• rysak

    Jaký máte názor na tyto ráfky??

    0 0
    • Gorgov  

      výborný

      0 0
    • Jane  

      A neví někdo, kolik doopravdy váží? Na weightweenies verze '05 má 438 g a z dalších údajů to pod 400 g nevidím (405, 415, 388, 438). Tak mě napadá, jestli není „jistější“ vzít rovnou DT Swiss XR 4.1 – ten aspoň váhově odpovídá údajům výrobce (415, 422, 421) a pokud UFO má taky přes 400 g, tak si z těchto ráfků spíš vyberu DT Swiss.

      0 0
      • Zdyn  

        Tak jse, ho ted zvazil. 374g (32der) Je to jeden z nejlehcich rafku. vydrzi ale pomerne dost na svoji hmotnost. Kdyz se dobre vyplete nejni s nim problem.

        0 0
      • kubad  

        370g. je katalogová hmotnost :-) a cca musí sedět. Nevěř tomu co se na WW píše, často jsou tam nesmysly a chyby ve značení dílů

        0 0
      • tulda  

        Myslim, že DT je jistota. A jak skvěle se na něj nasazujou pláště… to sem ani nevěřil, poprvý sem nazul RR bez montpák :)

        0 0
        • Gorgov  

          v životě sem na RR nepoužil montpáky:) a vozim je… různý ráfky. Schvalbe michelin, hutchinson se nasazujou samy:)

          0 0
          • tulda  

            tak to já teda zase jo:) na mavic x221 to fakt nešlo, ani michelin

            0 0
            • biker007  

              na x221 rukou nasadim vsechno co sem za posledni dva roky vozil..schealbe RR, Michelin XC dry, continental vertical(drat), schwalbe littel albert

              0 0
    • Jane  

      Další „zajímavé“ info je zde: forums.mtbr.com/show­thread.php?t=81846­&highlight=sun) forums.mtbr.com/show­thread.php?t=16326

      Gramy, negramy ale asi dám přednost klasice a zadní kolo skončí v tomto složení: nába Hugi 240, výplet Revolution + Alu niple a ráfek XR 4.1 :-))

      0 0
      • Gorgov  

        tak to bude těžký jak prase:)

        0 0
      • tulda  

        U mne zvitezil rozum nad gramy a niple sem volil mosaz, alu mi v Duratecu vylozene nedoporucil. Ty uz si je nekdy vozila nebo jen zkouska? Mne takhle uz jednou zarostly draty a ono po pul roce stipat vyplet za 800 docela zamrzi.

        0 0
      • kubad  

        Proč nejdeš do ráfků NoTubes?

        0 0
        • Jane  

          Ráfky No Tubes snesou dle notubes.com nižší tlak: plášť 2.2 = 42 psi; 2.0 = 45 psi A já Ralphy hustím na 50 psů :-)

          Co se týká těch alu niplů, tak s nima zatím problémy nemám. Na předním už budu mít výplet snad 3. sezónu, a to jezdím i v zimě v soli a že bych kola nějak extra utírala, to tedy ne – spíše naopak to nechám jen tak bejt. Taky je pravda, že přední kolo furt drží a není potřeba nějak centrovat, za to se mi „rozsypalo“ zadní – nejen probržděnej ráfek, ale hlavně se vytáhl výplet s Revolutiony – asi byl kapku přetaženej… Tak doufám, že mi to teď v servisu vypletou akorát :-))

          0 0
          • Gorgov  

            pro 2,0 pláště je to 48 psi, na tebe bude akrát tak 40max…

            0 0
          • kubad  

            NoTubes můžeš jezdit bez duše, a to ti přinese na snížení valivého odporu víc než když napráskáš pláášť na 50 psi. Ušetříš na váze a získáš věčí odolnost proti defektům. Ceny ráfků NoTubes šli hodně dolu a už nejsou o moc dražší než Mavic

            0 0
    • jecnak  

      A co Sun Lime? (kdyz uz, tak uz) www.sun-ringle.com/…/mtbrims.jpg

      0 0
      • McBlacky  

        to je krutost… jednu dobu to byly nejlehčí ráfky.

