• itvostro

    Ahoj potřeboval bych trošku poradit protože po 2 denním zkoumání značek kol atp.. mám z hlavy letecký balón tak si nechám rád poradit..

    rozhoduji se mezi 2 koly v podobné cenové relaci (±)

    1. je Superior XF 909 2015

    osazený:

    Rám Alu X6 Ultralite

    Velikosti 29": 17.5"(M);19"(L­);21"(XL)

    Vidlice Rock Shox XC32 TK Tapered, 15mm + PopLoc remote LO

    Tlumič Rock Shox Monarch RT3

    Zdvih přední 100mm (29")

    Zdvih zadní 100mm (29")

    Řazení Shimano Deore Rapid Fire Plus 2×10

    Přesmykač Shimano Deore D-type

    Přehazovačka Shimano SLX GS Shadow Plus

    Kazeta Shimano HG50–10 11–36T

    Řetěz FSA CN-910 Drive Link

    Kliky Shimano FC-M625 Hollowtech II 38/24T

    Hlavové složení FSA Orbit 1.5E ZS NO.57E

    Představec ONE Race

    Řidítka ONE Race 31.8mm flat; back swept 10

    Brzda přední Shimano BR-M395 hydraulic disc brake 180

    Brzda zadní Shimano BR-M395 hydraulic disc brake 180mm

    Brzdové páky Shimano BR-M395

    Sedlovka ONE Race 31.6/400mm

    Sedlo Fi'zi:k Nisene MG

    Nába přední ONE Race Ultralight 15mm

    Nába zadní ONE Race Ultralight, 6 Pawl 12×142mm

    Ráfky Weinmann U28 Disc Race 28H

    Dráty Sapim Race/Sprint

    Pláště Schwalbe Racing Ralph Performance 29×2.25"

    2. je Scott Spark 960

    osazený:

    Rám alu slitina 6061, zakázkově opracované trubky, vyměnitelná patka, vahadlo U-Mono Link, úchyt PM (160 mm), délka osy 135 mm, kónická hl. trubka

    Zadní stavba 100 mm

    Geometrie univerzální

    Tlumič X-Fusion Nude, páčkou ze řídítek (TwinLoc) lze volit 3 režimy pružení: lockout/tracti­on/descend, regulace odskoku, zdvih 100 mm

    Vidlice Rock Shox XC 30 Silver TK Solo Air, vzduch/olej, kónický alu sloupek, regulace odskoku, uzamykání ze řídítek páčkou TwinLoc, zdvih 100 mm

    Řadící páčky Shimano Alivio SL-M4000, Rapidfire Plus, indikátor zařazeného převodu

    Přesmykač Shimano SLX FD-M660-E/DM

    Přehazovačka Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow

    Kliky a převodníky Shimano FC-MT4010–8 Octalink, 44/32/22 zubů

    Středová osa Shimano ES300 Octalink, 73/118 mm

    Kazeta Shimano CS-HG300–9, 12–36 zubů

    Řetěz KMC X9

    Brzdové páky Shimano BL-M396 Disc

    Brzdy hydraulické kotoučové Shimano BR-M396 Disc

    Kotouče Shimano SM-RT54 CL, přední kotouč 180 mm, zadní kotouč 160 mm

    Hlavové složení Syncros OE Tapered, 1,5 – 1 1/8''

    Představec Syncros MTB, alu slitina 6061, 1 1/8'', 31,8 mm, sklon 6°

    Řídítka Syncros MTB Tbar, alu slitina 6061, přihnutí 9°, šířka 720 mm

    Sedlovka Syncros MTB, 31,6 mm

    Sedlo Syncros XR2.5

    Přední náboj Formula CL51

    Zadní náboj Shimano FH-M3050 CL

    Ráfky Syncros X-21, 32 děr, kalíškované

    Dráty nerez 15G, černé, 1,8 mm

    Pláště Maxxis Ikon, 2,20'', 60 TPI

    Pedály Wellgo M-21

    Hmotnost 13,9

    Velikost kol 29''

    Velikost XL (20,9'')

    Model roku 2016

    Typ brzd hydraulické kotoučové

    Které kolo by jste mi doporučili víc?

