• vikicek

    Hoj lidi, chci se zeptat zkušených na něco ohledně vidle. Mám na kole Epicona 08 LOD100mm  a když normálně jedu a „pomůžu jí“ , tak propruží dobře ( eště aby ne, co :D). Jakmile ale jedu v lese přes nějakou např. tvrdou zem s „integrovanejma“ kamenama a kamínkama tak mi řidítka skáčou v ruce a vidle se ze zdvihu ani nehne ( teda podle oka, ona asi lehce pruží, ale tváří se jako kámen :). Vim že to neni FOXka, ale tak aspoň trochu by to pružit mohlo ne? :( … pruží to viditelně v podstatě jenom když najedu do nějaký díry. Dá se tý vidli nějak pomoct ? Možná ufouknout na mojí váhu? (70kg) Nebo dole ve spod vidle je nějakej šroub, ale nevim co se tim šteluje … :) Anebo je ten epicon fakt tak shitozní ?

    0 0
    • slavekRM  

      Kolik tam tlačíš na svoji váhu? Myslím tlak vzduchu… Jinak tím tkz. šroubem se šteluje tlumení odskoku :-).

      0 0
      • vikicek  

        Jo chlape to netušim, kolo mám 3 měsíce a vůbec nevim na kolik je to z továrny nafouknutý a na kolik bych to měl mít já :)) … jo, tlumení odskoku, a to je na co?

        0 0
        • lutte1  

          seš pa.o , si tu stěžuješ na epicona , jak ti nepruží ani nevíš jak se nastavuje , prober se

          0 0
          • vikicek  

            Šmarja klid, proto se ptám jak se to nastaví, aby dobře pružila. Je to moje první odpružená vidle …

            0 0
            • lutte1  

              dobře , to tě omlouvá :) , kup si prosimtě pumpičku na vidlice ( investice do 500 kč ) a upust tlak na takovych *-120 psi (= jednotka tlaku) , to by mohlo byt tak akorat , a nasledne budes tocit nastavenim odskoku , tak aby vidlice " nekopala" to poznas casem jak ti to vyhovuje

               

              jinak mam epicona od milana  aje to super vidle , dobre bude chodit i origo :)

              0 0
              • vikicek  

                OK dobře, tak já si nějakou seženu .. Díky ;-)

                0 0
              • Lišák  

                Já mám 140mm a foukám 100PSI. Vážím 80kg. Nebude 120 na 70kg moc? I když na 100mm zdvihu se zase musí s jeho využitím jinak hospodařit.

                0 0
                • lutte1  

                  přesně tak , ono je to daný tím zvihem já jezdím 100 mm apři váze 65 kg mám 100–110 psi , díky menší váze jezdce si při nižším tlaku moc nepomůžeš protože se ti díky tlaku negativní pružiny vidlice zanoří a v této části průběhu už  začíná být progresivnější

                  z toho vyplívá využití zvdihu ± stejné

                  0 0
                  • Lišák  

                    Jo s tím souhlasím.

                     

                    Ale s tím, že něco z něčeho „vyplÍvá“ tak s tím teda fakt souhlasit nemůžu! ;-)

                    0 0
                  • nobody  

                    já při 110 zdvihu a váze 82kg foukám 85psi, sag 25mm

                    0 0
            • lutte1  

              hlavně se potom nezaleknout že de více do zdvihu  !

              0 0
          • Vilém  

            krapet neadekvatni reakce, nemyslis?

            0 0
        • pajan  

          Jak rychle se to vynoruje zpet.

          0 0
        • jIrI___  

          Máš doma pumpičku na vidle?

          0 0
          • vikicek  

            To bohužel zatím nemám … nevíte na jakou váhu to je továrně nastavený ?

            0 0
            • lutte1  

              to není nijak továrně nastavený , to foukaj v obchodě a co já vim tak vždycky všechno přefouknou , pláště , vidle , tlumiče , viděl bych to na 80–90 kg !

               
              0 0
        • slavekRM  

          Takže trochu laicky:

          V první řadě si otočíš tu modrou páčku na pravé noze(nahoře) na maximum proti směru hodinových ručiček.

