Osobně nechápu, komu má tento článek prospět. „Hlupáci“ jsou mezi všemi, a tudíž i mezi „cyklisty“. Tečka. Smutné je jen to, že takový „kýbl hnusu“ prošel tiskárnou a to ne zrovna v malém nákladu…
Osobně nechápu, komu má tento článek prospět. „Hlupáci“ jsou mezi všemi, a tudíž i mezi „cyklisty“. Tečka. Smutné je jen to, že takový „kýbl hnusu“ prošel tiskárnou a to ne zrovna v malém nákladu…
že hlupáci jsou mezi všemi tedy i mezi cyklisty, s tím se nedá než souhlasit a že se vždycky nejde nějakej hlupák kdo si bude stěžovat je více než jisté:-)
nezbyva mi nic jinyho, nez s tebou souhlasit!
Blbci se najdou na obou stranach, a asi nejhorsi jsou ti, co to neznaji z obou pohledu, tzn. ridice a cyklisty zaroven…
kdyby to šlo alespoň číst
Dík!
i mne pls
nebolo by to jednochusie na napr. dropbox?
Pošlu ti to na mail a můžeš to provést. Já tyhle věci neumět. :)
ak sa ti chce posli to na mail co som ti poslal.
tak som si to teda aj precital
jedine snad ze tam cyklista vpali, to je samozrjeme na jednu po papuli. a mimochodom cykloprejazd – to je snad najvacsia kokotina aka moze byt. sofer pri tom nespomali lebo to neni prechod, cyklista tam vpali lebo sa nepozera, casto je to v strede zarastene vysokou travou a pod. osobne by som to uplne zrusil.
krajnice a absolutne bezohladnost vodicov pri predpisovej jazde pri krajnici pri ktorej ide doslova o zivot obzvlast pri obiehani alebo predbiehani. zaujimave je ze rodeni „velkomestania“ su v tomto uz docela civilizovani, katastrofa su soferi z prilahlich dedin a gastarbeiteri z vychodu.
tragediu nevidel. je to asi rovnako ako ked sa na cestach pomedzi sidliskami decka korculuju a pod. koniec koncov kde inde sa maju? trocha tolerancie a je po probleme.
stezka z eu fondov tak je lepsie cuvat po dialnicnom obchvate. za to ale cyklisti nemozu.
casti cyklistov. ja to volam syndrom univerzalnej prednosti v jazde. by som za to zabijal. lenze toto plati v daleko vacsej miere pre druhu stranu a je asi vobec najvacsi problem. maloktory sofer si uvedomuje ze trocha lepsie jazdiaci hobik ide v obci takmer rovnako rychlo ako auto. uz ma pri nedani prednosti takmer zrazilo osobne auto, traktor, autobus aj nakladiak. v taliansku, nemecku, rakusku, francii som tento problem nezaznamenal, naopak, obzvlast taliani pustaju aj ked nemusia.
8.plati podobne ako v bode 2. a z hladiska pohladu sofera je to ciste rypanie.
9. toto je specialita nie cyklistov ale chumajov co idu na bicykli vecer najebani z krcmy domov. rovnako tak to plati aj pre chodcov. dnes by som videl problem skor opacny a to ulra vypalovacky nastavene tak ze protiiduceho sofera oslepia.
10. neni o com
ad 1 – po přechodech s jednou výjimkou nejezdím – jediná výjimka je u nás na sídlišti, kde si můžu vybrat jet buď po frekventované čtyřproudovce nebo po chodníku a přes přechody. volím alternativu chodník s tím, že jedu krokem a před přechodem se pořádně rozhlídnu
souhlasím ale s tím, že člověk, který na přechod vleze bez rozhlídnutí, je *******.
ad 2 – nejezdím po prostředku pruhu,ale cca půl metru až metr od kraje, podle okolností. řešilo se to tu x-krát a moje zkušenosti jsou pořád stejné. pokud jedu těsně u kraje, řidiči mají tendence mě oprasit s minimálním odstupem a ještě mě lisknout po ruce zrcátkem
ad 3 – nemám to rád, snažím se to nedělat.
otázkou je, co je lepší, když jede velká skupina. jestli jet v dlouhém vláčku za sebou podle zákona nebo raději udělat formaci, která je na délku kratší…
akorát by mě zajímalo, jestli nervózní řidiči chytají psycho i když musí předjet traktor…
ad 4 – občas se mi jednosměrka v protisměru zadaří taky, ale to se snažím jet opatrně. u nás v zakyslé prdeli naštěstí přibývá ulic, kde můžou cyklisté v obou směrech.
ad 5 – nemám názor
ad 6 – povinnost použít cyklostezku považuju za pičovinu. přijde mi bezpečnější jet na silnici mezi auty než se motat na kombinované stezce mezi psékama, děckama… navíc jsou ty cyklostezky dost debilně navržené. pokud není na silnici explicitní zákaz vjezdu cyklistů, cyklostezky ignoruju. hlavně na silničce.
cyklostezky vnímám jako nutné zlo a nápad ********* blbou realizací.
ad 7 – souhlas. vynucování přednosti je zlo. jak ze strany cyklisty, tak i nedání přednosti řidičem. je nutno používat hlavu. názor cyklisty mě pobavil – když nemá na to, aby jezdil v provozu mezi auty, at sedí doma na prdeli.
ad 8 – viz můj názor na bod 1. pokud vyloženě nemusím, nedělám to.
ad 9 – kdo jezdí potmě beze světel, je debil. v autě na neosvětelné cyklisty troubím, na kole se jich ptám, kde ztratili světla.
ad 10 – souhlas s článkem. jedno dvě piva nevidím jako problém, ale pokud se někdo ožere jak zákon káže, na kolo nepatří.
rozhodně ale nesouhlasím se stylem, kterým je článek napsaný.
Jakou zakyslo prdel máš na mysli?????? 8-|
Olomouc přece :)
Poslechnou a co maj proti Olomouci?
v podstatě nic, jenom si z ní dělám srandu :)
Mohu tě ubezpečit, traktor je kolikrát daleko horší hadr na býky, než cyklista. Jsem z „polovenkova“ u Prahy a jezdím na venkov k rodičům; to, co vídám, je síla. Nerváci, kličkování, najíždění na traktor (asi může zrychlit, že?)…
mail v profilu prosím. taky se rád podívám, co nemám dělat :)
taky bych si to dal
Souhlas, dejte to někdo na dropbox, asi to bude zajímat víc lidí.
Koho to zajímá ať si to koupí!
Socky
Už to není v prodeji. Je to tak asi měsíc staré číslo.
jo a podpori prodejnost tem zmrdum
Chtěl bych se Světu motorů trošku zastat. Tedy doufám, že to byl jen jeden úlet nezodpovědného či pitomého (nebo obojí) redaktora, který šéfredaktor nějak nestihl přečíst.
Nicméně článek účel splnil – určitě nejsem jediný, který doteď o nějakém Světě motorů ani neslyšel :)
Tvůj věk Tě omlouvá. :-) Je to patrně nejdéle vydávaný motoristický časopis u nás. Od r. 1947. V dobách socialismu nejrozšířenější. Myslím taky jako jediný tehdy týdeník. Automobil a Motor byly tuším měsíčníky. V té době patrně nezastupitelný, kdo chtěl být tehdy v obraze co se motorismu týká, četl Svět motorů.
No nevím. Kdo chtěl být v obraze v oblasti IT, tak čet 5 let staré zahraniční časopisy.
Dobře, mluvím tedy spíše o laické veřejnosti. Navíc v padesátých letech byla „kybernetika“, jak se tehdy říkalo, považována za buržoazní pavědu.
Vzpomínám si na strhující reportáže absurdně vytuněných žigulíků, polských Fiatů, trabantů a Š120 z rallye šampionátu Varšavské smlouvy. Bez těch by mé dětství a jinošství nebylo úplné. Očekávám, že to i vyvyen doplní, páč ta rozumí všemu.
Nebo aspoň utne nějakým bonmotem.
Nepochlebuj, stejně jen chceš tu sexy zrzku přefiknout.
Jestli i vyvyen rozumí všemu, tak už jste Zemi dva. Pokud byste se spářili, tak dáte základ nové, dokonalé populaci!
Přemýšlej o tom!
Seš mlaďoch. Za socíku znal každý.
Ale tak třeba jIrI zná ABC :-)
Jistě že, některé vystřihovánky bych doma možná ještě našel :)
a pamatujete třeba vyhlášený komiks detektiv Štika z časopisu Ohníček? :)))
Si piš! :-) Otazníky detektiva Štiky byly mé oblíbené. :-)
Už máš hotovou tu z minulého týdne?
Dostala jsem se k větě chtějí drahé cyklostezky a už tím, že jsou schopni něco takového napsat, ukazují svůj intelekt.
Ale je mi jasné, napsat tam něco jiného, nebude to mít u řidičů úspěch.
Napsal bych spíš „u hlupáků úspěch“. Každý člověk, který vidí dál než na špičku vlastního nosu, musí mít povědomí, jak se celá kauza „cyklostezky“ má.
Ale je to těžké, když máš velkou masírku.
Každý den jízdou po Praze najdeš takové chyby u chodců/řidičů – kdyby Vám chybělo téma do některého čísla, tak inspirace :-)
Určitě by nebylo od věci to zpracovat objektivně…
Vždyť je to pravda.
Co je nejvíce vidět? Uřvaný automat požadující zavírání silnic pro auta a stavění cyklostezek.
Pak začínám nenávitět šlapálisty i já..
Auto*Mat nějak extra nesleduji, ale nějak je mám v paměti, že zrovna oni zveřejňovali informace o předražených cyklostezkách. Ale to je pár let zpět.
Možná ti ušel jeden detail – cyklostezky jsou drahé samy o sobě a jsou poněkud jednoúčelné.
Obzvláště při srovnání s vybranými prostředky z cyklistiky.
Myslis, ze vybrane prostredky z ruznych dani za motorova vozidla pokryji naklady na stavbu jejich infrastruktury?
Ano, kdyz nezapomenes pripocitat spotrebni dan, myto apod. Problem jsou externality ve forme znecisteni, ty se nedaji moc presne vyjadrit a proto se u motoristu zanedbavaji a naopak u cykloaktivistu rostou do nebeskych vysin. Pak to vyjde podle toho ktera strana to pocita :)
Tak pokud to pocabbageovsku ořežeš na to, že motoristi platí různé poplatky (mýto, silniční daň), DPH z aut a spotřební daň + DPH za pohonné hmoty, kdežto cyklisti platí jen DPH z kol a jinak lautr nic, tak se cyklostezky můžou jevit jako předražené.
