí, napůl namíchané LX a deore a komplet celé (koupeno jako celé kolo) to stálo pod 13tis. Proto mě vůbec nebylo jasných těch ušetřených 5–7tis. Myslím, že při výměně na tvoje osazení by to kolo stále vyšlo levněji než tobě, natož o 5–7tis. dráž.

            0 0
            • Bafoon  

              lx náboje ráfky remerx dragon dráty normální nerez, to jestli koupit ve slevě je sice všechno moc pěkné ale ve slevách jsem neviděl 23" rám kterej jsem sháněl a to NIKDE mno a o zbytku se můžem hádat dlouho :o) počkej na profil a pak mě můžeš utřít :o) vycházel jsem z ceny bikesportu kde horáka na lx nabízel za 23500 a bafoonek má PAR hezkejch věci „XT“ TAK

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak ta velikost rámu to dost komplikuje, to je opravdu docela dobrý důvod stavět a byl by problém sehnat hotovku za pěkný prachy. Akorát v takovém případě bych se hodně zamyslel na 29kou.

                0 0
                • Bafoon  

                  to jsme tu probírali v threadu „moje nové kolo aneb chci podrbat“ či tak nějak :o) v té době jsem o 29" neměl ni šajn stejně tak o bike-foru :o((( ech což přemejšlím o 29" si tři dny vrtá mi to vrtá ale jestli souhlasíš že 29"=mín legrace v terénu tak jsem si vybral dobře…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já nemůžu objektivně hodnotit 29ky, já jsem na ně moc malý a pro mě nejsou (sice mám 182cm, ale k tomu ještě krátké ruce a trup a potřebuji menší rámy, všechny svoje kola mám 18ky).

                    Pro mě by to určitě méně legrace v terénu bylo. Ale když budu vycházet ze skušeností dlouhánu, kteří tu 29ky jezdí, tak se mi to podle jejich názorů nezdá, že by v tom byl problém. Ideálně to budeš muset ale vyzkoušet sám a pak posoudit.

                    0 0
                    • Bafoon  

                      já mám 194cm a tak nějak asi budu taky nějaká geneticky upravenej :o) prý se dá 29" postavit i z crosového rámu…jááááá nevim mě se tenhle démon líbí a rám mi sedí, třeba časem až budou kačáky :o) 29" mi přijdou spíš na delší štreky kde se to využije takhle když vjedu do lesa dám si tak těch 30kiláčku vyblbnu se (rozbiju se) motat se tam s těma obručema…když pominu geometrii rámu tak na crosoj jsem měl taky gumy dle tehdejších znalostí sakra široky a prostě to nebylo ono…

                      Mno to jsme se pěkně odtáhli od problému :o))

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Crossový rám a 29ka jsou pro stejnou velikost kol, ale jinak se liší geometrií (i když pár sportovnějších crossů se geometrii 29ke docela blíží), do 29ky půjdou širší pláště, … Takže totéž to určitě není.

                        0 0
      • Nodar  

        jestli to budeš mít v Excelu, tak to sem pro zajímavost hoď jako přílohu. Brácha chce taky nové kolo v podobné ceně, zatím uvažuje třeba nad : www.cyklosvet.cz/…0/22354.html a stavba kola je taky možnost, jen jsem měl pocit, že to za tu cenu nepostaví. Blbé je, že tuto sezónu ve výprodejích nic není :-(

        0 0
    • nooski  

      Určitě stavět. 1. budeš mít originál přesně podle sebe (pokud ovšem víš, co přesně cheš ;-) ) 2. můžeš i po bazarech sehnat třeba věci sundané z nových kol, protože je majitel vymění za jiné a cena může být klidně i o polovinu nižší. Akorát to zabere více času a není to tak pohodlně jak koupit si celé kolo a pak jen vyměnit pár součástek. A nejlépe to taky poskládat osobně, nebo aspoň pozorovat jak to někdo skládá (to si ale neumím dost dobře představit). V servisu bych si už nikdy nedal poskládat celé kolo – každý si optimalní seřízení přehazovačky představuje asi jinak. Moje představa, že by řazení mělo jít lehce a přesně se rozcházela se servisákem.