          V druhé řadě na levé noze máš ventilek na nastavení tlaku. Tlak pro tvoji váhu je 100PSI, doporučuji trochu míň 80–90PSI

          Za třetí tlumení odskoku ti popsali už ostatní…

          0 0
          • vikicek  

            Paráda, tak já si seženu tu pumpičku a pak poreferuju, díky :)

            0 0
    • TheIF  

      Co se nejřív podívat do manualu k vidlici ?  http://www.srsuntour-cycling.com/…c8/index.php?…

      0 0
      • vikicek  

        Mě nejdřív zajímalo jestli je to normální, protože jsem neměl iluze, že je to nějak špičková vidle ;)

        0 0
        • Blade  

          Ano, je normální, že přehuštěná vidle nefachá jak by měla.. co není normální, jsou podobný dotazy.

          0 0
          • hribik A1  

            bud rad ze to zalozil. vies jak mi sklbe kutikmi ked sa na hlavnej stranke pozrem na ten nazov? formulovany je naprosto genialne :-) len hustejsie, a vacsie kvapky!

            0 0
          • vikicek  

            Co je na tom nenormálního? Sakra vy asi nechápete, že se sem nechodí radit jenom závodníci a profíci, ale taky normální lidi, co si třeba konečně po dlouhý době koupili kolo a snažej se porozumět tomu, jak to funguje … já se s kolem teprve sžíval a fakt jsem nevěděl, že mam přehuštěnou vidlici, radši jsem se do ničeho nemonotval. No a teď, když už si konečně začínám všímat na kole různejch věcí, tak mi přišlo, že vidle by mohla pracovat líp a napadlo mě, že vy tady na foru byste mohli vědět, co a jak…tady aby se normální člověk na něco bál zeptat :)

            0 0
            • Lišák  

              Ber to s úsměvem, jako křest nováčka :-)

              0 0
            • hribik A1  

              vidim, ze si prisiel na princip fungovania tohto fora. ano, presne tak to je. ked je nejake forum zlozene z 90 % zo skusenych a „vyssej triedy“, tak s takouto otazkou sa dockas iba posmechu. smutne a zaroven pochopitelne. tiez sem s otazkami takeho druhu radsej ani nechodim – nema to cenu. ale ten nazov je naozaj vydareny, to treba uznat :-)

              0 0
              • dieegoo  

                Myslim, ze zrovna ty kdyby si se zeptal na sebevetsi blbost, tak ti vscihni odpovi a nebo to budou povazovat za jeden z tvych zertu. Silne pochybuju, ze by te nekdo poslal do… vis kam.

                0 0
              • Lišák  

                Já trochu vím, jak tohle forum funguje. Psal jsem mu to proto, aby třeba nezatrpknul a nevykašlal se tady na to, víš?

                0 0
            • Blade  

              No dobře, ale tobě se nezdá divný, že si někdo koupí televizi a po měsíci ji půjde reklamovat, protože má jen černej obraz, bude říkat, že myslel, že tadle značka je špičková, ale vono to nefunguje. Ale nepřečte si v návodu, že má zmáčknout tlačítko „on“? TO mi připadá nenormální.

              0 0
              • Neddy  

                Jo jo, manuály by se měly číst před použitím… já si sháním manuály ke všemu možnýmu, protože se tam vždycky dozvím něco novýho :-)

                0 0
                • Wickey  

                  az kdyz selzou vsechny pokusy uvest pristroj do provozu je na case precist si navod

                  0 0
                  • Neddy  

                    To už by byl přístroj dávno rozbitý :-D (pokud opravdu nebyl rozbitý už předtím…)

                    0 0
                    • dieegoo  

                      Však právě proto. Pak přichází čas na otevření manuálu, skoku na poslední stranu s nadpisem „Co dělat když zařízení nefunguje“.

                      0 0
                      • vikicek  

                        Jenže vy nechápete, že já prostě nevěděl, jestli ta vidle umí brát i takovýhle nerovnosti … na lepším kole jsem nejel, je to v podstatě moje první kolo, tak je to pro mě novinka, no bóže :)

                        0 0
              • hribik A1  

                nezda, manualy su predsa ta najposlednejsia vec, co sa s hanbou cita az vtedy, ked uz neni ine vychodisko :-D

                0 0
              • toNic  

                No chlape, zmacknout tlacitko na televizi umi snad kazdy pako. Hlavne z duvodu, ze televizi ma kazdy doma.

                Spravne nafouknout vidlici uz kazdy neumi. Verim, ze ty jako jeden z mala jsi foukal vidlice uz kdyz jsi behal v plinkach, ale jsou i taci, co to maji v ruce poprve! No a ted nevite co je uvnitr, kolik teda fouknout, odskok – pro nekoho je to slovo bez vyznamu, slysi ho totiz porve. Pak prijde sem, zepta se a vy z nej udelate blbce. Ale neni blbce, jsou jen spatne informovani lide a temahle stiracima a pichlavejma poznamkama se pak vytasi ne profesional, ale buran. To pak radsi vubec nepis, nez aby jsi zesmesnoval nekoho, kdo dokazal treba i mnohem vic nez ty, ale v jinym oboru, ve kterym by te utrel zase on, ale ptam se proc ?? Ma to nekdo zapotrebi? Neni lepsi slusne poradit?