Ja prave myslim, ze ani nahodou. Ale fakt jen odhaduju a dokud sem nekdo nehodi realna cisla z nejake studie + link na ni, tak je to jen dohad. Jedna vec jsou totiz vynalozene prostredky z rozpoctu a druha kolik za to bylo skutecne zaplacenu – tj koli zaplatil stat + dostal na dotacich. Dalsi veci ve srovnavani je, ze infrastruktura pro auta se pise udrzuje, kdezto ta pro kola se prevazne nove buduje.
Jen dodavam, ze nejsem nejaky velky priznivec budovani cyklostezek.
Na téma externalit v silniční dopravě ti můžu odporučit mého rádce k diplomce:
http://www.czp.cuni.cz/…ch-mace-ph-d
Reálně to spočítat nejde a i teoreticky to má značné trhliny.
„Jak odlišit hlukovou hladinu silnice od toho, když vzorek kouká na televizi?“ (řešili jsme jen nejsnáze řešitelný hluk)
Informace, že rozpočet ŘSD činí 1/2 vybrané spotřební daně, ti může hodně napovědět.
+DPH
+Silniční daň
+ostatní poplatky
+a to mnozí pošuci zapomínají – silniční infrastruktura je významné nejen pro skoukromé motoristy, ale i pro chod státu vůbec. Takže by si silniční infrastruktura spíše zasloužila dotovat nad rámec výběru daní než vykořisťovat.
Naopak cyklostezky lze využívat jen těžko.
1/2 spotrebni dane na co?
Stejnou logikou muzes zrusit chodniky. Chodci muzou chodit vlevo proti smeru jizdy po krajnici. Uvedom si, ze treba nektere dalnice jsou take zbytecne a stavi se. Je to jen o reseni potreb casti spolecnosti.
Z paliv.
Které dálnice jsou u nás zbytečné?
Mirotice – Písek nebo ta část kolem Tábora a dál. I když tam je spíš nesmyslný postup prací.
D3 je zbytečná? Ne, prostě tohle je jediná část, na kterou se kdy povedlo sehnat všechna povolení. Středočeské části se ty nedožiješ a já už nebudu mít řidičák až ji otevřou..
Je to jak píšeš, imho by stačil obyčejný obchvat pro tranzit Praha – ČB za zlomek nákladů.
Lepší by bylo přestat brát ohledy na pištění chatičkářů a obcí kterých se výstaba netýká..
Popravdě – ty se ještě pořád vyznáš jaká je zrovna situace a která varianta se prosazuje? Jinak souhlas.
Varianta se prosazuje jediná možná – Stabilizovaná, promyka(promika?) je naprosto neraální a její vedení podél Mnichovic nikdy neprojde.
Jinak defacto vede varianta „nulová“ – zkapacitnení stávající I/3 – což už se děje vznikem nové křižovatky a přidáním stoupacího pruhu někde za Mnichovicema.
U stabilizované (okolo Medníku) to shodily za stolu žaloby tuším 3 obcí – jednu od trasy dálnice dělí cca 1,5 km, les, kopec, železnice a hlavní silnice.. vivat česká justice:-/
Myslim, ze kdybys jezdil po R4ce pravidelne, mel bys na jeji zbytecnost jiny nazor :-)
Asi tak, sem teď několikrát musel do Strakonic a I/4 je pěkně narvaná..
Může být, ale kdykoliv jsem tam jel (letos cca 10×), vždycky jsem se tam bál…
Myslím tedy ten úsek k Písku.
Jo, já taky – policajtů – platí tam 90:-/
To málokdo ví..
Respektive, málokdo si to uvědomí.
Z rychlostní silnice R4 se najednou průjezdem křižovatky stane silnice 1. třídy I/20, která je sice úplně stejná jako ta R4 (obě jsou tuším 24,5/100) ale limit je o 40km/h nižší…
no konec r4 je R22,5/100 a I/20 do písku je R22,5/80, ne že by na tom nějak zvlášť záleželo. ten nesoulad v rychlosti je obrovský a do budoucna by se to mělo trochu narovnat ten poměr. můj osobní názor je že na silnici takového typu nemá být žádný rychlostní limit, pouze doporučená rychlost, která bude mít i význam právně (viz německo)
Podobný případ je úsek Liberec – Bílý Kostel. Silnice splňuje parametry pro Silnice pro motorová vozidla (kromě jednoho úseku, kde je úplně blbě udělaná zastávka autobusu), ale je tam nesmyslná 90ka, kterou velice rádi měří pomahači a chrániči s Passatem…
takových úseků je na české silniční síti spousta, mnohdy se jedná o kratší úseky, které na své pokračování dlouho čekají, což je dáno etapovitostí výstavby a nedostatkem financí (případně zanedbaním přípravy) nebo redefinicí kategorie (tzn se pokračování ani nedočkají). namátkou I/11 kolem ostravy, I/57 semetín bystřička, úseky I/44 mezi mohelnicí a šumperkem, dálniční přivaděče Plzně, spousta úseku postavených na S®13, I/34 u budějic a šlo by tak pokračovat dále. bohužel dneska je zk. 13/97 sb. vykládán tak, že na těchto silnicích nelze umístit značku SPMV aniž by to bylo vládou definováno jako R-ko. tento nesoulad je například na I/43 mezi kuřimí a brnem, ostatní dálniční přivaděče brna jsou to samé. u té i/43 to chtěl kraj přeznačit modrými cedulemi a zrušit autíčko, ale protože by to stálo 25 mega tak se an to vysrali, díky bohu (heslo speed kills)
v novém pojetí dálnic a silnic by na takovýchto úsecích mělo přibýt označení spmv a max povolená rychlost 110, která by šla zvýšit až na 130. s tím také souvisí fakt, že by se zrušily komplet rychlostní silnice a většinou se změnily na dálnice. tedy je však zakopaný pes celého problému. bohužel né všechny Rka se stanou dálnicemi, takže některé úseky budou degradovány, co se maximální dovolené rychlosti týče (ne nutně, viz možnost místní úpravy na 130) ale také co se týče údržby. zelené DZ zůstane nově jen na dálnicích, modré bude na silnicích včetně spmv.
celkově to hodnotím jako myšlenka dobré, bohužel je to dopraseno tím že se všechny Rka nepřevedou na dálnice (namátkou R46,56, pravděpodobně část 48, část nebo celá r4, stejně tak r7 a napadá mě ještě R35 u liberce.
Líbí se mi úprava z Anglie (GB) – jakmile to má 4 pruhy odděleně, tak platí 112 km/h bez nutnosti značení.
Díky za opravu, já věděl, že se R4 dělala v nějaké už dnes nepoužívané kategorii z důvodů staršího projektu..
A s neomezenou souhlas. Sebere to vítr z plachet tukanům pro které je číslo na tachometru modlou a je jim jedno jestli je prázdno a sucho nebo vánice..
Fajn, asi jsem natrdlý, ale čemu mě má napovědět. Zajímají mě konkrétní čísla, s kterými operujeě a ne nějaké nápovědy, dohady či náznaky.
Hele, přestaň ho laskavě urážet!
zrejme ctes mezi radky neco, co ja nevidim:))
Já to tam taky nevidím, ale určitě to tam je! Se tu onehdá řešilo Pinarello (orig. vs fake) a tady pan velitel tu okřikoval nějakýho nebožáka, že z něj dělá kašpara. To vše proto, že ho poprosil, aby tedy našel nějaký rozdíly mezi orig. a fejkem. K tomu samozřejmě tajuplný podsouvání, že tady pan velitel dělal 14 dní v čínský fabrice a kdybychom měli informace, který má von, tak bychom jen čuměli. Víc neřekl, protože ho hodně podobnej dotaz dost urazil…
Porad mi neco dluzis. Takze az potom.
Spotřební daň z PHM za rok 2012 : 80,350 mld. kč
Rozpočet ŘSD na 2013: 35,7 mld. Kč
Stačí?
(zdroj: celní správa a sfdi)
Nicméně ŘSD se stará jen o dálnice a silnice I. třídy.
Jen pro poměr: ŘSD spravuje cca 7 000 km silnic, kraje dalších cca 50 000 km. Pak k tomu ještě města a obce, nějaké další tisíce km silnic a místních komunikací. Brát pouze rozpočet ŘSD jako alfu omegu investic do silnic je mylné, byť dálnice a rychlostní komunikace jsou finančně samozřejmě náročnější, než II. a III. třídy.
normálně nemám s tvými názory problém ale za ‚zbytečné dálnice‘ si můžeš jít stoupnout do kouta;)
každopádně by mě prosím také zajímalo které dálnice považuješ za zbytečné a jaké řešení místo nich by ti bylo po chuti.
F-M – Ostrava ti jako zbytečná dálnice nepřipadá? Není to tak dávno, co dálnicí ještě nebyla. Ale je fakt, že už je nějaký ten pátek vybudovaná :)
F-M-Ostrava jako cesta neni zbytecna, zbytecny je jeji status dalnice..
jak jsem psal není to dálnice ale silnice I. třídy (zk. 13/1997 sb.)
pokud smyslem tvého příspěvku bylo brečet nad tím, že se jedná o zpoplatněný úsek, tak je jen na tobě jestli ho budeš využívat, nikdo tě nenutí.
ale možná tě potěším, dle nového pojetí dálniční a silniční sítě dost pravděpodobně zpoplatněn nebude (stejně jako současná R48 v úseku F-M – PL) takže socky budou moct i na ‚dálnici‘ bez známky:-D
Nepotěšíš. Tahle situace je hrabovským starostou řešena už více jak 5 let se všemi ministry dopravy ve funkci. A vždy byla ministry zamítnuta. Alespoň zrušení zpoplatnění „dálnice“ pro sjezd na Paskov by vyřešil krutou situaci průjezdu Hrabové všech řidičů, kterým je líto utratit tisícovku za dálniční známku a tím pádem si „krátit“ cestu přes Hrabovou. 15000 aut denně není málo…
Neco podobneho bohuzel zazivame i u nas. Resi se to uz cca 15 let.
demence politiků je nekonečná
taky si myslím že jsou to dementi když něco takového požadují:-)
jenže tenhle přístup skrze výjimky je zcela špatně. tady to chtějí lidé z hrabové, z druhé strany by to chtěli určitě i lidé z sviadnova, v zásadě se dá říct, že všude kde je nějaký zpoplatněný úsek tak by místní samospráva chtěl zpoplatnění zrušit.. bla bla bla. jediné korektní řešení je zrušit zpoplatnění pro OA. zase na druhou stranu základní dopravní obslužnost je zajištěna vždy nezpoplatněnými komunikacemi, kdo chce něco navíc tak si musí koupit známku za 1500 rok. ja osobně bych uvítal první varinatu – bez zpoplatnění ale z čistě fundamentálního hlediska minimalistického státu, který bere občanům co nejméně peněz. to by se pak ale ozvala většina voličstva s tím že jim nemá kdo utírat zadek když se zrovna nedaří.
Bohužel dopravní situaci v Hrabové a Sviadnově nelze tak jednoduše srovnat a zobecnit, jak píšeš.
Rozdíl tu hraje typ zástavby a četnost průjezdů vozidel (máš srovnání denního počtu projetí s rozdělením na kategorie?).
Na druhou stranu provoz Hrabové je zapříčiněn nerealizací prodloužené Mostní pro auta, které dále směřují na Vratimov a Frýdeckou ulici (a za všecko můžou jen ty dvě staré kur.y…).
mym cilem nebylo nikde brecet, za a)dalnicni znamku stejne mam b) nejezdim tam, ale par let jsem bydlel v Hrabove kudy to lidi objizdi, aby dalnicni znamku nemuseli kupovat c) se nepo..
tak není pravda, že by to byla dálnice. je to silnice první třídy označená jako SPMV (a je definována vládním předpisem jako rychlostní silnice). no a teď se tě zeptám, co jiného by tam mělo být vybudováno pro 25 tis aut denně sčítání2010
je mnoho úseků na české dálniční síti, které mají mnohem nižší zatížení než R56 namátkou D1 mezi bělotínem a klimkovicemi (ca. 15 tis aut/24h) – ta je tím pádem dvakrát zbytečná?
mluvit o něčem o čem vím hovno má svá úskalí… především to, že to může slyšet někdo kdo se v tom vyzná:-)
Pardon pane znalče, už budu mlčet ;). Ale aspoň to, že se na ni opět bude moci i bez dálniční známky, je potěšující zpráva.
Ta známka by mě tak nesrala pokud by nebyla v jednom kuse rozjebaná…
Tak teď tam prý je udělaný nový asfalt (nebo něco podobného, nerozumím tomu a rádo se tu slovičkaří :) ) v obou směrech, takže cajk.
je uděláno 6km v obou směrech, takže komplet bohužel ne, ale příští rok se možná přidá zase něco u ostravy. bohužel celková oprava z let 2000 a 2001 nebyl udělána úplně skvěle…
Aktuálně mi přijde zbytečný kus D1 z Přerova do Otrokovic. Za ty peníze mohla být dálnice z Prahy do Tábora a dál do Rakouska a nebo z Brna do Rakouska a nebo ten trapný kousek přes středohoří do Drážďan.
tak nejdriv nam to tady brzdili ekoteroristi a ted sesuv…
Jinak to, ze to vede pres jednu z nejhezcich casti prirody tady je slusna perverze:(
myslíš státem chráněné řepkové pole?:-D
praveze to nevede jenom pres repkovy pole… staci se podivat na mapu.. jednodussi by bylo uhnout s dalnici kousek vedle a nemuselo by se delat takovy brikule s mostovkou atd.
Asi jsem perverzák, ale ta estakáda se mi líbí.
Využití tělesa starého kamenolomu je fajn, škoda že kvůli Dobkovičkám a výškovým poměrům to nešlo trasovat i lomem pod kterým to sjelo. Díky sesuvu můžu aspoň jezdit z práce na kole po dálnici, aspoň kousek. I když mě to zpoždění neskutečně štve. A nemůže za to až tolik sesuv, ten je objemem cca 20% celkových projektovaných zemních prací, už mohla být většina odtěžená a mezitím se mohlo přes rok vymýšlet jak ten svah stabilizovat.
Jestli to vůbec půjde stabilizovat. Ta část v Českém středohoří je dost nestabilní, ty sesuvy tam historicky bývaly vždycky. Takže není jisté, že když dálnice bude, že se to při nějaké blbé konstalaci počasí nemůže stát jinde. Možná kdyby tu část dálnice dělali tunelem, tak už by se po ní dneska jezdilo.
vono nejlip, kdyby se na to vys…ali a vedli to okolo, kde jsou pole atd. tak by to bylo v cajku…
Nebo tak :o) (pokud by tam „ekologové“ nenašli náhodou nějakého broučka nebo uhnilý kořínek vzácné rostlinky :-)
nejak zvlast jsem se o to nezajimal, ale tuhle trasy snad naplanovali uz dost davno, pravdepodobne jeste za totace a jen se jim to ted nechtelo menit… a navic, kdyz to povedou pred horsi teren, bude to stat vic a aspon si nekdo muze namastit kapsicku:)
Zrovna v tomhle pripade ekologove varovali kvuli geologickym pruzkumum pred zvolenou trasou. Trasa byla snad natruc precejen vybrana a nasledky jsou takove, jake jsou.
Ted to odbagruji, postavi znovu a za cas jim to znovu sjede do udoli. A tak porad dokola. Kdyby dali rovnou na rozumna varovani ekologu, nemuselo se to stat.
evidentne jsi nepochopil, jak se hospodari s verej.prostredky:) proc to delat levne, kdyz to jde i draze?:)
Středočeská část D3 je zatím neprůchodná – schválii EIA, ale as bylo napadeno.
D1 je isce pustoprázdná, ale už je schválená dostavba D1 a pokračování na Slovensko (tuším R49).
Dálnice z Brna na Jih je blokována poměrně (všeho)schopným sdružením ekoteroristů.
Možná mi ušel, můžeš mne klidně zasvětit.
Proč jsou cyklostezky samy o sobě drahé? Protože si na nich musí namastit kapsy další lidé kolem? Tady místo toho aby stál např. 1 km 1 milion, tak stojí 2 a ten 1 si rozdělí mezi sebou politici a firmy, které dělají realizaci?
A není to samé i u silnic? Že většina vybraných peněz končí u někoho v kapse a není z nich nic pro lidi.
Představ si, že by v Praze a okolí nebyla ani jedna cyklostezka. Co by se stalo? Nic, naprostá většina populace by nic nezaznamenala, ani já bych dlouho nic nezaznamenal, život by šel klidně dál.
A teď si představ, že by nebyly silnice…
Chápeš?
Cyklostezka je vždy drahá, protože její stavba odčerpává prostředky na stavbu a údržbu silnic – po kterých se dá jezdit i na kole, ale obráceně to nejde.
kolik je v praze a okoli cistych cyklostezek, 99% z stezek vyuzivaji chodci, bruslari, bezci, kocarky, pejskari, atd
Ted jsem si nasel ze Kodaň dava $30mil na cycling infrastructure (25% rozpoctu silnic atp)
Následovat je doufám nebudeme..
zase jim tam do prace jezdi 30% na kole, nebo kolik to tam meli napsano, to uz se vyplati
A v Praze vede MHD a auta, při srovnání podmínek zcela nepřekvapivě.
ano, vsak ja nerikal ze v praze je to mozny, ale on je to samozrejme castecne zacarovanej kruh, protoze bez podpory dopravy na kole urcite nebude jezdit vic lidi na kole a tim padem nikdo nebude podporovat dopravu na kole
Já si myslím, že cyklistika žádnou podporu nepotřebuje.
Postačilo by umožnit jízdu po chodníku (přednost má pěší) a povolit jízdu protisměrem (přednost má auto, neplatí na kapacitních komunikacích alá městský okruh, magistrála atd..).
A na koho by se potom sváděly předražené bruslostezky, kočárkostezky, chodcostezky, venčičostezky a jiné stezky?
Pane veliteli, co je to taková venčičostezka?
Normální novotvar, který mě právě napadl – od slova venčit (psa). Stejně jako ty ostatní.
No hustý!
Tak bacha ať to nezatuhne.
Tomu nevěřím, tenhle normální novotvar se chytne.
Jestli někdy jezdíš na kole, dřepni na něj a jeď se podívat na úsek cyklotrasy A26 z Vysočan do Hloubětína, to je taková typická venčičostezka.
Mi hned nedošlo, že nejsem u vás (jako v domě, kde jste domovními důvěrníky – ty a Ječňák) a už jsem se loučil s dalším životem…
Samozrejme pro tebe budou prudičostezky, abys to měl podle sebe po soudružsku všem stejně.
Tobě se klepou prsty? Neolizuj se!
to budes mit tisic stiznosti ze vsech stran a x tisic nehod a srazek atp, to si zadnej politik na krk neveme…me by to nevadilo, ja to delam uz ted tak jako tak
s prikladem kodane a podobnych mest muzou jit vsichni tak akorat do hajzlu. pokud chces vyuzit cykloinfrastrukturu, stava se cyklodoprava tezkopadnejsi nez jet po silnici mezi autama. ostatne i u nas si je toho kazdy vedom.
kodan je extrem i ve smysleni lidi, kteri chteji zit strasne moc bio a ekologicky. naprosty nesmysl. ;-)
To mi připomnělo povedený dokument – The Human Scale . Je o projektování infrastruktury ve městech a mimo jiné řeší i zavádění cyklostezek a pěších zón na úkor silnic. Místy mi přišel moc sluníčkový, ale každopádně je zajímavý a natočený pěknými záběry.
Ten snímek má jednu zásadní chybu-
Nikde nezaznělo jak vyřešit potřebu lidí, kteří se potřebují dopravovat?
Celé je to o tom jak někde zakáží průjezd, nanosí tam židličky a všichni jen celý den sedí a klábosí.
Ale já nikdy necítil potřebu sedět a kdákat uprostřed magistrály na ÍPáku. Naopak jsem se vždy potřeboval co nejrychleji dostat z jedné strany Prahy na druhou.
Celé je to o tom, že jsou lidi líný používat MHD a pak je v rodině několik aut, ve kterých se každý den dopravuje po městě jedna osoba z místa A do bodu B.
MHD je bohužel použitelná jen na cesty do centra.
coz je samozrejme opet zacarovanej kruh, mhd je tam kde ji lidi vyuzivaji a lidi ji vyuzivaji tam kde je
Což je důvod proč nebránit používáni aut.
on to neni duvod k nicemu, to jenom rikam ze zalezi na milionu veci…a neni spatny se obcas kouknout na veci i z jinyho pohledu nez ze sveho
Byl bys první, kdo by řval, že jezdí prázdný a předražený autobusy třeba mezi Chodovem a Počernicema.