      0 0
      • maxtor  

        Pod to bych se podepsal. Jenom bych dodal, že aspoň z mého úhlu pohledu ke kolu, které si člověk sám spostaví podle svých představ, získá úplně jiný vztah než ke kolu, pro které si dojde do obchodu a ukáže na něj prstem.

        0 0
        • nooski  

          Tak tak a navíc člověk pak nemusí s každou prkotinou do servisu a i drobnější řešení problémů na cestě může být jednodužší, když člověk má ponětí jak součástky na kole fungují.

          0 0
          • maxtor  

            Přesně tak… Moje kola ani neví, jak to v servisu vypadá:-)

            0 0
      • MlokCZ  

        Pokud nemá aspoň nějaké zkušenosti a nestaví kolo, protože ho to baví, tak se na tom akorát navzteká a bude mít spoustu starostí navíc. Všichni co tu doporučujete stavět, tak patříte mezi ty, které to vyloženě baví a rozumíte tomu. Kdyby ho bavilo stavět, tak se ani neptá a dávno staví a v dotazu nepíše, že si nechá postavit kolo (ne že ho bude sám stavět).

        A pokud někdo nemá ty zkušenosti, už vidim jak staví a řeší následující problémy:

        • frézování všeho možného (tady i když zkušenosti má, stejně nebude mít vybavení a poběží s tím do servisu)
        • vyplétaní kol (je fakt, že může koupit už celá kola vypletená)
        • hlavové složení
        • v případě potřeby zkracování hadiček odvzdušňování brzd

        A spousta další věcí, které se dají pokazit, když ty zkušenosti nejsou.

        Oproti tomu doladit u hotového kola některé věci se kterými nemusím být ze servisu spokojen je prkotina (třeba to seřízení přehazky). A taky ne každý servis předává špatně seřízené kolo.

        0 0
        • maxtor  

          Jaké frézování??? Už jsem pár kol poskládal, ale nikdy jsem nic nefrézoval. Když jsem stavěl první kolo, tak jsem taky měl nulové zkušenosti a udělal jsem pár chyb (koupil třmen IS na vidlici PM atd.),ale aspoň mě to donutilo sednout ke kompu a něco se o kolech dozvědět. Díky tomu si v podstatě všechno můžu opravit sám doma a mám pokoj.

          0 0
          • nooski  

            Když koukám do profilu, tak je mi to jasné proč jsi nemusel nic frézovat:) Např. Meridy a Rock Machiny stejně jako můj Superior, byly naprosto nepřipravené pro montáž a plno věcí bylo třeba doladit. NApříklad závity na košíky byly úplně zalité barvou…

            0 0
            • maxtor  

              Já jsem ale neskládal jen kola, která mám v profilu!! Jedniné, co jsem vždycky nechal pro jistotu udělat, bylo protažení závitu pro středovou osu a jednou jsem závitníkem protahoval závit pro přehazovačku (byla tam pevná patka)… Jinak musím zaklepat… Fakt jsem se s ničím takovým, co popisujete, nesetkal… Asi jsem zelenáč:-))

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono třeba frézování dosedacích ploch, když chybí nemusí vadit a klidně vše může fungovat i bez toho v pohodě. Ale taky nemusí.

                0 0
          • MlokCZ  

            Frézovat by se mělo lecos (střed, dosedací plochy na vidlici i rámu pro uchycení adapterů, …), ale jak píše nooski u některých rámů už to může být hotové při koupení rámu.

            0 0
          • Bafoon  

            moje reč! já než začal stavět první kolo ani nevěděl že se dá štelovat přehazka… a že jsem si střeba koupil lx přehazku a gripshift od sramu?! eh čo bolo to bolo :o))

            0 0
          • MlokCZ  

            Já si většinu věcí taky opravím sám i když si kola nemontuju (přeci jen u fullu, které kupuju to naprosto nepřichází v úvahu, cena by byla naprosto někde jinde). Tohle mám ale také nastudované a spoustu věcí v praxi naučené při opravách. Mě osobně ale třeba stavět kolo vůbec nebaví, stačí mě, že se starám o více kol a servisuju je doma (to zvládnu bez problémů, ale přesto mi to taky moc nebaví, ale když spočítám jen čas, co by mě to stálo odvést a přivést ze servisu a nebylo by to hned, tak si to raději opravdím sám).

