Suntour XCR - stržení závitu pro uchycení brzdy v noze

31 nepřečtených
  • ScottAspect

    Dobrý den,

    povedla se ki udělat skutečně blbost. Snažil jsem se krapet doseřídit brzdu na předním kole, protože mi v jednom místě dost brzdila (předtím jsem měl kolo vytažené a dotahoval jsem vůli v náboji). Při zpětné montáži jsem ale neodhadl sílu dotažení, ozvalo se prasknutí a závit jsem strhl. Nevíte někdo, jde-li pořídit samotné nohy, jako náhradní díl, případně nějaké jinéí řešení? Je mi jasné, že oprava strženého závitu není.

    Děkuji

    0 0
    • MichalHK  

      Řešení by mohlo být nechat si závit předělat na větší, 7 – 8. Závit máš stržený celý, nebo jen část? Pokud jen část, tak by mohl pomoct delší šroub.

      0 0
    • novas752  

      Opravit závit se dá. Vyvrtá se tam velká díra, vloží a asi přivaří se tam závitová vložka, nebo kus materiálu do kterýho se závit znova vyřeže/vyvrtá.

      Otátzkou je, jestli to u vidlice za 2000 je smysluplný a neni to znamení, že nastal čas pořídit lepší. :) Vnější nohy se asi sehnat daj, ale nový budou stát jak nová XCR.

      0 0
    • Vilém  

      Delsi sroub, pokud tam jeste kousek zavitu zustal, jinak helicoil.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Najdi šikovného zámečníka dělá se to na počkání

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • ladiki  

      např. toto řešení

      http://www.helicoil.cz/…ova-zmetku/9

      0 0
    • Clight75  

      Samotny vnejsi nohy na SR vidli se mi vali ve sklepe – byla to „Suntour XCT V4, 100mm“. V podstate jsem ji nepouzil, pze jsem ji hnedka po privezeni kola menil za Epicona. Vnitrek vilde si odnesl kamos jako nahradni dil, me zustaly jen ty vnejsi nohy. Je to 26", kotoucovy brzdy (z tvyho prispevku nejde poznat, jestli potrebujes verzi pro kotoucovky nebo vecka), barva je takova tmave-strbina nebo jak to nazvat. Pokud by se ti to hodilo, tak mi pisni.

      0 0
      • ScottAspect  

        Tak jsem byl v cyklistice a napálil tam dlouhý šroub (cca + 1 cm). Původní Snímání tam byl také asi tak 1 cm zašroubovaný. Nevím jak to bude držet.

        Kolik byste si za ty nohy představoval?

        0 0
        • novas752  

          Jestli tam závit není poškozený, tak buď vklidu – veškerá síla se stejně vždy přenese na prvních 3–5 závitech.

          0 0
        • Clight75  

          Nechal bych je byval za postovny – ale podle komentare dole od Sindyho jsou na jinej prumer vnitrnich noh (to se priznam ze me nenapadlo), tak mi holt budou ve sklepe lezet dal, dokude se pritelkyne nenastve a nevyhodi je:)

          0 0
      • novas752  

        a budou nohy z XCT pasovat na XCR?

        0 0
    • Radus  

      Dá se to opravit opravnou sadou na závity .

      0 0
    • BlickM  

      Přesně tak, opravná sada na závity (vypadá to jak ocelová prižinka). Vlastně ti stačí jen ta pružinka.

      0 0
      • kyl  

        Ale na tu pružinku tam musí říznout závit

        0 0
        • BlickM  

          Pokud je to do nové díry tak ano, ale do „straženého závitu“ to jde.

          Ještě k tomu chlapi měli takovou zaváděcí tyčku (šroubovák) ale i to šlo pořešit „home“.

          0 0
          • ScottAspect  

            V cyklistice mi závit vyčistili a dali delší šroub asi o 1 cm. Prý se nemusím bát ostře brzdit, tak snad se to neurve. Kdyžtak to časem nechám předělat na 7 mm.

            Jinak měl bych ještě dotaz z jiného soudku. Poměrně často se mi stává, že po zátěžovém šlapání pak jakoby prošlápnu na prázdno za děsivého křupnutí. To křupnutí je dáno tím, jak zrovna zabírám. Měnil jsem kazetu i řetěz před 500 Km (Shimano HG 93), tak si říkám, že tím by to snad být nemuselo. Dělal mi to už i starý řetěz. Napadlo mě, jestli by to nemohlo být ořechem, který nezapadá třeba v každé poloze (Sram MTH 306).

            Díky za nápady

            0 0
            • novas752  

              Jestli to je taková tvrdá rána jak z děla, tak to je ořechem. Rozebrat, vyčistit, rozumně promazat ložiska vazelínou a do ozubení nějaký řídký olej (silikon na vidlici) a zase složit a seřídit (jestli se sram nějak seřizuje).

              0 0
            • BlickM  

              jj, vyřešeno, četl jsem výše

              Pokud šroub drží na 10 mm závitu, mělo by to vydržet. Ale bacha při dalším seřizování.

              0 0
              • ScottAspect  

                Je mi to jasné. Sundám je až kůli výměně ložisek.

                Jinak ta rána je podle záběru a vždy na prázdno prošlápnu. Na rovině mírnější, v kopci při rozjezdu ukrutná, že mám pocit, že kazeta je bez zubů.

                0 0
                • novas752  

                  No to dělaj právě zalepený západky v ořechu nebo poničený ozubení – třeba ohlodnutý jeden zub. Rozeber a uvidíš.

                  0 0
                • Soreno  

                  Videl bychna preskakujici retez jestli jsi minulej retez jezdil dlouho tak jsou i prevodniky po smrti a novej retez ti strili.

                  0 0
                  • novas752  

                    Píše že mu to dělal i starý řetěz a aby to bylo ono, muselo by to přeskakovat při silovějším šlapání nejen na počátku záběru. Tohle je podle mě jasnej ořech.

                    0 0
                    • Soreno  

                      A co je pocatek zaberu? Silovej zaber a stary retez mi to dela taky na prekerce, kde to jezdim do smrti (cca 6000 mesto). Ale nerikam, ale netvrdim ze to musi byt ono.

                      0 0
                      • novas752  

                        Právě když začne (měl by začít) zabírat ořech. Jestli se to děje právě v tomhle okamžiku, z nějakýho důvodu (bordel nebo poškozemí) to tam proklouzne. Když to dělá i potom, tak to bude problém řetězu a koleček okolo něj.

                        0 0
                        • Soreno  

                          No nejlepsi bude, kdyz to rozebere. Je to otazka chvilky, pokud ma cajk.

                          0 0
                          • Vilém  

                            No s jeho servisnima problemama nevim jestli je nejlepsi napad poustet se zrovna do orechu.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.