Vždycky když změním práci, tak jezdím z jednoho konce Prahy na druhý a fakt nemám problém, nikdy nejezdím z okraje do centra. Cestu MHD si vždycky najdu. Auto už nemám, protože jsem zjistil, že se bez něho obejdu. Samozřejmě jsou chvíle, kdy by se hodilo, ale živit celý rok auto kvůli několika okamžicích se mi nevyplatí, něco jiného by bylo pokud bych jezdil třeba z vesnice do města každá den a nebylo by spojení.
Nejlepší pohled je ráno na auta, když jedu na Kačerov kolem Labutě, v málo autech jsou obsazena víc než dvě místa…Je to každého volba, ale pak si nikdo nemůže stěžovat, že jsou některé tahy přecpané, když někdo jede 10,15km autem, když by to hravě zvládl MHD.
Jeden, dva v autě… Jenže ne vždy to takhle můžeš posuzovat. Netušíš, jestli něco netáhnou (případně výhledově nepotáhnou) v kufru nebo odkud/kam jedou.
No, mně to na škole šetřilo hodinu cestování denně a pak cca 1,5h..
p.s. mnohdy je to z vesnice lepší než jet Praha-Praha:-/
Už se vidím, jak se cpu do MHD s kufrem od vrtačky, kufrem s ostatním nářadím, kabelou s noťasem a ještě s báglem na pracovní hadry :-)
Uz vidim, jak cpu penezenku, mobil a klice do 600 litrovyho kufru auta a odjizdim kilometr do prvni zacpy ;-)
Porblém je, že i ta nejhorší zácpa je rychlejíš než MHD v Praze…
I metro? Fakt nerýpu, jen se ptám.
Jistě, že metro v případě autozácpy v dopravní špičce může být rychlejší. Jak to napsal cabbage, tak to nelze generalizovat. Někdy je rychlejší auto, někdy MHD, někdy kolo, někdy i pěší chůze, někdy kombinace více přeprav… Záleží přeci, jak se kdo odkud kam přepravuje.
Úplně nejlepší je, když to metro nejede a náhradní autobus za metro (patřičně plný) stojí v koloně.
Není aspoň z mé zkušenosti.
Dáš Libuš-Suchdol za 26–27 minut?
Tam jsem snad v životě nebyla:DD
Při stejné logice: dáš třeba Holešovice – Vyšehrad autem za 10 minut v dopravní špičce?
Nevím, ale Roztyly – Karlák mi vycházelo líp autem (parkování na školním dvoře).
A ty?
Myslím, že hlavní je, že pro většinu lidí je dopravování po Praze rychlejší prostřednictvím MHD, hlavně do centra Phy.
Jsou pak lidi, co do práce musí jezdit autem.
A pak jsou lidí, kteří do práce chtějí jezdit autem, mají bezproblémové parkování a ušetří jim to pár desítek minut denně. Jako třeba Cabbage.
Hlavně jde o to, že by se nemělo tvrdit, že do práce by se mělo jezdit jen MHD nebo kolmo, že pak nebudou zácpy, nebo jezdit jen autem, že je to výhodné. Každý si najde svoje. Je to tak, že každému sedí něco jiného, automaticky to, co vyhovuje mě, nemusí vyhovovat tobě a nemám právo ti to nutit.
MHD nebude mít takovou infrastrukturu, aby bez časového omezení pokryla všechny požadavky. Prostě do vedlejší vesnice nemusí automaticky vést přímý autobus, pokud by nebyl dostatečně využíván.
Až na první bod, musím s hříchy souhlasit. Beru to jako kritika cyklistů ve městě, kteří se chovají bezohledně. Svět není černobílý a třeba to, že se postaví cyklostezky a cyklista jede souběžně s ní po cestě, je prostě neomluvitelně a tam bych dával exemplární pokuty!
PS: vycházím ze čtení nadpisů hříchů, neboť ta malá písmenka nepřečtu
a zacal bych s tim tady!
Přesně to o čem níže mluvím ;)
Co je to za vtip?
Uherské Hradiště – > Jarošov
A bohužel vtip to není
z hlediska legislativy je to tak správně.. jiný řešení je jen tam tu stezku nedělat..
Měli ji u dělat o fous vedle kolem řeky, než takový paskvil.
a prijde ti to jako dobry reseni? nedivim se, ze po tomhle nikdo nejede
Pochopitelně ji tam neměli dělat! Dementi… Tam mělo přijít zužení chodníku, rozšíření silnice a namalování cyklopruhu…
Něco podobného je ještě někde tuším mezi Lipníkem n.B a Hranicemi n.M. asfaltovaná cyklostezka polema loukama a když se to křížilo s nějakou polňačkou tak ze všech 4 stran osazené značky – když jsem to viděl poprvé jak uprostřed louky trčí 4 značky – nepochopitelné.
Jel jsem někdy minulý týden Praha – Žilina a po cestě není čas řešit nějaké cyklostezky, sesedat u každého klandru apod. Rozkaz zněl jasně – dojet. A velmi dobře si pamatuji jak jsem před Pardubicemi chtěl na nějakou cyklostezku najet přes obrubník a trávu – hned za obrubníkem jáma zakrytá trávou = let přes řídítka :-)
Jo, u toho Lipnika jsem to taky nechapal…na fotce je jen cast, znacek/preruseni bylo daleko vic.
No hlavně jsem teda vůbec nepochopil, proč se ta nová cEUklostezka motá tam a zpět jako velký had, když „původní“ cesta vede taknějak rovně. A těch značek je tam fakt jak nast… njn, kšeft je kšeft, i výrobci značek chtějí k dotačními lizu… :-/
No a jeste tam nedojedes nikam… teda dojedes, na tu cestu co odbocuje vlevo a jede rovne… teda pokud si to pamatuju, co jsem tama naposledy jel.
V Prerove je vic takovych vychytavek, tady se stezky stavi stylem, promr**t co nejvic penez a postavit to tak, aby se cyklisti Prerovu vyhnuli obloukem.
Nedavno jsem se ptal mailem na magitrate proc a kdo tu dela takovy paskvily, ze bez poruseni predpisu Prerov neni na kole prujezdny, nebo cesta trva 2× – 3× dyl a jeste navic naklepany jizdou po spatne polozene zamkovce a nebo jeste lip po chodniku z dlazdic 30×30, kazde jinak vysoke, ale bez odpovedi. (to jsem psal docela slusne, na to jak me zvedla ze zidle nejaka akce jako „do prace na kole“ nebo jak se to jmenovalo)
Kdyby to aspoň bylo to křížení s polňačkou, ale ono tam žádný křížení, vyjma jednoho případu, vůbec není! Je to uprostřed pole.
bez problemu
"cyklista jede souběžně s ní po cestě, je prostě neomluvitelně a tam bych dával exemplární pokuty!
Pokud bude ta cyklostezka vylozene nebezpecne postavena a musel bys kazdou chvili sesedat/nasedat nebo davat prednost tzn. ze stezka konci/zacina a furt dokola nebo treba najednou z niceho nic konci…taky po ni za kazdou cenu pojedes? Notabene pojedes-li na silnicce?
Pak se jeste dostavame ke slovickareni, kdy zakon stanovi vyuzit stezku pro „cyklisty“ a ne pro „chodce a cyklisty“.
Viz.
Jízda na jízdním kole
§ 57
(1)
Je – li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro
cyklisty, nebo je – li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty , je cyklista povinen jich užít.
Tohle jsem nakousnul s jednim dopravakem co resil nehodu ke ktere jsem prijizdel a vedle silnice (po byvale zeleznicni trati) vede „pro chodce a cyklisty“, ze silnice tam je jenom vyslapana cesticka cca 5–7m. Povidal zda vim, ceho jsem se dopustil, rikam ze nevim, tak mi to zacal vysvetlovat, nejdriv jsem mu rekl, ze na stezku neni zadna pripojna cesta vhodna pro silnicni kolo, povidal, ze mam ten kousek prejit pesky, pak jsem mu rikal, ze to neni cyklostezka, ale kombinovana stezka a ze stejne chci zatacet jinam, nez vede stezka opodal.
Byl celkem rozumnej a ja se taky moc dohadovat nechtel, tak to skoncilo remizou.
Bavil jsem se s člověkem z magistrátu. Prý jakmile jsi najel a silnici v místě, kde nebyl přípoj na cyklostezku, tak můžeš jet po silnici až k nejbližšímu přípoji.
Urednici o tehle klicce vi a pokud te chteji donutit k jizde po takove stezce, tak proste na silnici pridaji zakaz vjezdu cyklistu a je po ptakach. Stve me to v zime na nekolika mistech, protoze pres zimu je stezka samozrejme bez udrzby.
ano
Jel jsi někdy na silničce po cyklostezce?
stačí „nezávodit“ ve městě.. taky mě to sere, ale když tam ta stezka je, tak po ní jedu..
Já ne, protože 2 a více cm nájezdama si ráfky na silničce ničit nebudu. Pokud jedu do práce na větších pláštích, je to samo situace opačná.
pokud se bavíme o silničce sportovní/závodní, tak to ne
ale jak jsem psal, hovořím o městkém provozu a běžném cyklistickém NESPORTOVNÍM (silnička) provozu. Na biku jedu vždy po cyklostezce i když vypadá jak je na fotce nahoře.
rovnou bych jim bral exemplárně řidičáky (těm pumpičkářům)
Jestli jsi někdy jel po cyklostezce do Bráníka v létě a za pěkného počasí tak by jsi takovouhle volovinu nikdy nenapsal. Nikdy bych po ní nejela protože je daleko nebezpečnější než silnice, kde aspoň občas platí nějaká pravidla!Cyklostezka je anarchie a nebezpečná k tomu aspoň taco zmiňuji.
Kdyby na té cyklostezce vládla anarchie tak si pískám.
Bohužel je tam stádo zákony protežovaných jedinců.
Jenže průšvih je v tom, že ty cyklostezky jsou pro většinu cyklistů, myslím tím ty, co to s kolem myslí vážně, často prakticky nepoužitelné. Cyklista se chce odněkud někam dopravit v nějakém čase. Jízda po takovéto „cyklostezce“ mu jízdu prodlouží až o polovinu, možná i více. Jsou vlastně stavěny nikoli pro cyklisty, ale pro automobilisty. Aby jim cyklisti nezavazeli. Tedy se postaví něco co je jen omezeně použitelné a kontraproduktivní a pak se takový paskvil zákonem přikáže používat.
