Na webu Libereckého kraje je Studie rozvoje cestovního ruchu Jizerské hory k připomínkám.
Vzhledem k tomu, že se tam, mimo jiné, řeší rozvoj cyklistiky, měl by se k tomu alespoň někdo vyjádřit.
Na webu Libereckého kraje je Studie rozvoje cestovního ruchu Jizerské hory k připomínkám.
Vzhledem k tomu, že se tam, mimo jiné, řeší rozvoj cyklistiky, měl by se k tomu alespoň někdo vyjádřit.
Klidně se vyjádři.
To já se vyjádřím :-)
Spíše šlo o to, aby se vyjádřil ještě někdo další …
tak nějak jsem to překouknul a v podstatě souhlas.
Já to taky tak nějak překouknul (tedy jen to, co se týče cyklistiky, ostatní je mi tak nějak fuk..) a nijak odvázaný z toho nejsem. Oblasti pro rozvoj terénní cyklistiky jsou 4, z toho 3 zanedbaltelné rozlohy + lokalita singltreku®. Zejména doporučuji přečíst si oddíl 5.3. To mi nepřijde jako nějaký šlágr, nemluvě o záměru Z15 – stavbě lanovky pro cyklisty na Smrk.
EDIT: Předpokládám, že mozkový trust Čemby už na svém vyjádření taky maká.
On i poslední odstavec bodu 4.3.4 je pěkně na houby – totiž filozofie oddělit pěší od cyklistů a cyklistům znemožnit přístup na trasy deklarované jako „pěší“.
A v návaznosti na to v 5.1 terénní cyklisty vykopat na uměle vytvořené singly.
btw jako bonus ta studie dává do souvislosti Lesní zákon a ČSN Lesní dopravní sítě. A já pořád žiju v tom, že ČSN u nás nejsou právní předpis a jako takové nejsou obecně závazné (pokud se na ně příslušný právní předpis výslovně neodkazuje, což není tento případ).
Viz http://cs.wikipedia.org/…%C3%AD_cesta :
Vzhledem k tomu, že pojem „lesní cesta“ se v ČSN 73 6108 používá střídavě ve dvou významech, tedy někdy tak, že zahrnuje i lesní stezky a lesní pěšiny, jindy tak, že zahrnuje jen lesní cesty 1. až 4. kategorie (tedy cesty určené primárně k lesnímu hospodářství), vzniká právní nejasnost ohledně těch ustanovení § 20 lesního zákona, podle nichž je v lese mimo lesní cesty zakázáno jezdit na kole, saních, lyžích a koních mimo lesní cesty nebo značené cesty: není jednoznačné, zda se tento zákaz vztahuje i na neznačené stezky a pěšiny. Vyhláška č. 433/2001 Sb., kterou se stanoví technické požadavky pro stavby pro plnění funkcí lesa, však lesní cestu definuje jako „účelovou komunikaci, která je součástí lesní dopravní sítě, určená k odvozu dříví, dopravě osob a materiálu pouze v zájmu vlastníka lesa a pro průjezd speciálních vozidel.“
Já bych to neviděl tak tragicky, podobný pokus o zákaz kol na Zlaté ztezce Českého ráje už tady byl a tak nějak se neuchytil ono totiž cyklistů je víc než pěšáků, a navíc rozumný biker tam stejně nejede a pražák s vozíčkem pro dítě si to užije. A s tou lanovkou na Smrk bych to viděl tak že kolo nahoru ano ale jistě při sjezdu směrem do Čech budou značky cyklisto sesedni z kola protože je to moc z kopce, a navíc jsou tam pěšáci. Nedávno se na kole nesmělo na Voseckou a teď to jde… Shrnutí zrušit všechny cyklotrasy ať si každý koupí pořadnou mapu a jezdí podle ní.
Ok, k té lanovce jim něco napíšu. Stačí se podívat do polska, jak to tam vypadá v sezóně.
Tak lanovka na Smrk by byla slušné zlo.
Už ve studii je napsáno, že na polské straně se bude asi stavět ještě jedna lanovka a pak by se ta naše nejspíše nestavěla.
Lanovka mi na Smrku tedy opravdu neschází, ale občerstvení už se tam zase prodává, i když hospoda zmizela už po válce, té druhé :-)
To už se tu ale kdysi řešilo v souvislodti s SPS. Když se zakáže lyžařský areál, postaví se kolařský a navíc to má tu výhodu, že to celé zalepí LČR :-) Je třeba koncentrákovat zábavychtivé frikulíny a řádně je očísnout, což jde lépe, když jsou pohromadě. Lancka naláká i ty starší obézní selfmademany na worksovwých epicích, kteří nebudou řešit pivo za pade a buřta za kilo a bude ( to že ubytování na českých horách je sice dražší, ale zato horší než pod Mont Blancem, všichni vědí a do Špindlu se stejně jezdí, tak proč ne do Jizerek za litr na noc ve stodole :-)). Za pár let o tom nějaký pražský intelektuál natočí dokument Bussines v Sudetech a budem se moc spravedlivě na prahu důchodu rozčílit znova:-) Vývoj holt nezastavíš.
Takže dle studie jsem vlastně nekultivovanej uživatel provozující divoký charakter terénní cyklistiky.
:-))))
možná nás bude víc :)
doufám, že pro místní toto neplatí
No pokud spořádaně jezdíš na fulu po asfaltových cyklostezkách popř. využíváš jediného směru vývoje nedivokého mtb tzv. Singlt®ek tak samozřejmě ne :-).
Já sem se včera na Protržené přehradě dozvěděl, že cyklisté by měli jezdit jen po cyklostezkách a ne po turistických značkách, protože všechno rozryjou a plášti kol odírají kořeny stromů, které pak odumírají a stromy spadnou…
mě jsi je ******, že maj víc ulamovat větvičky, když tam chodí Ta žlutá je o rozdrápání rukou a nohou :)
Taťka potřeboval malému synkovi ukázat jakej je správňák. Dokud viděl jen mě, tak by celkem vostrej s dalším kamarádem za zády. Pak se za mnou zjevil TJK a další 2 kluci a správňáci pokračovali v hejtování už jen z povzdálí…:D
To je další místo, kde má časem být stánek s buřty a pivem.
Nic hroznýho to není,po turistických značkách a neznačených cestách,kterých je v Jizerkách spoustu,půjde pořád při dodržování vzájemné ohleduplnosti s turisty, v pohodě jezdit.Jezdím už dlouho a nikdy jsem žádný konflikt neměl,ani v sezóně v Českém ráji nebo na červené podél Sázavy :-)Daleko horší je záměr lanovky na Smrk.Tenhle severní kout Jizerek je kouzelný hlavně svojí odlehlostí a klidem a davy turistů a bikerů,přilákaných možností vyvézt se lanovkou to dokonale pokazí.Ovšem to je vývoj,naznačený například i předžvýkaným bikováním na singltreku..
Finální verze studie: