www.lidovky.cz/…n_dopisy.asp?…
Zjevte mi někdo, jak tohle mohl napsat člověk, který kdy sedl na kolo!
www.lidovky.cz/…n_dopisy.asp?…
Zjevte mi někdo, jak tohle mohl napsat člověk, který kdy sedl na kolo!
vždyť to říkám, začíná kampaň pro vyhnání kol i z českých lesů.
To není kampaň..... to je téměř frontální útok…
Není autor příbuzný s tím debilem Mášou?
bohužel se obávám, že stejné procento debilů je i mezi námi a to bude možná onen kámen úrazu…
Jj souhlas, ale tohle je frontální útok LN prostě okurková sezona, tak davají možnost se realizovat každýmu …
Tohle je prostě zavádějící. Tohodle článku bych si ani nevšim, kdyby tomu nepředcházel ten Máša…
LN se zařadily po bok Blesku, Aha a já nevím jak se to všechno jmenuje, prostě u mě zkončily. Tohle to už není veřejná diskuze, ale válka proti bikerům.
Myslí si že Kamenu Urazu v tom prsty nemá. :-)
Taky jsem si jí hned vybavil! :-)))
kdyby nejezdila na kole, tak(soudím podle jejího vztahu k represi ve vedlejším threadu) volá po vyhnání bikerů z lesa…
Počkej až se tu ta šutrice ukáže!
„Flame světí prostředky!“ :o)
:-)) Nevolala. Pohybovala jsem se v lese už dřív a cyklisti mně nijak nevadili. Stejně jako běžkaři a to jsem na běžkách stála jen jednou v životě.
A vedle nevolám po vyhánění cyklistů ze silnic. Jen si myslím, že všichni řidiči, nejen ti motorových vozidel, by měli znát pravidla. Což se u mnohých cyklistů říct nedá. A nenapadá mě, jak jinak toho v dohledné době docílit, než nějakou testací.
Flame si necháme radši na vedle, ju? :-)
„ju“ – už to je záminka pro flame :-D
ne, mě se nelíbí přístup, že se cokoliv musí řešit nějakým nařízením – přeci je příjemnější když je omezení méně a i člověk co není systémově považován za škůdce se chová k okolí slusněji než ten je svázán množstvím nesmyslů jako by byl masovým vrahem..
To mas sice pravdu, ale z hlediska dejme tomu „slusnyho, normalniho“ cloveka. Je to blby, ale lidi potrebujou presne vymezeny hranice, jinak skupina „hovada“ tu skupinu „slusnych, normalnich“ zadupe do zeme. Denne to vidim na silnicich, ty urcite taky.
já nevim jak u vás, ale mám pocit, že tady v poslední době na silnici slušní lidé drtivě vedou a rozhodně to není zásluhou 411.
třeba se tento příznivý trend rozšíří i na venokov…
Jo, treba… Akorat ze ja nejezdim jen po venkove. Jedina chvile kdy mam pocit ze se neco zlepsilo (bohuzel) je, kdyz obcas vyjedu za hranice smerem na zapad. Po roce v takovy GB clovek ztrati nektery obranny reflexy :-) I kdyz, kamaradku tam na prechdu taky prejeli, prej nejakej Ukrajinec.
třeba se chce už usadit. Mít rodinu a „klid“, takže jí to vidí trošku jinak :o)))))))
A třeba si už koupila i brusle a zapoměla na toho zlýho bika! :-))) No jo no, mateřský pudy! :-)))
přecijen už neni nejmladší, ne? :o))))) hehe ty jo já jsem drzej… ještěže jsem schovanej v bezpečí za monitorem :o)
To Ti nepomůže, podle fotky z Tvýho profilu Tě poznám a počkej, až na Tebe někdy narazím! :-)
ti este napovim…vlasatej, asi 156cm vysokej a hrozne chlasta pivo a rum! a nesnáši asfalt a tuňáky!!!! :)
:o) dík, máš to u mě :o))))
Jj, tučňáci na asfaltu jsou děs :-)
jako pizza s tucnakem ? 0:-)
Kámoška se jednou v Praze v restauraci přeřekla a chtěla po číšníkoví tuňu s picákem :-)
na co při tom asi myslela ? :-)))
No zrovna jsem s ní trochu chodil, esli se necejtila nevyužitá,sakra..:)
na tuňu :-)))
Na tuňu picáků?
Hlavně ta poslední věta je upřímná,no už je čas koukat se po nějakém novém sportu,dneska jsem viděl v parku borce jak hrají šachy.
jo, a až u toho usnu, vypíchnu si oko. to ten bajk je lepší, tam jsem ještě neusnul. pravda, u šachů si klíční kost nezlomíš, leda po pádu ze židle poté, co si vypíchneš to oko…
hmm ještě by mohli zakazat silničářum jezdit po silnici at trenujou jen na valcich nebo je vyhnat na dalnici že jezdej moc rychle jestli někdy bude nakej taovej zakaz u nas tak ho respektovat nehodlam bajking mam rad a jen tak ho neopustim…
neni tu nejakej novinar???
chtelo by to protiutok…
já bych napsal: „Piš, barde, střádej, příjde čas, zúčtujem spolu!“ nebo „Borkovče, je čas, všichni tam musíme…“
…my nemůžeme ani naznačovat!… :-)
no je to jenom dopis, no, takove lidi bychom asi meli vzit na vyjizdku :)
Ale houby na vyjížďku pumpičkou přes záda by jsme je měli vzít :-)
Někdo rozumný kdysi řekl: „Násilí plodí násilí“
Co se snažit chovat slušně, když předjíždím chodce, říct „Z dovolením“, a po předjetí: „Dík“. Huba nikomu neupadne a pěšáci nebudou naštvaní.
ano, ale taky nekdo rekl „aktivni blbec je horsi nez tridni nepritel“ a bohuzel, blbcu je spousta. I tech aktivnich.
Z 98% se setkavam s chodci, kteri mi ochotne uhnou sami, podrzi dite i psa a ja jim vzdycky podekuju, pochvalim krasneho pejska ci se usmeju na prcka, ale nejvic konfliktu jsem mela na prazskych cyklostezkach (hlavne UjBr u Katerinek), tam mi jeden duchodec zkousel strcit hul do vypletu a jinej mi nadaval ze nemam zvonek a odmitl ustoupit stranou, musela jsem preskocit obrudnik, vyjet do travy plne psich exkrementu a zase se napojit na stezku, abych ho objela. Atd. Tehda jsem byla jeste trouba co si necha vsechno libit…
Uznávám, že někteří důchodci se fakt chovají jako magoři. Na druhou stranu-co víme, jací budeme v jejich letech (pokud se náhodou dožijeme:-) ). Je fakt, že pokud člověk přijde se slušností, a je mu odpovědí hrubost, tak je nutno taky přitvrdit. Vždycky je však lepší začít slušně. Názor Nehase-pumpičkou přes záda (byť se smajlíkem) mě nepřijde jako rozumné východisko z dané situace.