Souhlasím, cyklistika je při navrhování a stavbě cyklostezek (tohoto typu) evidentně na vedlejší koleji. Ale o to lépe a více tyto stavby slouží rodičům s kočárky, bruslařům a pejskařům. I přítomnosti těchto skupin cyklostezka automobilisty zbaví. Je to prostě chodník, po kterém je povoleno jezdit na kole.
+100
pri alleycatech davame po meste prumery okolo 30kph. na to cyklostezky vetsinou nejsou dimenzovany. ]:-D
to je teda nadpis jak z Blesku…
Dost věcí tam prostě je pravda, ale na válku to pořád nevypadá…
Taky prosím do mejlu :)
Poptávka dělá nabídku a je jejím zrdcadlem, nic víc, nic míň. Jen škoda, že to ještě víc a dál podněcuje nesmyslnou nenávist…
+1000
Pod to bych se podepsal.
Až na to „zrDcadlo“…;-)
A jó, soráč! :D Mě to píchne do očí jenom ve verzi „zrdcátko“…
(pře)četl jsem jen nadpisy. Vesměs zní rozumě text pod nimi asi tak rozumný nebude. Nelíbí se mi třeba, že bych měl využívat drahé cyklostezky. Já je nechtěl, platím daně a rád bych jezdil tam, kde smí běžný účastník silničního provozu. Bohužel, když je někde cyklostezka podél silnice, zákon hovoří o tom, že by měl cyklista využít onu cyklostezku (myslím tedy, že to tak zákon upravuje a policie na to často dohlíží). Většinou je to ještě tak, že každých 100 metrů takovou cyklostezku kříží výjezd z vedlejší komunikace a cyklista by pak měl každých 100 m slézt z kola a užít přechodu pro chodce (napadá mě třeba Třeboň nebo Zavadilka v Českých Budějovicích). Tam se přiznávám, že jedu tam, kde mi to přijde bezpečnější a pohodlnější. Když nejedou zamnou auta, jedu po silnici, když jedou auta, přejedu na stezku.
Tak jako tak, je třeba se vždy dívat na původce těchto dohadů. Tak jako zelení iniciovali ******* s FVE, řepkou, spalováním obilí nebo kukuřice a dalších nesmyslů (a vždy od toho dávají ruce s tím, že to tak nechtěli, že toho jen někdo využil/zneužil) tak iniciovali jejich přívrženci skrze auto*mat postupné vyhrocení mezi motoristy a cyklisty. Na každé straně barikády se pak vytvoří extrémní pitomci, kteří celou situaci dále vyhrocují.
Já jsem na straně slušných motoristů. Nechci lidé byli trestáni za to, že pojedou do centra města autem když někdy nemají jinou možnost, nechci aby se zakazovalo parkovat v městech a nechci aby se preferoval jeden druh dopravy na úkor jiného.
Jen technická připomínka:
Stezka pro cyklisty je označena dopravní značkou C 8a.
Cyklostezka může být označena jakkoliv jinak a nevzahuje se na ni povinnost ji použít.
Alespň takto bych si vyložil § 57, co výše postoval jecnak.
čéče asi máš pravduu.. ale hádat s měšťákem bych se o tom nechtěl..
Je to takove slovickareni. Zakon hovori o stezce pro cyklisty nebo o stezce pro chodce a cyklisty. Z toho bych odvodil, ze cyklostezka = stezka pro cyklisty. Naproti tomu cyklotrasa oznacena zlutymi sipkami nezavazuje cyklistu k nicemu a muze vezt po silnici, cyklostezce, mistni komunikaci apod.
Většina cyklotras u nás není vhodná pro silniční kola. Tedy z tohoto důvodu je třeba silniční kola v ČR zakázat
a tohle jsi vydedukovala z ceho?
Jen mi neříkej, že při svém nájezdu mimo město si nenarazil na cyklotrasy, které vedou lesem, polňačkama, šotkama. Ty tama třeba na silnici jezdíš, ale pro mne je to škoda kola.
neměla by zasáhnout Čemba?
Myslis vybudovat terenni cyklostezky?
ne, hájit zájmy bikerů proti Světu motorů i za cenu soudního sporu:-)
Tak na to myslim je odbornik spis byvaly predseda. Takze doporucuju zeptat se tam.
:-)
Tak určitě! A náledí by podle tohodle vzoru měla řešit asociace ledního hokeje.
Možná by mohli spojit síly s curlingem.
Hovna no. Nevyužívání drahých cyklostezek – taky by stačilo napsat nevyužívání cyklostezek, ale to by pak čtenáři nebyli dostatečně vytočení do červenejch. A v takovym duchu to bude napsaný celý a ni to nemusim číst.
Mimochodem jezdim jako prase a nic na tom měnit nebudu.
Mimochodem jezdim jako prase a nic na tom měnit nebudu. – to si potom bohuzial jeden z tych kvoli ktorym podobne clanky vobec mozu vzniknut. jak napisal niekto hore – blbci su vzdy na oboch stranach.
V pražskym provozu funguju už léta a nebejt prase, tak ani nikam nedojedu.
:)souhlas a doudám bezpečně.čím je člověk na kole razantnější tím je v provozu bezpečnější.
je to klasicky ucelove a jednostrane napsanej clanek autora s malym perem… co by clovek jinyho cekal?
Dík za vynaloženou práci :)
To bylo pro ememem1 za ten download, špatně zařazeno
Z 90% pravdivý článek, bohužel.
Spíš mi přijde že ze sebe lidi tady dělaj Mirky Dušíny, ale kolik z nich nikdy nejelo na přechodu? kolik z nich nikdy neodbočilo doprava na červeneou a kolik z nich jezdí občas po chodníku? Kolik z nich nemaj odrazky ve výpletech? A takhle by se dalo pokračovat dost dlouho až bys přišel na to, že taky jezdíš jako prase.
a taky samozřejmě blbě zařazeno :-)
A myslí takto řidiči aut? Že sami nejsou Dušínové a že by si taky mohli zamést před vlastním prahem, než se pustí do druhých?
Každá mince má dvě strany a nic není černobílé a je třeba na to koukat z různých pohledů.
Ne, nemyslí. Ale zase narozdíl od cyklistů už sem viděl i řidiče naprosto nepříčetný a šílený. Ale je dobrý začít u sebe. Já aspoň vim co dělám, i když nic víc s tim zatim dělat nechci.
Ono je právě velmi jednoduché ukázat na druhé, že dělají něco špatně, horší je ale s tou sebekritikou.
Jezdila jsem roky po Modřanské z centra/do centra do/z práce a věř mi, že z práce jsem radši jela po silnici, než abych řešila neukázněné chodce/děti/bruslaře/pejskaře/maminy s kočárem na cyklostezce.
A dohaduj se, že sice támhle máš cyklostezku, ale nemůžeš po ní jet, protože je aktuálně využívána jinými aktéry, kteří mají problém s cyklisty.
Taky dělám v Modřanech a z práce jsem po stezce jel pouze jednou. Byla to chyba, páč to bylo nebezpečný a nepříjemný pro všechny. Od tý doby to beru radši před Chuchli, Prokopák apod..
Já mám vytištěný papírky s obrázkem značky c8a a textem „značka přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky, jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno“, samozřejmě s doplněnym paragrafem (teď si nevzpomenu). Bruslaři na Ladronce fakt blbě čuměj když to dostanou, ale cyklostezka je cyklostezka.
Odrazky ve výpletech nejsou povinné. Můžou být nahrazeny odrazkami na pláštích, ráfcích, oblečení nebo rámu.
Úvod je šílený a rozumně smýšlejícího člověka odradí od čtení. Jinak dál to věcně celkem sedí.
Osobně mi jako řidiči cyklisté na silnicích nevadí, potkám jich pár oproti tomu předjíždění náklaďáků a smrduté olítané dodávky mi teda vadí stokrát víc.
Podle mne je to teda propagandisticka tendencni picovina jakou jsem uz dlouho necetl … podle stylu bych zaradil autora do nadsenych a uvedomelych prispevatelu Rudyho Prava.
Navic teda plna faktickych nepresnosti … jako treba ta povinna vybava jizdniho kola, ktera uz davno neplati. Je videt ze autor vi o tehle problematice totalni prd.
Je vidět, že autor je motorista. Přitom po jeho úrovni psaní by neštěkl ani DFens, jinak zarytej odpůrce cyklistiky a petrolhead. :)
Normální bulvární sračka. Nepopírám, že na hodně cyklistů to sedí, ale takto veřejně škatulkovat všechny může jen debil. Být podobný článek místo cyklistech o cikánech, tak by si to nikdo vydat nedovolil.
všem přispívajícím do ankety ohledně bodu číslo dva bych dal vyzkoušet jak je příjemnů, když vás někdo v 90+ lejzne zrcátkem nebo vás při předjíždění liskaj konce kurten z návěsu kamionu :) jsou cesty, kdepokud chce človek přežít, tak v „prostředku“ pruhu jet musí..
Ssssssssssssssss…
Chtěl jsem napsat olej…
Nebyl by prosím odkaz na původní obrázek ve větším rizlišení? Rád bych to sdílel.
Narazil jsem na to na FB stránce Pelotonu (ne toho českého), zkoušel jsem hledat větší rozlišení, ale nenašel jsem. Pouze to, co vidíš.
Hm, škoda. I tak díky.
tu je zdroj a vetsi nemaji asi http://commuteorlando.com/…list-safety/
ALe maji, staci to vykousnout z PDF
Super, díky.
Jeden obrazek za milion kecu. Moc pekne.
Ale tech deset bodu (nadpisy – vic nejde precist) sedi.
ano, jezdim k domu po prechodu a asi 100m po chodniku, jedu krokem, rychlosti chuze (kdo zna ohradu na zizkove, tak vi,ze je to to nejjednodussi reseni), kdyz je cyklostezka prehledna a neni jako tankodrom (treba podbaba) vyuziju ji, jinak pokracuji po silnici. Nevim, co je vynucovani prednosti v jizde, bud prednost mam a je to dany, nebo ji nemam a nemuzu si ji vynucovat. Sumasumarum jezdim slusne a predvidatelne, ale kdyz to srovnam s tim kolik schvalnosti a prasaren delaji ridici v autech (at jedu autem nebo na kole), tak tech par prohresku je uplna picovina. jen za posledni tyden se mi trikrat stalo, ze me predjizdelo auto pri odbocovani vlevo (ukazoval jsem a byl jsem zarazeny u stredu silnice), to uz je na zabiti …
Stydím se že jsem s panem Fillerem (dříve Vráťou) o jeden ročník spolužák.
