Smutná doba v některých ohledech.
Je zajimave jak dutohlavost a hlad po majetku vladne stale svetem. Lidstvo je neponaucitelne, hloupe a vzpupne !
můžeš jim napsat protestní dopis:-)
Muj nazor znaji :)
tusim, ze kdyz posledne nekdo zkousel vladnout pod zaminkou idealu a vsechno mozne znarodnil, tak to dopadlo jeste o dost hure.
A není to jedno?
SP v XC stejně nikoho nezajímá, tak je potřeba lovit nové obecenstvo, jak to jen jde.
„SP v XC stejně nikoho nezajímá“
Zcela upřímně, závodní cyklistika má pro většinu lidí asi takový význam jako závodní cvrnkání hliněných kuliček.
I pro většinu cyklistů.
Jojo. I obří sledovanost TdF není o cyklistech, ale o tom, že to hafo lidí sleduje jako National Geographic.
Jenže moje původní prohlášení nebylo o cyklistice, ale o SP v XC což je takový jako že cyklokros v létě, který fakt nikoho nezajímá.
A na TdF zas tak moci lidí nekouká a z diváků kolem trati mám v poslední době spis pocit že nejde o zájem o cyklistiku ale spíš o vlastní zviditelnění.
A co na tom uvidíš oproti dh? Silnici je lepší jezdit než sledovat.
No vždyť já s tebou souhlasím!
Na TdF ale kouká hodně lidí, i když čísla šla vloni dost dolů.
SP v XC sleduju, cyklokros nesleduju … včil mudruj :))
Je obrovsky rozdiel medzi sledovanostou top GT a mtb. No to sa snad ani neda porovnavat.
Mluv laslave pouze za sebe.
Však já mluvím za sebe a takových za sebe je prostě mnohem víc než takových za sebe jako jsou ty. V čem je problém?
Ve Zdendyšovi a jeho vzpupnosti.
Podle ceho soudis, ze takovych jako ty je vic nez tech jako jsem ja. Nic ve zlem ale asi zalezi mezi kterymi lidmi a vubec v jakem zivotnim segmentu se cely zivot pohybujes.
Podle téhle logiky je celý svět plný gamblerů, prostitutek a veganů.
Pridej a definuj co je to plny svet …
„Většina lidí“
"Většina cyklistů
Prostá většina je prostě prostá většina. Co popisuješ ty je sociální skupina. Nemá nic společného s většinou.
Priznam se, ze proste prosta vetsina mne nikdy neoslovila za poslednich padesat let urcite :) Posledni prosta vetsina za sto let posunula lidstvo tak akorat vzdy k nestesti.
Ty musíš být z veselé rodiny :-D
Haha. No kdybych to vztáhl na sebe, tak je celý svět plný kytaristů, sportovních střelců a milovníků asijské kuchyně. A každej hraje Warhammer 40k!
Takový svět by mi snad ani nevadil :)
Svět plný střelců, potřebuje taky nějaké cíle, a protože nestřílím, tak ti nevím…
Vzroste výroba terčů ⇒ víc pracovních pozic ⇒ zisk pro společnost :)
„vyroba tercu“ – jak to myslis? :-)
Jak lidi nebudou pro samé zákazy kvůli elektrokolům moct jezdit, budou víc šukat?
Dokonce „vyroba tercu → vic pracovnich pozic“ – budou timto zpusobem i pracovat. I kdyz … takto to asi bylo vzdycky – hodne lidi „jebalo na praci“ :-)
No a to je ta výroba ,,terčů˝
třeba Hornet Holešov
Pro většinu lidí určitě ano. Ale pro organizátory je to zatím dobrý byznys. Třeba SP v NMNM neorganizují žádní dobrodinci, ale podnikatelé maximalizující pro ně nezanedbatelný zisk. Ze cvrnkání kuliček by neměli nic, proto se organizováním těchto závodů nezabývají :-).
Zase si představ kdyby to někdo dokázal zpropagovat tak by byl sen – náklad v.s výnosy. Ještě zavodnikum udělat mezi tribunami malé kolečko na běhání a na konci každého okruhu důlek a 5 kuliček a byl by to takový biatlon pro chudé.
Jak bys definoval cyklistu v tvem pojeti ?
Ten co jezdi na kole protoze ho to bavi nebo zivi?
Vynechal bych tu druhou půlku. Cyklista je ten, co jezdí na kole. Tečka.
Tak…
1+
+1. Cyklistika prostě není divácky atraktivní, to je holý fakt. Otázkou je, jestli tomu mopedy dokážou nějak pomoci.
Proč by tomu měli nějak pomoct? Jestli chcou atraktivitu, tak ať jezděj ženský třeba v plavkách, tohle je slepá ulička, na jejímž konci je úplně jiná disciplína než cyklistika.
Připadá ti, že by současné letní závodní dresy zahalovaly o moc víc než plavky? A stejně je dámská cyklistika řádově míň sledovaná, než ta pánská ;)
Ty reklamy mi to kazi, rozostrujou krivky :)
Nejde o to jestli sp v xc někoho zajímá nebo ne. Je to prostě obecně špatně a nejde to z hlediska toho sportu nijak logicky zdůvodnit. Nechápu jak tohle může někdo nazvat přirozeným vývojem.
E-biky pro rekreační vyžití mi připadaj super, e-bike specific závody na tratích, který by bez motoru byly nejetelný, mi taky dávaj jakž takž smysl, ale k čemu je jet stejnou trať, kterou by všichni byli schopný dát bez motoru, a všem dát motor o stejnym výkonu?
přirozený vývoj cyklistiky, proč ne, někdo za svý, někdo s malou přípomocí, někdo se z toho dokonce i p…e :-)
Čekám, kdy se objeví závody ve výběhu na střechu nějakého mrakodrapu za použití eskalátoru.
jsi zlý
To jsi uz psal ve sto tematech stokrat.
A pořád je to pravda.
Tvoje pravda … obecna pravda neexistuje. Casem k tomu mozna dojdes.