            Nedělám jen některé věci, na které jsem buď nekoupil ještě nářadí, že se to ani nevyplatí nebo jsem na to moc levej a nechce se mi do toho:

            • odvzdušňovaní brzd: nemám vybavení, mám tu troje různé hydry a pro každé potřebuju něco jiného a zatím nebylo třeba odvzdušňovat ani jednou, tak na to kašlu; ani se mi do toho moc nechce
            • vidlice a tlumič: tady nemám vybavení, ale hlavně se mi do toho nechce ani trochu (zvlášť tlumič, no ani do Talasu bych se hrabat nechtěl, ještě tak maximálně do Skareba a Reby)
            • vyplétání: nemám vypletácí stojan a ještě mi to nikdy moc dobře nešlo (ještě tak docentrovat, když to trochu hází, to ještě ano; ale i tam to chce ideálně stojan na centrování)
            • výměna ložisek zadní stavby: zatím nebylo třeba, ale tohle také nechám na servisu

            A ještě k frézování. Tam někdy bohužel tohle není ok ani u celého koupeného kola. Např. u Cubu AMS 125ky jsem měl všechno ofrézované precizně, ale třeba u AMS Pro jsem dosedací plochy u brzd ofrézované neměl.

            0 0
        • nooski  

          Tak například, když si pořídí to RB, tak ten rám je naprosto připraven na montáž a není třeba nic dolaďovat (rovná patka, všechny závity protáhlé a očištěné, misky hlavového složení nalisované). A jinak není problém vybrat si v nějaké obchodě součástky na kola a nechat to vyplést. Taky neumím vyplétat a kola na horala jsem nechal dělat v obchodě. Ale seřízení přehazovačky, přesmyku, hlavového složení atd. jsou poměrně jednoduché činnosti, které by měl umět každý a není třeba na to ani žádné spešl nářadí, ale kleště, šroubováky a imbusy.

          0 0
          • MlokCZ  

            Beru, že u některých rámů to bude mít připravené, ale to jsem opět u jiné cenové kategorie než je dotaz zakladatele threadu. Máme tu limit 20–23tis. na komplet. Takže tady rám od RB moc nehrozí, pokud to nemá být totálně ošizené jinde a má to být aspoň trochu vyvážené kolo.

            0 0
            • nooski  

              Má ho ale přímo v anketě, tak jsem z toho vycházel. Nevím jak na tom je Fort, ale myslím že i u něj by neměly být problémy a stejně jako u RB se jedná o ruční práci a i možnosti individualizace jsou velké. A osobně považuju rám za nejduležitější věc na kole a raději budu mít lepší rám a třeba horší sadu, než naopak. Přehazovačku časem vyměním, ale rám bych musel měnit celý a pak už jsou s tím třeba větší problémy (jiná sedlovka, přesmyk geometrie a pak se od toho odvíjí představec atd.)

              0 0
              • MlokCZ  

                V anketě ho má, to máš pravdu, ale asi ještě nezačal počítač celkovou cenu, jinak by ho rovnou vyškrtnul.

                Na rám mám trošku jiný názor. U fullu je to na kole to nejdůležitější, protože jde o primární funkci celého kola. U HT je pro mě důležitá geometrie (ta musí přesně vyhovovat potřebám) a pak pokud neberu v potaz úplně nejhorší rámy je to pro mě všechno stejný. Tuhost u HT rámů jsem nikdy neocenil, ta mi při mojem stylu jízdy a váze moc podobná, o praskání se ze stejného důvodu také nebojím. Pak je tu rozdíl ve váze, ale pár gramů bych na rámu také nehonil. Takže já bych si vybral bez problémů rám kolem 5tis. dle geometrie a víc by mě pro moje potřeby přišly vyhozené peníze. Ale souhlas s tím, že bych určitě volil takový rám, který bych časem nemusel měnit, problémů s výměnou rámu je vždy více.