Ještě pár let aktivity Auto*matu a budu se stydět jet si na kole pro rohlíky. Klika že na MTB cesty do práce a z práce nemusím provozovat nic co by se byť jen vzdáleně podobalo městské cyklistice.
Máš alespoň tušení, co všechno Auto*Mat dělá?
Mám, bohužel.
Prima. Co ti přijde tedy špatného a ke stydění třeba na aktivitách typu „Prahou na kole“, „Zažít město jinak“, „Do práce na kole“ nebo dopravnímu vzdělávání dětí ve školách?
Manipulace s fakty, omezování ostatních (Zažít město jinak, Cyklojízdy), pokrytecké omlouvání porušování dopravních předpisů cyklisty, anální speleologie na magistrátu, budování kariéry (polo)profesionálních cykloaktivistů (státní sektor neplatí příliš dobře a v privátním se musí odvádět výsledky), …
To je za mne vše, za chvíli vypadnu na bajka a večer si nehodlám flamewarem kazit náladu.
OK, víš jak je to s tou do poloviny naplněnou sklenicí a pesimistou a optimistou ;-)
+1
nechcem sa ****** a tak to ani citat nebudem. nech sa idu pojebat
Doporučil bych autorovi článku SM aby si vyrazil někam do světa, dobře se rozhlídnul co se v něm děje a dlouze se zamyslel nad smyslem své existence. Třeba bude to své psaní štvavých článků o tom, že někdo jede po městě jednosměrkou v protisměru hodnotit jinak.
Je tu VALKA
Staci jen zamenit to slovo, no :-D
Mně se spíš vybavilo: " Iam_declaring_WAR "
A me ted tohle Aneb, jak dopadneme po valce :-D.
Podívej se co je v trafice časopisů. Předhánějí se, kdo napíše větší kravinu, kterou alespoň pár lidí zaujmou. Pár desítek či stovek lidí si to přečte, z těch si část zanadává, části se to líbí, ale jinak…NIC.
Jedno je jistý.
Když jedu autem, všichni ostatní v provozu jsou dementi a já ten nejvíc nejlepší řidič.
Když jedu na kole, všichni ostatní v provozu jsou dementi a já ten nejvíc nejlepší cyklista.
Když jdu po svejch, všichni ostatní v provozu jsou dementi a já ten nejvíc nejlepší chodec.
Takhle pořád cyklím a pořád sem ten úplně nejvíc nejlepší.
Musím s tebou souhlasit. Zkrátka se do dá shrnout jako sobeckost.
Prostě taková venčičočečnost.
presne tak. a tuto sobeckost prave budovani cyklostezek prohlubuje. ;-)
Pohadka o autozmrdech a cyklozmrdech?
to jsou kolomrdi :)))
A co automrdi?
to jsou zase vejfukari :))))
A znáte veverkomrdy? :)
a koňomrdy? http://www.youtube.com/watch…
Jj :) Není nad špetku inteligentního humoru! :)
mohl bych taky poprosit do mailu? ._D a´t se nenudím :-D
Pročti příspěvky a nemusíš o nic prosit, jen si to stáhneš ;)
Cyklistiku aktuálně až příliš moc lidí žere a taky moc lidí sere :) V poslední době prožívá podle mě obrovský vzestup, což vytváří ideální podmínky na to, aby si na tom kdekdo nahnal popularitu. A to jak u „novocyklistů“ tak na protější straně barikády.
„Novocyklista“ (někdo kdo na kole ani nemá moc zájem jezdit, ale je spokojeným členem té velké „rodiny“, na silnici se chová jako idiot a je zapřisáhlým nepřítelem aut) je unesen ze všech těch výtvorů, které do měst pumpují radní (nenajít ve volebním programu slovo „cyklo“ byl docela problém) a další přidružené spolky (Cyklopruhy, příliš drahé cyklostezky, všelijaké sloupky a bariéry, které oddělují auta atd) – Připadá mi, že toho začíná přibývat přes únosnou míru (po Praze se pohybuji téměř výhradně na kole a vždy když něco takového přibude, tak si vlastně uvědomím, že bych to tam ani nepotřeboval, nehledě na to, že na svých pravidelnějších trasách s těmito výtvor potkávám cyklistů naprosté minimum). Nicméně dokud to bude táhnout popularitu, tak to do nás budou hustit dál, i když o to vlastně člověk, který na kole jezdí, vlastně ani moc nestojí. (nevztahovat na úplně veškerou výstavbu a dopravní úpravy!).
A pak druhá strana – tam se dají velice slušně nahrabat body. Viz. D-Fens, který na tom postavil svou popularitu v posledních dvou letech (jsem si jistý, že jestli mě jednou na kole někdo zastřelí, tak to bude jeho vášnivý čtenář, oni to totiž nejsou všichni schopný brát až s takovým přehledem). Pak Reflex, a dalších nemálo blogísků. Je tedy jen otázkou času, kdy na tom taky někdo založí politickou kariéru, půdu už si připravujou :)
Málem bych zapomněl na nesmysly typu cyklojízdy, které těm mezi-vztahům moc nepomáhaj. Nicméně další body k popularitě ať už organizátora, nebo autora nenávistného článku.
Jen doplním, že nejsem žádný skalní cyklista a odpůrce cyklostezek a aut, jen bych rád jezdil po Praze na kole jako normální účastník silničního provozu, oželel bych cyklopruhy jen kdybych se nemusel bát, že mě inzultuje (ať už slovně, nebo fyzicky) nějaký ******** člověk (řidič, chodec..), kterého zdržela uzavírka kvůli cyklojízdě, který si přečetl, kolik stála cyklostezka a nebo který čte reflex nebo dfense a nebyl schopen to pobrat s rozumem.
K té jízdě uprostřed jízdního pruhu mohli klidně jako ilustrační foto použít záběry svých kolegů z Autosalonu (na Primě). Experti totiž kdysi přijeli s elektrokolem machrovat na nějaký cyklistický závod. Jízda uprostřed jízdního pruhu, v druhé polovině silnice doprovodné vozidlo, které to natáčelo. Předjet se to bezpečně nedalo. Když na ně kvůli tomu někdo ze závodníků gestikuloval, ještě k tomu měli komentář proti cyklistům…
ach jo :-D nejvíc mě rozsekala povinná výbava… z doporučených věcí udělal povinné :-D
To kdybychom měli mít na kole za 40 a víc tisíc zvonky, odrazky až pomalu na ráfku tak by jsme vypadali fakt jak kolotočáři..
Vozim zvonek na mnohem drazsim kole a odrazky jsem nahradil reflexkama. Neprijde mi na tom nic divneho.
Tobe to mozna neprijde, ale ultrauchylne to je, at se treba postavis na hlavu… Rohy na vlajdach jsou urcite taky fajn, zejo! OMG
mas na biku rozstiepenu hornu ramovu trubku, to mi prijde o dost horsie jak zvoncek.
+1
ultrauchylne je myslet si ze zvonek je ultrauchylny a to se muzes postavit na co chces…ja zvonek mam a nedam na nej dopustit
+1
Vintage chromovanej Velamos rulez, kam se v rychlosti uskakování duchen do pangejtu na něj hrabou čínský cinkátka.
Zvonek se nevozi na kole proto, aby bylo hezci, ale proto, aby bylo cim zvonit.
+1. tady hodně lidí hraje na to, jak vypadají. něco jako moje pubertální dcera
A o to snad jde, ne? Pěkně vypadat, mít styl, krásně na tom sedět, ponožky musí ladit s omotávkou… Funkce a výkon už je vedlejší. :)
I ten zvonek se da umistit tak, aby byl po ruce a nerušil vzhled – http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…
pokud mas na riditkach kompjutr, gps nebo podobny hlouposti, absence zvonku to uz nevytrhne, to je pravda. ;-)
Mapu cele Evropy v hlave nevozim, takze podobne hlouposti vozit musim.
mel jsem to napsat spis pod cobru.s ;-)
mne je jedno, co kde kdo na kole ma. zvonek mu prijde uchylny a kolo stejne hyzdici kompjutr na rodlech vozi. ;-)
Hubu mám, pláště hučej dost. A zadní nába má zvuk myslím si nepříjemnější, jak zvonek. Takže asi tak.
+1
ad zmiňovaný Dfens, má tam dneska odkaz na nějaký výňatek povinností cyklistů
osobně jsem nevěděl, že je povolena pouze jízda za sebou; předpokládal jsem něco ve stylu „pokud to šířka vozovky umožňuje, je povoleno jet vedle sebe“ a pod.
tak ale tato je dobra
Chvíli jsem nad ní přemýšlel. Pokud chce jezdec na kole za přejezdem pokračovat vlevo, tak stojí správně.
WTF????
Aha, nepostřehl jsem, že objíždí závoru. Lokomotivu na něj/ni!
To místo znám a musím se přiznat, že tam takhle občas jedu taky, protože je tam vidět kilometr na obě strany a čeká se tam třeba 5 minut.
Ale tak jako rajdr s děckem na sedačce přes zavřený závory nic moc…
cyklostezka oddělené od aut závorami, proč né? :)
podle me je tato fotka z nucic a videt jde poradne jenom na jednu stranu, doleva je zatacka…
nicmene se k takovymto hrichum (bez decka za sebou) taky priznam a k mnohym z clanku taky, naposled sem prejizdel cykloprejezd na cervenou dneska rano…
delam to na svoju zodpovednost – kdyz me sejme vlak nebo auto tak za to nemuze nikdo jiny nez ja
jinak takovych clanku by mohlo byt napsanych o ridicich/bruslarich/pejskarich… kikoti su na celom svete
„delam to na svoju zodpovednost – kdyz me sejme vlak nebo auto tak za to nemuze nikdo jiny nez ja“
Odklizení svých zbytků a převzetí psychické újmy řidiče/mašinfíry pak taky provedeš sám? :)
no primarne to delam za ucelem urychleni jizdy a ne odchodu na onen svet, takze tuto variantu se snazim minimalizovat:-)
Vymáhat od pozůstalých.
vybavil jsem si to spatne, diky za vyvedeni z omylu
Úsměvná je fotka č. 14 (str. 4), kdy cyklista vjíždí do jednosměrky, kde vlevo už stojí protisměrně zaparkované žluté auto.
