Ahoj mam vuli ve středu (press fit), když jsem to dal do servisu tak mi to promazali dotahli. Po par kilakach cca. 50km se vule vratila, děla to na velkym taliři tak 3mm. na osu. Mam to vyměnit nebo mam jezdit dal? Při jizde to tolik nevadi. dik
Ahoj mam vuli ve středu (press fit), když jsem to dal do servisu tak mi to promazali dotahli. Po par kilakach cca. 50km se vule vratila, děla to na velkym taliři tak 3mm. na osu. Mam to vyměnit nebo mam jezdit dal? Při jizde to tolik nevadi. dik
A máš vôlu v ložiskách ktoré sú nalisované v ráme alebo je vôla v dutej ose ktorá tými ložiskami prechádza ?? Takže buď ti nesedia ložiská v ráme, alebo nesedí dutá osa ktorá nimi prechádza. Tiež mám PressFit,ale zatiaľ bez problémov.
zjistim to a dam vědet a když to bude tak nebo tak. jake bude řešeni?
Nalisovať nové ložiská. Iná chyba tam podľa mňa nie je, len ložiská. Myslím si.
Anebo mas K.O. loziska a musis tam nechat dat novy stred.
Kamos takhle mel taky vuli – loziska byla po smrti. Nelupalo to nic, proste vakl.
Využiju téma. Chtěl jsem vyměnit PF30 za nové, kvůli ložiskům. Při sundávání klik jsem zjistil, že jedna plastová část není v rámu nalisovaná, ale jde volně vyndat, protože se to v rámu lehce vychodilo (o cca 0,5mm). Máte někdo zkušenost s podobnou situací a návrh řešení?
Asi bych se přikláněl k možnosti nějaké pevně vlepené redukce na jiný systém. Je to dost namáhaná část, tak si hraju s tím, jak a čím to vlepit? Jedná se o karbonový rám.
Nebo nějaké jiné řešení? Případně kdo by to v Brně a okolí uměl pěkně opravit, pokud to není vhodné na samodomo?
Dočasně jsem to tam nalisoval s vrstvou teflonové pásky, ale to nebude mít asi moc životnost. Fotku můžu případně doplnit, ale dle rychlého pohledu se tam udělal/vybrousil malý schodek.
Děkuji za reakce…
Měl jsem ten samej problém. Stačí ty misky( adaptéry) vyndat, natřít část co je zalisovaná v rámu, lepícím tmelem a znovu zalisovat. Zatím najeto víc jak 1000 km a bez problému. Jinak dobrý servis v Brně je HaPe a Cyklo v České.
Tak to ti přeju, ať to drží. Raději to hlídej. Tuším, že v mém případě by se to už nechytlo.
Redukce na jinej system jde pouze pokud to mas udelane treba jako na Superiorech…ram na PF30, kliky shimano…takze vlisovane redukce na 24mm osu. Da se tam dat redukce na BSA. Jinak bys musel davat jine kliky, pokud ted maj tvoje kliky 30mm osu.
Nebo to staci narvedo vlepi, idealne koupit fakt kvalitni stred (treba praxis je na toto vhodnej) s hlinikovym pouzdrem, to natvrdo vlepit do ramu a pak menit jen loziska. Tyhle stredy stojej kolem 2000, ale pak zase v pripade vymeny lotisek koupis jednotliva za 70kc/ks v loziskarne…
S přechodem na jiné kliky jsem počítal, mám 30mm. Máte vyzkoušenou nějakou kvalitní redukci co vydrží?
Ten Praxis je taky dobrý nápad. Nevychodí se nějak třeba to pouzdro na ložiska?
( Blbé dotazy, ale když to vlepím, nerad bych vyhazoval rám :/ )
Dost jsem řešil, čím to tam vůbec vlepit. Mám strach, aby třeba epoxid nějak nerozpraskal. Máte vyzkoušené nějaké lepidlo na velké mechanické namáhání?
Díky.
Na redukci bych se osobne vyprd, abych nedaval jiny kliky a vlepil tam ten praxis. Nevychodi se, vydrzi to dost a kdyby uz nova loziska nedrzely dobre, polistis je zase loctitem.
Praxis bych do ramu vlepil nejaky epoxidem, idealne sedym s primesi kovu, nebo se porad s nekym znalejsim, tohle je pro me vzdy taky otazka.
Praxis se mi libi v tom, ze je zajistenej i v bocnim posunu, po v vlepeni se ani nehne.
Pokud bys precijen chtel redukci – fsa dela hlinikovou, nebo mortop plastovou a nebo redukce o praxis (z PF30 na BSA nebo pressfit s osou 24) Nejdriv bych zkusil plastovou, nalisovat na klasickej locktite, kamaradovi sem to takhle udelal a funguje to. Vyhoda je, ze ten plast je setrnej k ramu a kdyz se to nejak vysere, vyndas ho a das novej. Hlinikova radukce je docela konecny reseni.