Uznávám, že někteří důchodci se fakt chovají jako magoři. Na druhou stranu-co víme, jací budeme v jejich letech (pokud se náhodou dožijeme:-) ). Je fakt, že pokud člověk přijde se slušností, a je mu odpovědí hrubost, tak je nutno taky přitvrdit. Vždycky je však lepší začít slušně. Názor Nehase-pumpičkou přes záda (byť se smajlíkem) mě nepřijde jako rozumné východisko z dané situace.
autor evidentne pouziva kolo jen jako dopravni prostredek, nejaky pozitek z jizdy se ho netyka.
nastesti je to jen v kategorii dopisy redakci.
ty jo co za blbce do těch lidovek píše? Lidi jestli někdo prosadí podobně blbej a nesmyslnej zákon o jaký se snaží na Slovensku tak se za tuhle zemi fakt budu stydět a budu uvažovat, že při nějaký příležitosti zavítám nejspíš do nějaký „normální“ sousední země :o)
a ten článek je fakt totálně nicneříkající :o) si tam jen vylejvá srdíčko, protože ho zřejmě nepotěšila reakce na článek pana Máši :o) Dokonce tam používá podobný termíny co jsem už někde četl. A že jich tam na jednom odstavci je… :o)
Jo tak to je reakce nějakýho čtenáře :o) Čoveče já v první chvíli dokonce věřil, že to je další jejich kvalitní novinář :o) Tak to se musím lidovkám omluvit :o)))))))))
Neomluvim!!!
;-)
..ostatne jako v kterýkoliv jiný zemi… Ono jsou naokolo nějaký „normální“ země? …Právě naopak, klidně spěte… Nevím teda jak je to v Polsku, ale Německo i Rakousko mají dost striktně vymezený, co se na bajku může. Ale tím pádem tam i mají cesty, který potěší a kam se může. Na Slovensku je to spíš o tom, že je to celý hloupý (a bylo by to i u nás), protože tam nejsou (téměř) žádný cesty, který by bylo možný dle zákona využívat. Ostatně jak je to vlastně v Polsku? Mají tam pod vládou Ligy spousty zajímavých a podnětných zákazů a co bike? Nebo byla jízda na MTB podporovaná Svatým otcem a je tím pádem z obliga?
Pepíček jezdil maximálně na kole s panzerfaustem :-)
Taky jsem si přečetl a napsal pár milých slov:
Drahý pisateli velmi zajímavého a velmi, velmi duchaplného článku…Jsi pašák, že jezdíš do práce na kole…a za každého počasí…jen doufám, že Ti přijde od města složenka za dlažky na silnici, které jsi svým bajkem ošoupal na cestě do práce. a kam by podle Tebe měli jezdit bajkeří, když je na silnici doslova dusí arogantní řidičí, kteří je berou jako škodnou. prosím, pošli mi přesně čas a trasu kudy jezdíš do práce, velmi rád přestanu jezdit v lese, v klidu a míru, kochat se přírodou, a každý den s přáteli, kterým vysvětlím Tvůj ušlechtilý názor a cíl (vyhnat cyklisty z lesů), se domluvíme a budeme Ti dělat do práce doprovod… Každý den nás budeš mit za zadkem, soptící, jezdící hlava nehlava s jazykem na trikotu…ale co? neřekneš ani bla bla, vždyť tam mi jezdit můžeme, Ty tam jezdíš také…KAŽDÝ DEN DO PRÁCE ZA JAKÉHOKOLI POČASÍ..tak budeme jezdit s Tebou a ty budeš jenom rád, že neděláme rigoly na cestě v lese…budeš se těšit na cestu do práce o dost víc než teď…nebo ne? nezačneš jezdit autem? pak napiš…napíšu sem super článek jak mi v Brně zamořuješ vzduch, jak mám problémy s dýcháním…že jsem tuhle přecházel Svoboďák a nepříčetný řidič, na tachometru 30kmph a smrt v očích, spěchal ráno do práce jak o život, protože byly na silnicích zácpy…
Važ slova než nějakou takovouhle kravinu vypustíš z úst…jsou cylkisti a cyklisti…jsou řidiči a řidiči…a jsou turisti a turisti…a všichni by měli mít úctu k přírodě a hlavně úctu ke všem jejím uživatelům!!!
Nejprve se podívej do svého svědomí a zapřemýšlej, pokud můžeš, a pak hoď všechny do jednoho pytle…
to jsi napsal fakt moc pěkně :o)
diky,snazil jsem se to napsat slusne aby se nerikalo ze zas dalsi cyklista ma veeeliky IQ:D
dobře jsi mu to napsal hňup jeden
Díky, napsal jsi to perfektně a jsem rád, že jsem se krotil a nevy(b)lil se tak, jak mě to napadlo po přečtení toho článku!
tak jsem byl natěšenej chovat se k turistům slušně…jestli sem hodí ještě někdo odkaz na podobnou slátaninu, tak celej příští týden, až budu bajkovat, budu si dávat za cíl srazit co nejvíc pěšáků. a to přece nechceme!!!!
Timhle prispevkem jsi klesnul na uroven pisatele toho clanku.
třeba jsme ho nepochopili jak to myslí :o)
nevím proč bys to měl dělat :o) Když si za každým turistou nebudeš představovat Mášu a Borkovce tak ti bude líp :o) Hele ta slušnost je fakt důležitá
Přesně…dneska jsem jel u nás na Seči, kolem přehrady..spoustá koupálistů…bral jsem to po takový cestučce co vede kolem celičký přehrady…lidi jsou schopný dát si deku aj na ni, no nevěřil jsem…dobře…zpomalím na nějakých 10–12kmph obědu pomalu víc jak metr a půl U NOHOU a kdyby oči mohli střílet, jsem jak řešeto…ale musím pochválit, že vetšina lidí který jsem míjel po zaslechnutí SOPĚNÍ A POHLEDU NA VYPLAZENÝ JAZYK A VYKULENÝ OČI zastavila, uhla z cesty, pochytala rozdováděný dětičky či malý podvratáčky upla na vodítko a nechali mě dostatečně projet…SLOVO DĚKUJI BYLO SAMOZŘEJMOSTÍ…je vidět, že to jde..jen se musí chtít!!!a na všech stranách
Kolem Sece sem jel nedavno, nadherny singliky! Hlavne modra po pravy strane ve smeru toku reky je vyzivna! :-) Turistu sem tam potkal jen par, jeden mi dokonce radil, bych to objel po asfaltu, ze tam je spousta korenu a ze tam neprojedu :-) Vzdy sem zpomalil, usmal se, pozdravil, podekoval :-) Na zlute, co vede od hraze, sem na jednom miste narazil na 2 slecny, co se prave prevlikaly do plavek, takze tam sem pridal i omluvu za to, ze jedu nevhod (vzaly to s humorem :-)))
Docela by mě zajímalo, co je to za debily, co tam píše za cyklisty ty vysoce inteligentní oslovení a příspěvky. Jestli si fakt myslíte, že když někoho sprostě oslovíte, tak Vás bude lépe chápat, tak rychle pro mokrej ručník a na hlavu s ním.
Jo lepší je na to nereagovat alespoň na jejich stránkách…
jeste si dovolim poznamenat, ze tyhle projevy jsou pro nas impulzem k tomu, abychom se snazili byt ultraslusni a hlavne sirili i napriklad „kodex terenniho cyklisty“ zverejneny v priruckach cemby. asi nestaci jenom chovat se nekonfliktne, ale jit prikladem i ostatnim (myslim ze nejen ja znam dost cyklistu, kteri se nechovaji idealne).....
Bez komentáře, 14.7.07 kdesi na louce u lesa.
Pozor! Ty stopy nevyjeli oni!!! A zlý stroje co se zovou biky!!!
;-)
Další foto, dnes u řeky Bystřice v lesích (šeřilo se a tak se rozmazal).
A tady projeli bajkeři a ještě jeli vedle sebe, syčáci!
