• CreAtive_34

    Ahoj, řeším teď jedno dilema a chtěl bych vás požádat o pomoc, jde mi o to, že stavím cesťáček na starém rámu zn. Favorit a potřebuji nové kliky ⇒ i nový střed. A tady nastává ten problém, změnily se za tu dobu průměry a závity na středu? Případně jaká je pravděpodobnost, že tato sestava tam půjde a bude fungovat? Děkuji

    0 0
    • juli  

      Pravepodobnost mas temer 100 procentni, ze topujde pokud zvolis spravny zavit ITA/BSA.

      To, ovsem usis vycist z misek ss, pokud na tom ramu nejake jsou. Fa pouzival oba zavity, tak konkretne se poradit neda.

      0 0
      • bestguru  

        Favorit používal jen BSA. ITA mohly být jen u zakázkové výroby pro někoho a to zcela výjimečně. Uvedené kliky půjdou bez problémů.

        0 0
        • kubad  

          vyjímka potvrzuje pravidlo Favorit já měl v ruce nedávno taky rám favorit s ITA středem :-)

          0 0
          • bestguru  

            ITA závit může být v případě, že pův. BSA byl poškozen a prořezáním na ITA byl opraven. ALE TOTO NEJSOU MISKY S ITA ZÁVITEM! Pouze byly vyrobeny v itálii, ale jsou to misky s anglickým závitem BSA!

            0 0
          • bestguru  

            ITA závit může být v případě, že pův. BSA byl poškozen a prořezáním na ITA byl opraven. ALE TOTO NEJSOU MISKY S ITA ZÁVITEM! Pouze byly vyrobeny v itálii, ale jsou to misky s anglickým závitem BSA!

            0 0
        • juli  

          Promin, nevim, kde beres tu naprostou jistotu. Renovoval jsem 2 F1 a na nekolika dalsich Fa jsem resil stredove slozeni a ucite BSA nebylo pravidlem, navic obe F1 mely itala. Je ovsem mozne, ze tomu je tak, jak pises. Nekdo predemnou prerezal ITA na BSA.

          0 0
          • juli  

            Samozdreme prerezal BSA na ITA  :-)

            0 0
          • bestguru  

            Já na Favoškách vyrostl, jako cyklista i mechanik. Začínal jsem komplexní renovací starých F. v době, kdy nic jiného nebylo. ITA závit byl výjimečně u některý F1 vyrobených na zakázku přes oddíl pro někoho významného. Zejména Franta Babický tohle dělal na objednávku pro některé repre.
            Doufám, že se nebavíme o italských miskách, ale o velikosti a typu závitu. BSA (BSC) jsou anglicke o průměru 34,7 mm a každá miska má opačný závit, kdežto ITA má závit 36 mm (x 24 chodů na palec) a obě misky stejný závit, pravý.

            0 0
            • juli  

              jj, rozumim tvym zkusenostem a verim, ze gro vyroby bylo postaveno na stredech BSA.

              Samo, ze hovori o italskem zavitu s oznacenim 36×24, sroubujicim se na obou stranach stejnym smerem, tedy ve smeru pohybu hod. rucicek.

              Vzhledem k uvodnimu prispevku je stejne jasne, ze si tazatel musi zjistit, jaky, ze zavit na svem ramu ma.

              0 0
          • bestguru  

            ITA závit, když už byl, tak výhradně u F1 z Reynolds trubek. Tyto rámy byly extrémně lehké (na tu dobu), kolem 2,20 kg u 58 mm rámu, oproti 3 kg obyč. rámu.

            0 0
            • orca.1  

              Poznáš jaký je to typ rámu a jak je starý? Je to F1? Má 2530g(s novou barvou) a 56cm. Na fotu před renovací.

              0 0
              • bestguru  

                F1 to není. Ty měly hrazdy trubičkové. Vypadá to na F12, ale blíže jsem to nezkoumal. F1 ne.

                0 0
              • Vilém  

                F1 to urco neni, ta mela jine patky atd.