    Jízda by byla všeho druhu silnice, rád často zabrousím do lesa, občas se pustím i na nějaké lehké cross cyklostezky

    0 0
    • Chlebovnik  

      SUP. Scott je osekaný snad úplně na všem.

      Jízda by byla všeho druhu silnice, rád často zabrousím do lesa, občas se pustím i na nějaké lehké cross cyklostezky

      Na to bude celopéro ideální…

      0 0
      • novas752  

        Co to je „lehká cross stezka“?

        Radši Supa, Scott je předraženej a divně poskládanej (proč tam třeba je SLX přesmyk? apod.)

        Edit: Soráč, blbě zařazeno.

        0 0
      • itvostro  

        Díky za odpověď :-)

        bylo by to právě moje první celopéro a pro mě investice 40 000 není málo tak vybírám přebírám :-)

        Ještě mi po jako vždy čučení na internetu (nejhorší je vybírat z velkého množství) padlo do oka kolo Ghost AMR 2 2016

        výbava:

        Rám AMR 29 alloy

        Vidlice Rock Shox Sektor Solo Air 130 mm 15 mm

        Tlumič X-Fusion O2 RL 120 mm

        Přehazovačka Shimano XT 10-Speed Plus

        Přesmykač Shimano Deore

        Řazení Shimano XT(Shimano Deore)

        Brzdy Shimano XT 785(Shimano Deore)Brzdové kotouče shimano XT(smrt 64 Disc 180 mm)

        Kliky Shimano XT(Shimano Deore 36–22)

        Kazeta Shimano XT(Shimano CS-HG50 11–36)

        Řetěz Shimano CN-HG54

        Říditka GHOST Low Rizer light 740 mm 31.8

        Představec GHOST AS-M01 31.8 mm +

        Přední náboj Shimano Deore 15 mm

        Zadní náboj Shimano Deore 12 mm

        Ráfky Rigida Rival 21

        Pláště Schwalbe Rocket Ron 2.25

        Sedlo GHOST VL 1353 SL

        Sedlovka GHOST light DC 1 31.6 mm

        Pedály

        Velikost kol 29 "

        Hmotnost 13,9kg

        Přední zdvih 130 mm

        Zadní zdvih 120 mm

        Nebude to nejlepší ze všech 3?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • novas752  

          Rozhodně tohle. Rám sice nevypadá tak super jako Sup, ale Ghost aspoň neni značka mírně proslulá praskánim. :)

          Osazení libový za tu cenu.

          Akorát nechápu, proč jsou v závorkách nižší sady.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Protože Ctrl+C Ctrl+V CykloNěmčík.

            Pro zakladatele: Příště sem dávej rovnou odkazy.

            0 0
          • itvostro  

            přebíral jsem text od jednoho prodejce.

            tohle je katalogový výpis:

            Ještě mám trošku obavy jestli mi bude sedět velikost L protože podle velikost kol mám tu nehorší výšku 187 cm :-)) která se v 90 procentech kol řadí mezi L a XL . Kterou velikost rámu volíte spíše se přikláníte k té menší velikosti nebo větší?

            0 0
            • novas752  

              Tak to už tak nesestavitelný neni. :) Ale stále velmi velmi slušný – slušný brzdy, pevný osy vepředu i vzadu (to neni standart ani u kola za 50–60)…

              0 0
            • Breakpain  

              Vítej v klubu – pokud jezdíš defakto jen „terén“ a jezdíš rychlejší točky a podobě – oceníš Lko, pokud pohodovější jízda … spíš XL. Ale vždy to chce zkusit – já obvykle volím větší rám i za cenu toho, že je to pak méně obratné – protože je to pohodlnější a většinou do terénu musím nějak i dojet.

              Navíc jestli nemáš extra dlouhé nohy, tak by to L nemuselo být špatný, mě pak vychází zbytenčě velký drop …

              0 0
              • RUSH  

                Tak tak, jedna věc je drop, a druhá je optimální vzdálenost střed – sedlo – i tam může nastat kritický bod. Mám 190 cm, ale delší nohy a kratší tělo.

                0 0
                • itvostro  

                  Rekl bych ze jsem na tom stejne a jakou veliokost ramu mas?