Jj typický nanoraptor
My Nanoraptoru říkáme pro jeho jemnost Ňuňuraptor :o)
To byl obr Koloděj a Stáňa!
lepsi prirovnani ani nemohlo bejt… takto vypada dost velka cast nasich lesnich cest… ale budme zatim radi, ze se nechysta neco jak na Slovensku s bikem do lesa…treba za sebranou sisku 100 000,– atd…
Davam jako priklad bezohlednosti nas bikeru prilozene foto pneumatik Velocitraktor 19.0 :-) Jinak to nema ani cenu komentovat, v pripade ze kola z lesa a prirody ven, pak take psi (nemaj vetsinou obojky a voditka a vsude serou) a samozrejme turististicke boty s vyssim vzorkem .....
hmm ty bych chtěl na bika taky :) kdepak je prodavaj ???
Myslim, že by se mělo něco udělat. Něco jako tyráci s kampaní Jedeme v tom s vámi nebo Dráhy s Vlaky jedou auta stojí…
Snažim se jezdit ohleduplně a slušně, a to je myslim základ k tomu, aby se změnil názor na bikery. Prostě pozdravit požádat o dovolení a jet… i když je to těžký když narazíš na burany.
Proto podporuju ČEMBU a budu se snažit zapojit do jejich aktivit. Nesmíme skončit jako Slováci
presne tak
my sme este neskoncili ;)
veď sa oni stratia Slováci ožijú? Tak držím palec, takhle to nemůžete nechat bejt.
Včera cestou z Bukárny: Auto stojící na výstražných světlech u krajnice, borec vyhazoval bordel do lesa… Řekl sem mu pár slov… Dnes když nad tím přemýšlím tak bych si opsal značku a volal policajty…
jsem rad ze to vyslo. aspon to otevre oci dalsim lidem. i u nas zacina pekne prituhovat. hodne lidi by strasne rado bajkery vymazalo stejne jako na slovensku a muzete se spolehnout, ze uz tohle tema na par „neformalnich“ schuzkach padlo.
vylevy vzteku ani vecna argumentace na BF nebo v diskuzich pod clankama nezmuzou vubec nic
jedinou zbrani bajkeru je CeMBA (vedle pumpicky)
tak prestanme kecat a podme udelat CeMBu silnou, protoze jinak nas turiste, lesnici, myslivci, bruslari a svaz veverek prevalcuji.
vstup do CeMBY, kazdy clen dava hlasu bajkeru vetsi respekt!
na koho je tenhle prispevek moc propagandisticky, rad se s nim pobavim na tema „vyjednavaci pozice jedince vs. silne organizace“:-)
ja pořad doufam v to že u nas neni tolik dementu jako na slovensku… :o) a že biking bude žít dál BIKE FOR LIFE
jeste par takovejch supr clanku v novinach a chytne se toho nakej politik-populista s myslivecko-tezarsko-asfalterskou lobby za zadkem a budem v pr..
no ehm
slovaci taky doufali
a nevite někdo jak to ted vypada na slovensku (je ten zakon v platnosti?) probiha tam nakej hon na cyklisty ? nebo tam jen nektery lidi držkujou když je potkaj v lese ?
tak to uvidime od septembra
aha takže to teprve nabyde platnosti doufam že nam napíšeš až dostaneš první pokutu :)
ja ju skor raz chytim za tie padesatky vo vasich dedinach ktore su pekne z kopecka…
Ahoj speedy, tak už jsem to nevydržel jenom koukat a vstoupil a podpořil Čembu, tohle už neni jenom o diskuzi o singlech ( :-) viz naše rozhovory :-) ) ale tohle už je vyhlášená válka bikingu. Naštěstí ta válka ještě není pořádně rozjetá a vede jí zatím jeden tisk ( může být už hůř!!! – TV, poslanci atd… ) tak pokud se „sešikujem“ teď, když to začíná tak to můžem umlčet nebo spíš vysvětlit a přesvědčit je o vhodnosti bikingu pro turistický ruch a rozvoj krajiny atd, atd…
Nechápu proč se vede válka proti bikingu v přírodě, přitom největší zlo pro přírodu, jsou zkorumpovaní úředníci napojení na stavební firmy (asfaltéry), 4kolkáři s motorkáři protože to co po nich zůstáva je fakt síla a jezdí opravdu mimo cesty… Ale tohle se neřeší protož biker na cestě je větší zlo než motorem přetočený drapáky trhající podklad v lesních porostech…
Tohle je fakt už moc! Trochu mi to připomělo jednen známý text od Public Enemy „Fight for you right!“ ale trošku bych to pozměnil: „Fight for you ride!“
Neuvažuje čemba o nový podtex loga? :-)
Sobi
Tohle je fakt už moc! Trochu mi to připomělo jednen známý text od Public Enemy „Fight for you right!“ ale trošku bych to pozměnil: „Fight for you ride!“
Já tedy myslím, že už teď je to konfrontační až dost. Nejdřív Máša, pak naše slušné reakce a článek. Klesající úroveň diskuse pod článkem. A vrchol je způsob vyjádření názoru pod tímhle dopisem čtenáře. Já myslím, že jde o to ukázat cyklisty jako správňáky pro přírodu a ne se stále s někým konfrontovat a stupňovat tím agresi. Takže: Slušnost !! Ohleduplnost !! Zdvořilost !!
mozna by nebylo spatne zkusit se probojovat do nejakeho ctenejsiho deniku s clankem, ktery by rekl vsem lidem, ze je tu cemba, ktera vzdelava lidi aby se chovali ohleduplne, ktera pracuje pro vsechny, kterym vadi asfalt v lese. proste zkusit to ladit nejen na bikery, ale i na normalne uvazujici lidi…
Možná by to chtělo taky trochu přejít do protiútoku a poukázat na chodce ohrožující cyklisty na cyklostezkách. Já osobně se s tímto fenoménem setkávám dnes a denně. Jen mám trochu obavu ,aby to nepřerostlo v otevřený konflikt,kdy budeme sestřelovat chodce a ti nám naoplátku budou strkat hůlky do špis. No ale ono se to už stejně děje. Takže kdo seje vítr......
no, protiutok. ja bych nerada, abysme vypadali agresivne, ale dali o sobe vedet vsem. ze tu proste jsme. Treba muj kolega v praci: otec a stryc jeho maji 2 cykloobchody v praze a on je naruzivy biker (i kdyz ted bez kola) a o cembe slysel teprve az ted, kdyz jsem se vztekla nad clankem v lidovkach.
PS: prave v radiu hlasili, ze pocet nehod cyklistu stoupa, z duvodu maleho poctu cyklostezek pry jezdi na frekventovanejsich silnicich, cim riziko neumerne zvysuji…
Je to tak…
Ano, viz dnešní MF. Prostě se do toho opřeli.
jj, to jenom precetli dnesni mf dnes, tam je kratky rozhovor s clovekem, ktery je myslim cembe naklonen.....
máš odkaz?
cetl sem to v papirove, mozna to jeste neni na idnes, nehledal jsem to, ne ze by se tam o mtb zminovali, jenom sem chtel rict, ze nerekl nic proti nam… :)
myslis tohle: zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=167&r=tema_dnesa&c=786568
jo martinek je dobry a problematiku chape, i kdyz jeho prioritou je dopravni cyklistika
Proto tam byl dovětek:
Neuvažuje čemba o nový podtex loga? :-)
Byl tam i směják a měla to být nadsázka!
To neměla být výzva k agresi!!!
Ale třeba k širší reakci!!!
Né ke střílení do lidí!!!
Josef Borkovec z Brna. Slovutný pan architekt. Docela by mě zajímalo, zda je to ten autor článku v lidovkách…
Před léty jsem si občas vyjel i do okolí města. Už nejezdím.Nechci, aby po mně zůstaly v měkkém lesním terénu vyryté brázdy jako po terénních motorkách – není pravda, že horské kolo neničí terén.
