Superior Team Racing F80 Má jej vůbec někdo? Na netu nejsou žádné zkušenosti :(
Superior Team Racing F80 Má jej vůbec někdo? Na netu nejsou žádné zkušenosti :(
Ahoj, mám ho už asi od března, najeto něco přes 2000km a až na detaily velká spokojenost.
Detaily:
Ahoj,
a co komfort jizdy ve strednim az tezsim terenu, tlumeni, atd.. ?
Ahoj,
v tomto můžu být asi těžko objektivní je to můj první full a co jsem zkoušel jiný tak to byl taky XC full.
Nicméně subjektivně jsem se výrazně zrychlil na rozbitých cestách kde jsou menší nerovnosti (typicky zadupaný makadam, menší kořeny atp.) V těžším terénu například hodně rozbité cesty v Hostýnských vrších jsem musel více-méně jezdit jako na HT.
S pohodlím i odezvou tlumení na šlapání jsem spokojený, nicméně jak píšu výš je to můj první full takže těžko říct jestli jsem nadšený z konkrétního řešení a chování F80 v terénu nebo obecně z toho, že je to full :-)
Ahoj, jel jsem na nem jen chvili pri testovani, anvic nebyla vhodna velikost, tak mi bylo dost velky, takze celkove se k jizdnim vlastnostem a ovladatelnosti se vyjadrit nemuzu, ale odpruzeni bylo – no jak to rict slusne – no proste nepatri k nejlepsim :-( Mozna s lepsim tlumicem nez s manitou by to bylo jine, ale kdyby byly v pr… ryby… :-)
Moc tomu nerozumím, jakým směrem by se posunuly jízdní vlastnosti za předpokladu změny tlumiče za „lepší“? Třeba spořitelna vzadu vozí DT Swiss XM 180 (100 mm).
No mel jsem moznost porovnat stejny ram Radon osazeny tlumicem Manito Radium a tlumicem RockShock Ario 2,2, a proste s tim Ario se kolo chovalo podstatne lepe, lip kopirovalo teren, narozdil od manitou pri rozumnem sagu nechodilo na doraz, proste celkove lepsi pocit z jizdy, na tom se nas shodlo nekolik, takze to neni jen muj pocit. Pritom cenovy rozdil neni nijak propastny. Ale abych rekl ktery tlumic by byl nejlepsi pro tohohle Supa, to fakt nevim, to je spis otazka testovani nebo pro nekoho, kdo ma opravdu velky prehled. Navic (netvrdim ze je to pripad Supu, na to jsem na nem jel moc kratce), spatne navrzenou stavbu nezachrani sebelepsi tlumic. Sporka vozi DT podle me kvuli uspore vahy a hlavne proto, ze jako jedny z mala maji DT lock z riditek, coz zavodnici asi dost vyuzijou.
Aha, díky za postřehy. (platí i pro antucha :-) )
Testovací okruh při oficiálním testování kol Superior ukázal, že celopéro od Supu není ještě to pravé ořechové. Jízdní vlastnosti měl v porovnání se závodními hardtaily, mírně řečeno, poslabší. Všechny suverénně pobil nový SUP Team 29, což určitě není jen můj názor.
nemohl bys byt ohledne toho ofiko testovani vice konkretni ? ;-)
podle mě je to jednoduchý…
Rám špatnej nebude, jen je třeba si rozmyslet, jaký tam chceš pružící segmenty. Když si nejsi jistej Manitou, tak se projeď na Rock Machinu. To je ten samý ram, jen je osazen vzadu tlumičem Fox RP 2.
Můj názor je takový, že poku bych ten SUP kupoval, což se asi příští sezonu stane, tak mi manitou nesmí přijít na kolo. Dozadu bych nacpal buď toho foxe nebo raději RS ( Ale to je individuální, že:-)
ještě abch upřesnil můj názor na tlumič. Manitou tlumiče nejsou moc citlivý. Tohle kolo je převážně stavěný na maratony a díky xc filozofii značky je vidět snaha o rychlost víc než snaha o komfort. Na kole Manitou mám, dokonce zamykatelný z řídítek, ale musel projít menším tuningem, aby byl použitelnej. Jinak je to vození váhy navíc. Podle mě jakýkoliv jiný tlumič třeba právě od RS bude o mnoho lepší než ten S-type. To je prostě čistě xc tlumič.
filozofie znacky a pouziti Manitou (u vsech SUP celoper) – to se da asi brat jako odpoved na otazku ohledne komfortu pro nezavodni jezdeni, jestli jsem to spravne pochopil ?
tak ty tlumiče závodní určo sou…vidlice R7 se pro letošek dost zlepšili co se týká citlivosti.
