Světlo na noční bikování s dlouhou výdrží

99 nepřečtených
  • Mata.Lan

    Čeká mě v létě dost ježdění v noci bez možnosti nabíjení (1000 mil), cca 45 hodin jízdy v noci. Potřeboval bych něco, při čem se ještě dá slušně jet, ale spotřeba už není tak velká. Jak by jste to řešili vy? Má smysl přemýšlet nad něčím jako Aurory a hodně dobíjecích baterek či Sigmu/Blackburn a nabastlit nějakou nabíječku na AA baterky? Anebo koupit rovnou svítilny na klasicky baterky a vyměňovat? Díky

    0 0
    • Ricci  

      Na taketo nieco by som asi dal vyrobit nejake custom riesenie s akupackom a samozrejme slusnou ledkou,Pepko poradi

      0 0
    • funkatron  

      ja by som kludne kupil kopec bateriek do auror

      lacnejsie podla mna nevyriesis nic

      0 0
      • Ricci  

        Lenze to bude naozaj kopec na 45 hodin…

        Riesil by som 2 Aurory na upravenom Low mode rezime, to su tak 4 baterie na noc

        0 0
        • Mata.Lan  

          Ty Aurory mají spotřebu jak Cadilack, na Lo mode by to už šlo, ale je otázka, jestli budou svítit víc, jak obyč světlo na baterky. Výhoda by ovšem byla to přepínání – z kopce na obě Hi a v nudných pasážích jen na jednu Lo

          0 0
          • Ricci  

            Mozes si byt isty,ze aj na LO mod by svietili viac ako obycajne baterky…

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Blade  

      Dynamo?

      0 0
      • iron.hide  

        pripajam sa k navrhu. cudujem sa ze v dnesnej dobe si to nejaka firma typu Hope ci Lupine nevezme k srdcu a nevyrobi nejake mini dynamo, ktore by dnes urcite malo tretinu hmotnosti oproti starym a pritom 10× vacsiu ucinnost

        0 0
        • pepko  

          dynamo ma ledva 3W … to je strasne malo …

          0 0
          • iron.hide  

            nj, ale ako som uz napisal, keby sa toho chytila nejaka schopna firma, tak urcite by dokazala zbastlit nieco kvalitne a efektivne.

            Inak pocuj, nedavno som si kupil z dx 5modovu auroru SSCP7, a to bola asi chyba :D na high mode vydrzi svietit len asi 10 sekund, a zrejme z dovodu priehratia LEDiek sa to vypne. Cez vikend to vsak idem otestovat von, snad v tom mraze sa to nejak spravi :)

            tak aspon pridam varovanie pre ostatnych: ak aurora, tak len 2 modova bez zbytocnej elektroniky

            0 0
            • pepek  

              Zkontroluj baterky, možná to nemá rádo starý baterky.

              0 0
              • pepko  

                tiez si myslim, ze to asi vypina ochrana na akumulatoroch …

                skus nejako znizit prud a vyskusat to … napriklad odmontuj koncovku s vypinacom a skus prepojit minus na akumulatore s telom pomocou nejakeho slabeho rezistora … nieco medzi 0–0.47ohm … alebo mozno podobny odpor by sa dal dosiahnut aj pomocou ampermetra alebo nejakeho dlheho kabla – tak aspon 10metrov …

                0 0
              • zichis  

                spíš naopak. Čerstvá naplno nabitá baterka dává do diody příliš vysoký proud, jelikož ty novější P7 mají nižší propustné napětí. Tím jak se po deseti sekundách zahřeje, tak to její napětí ještě o něco klesne a z akumulátoru táhne čímdál vyšší proud až ochrana vypne.

                0 0
    • kubad  

      http://www.bicy.cz/…og/index.php?…

      za sebe mužu doporučit tohle, ale nevím jak se ti bude zdát cena:-)

      0 0
      • jaja.k1  

        Hmmm, 7,5 Ah v baterkách, to už si na to může napojit i motor (a cenově to vyjde podobně)

        :-)

        0 0
      • Tina  

        jj, tiež môžem doporučiť. S Lupine proste nič neriešiš. Zapneš a jazdíš. Ta cena nie je síce „user friendly“ a ta kvalita za to stojí.

        0 0
        • Ricci  

          Tak sorry,ale ta cena je hoooodne premrstena za to,co dostanes…

          0 0
          • kubad  

            někdo radši vozí 2 aurory a baterky po kapsách, a někdo hotový produkt, každého volba nemyslíš?