Fotky mě nijak nepřekvapují, na výběru je také vidět, že dotyčný na (zejm. silničním) kole niky nejel. A ani mě nijak nemrzí, protože spousta vyfocených nejsou evidentně cyklisté.
Auto*mat by mohl při té příležitosti uspořádat třeba týdenní akci ‚Cyklisté zpátky na silnice‘ a udělat k tomu osvětovou kampaň o bezpečném chování podle pravidel. To by teprve řidičům tekly nervy, na konci týdne by se spočetli mrtví a těžce zranění a jelo by se dál.
P.S. Minulý týden mě zvolna a s odstupem předjíždělo přímo na železničním přejezdu policejní auto :-)
Tak zrovna ten první (mimochodem ho znám), to místo je na příjezdu do Řeporyj, kde z kopce na tom kole rozhodně nejede pomalu a kousek dál začíná 30, navíc , ač to není vidět na tomhle záběru, tak v pravé části vozovky byly (nevím, jestli tam ještě jsou) díry jako blázen, co nešly projet ani autem. Nic neříkající fotka jako 60 % všech ostatních.
nene, když pojede banda 30 cyklistů na silničce, budou ***** dlouhým štrůdlem řidiče tak dlouho, dokud je nebudou moci bezpečně předjet :-D
Protože těch není nikdy málo. :)
0 cyklistů na silnici = 0 problémů s cyklisty na silnici ;)
Nebo 0 aut na silnici = 0 problémů s řidiči na silnici. ;)
0 aut = 0 silnic :-P
Ještě, že máme ty horské kola. :)
ta horská… ;-)
Ještě, že tohle není grammar nazi vlákno. :)
Nebo už je? :-O
Je.. Je… Každá chyba se tu nemilosrdně trestá… Nikdo není ušetřen ;)
přesně :D
Zase pekny :) a nejhorsi jsou cykloturisti, nehakuji a maji mezery kolem 5m na zabiti :)
Podle mé zkušenosti z poslední doby by většina řidičů preferovala variantu A, páč při té nemusí tolik točit volantem a v nejhorším ty cyklisty trochu přimáčknou, vždyť nakonec stejně radši uhnou…
Smutné, ale bohužel je to asi tak.
Když si vezmu, že na běžné dvouproudé silnici s prakticky nulovou krajnicí mě minulý týden předjížděla dodávka, kterou ještě předjížděla oktávka… Fakt netuším, co bych měl dělat proto, aby mě objížděli s nějakým rozumným odstupem.
Vozit na nosiči tenký půldruhametrový blikačkami zakončený prut naštorc?
Je to dost nelogické, povolení jízdy dvou cyklistů vedle sebe by bylo bezpečnější pro auta i cyklisty.
A co teprve zákaz jízdy na jízdním kole po silnici..
a traktorum taky a chodci by nesmeli chodit po krajnici kde neni chodnik a zakaz autum pomalejsim nez 80km/h a zakaz zacinajicim ridicum nebo starym … mozna by meli povolit jezdit po silnici jenom tobe, pak by byl svet nejlepsesjsi
A víš že máš pravdu?:-D
Mnohem bezpečnější by bylo zakázat jízdu aut po silnicích.
Si hlava, Lálo! Co návrat na koně?
Hele, jak on to tenkrát řekl Lincoln o tom, že někdy je lepší bejt zticha?
Víš to a stejně si nemůžeš pomoct, co?
Když něco jede v protisměru, tak stejně cyklistu nepředjíždím. Když nic nejede, tak mi je pak jedno, jestli je tam jeden nebo dva.
Hm, ne, že by spousta fotek nebyla zcela nesmyslná a tendenční… Ale pro jednoduché DFensovy čtenáře asi ideál.
Četl jsem. Svět motorů kupuju od r. 1982 a od r. 1984 máme pravidelné předplatné. Po tomto článku mě bylo moc smutno na jedné straně a na druhou stranu jsem byl děsně vytočenej, tak, že jsem měl nutkání předplatné odhlásit a napsat jim proč. Škoda, že nejsem ten typ, který by někam napsal. Měl jsem tak učinit.
Vysloveně nenávist podněcující článek, který nic neřeší. Jen srší zlobou a záští.
Ahoj. Být tebou, napíšu jim. Ať ví, co si tom jejich pravidlení čtenáři myslí. Já mám mail rozepsanej…
Hm, možná to přehodnotím. Ale nejsu psavec a zabere mi to tak celý víkend.
Pár řádků a zabraný celý víkend? Nepřeháněj ;-)
Petře, neděláš si koncept rydlem na kamennou destičku? :)
To sice né, ale píšu si to nejprve plnicím perem do sešita. :-)
Jó to by ses divil. Mě jde psaní fakt dost těžce. Hlavně budu muset vyhrabat to vydání SM a znovu to přečíst, prostudovat, rozebrat a pak napsat námitky.
No já už ten mail píšu týden. :) Přeci jen je lepší nějaké myšlenky nechat trochu odležet…
No vidíš, místo příspěvku sem si to už mohl mít do jejich mailu napsané :-)
Říkám, že to musím napřed znovu přečíst, prostudovat a sesumírovat na co věcně reagovat a pak teprve začít sepisovat. Takže je to moc práce a rači se na to vybodnu, pač by to stejně k ničemu nebylo.
Zajímavý je, že cyklisti většinou děsně ležej v žaludku autařům a schválnosti a sviňárny dělají především autaři cyklistům. Naopak je to minimálně. Prostě komplex plechovkářů :)
Letošní sezónů asi rekord, 4 x jsem dostal na silničce ostřikovačema na uplně opuštěný silnici. To je pořád ale pohoda, loni jsem dostal do zad starým mobilem.
Kolem mě jednou tahle prosvištěly tužkový baterky.
Minula mě skoro plná dvoulitrová PETka vyhozená italskými pubescenty z okénka protijedoucího autobusu. Stalo se to u nás, u nich by je za to nejspíš ostatní řidiči rovnou ukamenovali.
co to bylo za bus, ze mel oteviraci okenka? :-)
Přijeli z Itošky Karosou, neznáš? :)
Neboj všude je to stejné a stejné boje mezi plechovkáři a pumpičkáři jsou v celé evropě.
Namátkou vem jednu zemi a:
praktická zkušenost s čímpak?
Díky.
Moje zkušenost je z několika evropských zemí. Někde lepší někde horší.
ostřikovače, hulákání z okýnka
od piva
Když jsme to probírali v hospodě, tak prej cyklista patří na cyklostezku a kolo je dopravní prostředek ke klidné jízdě a nikoliv sportovní náčiní.
většinou auto nepotkal :-)
Takže jako u nás :-) Jezdím jen po okreskách a je to v klidu, pokud nechytnu davy lidí vracejících se mezi 17–18 hodinou z práce domů. A celkem je chápu – mají toho plný zuby a někdo je brzdí.
to musis necim zavdavat pricinu, kdyz mas takovy problemy. mozna se zamyslet. ;-)
To bude ta jízda uprostřed jízdního pruhu :-)
Ale i u nás jsem vypozoroval, že nejhorší je:
Autobusáci, ti jsou páni silnici. I když někdy je chápu, když si vzpomenu, co jsme dělali jako děcka za bordel, když jsme jezdili do školy. Nicméně, párkrát už jsem se viděl skoro pod koly.
A někteří kamioňáci, nicméně těm se snažím uhýbat, pokud to jde.
Tak teda taky něco přidám:
tréninky jsme soustředili do Rakouska. Nebyl jediný problém, spíše naopak. Největší nechápačka byla, když jsme jeli jako skupina na křižovatku a po hlavní jel mladý kluk v kabrioletu s vyhuleným rádiem, borec zastavil, pusil nás, zamával… všichni spokojeni. A to nás jezdila skupina cca 40 lidí.
Ještě tam byla přítelkyně na týden jezdit s kamarádkou a měla velmi podobnou zkušenost jako my.
kole. Podobná zkušenost jako v Rakousku, kamion je taky párkrát pouštěl na křižovatce, auta si klidně počkali několik stovek metrů, než se rozhodli předjet, i když měli na české poměry dostatek místa. Jezdili jak ve městě, tak i po okreskách. Je fakt, že ve městě se pohybovali po cyklostezkách, které tam měli opravdu smysl.
o sobě. Tam se člověk spíš na tom kole bál. Policie tam je na cyklisty ještě vysazenější, než u nás. Nemilosrdně rozdávají pokuty všem, kdo jezdí vedle sebe. Což se docela divím, když zejména na Istrii tam z cyklistů žije celý poloostrov celé jaro.
Polska. Nicméně vyhýbáme se velkým městům a jezdíme fakt jenom po malý cestách. I když i to je někdy zážitek. Podobná situace jako v Chorvatsku. :)
přišli víceméně stejní jako u nás. Pouze cyklistů bylo více. Možná to bylo tím, že jsme nebyli přímo v cyklistické lokalitě.
Rakousko jsem 6let žil a tam jsem byl vášnivý silničář. Po návratu do ČR už spíše MTB a silnička pokud tak to točím do Německa. Ohleduplnost atd se nedá rovnat. O stavu silnic a silniček nemluvím nebe a dudy… Tak za mě souhlas
Vzpomněl jsem si, že jednou nás málem přizabil nějaký magor v dodávce s pořádnou sprchou z ostřikovačů… pak jsme si všimli, že měl českou SPZ…
Na mě, když někdo troubil. Tak to vždy byl čech či maďar nebo polák…
přidám se.
ČR 35let – NO PROBLEM.
ČR má zatím 21 let :)
A Ruprt2 zatím 34 let.
Po mně hodili nějací borci z protijedoucího auta prázdnou litrovku od vína. V té chvíli jsem jela z kopce asi padesátkou. No jako, bylo to o centimetrech.
JSt by ti určitě řekl, žes je vyprovokovala svým chováním.
ze po nekom nekdo neustale neco hazi a to i v ruznych koutech sveta a po jinych nehaze nikdo nikde nic, nebude jen tak samo o sobe. ;-)
Kdyz vidim obcas ty Vase zavodni videa z Brna, tak se divim, ze po Vas spis nekdo nestrili :).
Nic na světě se neděje bezdůvodně ;)
Když to víš, tak proč si furt stěžuješ, že ti nějací skíni už xkrát naprosto bezdůvodně nabančili?
Nestěžoval jsem si, že to bylo bezdůvodně ;). I špatný pohled je záminka.