Kdyby někdy opravdu vyjel mimo město, nemohl by si nevšimnout, že žádný brázdy po sobě nezanechává, natož brázdy jak po motorkách. Takhle na sebe prozradil, že se jen snaží vydávat za znalce problematiky. Snaží se vyvolat dojem, že domnělý problém zná z obou stran, i z pohledu terénního cyklisty. Jen kvůli tomu, aby jeho slova měla u neznalých čtenářů větší váhu. A to komentuju jen formu článku, na obsah mně nezbývá slov.
Kde se bere tak velká tolerance:-) Když se tady objeví článek o prasáckém řidiči tak předvádíme v jednolitém šiku bojové tanečky. Copak není možné že to může fungovat i obráceně? Vem si že existuje skupina bikerů se sportovníma ambicema, která si v rámci svého trénování nasadí klapky na oči a jede nsprostou kudlu bez sebemenšího ohledu. Taky jsem se už několikrát dokázal takovýmu tvrďákovi vyhnout jen tak tak. a je to podobný tomu, jako kdyby jezdec ralye trénoval v normálním provozu, tak ho taky proklejeme jako totálního šílence. No takže v tomto může mít i pravdu. Co se týká poškození přírody tak tady se zdržím jakýhokoliv komentáře, protože to je úplně mimo mísu.
Souhlasím,ohleduplnost vůči ostatním cyklistům a pěšákům je na místě,ale poškozování přírody a cest bikery?A člověk s takovým názorem se ještě přizná k tomu,že jezdí na kole…
tak já ti příští týden nafotím jeden pěknej úsek, kerej je od bikerů pěkně rozjebanej. Když sem tama jel před 10lety poprvní tak tam byla 0,5m široká stezka. Dnes je tam vyflokovanej 5m pás. Jen u nás takový místa jsou dvě a obě jsou dokladem toho že cesta nemá vést po spádnici :)
Bohužel i já znám takový místa, ale by fajn to zveřejnit. Ať víme kudy nejezdit… a ať všichni vidí co dokáže špatně zvolená a vybudovaná cesta.
to je těžký. Vždycky je to jen krátkej úsek z jinak pěkný cesty. Blbý je že zrovna toto je viditelný pro pěšáky, lesníky, veverky a jinou havěť :)
Jj je to fakt ostuda, ale taky jsem si všiml, že cesty po spádnici teda nejvíc poničí koně a pak už je to klasická eroze… teda nic proti koňům, patří k přírodě!
Koně nepatří do přírody(lesa),jsou to domestikovaná zvířata.A když tak jenom jako pracovní ke stahování dřeva.
jj, zato my jsme uplni leni muzici, kteri tam patrime......
Částečně asi ano,myslím že většina dnešních lesů na našem území by asi bez zásahu našich předků ani neexistovala.Většinou jde o hospodářské lesy které někdo v minulosti vysázel.Jistě je to určitě složitější,ale stejně-vzhůru do lesů zelení mužíci a sebou dávku slušnosti ke svému okolí!:-)
ty jsi evidentně pánem tvorstva :o))) všechno ostatní je podřadný, viď? :o) neber se tak vážně :o))))
Jestli myslíš ty koně, tak já proti nim nic nemám.Nicméně,kdy jsi naposled spatřil v přírodě divokýho koně,kozu,ovci aj?Určetě je fajn vidět tato zvířata na loukách,horských pastvinách a podobně.Je třeba si ovšem přiznat ,že bez přičinění lidí by tam asi sotva byli.A to včetně vyhubení predátorů,kteří těmto museli ustoupit což je ovšem věčná škoda.Ahoj
tohle je dukaz toho, ze bikeri opravdu nejsou slusni, jak tady piseme ( neznicene stezky si clovek nevsimne). dalsi impulz k tomu se semknout, propagovat cembu a jeji idealy a nejenom nadavat lidem kteri tvrdi ze bikeri delaji bordel. (v tomhle miste budou mit bohuzel pravdu)
ono by stačilo na těch pár metrů jet bez zablokovaných kol nebo sesednout a kousek sejít. Ale todle už jsou pro spoustu „bikerů“ kacířský slova.
no to ja vim (nejen ja). ale jak docilit toho, aby se bikeri tak chovali? zatim asi nejlepsi nastroj je cemba....... (idealni postup: cemba ma x tisic clenu, i k tem tupejsim se dostanou slova o rozumne jizde a mezitim tak silne sdruzeni prosadi opravu (prestavbu) daneho mista…)
Bez zablokovaných kol pojedeš bezohledně rychle a slézt a sejít, tak to se dá v terénu jezdit na favoritce. Nerab bych zažil situaci, že bude ČeMBA vykládána jako Červenáčkova MBA. Omlouvám se, ale já neumím být americky slušný a mít předepsanou techniku jízdy mě taky úplně neláká. Okolo Brna jsem prochodil většinu tras pěšky a tehdy mi bike nic neříkal. Nevím, jestli se to tam tak moc zhoršilo za těch pár let, co tam nejsem. Zajímalo by mě ale, zda je to rozšíření z pěšiny na 5m vyflokovaný pás dané právě jízdou na bajku. Možná dokonce vím, kde to mastihuba myslel (Hornek, sjezd do údolí Říčky?), ale ono potom stačí jedna kampaň stahování dřeva a desítky let Červenáčkování je k prdu. Začínám si to uvědomovat čím dál víc i v okolí Hradce Králové, kde nám (ve srovnání s Brnem) nehrozí eroze. Takže bych to tak nehrotil, kdo chce psa být, hůl si vždycky najde.
Tos myslel vážně „sesednout a kousek sejít“ ? Máš eště úpal z té Albánie, nebo dals víc jedenáctek na Buku či co? Sem myslel, že právě jde o to: NESESEDNOUT (a pokud možno nespadnout)
no přesně ten hornek sem myslel. Byl by to ukázkovej flek na zbudování singlu. Udělat tam tři serpentýny ve stráni a bylo by to slušně jetelný i nahoru. dyby tam lidi neflokovali,tak tam neni ten hnus co tam momentálně je. Bych to přirovnal k tomu když na černou sjezdovku pustíš bandu škrabáků keří ji během chvilky vydřou.
Ty serpentiny tam o kousek blíže k Hornku již dávno jsou, mapku jsem posílal před časem Pepkovi...... Stačí udělat šipku ze žluté doprava a napsat tam pro cyklisty…
Pro cyklisty-turisty :-(
ja natom nic extra nevidim jet rovně ze stráně dolů. Rozhulit to tam stejně pořádně nejde protože dole se musíš vlezt do zatáčky a na skokánek :).
kde to +/- začíná?
Červená linka.
dík dnes to omrknu.
Dovolim si oponovat. Misto „jednoliteho siku s bojovymi tanecky“ mam v posledni dobe spis pocit, ze tady na foru, mezi bikery, dostane ten, kdo si dovoli rict neco spatnyho na adresu ridicu, vynadano, ze neco nedodrzel, ze jel jako vul, popripade, ze na silnici vlastne vubec nema byt… A je mi z toho smutno..............
Jsou to žabomyší války… někteří pomlouvají bikery v novinách, a bikeforisti zase pomlouvají řidiče. Vždycky je to otázka slušnýho vychování a ohleduplnosti. Může nás tady pár razit myšlenku osvěty ve slušném chování cyklistů vůči zbytku veřejnosti, ale při tom množství lidí co jezdí na kole je to jak kapka v moři. Navíc, není to jen věc cyklistů, musí se začít chovat trochu jinak i řidiči aut. Taky radši pojedu po chodníku než riskovat, že mě trefí nějaký ucho v oplastovaný Š120 při snaze dokázat slečně na sedadle spolujezdce, že on to má fakt v malíku.