                0 0
                • kubad  

                  částečně souhlas – ale pokud si něco koupím ten návod si přečtu už jen ze zvědavosti na co který čudlík na vidlici je – a pak by případná otázka na B-F byly jiná než to co se zeptal zakladatel threadu.

                   
                  0 0
                  • toNic  

                    Ja taky dostal navod – v anglictine (jsou to 4 roky). A ted babo rad. Anglicky trocha umim, ale preci jen nektere cyklo pojmy jsem moc nechapal. Poridil jsem sokovou pumpicku, neb kamarad ji taky pouzival. Koukl jsem kolik tak doporucuji foukat na moji vahu a tak nastalo experimentovani. A to takovym zpusobem, ze jsem steloval i odskok a to tak, ze jsem vytahnul ten „klic“ dole a pootocil. Samozrejme jsem tim strhl zavit a vidle sla v pizdu – na opravu. Zacala se totiz sekat

                    Cili ono je lepsi se ptat, nez pak platit 500 a vic za vlastni hloupost – neinformovanost.

                    a jeste si rypnu – tohle se vam s televizi tezko stane ;-)

                    0 0
                  • slavekRM  

                    To máš sice pravdu, ale problém je spíš v tom, že mnohdy manuál k celému kolu ani nedostaneš nebo jsou tam je všeobecné bláboly o údržbě. Možná nemám štěstí, ale ani k jednomu kolu co jsem kupoval jsem návod k vidlici nedostal. Dokonce ani k samostatně koupeným vidlicím až na jednu výjimku. Naštěstí se vše na netu dá stáhnout :-).

                    0 0
                    • kubad  

                      jak píšeš, díval sem se do profilu zakladatele vlákna a tím věkem je vše jasné :-)

                       
                      0 0
                    • hribik A1  

                      je pravdou, ze zakladne veci sa v navode niekedy nedozvies, miesto nich sa dozvies napriklad pri mikrovlnke to, ze neni vhodna na susenie domacich zvierat. teraz nedavno som kupoval nejake blikacky a zrkadlo, a co ma dostalo, bola veta na obaloch vsetkych tychto veci:

                      „montaz odporucame zverit odbornemu servisu“

                      na druhej strane existuju aj „domaci kutilovia“, pre ktorych je citanie navodov nieco ako hanba

                      0 0
                      • dieegoo  

                        JE to jen obyčejná chlapská ješitnost.. přece si nenecháš jak blbec radit, na všechno přijdeš sám. A když ne, tak pak potupně šáhneš po manuálu. Klasika :)

                        0 0
                      • Krys  

                        Tú vetu s odborným servisom schvaľujem. Pre výrobcu je to ochrana pre ľavorukými kazisvetmi.

                        Návody čítam rád. Človek sa často dozvie mnoho zaujímavých vecí o svojom novom výrobku.

                        0 0
                        • hribik A1  

                          to je pravda, len pri takej zadnej blikacke to uz posobi naozaj dost besne, skoro ako veta o nevhodnosti prania domacich zvierat v pracke. to, ze keby tam nebola, chytia sa toho „vynaliezavci“, je smutna pravda

                          0 0
                • Blade  

                  Teď jsi mi to teda nandal, chlape.

                  zmacknout tlacitko na televizi umi snad kazdy pako. Hlavne z duvodu, ze televizi ma kazdy doma. Spravne nafouknout vidlici uz kazdy neumi“. Mno. Ono až každý bude mít vzduchovou vidlici, tak ji pak taky bude umět nafoukat každy „pako“. Když se před xy lety televize objevily, tak se taky našli tací, kteří jen postavili televizi na stůl a tupě na ni čučeli a když televize nehrála(čti: žádný zvuk, žádný obraz), tak urgovali všechny okolo, co s tím jako je. A víš ty proč? No protože si nepřečetli manuál.

                  To pak radsi vubec nepis, nez aby jsi zesmesnoval nekoho…“ Nečtením manuálu a ptaním se na triviálnosti se zakladatel vlákna dokonale zesměšnil sám, k tomu už mne nebylo zapotřebí.