To se mi podobné taky stalo, ale nejčastěji dostávám vodou z odstřikovačů ;). To je celkem něžný jev u nás ;)
Docela vtipny preklep :-)
Obávám se, že to nebyl překlep, ale blbost, stejně jako nesmírně hodně lidí píše samozdřejmě :) Taková nějaká posedlost všude cpát d :)
Já si všímal spíš „něžného jevu“.
Tak to jsem přehlídl, k tomu už jsem nedošel, tak to je tuplovaně dobrý :)
Dostávat z odstřikovačů, to je něžný jev :)
Toho jsem si ani nevšiml ;) Toho prvního hned, ale už to nešlo editovat…
ja jednou chytil jogurtem do riditek, byl jsem slusne zasvinenej…
A hlásil jsi napadení? Poznačit číslo auta, sebrat mobil kvůli otiskům a ohlásit.
No já vím, je to kravina, ale i tak.
Tak z bezpečnostních důvodů jezdím uprostřed pruhu. Až redaktora někdo hezky oprasí a zatlačí do škarpy, pak bude mluvit jinak. Další věc, že u krajnice je spousty bordelu a děr, čemuž je dobré se vyhnout. Další věc, že auta by měla cyklistu objíždět v bezpečné vzdálenosti, která dle policie je 1.5m. On ten průvan od kamionu je nic moc.
Jinak se zbytkem výtek souhlas… ale toleranci to chce oboustrannou. A jinak kolo do města s hustým provozem nepatří. To je moc adrenalinu najednou. Je to podobné, když se do města dostane kamion a začne tam kličkovat s návěsem.
Naopak kolo do hustého provozu patří nejlépe. Nečekáš, prokličkuješ a jedeš, auta stojej. A třeba si někdo řekne, sakra, příště pojedu taky radši na kole :)
Ano, z pohledu jednoho jednotlivce máš pravdu. Ostatní to moc nezdrží a ty toho spousty vytěžíš. Na VŠ jsme měli simulace a zkoušeli simulace „sobeckého“ chování. Do jistého malého procenta sobců to chování bylo pro ně přínosné, ale od jistého počtu celý systém zkolaboval, takže sobecké chování bylo ke škodě i sobce.
Takže doufejme, že si to moc lidí neřekne :-)
Když by všichni jeli jen na kole, žádný zácpy určitě nevzniknou :)
Naozaj ?
Tak to jsi slušně kaskadérskej. Jezdím co neblíže ke krajnici a a fakt se mi nestává, že by mě někdo bral zrcátkem. Pokud bych jezdil defenzivním stylem, tak si myslím, že bych někde dostal co nevidět po tlamě :-) To musí být jak pro mě (měl bych pocit, že mi někdo skočí s autem na záda) tak i pro toho kdo předjíždí nepříjemný. Možná někde kde není provoz, ale tam kde je hodně aut fakt asi ne.
No až tě nasune autobus do škarpy, protože se nevejdeš na silnici ty, autobus a protijedoucí auto, tak budeš mluvit jinak. Prostě je potřeba si vynutit to, aby tě mohli předjet jen za situace, že do protivky nic nejede. Bavím se samozřejmě o okreskách. Po státní nejezdním.
Na durhou stranu se pak řidiči snaží vynutit to aby šlapálisit nejezdili po silnicích.
p.s. v autě razím heslo, že pokud mě cyklista podjel nějakým odstupem, tak ho stejným odstupem následně i předjedu..
Jenomže je rozdíl, když tě cyklista podjede rychlostí 10km/h při podjíždění na křižovatce, kde všechny auta kolem stojí nebo jenom popojíždějí a když ty předjedeš cyklistu padesátkou a více…
Co nechci aby nekdo delal me nedelam ani ja jemu, takze se kolem aut na kole nederu. Kdyz se nekdo dere kolem me na kole kdyz ridim auto a je mu u ****** jak me bere natesno, tak to beru tak, ze se nemusim az tak moc snazit ho objet s co nejvetsim bocnim odstupem, pac mu je to jedno ;) a auto vedle neho mu moc nevadi.
Pokud to bereš kolem něj natěsno stejnou rychlostí, tak pak se asi není o čem bavit… Ale něco mi říká, že to není tenhle případ :).
To je přesně ten problém spousty řidičů, dokazovat si „kdo má větší péro“. Místo toho aby si řidič řekl že cyklista je ko*ot když ho podjíždí a nechal to plavat (a normálně ho objel), tak ho naschvál ohulí nebo mu udělá třeba tripišáka.
Těší mě, že se na základě toho zřejmě můžu kategorizovat do „normální“ sorty lidí :) …
Ale cyklista může podjíždět auto viz: Zákon 361/2000 Sb. §57
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém
okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.
To asi dost řidičů vůbec netuší…
To vím, ale myslel jsem tim prasácké podjíždění když auto zastavuje u krajnice, odbočuje vpravo a cyklista tam schválně vjede, brždění před přechodem a cyklista to neohroženě pošle mezi chodce,…
prasácké podjíždění když auto zastavuje u krajnice, odbočuje vpravo a cyklista tam schválně vjede …by mě zajímalo, kterej chorej mozek by se chtěl schválně přetlačovat s 1,5tunovou škatulí…
Bohužel, takovejch chorejch mozků jezdí dost. Většinou jsou to takový ti cyklisti co jezdí bez helmy (40+, se šátkem) na starších kolech ve starém cyklooblečení (někdy i se sluchátky v uších).
Nedávno, uhýbám sanitce ke krajnici, když skoro stojím (před křižovatkou), cyklista tak tak prosviští mezi mnou a chodníkem (bylo to na milimetry) a v křižovatce ještě blokoval sanitku.
Však ono na takový blbečky taky dojde, jen doufám že z toho nebudou mít problémy nevinní lidé.
takzes zajel ke krajnici, aniz ses ohledl, tim jsi ohrozil cyklistu, ktery podle pravidel podjizdel kolonu a mas tu drzost si jeste stezovat. :-)
Pokud uhyba sanitce a cyklista stale jede, porusil predpisy podjizdejici cyklous (ktery mel zastavit u krajnice stejne jako ostatni ucastnici provozu), ne zastavujici auto = stezuje si spravne… ;)
myslim, ze bys nikoho nemel ohrozit na silnici a to vyboceni ze smeru bez ohlednuti bezesporu je. sam tu i policil, ze meli docela stesti. ;-)
mysleni s tim nema co delat, i kdyz s ohlednutim souhlasim… :)
cyklista v pripade projizdejici sanitky ma zastavit u krajnice stejne jako ostatni ucastnici provozu… nema tudiz co podjizdet… neomlouvam tim to, ze se z auta nepodival, nicmnene kolista tam nemel co delat – mel uz davno stat na krajnici a je povinen znat dopravni predpisy – neni pro to podjizdeni omluva… howg… ;)
Tak sand když už někdo zastaví vedle auta vpravo, protože je tam třeba víc jak metr místa, tak první na co se dívá je blinkr – zda auto nepojede vpravo.
Většina cyklistů ano, ale pořád je tu malé procento (i když mi příjde že se stále rozrůstá), kteří toto neřeší a myslí si že jsou páni dopravní situace a můžou všechno.
Je mnohem lepší se řadit po předjetí před první auto nebo za auto, vedle auta je to akorát o zbytečný průšvih.
kdyz stojis bokem, nikomu neprekazis. ;-)
Jenže dnes dávat blink nebo se dívat do zrcátek je zřejmě pro mnoho řidičů nadlický výkon. :-(
Opravdu tohle praktikuješ na kole i v městském provozu? Už vidím, jak se skromně s kolem zařadíš do 300m dlouhé kolony.
Pokud nechci být za chuja, tak ano. Naštěstí u nás v daleké Asii jsem snad nikdy nenarazil na kolonu delší než 100 m :D
No tak dlouhou kolonu sem jeste nepotkal, ale jinak ano zastavim jak sem dojel.
Délka kolony je vedlejší, mé vnímání je trochu zkreslené, protože v Olomouci zavřeli obchvat, takže celé město je jedna velká kolona.
Nicméně jste pánové asi jediní, za 5 let v Olomouci jsem nepotkal/neviděl jediného člověka, který by se na kole řadil na konec kolony… gratuluji! ;)
Souhlas to jsem taky ještě neviděla pro změnu v Praze. Nicméně já jezdím mezi kolonama uprostřed jsem daleko viditelnější. Do levýho zrcátka čumí skoro každej do pravýho zdaleka ne a to nemluvím o dementech, který schválně najedou k chodníku vpravo abych neprojela. Uprostřed mi dělaj cestu jako sanitce:)moje zkušenost v Praze.Třeba kolona Žluté lázně zbraslav délka 9 km…Možná někdo ví o čem mluvím. V létě v pátek skoro každej pátek.
a to nemluvím o dementech, který schválně najedou k chodníku vpravo abych neprojela.
To tady před nedávnem hlásil kibic, že najíždí schválně tak, aby ti zasraní kolisti nemohli projet a tím že dělá dopravu bezpečnější. Tak nevim.
věc názoru pro mě dementi který si řešej tím mindrák, že já jedu a oni ne
No, když překážíš na silnici, tak ostatní opravdu nejedou..
A co když mu překážíš ty?
Taky bych to tak viděl.
A tak neni k cemu gratulovat, ja to proste delam takto a je pravda, ze kolonama nejezdim na to bych se mohl vykaslat a necpat se pred pet aut prede mnou to me nezabije.
Přesně tak, protože cyklista při podjíždění běžně pošle auto do příkopu na druhé straně silnice, když o něj zavadí. Čoveče to je zase stupidita dne.. Hromadě řidičů by prospělo, kdyby si vyzkoušeli pohled z druhé strany.
No já to vyzkoušený mám a proto podjíždím auta jen když pak někam uhnu, ne když je budu prudit na silnici o kus dál, to raději na světlech počkám za auty. A když jedu okolo autobusový zastávky, tak do ní zajedu a mávám ať mě rychle předjedou…
Šlapálisti křičí pořád něco o ohleduplnosti, ale nějak ji neumí vracet. Tahle cikanizace cyklistů mi hodně vadí.
Naopak prasení na chodníku vítám – učí to pěší dávat pozor.
ty jsi dobra ***** :-D
Aha, takkže on cyklista na silnici vlastně prudí. Teda tam jako nemá co dělat. Tak už su doma.
A co když rači tomu autobusu ujedu když to je ve městě? :D
Souhlas!
Jinak ten článek je ubohost. Ze světa motorů se stal bulvár.
Ještěže to přišlo takhle na podzim, do jara se na to zapomene… :-)
No, on to zase někdo někde přiživí.