                  0 0
                  • hannawald  

                    zalezi i, jak mas dlouhe ruce apod. nejlepsi si to zadat do nejakeho kalkulatoru. Taky zalezi, u jakeho kola skoncis. Se 187cm by to mohlo být i to L..

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Mrkni na geo Anthemu 29er, mám XL

                    187cm, nohy 91cm, delší lýtková kost = kratší stehenní ⇒ bez offsetu sedlovka je tak akorát

                    Sedlo na fotkách biku v profilu má myslím 81cm (střed – vršek sedla), představec 8cm, rodla 730mm, komín z originálu na polovině

                    Měl jsem půjčenou testovačku i v Lku a to bylo prostě „nic moc“ představec 11cm, sedlo do nebe, rodla byla citelně níž … nicméně kolo bylo díky delšímu představci stabilnější, hůř se teda lámalo do zatáček v náklonu (delší představec …), ale bylo to zase obratnější.

                    Radit je vždy těžké, chce si to projet. Pokaždý když měním kolo, měním variantu a stejně pak na něco nadávám. XL je pohodlnější, ale občas mě štve, že to Lko bylo obratnější. Nicméně na něm bych si zase stěžoval na rodla příliš dole a podobně :-) … Takže budu vždy nevděčný ;)

                    0 0
            • TeryPV  

              mám 189 a 20,5 od Ghostu AMR plus sedí ideálně. zkoušel jsem i 19, ale to mi prostě přišlo malé. Ale je fakt, že to teda je 26er. U 29er ghost jsem jel jen L a to je hodně na hraně.

              0 0
        • Nutribird  

          Ber ful, je to paráda, nebudeš litovat a terén tě teprve začne bavit.

          0 0
    • itvostro  

      Moc díky za konzultaci a rady .. myslím že už mám jasno „Ghost“ :-)

      0 0
      • Spider_29  

        Na popsany ucel pouziti (asfalt, cyklostezky) je devetadvacitkovy celopero 130/120 kolosalni nesmysl a overkill.

        0 0
        • itvostro  

          myslíš? já si právě říkal, že na asfaltu si jen zamknu tlumení a bude. Když najedu na nějakou stezku, tak ho zase otevřu..Ale samozřejmě si nechám ještě poradit, protože jsem celopéro nikdy nevlastnil

          Napíšu to ještě jinak :-)

          mám dva typy kamošů

          jedni kteří lítají po horách nebo fakt se jedou někam pořádně vyřádit většinou mají canyony

          druzí co mají ht a jezdí silnice, stezky atp žádný hardcore

          rád bych tyto dvě skupiny když to tak napíšu skloubil do jednoho kola takže jsem se byl dokonce i dnes dívat na toho scotta ale pak jsem narazil i na toho ghosta který je co si budeme povídat líp osazený

          a u kola bych nechtěl moc překračovat částku 40 000,–

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • novas752  

            Zamykat tlumení je nesmysl. resp.1) to nezamkne, jen ztuhne a 2) proc pak vozit sebou tu „nefunkcni“ hmotnost.

            A ježdění na fullu tě velmi pravděpodobně posune víc do terénu.

            Musíš nalákat kámoše ze silnice taky do terénu. :D Vem je na Singltrek pod Smrkem, nebo do NMNM. :)

            0 0
            • Spider_29  

              Tak zrovna na vyzehlenejch trailech STpS jsou zdvihy 120/130 naprosto k nicemu.

              Na Vysocine bohate staci 100/100. To neni teren, kde by byly opodstatneny zdvihy 120/130.

              0 0
              • novas752  

                To jo, ale kamosi asfaltaci asi fully nemaj. :)

                0 0
                • Spider_29  

                  Jj, jasny.

                  Mel jsem na mysli, ze zrovna na tehle dvou mistech moc terenu neni…

                  0 0
              • Breakpain  

                A zkoušel jsi to jet na větším? Měl jsem tu čest a na větším zdvihu mi to rozhodně nepřišlo horší, ba naopak zábavnější ;) …

                0 0
                • Spider_29  

                  Můj bajk je 29'' 130/130 a zdvihy jsou zvlášť na STpS úplně zbytečný. Vždyť jsou to až na opravdu kratičký úseky vyžehlený traily.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Každému vyhovuje něco jiného – mně se tam lépe lítalo vzduchem na kole s větším zdvihem než se 100mm ;-). Byl jsem tam na CX, HT 29 s 90mm, full 29 s 100mm a full 26 s 150mm. Nejvíc srandy jsem si užil na 150ce …

                    0 0
                    • Spider_29  

                      Já píšu o tom, co je třeba vzhledem k terénu.

