Hojte, pořídil jsem si nějaké hlávko a potřeboval bych sundat staré a nasadit nové.Jak mám sundat ty misky,které jsou v rámu?No a jak je tam zase dat? Diky
Hojte, pořídil jsem si nějaké hlávko a potřeboval bych sundat staré a nasadit nové.Jak mám sundat ty misky,které jsou v rámu?No a jak je tam zase dat? Diky
Vyklepnout ven vhodným vyrážečem. Např. hliníkovou tyčkou. Postupně po obvodu poklepávej, aby se misky moc nekřížily. Nové naklepneš před dřevěný špalík. Opět bacha na křížení.
Samozřejmě nezapomeň vyměnit i korunku na vdlici,teda jestlli není stejná pro obě hlavka…
Myslíš spodní kroužek HS, předpokládám. Korunka vidlice se mění blbě ;-)
Správný postup: na vyražení misek je specíální trubka která je na konci rozříznutá na 4 kusy a roztažená , tím se docílí jemného vyražení.Nedojde k poškození misek ani rámu od toho bouchání šroubovákem nebo tyčkou.Na spodní misku na vidlici je specialní vytahovák .Zase nedojde k poškození vydlice od vyrážení šroubovákem.Montaž: před lisováním misek se začistí frézou dosedací plochy jak na rámu tak vidlici .Pokud je hlávko ještě origo tak počítej ,že v továrně nic nefrézovali.Misky nalisujem do rámu , spodní misku narazíme pomocí naražeče který má správný vnitřní pruměr (musí to jít lehce hlavně ta spodní miska malý přesah).Na tento postup je potřeba nářadí v hodnotě cca 5000kč .Jen vytahovák spodní misky vidlice je od Kovisu za cca 7000kč , ale dá se nahradit levnějším to je určné spíš pro hobiky.Moje rada: naštudovat přesný postup a nářadí a najít servis který to má a ukáže ti ho (nářadí).A tam si to nechat udělat.
jak frezujes dosadaci plochy na vidlici pri montazi hlavka?
Frezkou od Kovisu.
kde presne je ta dosedaci plocha? to frezujes korunku?
Frézuje se dosedací plocha korunky .To místo kam narazíš spodní misku.
Kovis.cz – freza na vidlice.
Promin uklepl jsem se .Kovys.cz
nevim co mas furt s kovisem, ten odkaz je nesmysl, naradi vyrabi kovys. a frezovat korunku vidlice je podle me uplne zbytecny, ta plocha je uz rovna.
Prej rovná.Ha Ha Ha.
hahaha asi pracujes se zajimavejma vidlicema, to je burt, je to tvoje vec.
Dneska jsem třeba v servisu montoval Rebu.Měla křivé patky z výroby takže šla na reklamaci.Prostě v továrně na to kašlou hlavní je množství a cena (ta je pro některé lidi to nejdůležitější) ,ale na kvalitu a přesnost se nehledí.
to souhlasim, s navarkama na kotouc je to obcas podobny, v tom je vyhoda avid brzd.
I u Avidu jde o styčnou plochu mezi vidlicí a třmenem nebo redukcí.
Na fotkách je vidět ,že dosedací plocha je křivá z výroby .Třmen nebude dosedat celou plochou.
ovsem na ktery vidlici je dneska IS? a krom toho, to že tam adapter nebude dosedat idealne nemusi ve vysledku nicemu vadit. Muze – brzda bude rezonovat, pak je frezovani reseni, ale vetsinou to problem neni. Naopak u jinych brzd nez avid je nutne mit dosedaci plochy rovne a hlavne kolme na osu naby aby desticky neskrtaly a sjizdeli se rovnomerne, ale to je asi jasny.
Na IS je freza taky:-))
na PM kterých je dnes 99% taky?
Na pm taky.Je to novinka u Kovysu .Měl jsem jí v ruce na Sportlife.
nerikej, ja sem obe frezky roky pouzival:) i kubad to myslel jako joke:)
vidiš a já na nový vidli nic nefrézoval hehe…
Protože ti to nikdo neukázal .HE HE:-))))))
Hehe seš uplně mimo…
Proč by asi Kovys vyráběl ty frezy????????????????????????????????????????????????????????
na moji vidli určo ne…
Někdo dává přednost váze komponentů s digi váhou v ruce jiný radši montuje kvalitním nářadím protože to hlávko od Chris King stálo ranec a mlátit to tam kladivem tak mmně zákazník požene svinským krokem.
