• deh

    Ahojte, rad bych se zeptal zkusenych na tenhle model.

    Vyuzito by bylo na 1–3 maratony za rok. Vyjizdky, expedice, asfalt i teren. Nejaky ty traily Jedovnice, Rychleby, Semetin semtam, tak jestli to neco vydrzi.

    Najedu tak do 3000 za rok.

    Libi se mi hlavne design kola, vaha a vybava.

    Popripade navrhnete jine kola co by jste doporucili v cene do 50k.

    https://jizdni-kola.heureka.cz/…xp-969-2017/#…

    Diky

    Anketa: Ktere?

    1x
    20%
    4x
    80%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Čipera  

      Počkal bych cannondale F-si carbon 5 2018, je to novinka s rebou a má stát 55 000…cca stejná výbava, lepší, kvalitnější rám. Pokud by si předobjednal u nějakého prodejce tak by jsi mohl dostat 10% dolu a za 50 už by to bylo super kolo.

      0 0
    • deh  

      A nema nekdo primo tohoto supa a zdeli sve zkusenosti s nim? :)

      0 0
    • Fran7  

      A není to na kolo za 50tis. málo, najet jen 3000Km, za tu cenu bych vzal kolo od renomovaného výrobce, co investuje do vývoje a ne jako Sup co rád kopíruje.

      0 0
      • deh  

        Tohle mi prijde jako zcela mimo vec. Nechapu proc to sem pises…

        0 0
      • atty  

        Jako spokojený uživatel SUPa (Team Issue) to taky vnímám docela kriticky.

        Protože SUPi všechny praskaj (obvyklá rétorika na BF – ono totiž občas praská cokoliv a komukoliv), jsou obšlehnutý (nevím od koho a v čem – ono u těchto typů kol se celkem musí zachovat nějaké standardy, které si vyskytují na hodně značkách), měli/maj problémy s pressfit středy (možná objektivní kritika, já to zatím neregistroval) atp. V čem je konkrétně tenhle SUP objektivně horší, než podobně drahá „značková“ konkurence, většinou nikdo už nedoloží.

        Pokud bude XP 969 trošku podobné Teamu, tak počítej, že je to hodně tvrdej rám = jede to dobře, ale do pohodlí to má daleko, vidle DT O.L. není žádná velká žehlička – dělá, to co má, při nízké váze, ale žádný „zobač kamínků“ to není, existují určitě citlivější a komfortnější vidle, jinak výbava slušná a standardní, co se na HTčko v téhle ceně asi sluší.

        Náboje DT370 asi bez problémů (lepší by byly rohatky 350), páčky SLX 7000 neumí odřazovat po dvou do těžka (ale to stačí vyměnit jen páčku za XTčko), ráfky/kola slušný (v rámci ceny a použití) – prostě to kolo je za svou cenu poměrně slušně a vyváženě vybavené.

        Jde o to, zda zvážit tu „pohodlnost“ – ty „Race“ karbony od SUPa jsou prostě dělané tak, aby jely, ale komfort se od nich moc očekávat nemůže. Pokud nechceš jezdit jen závody, nebo hodně „sportovní“ přesuny a budeš mít nájezd kolem 3000km ročně, tak je to asi jedno, jezdit o hodně více, asi bych dal dnes už přednost něčemu trochu „pohodlnějšímu“ – co taky obstojně jede, ale nejseš po 30km „vyklepanej“ jak ze ždímačky…

        Že existují obdobné stroje od jiných značek za podobné peníze se nehádám, u těch Treků, Ghostů, Canonů, Scotů a Spešlů se v téhle ceně bohužel mimo výprodeje nebo bazaru nedostaneš ani zdaleka na obdobnou výbavu – budou to relativně základní modely v karbonu (takže asi dobrej rám), ale vidlice, záplety a pohon budou určitě z nižších řad.

        0 0
    • DaD  

      Ty bikové modely 2017 jsou zajímavé. Vývoj tuším probíhal už u nás v ČR a ten rám vypadá opravdu dobře a oproti starším modelům určitě o krok dál. Váha je příjemná a libí se mi jak jsou rámy subtilní.

      0 0
    • jarouš2  

      Určitě je to super kolo. Navíc od roku 2017 jsou rámy jiné. Jsou tužší a hlavne pohodlnější. Kvůli přepracované zadni stavbě a 27.2 sedlovce. Se středem problémy nejsou a s vedením bovdenu taky ne. Ty rámy jsou sakra povedené. Jezdim na tom a měl jsem i model 2016 tak vím o čem mluvím. Určitě bych se toho nebál.

      0 0
      • atty  

        Pak je to good – pokud je zadní stavba subtilnější a použije se 27.2 ideálně nějaká karbonová trochu „flexi“ sedlovka, pohodlnost by se měla opravdu výrazně zvýšit – já mám právě u svého 4 roky starého „dědečka“ i tu zadní stavbu extrémně tuhou a na 31.6 sedlovce, takže je to opravdu kostitřas. Vcelku nemůžu hodnotit rozdíly, protože 4 roky jsou ve vývoji rámů na MTB docela dlouhá doba, aby bylo všechno úplně jinak.