        0 0
      • raceman  

        vzadu by mi to teda dlouho nevydrželo, 1–2 dny v beskydech možná :-)

        0 0
      • Jane  

        No ale kde sehnat tady v ČR? Nějaký ráfky Sun Rims má maxcursor, ale Ufo nebo Lime mezi nimi rozhodně není :-\ A taky je otázkou, co takovej ráfek vydrží, respektive co tuhost kol, životnost atd., protože Mavic x517 byl nahrazen těžší xc717 a DT Swiss zatím pod 400 g taky nejde, přičemž náby DT 240 jsou na tom váhově a hlavně funkčně dost dobře, nemluvě o nových 190, jen ráfek dosud nepotkala nějaká „odtučňovací“ kúra, ale zřejmě DT Swiss ví, co dělá :-))

        0 0
        • kubad  

          Jestli ho ale opravdu mají nevím

          www.koloshop.cz/index.php?…

          K té životnosti, buď chceš lehký ráfek, s tím že za dvě sezony je po něm – nebo třeba ne,záleží jak jezdíš. S tvou váhou to není problém. Nebo si kup těší a ten „třeba vydrží“ ale protože máš V brzdy tak ho stejně probrzdíš. DT není špatný, ale asi bych ho volil až jako poslední variantu.

          0 0
          • McBlacky  

            dvě sezony LOL toho limelighta bych viděl tak dva do předu a tři čtyři dozadu za jednu sezonu, pokud se bavíme o závodním nasazení v terénu (Sudety, Malevil, ExBB a podobný) na závodech Kolo pro život by mohli vydržet i sezonu :)

            problém je že jakmile bouchneš ultra lehký ráfek nezbývá většinou než ho vyhodit

            0 0
            • kubad  

              Jasně, ale co jezdíš ty a co jezdí Jane. To bylo spíš pro ni.

              0 0
              • McBlacky  

                zničit ráfek může kdokoli, je to bez vyjímky hrubá jezdecká chyba, kromě kombinace s pomalým defektem to je hrubá smůla :)

                Já bych ho viděl jako gramařinu na předek pro lehký váhy nebo šetrný jezdce střední váhy, se to dá ohlídat líp než vzadu – tam bych tomu nevěřil

                Ono zničit ráfek tě stojí i peníze za rozpletení a zapletení, často se pak radši daj nový dráty a je to ve finále drahá sranda. Navíc při cenách tech ráfků…

                0 0
                • Thidney  

                  250 euro není zas taková rána .-)) váha 1390 g. Nabe: Ringle Country Flea schwarz Felge: Sun Ringle UFO schwarz Speichen: Sapim Laser schwarz Nippel: Sapim SILS Alu schwarz

                  0 0
    • maxtor  

      Myslíte, že se dá obecně věřit ráfkům pod 400 g na XC?? Vážím 85 Kg a o něčem takovém uvažuji, ale nevím nevím… Zase si říkám, že pokud s tím člověk někde při defektu neklepne, tak by to vydržet mělo.

      0 0
      • kubad  

        Jezdím CrossMaxi SL – 3roky mají pře 10t.Km jeden sem sice odepsal, ale za to může šutr. Drží sou v pohodě. mám přes 90kg. Samotný ráfek má něco málo přes 400g. a to je UST Přemýšlím na novou sezonu o dalším setu kol ráfky NoTubes Olympic (350g.) www.notubes.com/…ducts_id/296

        0 0
        • maxtor  

          Tak tos mě uklidnil:-) 350g, to bude jak plechovka od piva:-) Já pořád pokukuji po těch XTR, ale do nové sezñy to nejspíš nezvládnu. No uvidíme…

          0 0
          • kubad  

            Lehké závodní kola.:-) Já osobně bych radši volil Crossmaxi – Nebo si nechal zaplést tak jak to nedávno řešil tušim Gorgov ráfky NoTubes, náboje American Clasic(nebo jiné) a váha skoro o půl kila menší než XTR cena o dost, dost nižší.

            0 0
    • kolouš  

      Max-cursor ma rafky No-tubes uz sice stoji jen do 2tis ale co by jste mi navrhovali na 28der ( oni tam maji v zavorce jen pro 32der. )

      0 0
      • McBlacky  

        na 28 děr se dělá právě UFO :)

        0 0
        • Jane  

          ale koloshop nebo trinnity „má“ jen verzi 32, takže se asi bude hůř shánět no…

          0 0
      • kubad  

        NoTubes se taky dělá na 28 děr, ale u nás je asi neseženeš

        0 0
    • Veeteck  

      Podarilo ze nekomu rozlustit obrazek z webu Sun Rims? Nemuzu precist cisla s udajema o sirce rafku, jsou hrozne titerny.

      www.sun-ringle.com/…/mtbrims.jpg

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.