Naše pravda…
(jeho a moje)
A jéje, Mlékař Dan je tu :)
Jsem od úterka odpo včetně bajčíkoval, proto prudím až dnes. ;-)
Zejména dnes to bylo velmi fajne, 10 st, déšť a ledový severák. Po 25 km jsme to zapíchli, dali grogy, česnečky a papu, ti méně šťastní museli ještě 7 km v dešti na vlak a my, co musíme být šťastní a nemůžeme si stěžovat, byli odvlečeni autem manželkami.. Tak zajebané kolo jsem už dlouho neměl.. :-))
By člověk nevěřil, jak po 6 dnech můžou smrdět cyklohadry.. Zejména když v nich opakovaně zmokne :-D
Gurmánský zážitek
Tak pokud po těch eskalátorech poběží tak pořád je to o výkonu toho jednotlivce jen tam budou dřív. e-bikema to bude to samé zase bude záležet na výkonosti toho každého jezdce jen se pojede do kopce rychleji a bude záležet jak kdo bude umět zacházet se spotřebou elektriky, pokud to bude omezené na 25km/h a potom za své tak to stejně jen do kopce a sem tam si pomůžeš někde v technice. i tak si myslím že je to ptákovina které má tak maximálně pomoci prodeji těch elektrik. Když pojedu proti komukoliv kdo jezdí alespoň nějaké béčko ve svěťáku tak mi stejně žádný elektromotor nepomůže ani kdyby měl kilowat :)
Myslíš do protisměru?
To není vůbec špatný nápad. Akorát ty eskalátory se budou blbě prodávat hobby sportovcům, takže to chce pořádně vyladit buzynes plán.
zasah :D
Prirozeny to rozhodne neni. Je to dusledek hloupnuti lidstva a tim i varovne zdvizeny prst .....
oo
Já si myslím, že je to tím, že lidi maj ho.no co na práci a vymejšlej blbosti…:-)
na tom bude vertical drop v NMNM dost prekérka :-)
Cyklokros se na elektrokolech už jezdil. Tedy nic nového pod sluncem
No ale pak ta holka dostala doživotní stopku, ne? :)
Průkopnící to měli vždycky těžké… :)
Aspoň se teď bude mít kde upíchnout.
No když to bude spadat pod UCI, tak má stejně smůlu…
ona ale dostala jen 2 letou stopku jako za každý jiný doping ne ? jen s tím ona sama o sobě sekla.
Dostala ban na 6 let, ale hlavně, jak říkala, to vůbec nebylo její kolo.
jj, nebylo to její kolo a ani ten počet nesouhlasil.
Super, to bude vzrůšo ! Ty kola třeba můžou začít hořet a tak…no řekněte, ve srovnání s nějakým nudným XC na obyčejných bicyklech je to rozhodně zábavnější. UCI Entertainment :-)
Pokud budou mít všichni stejné podmínky, tak závodit klidně můžou. Otázka je, jakou bude mít sledovanost závod podvyživených elektromopedů..
Tak když se závodí na motorkách a říká se tomu sport, tak proč ne elektrokola?
Tomu se říká motorsport.. v textu rozdíl minimální, v reálu dramatický ;)
No tak to bude e-sport. Se z toho neposeru, to je tak asi nejmíň co mě na e-bicích trápí.
A třeba postaví zajímavé tratě v terénu, kde i pešák leze po 4 a bude to zajímavější než klasické bajky.
e-sport už je… a je to něco úplně jiného (progaming).
I v motorsportu se už běžně používá elektrika. O tu totiž nejde, jde o ten motor. Ten z toho dělá něco jinýho než klasickej sport a míchat to dohromady je cesta do pekel. Můžem začít přidělávat oštěpařům na oštěpy vrtule ne? Doletí to dál, bude to zajímavější..
až do lidí :-)))
To by už nemělo být pod UCI, ale pod nějakou motoristickou organizací…
Tohle už se tu někde lehce řešilo a dokonce se FIM a UCI o to hádají. :-)
Jo a kdo myslíte, že bude na stejném okruhu rychlejší? Klasické kolo, nebo e-bike za předpokladu stejně výkonného jezdce.
Podle toho na jakém okruhu.
Jako je třeba v Novém Městě. Prostě kdyby vedle sebe jeli dva profíci.
Já bych z toho udělel technologickou disciplínu.
Motory bez omezení výkonu, bez omezení maximální rychlosti, jednotné baterie s omezenou maximální kapacitou. Kola s možností rekuperace energie.
Tratě co nejnáročnější a déla závodů nastavená tak, že elektřina v žádném případě nemůže stačit na 100= pokrytí celé tratě ať se jezdci musí zamyslet, kde pomoc potřebují a kde ne.
Pak by to třeba mohlo mít i technologický přínost pro běžnou produkci.
Protože ač se tady všichni černí sebevíc tak čas náš všech, než se posadíme na e-bike, se krátí a delší nikdy nebude…
Pro mě za mě ať si takovej bastard klidně vznikne, ale je naprostá hloupost jezdit to společně se světovým pohárem, na stejný trati a říkat tomu cyklistika.
Z hlediska marketingu to hloupost rozhodně není a o to jde a nějaké stesky o tom, jestli to je, nebo není cyklistika jsou výrobcům asi hodně u ******. Pojede Jára a pár ostatních co to dostanou befelem v práci a lidi dostanou podívanou, jaká prodejní pozici e-kol na trhu a přání výrobců odpovídá :-)
No právě, to je na tom to smutný. Tady totiž jde čistě jenom o marketing. Ten samozřejmě hejbe každou sportovní disciplínou, ale pořád se to alespoň v základních principech drží v rozumných mantinelech. Tady se to už ale začíná zahánět do krajnosti i za cenu úplný degradace podstaty toho sportu..
No jo a jak k tomu ten Jára přijde, že jo? Teď už nemá na vybranou, a určitě jeho představa při začátku kariéry nebyla taková, že ji ukončí s pomocným motorkem :-D
Hele někdo to má befelem jako Jára, někdo do toho skočil dobrovolně už teď, občas holt je t něco za něco, nebo myslíš, že se třeba Sagan trmácel na tom hliníkovém rámu s radostí a z vlastního rozhodnutí?