                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Taky myslim ze to je obyc seriovka, podle plechovych mustku na zadni stavbe, ale zas tolik f1 mi rukama neproslo. Kdysi kdesi byl zajimavy rozhovor s F. BAbickym, ktery vyrabel ramy F1 a specialnia kde popisoval trideni. Jenze uz tam co visel neni :-(.TAkze co si vybavuju

                Byly udajne standardni F1 kam se musely vejit blatniky, ktere se vyrabely z chomutovskych trubek v licenci Mannesman- sedlova trubka mela prumer 26/28mm vnitrni/vnejsi. Pak byl F1 special pro oddily a se zakazkovou geometrii a ty se vyrabely z kdeceho jak byly devizy, casto z Reynoldsu- a pry tam pak VZDY byla nalepka.

                Co je F12? A F2 je draha?

                Rocnik by mel jit poznat podle vyrobniho cisla, na seriovkach  F1melo tvar NNNNNN(nevim kolik) fYY, kde YY byl letopocet 19YY.

                0 0
                • bestguru  

                  Sedlová tr. byla 26,2/28. Jinak souhlas. Číslo na všech (Fav, Eska, Liberta) kolech, co se u nás vyráběla, bylo vždy ve tvaru, kdy první 2 číslice udávaly rok, pak písmeno, označující výrobce a pak výrobní (pořadové) číslo rámu.
                  O jaký typ rámu (F1, F12) šlo se dalo vyčíst zejména z tvaru mufen. F1 měly mufny krásně tvarované a měly 3 špičaté výčnělky. Trochu nižší řada měla výčnělků 5 a nejlevnější rámy žádný, ty měly mufny sprostě uřezan?, trochu zešikma. F1 special se dal poznat dle zvuku: po poklepání i prstem vydával krásný, jasně zvonivý tón.

                  0 0
                • bestguru  

                  Sedlová tr. byla 26,2/28. Jinak souhlas. Číslo na všech (Fav, Eska, Liberta) kolech, co se u nás vyráběla, bylo vždy ve tvaru, kdy první 2 číslice udávaly rok, pak písmeno, označující výrobce a pak výrobní (pořadové) číslo rámu.
                  O jaký typ rámu (F1, F12) šlo se dalo vyčíst zejména z tvaru mufen. F1 měly mufny krásně tvarované a měly 3 špičaté výčnělky. Trochu nižší řada měla výčnělků 5 a nejlevnější rámy žádný, ty měly mufny sprostě uřezan?, trochu zešikma. F1 special se dal poznat dle zvuku: po poklepání i prstem vydával krásný, jasně zvonivý tón.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Clovek se porad neco dozvida. I kdyz podle Babickeho to varili co zrovna meli.

                    Jake myslis vycnelky na mufnach? Na hlavove trubce vpredu, bnebo na ramovych trubkach? Me pripada ze stare kusy maji krasne mufny i na seriovkach.

                    0 0
                    • bestguru  

                      To se těžko vysvětluje, chce to vidět. Výčnělky byly jakoby ukončení ornamentu, tvaru mufny. Nejspíš to, co se Ti líbí. kdybys tu dal detail mufny, ukázal bych. Např. na Orcově rámu žádné ornamenty, ani výběžky nejsou. Jde mi o obě mufny na horní a hlavové trubce. Navíc F1 Super Special se pozná dle toho, že zadní horní šavle jsou pod sedlem spojené. Typické pro F1 z Reynoldsu.

                      0 0
                    • bestguru  

                      To se těžko vysvětluje, chce to vidět. Výčnělky byly jakoby ukončení ornamentu, tvaru mufny. Nejspíš to, co se Ti líbí. kdybys tu dal detail mufny, ukázal bych. Např. na Orcově rámu žádné ornamenty, ani výběžky nejsou. Jde mi o obě mufny na horní a hlavové trubce. Navíc F1 Super Special se pozná dle toho, že zadní horní šavle jsou pod sedlem spojené. Typické pro F1 z Reynoldsu.

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Projel jsem si galerii  a je mi to jasny. Ono to da rozum ze ruzne trubky budou mit ruzne prumery a potrebujes ruzne mufny, stejne jako pro ruzne uhly.

                        0 0
                • orca.1  

                  Článek o Favoritech je tady: http://www.velocipedy.cz/text.php?…

                  Na středu číslo začíná 81, teda jestli dobře vidím:-) U rámu byla u něj sada dílů Favorit Special: brzdy, pedály, upínáky a smyk s výsuvným vodítkem Romet (?) Sedlovka 25,8. 5ti kolo. Poslední foto -současnost:)

                    
                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Dik, ja si ho nezalozil a uz nenasel odkaz ze stranek. Tak jsem ani moc nekecal.