            0 0
            • Mata.Lan  

              Jako kvalita nepochybně někde jinde, jak u Auror apod., váhově určitě taky. S aurorama o stejnym výkonu a výdrži baterek budeš někde na min. 800g. Je to jen otázka peněz. Pokud jezdíš v noci pravidelně a není ti líto těch 14k, tak klidně.

              0 0
    • vysmátej bajker  

      pokud chceš vidět,tak se bud bez možnosti dobíjení nebo spousty baterek neobejdeš.Aurora se dá nastavit na kompromis kdy ± 6 hodin vidíš ale hodně záleží jak moc vidíš po tmě.

      0 0
    • pelhrimov  

      Ty jsi humorista, cituji:„45h jízdy v noci“, … „z kopce na obě Hi a v nudných pasážích jen na jednu Lo“. Já si myslím, že první noc pojedeš v nudných pasážích krokem, v terénu budeš tlačit a v další noci již prospíš. 45 hodin noční jízdy nedáš, leda, že by jsi spal přes den :) Doporučuji AA baterie, serio-paralelní spojení 8 článků (2seriově)x4 do brašničky na představec, utáhne dvě LED svítilny z Dealextreme 6–8h, to mám vyzkoušené. Plastové klícky jsou do 10 Kč a na jednotlivé dvojice se natáhne duše. Jedno světlo lze odpojovat, když není třeba. To je základ na řídítka, který si ještě nečím doplníš (čelovka, další sólo světlo, …) Na další noc vyměníš nebo nabiješ, resp. se Ti o to někdo postará. On totiž ten zákaz jakékoliv cizí pomoci v kombinaci s chybějící pořadatelskou službou je hovadský v momentě, že se akce prezentuje někdy jako závod, ale to už se řešilo jinde. Hlavně doporučuji AA baterie, je to stejné jako ze se zbraní vz. 58 nebo AK-47, když jde do tuhého, tak je dobré mít něco oveřeného a široce dostupného, i když je to již nemoderní.

      0 0
      • zichis  

        taky je mi divný, že se chystá na tak dlouhou štreku a přitom se ptá na tak základní věci jako by neměl žádný zkušenosti. No ale jinak nemám důvod tomu nevěřit, takže bych mu poradil asi takhle: Na turistický půlnoční plahočení v úsporným režimu s avg 22 mi stačí krmit mňaurouru proudem 200mA, když se hrabu do kopce tak to klidně ztlumím na 50mA. Jelikož plahočení do kopce trvá delší dobu než sjezdy, tak dejmetomu že průměrný odběr bude 100mA. Za 45 hodin bych teda spálil energii 4,5Ah. K tomu bude potřeba přihodit rezervu cirka 33%, takže bud potřebovat akumulátor kapacity 6Ah. To pokryjí tři Li-ion akuše 18650, každý po 50 ti gramech.

        Ovšem zdůrazňuju že je to skutečně pro turistickou jízdu po silnici, když nepotřebuješ vidět kažej kamínek ve vzdálenosti 50 metrů před sebou.

        0 0
        • Mata.Lan  

          V noci jezdím s čelovkou – mám diodo-halogenovou Petzl Duo led 5 se čtyřna baterkama vzadu a vždycky stačila, ale moje nočná vyjížďky byly až na pár survivalů vždy z nouze. Tohle je závod trochu jinde.

          0 0
      • pepko  

        8× AA je priserne nizka kapacita … to mu na 45hodin stacit nebude … to su tak 2ks kvalitnych liion 18650 … a v AA kombinacii to bude velke a tazke voci 2×18650 …

        0 0
    • Milwa  

      Jsi tak odvážný, jak já počítám? Délka tmy na začátku července je 6,25 až 6,5 hodiny ( http://timeanddate.com/…tronomy.html?… ). To by znamenalo, že plánuješ 1600km za 7 dní, tedy 230km denně? Ale asi svoje tělo znáš.

      Každopádně strategie jet přes noc má spousty výhod a budu ti fandit. Já v noci jezdím hodně a to s čelovkou Fenix HP10, na 120 lumenů po úzké lesní pěšině je to do 20km/h uplně v pohodě a o pekelných sjezdech ten závod asi není. Světelný komfort je nižší, ale jízda je bezpečná. Každá noc by šla zvládnout se čtyřma duracellkama z akce za 40kč všechny čtyry.

      0 0
      • karliner  

        Já ti nevím, ale myslím, že cca několikahodinová vyjížďka po známé trase nebo ve známém terénu je něco úplně jiného než jízda v noci, v totálně neznámém prostředí, podle mapy a gps + k tomu faktor únavy. Opravdu jsem zvědavej, jací rideři budou schopni jet těch 1000 mil i opakovaně v noci.

        0 0
        • mastihuba  

          jj konec první noci už je člověk nepozornej, zbytek je pro mne pouhá fikce. :D

          0 0
        • Milwa  

          Já počítám, že kolega plánuje tak od 10:00 do 18:00 spát každý den. Tedy nepojede za horka a na spaní ve stínu v lese mu stačí nějaká lehoučká dečka. Dvě výhody v jednom.

          A orientace v noci? Samozřejmě, kdo má problém najít cestu ve dne, je to pro něj v noci nemyslitelné. Když je ale na to člověk šikovný, není noc moc veliký handikap. Vlastní zkušenost z loňského nočního orientačního ježdění v rámci outdoorového závodu je sice minimální, ale obecně se v noci orientuju stejně dobře, jako ve dne. V některých situacích i líp.

          0 0
          • gazman  

            Poslední věta je hustá,tos nemyslel vážně že.

            0 0
            • JSt  

              to je jen vyvrcholeni vety prvni :-D.

              0 0
            • Milwa  

              Dodal jsem to proto, že jsem si vzpoměl, jak mě ve dvou situacích zmátl profil okolní krajiny tak, že jsem sešel z cesty. Kdybych se na stejném místě rozhodoval v noci, jsem přesvědčen, že bych šel správně.

              0 0
              • pepek  

                Hmm, asi máš šestý smysl. Já si v noci nejsu jistej ani na místech, kde jsem byl 20× – a to svítím aurorou a čelovkou, ne nějakou bludičkou, která vydrží svítit 50 hodin :-)

                0 0
          • Mata.Lan  

            Jezdit v noci má spoustu výhod, hlavně v létě. Přesně jak říkáš, radši přes den skočit do hospody na jídlo, v klidu si poležet ve stínu, než se plahočit v příšernych vedrech a každou chvilu někde shánět vodu do bidonu. Všechno ale bude záležet na počasí – už se vidím, jak jedu uprostřed lijáku tatrama při 10°C v úplné tmě… To dopředu neovlivním, proto je lepší být připravenej na všechno.

            0 0
          • RomanH  

            Nemam zkusenost s GPS, ale pokud mas bez ni jet v noci svizne a drzet striktne nejakou tur. znacku a ne jen smer, tak Ti garantuji, ze z ni sjedes i s 200lumenovou celovkou, pokud pujde pres husty les (zkusenost z podzimu) :-)

            0 0
            • JSt  

              na to si kazdy musi prijit sam ;-)

              0 0
              • Mata.Lan  

                Tak tahle akce není o brodění se hustym lesem, to bych musel už hodně kufrovat. Co jsem se díval, tak to budou spíš turisticky cesty, co projede i auto. S GPS by to bylo určitě lepší, na noc podsvícená a s možností dobíjení/výměny baterek.

                0 0
                • Milwa  

                  Tak, takhle podle návrhu je profil tratě v noci krásně sjízdný a přehledný. Na Slovensku to je pomalu na silničku, u nás pak samé snad tradičně kvalitně značené turistické cesty. Samozřejmě navigace na řidítkách v podobě mapníku nebo gps s turistickou mapou zkrátí ztrátu kufrováním na minimum.

                  0 0
                  • karliner  

                    Já vám nechci nijak nabourávat nadšení a teorie :-), ale podle (nejen mých) zkušeností třeba z Loudání je orientace v noci v kombinaci s únavou hodně nebezpečný koktejl… Myslím tím tedy jízdu po značkách. S gps to může být jednodušší, to uznávám.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • pepko  

      45hodin nie je nic take strasne co by sa nedalo zrealizovat … najjednoduchsie riesenie je naozaj kupit nejaky lampas typu Aurora z DX … v principe na 3ks 18650 v low rezime sa da 45hodin potiahnut … a zobrat so sebou tri 18650 nie je vobec ziaden problem …

      na taku dlhsiu cestu by som sa vsak urcite nevybral iba s jednym svetlom … takze hned treba uvazovat aurory dve … cele to riesenie sa da celkom dobre optimalizovat, kupit treba tie najlepsie akumulatory ako napriklad AW 2900, Redilast 2900 alebo Panasonic NCR 2900 … pripadne Samsung 3000, tie vsak treba pre plnu kapacitu nabijat na vyssie napatie (4.35V) … a v kombinacii so spravnou ledkou (Cree XML) a spravnou kombinaciou rezistorou sa daju dosiahnut zazraky … viem si predstavit useky, kde je aj 50lumen zbytocny luxus … napriklad co som skusal, tak P7cka celkom dobre svieti (na chodenie po dome, do pivnice, po dvore) aj s 33ohm rezistorom a dokaze svietit 3 dni v kuse … 72 hodin …

      0 0
      • pepko  

        samozrejme nejake riesenie je aj dokupovanie tuzkoviek … problem vsak je, ze sa tazko hlada vhodny lampas na tuzkovky s dobrou ledkou … a dokupovanie alkalickych tie nie je lacna zalezitost … na dorovnanie kapacity jedneho liionu 18650 potrebujes 3–4ks AA … ak vsak u teba ide o jednorazovu akciu, tak je to moznost …

        0 0
        • pepko  

          a pokial budes jazdit v lete, na slnku tak moznost je aj vyuzit solarne nabijanie … napriklad jeden az dva panely tohoto typu, by ti vedeli celkom dobre nabijat liion 18650 …

          http://www.dealextreme.com/…-150ma-12391

          0 0
          • Mata.Lan  

            To vypadá dost dobře, akorát pochybuju o funkčnosti. Ty panely jsou bez elektroniky, ani nevím, co všechno by bylo potřeba. Zkoušel to už někdo?

            0 0
            • pepko  

              ked to zapojis na protected liion, tak by to malo fungovat celkom bezpecne …

              0 0
              • Mata.Lan  

                Když to řeknu polopatě, tak jen propojit dva panely drátkama s baterkou a čekat, až se dobije? Pokud by to fungovat mělo, tak bych to i vyzkoušel, panely jsou malinkaty a za pár korun, k tomu držák baterek… ale jestli je to blbost, tak mi to radši vymluvte hned, ať za to zbytečně neutrácím.

                0 0
              • StuntJ  

                Jo a když zapadne slunko, tak ti baterku zadarmo vybije :o))) to jsou nápady :o)

                0 0
                • pepko  

                  ok, to vyriesi jedna schotky dioda, pokial je user mantak a neodpoji si to sam …

                  0 0
        • jaja.k1  

          Tak by mě zajímalo, jakou kapacitu počítáš k těmto srovnáním pro tužkovky.

          Máte někdo zkušenosti třeba s těmi AA – 4900 mAh ? Je to skutečná kapacita, nebo jen reklamní trik ? Viděl jsem je za pár korun.

          0 0
          • Vilém  

            Podvod.

            0 0
          • pepko  

            18650 panasonic 2900 = 3.7V*2.9Ah = 10.7Wh

            AA eneloop 2100 = 1.2V*2.1Ah = 2.52Wh

            ⇒ 4×AA = 1×18650

            AA 4900 maju realnu kapacitu asi 1500mAh

            0 0
          • t29  

            Nejlepší značkové AA mají do 3000 mAh a ty s nízkým samovybíjením do 2500 mAh. Nevěřím, že by někdo naráz uměl dvojnásobnou kapacitu.

            0 0
    • Break88  

      Svetlo stoji za prd, pokud budes moc jezdit v noci, tak si kup tuhle hracku . Je to jedna z levnejsich variant, ja bych si priplatil za lepsi:)

      0 0
      • funkatron  

        obcas ide aj o to, aby videli teba :)

        0 0
        • Mata.Lan  

          To by nemuselo být špatny, ale nevím, jak by to fungovalo na biku v té rychlosti. Akorát bych nechtěl potkat protijedoucího cyklistu, nedejbože auto s dálkovyma :)

          0 0
    • JSt  

      jakou kalkulaci jsi dosel ke 45h jizdy za tmy?

      0 0
      • Mata.Lan  

        Orientačně – 7 hodin tma, 5 hodin z toho svítíš (zbytek spánek) cca 7 dní jízdy plus rezerva.

        Neberte to doslova, jako že budu denně 2 hodiny spát. Třeba pojedu jednu noc durch a druhou o půlnoci zalehnu – průměr 5 hodin svícení.

        0 0
        • Milwa  

          Já třeba vím, že mi trvá přibližně týden, než se mi otočí rytmus do té podoby, že chodím spát v osm ráno a vstávám ve čtyry odpoledne a nedělá mi to problém. Na zpátek je to jednodušší díky dennímu světlu. A právě nevím, jak to plánuješ. Jestli rovnou chceš nastoupit do závoru už s otočeným rytmem a podle počasí to řešit dál. Nebo se na poslední chvíli rozhoudnout podle dlouhodobé předpovědi počasí. Nebo prostě nastoupíš na start a pojedeš co to dá a po dvou třech dnech už vydržíš jet až do rána.

          0 0
          • Mata.Lan  

            Zatím nevím, každopádně připravenej bych chtěl být na víc variant. Světla stejně zvažuju už víc let a tohle mi přijde jako dobrý důvod. Lépe mít a nepotřebovat, než nemít a klít.

            0 0
            • Milwa  

              Jinak já mám takový pocit, že občas zaslechnu zprávy, že v létě padne teplota k ránu na horách i na nulu, a co teprve v Tatrách. To už je pak lepší varianta jet dnem. Být do závodu připraven na obě varianty, to znamená mít teplý spacák, teplé oblečení (myšleno pro jízdu v nule), to už pak vezeš celý šatník a ten se asi proveze.

              Netroufám si odhadnout, jestli se dá dopředu z předpovědi určit vhodnou strategii.

              0 0
              • Mata.Lan  

                Podle mě je lepší při nule šlapat oblečenej v goretexu (kterej stejně povezeš kvůli dešti) a zahřát se šlapáním, než mrznout na zemi ve spacáku, kterej má 800g a extrem v +4. Ale nevymlouvám, třeba si někdo vezme pyžamo a stan :)

                0 0
    • t29  

      Li-Ion 18650:

      hmotnost 50 g, jmenovité napětí 3,7 V * obvyklá kapacita 2500 mAh = 9,25 Wh

      Ni-MH tužkovka:

      hmotnost 30 gramů, jmenovité napětí 1,2 V * obvyklá kapacita 2100 mAh = 2,5 Wh

      Jedna Li-Ion ve světle typu Aurora vydrží na low-mode „celou noc“ = cca 8–10 hodin. Na 45 hodin s nějakou rezervou 6 ks = 300 g a 55 Wh. Světlo typu Aurora bez baterky váží 120 až 150 g podle typu, držák na řidítka odhaduju kolem 30 g.

      Aurora + 6× aku + držák + nabíječka = kolem 70 USD, čili do 1300 Kč (jaký je vlastně kurz?)

      Na 55 Wh bys potřeboval 22 ks NiMH tužkovek = 660 g.

      22× Sanyo Eneloop po řekněme 70 Kč = 1540 Kč.

      Takže už jenom samotné baterky jsou těžší a dražší, než kompletní výbava na Li-Ion od číňana, nemluvě o tom, že měnit 22 baterek (a hlídat si které už jsou vybité) místo šesti je pěkný opruz.

      Co se týká dražších řešení Sigma/Blackbur­n/atd. tam se neorientuju…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • oddie  

      Pokud nerozhoduje cena, zajímavá alternativa jsou lithiové AA baterie – ne aku, prostě jednorázové baterie. Jsou lehčí než alkalické a mají větší kapacitu. Ale nejsou levné.

      0 0
      • Mata.Lan  

        Díval jsem se – Energizer Ultimate Lithium. V testech dopadly dobře i parametry vypadají schopně. Použiju ale jen jednou.

        Energizer UL – nedobíjecí AA

        14g, cca 3000mAh, 1.5V, 44kč

        1.5*3=4.5Wh, 3.1g/W, 10kč/W

        Panasonic 2900 – dobíjecí 18650

        44g, cca 2900mAh, 3,6V, 250kč

        3.6*2.9=10.4Wh, 4.3g/W, 24kč/W

        0 0
        • Milwa  

          To je baterka do čelovky, když jdeš do zimy. Je o dost lehčí, trochu víc vydrží a právě má fungovat i v o hodně nižších teplotách než obyčejná.

          Sice jsem je zkoušel, ale za ty peníze budu klidně nosit na hlavě ty težší. Jak jsem psal, vloni jsem pořídil v Tescu v akci jednu duracellku za deset kč. To vychází na přibližně 1000Kč za závod rozdílu oproti lithiovým energizerům.

          0 0
        • pepko  

          energizer ultimate lithium su prve tuzkovky, ktore naozaj maju nejaku kapacitu … podla testu na ledmanii, dokonca vydrzia svietit dlhsie ako nabijacie nihm … normalne alkalicke vydrzia svietit menej ako polovicu, skor iba tretinu casu ako nabijacie …

          http://www.ledmania.cz/…runtime1.gif

          cenovo su naozaj drahe, ale zase ked zoberieme do uvahy realnu kapacitu, tak normalnu alkalicku nema velmi vyznam kupovat do vykonnejsich lampasov …

          inak panasonic 2900 stoji asi 10$ kus … dolar mate za 18kc, ne ? … takze asi 180kc … kupoval som napriklad tu:

          http://www.hkequipment.net/index.php…

          0 0
    • MaPa  

      Pokud budete někde v civilizaci, začal bych hltat spíš info o rychlonabíječ­kách, stejně nepojedeš v kuse a když budeš jezdit přes noc, neměl by být problém se stavit na delší dobu v hospodě přes den. Jako světla bych vzal něco na způsob dvoumódové aurory a vyzkoušel jaký odpory mi sednou nejvíc vzhledem k tomu jak a po jakých cestách předpokládám pojedu. Nakonec spočítat počet náhradních baterek a vyrazit.