Každý profík ví, že musí jezdit na tom, co mu dají a že musí tvrdit, že to je to pravé. Něco jiného ale je, když ses rozhodl pro nějaký sport, ale zaměstnavatel ti ke konci úspěšné kariéry nařídí, že máš dělat něco jiného a třeba se i nechat zesměšnit pomocným motorkem.
Tak ono až na pár ortodoxních to nikdo zase tak moc neprožívá, takže myslím, že to nikoho z „postižených“ zase tak moc netrápí :-)
Netrapi, coz je smutny.
Proč? Lidí si vydělávaj většíma cypovinama, než závoděním na e-kolech.
Třeba na obyčejných kolech.
Nebo ještě lépe s elektrokola vybitou baterií a bez možnosti rekuperace. Takové silové pojetí cyklistiky :)
Kdyz se chce, a pokud neprijde nemoc… zatim to mam v hlave nastaveno ala Howgh (Honza Vlasak)
Pod tu společnou baterku, která by se losovala se podepisuju.
Zbytek ať si stá a jezdec rozvrhne podle sebe.
To že budou vedle sebe startovat stroje s různou baterkou nedává smysl.
Budou tam jezdit biky s nesmyslně velkými baterkami, možná by rovnou mohla nastoupit KTM :-)
Njn, tak bude… neřešit, jezdit…
Už se těším na ty kauzy co s tím budou spojený.Těch protestů že ten měl o wat více,ten zakázaný ,,udělátko,,,ten ukrytej článek navíc.........pro vítězství vše!:-))))))))
tak tak tomu to jede 25,49km/h a podobné
za mě fraška
To omezení na 25 km je nesmyslné. Brzo padne, nedá se s tím normálně jezdit, leda na vybraných tratích.
Proč se s tím nedá normálně jezdit?
na závodní XC je to málo?
Půjč si nějaké neodblokované ekolo a projeď se.
Doufám, že ten limit nepadne. Nevím proč by se trubky, které to nedávají, měly prohánět na cyklostezkách 40 – 50 km/h. Na silnici klidně, jinde ne.
Mluvím o závodech, přečti si pořádně ten odkaz, v prvním příspěvku. Na něj reaguju. Cyklostezky jsou pod moje rozlišovací schopnosti…
Na závodech klidně 50, UCI o to přijde a a taková „kola“ se dostanou tam, kam patří – mezi motorky.
+1
No ale to už je právě „rychlé kolo“ a na to máme škatulku právě kvůli té rychlosti stejnou jako na motorky, tohle je kolo, s dopomocí a těch 25 je optimálních, kdo nemůže, tomu 25 stačí, kdo má sil dost přidá i bez motoru a hlavně to pro něj ztrácí smysl. Právě kontrolu toho co je rychlé kolo a kde se s ním jezdí považuji za zásadní. Jakmile v terénu a na turistických stezkách zůstanou pouze e.kola tedy ty s dopomocí a s max 25 km/hod bude klid.
Tak znova, tohle vlákno je o závodech e-kol (viz. první příspěvek) a někteří méně chápaví jedinci pořád omílají cyklostezky …
Jasně, ale e.kola s limitem jsou legální cesta, jak e.kola dostat do lesa, takže nečekám, že závodit se bude na něčem jiném, protože ty rychlejší patří na silnici a těžko by prodali lidem kolo na kterém se prohánějí závodníci, kdyby se na něm nesmělo do lesa že? Až budou potřebovat prodat kola do města, udělají závody třeba po nábřeží na rychlých kolech…
A nebude to ty závody trošku degradovat? Defakto ty peklostroje budou 3/4 času vláčet s sebou a budou pomalejší..
No není to ani s elektrikou zadarmo, jezdil jsem na e.kole na XC závodní trati a byla to dost slušná dřina, oni to ti zapřísáhlí odmítači nechtějí slyšet, ale pokud se člověk nespokojí s výletnickým kocháním přírodou, není ani e.kolo zadarmo.
většinou si to dement nechá čipnout , a proto ten odpor tady
No jasně, ovšem za to e.kola nemůžou…
Může za to nesmyslně nízká povolená rychlost přípomoci. Být 32 jeho 35 skoro nikdo by neodblokovával. Ale mohu se mýlit, předpokládám určitou výši IQ.
A ted si predstav jaka by byla drina bez motoru ;)
Snížil bych ho na 5 km/h, ať je to bezpečné, vždyť jde o životy!!!
Četl jsem tady na BF, jak nějaký buřtík 140 kg vyprávěl, že má odblokované e-kolo a že jezdí 40 km/h a že to každému dává. Suma sumárum 170 kg řítících se čtyřicítkou. Ten snad odhodí i malé auto.
Hlavně na to mít mentálně…
Přesně …
No hlavně ta elektrokola mají velká většina brzdy z těch nejnižších řad a zastavit těch 170kg ze 40 by mohl být dost problém a pokud takový umí ještě brzdit jen zadní brzdou tak to bude mít brzdnou dráhu jak nákladní vlak :-)
Moc to dramatizujete, čtyřicet se se na Favoritech jezdilo normálně a o funkčnosti brzd, co se na to běžně dávaly se netřeba rozepisovat. A bez přileb a dresů.
Čtyřicet jezdila 150 kg soustava bez předchozích zkušeností a návyků? Asi ne že?
