Stavebně nejnižší silniční pedály

48 nepřečtených
  • Lokotka

    Chtěl bych si porovnat silniční pedály umožňující nejmenší vzdáleností spodku podrážky boty od středu osy pedálu.

    Nemá někdo nějakou tabulku nebo odkaz na článek, kde by se tyto údaje daly (nejlépe hlavně o současných pedálech) najít?

    Všude se to doporučuje a téměř žádný výrobce to neuvádí.

    0 0
    • milan.v  

      Speedplaye, pokud navíc koupíš boty speciálně určené na jejich kufry, budeš ještě níže…

      Hledej „pedal stack“ na netu…

      0 0
    • Chlebovnik  

      Myslím, že Speedplay. A snad je u nich možná i nějaká modifikace tretry/kufru pro další snížení. Rony Kuba o tom má video.

      Creating the fastest TT shoe setup

      0 0
    • milan.v  

      Někde jsem četl, že Speedplay Zero + Bont tretry jsou nejnižší možná kombinace… A píši to lidé, co na to mají peníze, čas a baví je to měřit, porovnávat, takže tomu věřím…

      0 0
      • nooski  

        Vyssi Bonty by mely mit podrazku snad 3,6 mm tenkou, coz bude opravdu nejnizsi hodnota.

        0 0
    • McBlacky  

      u speedplay je důležité říct, že to je skutečně jen na ježdění. Větší chození je v tom o ničem a díky rychlé destrukci kufrů i nákladné.

      0 0
      • novas752  

        A to velmi drahých kufrů.

        0 0
      • nooski  

        Ja Speedplay kufry nikdy neochodil a to ani puvodni verzi, kde se chodilo po kovu. Pruser je to, ze ty kufry jsou fakt nachylne na bordel, clovek pak nemusi vubec vycvaknout :-) Kvuli srani se s mazanim apod. jsem presel na Shimana a mam klid.

        0 0
        • jecnak  

          S životností souhlas. Navíc dnešní maji pochozí gumový kryt, takže na to si dojít na kafe, nakoupit nebo prostě na záchod to naprosto stačí. Nejstarší kufry mají najeto něco kolem 40 000 km a pořád fungují, akorát mají vůli. Kufry nemažu, ale taky je udržuju v čistotě. S tím bordelem je to jak píšeš. Na procházky po lese to fakt není.

          0 0
      • skytr  

        Na procházky to není, nicméně na silnici s tím nemám problém. Ale nedoporučuji tedy bez gumových krytek, hlavně kvůli uklouznutí na schodech nebo dlažbě. Kryty se i na starý typ dají sehnat za pár kaček na Ali.

        Největší benefit Speedplay je podle mě rozsah nastavení a přirozená rotace pedálů do stran, hlavně kvůli kolenům.

        0 0
        • milan.v  

          Se druhým odstavcem se dá beze zbytku souhlasit, viz můj odkaz výše ke Speedplayům…

          1 0
        • McBlacky  

          Vis jak to je s krytama ;) budu brat takovej kram dalsi do kapes nebo ne, hmm ne…

          0 0
          • iceduck  

            Krytky vozím v normálním provozu nasazené pořád, není problém, dá se s ní normálně jezdit.

            Sunadaval jsem jen na závody.

            1 0
          • nooski  

            Tezko rict, co myslel. Walkable kufry jsou v pohode. Tu kulatou krytku do dresu fakt brat nebudu :-)

            0 0
            • skytr  

              Myslel jsem trvale nasazený walkable, ty vnitřní krytky jsou fakt nesmysl. Musí holt člověk dávat pozor, kam šlape. Bahno jsem si nabral jednou a pak už si dal pozor, je fakt, že s vycvaknutím může být trošku problém :)

              0 0
              • nooski  

                Ja tehdy mel tretry S-Works Sub 6, snerovaci, ktere na noze drzely i bez zavazani… Musel jsem se chytit zdi, rozvazat tretry, nasililm je zout a pak slozite dostat z pedalu.

                0 0
    • Marekstrni  

      Chtěl bych se zeptat, má někdo zkušenost s modrými silničními kufry Shimano. Momentálně vozím žluté a zajímá mě jestli je to velký rozdíl oproti těm modrým. Má někdo porovnání? Dík

      0 0
      • Velomiwookie  

        Je to rozdil, mel jsem modre a omylem vzal zlute a sere me to :)

        0 0
      • Chlebovnik  

        Modrý Shimana jsou nejvíc, prostě nejvíc.