To nic nemění na tom že na mojí vidlici to neni potřeba ;O] jinak co link na tvůj úžasnej servis ať víme kde to tak pečlivě dělaj a kde maj frézku od kovysu ? ? ?
Nejde o můj užasnej servis .Jde o to zajít do servisu a nechat si ty plochy ofrezovat.Problém je v tom ,že ty frézy nemají všude.V každé hospodě nebo restauraci nevaří taky super.Prostě hledaš a hledaš.Zastávám názor profi nářadí+praxe=kvalitní servis.
+dobrej přístup servisáka to že má někdo praxi a nářadí ještě nic neznamená…
Staré misky vyklepej nějakým dřevěným hranolkem, jemně po obvodu. Nové misky naklepni kladívkem přes kus dřeva nebo jak psal lukas aka mitro – vyrob si lis ze závitové tyče a podložek z tlustého plechu. Do sesrvisu s tím nechoď, je to zbytečné a nemáš na tom co zkazit.
jo aby se nedivil, až bude kupovat další hlavko :-D:-D:-D
No nevím, mě to příjde jednodušší než seřízení přehazky :)
jednoznačně servis s výše popsaným vybavením, zvláště, když jsou nové misky hliníkové /na staré plečce se to dá samozřejmě pošolíchat kusem vodovodní trubky a kladivem/
Stare hlavove slozeni vyklepni (za predpokladu, ze ho uz nebudes pouzivat jinde) opatrne kusem dreva a palickou. Nove nalisuj pomoci zavitove tyce a podlozek. V zadne pripade ho nenaklepavej kladivkem ci palickou.
Je vidět ,že tady radí samí profi mechanici:-)))) To se dalo čekat.Co tě odrazuje od toho zajít do kvalitniho servisu a nechat si to namontovat???
Jestli jsi nekdy videl nastroje, kterymi „profi“ mechanici montuji nove hlavove slozeni a demontuji stare, tak vis, ze mezi vyklepavanim stare hlavy po obvodu palickou a vyklepnuti vyrazecem neni az takovy rozdil. Totez lisovani noveho lisem a nebo zavitovou tyci podomacku.
Navic trochu problem nastava, ze moc opravdu kvalitne vybavenych servisu na malem meste neni a casto je pak montaz a demontaz prave takova, jako v domacich podminkach. Rozdil je v ztracenem case a par stovkach.
Menil jsem mnou popisovanym zpusobem zhruba desitku hlavovych slozeni a doposud vsechny funguji.
A jeste maly dodatek. Zamerne se nezminuju o frezce, protoze treba u integrovane hlavy frezovani nepripada v uvahu.
Há Há Há.Ty jsi viděl frezy v servisu z vlaku TGV.
Jo jo, kousek od Parize.
Já se s tebou nebudu přít.Podivej se na Kovis.cz do odelení frezy ihs.
Ale ja vim, jak vypada, mel jsem frezku v ruce, ani se s tebou nehadam, ze je lepsi ji pouzit. Jen to neni pokazdy nutny, aspon ja ji u svych ramu nikdy nepouzil a problem nemam. Jsou samozrejme tak zpraseny ramy, kde to nutny je. Dohadujem se o kravinach.
I ten Duratec potřeboval lehce ********:-))
Rozdil je v ztracenem case a par stovkach.
Tu cenu nemyslíš vážně, že??
Protože se mi s tím nechce drbat, tak to vždy nechávám na servisu, jedno odpoledne přinesu, druhý den si to hotové odnesu, včetně pročištěného středového pouzdra a nechám jim tam maximálně kilo.
Ono prazske servisy si dovoli ledasco. Bohuzel.
je na casem aby si lide zacali zvykat, ze za praci se plati.
To ano, ale zase že by servisák musel mít plat cca 2 tis za hodinu?? Vyražený hlavko a nalisované nové má za pár minut, kdyby si za to řekl několik stovek, tak ho pošlu někam.
Ty frezy máš na celej život!!!
Ale já přece nemluvím jen o nalisování.Jde mi hlavně o to frézování.
já se s tebou ale přece vůbec nebavím???
Rohodne, jenze by podle toho prace mela vypadat.
Jsou lidi ochotný zaplatit za kvalitní servis??????V ČR.