      0 0
    • Mata.Lan  

      Takže pokud bych to shrnul, tak na řidítka jednu nebo dvě Cree XML (Eastward 1 Eastward 2 Uniquefire ), jedné z nich pak výměnou odporu pod vypínačem snížit výkon. K tomu dostatek baterek – buď levnější Trustfire s reálnou kapacitou cca 9300mWh nebo si připlatit za Panasonic s kapacitou cca 10600mWh.

      Na helmu pak něco malyho (s horší ledkou, ale dlouhou dobou svícení).

      K tomu držáky, nabíječku, …

      0 0
      • pepko  

        XML svetla maju driver, cize aj viac modov, takze nejake vymeny odporov neprichadzaju do uvahy … ale myslim, ze ked maju rezimy low-med-high, tak su od seba celkom vyrazne odstupnovane a low je dobry na dlhu vydrz a osvetlenie typu „je ma vidiet“, med je zase dobry na asfalt a high je celkom fajn do terenu … ale zase ten menic a to prepinanie rezimov nie je az tak vhodne na bike … 2modova aurora s P7 ma stale nieco do seba … mozno by bola najlepsia kombinacia jedno s XML a druhe s P7 …

        z tych trustfire akumulatorov su vraj teraz lepsie take tie cierno-cervene …

        0 0
        • zichis  

          jako driver mají proudový regulátor natvrdo nastavený na High=2,8A a Mid=??? odhadnu 1,4A Tyhle proudy se regulátor snaží držet dokud to jen jde, když už to nejde, tak pouští maximum jaký mu odpor dovolí. Když bude předřazený rezistor malý, (kupříkladu 0,3ohm), tak tím přiškrtím High na cca 2A ale při Mid poteče ještě pořád stejně 1,4A Teprve až dám odpor větší (třeba 5ohm) tak už to přiškrtí i Mid na cca 0,5A, jenže na High už poteče taky jenom 0,5A Ze dvoumódové svítilny mám rázem jednomód.

          U vícemódových driverů s šířkopulzní regulací lze odporem všechny módy naráz posunout níž, odstupňování mezi nima zůstane stejný.

          Čili souhlasím že to chce proudový regulátor se třemi stupni Hi-Mi-Lo a žádnej odpor nedávat. Nebo naopak, nedávat proudový regulátor a vyměnit spínač za přepínač, kterýmu na nožičky připájím různě velký odpory.

          Eastward YJ J06 se mi líbí jaxviňa, bral bych ju, ale pro jiný použití než na kolo, jelikož má hladký reflektor a na kolo je lepší pomerančoidní reflektor. Ale to jen odhaduju podle zkušeností se SKYRAY S-R5, třeba se Eastward s hladkým osvědčí.

          0 0
          • pepko  

            s XML je zjavne problem s ich nizkym priepustnym napatim … ten odpor je potrebny aj na high rezim, pokial teda nechces davat do ledky prud 5A … a davat do cesty odpor pri prude 2A je dost zufale riesenie … pretoze tepelne straty sa zvysuju kvadraticky podla velkosti prudu … P=R * I*I … takze aj ked das k XML rezistor iba 0.33ohm, tak pri prude 2A sa dostanes na P=0.3322 = 1.3W a to uz teda nie je malo …

            ked sme davali do aurory P7 rezistor napriklad 1ohm pre low rezim, tak prud sme obmedzili napriklad na 0.5A a celkove tepelne straty boli iba P=10.50.5=0.25W … a to bolo zanedbatelne malo …

            0 0
            • oddie  

              Tu variantu s xml a odporem i na high vyzkouším, až přijdou věci.

              0 0
              • zichis  

                ještě mě napadá, že už by se třeba místo pasivního odporu dala použít žárovečka. Posloužila by na omezení proudu a zároveň jako koncový světýlko :) Jen sehnat vhodnou. Běžný jsou žárovečky s parametry okolo 3,5V/0,4A ale nic jako 0,7V/2A jsem neviděl.

                0 0
                • jizby  

                  trochu jsem se tím zabýval

                  http://forum.fotonmag.cz/index.php…

                  Můj zkušební bastl se dokonce v praxi tak dobře osvědčil, že (a kvůli lenosti dodělat full verzi) ho stále používám v původním stavu, jen ledky, jsou tam už R5.