                      Taky mám rád větší zdvihy, protože mě to víc baví. Ale na STpS ti nijak nepomůžou, stejně jako např. v Jedovnici. Na rozdíl třeba od Rychlebek.

                      0 0
          • hannawald  

            taky si myslim, ze na asfalt a cyklostezky je to nesmysl. 29 sama o sobe neco pobere. Za 40tis mas 11kg kolo v karbonu: https://www.canyon.com/…-cf-5-9.html

            si to srovnej s tim celoperem..

            0 0
            • itvostro  

              já právě doteď jezdíl na HT, proto chci pro tentokrát koupit fulla :-)

              Kamoši mají canyon full na 27,5 a musím říct že ty kola jsou super jen mimo mé cenové rozmezí (trochu jsem propásnul šanci koupit fulla na 29 za výprodej. ceny)

              0 0
              • novas752  

                Pokud neměříš 2 metry, není důvod držet se striktně 29", zvlášť u fulla ne.

                0 0
          • Čipera  

            Taky dost záleží jaký jezděj trasy pokud to bude 30–40 km tak se to na tom fullu dá, ale pokud jezděj víc tak pak už je ta váha a houpání v nohou dost cejtit.

            0 0
            • Dazz  

              A já bych řekl přesný opak ;-)

              Po 40 km v terénu na HT jsem vyklepaný jak startka

              a na fullu si to teprve začínám užívat.

              Na dobrém a dobře nastaveném fullu žádné velké pohupování nepociťuješ.

              0 0
              • Čipera  

                Myslel jsem když s nima pojede po té silnici. Jasně že v terénu na dělší trasy bude full znát každopádně váha taky.

                0 0
              • novas752  

                Tak neni full jako full. :) Dlouhé a zároveň terénem vedoucí závody (jako Cape Epic, BC Bike Race apod.) se častěji jezdí na xc a marathon fullech než na HT. Ale na enduru bys to jet nechtěl.

                0 0
                • Čipera  

                  Tak to je jasný, ale to už se pak budeme bavit o jiné ceně kol. Já si myslím a co jsem i zkoušel že full v takové ceně s tímhle zdvihem je dobrej tak na vyblbnutí na singletracky jako Rychlebky a podobné a na 30 km švihy kde si to z kopců a v lese užiju a budu žehlit, ale do kopců a dělší vyjížďky se fakt nadřu.

                  0 0
              • hannawald  

                ale on nejezdi teren..ma tam silnice, cyklostezky a na to 130mm full? Ja bych na to vzal 29 celopevnaka a sirsi bezduse.

                0 0
                • novas752  

                  Si může nechat svoje aktuální kolo a naopak ho víc poladit na silnici. Win-Win.

                  0 0
                  • itvostro  

                    HT které jsem měl je už ve světě :-)

                    Takže teď opravdu jen řeším toho fula

                    A jak jsem psal mám 2 typy kamošů (jako by 2 skupiny)

                    1. která hodně lítá po stezkách trailech atp.. vesměs mají full 27,5 (což je pro takovou jízdu lepší)
                    2. která hodně lítá na cestách asfalt a po cyklostezkách ty vesměs mají 29 HT (najedou cca 50 km)

                    se skupinou 1 jsem skoro nejezdil protože to s HT byla vražda a lítal jsem tedy hodně se skupinou 2

                    měřím 187 a na 29 jsem si zvyknul takže bych tuto velikost kol chtěl zachovat, ale chtěl bych řekněmě takový zlatý střed abych mohl lítat s 1 i druhou partou

                    Takže jde i o to tlumení jestli se zaměřit na scotta 100 mm, nebo toho ghosta 130/120 zase nechci abych na silnici péroval jak šašek :-) ale nevím jak je to tedy s tím zamknutím tlumení protože jestli to jen "zpevní ale pořád trochu pruží tak asi těch 130 je opravdu hodně

