Ahoj, otázka do pranice, Stumpjumper FSR Comp nebo Cannondale Habit 4? :-)
Ahoj, otázka do pranice, Stumpjumper FSR Comp nebo Cannondale Habit 4? :-)
Ani jedno!
:-) nejaky duvody kromě emocí? :-) Díky
Bike jsou emoce. Rozumem si nikdo C. nebo S. nekoupí. Musíš sám vědět, který se ti líbí víc. Objektivní měřítka neexistují.
Mě se nelíbí taky ani jedno jestli se ptáš na tohle. Taková nuda, emoce chybí.
Úplně v klidu a bez emocí ti k tomu řeknu, ze vybiras kola od drahých značek v hodně malém rozpočtu. Pokud bys měl 200k, tak bys možná mohl od těchto značek pořídit kvalitní stroj, ale z těch co sis vybral jsou víceméně všechny komponenty neštěstí.
Na druhou stranu vnímat na kole jen komponenty a ne kolo jako fungující celek (rám, chod tlumení, geometrie, servis) je taky neštěstí, že…:)
Nechci se přít, nicméně se mi líbí tvůj útočný tón ;-), ale v dnešní době obě tyto značky nepřináší žádné plus oproti třeba “Astro” ramum. Dnes má každý co má prdeli díru FSR a geo to nemá taky nijak převratnou. Nevím co je u těchto značek nadprůměrné co se týká servisu nebo funkce-speciálně v těchto konfiguracich. Kdo si mysli, ze kupuje s těmito dvěma značkami jakousi “kvalitu” se dle mého názoru plete.
Kolik jsi měl kol od těchto značek, že to takhle hodnotíš, já třeba od spešlu mám 4 kolo a nemám problém.
Jezdils na nich? Spesla mam 4 roky, loziska zadni stavby stale puvodni, v Rovalech vymenena loziska v zadnim po dvou sezonach po bahnitym zavode, v prednim ted. Jo a ted mi v nich prdnul prvni drat. To samy jsem mel s Trekem, taky zadny problemy. Kluci co jezdej treba RM resej problemu o dost vic. Ale to je kazdyho vec, cemu da prednost. Nicmene bych ty kola nezavrhoval jen proto, ze maj jinej model prodeje nez nejlepsi pomer cena/osazeni.
Vy jste se do me pustili. Jj měl jsem stumpa 2013 Comp Carbon a byl to jedním slovem odpad. Vysoká koza, která se diky základnímu CTD Fox tlumiči houpala jako svina a o nějaké efektivitě se nedalo vůbec mluvit, vidle byla jako had a ty kola(Základní rovaly) byly snad z blata a hmotnosti ani nemluvě. Navíc po roce prasklina u hlavy. O praskajicim Pressfitu nemluvě.
Ohledně toho Canona, shodou okolnosti jsem ho měl od kamaráda pujcenyho jeden den na Trutnově. Oproti RB 475 byl ve všem horší a to o hodně a to 475 není žádný geo výkřik.
Minuly víkend jsem jel Epic Expert a jelikož tomu brain zrovna fungoval, kolo jelo paradne a bylo i docela zábavný na danou kategorii(to abych jen nehanil “S”) ale to jsme s cenou trosku jinde ze.
Hele jezdíte si na čem chcete, ale doporučil bych vám se svézt na něčem trosku sofistikovanejsim než FSR třeba DW-link a pak můžeme třeba pokračovat.
Dw link, myslíš třeba ibis hd3, toho jsem měl, tomu vždycky odešly ložiska ve spodním vahadle jen když slyšel, že někde pršelo, taky jsem měl yeti, pivot, několik santacruzu atd, každý má něco.
Přesně tak, jezdíme si na čem chceme. Habita mám loňský model a naprostá spokojenost. Můžu jen doporučit
Ono to FSR zase tak málo sofistikované nebude, už jen proto že na tom aktuálně jede dobrá polovina značek.
Filousi, díky moc za nazory i ostatím. Jen Filousi nerozumím tomu jak píšeš že na těhle dvou kolech jsou komponenty neštěstí. Dyk Sram NX pouziva „pulka vyrobců“. Je krapet nesmysl tu psát o 200k kolech, ty by asi chtel kazdej, ale finanční realita je jiná :-) Ty povídačky o emocích moc neberu a ano pár spešlů mi rukama prošlo, ale neni to dogma.
Tak pokud mas tuhle zkusenost, tak to pak chapu. Pravda je, ze Stumpa jsem testoval nekdy v roce asi 2007 a to kolo mi nic nerikalo, bylo liny a v tereni taky moc schopnosti nepobralo. Vzal jsem Treka Fuela EX 2008 a stravil na nem spoustu super chvil. Pak jsem jezdil spis silnici a nahodou v akci koupil Stumpa 2016 , a od ty doby me to kolo porad neuveritelne bavi a skvele slouzi. V podstate me pretahlo od silnice na 100 procent zpatky k biku.
