• Troopik

    Zdravím,

    mám Leader Fox benton, který má pevnou osu a nevím jak sundat přední kolo. Žádný z návodu, co jsem našel mi nepomohl. Z jedné strany je klasické povolování na druhé však není co bych chytil, aby zafungovovalo povolování.

    Prosím o radu jak sundat přední kolo.

    Děkuji

    0 0
    • bathed  

      Vycvakni “rychloupinak” a uvolnenou osu normalne povoluj ccw jako sroub

      0 0
    • va-bo  

      Odklop páčku „rychloupínáku“ na pravé straně tak, aby zapadla do výřezu v osazení osy. Pak normálně celou osu vyšroubuješ ze závitu ve vidli a osu vytáhneš. Je tam pravý závit, tak to půjde v pohodě.

      0 0
    • milan.v  

      Na druhé straně máš závit v noze vidlice, tzn. jak už bylo řečeno výše…

      0 0
    • novas752  

      Kde ty kola ty lidi kupujou, v drogerii? Nechápu že takhle základní věc člověku neukážou při prodeji.

      0 0
      • Cavendish  

        Protože v obchodě fungují postupem ,,kup a vypadní´.

        0 0
      • KRoser  

        Co znám lidi tak ani neví, že na kole nějakou pevnou osu mají :). Jak sundat osu mrkni zde

        0 0
      • Espen  

        Mě spíš zaráží to, že si sám nedokáže najít informace, nebo video a ptá se, jak se to sundavá.

        0 0
      • allrose  

        Nech bejt,kolik je bezpečnostních pojistek co velmi znesnadnují fci kolem nás?..vždyt je to až na palici!

        Nechápu,že jsem bez nich přežil až do dnešních dnů…kde je zdravej rozum..

        Občas se také do některých věcí nemohi dostat..a manual v prdeli ;)

        Asi už jsem na tohle moc starej,aby mi jednoduchou záležitost nesmyslně zesložitovali..

        0 0
        • krabica  

          Spíš mám pocit, že lidi jsou líní přemýšlet…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Markony  

      Měl jsme tuto osu a postupem času při povolovaní se mi vyštipovala miska pak sem raději koupil na imbus .

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Já sice obvykle nesnáším typ příspěvku který zrovna teď píšu, ale pokud nad pevnou osou dumáš déle než půl minuty, možná by bylo rozumné přední kolo nevytahovat. Zaručeně pak budeš taky řešit jak to dát zpátky abys to neměl moc přetažené nebo volné, a když si omylem posuneš pístky brzdy, budeš potřebovat nejspíš servis.

      0 0
      • adam1  

        Co to je ta pevná osa a jaký rozdíl/výhody oproti RU?:)

        0 0
        • Markony  

          Pevnost a žádné seřizovaní kotouče proti třmenu.

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Přesně jak napovídá název, pevné osy jsou pevné, kdežto RU jsou kapalné.

          Je docela vtipné jak je v češtině potřeba dávat bacha čemu přesně se říká rychloupínák, protože zrovna tahleta osa má i rychloupínák. No a ne všechny rychloupínáky mají rychloupínák, některé jsou na imbus nebo speciální klíč.

          0 0
          • novas752  

            Ono to totiž je pevná 15 nebob12mm osa a pak 5mm osa které se začlo říkat rychlouoínák protože v 99,99% případů je to s rychloupínákem…

            0 0
            • tsunami  

              A není to tak, že osa má 9mm a RÚ má 5mm?

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Osa může mít 9, 10, 12, 15 a dokonce i 20 mm. Tyčka z RU má sice 5mm, ale uvnitř náboje je pořád nějaká osa (skrz kterou se prostrčí ta tyčka). Pro předek to je 9mm, pro zadek 10mm.

                0 0
                • TK75  

                  Z mé zkušenosti je rozdíl mezi rychloupínákem a pevnou osou daleko menší než rozdíl v zápletech.Ty dělají pevná kola.

                  0 0
                  • wladeq  

                    Ale nedelaji tuhou vidli

                    0 0
                    • TK75  

                      Jasně, myslel jsem to tak, že já víc poznám jak jsou kola zapletená, než jestli jedu na pevné ose nebo rychloupínáku.

                      0 0
    • Troopik  

      Děkuji všem kteří ochotně poradili, podařilo se :)

      Pro ty, kteří mají pocit, že jsem nehledal – hledal, ale nenašel jsem návod pro tento typ, vždy se pridrzelo z druhé strany, tady jsem prostě nerozuměl, že páčka se po odklopení použije daným způsobem a než, aby to skončilo svaly (sice je postrádám) vyhrají, tak jsem zvolil variantu dotazů na tomto fóru a dle mého je to důvod, proč takové fórum existuje. Rád poradím v jiných věcech, kterým rozumím a vy třeba nikoliv.

      No nákup kola byl sice v obchodě zaměřeného pouze na prodej kol, ale bohužel vám neřeknou, že když si zboží vyzvedavate mimo určitou dobu, tak je tam pouze někdo, kdo vám ho prodá. Hold nejsem člověk s pracovní dobu, ve dvě jdu domů, protože si musím vyzvednout kolo.

      Ještě jednou díky za rychlou radu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • va-bo  

        V pohodě. Když něco nevím, tak se zeptám. :-)

        0 0
    • Pavel7905  

      Mám to samé kolo, verze 2018, zelená varianta. Kdyby něco, napiš, něco sem s ním najel. Pavel

      0 0
    • člen  

      Mám trochu podobný problem. Poprvé potřebuji sundat zadní kolo s pevnou osou (bez RU). Přední jsem měl sundane několikrát. Prve co mne překvapilo ze na zadku je potřeba menší imbus než vepredu. Druhá věc, ani s použitím velké síly s tím nemohu hnout. Přední kolo jsem si montoval sam po vyndani z krabice, ale zadek je z výroby. Je možné ze to někdo takto prasacky utahnul nebo je na zadním kole nejaka pojistka apod?

      0 0
    • člen  

      Odpovím si sam: pomohlo prostrikani silikonem a hruba síla. Bratři Poláci mne se.ou, na predstavce jsem zničil imbus než jsem to utrhl. Hlavně ze jde všude na dílech utahovaci moment

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.