Jaký máte názor na tyto ráfky??
Jaký máte názor na tyto ráfky??
výborný
a co výdrž?
to nevim, má je na kole mladá, ta má 55 kilo, takže těžko hodnotit. Sou teda dost úzký. Sou asi pro lehčí váhy.
Takze pro 80kg asi moc nebrat?
dozadu asi ne
A neví někdo, kolik doopravdy váží? Na weightweenies verze '05 má 438 g a z dalších údajů to pod 400 g nevidím (405, 415, 388, 438). Tak mě napadá, jestli není „jistější“ vzít rovnou DT Swiss XR 4.1 – ten aspoň váhově odpovídá údajům výrobce (415, 422, 421) a pokud UFO má taky přes 400 g, tak si z těchto ráfků spíš vyberu DT Swiss.
Tak jse, ho ted zvazil. 374g (32der) Je to jeden z nejlehcich rafku. vydrzi ale pomerne dost na svoji hmotnost. Kdyz se dobre vyplete nejni s nim problem.
370g. je katalogová hmotnost :-) a cca musí sedět. Nevěř tomu co se na WW píše, často jsou tam nesmysly a chyby ve značení dílů
Myslim, že DT je jistota. A jak skvěle se na něj nasazujou pláště… to sem ani nevěřil, poprvý sem nazul RR bez montpák :)
v životě sem na RR nepoužil montpáky:) a vozim je… různý ráfky. Schvalbe michelin, hutchinson se nasazujou samy:)
tak to já teda zase jo:) na mavic x221 to fakt nešlo, ani michelin
na x221 rukou nasadim vsechno co sem za posledni dva roky vozil..schealbe RR, Michelin XC dry, continental vertical(drat), schwalbe littel albert
Další „zajímavé“ info je zde: forums.mtbr.com/showthread.php?t=81846&highlight=sun) forums.mtbr.com/showthread.php?t=16326
Gramy, negramy ale asi dám přednost klasice a zadní kolo skončí v tomto složení: nába Hugi 240, výplet Revolution + Alu niple a ráfek XR 4.1 :-))
tak to bude těžký jak prase:)
U mne zvitezil rozum nad gramy a niple sem volil mosaz, alu mi v Duratecu vylozene nedoporucil. Ty uz si je nekdy vozila nebo jen zkouska? Mne takhle uz jednou zarostly draty a ono po pul roce stipat vyplet za 800 docela zamrzi.
Proč nejdeš do ráfků NoTubes?
Ráfky No Tubes snesou dle notubes.com nižší tlak: plášť 2.2 = 42 psi; 2.0 = 45 psi A já Ralphy hustím na 50 psů :-)
Co se týká těch alu niplů, tak s nima zatím problémy nemám. Na předním už budu mít výplet snad 3. sezónu, a to jezdím i v zimě v soli a že bych kola nějak extra utírala, to tedy ne – spíše naopak to nechám jen tak bejt. Taky je pravda, že přední kolo furt drží a není potřeba nějak centrovat, za to se mi „rozsypalo“ zadní – nejen probržděnej ráfek, ale hlavně se vytáhl výplet s Revolutiony – asi byl kapku přetaženej… Tak doufám, že mi to teď v servisu vypletou akorát :-))
pro 2,0 pláště je to 48 psi, na tebe bude akrát tak 40max…
NoTubes můžeš jezdit bez duše, a to ti přinese na snížení valivého odporu víc než když napráskáš pláášť na 50 psi. Ušetříš na váze a získáš věčí odolnost proti defektům. Ceny ráfků NoTubes šli hodně dolu a už nejsou o moc dražší než Mavic
A co Sun Lime? (kdyz uz, tak uz) www.sun-ringle.com/…/mtbrims.jpg
to je krutost… jednu dobu to byly nejlehčí ráfky.