        Odstranění problémů s mlácením bowdenů a vykloktávající se středy, to nějak avízovali už od modelů 2015, takže tohle je už snad dobře pořešené a těší mne, že ty nové rámy jsou takhle dobré.

        Dad: to, co výrobce pěje za pohádky ohledně vývoje a výroby rámu (že je to celé navrhované a zpracované tam a tam) ber hodně s rezervou – každej trochu známější výrobce se „prsí“ nějakou „přidanou hodnotou“, jak jsou rámy celé navrhované a zpracované ve střední Evropě, nebo v Americe či v nějaké lokaci, kde se zákazník má domnívat, že je to technologické centrum a je to to nejlepší, kde může rám vzniknout, realita může vypadat jinak a stejně se pak většina karbonu peče v Asii na zakázku výrobce. Jde spíš o to, jak si výrobce zadá výrobu a jak si pak pohlídá finální výsledky. Pokud se tenhle proces povede, vnikne prostě kvalitní rám, ať je vyvíjenej a dělanej kdekoliv. A pokud se to u SUPu povedlo, je to v pořádku.

        0 0
        • DaD  

          Já to opravdu beru s rezervou a tohle je na beton pečené v Asii. Vývoj ale prý probíhal na rýsovacích prknech (monitorech) v naší domovině. Rámy na východě dělají všichni velcí hráči v branži a nikdo se s tím už netají. Stavěl jsem Scalpela za 250.000,– a tu nálepku „Made in Taiwan“ jsem radši kvůli zákazníkovi sundal ale jen aby z toho neměl špatný pocit. Mě osobně to vůbec nevadí. Oni to umí udělat moc dobře, když se jim stojí za zadkem a kontroluje se výrobní postup.

          0 0
          • atty  

            Přesně tak – když se to navrhne a upeče dobře, a pak se to pořádně zkontroluje, tak se to může děalt kdekoliv a navrhovat to taky kdekoliv – výsledek funguje :)

            Taky nemám předsudky před nálepkami Made in „Asia“, můžou bejt totiž nalepený v podstatě skoro na všem :)

            0 0
    • deh  

      Diky za info. Pokud nenarazim na nejakou supr koupi neceho jineho, tak do toho pujdu a prubnu ho. Hodne se mi libi i ten design a kolo ma delat radost :)

      0 0
    • palo7  

      tady máš podobné a aktuálně čerstvé vlákno. Ano je to o 10% více než hledáš, ale ........

      http://www.bike-forum.cz/…yste-vybrali

      0 0
      • atty  

        Podle hlasování tam s přehledem vyhrává Ghost Lector, což je určitě super chrtí kolo, nicméně projížděl jsem se na něm chvilku (LC6 model 2016, ještě „vytuněný“ záplety DT Spline a trochu odlehčený) a v rámci živosti a rychlosti je to opravdu „střela“, nicméně po stránce pohodlí zadní stavby mi rozdíl mezi mým SUPem nepřipadal nijak markantní – rovněž hodně tuhé a do všech směrů tvrdé kolo, postavené prostě pro maximální výkon a přenos energie. Žádnej rychlej „výleťák“ na celodenní vyjíždky, ale prostě závodní kolo se všemi klady i zápory z toho plynoucími. Jinak po stránce funkčnosti a designu z mého pohledu nelze Lectoru nic vytknout – je to hodně funkční, zajímavé a moc pěkné kolo.

        0 0
    • michomin  

      Toho Supa bych tedy na expedice (rozuměj nosiče a batohy) rozhodně nekupoval. Nesmysl.

      0 0
      • atty  

        Teď jsem si pozorněji přečetl zadání použití "Vyuzito by bylo na 1–3 maratony za rok. Vyjizdky, expedice, asfalt i teren. Nejaky ty traily Jedovnice, Rychleby, Semetin semtam, tak jestli to neco vydrzi.

        Najedu tak do 3000 za rok…"

        Je faktem, že použití od závodní XC maratony, přes expedice po traily je trochu „sem tam trochu od všeho“ a tohle kolo je opravdu spíše kategorie sportovní/závodní HT na XC jízdu. Záleží, co bude více převažovat v používání.

        S nájezdem cca 3k za rok by se dalo asi „objezdit“ všechno, když se to nebude „expedičně“ přetěžovat a nedávat tomu moc sodovku v terénu – na ty dvě poslední věci tohle kolo určením opravdu moc není.

        0 0
        • deh  

          Ty expedice zas neberte tak doslova :) myslel jsem spis ze jedem s klukama nekdy pojezdit nejake ty vrcholy/vyhlidky atd. pohori na cely den a tak…zadny nosice a takove fakt ne :D

          Proste se divam po kole co by se na nem dal dobre zajet maraton tzn lehke,rychle a zaroven se dalo jezdit i vse ostatni vcetne singletreku a celodennich vyjizdek a abych nemusel mit dve kola(ht a celopero) a taky aby nestalo 150tisic :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.