                  Volba žárovky není až takový problém, může být přeci podžhavená, při laborování mi pro direkt na dvě XPG v sérii fungovala optimálně halogenka 12V/30W.

                  Na světelné využití té žárovky ale zapomeň, i kdybys ji zvolil tak, aby zpočátku svítila naplno, tak při vybíjení silně pohasíná – tím že stabilizuje proud ledky bere pokles jasu na sebe. Na druhou stranu zase funguje jako indikace stavu vybití.

                  0 0
                  • Mata.Lan  

                    Možná to bude znít jako blbá otázka, ale jak moc se tím odporem či žárovkou sníží účinost celého systému? Jde o to, aby to vydrželo svítit, co nejdýl. A pokud na ledku se 160 lm/w připojí žárovku se 30 lm/w, tak se mi to skoro ani nevyplatí. Nedala by se do toho světla rovnou namontovat nějaká nová ledka třeba z GME s nízkým výkonem a malou spotřebou bez nutnosti bastlení? To, že bych přišel o Hi mode mě až tak netrápí

                    0 0
                    • pepko  

                      musis nam dopredu povedat co chces dosiahnut … priorita je vydrz alebo lumeny ?

                      ak povies, ze potrebujes svetlo, ktore na jeden akumulator vydrzi svietit 40hodin, tak ti poradim nieco s XML, s tym, ze tomu do cesty vrazime tak 50ohm rezistor … vychadza mi to na potrebny prud tak 80mA … a XML by mozno z toho dokazalo dostat tak 40–50 lumen …

                      0 0
                      • royal  

                        Taky se prizivim – kdybych chtel vydrz jako P7 (t.j tak okolo hodiny) s max. svetlem, tak se vyplati spis ta elektronika nez odpor, ze?

                        0 0
                        • pepko  

                          odpor nie je vhodny pri vysokych prudoch … hodi sa iba na nizke prudy (menej ako 1A) a pri co najmensom rozdiele napati … co som si skusal XML, tak s nou a rezistorov je to fakt problematicke …

                          uz som to tu viackrat pisal, cinan predava 8×AMC7135 2.8A driver, ktory sa da zapojit v roznych rezimoch … je skoda ho nepouzit …

                          0 0
                    • vysmátej bajker  

                      když tam nedáš nějaký odpor nebo driver tak si ta ledka veme co jí baterka dá a je uplně jedno jaká je to ledka jen ty výkonější dají více světla po kratší dobu a ty slabší si zasvítí naposled a možná i zakouří.

                      0 0
                      • Mata.Lan  

                        Prioritou je co největší efektivita, což znamená dobře nastavenej systém, kterej pokryje světlem rychlejší noční jízdu lesem, zároveň má ale možnost utlumení pro úsoru energie.

                        Uvažujme jako základ Acu pack 4*18650 (37Wh), kterých povezu víc, jeden by měl vydržet dvě noci (13h). Zapojení bych si nabastlil.

                        Na řidítka 1–2 světla s širovým záběrem, max výkon v součtu kolem 1000lm (např. 300lm těsně před sebe, 700lm kousek dál), 2 hod = cca 15Wh, na zbytek času na Low mode tedy vychází cca 280 lm (cca 2W), pokud by to šlo a byl tam i Mid, tak na Lo tedy kolem 150 lm (cca 1W).

                        K tomu nezávisle světlo na helmu s dalekým dosvitem a úzkým kuželem, ktery by na 1 baterku svítilo celou noc (např. Hi 350lm, Lo 140 lm).

                        0 0
                    • jizby  

                      Pokud připadá na jednu ledku jeden LiON, (totéž pro n ledek a n Lion v sérii) tak to s tou účinností není tak hrozné.

                      Pohybuje se cca od 75 do 90% což je průměrná hodnota pro celý cykl vybití. Hodně záleží na typu ledky, jaké má napětí, pak do toho mluví i kvalita aku a provozní podmínky. Pro proudy ledky výrazně pod jmenovitými platí spíš to menší číslo – na ledce je menší napětí a o to víc se spálí na odporu, takže zde se jeví použití měniče opodstatněné i z hlediska účinnosti. Ale pozor, jen ty kvalitnější fungují jako měniče s dobrou účinností, musí mít v sobě výraznou cívku. Jinak je spousta lacinějších elektronik, které fungují jako omezovač. Jejich smyslem je dělat mody a účinnost mají stejnou jako odpor (plyne z principu).

                      0 0
                • oddie  

                  Já to mám do malého světla – 501B – takže žárovky a pod. harakiri nepřichází v úvahu, odpor ještě tak tak.