                    0 0
                    • Čipera  

                      Určitě bych řešil 100/100 můžeš foukat podle toho co pojedeš 130/120 si myslím na 29" full nemá moc smysl. Full za tuhle cenu na tom toho moc nevymyslíš jsou to jedny z nejlevnějších celopér a budou těžký a je potřeba s tím počítat. Nevím jak jezdíte, ale pokud ti silničáři a cestáři jezdí výletním tempem s tím fullem jim stačit budeš. Pokud jezdí trošku z ostra pak se může stát, že jim do táhlejch a dlouhejch kopců nebudeš stačit, a však to už je na výkonosti jezdce.

                      0 0
                      • itvostro  

                        Na ht jsou to takový výletní jezdci :-)) to ht co jsem měl předtím bylo dokonce těžší než ten scott ve fullu .. takže bych se nebál toho že bych jim nestíhal (možná i na opak) :-))

                        0 0
                      • novas752  

                        Když do kopce zavře tlumič a vidli,udělá z toho zkotopevňák a houpat to bude tak maximálně při ostrý jízdě ze sedla.

                        Časem může pořídit druhou sadu kol s lehčíma užšíma pláštěma a jen přehazovat.

                        Když to tak dělá i Kulhec.

                        0 0
                        • Čipera  

                          Ono stačí kolo trošku přefoukat v nmnm na mistráku většina co jezdila full měla nafoukáno tak, že jim zadek téměř netlumil.Pak se kolo chová skoro jako pevňák a troku při větší nerovnosti propruží.

                          0 0
              • Spider_29  

                Mám to taky tak. Občas jedu na chatě na HTčku a na nějaký 60–80km vejlety bych si ho tedy fakt nevybral. Možná na silnici / cyklostezky, ale tam se snažím jezdit minimálně, je to nuda.

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • XarlieN  

      No to je těžká otázka. Já bych pod 120 na zdvihu vůbec nechodil. Jezdím XC vyjížďky s „kocháčema“ na enduru 160/150 (ale je to Santa 12kg). Takže kdybych já chtěl XC/AM, jdu do něčeho kolem 120/120 a bral bych co nejlehčí a co dobře pojede a nebude zbytečně houpat. Pak je to o gumách a teoreticky s tím zvládneš traily (třeba i Rychleby, Nové Město atp.) tak i vyjížďku na asfaltu. Ale je to prostě univerzál se všemi plusy i mínusy.

      To jsem ti asi nepomohl co?

      0 0
      • itvostro  

        No to jsi mi moc nepomohl :-)) ale tady se krasne ukazuje pravidlo 100 lidi 100 nazoru :-)

        0 0
      • itvostro  

        No to jsi mi moc nepomohl :-)) ale tady se krasne ukazuje pravidlo 100 lidi 100 nazoru :-)

        0 0
      • novas752  

        Jakože na Nový Město (i n.M. i p.S.) potřebuje aspoň 140 fulla aby to zvládl neteoreticky? :D Vždyť tam stačí bohatě XC HT. V Rychlebech už je to na XC HT trochu „opruz“.

        Jinak 100 – 120mm full je na jeho „kompromis“ se dvěma partama naprosto OK. Nepůjde na tom jezdit TdF ani bikepark, ale svůj účel jako jedno kolo to splní dokonale (I když 2 kola jako trekáč/cyklokros­ka/HT + 140/160mm full by byly lepší).

        0 0
        • hannawald  

          tak s 29 se zdvihy kolem 100mm to bude schopne v terenu podobne jako na 26 se 120mm..takze vyssi prumer kol trochu pomaha..

          problem masv tom, ze mas omezeny rozpocet, se kterym koupis slusne HT kolem 11kg, ale na full je to uplny zaklad.. a pak to bude tezky a nepojede tam, kde jezdis dominantne. nikdo se nebavi o tom, jestli Epic za 100 litru a vic dokaze jet jak raketa..

          0 0
          • CzechJoker  

            Za 42 mám Giant Anthem 2 27,5, 100/100, váha kolem 12 kg. Vyjížďky do 100 km bez problémů, vidli ani tlumič skoro nezamykám, maximálně do dlouhých stoupání na pevném podkladu.