Ale jo, to máš recht, ale jak víš, že ten buřt je nemá ?
no a když pojede proti němu v zatáčce na cyklostezce truhej takovej tak potom tu cyklostezku musíš na týden zavřít než hasiči umyjí tu mastnotu :-)
ale jo, favorita taky pamatuju, ale většinou pokud někdo uměl po rovině jet 35+ tak uměl i brzdit, teď se na 40 dostane každý jouda a potom se snaží brzdit jen zadní brzdou protože když zabrzdíš přední tak přece poletíš přes řidítka to dá rozum :-), není to tak dlouho co jsem tuhle geniální myšlenku zaslechl a dotyčný to fakt myslel vážně
No jo, já Ti rozumím. Ale ten polet u fáva pří šlajfováni jen přední brzdou fakt nebyl nereálný. U biku je to jinak.
u biku je to v pohodě, horší jsou krosová kola, měl jsem krosku na kotoučích a i když to byla nějaká tektra tak to jezdilo po předním kole skoro pořád, teď jezdím asi 3 roky na RB CRR a tomu se na asfaltu a na rovině na přední kolo moc nechce. prostě kroska měla v tomhle na hovno úhel vidlice. před asi 14 dny jsem slyšel nějakého uvědoměléto tatíka jak nadává klukovi tak 8 let že nesmí brzdit přední brzdou že poletí přes řidítka.
Brždění přední je jeden z velkých mýtů. Legrando je, pokud člověk potká uvědomělého tatika, který svému potěru svědomitě rozpojí přední véčko… obzvláště pikantní je to v okamžiku, kdy člověk na takovýto obraz natrefí před prudším klesáním…
Nene… :-) Takhle „uvědomělej“ snad nikdo nemůže být ne?
No rok co rok tyhle exoty vidívám na Libavé.
Slušná pakárna, zvlášt, když má děcko řidítka o 25 cm výš, než sedlo
no právě a potom si pořídí pokud možno elektriku a jezdí s touhle technikou přes 30 :-( a to samozřejmě nejen že neumí zabrzdit nějak efektivně, ale ani zatočit :-)
Co ty víš, třeba to má nastudovaný na netu :- ))))
případně na play station :-)
No vykládala mi kamarádka, která jednu dobu dělala delegátku u nějaké cyklo cestovky, tuším Nomád, že měli ve skupině pravidelně lidi, kteří třeba neuměli zatočit doleva. Museli zastavit, kolo otočit „ručně“, nasednout a jet.
Tchýně měla psa, takové podsvinče, který zase neuměl zatočit doprava. Když potřeboval, tak udělal otočku doleva, dokud nedosáhl potřebného směru. U blbých lidí by se člověk už neměl ničemu divit, ale stále dokážou překvapit :-)
jojo to je děsný, syn brzdil přední od té doby co měl vzadu na 12" kole torpedo a vpředu dosáhl na páku, ta brzda byla teda tak povolená že sotva škrtala o ráfek, ale zvyknul si že se brzdí oběma a od nějakých 6 let se mu to nemuselo ani připomínat. pořád má teda na tom 20" kole tu přední brzdu volnější, ale pokud si to zamázne v zatáčce tak leží to zase trochu brzdit to musí, na rovině i kdyby jí vzal na plno tak by se to na přední kolo nezvedlo, ale jsem rád že už to má automaticky že se brzdí oběma
Pamatuju na paní, která přivezla kolo na garančku s tím, že jí zadní brzda dělá hrozné pazvuky. No a nakonec to bylo tak, že paní jela s novým kolem na dovolenou do Alp a jak brzdila jen zadní, tak dokonale sjela desky na kov a utavila kotouč. Přední brzdy se ani nedotkla.
Prohodit páky. :)
jo to má brácha, jezdí dost na motokrosové motorce tak aby měl přední kde je zvyklý, půjčit si od něj kolo je o zabití :-)
Už jsem měl jednou nutkání také malé na chvíli odpojit brzdu. Je to samořejmě blbost, tak jsem to ani nezkoušel, jen taková úvaha když vidím jak brzdí.
Nicméně jsem neuvažoval vůbec o odpojení přední, ale naopak zadní. Od začátku, co jsem ji učil brzdit, tak vždy obě brzdy současně. Zvládá docela dobře. Ale když už má větší sílu v ruce a k tomu je to třeba na šotolině, tak to docela často dopadne tak, že zadní už má ve smyku (přední ok).
A zatím se mi moc nedaří naučit ji dávkovat brzdy odlišně dle situace (tedy jak někdy méně brzdit zadní, ať není ve smyku, tak někdy méně nebo i pustit přední v situaci, kdy to je vhodné typu přejezd překážky, apod.).
Odpojit zadni brzdu neni vubec spatny napad :-)
Takhle by se naucila spravne brzdit o neco rychleji. A po nejake dobe, bych ji zase odpojil predni a nechal jen zadni :-)
Když sem chodil na střední a jezdil na fávu po tátovi taky mi tlačili, že při brzdění přední poletím. Při mé váze z kopce zastavit jen zadní nešlo, tak sem začal používat obě a zjistil, že přední brzdí líp, tak sem tu zadní pořád spravoval a pořád se to nelepšilo. Internety pro získání informací nebyly.
To i na obyčejném kole.
Raději ještě dodám , při závodech.
No jo no, UCI potřebuje víc mistrů světa, víc olympijských vítězů, víc vítězů světového poháru, víc, víc, víc… A jakoupak roli v tom hrají výrobci e-kol? Je zapotřebí prodávat víc kol.
Když můžou být závody ve větroních a taky i v letadlech s motory, proč ne kola bez a s e-motory.
(konec sarkasmu)
Je to tady!
E-kůň, paráda!
už i porno je BIO
a bude „útočný mód“? :D
https://f1sport.auto.cz/…ci-formule-e
„Attack mód“, či jinak řečeno „útočný mód“, po aktivaci pilotem jednorázově zvýší výkon kola z 200 kW na 225 kW. Tento speciální mód budou moci jezdci využít kdykoliv během závodu počínaje jeho druhým kolem a bude sloužit jak pro usnadnění předjetí, tak pro navýšení odstupu na soupeře. Více na: https://f1sport.auto.cz/…ci-formule-e
200 a 225kW (KiloWattu)? :-)
To aby si ti XC jezdci pujcili obleceni od Travise Pastrany :-)
3/4 BF po přečtení článku. :d
Spíš takhle https://tenor.com/…-gif-5750401 nebo takhle https://tenor.com/…-gif-8100811
:D
Spousta disciplin už se s elekrikou jezdí, jen tentokrát to bude legální, no. To je toho…
no a proč ne,nikdo na to koukat nemusí, stejně jako na eliminátory, maratony nebo letní biatlon.