                0 0
                • nooski  

                  Honit gramy na rámu je, jak říkáš, pěkná kravina. Tuhost rámu jsem poznal na silničce. Na horalu, díky tlustým gumám a odpružené vidli, ne. Myslím, že ten nejlevnější fort stál kolem 3000Kč, což mi příjde jako hodně dobrá cena. Akorát nemůžu za boha najít na netu ceny, tak nevím, jestli je to pořád pravda. A geometrie je stěžejní aspekt výběru, na tom se shodnem, akorát člověk musí vědět co přesně chce a u horalu jsem na to zatím nepřišel:) Praskání je taky spíše teoretické, ikdyž já bych se zdráhal pořídit si rám od GT. Ikdyž plno lidí mi řekne, že je jezdí a že jsou v pohodě, tak já te značce po referencích a fotkách nevěřím.

                  0 0
            • maxtor  

              Proto jsem psal, že pokud bych se rozmýšlel skládat kolo v ceně kolem dvacky, tak bych se na to raději vy… a koupil celé. Tohle se nemůže vyplatit a když tak v řádu stovek…

              0 0
    • roud  

      Ja sem taky pro stavění cena může bejt jak nižší tak vyšší to zaleží na tom co kde nakoupíš ale rozhodně to bude kolo jaký si představuješ… (a nic nema na ten pocit když to dostavíš) :o)

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud seženeš opravdu dobrý kup hotového kola, tak cena skládaného z nových komponentů nemůže být nižší. Naopak bude mít člověk hodně starostí sehnat tak dobré ceny, aby cena nebyla o moc větší. Pokud by to nakoupil vše po bazarech (tím myslím nové věci hned prodávané), tak už cenově se dá dostat i níže, ale kolik to bude stát času a starostí. A další výhoda celého kola je ta, že tam kde ho koupím mám záruku na celé kolo. Při řešení některých problémů se tohle dost hodí (příkladem budiš např. vibrující kotoučovka, reklamovat samotné díly nemožné, budou všechny v pořádku). Samozřejmě to předpokládá slušný krám, kde se koupí, někde tahle výhoda bude také prd platná.

        0 0
    • maxtor  

      Ale ještě bych dodal, že pokud bych měl stavět kolo kolem 20.000, tak to bych jej asi raději koupil celé. V této cenové kategorii nic nevymyslíš a právě na těch nejmenších součástkách (lanka, bowdemy, pásky do ráfků atd.) se kolo sakra prodražuje… Ještě bych uvažoval o nějakém mírně jetém a zachovalém kole v této relaci z bazaru. To je z vlastních zkušeností kolikrát mnohem lepší kup než nové kolo ve stejné ceně.

      0 0
    • Bafoon  

      sakra chlapi nedělejte z něj nešiku! jestli ten kluk ví jak vypadá šroubovák a kombinačky tak ho pojdmě ukecat AT STAVI!!!! dyk to je potom uplně jiné kolo, to už není vlastně kolo to je člen rodiny… :o)

      0 0
      • goofy  

        Tady se nad tim musis zamyslet logicky. Penez moc nema, kolo za to slusne nepostavi (budiz prikladem tvuj kousek). Ve slevach se daji za ty penize sehnat uz i dobre vyvazene kousky, a pak si muze nejake detaily vymenit.

        0 0
        • Bafoon  

          chci důkaz! :o) najdi mi kolo ala dobrý kousek ne za 23 ale za 16–17litrů a v 23" rámu a ja se ti pokloním… jinak říkám že STAVET!

          0 0
          • goofy  

            Ano, to tvoje je specificky pripad, ale on urcite neshani 23" ram! To tvoje kolo ma sice pomerne dobre osazeni, ale vidlice je silene osizena.

            0 0
            • Bafoon  

              je mi jasný že málokdo je takový „pošuk“ jak já :o) jen se mě dotklo jak si se „navez“ do mého démona a musel jsem se ho zastat :o) nic ve zlém, vidle je jaká je :o) myslím že za 1400 fugl je docela dobrá a tak dobrej abych vyžadoval regulování odskoku vidle teda FAKT nejsem :o) to chce čas, a přeci nechceš po normálním smrtelníkovi, kterej přešel na horáka z crosa stratose z roku 2000 aby hned vrazi nějakejch osm litrů JEN do vidle?! :o) navíc na tomhle horáku mám za dva tři měsíce nějakejch 1500km takže snad uznáš že ta vidle zas takovej problem nebude.. :o)