                  …kdo dokazal treba i mnohem vic nez ty, ale v jinym oboru“ V jiném oboru toho dokázat více mohl (pomiňme nízký zakladatelův věk. Toto byla doména jiné „ikony“ B-F :o)) Možná je to přední jaderný fyzik, já nikoliv, ale nebudu jej „obtěžovat“ dotazy typu: Proč mi můj jaderný reaktor nevyrábí elektřinu, když jsem si v návodu k němu nepřečetl, že je zapotřebí nějaké to jaredné palivo.. ..no a pak přijdeš ty a budeš mě poučovat, že jaderný reaktor není součástí každé domácnosti, že „neznalost zákona OMLOUVÁ“ :)

                  A ještě malinko k nařčení, že: „ty jako jeden z mala jsi foukal vidlice uz kdyz jsi behal v plinkach“ ..musím tě zklamat, ale já když už běhal, tak jsem už dávno plínky nepotřeboval, byl jsem však šikovné děcko a není ostudou, pokud to tak například u tebe nebylo ;)

                  0 0
                  • toNic  

                    Tak to jsem rad, jsem si rikal jestli to je dostatecne nebo je to malo. Zrejme malo.

                    Tvoje reakce me prisla zkratka typu obvykleho pana prodavace v cykloshopu – vy nevite ze se to fouka? a nevite jak? .. nasleduje tukani na celo, aby tazajicimu doslo, ze priste uz se nema ptat na takovy „samozrejmy“ veci.

                    Nebudu to tu uz dal rozvadet, televizi zapnout uz nastesti umi vetsina lidi na tyhle planete, co se tyce vidlic tam jsou zrejme jeste rezervy ve vzdelani populace

                    0 0
                  • dancing dog  

                    si asi dost hustej týpek..

                     

                    přísnej ale spravedlivej…

                    0 0
              • milan1  

                Tenhle dotaz tady nebyl ojedinělý a s tvým hodnocením souhlasím akorát bych to trochu uparvil.

                Ten dotaz zní jakoby někdo zůstal na silnici bez benzínu a první co by ho napadlo by bylo běžet na internet a zeptat se, jestli je tohle normální?

                Potom by se staršně divil, že po něm někdo vy­žaduje takové základní znalosti, jako například kam se ten benzín lije a kolik se ho tam asi dává, a jak zjistit , jestli tam ten benzín opravdu je. Tohle  je celkem základ a ze znalostí a nutnosti tohle znát z toho se nedá vykroutit.  NENÍ TO NORMÁLNÍ NEZNAT a nehledá se to v manuálech.

                Požadavky na takovéhle základní znalosti nejsou vůbec přehnané.

                Tyto znalosti měl a má povinnost předávat prodejce, a na něho ¨je zcela logické, že má směřovat i dotaz, tam nebude vypadat podivně a prodejce zřejmě pozná, že to s informovaností od něho nebylo to pravé.

                0 0
                • Blade  

                  Děkuji Ti náčelníku, že ses mě zastal.

                  0 0
                • toNic  

                  Je to mlady kluk, nemuzete po nem chtit, aby mel zkusenosti co maji mnohem starsi lidi. Dokazu si zive predstavit jak se v krame uz uz videl nekde v lese si to pelasit, ale zkoumat co s vidlici? No ano, ale az po te projizdce … a tak se zepta na bikeforu … kde uz jinde by mu mohli poradit ? ;-)

                  0 0
                  • vikicek  

                    Díky ToNicu za zastání , je to tak jak píšeš … jo a pro ty co mě lynčujou, že sem nečetl manuál, tak manuál jsem četl, ale bohužel moje angličtina není špičková a moc jsem nerozuměl, co se mi snažili sdělit …

                    0 0
                • vikicek  

                  Jo, máš pravdu, prodejce mi k tý vidlici neřekl nic, manuál jsem nedostal ani ke kolu, natož k vidlici… :)

                  0 0
    • jecnak  

      RTFM

      0 0
    • stihac  

      kolko mas najazdene? Mne sa prvych 300 km zdalo ze tu vidlu nikdy nedostanem ani do 1/2 zdvihu. Musi sa to zabehnut… aj ked teda mam inu vidlu – ina konstrukcia, znacka a aj je lacnejsia. Casom sa to zlepsilo. Nastavenie by si samozrejme mal urobit take aby to zodpovedalo tvojim parametrom (hmotnost) a poziadavkam

      0 0
      • kubad  

        zase tak moc se toho na vidlici zajíždět nemusí – a když si pořečteš celou diskuzi tak zjistíš že majitel ani neví jak se vidle nastavuje :-( a manuál ani neviděl.

        takže mu stačí doladit tlak vzduchu aby chodila jak má

         
        0 0
        • stihac  

          to som cital, len neviem ci to je to hlavne (pri tej jeho vidle mozno ano). Ja som svoju musel najprv dost povozit kym zacala reagovat, v nastaveni to nebolo.