Každý servis ale také není ochoten investovat do nástrojů a nářadí , které by pro nezájem klientely zůstávaly nevyužity . U nás jsme to dočasně řešili kooperaci s jiným servisem tak , že oni nám půjčovali frézu na brzdové třmeny a my jsme jim opravovali výplety , které jsme lépe zvládali. Nakonec se nám podařilo frézu za 7,500,–Kč pořídit, bohužel zase ještě nemáme frézu pro Post Mount a úhlové frézy 45° a 33° pro IHS. Každým rokem narůstají náklady na techn. vybavení servisů, stále více nás konstruktéři dílů nutí dokupovat nářadí.
K čemu je mi teď třeba kufřík CAMPAGNOLO z roku 1976 v tehdejší ceně 84,000,–Kč?
to je samozrejmost
Vidím ty nastroje každý den:-))Mám je v servisu:-)
Uplne s tebou suhlasim, v maloktorych servisoch su tak dokonale vybaveni a niekde aj maju ale nepouzivaju…
Nie je ziaden problem vymenit hlavko beznym domacim naradim, a bez poskodenia :-) teda pokial je clovek aspon trosku zrucny.
Beru jen za předpokladu ,že dosedací plochy byly někdy v minulosti ofrézovány.Ten lis se dá udělat i doma.
Třeba já bych pro takovou hovadinu jel celkem 60km.Vpohodě si to nalisuju doma nebo v práci.Rám si nechám upravit při koupi,to by se asi doma blbě dělalo,max tak strhnout barvu dolu.
Diskuze na tato temata je zcela zbytečná. Většina diskutujících si to dělá po svém a nedochází jim , že takovouto nepřipravenou a chybnou montáží snižují životnost těch svých pleček třeba na polovinu.Např. mě se ještě nestalo , abych nemusel u takového EPICONA sfrézovat na korunce 0,5 mm z původního klínu.
Ber to tak , že to je jejich věc a komu není rady, tomu není pomoci.
Já mám dva Epicony a měl sem strach že tam kroužek ložiska nebude ani držet jak tam šel lehce.Leda že by to upravili ještě před prodejem.
Protože je několik průměrů:-)
U Epiconů se ani tolik nejedná o kalibraci cylindrické plochy , jako o kolmost dosedací plochy k ose sloupku. Tam je ta obvyklá chyba 0,5mm.Jinak přesah cylindru by měl být cca 0,03 až 0,04 mm. dle vzájemných materiálů dílů. To ,že přesah bývá někdy nedostatečný se může stát , spolehlivě se ale dá řešit LOKTITEM 603 , při vůli pak 638, ale to se musí řešit potom provizorním sezazením sestavy na sucho do úplného zatvrdnutí.
U karbonových sloupků je lépe upravit dolní kužel složení(žádná miska-ta je v rámu) , tedy jeho náběh vhodnou křivkou. Sražení pod úhlem 45° není vhodné pro montáž. Tato úprava se dá lehce provádět stopkovou bruskou.
Děkuju za podporu.Jde mi hlavně o osvětu.Oni to nepouživají protože jim to nikdo neukázal a nevysvětlil proč se to má používat.
A i přesto žijem a vesele bikujeme… :)
jo ale pokud bys měl vše udělané jak ma být tak bys bikoval třeba o dost déle na stejných dilech a nemusel řešit nové
a o tom je kvlitni montaž kterou popisuje marszy.
určitě je lepši to všechno udělat jak se to projeví na životnosti těžko posoudit, ale předpoklad je že to vydrží dýl.
Lenze vacsina vidiel a ramov sa aj tak preda spolu ako zmontovany bicykel. Myslis si, ze vyrobcovia ramov/vidiel u vyrobkov, ktore neskladaju do komplet biku vynechavaju jednu vyrobnu operaciu – frezovanie? Preco by to robili?
Alebo nebodaj na predajni rozoberate vsetky nove biky od dovozcu a frezujete im hlavy/vidly.
Kupil som teraz samostany ram a frezovat hlavu asi dam, ale predtym som kupoval cely bike, nic som neriesil a nemal som problem.
Nenakupujeme na prodejnu celá kola . Od začátku si je montujeme sami , včetně vlastních výpletů. Proto můžeme nabízet 3-letý bezplatný servis.
Jinak , pokud budeš mít zafrézovaný rám a vidlici NE , bude Ti to prd platné.