                    To je freewheel nebo fixed?

                    0 0
                    • bestguru  

                      Asi se ptáš na 5kolo. Je volnoběžné. Pevná 5kola nebyla. (Na 98%.) Pokud by byla, tak ještě o několik desetiletí dřív, před válkou.

                      0 0
                    • orca.1  

                      Obojí je volnoběžka, na původním 5ti kole, i na nových kolech (SH WH-R500). Fixka se mi líbí, ale mám z ní taky obavy :)

                      0 0
                  • bestguru  

                    Díky, supr článek. S Fr. Babickým jsem se setkával na velkých závodech (ZM, Bohemia), kde mi zprostředkoval (ve vší tajnosti) hůře dostupný materiál, zejména novinky od Campy. S cizími lidmi se moc nebavil, když ho někdo cizí oslovil, odcházel. Byla taková doba. Ve článku je několik nepřesností a chyb, ale nic divného, za ta léta. Pedály Lyotard byly francouzské, ne švýcarské. Kliky Campa se vozily 172,5, ne 172, taková míra ani nebyla.
                    Výrobce rámů Perič se jmenoval Antonín a jeho rámy byly charakteristické pochromovanými dolními půlkami vidlic, př. i zadní.
                    Fotka Tvé F12 (na které se dávaly brzdy F. Speciál, na F1 byly Centric) s v. č. 81f xxxxx , je rám z novější doby, kdy se trubky do mufen bodovaly el. odporem. F1 jsou kolíkované a pak pájené na tvrdo mosazí (chomutovské trubky) a stříbrem (Reynolds, Columbus). 25,8 je průměr sedlovek u F12, F1 měly 26,2.
                    Přesmykače (šoupátkové, dnešní paralelogramový nebyl) se dělaly u nás, od druhé půlky 80.ých ve spolupráci s polským Rometem.
                    Tolik (stručné) vzpomínky.

                    0 0
                    • orca.1  

                      Díky za objasnění historie rámu(ů), dneska asi není moc lidí s takovou znalostí historie:-)

                      0 0
                  • Pebe  

                    tenhle rám jsem měl taky, ty výčnělky ny konci mufny jsou sváry, trubky byly lisovány do mufen a potom pojištěny svarem. Taky mi za středovým složením rupnul jeden rám. U druhého mi rupla přední vidlice na noze pod mufnou. Taky by to mělo jít poznat podle navářek, obyč. Favorit měl páčky na objímce a vedení lanek řazení nad středem. Brácha měl nějakou F1 s vedením lanek pod středem a navářky na páčky byly přímo na dolní trubce.

                    0 0
                    • F1  

                      Jenom poznámka k vyobrazenému kolu – ten plech na přední vidlici k montáži dynama je přibodovaný na 2 místech a dá se dobře ulomit, vyzkoušeno na více exemplářích, na vidlici zůstanou malé jamky, které se dají zatmelit. Tyto vidlice F12 byly docela málo odolné, mám doma jednu ohnutou v korunce, na rozdíl od Colnaga dozadu :-)). Nevíte někdo, jestli se dnes dá někde sehnat taková vidlice, tj. na velké brzdy s možností montáže blatníku? V prodejně-opravně Favorit se se mnou ani nechtěli bavit, asi to nemá s bývalým favoritem nic společného.

                      0 0
                      • Pebe  

                        taky to tak dopadlo ;-)

                        0 0
                      • bestguru  

                        Mám takovou vidlici někde ve sklepě, v chromu, novou. Změř vzdálenost od středu svorníku do středu brzdné plochy a pak vyfoť brzdu, v jaké poloze máš špalky. Pisni mi na mail, anebo dej svůj. Odkud jsi?

                        0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Sberny dvur, aukro, tisice se jich vali po garazich…

                        0 0
                        • bestguru  

                          To jo, ale v jakém stavu. Většinnou jsou bourané, tedy ohlé nejen dozadu, ale i do boku a ne vždy to okem poznáš. Teprve až to namontuješ, zjistíš, že kopeš v zatáčce do kola, anebo kolo samo chce zatočit, takže bez držení to nejde. Ale ať hledá, když má čas a trpělivost :). Zas (možná) ušetří.