Zajímavé – jsou tam i pravidla. Nesmí se měnit baterka + musí být celou dobu na tom kole = nesmí se měnit kolo. To bude klást velké nároky na spolehlivost.
Budou prachy na vývoj a časem se to vyplatí i normálním uživatelům. Třeba z e-kol časem nebudou ty 24 kilový hovada.
vývoj v oblasti baterek je společensky dost důležitý směr – hlavně s ohledem na dopravu (nahradit fosilní paliva)
Fosilní paliva nám nahradí jádro, to je oukej, pokud to zas nějaký zelený **** nebude torpédovat jako v Německu, jaderný odpad snad zvládneme likvidovat v různých množivých reaktorech… ale ta distribuce, to bude oříšek. Plus je otázka, kde vezmeme vzácné zdroje na tolik baterek, když budeme chtít eletrickou dopravu.
vývoj v oblasti baterek může postupovat i směrem náhrady surovin pro jejich výrobu za více dotupné
A rýsuje se něco?
nevím, ale předpokládám, že to zkusí (vzhledem k obrovské poptávce)
Samozřejmě, každý den, už aspoň 10 let, přichází nové zprávy o objevech, které zněkolikanásobí kapacitu baterií. Stačí jen sledovat média a budeš vědět.
Jo jo, je to vlhkej sen zelenejch ujebanejch ekoteroristů:)))))
Už asi 70 let dochází nejpozději do 20 let uhlí, ropa a bude v provozu komerční fúzní reaktor…
Fúzní reaktor? Již brzy na Aliexpres, říkal to Tvrdík.
Někde jsem četl, že „odpad“ z JE dělá asi jen 1/3 „svítícího“ odpadu. Zbytek je medicína a průmysl.
Navíc, jak píšeš, ten „odpad“ lze/půjde použít znovu jako palivo pro další cyklus.
Možná by nebylo od věci, kdyby Grétička místo alarmismu věnovala energii do burcování ohledně množivých reaktorů a mládež místo pátečních ekostávek počítala jaderné reakce. To by bylo skvělé. A ještě by se mohli prsit, že likvidují jaderný odpad.
Jádro? Vždyť za současné šílené ceny za výstavbu nových bloků (není a nebude pořádná konkurence) by se musela výkupní cena brutálně dotovat. Navíc třeba v ČR nemáme žádný obohacený uran/palivové tyče a jsme komplet závislí na dovozu, což znamená i značnou politickou závislost…
Měly by se stavět nové přečerpávací elektrárny, to dává smysl a je s krátkou návratností. Perfektně to vykryje špičky odběru a naplní se levně v době minimálního odběru. A je vhodné jak pro JE, tak i ostatní elektrárny/obnovitelné zdroje.
Souhlas
Obo by možná stačilo místo toho řešit jak získat čim dál víc a víc energie stálo za to řešit jak spotřebu začít snižovat.
Což se s rozvojem elektromobility dá dá docela blbě realizovat. Leda by elektromobily měla jen úzká skupina obyvatel a zbytek by chodil pěšky.
Přesně.. a petky taky dobrý:))
No hlavně, že na rafinaci ropy není elektřina potřeba… Potažmo vůbec žádná energie, že?
A jak to souvisí se snižováním spotřeby energií, které zmínil Maajkee? I kdyby se stopnula výroba benzínu/nafty, z ropy se pořád vyrábí hromada dalších věcí. To by se rafinace musela stopnout úplně. A dostali bychom se potom do stavu snižování spotřeby?
Třeba tím, že přidáš někde, ubereš jinde. Takové pojmy jako účinnost ti pak asi vůbec nemusím vysvětlovat, že?
Doome, zrovna ty budeš dělat, že neumíš logicky myslet? Ale notak… tohle ti nežeru.
Já jsem starý praktik :)
Vobyčejnej zpátečník, nic víc.
No právě je otázka jestli lidstvo potřebuje neustále někam jezdit. Já pevně věřím tomu, že 90% veškerých jízd autem je zbytečných. Stejně tak jako letů. Stejně tak jako ohromný množství plastů.
Ale ony ty zdroje dojdou a pak si zase spokojeně lidi budou žít na svým písečku :)
IAD už je omezována, takže šrouby budou utahovány a časem se spokojeně vrátíme k nevolnictví.
Já myslím že nevolnictví nikdy neskončilo, jen má jinou tvář.
Kdo tě omezuje, abys někam jel?
Třeba tím, že v mnoha městěch nelze legálně zaparkovat (slavné „modré zóny“).
V každé oblasti s modrou je spousta fialových, kde se parkovat dá. Jen si to zkrátka zaplatíš. Neberu.
Možná jsem barvoslepý, ale v Praze jsem tedy na fialovou zónu zatím nenarazil…
Je jich fura. Jen to nekde vypada jak hneda.
Tim legalne myslis zadarmo, ze :-)?
Ne, tím legálně myslím, že parkovat můžu.
Jinak samozřejmě placené parkování JE také omezování IAD.
Vždyť můžeš.
V modré zóně?!
Jestli myslíš Prahu, tak ano. Ale není to zadarmo.
To je pak omezením i obyčejná dopravní značka.
No jo, když je pán anarchista, to se pak dál nedá diskutovat.
Co je podle tebe „zbytečná“ jízda autem?
skoro všechno – spíše tu otázku otoč – která jízda není zbytečná?
Je jízda do práce zbytečná, pokud tě autem vyjde časově i finančně lépe, než hromadnou dopravou?
Není eko, bio, raw a ani glutenfree.
Nerozumím řeči tvého kmene.
To je otázka, jak striktně to pojmeš – nemáš jinou alternativu, kde pracovat nebo kde (dočasně) bydlet?
Co kolo?
Co kombinace kolo + hromadná doprava?
Když totiž ta hromadná doprava vychází časově i finančně lépe, tak to znamená, že bydlíš někde blbě.
Já pracuju z domu.
