• Palec

    Maďarská novinka podzimu 2010 v pohonu kola.

    Animace, aneb jak to funguje: http://www.youtube.com/watch…

    Oficialní stránky: http://www.stringbike.com

    Co vy na to? Myslíte že to má budoucnost?

    0 0
    • jIrI___  

      Podle mě to budoucnost nemá. Moc třecích ploch ⇒ velké ztráty, nepoužitelnost v bahně/sněhu. Možná se to uchytí na citybajcích, ale proti tomu zas budou mluvit výrobní náklady, které určitě budou dost vysoké.

      0 0
    • pustipav  

      Zajímavý… nemá:)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zippik  

      Místo klasického převodu hnací síly pomocí řetězu a ozubeného kola má nový systém na každé straně lanko a kladku. Otáčením pedálů se převádí síla pomocí kyvných ramen na pohyb vpřed a vzad. Během jednoho půlkruhu rameno táhne za lanko, které je natočeno okolo bubnu zadního kola a tak jej přinutí se otáčet. Zatímco rameno na jedné straně pedálu pohybem vpřed lankem kolo roztáčí, druhé rameno se pohybuje vzad, lanko na této straně kola povoluje a to se na buben zadního kola navíjí. Cyklickým střídáním těchto pohybů se zadní kolo setrvale roztáčí.

      V Itálii předvedené kolo disponovalo 19 rychlostmi. Změna převodu se provádí pootočením rukojeti na pravém řídítku. Při řazení se pohybuje kladka hřídele nahoru a dolů po rameni výstředného disku. Kladku je možno přesouvat mezi 19 zářezy. Nastavením výšky kladky se mění vzdálenost mezi středem otáčení a hřídelem. Na rozdíl od klasických přehazovaček lze u nového kola řadit i tehdy, když zrovna nešlapete a dokonce i když je kolo zcela v klidu. Výhodou systému je, že jeho části lze snadno zaměnit za tvarově jiné (s různými výstřednými disky) které lépe odráží momentální potřebu – podle toho zda hodláme závodit, nebo se jen rekreačně projíždět.

      Na úvod

      ActiveBike

      Žhavá novinka Stringbike pouze na našem obchodě

      Místo klasického převodu hnací síly pomocí řetězu a ozubeného kola má nový systém na každé straně lanko a kladku. Otáčením pedálů se převádí síla pomocí kyvných ramen na pohyb vpřed a vzad. Během jednoho půlkruhu rameno táhne za lanko, které je natočeno okolo bubnu zadního kola a tak jej přinutí se otáčet. Zatímco rameno na jedné straně pedálu pohybem vpřed lankem kolo roztáčí, druhé rameno se pohybuje vzad, lanko na této straně kola povoluje a to se na buben zadního kola navíjí. Cyklickým střídáním těchto pohybů se zadní kolo setrvale roztáčí.

      V Itálii předvedené kolo disponovalo 19 rychlostmi. Změna převodu se provádí pootočením rukojeti na pravém řídítku. Při řazení se pohybuje kladka hřídele nahoru a dolů po rameni výstředného disku. Kladku je možno přesouvat mezi 19 zářezy. Nastavením výšky kladky se mění vzdálenost mezi středem otáčení a hřídelem. Na rozdíl od klasických přehazovaček lze u nového kola řadit i tehdy, když zrovna nešlapete a dokonce i když je kolo zcela v klidu. Výhodou systému je, že jeho části lze snadno zaměnit za tvarově jiné (s různými výstřednými disky) které lépe odráží momentální potřebu – podle toho zda hodláme závodit, nebo se jen rekreačně projíždět.

      Zadní kolo lze vyměnit během několika vteřin aniž bychom si při tom rozhodili systém pohonu. Hnací lanko je ze speciálního polyetylénu (HDPE). Nekoroduje, odolává blátu, vlhkosti a nic mu neudělá ani písek. Jaká je jeho životnost tvůrci neuvádějí. Dalším kladem kola je, že si na něm nezašpiníte nohavice od naolejovaného řetězu. Lanka jsou totiž suchá, mazat je netřeba.

      Kolo může být šité na míru hendikepovaným. Lanka lze totiž připojit v různých pozicích a ta nemusí být na obou stranách kola stejná. Tím lze kompenzovat stavy, kdy jezdec má jednu nohu „silnější“, nebo delší. Konstruktéři tvrdí, že životnost jeho komponentů bude delší než, jaká je u běžných jízdních kol. Například proto, že řetězy jsou náchylnější k opotřebení otěrem, než tento systém. A také proto, že toto řešení snižuje počet dílů ze kterých je kolo vyrobeno. Podle údajů výrobce byl celý systém testován na zkušební stolici a ukázalo se, že jedna sada lanek vydrží 10 000 km (cca čtyřnásobek životnosti řetězu). Po jejich výměně může celý systém bezchybně pracovat dál.

      autorizovaný český prodejce www.activebike.cz

      0 0
    • madcat  

      Jel jsem na tom na sportlifu letos, a byl to hodně zajímavej pocit, ale mělo to jakýsi divný „pasivní“ odpory, prostě jako by v určitých fázích otáčení klikama to trochu zatuhlo.. asi to je daný tím systémem, nevím, jak to má přesně rozložený síly při jedné otočce, a ani nejsu tak dobrej, abych si to byl schopnej spočítat :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tom350  

      Na Bike-Brno to měli v G1, kde byly elektrokola. Měl jsem možnost to projet. Jako rarita to je fajn, ale kdž mi řekli cenu, která má být v relaci kvalitních fullů, tak sem se jenom zasmál :)

      Funguje to tak, že ty lanka se tam namotávají a odmotávají, takže pohyb není plynulý a po kružnici jako na klasickém kole. Při některých převodech je při šlapání cítit, jak to chvilku jde lehčeji a chvilku to je těžší… Sice to přehazuje, ale nemá to velké rozmezí převodů jako klasický bike.

      Taková blbost na machrování do města, za cenu několikanásobně lepších kol, kde tak drahé city kolo ani nemůžete zamknout k lampě…

      0 0
      • Kamikaze 591  

        A zdá se mi, že to přehazovalo velmi ztuha.

        0 0
        • Jenda  

          jo to uz jsem resil s konstrukterama – priznam se ze jejich reseni dat tam delsi gip o vetsim prumeru me prilis nepresvedcilo. Ono taky zalezi co za kousky dovezly. U nas meli na predvadecku dva kusy, jeden radil jakz takz druhej temer vubec

          0 0
    • Jenda  

      Na ja na tom popojizdel nekdy na jare. Podle me ma system dve zasadni vady – jednak konstrukce toho prevodovyho trojuhelniku nema moc velkou bocni tuhost takze pri silovejsim zaberu se to kroutilo. S tim souvisi i mensi presnost razeni. Radit se navic musi clovek naucit, rozhodne to nejde moc snadno v plnym zaberu ale ani v uplnym klidu – nejlepsi bylo pri razeni protocit kliky „naprazdno“ a pritom tocit tim gripshiftem aby to zaskocilo. Uplne nejzasadnejsi z meho pohledu byla nemoznost protocit kliky smerem vzad. Tedy napriklad nastaveni polohy klik na rozjezd je mozny jedine tak ze clovek nadzvedne zadni kolo a pootoci jima.

      No a pak cena – odhadovana cena skoro 2000 euro je fakt mimo. To to muze byt sebezajimavejsi ale za ty prachy mam kvalitni kolo treba s Rotorama abych teda mel podobnej pocit ze slapani (kterej mi prisel fakt dobrej :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.