Na redukci bych se osobne vyprd, abych nedaval jiny kliky a vlepil tam ten praxis. Nevychodi se, vydrzi to dost a kdyby uz nova loziska nedrzely dobre, pojistis je zase loctitem.
Praxis bych do ramu vlepil nejaky epoxidem, idealne sedym s primesi kovu, nebo se porad s nekym znalejsim, tohle je pro me vzdy taky otazka.
Praxis se mi libi v tom, ze je zajistenej i v bocnim posunu, po v vlepeni se ani nehne.
Pokud bys precijen chtel redukci – fsa dela hlinikovou, nebo mortop plastovou a nebo redukce od praxis (z PF30 na BSA nebo pressfit s osou 24) Nejdriv bych zkusil plastovou, nalisovat na klasickej locktite, kamaradovi sem to takhle udelal a funguje to. Vyhoda je, ze ten plast je setrnej k ramu a kdyz se to nejak vysere, vyndas ho a das novej. Hlinikova radukce je docela konecny reseni.
Co to je „klasicky loctite“? Jen lehce upozornim, ze vetsina „loctitu“ dosahne potrebne pevnosti ve spoji kde je alespon jedna strana zelezo. Nebo je nutne pouzit aktivator. Az bude jasne jake materialy se budou vzajemne pouzivat ram kola a material stredu, tak bych zkusil kontaktovat nekoho ze zastoupeni loctite – tusim henkel. Rady sedy epoxid jsou hodne velka strelba od boku a svedci o neznalosti technologie lepeni nebo pojisteni. Pokud lepit „epoxidem“ tak bych se spise poradil s nekym kdo to prodava, treba havel composits, nebo opravuje carbon ramy.
Epoxidem raději ne, průmyslová vysokopevnostní lepidla na závity a ložiska jsou lepší v tom, že po nahřátí je ještě šance spoj někdy rozebrat bez totální destrukce.
Doporucuji chvili hledat na www.loctite.cz a pripadne vlastni uvahy potom konzultovat s nekym od nich. Zatim jsem vzdy dostal relevantni info. Nejen lepidla, tmely, ale i mazadel, separatoru.. bohuzel stoji to ranec :(
Dobře, zkusím ještě kouknout.
Nahřátím rozebereš prakticky každý lepený spoj (krom speciálních lepidel). Epoxidová lepidla jsou na takové opravy naopak ideální, protože také matrice vlastního kompozitu rámu bývá většinou na epoxidovém základě. Takže se dobře spojí.
Loctite na stredy je treba 641.
Jestli to ma vykloktany moc, tak potrebuje neco, co bude fungovat jako plnivo, proto epoxid.
Zas bych nedelal z opravy kola vedu podobnou stavbe vesmirne rakety.
doporučit Loctite 641
(http://www.loctite.cz/…ite-6700.htm?…)
jako rozebíratelný tmel který vytěsní spáru do 0,1mm ale na karbon rámu se nejspíše bude muset použít s aktivátorem, nebo na druhé straně epoxid, který provede prakticky nerozebíratelný spoj svědčí o kreativním přístupu ala Babica..
Není to raketová věda, ale proč se neporadit s někým kdo tomu opravdu rozumí a použít vhodný prostředek.
Jinak pokud se epoxidem myslí třeba ChS1200 nebo to čím se spravují „laminátové“ lodě tak opravdu doporučuji podívat se na stránky Havel Composit a chvíli číst. Třeba to pomůže něco vyjasnit.
Obávám se, že to bude horší jak 0,1mm. O víkendu jsem si pohrál a nalisoval tam hodně solidní základ teflonové pásky a po 100km zatím bez vůle.
Jinak souhlasím s tím, že epoxid přijde na řadu jako poslední řešení, provedené s kvalitním dílem a předpokladem, že se na tom nalítám ještě dost.
Všem děkuji za postřehy.
já jsem včera objednal skrz tu vůli Twist-fit PF30 střed, tak jsem zvědav. Když netočím klikama silou, tak je to bez vůle, ale jak trochu víc zarvu, tak se převodník vychýlí cca 1,5–2mm směrem k přesmyku. PF30 mám novej včetně ložisek, chycenej na Loctite do hliníkové mufny a stejně je tam vychýlení při větším šlapání. Myslím, že by to mohlo pomoct, přeci jen klasickej PF30 je plast plněnej skelným vláknem a misky, kde jsou ložiska nejsou nějak mechanicky spojené (ten tubus s o-kroužkem neberu jako spojení), takže by to mohlo tvořit pevný celek, který „neuhne“.
To jako fakt stoji 230?