                          0 0
                          • F1  

                            bestguru – rád bych poslal detaily na mail, ale nemáš v profilu mail. adresu. Vzdálenost osa brzdy-špalek je 58 mm. Jsem z TP.

                            0 0
        • Hanz_Zlin_CB  

          Ahoj, mohl bys mi pomoc s identifikaci tohohle rámu díky moc JK více foto není problém dotat  

          0 0
          • bestguru  

            F12 z chomutovských trubek. Tipuji tak ze začátku 70ých let. Ale to Ty víš líp, máš to ve výr. čísle.

            0 0
          • bestguru  

            Moc díky, je to supr.

            0 0
          • bestguru  

            Co znamená ten monogram JK v textu?
            Ad kolo: Jde o turistického Favorita s tzv. horským převodem 34/47. Za pozornost stojí něčí pokus o odlehčení (to se často dělalo) sedlovky a vodítka přesmyku, který je pákový, jeden z prvních. V,padá to, že s ním snad i někdo závodil. Ukazuje na to to odlehčení, galusky a 2 láhve.
            Velmi zajímavou věcí je stěrka bordelu zezadu př. vidlice: stírala kamínky, aby se při dalším otočení kola nezapíchly do gumy. Sedlo je napodobenina anglického BROOKSe: pohodlné, ale velmi těžké.
            Šaktr je Fav. PBW, imitace Campy. Kladky už někdo dal novější, plastové. Pův. kladky byly ocelové na ložisku a byly bez zoubků po obvodu, hladké.
            Myslím, že mohl být vyroben i na konci 60ých let.

            0 0
            • Hanz_Zlin_CB  

              Ahoj,

              JK zkratka jmeno a prijmeni :)

              Ted ale nevim jeto F12 nebo turisticky model ? nebo F12 = turisticky model ;)

              sem s toho jelen :)

              0 0
            • Hanz_Zlin_CB  

              o kousek víš uvádíš že F12 měly hrazdy s plíškem a F1 trubičkové, moje kolo je s trubičkou tudíž by mělo jít o F1 nebo ?

              PS nechtel bys to nejak sepsat jak se to trídilo moc by me to zajimalo abych v tom mel jasno

              díkas HOnza

              0 0
              • bestguru  

                (Jsem myslel, že jsou to Tvé iniciály, akorát ty se dávají nakonec, místo podpisu.) F12 je obyčejný rám, ne pro závodní účely.
                Turistickým jsem charakterizoval kolo, ne rám.

                Ad trubičky. Ty se dávaly na obyč (F12) i závodní (F1 a lepší). V postu nahoře to bylo myšleno tak, že pokud není trubička na obou hrazdách, nemůže nikdy jít o F1. Obráceně platí, že trubičky byly i na některých levnějších rámech.
                Další indícií F1 jsou kované koncovky, ne plechové. Navíc s hákem na přehazku.
                Rovněž tvar mufen, vykrajování, určuje typ rámu. F1 měly 3výstupky (na horní a dolní trubce).
                Dále horní zad. šavle u F1 nesmí mít schované konce pod mufnou, ale jsou na ní. U Reynolds trubek navíc byly tyto šavle spojeny pod sedlem, ve spoji horní a sedlové trubky.
                Reynolds rámy vážily pod 2 kg, chomutovské 2,70 – 3 kg.
                Zhruba tak. Tyto indície stačí k rozlišení F1 od levnějších. Ovšem může dojít k opačné záměně: F1 s nějakým cizím rámem. Mufny byly mnohdy podobné. Proto je třeba rámy posuzovat celkově, 1 znak nestačí.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ja bych jeste dodal ze dulezity je prumer sedlove trubky a sedlovky- obecne nejen pro Favorit. Britska a italska kola – tj Reynolds, columbus, maji vnejsi prumer sedlove trubky 1 1/8", tj 28.6 a sedlovku pro kvalitni sety kolem 27.2. Francouzska kola muzou mit prumer trubky 28 mm a tedy patricne uzsi sedlovku- Vitus zda se delal v 28 i 28.6. Cho­mutov se delaly 28. Prumer trubek urcuje i mufny.