Co tam máš dál?
ano – i to je možnost – odpověď ale směřuj na blue.sun – on se ptal
Ne, ve svém zaměstnání skutečně nemám jinou alternativu. Vlastně mám, ještě horší, Prahu. A protože se mi líbí tam, kde bydlím, nebudu se přeci stěhovat někam jinam, kde se mi nelíbí.
Na kole občas jezdím, ale není smysluplné jezdit na něm denně, nezapadá mi to do zbytku trénování. Do autobusu si kolo vzít nemůžu.
Z čtení s pochopením máš pětku, protože jsem psal, že hromadná doprava právě vychází mnohem hůře. A ne, jak píšu výše, nebydlím blbě. Bydlím v naprosto krásném místě.
Taky mi to nezapadá do zbytku trénování, ale přesto celoročně jezdím do práce – prostě trénování podřídím těmto jízdám a vycházím z toho.
Kolo není potřeba tahat do autobusu – to se dělá tak, že si seženeš nějaké levné kolo v ceně do 500,– (osvědčil se mi starý horák s 26" ojetými pneumatikami z koloběžky) a zamykáš ho u zastávky. Když ta hromadná doprava vychází hůř, tak to právě znamená, že nějak bydlíš blbě, někde se musí blbě přesedat či co – a to právě vyhladí to částečné dojíždění na kole – kolo zůstane zamčené u té zastávky, ze které hromadná doprava už vyjde dobře.
Promiň, nejsem otrok životního stylu, natož otrok nějakého pochybného ekoterorismu. Tímto neděkuji za diskusi, dále nemá cenu se bavit.
nechceš se vzdát banánu, takže zůstaneš chycený v pasti – bohužel jsme v tom ale všichni společně
o to víc si vážím lidí, kteří se toho banánu přesto dokážou vzdát – pár jich tu takových je
V pasti jsi ty, otroku. Protože jsi to ty, kdo se musí přizpůsobovat své pasti. Já svou past naučil přizpůsobit se mně.
tvoje past (a bohužel i moje, protože se v tom vezu s tebou) je zničená příroda a silnice plné aut
U nás příroda zničená není. Jestli u vás je, pak žiješ ve špatném místě. Pak je na místě zařídit se dle tvých rad.
Spíš je otázkou, jestli je příroda zničená díky autům a nebo díky intenzivní činnosti člověka obecně. A samozřejmě definice zničené přírody.
Zničená příroda? Sibiřská ropná jezera, komplex „Majak“, holiny po těžbě, plastové ostrovy v mořích… Nic z toho ale u nás navzdory autům stále nemáme.
Ono by se dalo pokračovat mou oblíbenou problematikou zadržování vody v krajině a intenzivního zemědělství, ale za to auta taky nemůžou… pokud pomineme biosložku v benzínu či naftě.
Z problematiky krajinotvorby bohužel ovládám jen údržbu VVP pravidelnou činností příslušné techniky. :-D
Ty se tomu směješ, ale co jsem tak četl, tak krajině prý občasné přeorání tankem nebo transportérem dělá docela dobře :)
Akorát mě teda velmi překvapil stav VVP Libavá, v oblasti Zeleného Kříže a Kozlova je to pěkně vybrané…
Však na Brdech se to tak bude v některých uvolněných oblastech dělat stále.
i naše „domácí“ auta devastují globální surovinové zdroje
Aha, takže se změnou práce (jsem nájemný vrah, pardon, programátor) se budu pokaždé stěhovat? Nejsi tak trochu na hlavu? Resp. nejsi na hlavu?!
v civilizovaných zemích je to tak celkem běžné, dokonce i přes hranice
To je taky celkem solidní mýtus…
Jasně, stěhovat se každý rok… :-DD
Co to šňupeš? Já chcu taky!!! :)
No a nemyslel najemne vrahy v civilizovanych zemich? Ti se asi opravdu „stehuji“ (no mozna spise cestuji) celkem bezne. Tedy, aspon tak je to ve filmech :-)
Já myslím, že dost programátorů především v těch civilizovaných zemích se právě stěhovat za prací nemusí a trčí tam, kde se jim líbí, pokud tam dokáží být online, ona ta práce přijde za nimi :-)
já do práce autem nejezdím – napiš to těm, co jezdí
Jízda do práce je podvod. Určitě by se našel někdo, kdo by tvou práci udělal levněji. Ty zloději a podvodníku*!
*pro vysvětlení navštiv OT vlákno o vtipných inzerátech a rozmysli si, zda chceš pokračovat v diskusi tady s mimozemšťanem.
Aha, jsem si až teď všiml, na koho, či spíše CO, se reaguje.. :)
Díky za upozornění.
jako jestli ty předražené hrnce prodáváš tak, že jezdíš po ČR křížem-krážem nějakým nafouknutým SUV, tak si to běž rovnou hodit, protože až ti to všechno bezohledné hovadění jednou dojde, pro tvoje svědomí to bude taková pecka, že to nebudeš mít šanci unést…
Vsak jej ale nebude tizit svedomi, ale ananas.
EGR OFF, DPF OFF
Počkej, to je něco jako klon onuce? Aha…
Jak ses už sám přesvědčil: to fakt není Onuce. To je levicový idealista.
Vypadá to spíš na reinkarnaci Číslovky.
Dej pár konkrétních příkladů..
Ta otázka musí být postavená obráceně – které ježdění není zbytečné – dej příklady ty.
Všechna má použití osobního vozu nejsou zbytečná. Nejezdím si autem jen tak, ale vždy kvůli něčemu/někomu.
EDIT: narozdíl od kola.
+1
co můžu vyřídit na kole, vyřídím na kole. ostatní objedu autem. jen tak na výlet autem, bez nějakého cíle, prostě se projet, je trochu drahá sranda.
já taky občas jezdím autem – většinou kvůli dítěti, protože je na to zvyklé z „druhé půlky rodiny“ – jinak bych asi auto vůbec neměl
ale i takové jízdy (kvůli někomu/něčemu) se dají omezit – je to kritika i na mne, zatím se mi to dařilo vždycky jenom dočasně
ale včera jsem třeba vyzvedával celkem velký balík na poště na kole – možnosti jsou
přesně tak, auto slouží, není zdrojem zábavy, takže do něj sedám pouze pokud je to potřeba, takže žádná jízda není zbytečná.
