Dotaz na místní znalce, je jetelná na horáku červená značka podél hranic ze Strážného na Bučinu ?
Případně, smí se tam s kolem nebo je tam vysloveně zákaz?
Dotaz na místní znalce, je jetelná na horáku červená značka podél hranic ze Strážného na Bučinu ?
Případně, smí se tam s kolem nebo je tam vysloveně zákaz?
Anketa: Jet nebo ne?
Trasu Strážné – Knížecí pláně jsem projel na galuskách :-)
Zas bych neprehanel, narocnost na techniku je sice nulova, protoze je to povetsinou siroka lesni a misty vyasfaltovana cesta, ale na silnicku rozhodne ne protoze je misty celkem rozbita a mezi Knizecima planema a Zdarkem je i par uzsich a korenitych pasazi. Na kole se smi pouze v useku Strazny a rozcesti Nad Tocnou jak je to ostatne vyznacene i na te mapce. Jinak co se krasy a atmosfery kdy jsou k videni stopy po odsunutych vesnicich tak je to jeden z mych nejoblibenejsich useku na Sumave a jezdim ho proto dost casto – spodni modra je proti tomu o nicem.
Vypadá to zajímavě, už se těším.
Z toho rozcesti Nad Točnou dál se nesmí a jak je to hlídané? Když tam budu zítra odpoledne, tak předpokládám, že tam budu sám a ne že mě tam odtud požene ochranář s klackem v ruce ;-)
Za posl. tri roky jsem tam jel mnohokrat a nikoho jsem tam nepotkal. Jezdim tam ale hlavne mimo sezonu a skoro nikdy usek mezi Cervenym potokem a Knizecima planema – jezdit po tech povalovych chodnicich mi prijde uz trochu prasarna a navic tam clovek muze potkat pesaky co jdou od Knizecich Plani. U Cerveneho potoka se da zahnout na sirokou lesni cestu co se napoji na asfaltku s modrou TZ. Tim nikoho nenavadim, ale ten zakaz se mi zda nesmyslnej, protoze je to tak odlehla oblast, ze pesky se tam vyda malokdo a konflikt s pesaky proto prilis nehrozi, jde prevazne o sirokou cestu obklopenou pastvinama kam jezdi (krome toho vyse jmenovaneho useku) bezne zemedelska technika a hlavne jde o historickou cestu kde se lidi pohybovali nekolik stoleti nez se to nasilne vysidlilo a nejak mi hlava nebere proc je potreba ted odtud lidi vyhanet kdyz jak jsem psal, pesky se tam vyda malokdo a proto ta cesta zarusta jak psal ZBartos.
Takže radši sjet k té Bukové slati a pak po modré na Knížecí Pláně.
Kde je Bukova slat nevim, ale pokud chces minimalizovat riziko srazky s ochrancem tak jak jsem psal, u Cerveneho potoka doprava a napojit se na modrou, pokud bude ochrance nekde cihat spis kousek od hospody kam muze dojet pohodlne autem :-)
Fajn, díky.
Buková slať je kreslená i na té fotce na modré na úrovni hraničního výběžku.
Aha, ty myslis asi tu cestou co pokracuje v tom zlomu vyznacene trasy rovne k Bukove slati. Tak tu jsem jeste nejel, myslel jsem tu cestu o kousek bliz ke Straznemu co se staci jakoby zpatky k Zdarecke slati. Ona ne kazda cesta v mape existuje a naopak, Sumavu systematicky projizdim uz nekolik let tak o tom vim svoje :-)
Jeto na Tufo Hi-Composite Carbon huštěných na cca 11 Atm.
To tě pak nějaký štěrk nerozhodí…
Je to tam pěkné. Ze Strážného krásný technický výjezd na hřeben. Potom chvíli širší prašná cesta, pak zase jen chodníček, místy povalový. Poslední část z Knížecích plání na Bučinu bývá často hodně podmáčená.
Koukám, že jsi opisoval viz http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?… !
Bohužel se mi 1,5 dne od počátku mého putování vybil akumulátor ve foťáku, takže nemohu sloužit fotkami nádherné krajiny (a zajímavostí – připomínky vesnic s názvy a fotkami, zbytky základů domů a 1 kostela, obnovený hřbitov na K. Pláních) podél této cesty.
Na gulaskách by to šlo s rizikem defektu, ale jinak je to skutečně nádherná stará štětovaná cesta (cca 2–3 m původní šířka) mezi již zaniklými vesnicemi. BTW V místě kde se přechází Červený potok, je neúnosná půda a je tam postaven dřevěný rošt jak na Rychlebských stezkách…
Bohužel v katastru nemovistostí některé její úseky nejsou katastrované jako cesta a vlastníkem i těch katastovaných úseků je ČR (NP Šumava), takže to vidím s budoucím uvolněním pro cyklistiku špatně.
Momentálně tam není skoro nikde (výjimku vidíš i na on-line mapě Shocartu) typická značka cyklostezky. Skutečná zákazová značka (neodpovídající však normě) je ale myslím jen na rozcestí Žďárek a ještě někde u Knížecích Plání (ovšem já jsem nešel ze Strážného, tak možná bude i tam).
Každopádně by se z ní měly odstranit z boku vrůstající větve a tráva a listí/jehličí, které pokrývají okraje kde nikdo nechodí, nebo za chvíli bude moci Správa NP Šumava a KČT tvrdit, že jde jen o cca 0,8 m širokou pěšinku…
Ale i tak si nedělám moc naděje, že by ji Správa CHKO povolila pro cyklisty. Ale zkusit by se to mělo…
P.S. Jeden ranger hlídal relativně brzy (v cca 10:00) u kostela na Knížecích pláních…
Greyhound má samozřejmě pravdu v tom, že úsek Strážný – Žďárek je sjízdný osobním autem s pořadím povrchů od Strážného kalený (pískovaný), asfalt, panely, asfalt.
Není však pravda, že na on-line mapě Shocartu je v tomto úseku nakreslena povolená cyklotrasa s číslem. Je tam jen označen druh povrchu (čárkovaná čára – hůře sjízdné za mokra).
P.S. Ten dřevěný rošt na Singlespeedově fotce je ovšem podle mne severně od mostku přes Červený potok, nikoliv až před Bučinou, kde to bylo také trochu podmáčené…
Máš, samozřejmě, pravdu. Fotku jsem nemyslel jako doplnění poslední věty příspěvku, ale jen jako ilustraci, jak to na červené taky vypadá.
Znaceni Shocartu jsem nezkoumal, ale koukal jsem se do navstevniho radu Sumavy a tam ten usek Strazny – Nad Tocnou – Nad Piskovnu je povolen jako cyklotrasa.
Tak to pardon. Myslel jsem, že všechny povolené trasy mají číslo a jsou tak označeny alespoň na mapě, když už ne v terénu, jako zrovna tato…
Nee, neopisoval a ani jsem to nikde nehledal, čestný pionýrský ;-)
Budeme vyzvedávat mlaďocha na školce v přírodě na Stožci a jedeme ke kamarádovi na chalupu kousek od Svojše a tak mi přišlo líto se tam nesklouznout na kole. Naklikal jsem si podle mapy trasu a jenom jsem se nechtěl zaseknout nějakým nesjízdným mordorem a nebo se nechat honit ochranářema. Jako případnou zálohu jsem si vybral tu „jelení stezku“ blíž k vnitrozemí.
zakazane to je, ale je to moc pekna trasa, ja tam jel vloni v srpnu, ale asi kolem 18h a nikde ani noha, sem tam krava.