Kamarád mě přinesl tyhle poškozené BB30 kliky mající dva protější „polo“ stržená závity, tak přemýšlím co s tím. Naposled co jsem viděl závitníky, tak přece nebyly mělký kvůli náběhu. Převrtat a zalepit pouzdro? Zkusit protáhnout šroubem, zalepit?
Kamarád mě přinesl tyhle poškozené BB30 kliky mající dva protější „polo“ stržená závity, tak přemýšlím co s tím. Naposled co jsem viděl závitníky, tak přece nebyly mělký kvůli náběhu. Převrtat a zalepit pouzdro? Zkusit protáhnout šroubem, zalepit?
Zjistil jsem včera, že mám na XTR 970 klikách jeden ze čtyř závitů co drží malou placku v háji. Je to tak dorasovaný, že ač dole asi kousek závitu zbyl, tak ani bez převodníku se do toho šroub zašroubovat nedá. Zbylé 3 jsou v pohodě, mám zašroubováno cca 4 mm (šrouby mají 10 mm, ale krom převodníku je ještě podložka mezi převodníkem a klikou). Kdybych nemontoval napínák, tak sem si asi ani nevšiml, že jezdím na 3 šrouby. Teď to vím a vadí mi to. Kliky sou to dost drahý na to, abych to pořešil pořádně. Říkám si pořídit preventivně delší šrouby, ale jak opravit ten jeden závit? Osobně bych po pročtení této diskuze klidně zkusil buď ty pružinky nebo dvousložkovej loctite, vzhledem k tomu, že je to jen na jeden ze tří šroubů… Zkoušeli jste to někdo na toto použití? Nemáte někdo v Brně a okolí nějakou z těchto možností k dispozici?
Tak jsem to včera vymyslel. Moje řešení využívá toho, že mezi převodníkem a klikou potřebuju podložku. Použiju normální šroub na převodníky, kterej se mi nakonec samotnej podařilo do poškozené díry našroubovat. Dovnitř do něj vyříznu pětku závit a převodník pak bude chycenej ve třech původních dírách normálně a v této čtvrté šroubem M5 s nízkou širokou hlavou do toho originálního šroubu s vyřezaným závitem. Výška hlavy původního šroubu je přibližně taková, jako je tloušťka podložek co používám na dalších třech šroubech mezi převodník a kliku, takže to bude sedět. Snad to zrealizuju ještě dnes, jestli se to podaří, přidám sem fotodokumentaci.