            0 0
            • Breakpain  

              Tak to já až to půjde zamykání na Anthema dokoupím ;-) … u 100/100 je to trochu opruz. Pokud jedu jen terén, tak je mi to šumák, ale rovnější úseky, přejezdy atp … to bych zamykal. Ať si říká kdo chce co chce, když jsem měl zamykání na řidítkách – využíval jsem ho poměrně často (X krát za každou vyjížďku).

              0 0
            • hannawald  

              to je celkem jeste rozumny kolo..neni to trail bike. A navic je to 27,5. A v 29 bude mit urcite vic..

              0 0
        • XarlieN  

          No já v Novém Městě myslel na ty pasáže Rubena Choice/Vertical Drop/RockNRoll atp. (chápu, že frajeři to jezdí na HT, ale já bych tam bez teleskopu a enduro kola nevlez) :-) Na trailech jsem ještě nebyl.

          0 0
        • podpolanec  

          Minuly rok som dal Rychlebsky Superflow aj Lipovske stezky na mojom 18 rocnom Rock Machine Highlander 1999 , :-D

          0 0
    • hannawald  

      tohle se mi libi.. ale prodejce neznam..

      https://www.cyklobazar.cz/…ment-950-rsl

      0 0
    • itvostro  

      Jeste bych se zeptal (vim ze se z toho neda moc posuzova) jakou mate vysku/velikost ramu kola? M/L/XL a typ kola rad bych si udelal prehled protoze jsem mel i dilema jestli pro me vybrat L nebo Xl

      Jak jsem zjistil mam pro kolo blbou vysku 187 kde se vetsinou lamou velikosti pravel L/XL

      0 0
      • RUSH  

        Mám 190 cm, ale kratší tělo. Mám HT29 v XL, ale s kratším představcem. I tak je to sportovnější (nataženější) po­sed.

        Udělej si Fit Calculator, z toho zjistíš délku rámu a pak hledej dostatečně vysoký rám. Buď to bude L ale s delší sedlovou trubkou, nebo kratší XL.

        0 0
        • itvostro  

          A to je přesně to co jsem řešil na prodejně ale nedořešil jsem :-)

          mám bez bot 186

          a jak jsi psal mám to přesně L víc narovnanější vertikální posed a vytaženější sedlovka

          XL sportovnější nataženější posed a málo vytažená sedlovka

          0 0
          • novas752  

            Dá se to řešit XL + vyměnit představec za kratší. Výhodou bude lepší ovladatelnost. Pokud teda není problém s příliš vysokou horní rámovkou.

            0 0
            • itvostro  

              mám tam cca velikost na pěst ale ne na středu spíš blíž u sedla

              0 0
              • novas752  

                To by bylo asi lepší L. Přeci jen když bys jezdil s kámošema nějakej drsnější sjezd a chtěl „vystoupit“, tak se tam víc prostoru celkem hodí. :)

                0 0
          • XarlieN  

            Já mám radši delší rám a krátký představec, lépe mě to kolo pak poslouchá (nicméně zas to má své mínusy v utažených věcech). Jenže na mých 194cm je defacto každý full krátký (pokud to není 29 autobus).

            0 0
      • Spider_29  

        Já měřím 190 a mám vcelku běžný poměr mezi dýlkou trupu a končetin.

        Biky mám všechny L-ka, sedlovky většinou těsně před max. vysunutím, představce většinou úměrný ke zbytku kola.

        0 0
        • itvostro  

          a co máš za biky? kouknul bych na geometrie :-)

          0 0
          • Spider_29  

            Aktuálně AMko viz profil, DHčko Trek Session 88

            0 0
            • itvostro  

              Tak jsem koukal a ty uz jen podle kola jezdis „docela vrazdy“ podle typu kola/ tlumice tam to L je jasne :-)

              0 0
              • hannawald  

                pokud nerozumis mm geo a nedokazes se sam zmerit, tak bych si vypsal vyrobce a do tabulku si nahazel stack a reach.. podle toho pak muzes vybirat..u Speslu ses na pomezi, jinde treba nebudes. Treba Niner, coz ale nespada do tveho rozpoctu, davam jen priklad, ma L cca 180–190..

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.