To máš sice pravdu, ale je to tím, že jsme naproto netolerantní národ, kde jedinec přichází o soudnost, pokud se něco dotkne jeho modly. Víš já nevěřím na nějaká konečná řešení. Dneska se jako o spáse teréní cyklistiky píše o singltreku viz charakteristika ze stránek čemby:
Cesta o šířce do 1,8 m má přírodní povrch, nesmí nikdy stoupat víc než polovinu sklonu spádnice a úsek trasy by nikdy neměl mít celkový sklon větší než 15 %. Koruna stezky je celá zařízlá do svahu a mírně se v příčném směru sklání, aby odváděla vodu. Ve směru jízdy stezka často alespoň na krátký čas mění směr a sklon. To zabraňuje tomu, aby voda stékající po jejím povrchu nabrala rychlost způsobující erozi. Vinoucí se charakter cesty ale taky reguluje rychlost, kterou se po ní cyklisti můžou pohybovat.
Singltrek je levný, a pokud je správně postavený, vyžaduje minimální údržbu. Jeden kilometr asfaltové cyklostezky může stát i víc než tři miliony korun, jeden kilometr singletracku stojí podle povahy terénu 100 – 300 tisíc. Singltrek harmonizuje pohyb různých uživatelských skupin, cyklistů i pěších. Není potřeba zákazů a příkazů, cyklisté můžou jet pouze takovou rychlostí, která neohrožuje ostatní. Singltrek představuje menší zásah do přírodních procesů, s věkem zraje a srůstá s přírodou.
V českých podmínkách se singltreku nejvíc blíží staré lovecké chodníky. Ty jsou stavěny tak, aby se myslivec nezadýchal a mohl stále přesně mířit. Proto se příjemně vinou svahy v mírných a udržitetelných sklonech. High-tech singltrek je oproti tomu navhrhován tak, aby blažil tělo a duši terénního cyklisty. Je pohybově a vizuálně ještě pestřejší. Když to převedu do českého specifika tak ideální cesta pro pěšáka. A to je ten největší problém,k který vidím. Pokud nepůjde o uzavřený okruh bez jediný odbočky / to znamená, že v bodě A vyrazíš a obloukem se dostaneš zpět do bodu A / tak se ti na něm začnou prohánět pěšáci, protože to bude příjemnější chození, než po různejch formách asfaltu, zaválcovaného štěrku apodobně. No a bude muset přijít zákaz vstupu pěšáků. Jak v lese vyčleníš nějakou cestu jen pro bikery okamžitě přijde feakce v zákazu pohybu na kole mimo singltrak. Já si myslím, že singltrak je v Česku slepá kolej cyklistiky, protože jsme prostě malá země s velkým počtem obyvatel a třeba na rozdíl od Ameriky a jejich pikniků v lese, je u nás velká tradice pohybu lesem. Sleduji jak se každým rokem objevují pěšáci i tam, kde jsi dřív nenašel ani nohu. Já už dneska raději jezdím na kole na podzim a v zimě, protože nepotkávám lidi. Já neznám řešení této situace, ale myslím si, že právě zjednodušováné přístupu třeba do různých lokalit v lese / široké nehlídané cesty kam zajedeš autem a riziko pokuty je minimální / umožňuje větší koncentraci lidí. Ono pokud musíš ujít pěšky třeba 5 km než se někam dostaneš se už postará o selekci. V tom já vidím cestu, protože jak se začnou různý skupiny separovat a vytvářet si zákazy pro ostatní tak budeme časem v háji všichni. Je to všechno mnohem složitější než aby to vyřešila i čemba a její singltrak, protože i na singlteku se nikdy nedohodnou bikeři a pěšáci, protože spousta turistickejch stezek je svoji charakteristikou singltreku hodně podobná a kontakty obou skupin jen přináší problémy, protože KČT si myslí, že patří jen jim. No a na singltreku bude situace stejná, jen v obráceném gardu. Pokud se dvě skupiny lidí nechtějí dohodnout, tak je můžeš jedině oddělit. No a to bude začátkem konce jak už jsem to napsal výše.
Já si myslím, že singltrek řešení je, ale chápu ho jinak než Amíci.
Zde máš pravdu v tom, že jsme malá země a jejich vize je vhodná pro
jejich podmínky.
V mém okolí je spousta pěkných lesních cest a některé se velmi blíží
singltreku – nesplňují např sklonové poměry, ale na skalnatém podloží
to není taková tragédie. LDS je poměrně hustá a singltrek bych viděl jako
velmi vhodné zpestření v podobě odboček z LDS do zajímavých míst, kam
se jinak lze dostat jen pěšky, nebo porušit zákon!
Určitě nemusí vést z bodu A do bodu A – to je výhodné, pokud tam je
parkoviště, nějaká hospoda, hotel… Myšlenka singltreku je podle mě
skvělá a upravíme-li ji na naše podmínky, výrazně oživí možnosti
turistiky v naší malebné zemi.
Asi těžko dosáhneme 1O-ti nebo 2O-ti kilometrových singlů, ale pokud
lesáci budou vstřícní, tak i dvoukilometrová singlová odbočka bude super
a nebudou ji traktory devastovat.
Navíc, podaří-li se spáchat nějakou rozumnou osvětu na téma
„správného“ ježdění po lese, tak by na to mohly slyšet i obce.
Mají-li obce v obecním majetku lesy, asi by to i přivítaly.
Samozřejmě, že do tohoto nezapadají lávkaři a oráči lesa, kteří
dokážou velmi podstatně změnit jinak zajímavou turisticky značenou trasu
z kopce… Nic proti nim nemám, ale tato činnost – na jejímž výsledku
bych se já zabil, by také měla mít nějaká pravidla hry a věřím, že by
jim to nevadilo.
Obecně šlapců v lese přibývá! To máš pravdu, ale turistů je buď
stejně nebo spíš méně. Zato houbařů, borůvkářů a jiných sběračů a
hledačů mraky. S těmi jsou konflikty jistě častější, protože pro ně
je les většinou území, kde lze rabovat.
ČeMBA jistě sama o sobě není spása, ale je to hlas, který v dnešní
době smysl má, ví co chce a má pro to věcné argumenty, kdykoli znovu
ověřitelné! Já pro singltrek jsem, i kdybych se měl vyhýbat babce
s nůší – ostatně, dnes to je velmi ohrožený a vzácný druh :-)))
pises to pekne, rozhodne souhlasim. a z dovolenim doplnim moje myslenky:-)) singltrek je rozsireni a vylepseni moznosti jak si zajezdit, neni to a nikdy nesmi byt vyhradni reseni, ale pouze jako takova tresinka.
singltrek rozhodne neni vyhradne sity na americke podminky. do jeho metodiky jsou zahrnuty zkusenosti z celeho sveta. perfektne jej stavi ve velsu, irsku, …
a vlastne jeden nesouhlas:-)) „asi nedosahnem 10 nebo 20km singlu“ proc ne??
Pokud ano, super, jen některé zkušenosti s cyklostezkami souběžných se silnicí – cyklodálnice – mi naznačily, že rozhodně není snadné se dohodnout s vlastníky pozemků. Občas to na nesouhlasu – jistě na to vlastník má právo – vyhořelo. U státních lesů by to mohlo vlastně být jinak, tam pozemky asi nebudou malinký, jako v obcích :-)
A ještě si dovolím malinkou ukázku o co nám asi jde… :-)
.
..