Trochu rýpavá, ale pokud strčím kolo do auta a jedu třeba do 70 km vzdálené lokality pojezdit, je to auto zdrojem zábavy nebo ne? :)
Ať trochu nakrmíme skomírající odpůrce aut.
Je to přeprava osob a materiálu, takže jednoznačně nezbytná jízda. :)
Máš tam dojet vlakem, na kole nebo nejlépe vůbec nejezdit…
Třeba do Jedovnic vlak nejede :D
Na mou poslední dovolenou u jezera Tisa bych se asi taky dopravoval dost blbě :D
Do Jedovnic jezdí z Blanska autobusy s přípojným přívěsem pro kola. Zpátky je to z kopce. A vůbec je to jen 11km.
Hele, nezda se ti, ze ten Doom porad jen hleda duvody jak neco nejde, proc neco nejde, atak? Mel by narovnat hlavu vzhuru a nadsene hledat zpusoby ze jo? :-)
Nene, on hledá důvody, jak si tady pokecat :-))
Říká se tomu posouvat diskusi…
Guilty as charged…
Tak do toho přívěsu jsem dal kolo jednou a taky naposledy.
OL – Blansko 2 hodiny vlakem přes Brnisko, čili tam a zpět 4 hodiny na cestě. Na bus s vlekem nečekám. Autem hodinka. Fakt výhoda :)
Do Hostýnek to vychází líp – za dobré konstelace 50 minut vlakem do Hlinska, autem asi hodinu.
Ale děláš to přeci pro přírodu, pro lidstvo, a pro dobrý pocit pozemšťana…
A co OL – Vyškov vlakem a zbytek na kole? Všechno jde. Navíc z Vyškova dál tímto směrem je to dobré pro cyklisty, jezdí se tam hodně.
Proč se za pravým uchem škrábat pravou rukou, když to musí jít i pravou nohou…
tohle je dost přímá cesta, navíc projížďka na kole Rakoveckým údolím a pak hned Jedovnice je dobrá kombinace – pro někoho, kdo na kole jezdí rád…
možná mám jenom špatný předpoklad a lidi na kole rádi nejezdí…
Všechno jde, když se chce :)
Já každopádně zůstanu u auta.
V tom případě sis mohl odpustit ty kecy o tom, jak je to „nevýhodné“…
naopak tohle je ukázkový případ výhodného – Rakovecké údolí, Jedovnice a výchozí místo na tenhle super výlet přímo na cestě vlakem
Opakuji – cílem NENÍ výlet DO Jedovnice, ale pojezdit si V Jedovnici na trejlech.
cílem je nepustit banán z ruky…
Si ten banán narvi třebas do ******, když tě tak furt bere..
Pozemšťan si tam bude muset narvat něco jinýho, protože banán pro něj je stále v pasti ;)
banán držíš ty – tvůj banán je tvé „pohodlí“, za které platí planeta
„Všechno jde, když se chce“ – na tuhle vetu mam hroznou alergii. Takze kdyz chci behem 5 minut odcestovat v case do sveho mladi, abych si opravil znamky na stredni skole a neudelal nejake chyby tenkrat, tak to jde jo? A jen proto, ze se mi nechce, tak se to nestane? :-)
25 km do kopce (300 výškových) je určitě hezká projížďka. :)
Otázka ale je, co je cílem akce. Jestli dojet do Jedovnice anebo si pojezdit v Jedovnici.
Auto: cca hodinu (od baráku až tam)
Vlak: (minim) půl hodina cesta na vlak (musí se přijet nějakou tu minutu před odjezdem), hodina vlak, hodina a půl jízda na kole na místo; navíc jsem vázán odjezdy vlaků (pomíjím, že přímých vlaků moc nejezdí)
To, že do auta si můžu vzít věci na převlečení (a případně i na sprchu) je příjemný bonus..
Jestli ti přijde 282m výškových na 21,8km pohodové trase pěkným údolíčkem hodně, tak si kup elektrokolo, dědku… :-)
to je tak akorát na zahřátí
Evidentně nechápeš význam psaného textu. Kde jsem psal, že je to HODNĚ?!?
A nauč se zkracovat odkazy, dědku!
ten plac plný aut před základnou v Jedovnicích u rybníka už je celkem dost trapný – jakoby nestačilo, že je aut plný kemp a parkoviště naproti na Barachově, o chatové kolonii plné lufťáků nemluvě
to se tam u vás kdovíkdebydlíš nedá někde taky jezdit na kole?
jestli se tady to poježdění na trailech 1–3 trochu nepřeceňuje. :)
pšt, tady přece o nějaké poježdění nejde.. Jen si děláme z mimopozemšťana prdel.. ;-)
Jinými slovy to nevýhodné je. Zabiju hromadu času jen dopravou.
Jo, cesta může být cíl. Koneckonců Grétička taky cestovala vlakem x hodin na konferenci.
já raději ani jednou – po krasu jezdím rovnou na tom kole
Nejde o to ježdění ale o to že když jsem viděl co to kolo v tom za jízdy dělá,m jsem strach jestli ho vytáhnu celé.
někdy pár z mých horších kol obětuju a vyzkouším to – syn nerad šlape do kopca, takže bysme se mohli svézt z BK do Jedas tím busem, konečně si ty singletraily jednou zkusím, a zpátky pak lesem je to skoro furt dolů
Pořádně zvaž, aby to nebyla zbytečná jízda a nestala se z tebe opice.;-)
Ten autobus jede tak jako tak (i když v něm nebudu), přitom spotřeba je prakticky stejná. Tohle není past, tím nikomu neuškodím. Naopak třeba to bude úspěch a pár lidí se nechá inspirovat a nechá příště „banán“ doma.