Já bych ale vyměnil i vidli. Co sme prodali SUPy, tak na všech pude R7 na reklamaci a výměnu nějakých vnitřností. Ve všech začlo cvakat jak v šicím stroji. Z mého pohledu tedy Manitou v žádném případě.
Dost možná už se to rady probíralo (?), nevím, nehledal jsem, asi jen připomenu, když to tady čtu.
Tak by mne tedy zajímalo, co nebo kolik je pravdy /či klepů/ ohledně kvality Manitou od doby, kdy bylo prodáno Hayes a proběhly /údajně (?)/ vetší změny…
Teď jsem si na to vzpomenul, bylo to zmíněno/komentováno v rozhovoru (Velo, Technika 2009) s manažerem Itense Cykles Markusem Stoecklem.
Ve zkratce: Byl dotázán, proč v roce 2009 nemají, jako dřívější „proponent“ Manitou, v nové kolekci ani jeden jejich výrobek. Na to odpověděl, že Manitou vyrábí sice špičkové vidlice (jejich tým dostával prvotřídní závodní materiál pro svůj sjezdový tým). Jenže po změnách viz výše, začala být spolehlivost dodávek horší, nebyli schopni zaručit ani kvalitu produktů, kolovali zvěsti, že noví majitelé propustili většinu vývojového týmu a že se napříště hodlají soustředit jen na střední a nižší třídu nabídky. Vzhledem k tomu, že Fox sídlí také v Kalifornii, také něco od nich měli a bylo samo výborné, nebylo údajně těžké kývnout a spolupracovat jen s Fox.
Ten článek beru osobně s nadhledem, už jen kvůli tomu, že jsem další info nehledal a je to od jedné osoby/firmy, tedy možný konkurenční boj, všeobecné spekulace, stará zpráva, která má již dnes svůj reálnější/pravdivější komentář (v rámci možností) atp.
Tak ti pěkně děkuji. To že není citlivý, to je známé. Ale že je kvalita v čudu, hm a zítra si jdu pro SUPa s R7
V pohodě, vždyť nevím, a píši to, kolik na tom je pravdy/nebo v jaké míře ;-). Navíc jsem dnes prakticky zajížděl také novou R7 (na loňské G7 Elite Abs.) a… na rovném povrchu paráda (nechtěl jsem moc „houpavou“, ale takřka „chrtí“), na kostkovici… trošku tvrdší, ale musím říci, nějaké nastavování se ještě nekonalo, bo mi během test cesty zajela sedlovka o pár čísel dolů a nic sebou… Holt když se daří, tak se daří…
*kolovaly
tak ke kvalitě Manitou:
Prodali jsme cca 10 letošních SUPů s R7 a jednu s Draekem. Zatím se objevily problémy u 4 R7 a právě u Draeka. Vidlice při jízdě začnou cvakat a vydávat zvuk jako šicí stroj. Po telefonické domluvě s progresem nám bylo řečeno, že se jedná o nějaký vadný díl uvnitř locku (špatná pružina či co). Tudíž se po sezoně budou tyto vidlice posílat na výměnu tohoto dílu.
S tlumiči zatím zkušenosti máme dobré ( co se týká kvality), jen ta funkce stojí za…
Takže za mě Manitou určitě ně. I blbej Epicon nebo Raidon udělá větší službu.
No nevim, u vidlic ta funkce neni spatna, a zadny epicon nebo raidon nevazi od 1,2 do 1,5kg.
Prece jenom se na to divat jen z pohledu prodejce a servisaka je docela jednostranni.
samozřejmě to nemůžu srovnávat ani cenově. Ale pokud se budu dívat na kvalitu jízdního projevu a zároveň relativní kvalitu, tak pro mě je třeba Epicon lepší než kdejaká Manitou…