          0 0
        • RoKo  

          bud tlak nebo ji ma locknutou… ;) ona ta vidle ma udajne neco jako motion control a pri plnem zatizeni hmotnosti jezdce chodi i 2–3 cm… pri slapani v sedu skoro nic… takze to co popisoval sedi spise na ten lock… to je, jak psal slavekRM, ta modra packa na prave strane. ;)

          0 0
          • RoKo  

            jo a tady ma v profilu fotku na jeho kolo

            http://bike-forum.cz/…otky-020.jpg

            neni nahodou zamcena? (ja mam RLD tak si nejsem jisty…)

            0 0
            • Neddy  

              To je fakt, tam to má tak na půl zamknutý :-D Teda jestli to funguje jako u mý XCR… Tu páčku by měl mít co nejvíc směrem dopředu, čím víc ji bude utahovat (směrem k sobě), tím to bude tužší až se to nakonec úplně lockne.

              0 0
              • vikicek  

                No tak jestli si fakt myslíte, že bych byl tak blbej a jezdil se zamklou vidlicí, tak to fakt ne ;-) .. vidlici si v terénu normálně odemykám. Nevim co máte za vidlice, ale na tý fotce, co sem nakopíroval RoKo je ta páčka uplně nadoraz, tak jaképak polouzamčená? :)

                0 0
                • vikicek  

                  Jo a kolo už má 600km, takže zajížděním to asi nebude..

                  0 0
                  • RoKo  

                    jak jsem psal – Epicon RLD – zamykani z riditek… a psal jsem ze si nejsem tou packou jisty… tak promin ze jsem se zajimal o to proc ti to nefunguje…

                    Pokud teda neni problem v zmceni tak si nastav ten SAG dle Hejdik

                    Jinak tady hned prvni video (proper sag) http://www.srsuntour-tuning-base.com/index.php?…

                    0 0
                    • RoKo  

                      jeste dodam ze u tebe se ta vidlice fouka vlevo nahore z pohledu jezdce.. ne jako v tom videu…

                      0 0
                    • vikicek  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • mildante  

                      Skvely odkaz :)

                      0 0
    • Hejdik  

      No tak jsem s velikou trpělivostí prošel celý tohle vlákno a pokud jsem se nepřehlídl,tak nikde jsem nenašel,že by ti někdo relevantně a jednoduše vysvětliljak máš nastavit svoji vzduchovou vidlici.

      Tak za prvé.pokud nemáš pumpičku na vidle,to vůbec neva,tu mají v každém servisu a není problám nastavit vidlici tam(samo je lepší si ji koupit,není to taková horentní investice,cca 500Kč)

      za druhé, vidlice se nastavuje na určitou hodnotu SAG(na nějaký PSI a BARY v tuto chvíli zapomeň)Hodnotu SAGU si nastavíš tak,že na vnitřní nohu upevníš elektropásku tak aby sama neklouzala a prostě nasedneš na kolo v normální pozici při jízdě a podle toho o kolik ti tato páska vyjede směrem nahoru tak poznáš jak máš vidlici nastavenou.

      Všeobecně se uvádí,že hodnota SAGU by měla být cca 20–25% zdvihu vidlice ,podle stylu a potřeb jezdce(toto je individuální). Tzn.při 100mm zdvihu by ti měla páska povyjet o cca 2,5cm.

      Potom jde o to jaké nastavení ti bude vyhovovat ,to poznáš časem sám.

      Důležité je abys nastavil vidli tak ,aby ti nešla při plném zatížení uplně nadoraz,třeba při nějakém skoku.

      No snad je to vše a snad ti to pomohlo.

      Jo a nenech se otrávit přihlouplími odpověďmi,takových zde najdeš spoustu a časem budeš vědět,co máš brát vážně a co s nadhledem.

      0 0
      • dancing dog  

        No, těch 80–90 PSI jako orientační údaj by taky mohl ocenit. Jinak- Tvoje reakce je opravdu důstojná…

        0 0
      • vikicek  

        Super, díky moc za trpělivý vysvětlení :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.