                  Prumer sedlovky je typicky o 0.2 mm mensi nez vnitrni prumer trubky- klasicky Columbus SL, SLX, Cromor s 28.6– 0.6/0.9 mm zeslabovana stena pouziva sedlovku 27.2. (28.6= 27.2+ 2*0.6 +0.2)

                   
                  0 0
                  • bestguru  

                    Máš částečně pravdu. Ale netvrdil bych generálně, že to platí a ne jinak. Každý výrobce trubek a rámů dělal a dělá různé průměry (D) v závislosti na kvalitě a určení rámů. Zejména Columbus dělal hodně D sedl. trubek, v podstatě snad všechny rozměry od 25 do cca 30, odstupňované po 0,2 mm, někdy i 0,1.
                    Co se týká diference mezi otvorem sedl. trubky a D sedlovky, tak se domnívám, že rozdíl 0,2 mm je dost, nevím jistě. Své by mohl říct i odborník na slovo vzatý z RB. Je mezi námi, jistě se ozve.
                    Ale i u Favoritu byly 2 rozměry sedlovek, což je taky rozlišující znak pro F1, které měly D 26,2 a F12 25,7.

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Jasne ze ne uplne 100% ale poskytne to voditko. 28.6 a 28 u Francie byl ale myslim docela bezny standard. Kdyz mas trubku 28.6 tak to pravdepodobne nebude ceska trubka; Kdyz ti vyjde sila steny cca 0.6 tak to bude pravdepodobne zeslabovana trubka, kdyz to vyjde 0.8–1 tak asi ne.

                      Tady jsou scany starsich katalogu trubek ruznych vyrobcu, Reynolds, japonske, Vitus

                      Tady je mid 80's Columbus

                      Tady pozdejsi Columbus

                      Ad sedlovka, me to tak vychazi a z ruznych zdroju po webu se to potvrzuje. SheldonBrown k tematu, na strance dole jsou obecne poznamky.

                       
                      0 0
                      • bestguru  

                        Nebudu se o vše přít, ale právě sedl. Trubky Fav. byly 28,6. Když vezmeš sedlovku 25,7, ta stěna vychází na 1,45, chceš-li, 1,25 mm a to odpovídá.Při sedlovce 26,2 je stěna 1,2 (1) mm, což zas odpovídá. Nevidím rozpor.

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          „Sedlová tr. byla 26,2/28.“ pises o kousek vyse, stejne jako Babicky.

                          tloustka steny 1.35 mm !!! pro 25.7 resp. 1.1 pro 26.2 mi prijde strasne moc, kdyz  standard byl 0.6–0.7 u zeslabovaneho a 0.8–1 u nezeslabovaneho Columbusu a jinych.

                          Musim obejit vecer nase domaci plecky se suplerou…

                          0 0
                          • bestguru  

                            Vůbec se mi to nezdá moc. Vždyť sám píšeš stěnu u Columbusu 1 mm a já Ti u F1 spočítal to samé.
                            Je třeba vzít v úvahu, že nemůžeš srovnávat Columbus s F12. I když některé Columbus rámy vážily i přes 4 kg bez vidlice!
                            Navíc to zeslabení trubek nebylo po celé délce, ale začínalo cca 6 – 10 (i víc, v závislosti na výšce rámu) cm od kraje.
                            Takže mnou uvedené hodnoty jsou reálné. Horní rámová trubka u Favošek byla 26 (a možná pár desetin).
                            Já to nemám jak ověřit, ale je tu sposta lidí, kteří tyto rámy mají.
                            Ohledně tolerance sedlovek v rámu je tu nick Kaplis z RB. Dokonce je tu i vlákno, kde se o tom detailně píše, název nevím. Ale stačí dát hledat Kaplis a sedlovka.

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Tak jsem vecer obesel asi 5 ramu od favoritu od 60. do 90.let (zadny z nich neaspiruje na F1) a vsechny maji sedlovou trubku 28 rovnych a sedlovku 25.7. Jeden ma ozdobne predni mufny s 5 vycnelky, ale plechove mustky. Takze to vychazi na stenu cca 1.1 pro obyc ramy. Mel jsem nedavno rozrezanou Ukrajinu a tam to bylo taky tak, mozna max. 1.2. 1.35 je strasne moc.