        Oproti žlutým je to MEGA rozdíl. Kufr pocitově drží a umožňuje patě jen lehce rotovat – osa otáčení je na špičce kufru.

        0 0
        • Marekstrni  

          Takže pro tebe osobně větší přínos mají modré,?pocitujes i v přenosu síly šlapání?

          0 0
          • Chlebovnik  

            Žlutý jsem vyzkoušel a hned šly do koše. To bych nedal. Horší jak bikový SPD.

            0 0
            • nooski  

              Ale to je nesmysl :-) Na jakych pedalech jsi to zkousel?

              0 0
              • Chlebovnik  

                Není to nesmysl. PD-R8000 a PD-M540. Se žlutými kufry to lítá víc jak SPD.

                0 0
                • nooski  

                  Je to nesmysl. Vozil jsem a vozim roky M780, M520 a R6700, R8000, R540 a nikdy silnicni pedal a kufry nebyl volnejsi nez ty bikove.

                  1 0
                  • Chlebovnik  

                    Tak tobě to třeba tak přijde. Mně zase přijde, že žluté SPD-SL jsou volnější a víc kloužou, než horské SPD.

                    0 0
                    • nooski  

                      Tak to jsi vyjimka :-) U bikovych pedalu me prave stve ta vule na vsechny strany. Silnicni pedaly nabidnou rozumnou axialni vuli, ale jinak pekne drzi tretru.

                      0 0
      • yetti  

        .

        0 0
      • Marekstrni  

        Tak jsem pořídil modré kufry, mám pocit, že mám lepší přenos síly na pedál oproti žlutým kufrům se dostávám snadněji do větší rychlosti. Zatím 3 jízdy, tak placebo to snad nebude :) někdo podobná zkušenost?

        0 0
      • Jason Voorhees  

        žlutý po cca 2k km

        0 0
    • PLATYPUS3  

      To musíš vyzkoušet sám, šel jsem ze žlutých do červených, jedna noha dobrý a druhá to nedávala, po čase 2–3 týdny? bolest v koleni, jsem do té doby nevěděl že mi háže jedna haksna. Modrý jsem nezkoušel, zůstal jsem u žlutý.

      0 0
      • Marekstrni  

        Červené jsou napevno myslím, bez vůle. A ze začátku pocitově lepší než žluté? Kdybys neměl problém s nohou zůstal bys u červených?

        0 0
    • Marekstrni  

      Takže pokud nemám problém s koleny, tak přechod ze žlutých na modré by neměl být problém?

      0 0
      • Espen  

        Vem rovnou červený. Ani ty nejsou úplně pevný, malou vůli mají.

        0 0
        • Marekstrni  

          Já mám pocit že červené jsou na pevno, ty máš porovnání se žlutými?

          0 0
    • 7021  

      Budu opet za trolla, ale nemaji nejnizsi stavu platformy (s klipsnama, kdyz uz to musi byt).

      Jaka je vubec vyhoda naslapu na silnici, ze s nimi jezdi vsichni bez vyjimky?

      0 0
      • Velomiwookie  

        Styl

        1 0
      • Lokotka  

        Výhoda je v tom upnutí, tj. noha je stále v takové pozici nad osou pedálu, jak to má biomechanicky správně být.

        Navíc můžeš do pedálu nejen tlačit, ale můžeš za něj i tahat vzhůru.

        Tvý první větě nerozumím. Co je „nejnižší stavu“?

        1 0
        • 7021  

          Preklep, melo tam byt „stavbu“.

          0 0
          • Lokotka  

            Vono je důležitej hlavně rozměr střed osy – ploska nohy nad osou. A tady vstupuje do hry nejen pedál, ale i výška kufru a tloušťka včetně všech výstelek a vložky.

            Troufám si odhadnout, že boty na platformy tohle budou mít mnohem vyšší, než minimalistický silniční tretry s karbonovou podrážkou.

            Nejvýznamnější plus těch silničních treter je ale tuhost tý podrážky, což je snad nejdůležitější parametr pro bezeztrátový přenos síly a taky předpoklad toho, aby ani při dlouhý jízdě nepálily jezdce chodidla.

            1 0
      • polo  

        Kruhové šlapání

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.