vzadu by mi to teda dlouho nevydrželo, 1–2 dny v beskydech možná :-)
No ale kde sehnat tady v ČR? Nějaký ráfky Sun Rims má maxcursor, ale Ufo nebo Lime mezi nimi rozhodně není :-\ A taky je otázkou, co takovej ráfek vydrží, respektive co tuhost kol, životnost atd., protože Mavic x517 byl nahrazen těžší xc717 a DT Swiss zatím pod 400 g taky nejde, přičemž náby DT 240 jsou na tom váhově a hlavně funkčně dost dobře, nemluvě o nových 190, jen ráfek dosud nepotkala nějaká „odtučňovací“ kúra, ale zřejmě DT Swiss ví, co dělá :-))
Jestli ho ale opravdu mají nevím
K té životnosti, buď chceš lehký ráfek, s tím že za dvě sezony je po něm – nebo třeba ne,záleží jak jezdíš. S tvou váhou to není problém. Nebo si kup těší a ten „třeba vydrží“ ale protože máš V brzdy tak ho stejně probrzdíš. DT není špatný, ale asi bych ho volil až jako poslední variantu.
dvě sezony LOL toho limelighta bych viděl tak dva do předu a tři čtyři dozadu za jednu sezonu, pokud se bavíme o závodním nasazení v terénu (Sudety, Malevil, ExBB a podobný) na závodech Kolo pro život by mohli vydržet i sezonu :)
problém je že jakmile bouchneš ultra lehký ráfek nezbývá většinou než ho vyhodit
Jasně, ale co jezdíš ty a co jezdí Jane. To bylo spíš pro ni.
zničit ráfek může kdokoli, je to bez vyjímky hrubá jezdecká chyba, kromě kombinace s pomalým defektem to je hrubá smůla :)
Já bych ho viděl jako gramařinu na předek pro lehký váhy nebo šetrný jezdce střední váhy, se to dá ohlídat líp než vzadu – tam bych tomu nevěřil
Ono zničit ráfek tě stojí i peníze za rozpletení a zapletení, často se pak radši daj nový dráty a je to ve finále drahá sranda. Navíc při cenách tech ráfků…
250 euro není zas taková rána .-)) váha 1390 g. Nabe: Ringle Country Flea schwarz Felge: Sun Ringle UFO schwarz Speichen: Sapim Laser schwarz Nippel: Sapim SILS Alu schwarz
Myslíte, že se dá obecně věřit ráfkům pod 400 g na XC?? Vážím 85 Kg a o něčem takovém uvažuji, ale nevím nevím… Zase si říkám, že pokud s tím člověk někde při defektu neklepne, tak by to vydržet mělo.
Jezdím CrossMaxi SL – 3roky mají pře 10t.Km jeden sem sice odepsal, ale za to může šutr. Drží sou v pohodě. mám přes 90kg. Samotný ráfek má něco málo přes 400g. a to je UST Přemýšlím na novou sezonu o dalším setu kol ráfky NoTubes Olympic (350g.) www.notubes.com/…ducts_id/296
Tak tos mě uklidnil:-) 350g, to bude jak plechovka od piva:-) Já pořád pokukuji po těch XTR, ale do nové sezñy to nejspíš nezvládnu. No uvidíme…
Lehké závodní kola.:-) Já osobně bych radši volil Crossmaxi – Nebo si nechal zaplést tak jak to nedávno řešil tušim Gorgov ráfky NoTubes, náboje American Clasic(nebo jiné) a váha skoro o půl kila menší než XTR cena o dost, dost nižší.
Max-cursor ma rafky No-tubes uz sice stoji jen do 2tis ale co by jste mi navrhovali na 28der ( oni tam maji v zavorce jen pro 32der. )
na 28 děr se dělá právě UFO :)
ale koloshop nebo trinnity „má“ jen verzi 32, takže se asi bude hůř shánět no…
no je jiná věc… myslím že by je objednali
NoTubes se taky dělá na 28 děr, ale u nás je asi neseženeš
Podarilo ze nekomu rozlustit obrazek z webu Sun Rims? Nemuzu precist cisla s udajema o sirce rafku, jsou hrozne titerny.
Třeba ti pomůže tenhle odkaz – šířka je tam uvedená: Sun Rims UFO Závodní, superlehký, svařovaný a CNC opracovaný XC ráfek pro kotoučové i čelisťové brzdy Šířka: 20,73 mm Hmotnost: 370 g
Diky moc. Tohle vnejsi sirka, podle me treba Mavic udava sirku vnitrni, ale jistej si nejsem.
jo taky myslim ze je to tak
A nevis, jak jsou siroky v porovnani s XC717?
Viz obrázek ale nemám to jak ověřit:)
Diky moc, tohle jsem presne potreboval.