…
…
A konešně Slovenský rozměr… První – 3,2 metru, . – 2,2 m, .. – 1,2 m, … – 0,8 m, … – 0,4 m :-) Nevšiml jsem si, že foto je uváděno bez názvu…
proč? jak dlouho si nebyl v ČR? pamatuješ si alespoň mlhavě, že tu značky označující konec jedné vesnice a začátek druhé jsou obvykle na jedné společné tyči?;-)
Když se mrkneš na mapu ČR, tak vidíš, že dědiny jsou na sebe nalepený hlavně ve středních Čechách, Jsou i oblasti, kde je víc lesů a míň osídlení.
ani v jincích by to nebyl 20km singl…
Trajl nemusí, aspoň podle mne, vést stále jedním směrem. Může se zatočit, klidně úvratí pokračovat do protisměru…
i to by mohl být problém..
Tak jo, vzdávám se. Máš pravdu…
nevim jak ty ale ja jsem pro stavbu singlu v lese ne ve vesnicich;-)
já taky nejsem proti čembě. Konečně někdo s rozumnou vizí, ale v našich podmínkách to bude hodně moc těžký a jen se bojím plošných zákazů jako reakce.
Tady u nas v byvalem voj. prostoru RALSKO mi taky uz prijde ze nam nechavaj jen asfaltky :-((
A myslíš, že tam ta munice, na kterou se to svádí opravdu je?
Chtelo by to aby nekdo, kdo ma cas, chut, naladu a umi psat zverejnil pohled z druhe strany taky v nejakych novinach… na stranky cemby moc takovych rozumbradu asi nezavita.
reakce uz vysla na relativne velkem prostoru v lidovych novinach.
To mi uniklo… diky!!!
Jak dlouho může trvat mír mezi stroji a lidmi :)
Lidi si stroje vyroběj a pak jsou na ně ********.To je zvláštní ne?No lepší to už asi nebude,vždyť se to vleče od průmyslový revoluce.No to už je ale daleko od hlavního tematu ný?
Soudruhu, možná kdyby tě rozmáznul na cestě do práce nějaký kamion.....jestli by jsi to přežil, tak bys nepsal takové „pi…viny“
Stejně nás z lesa nedostanou…i kdyby to zakázali tak tam budu jezdit dál
Možná to vidíš přes růžový brýle. Pokud by lesníci/lesní stráž/myslivci… co já vím, kdo ještě dostali pravomoc tě zastavit (možná i jakýmkoliv způsobem :-( ), legitimovat tě a napařit ti flastr, tak by ses moc nepovozil. A jet se projet s tím, že si nemůžu v klidu vychutnat jízdu, ale musím pořád sledovat, jestli na mě někde nečíhá „nepřítel“-to, aspoň pro mne, není pohodová vyjížďka, ale válečná stezka :-( To bych fakt nechtěl.
ne myslim že nejde jen tak ze d¨ne na den vymitit bajkerství......
taky to nikdo nechce udelat ze dne na den…
postupne budou zakazy prituhovat, oblasti uzavirat, lesy asfaltovat.. rok, dva, tri? to co se deje uz ted ti nestaci?
dyt se nic nedeje, zacnem neco delat az nam to fakt vsechno zavrou a zakazou je ten nej…i postoj co znam
tak pověz co člověk jako já může udělat aby se to nestalo…
To nejmenší, co můžeš udělat, je vtoupit do ČeMBy. Čím více členů bude tato organizace zastupovat, tím větší váhu bude mít.
jsem rad ze to napsal nekdo za me. diky:-)))
cemba funguje teprve par mesicu presto je seznam pracovnich uspechu docela dlouhy.
co je ze vseho nejdulezitejsi. cemba uci lidi ze samospravy, lesu, chkocek,…,uredniky ze nejaci bajkeri vubec existuji. je docela silene videt, jak nekdo kdo rozhoduje o cyklistech vubec netusi, kdo to vlastne je a co chce. tohle cemba diky rade jednani, konferenci a konzultaci meni. a prvni vysledky jsou uz opravdu videt (cemba je napriklad prizvana do pracovni skupiny Narodniho lesnickeho programu, ucast na konferenci planovani cyklostrategie,…).
cemba vydava publikace a metodicke materialy. lidi kteri rozhoduji se z nich vlastne uci co to bajking je a co bajkeri potrebuji a jak to spravne udelat. tyto podklady jsou zpracovany na zaklade materialu IMBA. napriklad u metodicke brozury Singltrek se urednici sami hlasi o zaslani:-)
CeMBA bojuje proti nesmyslnemu asfaltovani ceske krajiny a hor. neni to rozhodne boj proti asfaltu za kazdou cenu. kvalitni cyklostezky jsou urcite treba, ale je trestuhodne nalit asfalt do nejkrasnejsich mist nasich hor a rikat, ze to cykliste chteji. tohle je opet mravenci prace rady dopisu, odbornych konzultaci a osobnich jednani.
pomalu se rozjizdi prace v terenu. treba brnensti cembiste opravili na vlastni naklady mostek na frekventovanem lesnim chodniku. myslim ze pekny priklad pro ostatni.
rozjizdime jednani o budovani singltreku. ve vybranych lokalitach maji jednani jiz velmi realne obrysy. nechte se porekvapit:-))
vedle toho je rada dalsich cinnosti. treba „dovoz“ svetoznameho stavitele singltreku Daffida Davise na konferenci o cyklostrategii v karlovicich, rozsahla obrana cyklistu pred silenym Masou v Lidovych novinach, …co nejdriv je nutne rozjet osvetovou kampan.
k cemu je CeMBa dobra se ukazalo na „slovenske lesni krizi“. cemba byla jednim ze zasadnich protivniku silenych poslancu. iniciovala dopis prezidentovi, vydala radu tiskovych zprav, ktere prebiraly nejdulezitejsi media, poskytovala rozhovory, vypracovala expertizu pro prezidenta,… to ze se to schvalilo je jedno velke varovani pro ceske bajkery, aby nedrzeli hubu a o sve pravo se zacali rvat uz ted. jestli se zacne jako na slovensku 1 den pred hlasovanim, tak to mame prohrane taky, na to se spolehnete.
CeMBA bojuje za bikery neni nic lehciho nez se prihlasit do cemby a podporit bajkery. jedine tak budou bajkeri silnejsi
super to o tom přihlašeni tu už padlo několikrat ale jak to mam udělat nakej odkaz na stranky nebo tak něco..... dík
tak sem se tam právě přihlásil :o)
spravne rozhodnuti..palec vzhuru:-)
smutne je, ze jedine co cemba s podporou zopar ludi na svk u tych sialencov v parlamente dosiahla bolo, ze vas nazvali „nejakymi cechmi, ktori poucuju co ma vlada robit“ :(
jenze to by si oni takhle ospravedlnili vsechno. vzdyt to bylo videt celou cestu zakona, od zudvodneni v navrhu pres vyjadreni mluvciho prezidenta a zduvodnenim samotneho prezidenta konce.
zkratka vsechno prekroutime a pouzijeme proti nim, co na tom jestli je to pravda.
to ze bajkeri nedali svoji kuzi zadarmo je podle me uspech.
jasne, ta peticia, listy a dalsie aktivity su na svk pomery celkom slusny uspech. ja som cakal ze ludia si ponadavaju na forach a nic sa neudeje, takze som celkom milo prekvapeny. ked chceme tak to ide, len to chcenie by nemalo u nas ostavat v teoretickej rovine, ale sa aj prenasat do realneho zivota. kazdopadne z mojho pohladu tu chyba clovek ako tk, shopny si zobrat na plecia vedenie takejto organizacie… btw mam taky dojem ze tejto vlade moze clovek vysvetlovat a argumentovat ako chce, oni si proste spravia svoje. 16 tisic podpisov pod peticiu a prezidentom to ani nehne, bez slova to podpise. a ze socialny stat a prezident. pche… >:(
uz sme sa raz o tom bavili, myslim si ze z tych 16 000 moc volicov smeru a tej chasky co tam je celkove nebolo. bikerenie je proste jedna z kontroverznych zalub, a tak mozno u par tisicov ziskala vlada minusove body, ale u viac tisicov ludi co bikerov moc nemusia zase plusove. toto im preferencie nepodrazi
nejde o preferencie, ide o to, ze totalne odignoroval vyse 16tis ludi. jeden voci 16000 a aj tak „vyhral“. serie ma to. bol by som ovela spokojnejsi keby to vratil. urco by to zas schvalili v parlamente, ale aspon by som mal pocit ze vsetka ta snaha na nieco bola.