Jenže Stumpjumper 2016 je pořád o dost jiný kolo než modely 2019+
Jo jo, to vim, slo o obecnou diskuzi jestli se vyplati nebo ne platit prachy za spesl/cannon atd. Proste to neni tak jednoduchy jako ze: ma to za ty prachy horsi osazeni nez direct sellers, je to predrazenej srac. A k tematu: jezdil jsem s par lidma co meli 2019 stumpika a vsichni si ho chvalili. A jezdili na nem slusny veci ;-) Habita bohuzel neznam.
Taky mám stumpa 2016 a jsem s ním hodně spokojený. Možná mě štve že si na něj nemůžu dát lepší tlumič.
Pekny, to jsem neznal!
Ja ale vubec neobjajuju tyhle znacky nebo modely.
Jen rikam, ze koukat jen na komponenty je nesmysl.
A ve vysledku pak ty kola nejak funguji. Za me radsi tohle, nez neco problemovyho, co vypada ba papire super a ma to lepsi prehazovacku…
Ano nějak funguji všechny kola. Já narážel na to, ze ty rámy nejsou žádný top v daném rozpočtu a dle mého názoru se za ty kola nevyplatí priplacet, Ten Stump je samozřejmě diky rámu o něco lepší ne cannon, ty v trail kategorii krute zaspali, nicméně pokud se bavíme o kolech fungující jako celek, tak bych spíše vyzdvihl Smuggler nebo ještě lépe Norco Fluid a Optic(na tom jsem teda neseděl) tyto kola jsou podstatně dal co se týká schopnosti.
Předpokládám, ze komponenty všichni tady nemyslíme jen prehazovacku, kterou urážíš o první pařez ;-)
Jakej rok stumpjumpera ?
oboje 2020. Podobný komponenty, podobná cena.
Hoď sem odkaz na stumpa, díky.
Stump mi přijde lepší, má vyšší zdvihy, brzdy jsou lepší než u habitu.
Vyšší zdvih znamená lepší? Guide T a R jsou prakticky stejné, jediný rozdíl je, že u R si lze nastavit vzdálenost páky od říditek kolečkem na páce. U T se musí imbusem
a T mají hnusnější objímku.
Specialized
Na aktuálnim Habitu jsem párkrát jel a je to docela divné kolo. Geometrií a tuhostí rámu to má na kde jaký ostřejší trailbike, ale v náročných terénech to kazí odpružení – zdvihu by to sneslo víc a zadek neni žádná velká žehlička. Ale zase to slušně jede i na otevřenym tlumiči. A samozřejmě v tom velmi brzo začne všude možně vrzat. Ideální asi na nějaký ne moc rozmlácený rychlejší flow traily.
Stumpa jsem ještě nejel, 2 známí ho ale mají (jeden AL, jeden CF) a nestěžují si, hodně schopná kola geometrií ještě trochu dál a s adekvátnim zdvihem a aktivitou odpružení.
Co se týče osazení, za doporučenou MOC to samozřejmě není nic extra. Osazení v téhle třídě dělá velký rozdíl – super rám je sice super, ale když ho brzdí mizerné brzdy atd., je to k vzteku. Osobně bych se poohlédl po nějakých méně drahých značkách.
díky, ja vzdy beru ze rám je základ. Tak ze lepsí treba nejaky Canyon se Sram GX nebo shim XT?
Jo to je, ale dneska jsou všichni výrobci na dost podobné úrovni, nápis na rámu bych neřešil. Liší se detaily, liší se naladění zadní stavby – něco jede lépe a podrží při průjezdu kompresema a tak, něco žere lépe ale zase se víc topí ve zdvihu, něco nefunguje při brzdění, něco funguje…
A osazení v téhle kategorii dělá dost, třeba ten Canyon (AL 6) – tlumič s piggybackem, 36 vidlice, daleko silnější brzdy, základní ale kvalitní odolný kola a náboje, odolnější řazení s většim rozsahem převodů… Cannondale a Specialized jsou základní modely, nahází na to cokoliv aby tam něco bylo, za potenciálem těch rámů to dost zaostává. A upgrady pak lítaj v docela velkejch částkách – brzdy 5, tlumič klidně 15, vidlice klidně 20, kola taky klidně okolo 20…
A nebo jak píše Číva ten Trek? To jsem nejdřív rovnou vynechával, protože ty fialovy barvy… ble, ale koukam, ze uz maj i normalni černou. :-)
Taky moc nechapu proc s rozpoctem 80k kupovat znacky jako C. nebo S.
Naco je prumerny ram se znackovou samolepkou s nejlevnejsim osazenim?
Jakoze ta samolepka na ramu zlepsi ucinnost slabych brzd, zvetsi rozsah NX kazety a nejlevnejsi tlumeni zacne chodit jako po masle? Asi ne. Kdyby ty ramy byly natolik prevratny ze smaznou ty negativa low-cost vybaveni, tak mozna. Ale nejsou.
Jedinej S. kterej za neco stoji je novy Enduro.
Mám STJMP ST Expert 2019 a max spokojenost, kolo toho zvládne vice než moje hlava. Obecně bych se mrknul na ceny servisu FOX vs RS a pak pohledal ve forum vrzání zadní stavby. RM prostě vržou a basta :-).