              0 0
              • pepek  

                „tak dobrej abych vyžadoval regulování odskoku vidle teda FAKT nejsem“ – právě naopak, když nejseš dobrej, tak bys tu dobrou vidlu měl mít. Vyřeší za tebe mnohé chyby, které by jinak skončily pádem. To samé platí o kotoučovkách. Myslím, že to jsou základní komponenty, které přispívají k bezpečnosti. Když si vzpomenu, kolik poletů přes řidítka a různých „lehnutí“ jsem si mohl ušetřit, kdybych měl před těmi 10–14 lety pořádnou vidlu a brzdy (které stejně tehdy neexistovaly)…

                0 0
                • Bafoon  

                  dejme tomu :o) ale kamaráde, to nesmíš valit z kopce třista z místa! :o)))

                  mluvíš jako by jsi mi chtěl na novou vidli přidat nějakej ten peníz… :o)))

                  0 0
                  • pepek  

                    No nemusíš moc valit, dobrá vidla vychytá takový ty chyby z nepozornosti a hlavně drží kolo na zemi, takže třeba neodskočí při smyku, ale snaží se furt chytnout. To vidle, která se pomalu vrací, nebo kope (což asi ty laciné dělají včechny), nezařídí. To stejný kotoučovky: brzdí líp a přesto se nechtěně nezablokují při nízké rychlosti a náhlém poklesu adheze. Přesto Ti na to žádný peníz nedám…:-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak, tak, stačí jedna díra a nemusí být ani nijak velká a hodně kopající vidle tě pošle z kola dolu. To už je větší šance na pevné vidli, to ti sice skoro urazí ruce, ale z kola třeba neshodí.

                      0 0
                    • Bafoon  

                      si zlej… .o)))

                      0 0
                      • pepek  

                        Kua buď rád za dobrou radu…

                        0 0
                        • Bafoon  

                          Nastav ouško podrbu :o)

                          tak jo pojd do toho řekněme že mám na novou vidli pet tisíc co bych si měl koupit?

                          deset tisíc?

                          aa víc ani flaka to ti řikám :o)

                          0 0
                          • pepek  

                            No tos moc nehladal, fšude to tu je: EPICON

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            To je tu probírané pořád dokola. 5tis. – upravený Epicon a funčně ani za těch 10tis. nebude nic lepšího (ale budou kolem 10tis. výrazně lehčí vidlice, třeba Reba a nechat ji také upravit).

                            0 0
    • Majkl 11  

      Jestli jsem pochopil zakládající příspěvek, tak si CHCE NECHAT skládat kolo. Proto si myslím, že to nebude dělat sám, takže nevím, co řešíte. Jinak jsem nedávno řešil stejný problém, co se týká výběru kola(pro ženušku) a RB CR 1500 z toho vyšlo jako jasná volba. Vidle bude Manitou Sliver Super, kterou můžu z vlastní zkušenosti jen doporučit. Pokud na to hodí komponenty 06 nebo 07, které se dají sehnat za dost dobré ceny, tak určitě zas tolik neprodělá.

      0 0
    • pelhrimov  

      Myslím si, že MTB kola za 20 tis. se kupují hotová, staví se silničky a horáky již seriozní obchodníci prodávají jen kompletní dodané od velkých výrobců, protože stavba kola vyjde dráž. Argument „použiji bazarové komponenty sundané z nových kol“ je z mnoha důvodů pitomost (nedostatečná nabídka, záruka, skryté vady, dopravní náklady, nelegální původ zboží, …). Originál bike v pravém slova smyslu to stejně nebude, rám bude seriový s díly Shimano nebo Sram a tato kombinace je přeci vidět na každém rohu, zvláště v cenové relaci 20–25tis. Další věcí je odměna tomu, kdo to kolo bude skládat, prostě problémů moře.

      0 0
    • vlkouš  

      myslim ze v teto cenove relaci je lepsi nestavet. vyber je dostatecny. pokud budes prece jenom stavet, zaplatis o dost vice. v.

      0 0
    • race bike  

      Já být tebou, tak mrknu do ceníku na racebike.cz/in­dex.aspx?id=54

      Za 32 590 ti ho postaví na LX a na tyhle penize se sam nikdy nemuzes dostat. Tož asi tak…

      0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.