16000 je kvapka v mori, aj tak medzi nimi nebolo moc jeho potencionalnych volicov, vacsina by vybrala pomaly hocikoho ineho (keby ten „iny“ nebol frco, meciar a pod.)
tu nejde o volicov, ale o ludi. nikto by si nemal dovolit ignorovat take mnozstvo ludi a uz toboz nie prezident, ktory je pri moci z vole ludi. aspon sa pekne vyfarbil a ludia vidia koho zastupuje (bezni ludia to zrejme nebudu)…
Co se to vůbec na Slovensku děje, včera přepnu na TA3 a hned reportáž, jak cyklisti a bruslaři porušujou pravidla, jezdí podnapilí, atd. nějakej pogrom?
o ta3 zacinam mat pochybnosti. minule sa nejakou reportazou strkali do riti smeru, neviem co si mam mysliet. zjavne to tu smeruje do peknych sraciek…
to hej, no :-(
zastupuje svojich 45 percent…
To je na Slovensku známá věc, že Čehůny neberete vážně :-( Aby to tam u Vás mělo smysl, tak musíte mít vlastní organizaci, bez Čechů !!!
možná jim tam něco založej maďaři;-)
tak madarsku autonomnu republiku
to už jste:-P např. HUMBA, nebo něco takovýho;-)
nemame tu veduceho, niekoho v zmysle tk :(
Ještě za Husáka měla jistá brněnská rocková kapela song s textem: „Zatímco lidskej rozum hranice má, blbost je nekonečná, po prohrách zas a znova nabývá sil, asi se ukrývá v nás PERPETUM ******!“ Víc k tomu nemám co dodat…
tak to mám dost, vklidu článek no :)), nevím jak něco takového může napsat někdo kdo publikuje takový brak, nejlepší jsou ty brázdy jak po motorce
Bude to velmi těžké,prosadit změny.Mám velmi skeptické povědomí o jakosti smýšlení čecha,tedy jedince zde bydlícího.Malost,závist,omezenost,a další.Mnoho mých přátel,nadšených cyklistů je pocitově ohroženo ČEMBOU.A já sám jsem členem,a snažím se argumentovat.Jen jejich životní zkušenosti s tímto státem mluví proti.Já jsem čtyřicátník,a přátelé jsou ještě starší.Jsou nadšení bikeři,tzv. tvrdé jádro.A bojí se,že přijdou o možnost jezdit,kde nyní můžou.U nás v Beskydech je zatím situace,že jízda je stále zábavou,terény obtížné.A být vyhnán na značené okruhy singltreku je děsí.Jenže beze změn to půjde i v česku do kytek.Musíme jít i do toho rizika,že protistrany budou lobovat za své členstvo,a názory.Tím myslím pěší,zelené,lesáky,chataře,a další.
rikas to dobre.
vzkaz pro kamarady: singltrek neni mozne chapat jako omezeni pro bajkery, vyhnani na znacene okruhy, ale naopak jako o rozsireni moznosti, sance na poradne jezdeni. vzdycky by tu mela byt zatim prirozena moznost jizdy po chodnicich a singl jako tresinka
protistrany uz lobuji a pokud se spousta bajkeru neprobudi krasne se nam muze stat ze nebudeme mit singltrk ani chodniky
Vida, tak si rozumíme :-)
Jsem rad, ze singl vnima i CEMBA (alespon doufam) jako rozsireni stavajiciho stavu (nebylo by na skodu to casteji zminit :-), nikoliv jako nahradu a „park“ pro bikery, s omezenimi vsude jinde. Osobne mi singl prijde dobre prosazovat jako alternativu nebo nahradu planovanych asfaltek pro cyklisty (tam kde to jde a ma to vyznam) nebo jako nove planovane cyklostezky. Bylo by opravdu frustrujici, abychom dopadli jako treba ve Welsu, kde se (z historickych duvodu) neda jezdit vubec, a teprve kdyz se postavi par kilometru ST (coz je jiste velice zasluzne, prinosne a chvalihodne) vsichni jsou nadseny, ze existuje alespon mala oaza, kde je mozne bikovat. Tech par kilometru ST (i kdyby par desitek kilometru) je uprimne s nasimi stavajicimi moznostmi proste nesrovnatelne. Nejen rozsahem, ale i pocitem svobody pohybu (nemyslim ted pohyb volnym terenem) – biker je tu limitován na presne vymezeny okruh nebo nekolik malo okruhu. U nas je mozne jezdit po cestach ruznych velikosti a obtiznosti temer vsude (za respektovani jistych pravidel), mame nepreberne mnozstvi moznosti tras navyber (coz pro me osobne reprezentuje jisty pocit svobody). Tento stav je dan kulturni historii krajiny. U nas existuje dost husta sit cest, cesticek a stezek, navic velice dobre pristupnych a bylo by opravdu skoda prijit o citlive uzivani tohoto dedictvi. Tak ze osobne CEMBU vnimam tak (a jako clen CEMBY doufam, ze to je vnimani spravne), ze prosazuje budovani ST jako alternativy k stavajicim neakceptovatelnym asfaltovym dalnicim. A myslim, ze CEMBA ma tendenci bojovat za udrzeni stavajiciho stavu a moznosti jezdeni, aby se nam z cista jasna nestalo to co na Slovensku. Nebo alespon doufam, ze jsem si zatim vykladal akce a smerovani CEMBY timto smerem spravne :-)
Ten Wales a historické důvody se mi moc líbí! Taky bych byl moc šťastný, kdyby někdo ještě před rozprodáním LČR a dalších státních pozemků někdo vydal zákon jako obdobu švédského allesmangerät či jak se to píše. Takové to jejich, že se může chodit krajinou, tábořit atp. když to není přímo někomu před barákem. Jinak bude mít za čas fesťák Mezi ploty možná jiný obsah.
je to presne tak jak rikas.
boj za zachovani prava na jizdu po lesnich cestach i chodnicich, pricemz by bajkeri meli dodrzovat jista pravidla.
v lese singl nebo neasfaltove cesty jako alternativa agresivniho asfaltovani (je treba posuzovat pripad od pripadu podle podminek, ucelu, …)
singl jako doplneni a vyrazne vylepseni moznosti jak si paradne zabajkovat.
zapamatoval jsem si moc pekny pribeh…tomas mifek, cechokanadan co se vratil do cech, mi vypravel jak byl poprve po navratu bajkovat v cesku. „vytahli me takhle dva kamosi do jizerek, ze jdeme bajkovat. jedeme za mesto, slapeme hodinu, dve, tri..a ja se jich ptam: ty vole, a kdy jako zacnem bajkovat? a oni:ty vole, my uz bajkujem.“
a pointa? kdo jezdil venku, vi jak vypada skvele jezdeni…cemba chce aby to skvele jezdeni bylo i u nas. je nekdo proti?