                  Ještě mě zaujalo tohle: 3-módový Hi-Mid-Lo drop-in

                  Akorát cena za něj není úplně přátelská…

                  0 0
      • jaja.k1  

        No a hlavně dlouhý kus pevného špagátu!

        Tím to všechno i s kolem pořádně svázat a při spaní ve dne někde ve stínku si to přivázat k palci u nohy.

        Jinak se Ti může stát, že zbytek cesty půjdeš po tmě a pěšky.

        :O)

        0 0
        • Mata.Lan  

          To je věc, které se budu bát asi dokud nedojedu v pořádku do cíle. Představte si, že v šest hodin ráno vlezete do krámu s kolem od blata a se slovy „tady by mi ho nějaky kurvy ukradli… ehm, mohl bych si u vás napustit trochu vody do bidonu?“.

          0 0
      • zichis  

        Místo Eastward YJ J01 bys moh zvážit podobnou Brinyte XML-C9 za $22.25 je to lákavé :) Hlavně ale její driver umí tři intenzity a slow blikání.

        0 0
      • jizby  

        Přidal bych na čelovce a ubral z řidítek.

        Na rodlech jen něco na blízké okolí a čelovku s úzkým paprskem jako hlavní světlo.

        A baterku na drátě pak v kapse. Uvezeš bez ztráty pohodlí akupack velikosti toho do noťasu (8 x LiON 18650)

        Nebo EQ. v tužkovkách dle potřeby.

        0 0
    • mc.loki  

      čelovka fenix hp10

      0 0
    • VW  

      Pokud jde o co nejvyšší kapacitu akumulátorů při co nejnižší hmotnosti, objemu a je zásadní i rychlost nabíjení, pak bych zabloudil do modelářských fór. Modeláři jsou v oblasti výběru a použití akumulátorů absolutní špička – jejich požadavky jsou natolik extrémní, že si to lze občas jen velmi těžko představit. Kupříkladu při požadavku na co nejnižší hmotnost požadují odběry až stovky ampér, co nejvyšší kapacity a nabíjení v řádu minut. Sice jsem elektrolety nelítal (lítal jsem spalováky), ale člověk lecos pochytí. Ve špičkovém elektro modelu není problém vysrknout 6Ah akumulátor zapojený jako 10 (i více) článek během 5-ti minut letu, přistát a za 20 minut být znovu ve vzduchu (i s dochlazením). Naposledy co jsem viděl, tak ně vyloženě špičkový soutěžní brus bral z 10-ti článku (cca 33V) 70A, takže přes 2 kW ;o))) Sada pak vážila asi 5–6 kg.

      Takže především – nejlepší specifickou hustotu energie mají Li-Pol, které dokáží uložit až 250Wh/kg. Li-Ion proti tomu mají jen 180Wh/kg. Moderní LiFe(Y)Po4 mají sice extrémní počet cyklů a rychlejší nabíjení, ale pouze 150Wh/kg. Li-Ion mají obvykle doporučenou rychlost nabíjení maximálně 1C – tedy něco přes hodinu proudem rovnajícím se kapacitě. Špičkové Li-Pol dokáží až 6C – tedy proud o 6-ti násobku kapacity po dobu cca 12–15 minut.

      Takže pokud seženeš kvalitní modelářský Li-Pol článek (nebo sadu) a seženeš si k tomu lehounkou spínanou jednoúčelovou nabíječku nastavenou na hranici možnosti článku, tak ti bude stačit 15-ti minutová přestávka pro plné nabití.

      Technicky vzato modeláři obvykle nabíjí z autobaterií (v terénu). Jejich nabíječky jsou proto většinou konstruovány právě na 12V a tak by bylo možné teoreticky nabíjet i tak, že si stopneš auto a na 15 minut se přisaješ na jeho autobaterii.

      Bude to ale cenový masakr (akumulátory i nabíječka).

      Můžeš slevit na rychlost nabíjení 1C i hustotě. Pak je to asi celkem cenově zvládnutelné řešení. Kupříkladu:

      http://www.batteryspace.com/…pproved.aspx

      A existují i 50Ah Li-Pol články.

      0 0
      • Mata.Lan  

        Zajímavé a vyčerpávající info, určitě i zajímavá alternativa. Ten li-ion článek na konci má 190 wh/kg, ty Trustfire články z DX mají při 1A kapacitu cca 8,8Wh (změřeno Jiříkem na fotonmag.cz ), váha 45g dle výrobce, což znamená nějakých 195Wh/kg. Což na číňana není špatny :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.