                              Ad Columbus, psal jsem 0.8–1 z hlavy, ale je to 0.8 pro nezeslabovane trubky (Aelle, Gara). Muj Merckx Strada z Cromoru vazi asi 2100 g bez vidlice, a ma sedlovou trubku 28.6 a sedlovku 27.2, se stenou 0.6 podle katalogu (a ta sedlovka 27.2 tam jde tak tak.) To vlakno se sedlovkami si dohledam.

                              Zeslabovane trubky (mimochodem v anglictine i italstne ZESILOVANE trubky) maji zesileni na sedlove trubce u stredu, ne u sedla. Tady je kompletni katalog asi z konce 70– zacatku 80.let. A uvadeji tam jen prumery 28.6; pozdeji se zacaly delat oversize prumery.

                                  
                              0 0
    • Hanz_Zlin_CB  

      jeste jedna foto

      0 0
    • OCG  

      Využiju tohohle threadu o starých kolech a zeptám se: nemá někdo z vás náhodou doma starší představec, dlouhý cca 80 mm, který už k ničemu nemá a byl by ochoten se ho zbavit? Jde o ten typ, který se zasouvá do sloupku vidlice a dotahuje se imbusem zvrchu?

      Pokud náhodou ano (o barvu v žádném případě nejde), prosím kontaktujte mne na emailu v mém profilu. „Podědil“ jsem starší silničku Fort a chtěl bych trochu upravit posed. Ten představec, co je tam teď, mi přijde trochu dlouhý…

      Díky moc!

      0 0
      • bestguru  

        Ještě uveď D na řídítka, staré Fav. měly 22 a 24 mm, teď je 26. Mám takový forštus na řídítka 24.

        0 0
        • OCG  

          Hoj bestguru, v prvé řadě díky za ty linky na povídání o favoritech, jedno z nejzajímavějších počtení za poslední dva roky…

          Jinak ty řídítka změřím, momentálně kolo nemám doma, je v servise. Ale není to zas až tak starý kolo, je tam takový ten představec, co má imbus zapuštěný do těla představce. Tuším, že na druhé straně je kónus. Omlouvám se za terminologii, já o silničkách skoro nic nevím…

          Jinak ten představec vypadá stejně, jak tu ten na té foce z cyklobazaru.

          0 0
          • bestguru  

            Nz, ty linky tu dal Hroch. Jsou supr.
            Asi budeš mít větší průměr řídítek, ale poměř. Jestli Ti nezáleží na sklonu, tak můžeš dát i MTB představec. Těch mám mraky.

            0 0
            • OCG  

              Tak rám už mám ze servisu doma: řídítka jsou 25,4 a délka mého souč. představce je cca 12 cm. Takže kdyby se náhodou někomu doma válel starý představec s délkou tak 80, 90 mm a chtěl by se ho zbavit za nějakou rozumnou cenu, dejte pls. vědět!

              Díky!

              0 0
      • orca.1  

        Mám tento. Délka 70mm a na řidítka asi 24, ale narval bys tam asi i 25,4. Kdyžtak na­piš.

        0 0
        • orca.1  

          Ještě dodatek, krk 22,2 pasuje do vidlice 1".

          0 0
          • bestguru  

            Nemáš zcela pravdu. Platí to u Favorita a většiny silničních kol. Některé MTB, zejména JOKO, ale i jiné a některé BMX mají v 1" vidlici díru 21,1, čili 22,2 nedáš.

            0 0
        • gargamel  

          Jde měnit výška toho představce zasunutím do vidle?

          0 0
        • bestguru  

          Roztažení z 24 na 25,4 (26) bych neriskoval. I když to půjde a nepraskne hned, může prasknout za jízdy. Platí pro Al představce.
          @ Gargamel: Každý představec nastavuje výšku zasunutím. Je jich jen málo, kde to nejde a jde zpravidla o BMX. Ostatní v poho několik cm.

          0 0
      • bestguru  

        A o ten imbus zvrchu Ti jde? 6hranná hlava být nemůže? :)

        0 0
      • castro  

        Mám tu jeden od Cineli, ale zbavovat se ho zatim nehodlam:))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.