Já myslím, že jako ČeMBA se ještě trochu hledáme s tím, co a jak konkrétně prosazovat a na co tlačit. Singltrek by mohl v určitých oblastech znamenat i cykloareál, který by odsál ty divočejší na technické cyklistické cesty a odlehčil turistickým cestám. Podle mého je to jedna z mála cest, jak částečně omezit cyklo/pěší komplikace. Rozhodně nepřijdeme o možnost jezdit proto, že se někde postaví singltrek, spíše začínají vadit různě iniciativy typu pěší magistrála, cyklisto sesedni z kola a podobně. Pokud se tomu dokážeme rozumně a kultivovaně postavit, bude to jen dobře. Mimochodem, myslím, že ČeMBA potřebuje zralé cyklisty, kteří mají i jako lidi svoji váhu při jednání. A silnou pozici při prosazování našich požadavků potřebujeme.
redaktor Máša..co s tým začal..potom tento Borkovec či kdo.....panebože.. to mame jezdt jako kde?..šak chvilu pockame jak s vto bude odvijet a pak pudeme na bikoch nekam stavkovat..:D…ale doufam ze dal se to nedostane…:D:D…máša je vuuuuuuuul
heeej..heeej to bude prdel..jak nas budou honit poldove po lesoch?…to jako..kdyby doslo na nejhorsi..tak tam budou na motorkach nebo na 4 kolkach?.....:D:D..to bude show
To by bylo o ničem, dostal bys flastr a ještě by Ti napálili výjezd, zajisté ohrožování veřejného činitele, neuposlechnutí výzvy – kriminál… :-)))
muhehe přežijou jen nejlepší bikeři :)
Bikerhoodové :-)))
muhehe asi začnu jezdit bikovat na slovensko bude to adrenalin :)
Paintball na biku? To fakt bude palba! :-)))
jj jen je blbý že oni budou mít ostrý :)
toho adrenalinu přibyde! :o) budou mít kolem sebe služební vlčáky a ty budou na cyklisty pouštět :o) si představ, že zdrháš psovi… to musí být adrenalin :o) jen při tom pomyšlení se mi zvedá tep :o))))
Je zajímavé jak všichni tito „odborníci“ chtějí v rámci bezpečnosti vyhnat bikery na široké, nejlépe asfaltové cesty. Přitom cyklista na pěšině jede relativně pomalu, kdešto na lesní asfaltce není problém jet přes 70km/h. Kde je asi větší nebezpečí? Jezdím maratony, předemnou jede tak 100–500 bikerů a na cestách pěšinách to není poznat, kromě vysloveně blátivých terénů. Takže ani eroze od bikerů nehrozí.
Možná nejezdím stejné maratony, ale spolehlivě cestu poznám o bahně nemluvě. Zajímavé je spíš to, že se z toho terén dává slušně dokupy, dokud tam neprojede rychlá guma hnaná spalovacím motorem nebo lesní kolový traktor (lakatoš).
Toto je foceno 13.6. Nějak jsem nepochopil, proč tudy kdosi na kole jezdí, když stezka vede vlevo a vpravo je lesní cesta.
Toto je stejný úsek shodou náhod focený 22.6. po průtrži mračen. Ještě trochu vody a bude na světě erozní stružka jako vyšitá.
Cesta je v zářezu vlevo od nově vytvořené stezky právě nezodpovědnými cyklisty… Možná jen neumí jezdit techničtější pasáže… :-))) Tohle opravdu spáchal jeden déšť na základě lehkého narušení hrabanky.
Hele není to náhodou v Jizerkách někde v oblasti Maxov Josefův důl nebo tam někde – neznám to tam přesně místopisně? Nedávno jsem tam jel poprvé v životě, sám, a přesně takovouhle vidli jsem tam viděl – dokonce mě ta falešná stezka na chvíli zmátla protože byla víc vyjetá než značená stezka. Musel jsem se vracet a hledat, kde mi ta žlutá zmizela neb jsem nechtěl bloudit – jak píšu, byl jsem tam prvně a bez doprovodu – ale přísahal bych, že to tam vypadalo úplně stejně ;-)
Musím Tě zklamat, je to v podhúří Orlických hor, konkrétně nad Sopotnicí. Nicméně asi to nebude jediná zkratka prodlužovačka… Na druhé straně údolí je prima singlík do Litic, plánují na něm cyklostezku. Zatím vím tolik, že to krachlo na penězích, tak ještě budu jednat se Sopotnicí a Potštejnem, jak to vlastně bude, protože by byla obrovská škoda to projet bagrem a válcem. Starosta Záchlumí mě ujistil, že povrch je plánovaný přírodní. Cena skromná – jen 30 MKč. Nechápu za co, ale budiž. Uvidíme :-)
mě to připadalo jako žlutá z Polomu, tam se jezdí pěkně:-)
Je to ona, ale k Sopotnici, Ty myslíš od vysílače do Potštejna… :-) Tedy asi. Jo, občas tudy jezdím, konkrétní úsek na foto nahoru tou lesní cestou.
myslím tu k sopotnici, jak vyjedeš z lesa a po tý kamenitý cestě to pustíš do Čtvrti v Sopotnici:-)
Na foto je úsek z Polomu do Sopotnice – to máš pravdu :-) Jinak žlutá je dobrá i z Polomu do Potštejna ( i zelená byla než na ní položily kmeny ) a z Český Rybný do Sopotnice.
už jsem se na LN naštval. je jasny, že ve společnosti existují lidi, co píší novinám dopisy, kde přejí smrt ostatním. Otázka je, jesli by takové dopisy měly noviny vydávat. pak si to u mě LN vykoupili tím, že uveřejnili překlad dopisu vykonného ředitele IMBy, který reagoval na obvinění v článku P. Máši:
www.lidovky.cz/…n_noviny.asp?… www.cemba.cz/clanek.shtml?…
bajkování není zločin!
no tak nevim.. posledni zazitky z nasich lesu mi rikaji totez. vyjete stopy po lesacich jsou vsude, na kole projet tam kde se vyhrabaval UAZ je peklo.. a ja moc na blato nejsem, fakat na to ;)
ale zas podivejte se na cyklostezky v CR, kam bysme dojeli v brdech kdyz by to lesaci zavreli??? objizdet to? dobrej for.
Radsi mlcet ;)
no zatial to máte len nejakú „cyklistku“ tak pozor ak sa pojdete od septembra (01. 09.02007) previezť na Slovensko v lese vám to už zakazuje zákon pod hrozbou pokuty 5000,– tak si treba zobrať väčšie vreckové. vid link: the.mtbiker.sk/index.php?modul=clanky&id=1184718379
krute zistenie, co?
„(1) Na lesných pozemkoch je zakázanéa jazdiť na bicykli alebo na koni mimo lesnej cesty alebo vyznačenej trasy,“
a onee, su vobec cesty 1., 2., a 3. triedy a miestne komunikacie tam kde prechadzaju cez lesny pozemok, vynate spod lesnych pozemkov? pretoze pod lesne cesty sa nezaraduju
Klidně se může stát, že části těchto cest vyňaté z lesních pozemků nebudou. Co se za socialismu budovalo na základě dohody v hospodě či na příkaz soudruha okresního tajmeníka, to často není formálně v pořádku (ani v ČR). Naštěstí to pak tedy bude např. nekatastrovaná lesní cesta (místo státní silnice 1.-3. triedy), i když o ní ministerstvo doposud neví.....