Čím méně lidí ten autobus bude využívat, tím méně bude potřeba. Dopravce potom bude nucen např. omezit četnost spojů.
Tak to seš vedle – ten autobus pojede i prázdný nebo s jedním člověkem (už jsem to zažil) – je to zadotovaná integrovaná linka a ta prostě bude.
Navíc je naopak cílem, aby se zaplnil (a lidi nejezdili tolik autama).
To jistě. Pokud ale pojede ten autobus prázdný pokaždé, bude ten spoj zrušen.
Jednak se vždycky se někdo najde, jednak je tato poznámka irrelevantní k napsanému (i kdyby to byla pravda) a jednak jsem už psal – je dotovaný systémem, takže bude klidně jezdit i prázdný (dokud se v tom nebude šťourat nějaký novinář).
Prostě to svou jízdou přiživíš, si to přiznej.:-)
ale to je naopak dobře, že existují spoje a sdílí se jízdy – o to méně je pak aut, když mají lidi alternativu
takže svou jízdou bych ten spoj podpořil (pokud by na tom jeho existence závisela, ale nezávisí) a to by bylo dobře
už jenom se zastavit a poctivě přemýšlet, jestli je ta jízda autem opravdu nutná, je dobře – ale když někdo nejenže na to kašle, ale veškerou snahu tohoto druhu sebestředně torpéduje (jak jsem tu svědkem), je mi z toho dost smutno…
opice s rukou v pasti s banánem je dost mírné označení, ono je to mnohem horší, je to spíše jako slon, který na vyprahlé savaně objeví malou tůňku s vodou a vyválí se v ní a všechnu čistou vodu promění na bahno rozcákané po širokém okolí – po nás „potopa“…
Avotomtoje :)
Přesně. Taková koupel ve vyprahlé savaně bodne.:-)
Sice dotovaná je ale dotují to i obce a města a nebudou něco platit zbytečně.Od nás jezdil vlak pomalu každou hodinu do Brna.Teď je to tragédie,je lepší jet busem.K bráchovi do Oslavan se už vlakem taky nedostanu,nejdál do Ivančic a tam pak busem nebo pro mě musí dojet.Zpět o víkendu jeden spoj a nebo z Ivančic jet busem do Znojma a vlakem pak domů.Ruší i vytížené spoje.Jezdil jsem tu lokálkou na nádraží,vždy byla nacpaná k prasknutí,děcka do školy,ze školy,lidi do práce.Lokálka jezdila od každého spoje.Koleje vedli až do rakouského příhraničí(dnes chybí most).Využití celoročně,stálý cestující,turisté,koleje vedou kolem cihelny(možnost přepravy cihel,dovozu materiálu),cukrovar (import export),termální lázně v Laa an der Thaya,rychlejší doprava směr Vídeň(takhle musím buď do Znojma nebo do Břeclavi).
Pokud syn nerad šlape do kopce, tak pak ho do Jedovnic neber, není tam lanovka…
Já to tam „tak trochu“ znám – ty brdky na singletrailech se s kopcem v Lažánkách, Klepačově nebo Olomučanech (přes které bych ho musel hnát cestou tam) nedají srovnat.
Tak teď jsi Dooma, jako obyvatele zeměplacky, určitě pěkně vyděsil :-))
Tady jsou kopce solidní – výběr těch s převýšením nad 100 nebo 200 metrů je fakt velký a minimálně jeden tu má převýšení asi 350m.
Co co co? Na Olomoucku neni zeme kulata? :-)
Jak kde, někde jo, někde ne :)
Jako u nás v Polabí :-))
Třeba když jede jeden člověk v autě do práce.
Když jede autem na nákup. Když jede autem do kina atd. atd.
Minule se tady v Hradci řešilo, že pacienti nemaj přes den kde zaparkovat u fakultní nemocnice.
Zjistilo se, že 2/3 všech zaparkovaných aut jsou auta zaměstnanců a že 2/3 z nic bydlej v Hradci a do práce dojíždějí autem třeba i jen 2km. To je pro mě vrchol zbytečnýho ježdění.
Jezdím do školy, práce od 15ti let, tedy cca 22 let a každý rok vidím jak lidí kteří jednou ráno někam do práce, do školy na kole je stále méně a méně.
Lidstvo je zkrátka linejsi a linejsi a hledá další zdroje energie aby ještě víc podpořilo svou lenost.
A co když jedu do práce kilometrů 10, městskou to mám na hodinu a autem na 20 minut?
Tak je pořád zbytečný jezdit autem. 10km půlhodina velmi vlažným tempem na kole. I kdyby městskou, tak hodina je pořád dobrej čas.
Každopádně je zbytečný tam jezdit autem. Prostě luxus kvůli kterýmu se stále vytěžují zdroje.
A pro mě je to nepromrdaná cca hodina a půl denně…
Vsadil bych boty že tu hodinu a půl promrdáš denně někde jinde, stejně, jako většina lidí. Člověk dělá takový víc nesmysluplných hovadin než jezdit hromadnou.
Promrdaný čas je relativní pojem. Pro někoho není promrdaný čas ani sedět v MHD, protože nemusí řídit auto nebo jet na kole, ale může třeba vyřizovat maily.
Tak v Praze se ježděním v MHD čas šetří, ovšem pouze pokud jezdí člověk v centru, takže je běžná kombinace auto a MHD
tak nějak – když jsem ještě jezdil vlakem do předchozího zaměstnání, tak to bylo náhodou fajn – jsem jezdíval většinou se známými a cestou jsme vykecávali – to mi teď chybí
Jsou lidé kteří umí čas využít… Taky furt v práci poslouchám jak můžu stíhat vše co stíham.
Já už tak nestíhám svoje věci, natož abych ještě prodrbával čas v buse…
Počkej počkej. „Prodrbat“ já myslel že je tady řeč o jiném termínu.
Přičemž mě napadlo, že nechápu co je špatně na promrdanem čase. Ok, když to někoho nebaví, tak asi nic moc. Ale zase těch cca 3–5 minut jednou za čas se snad dá ne? :-)
Hodina a půl je většinou čas, na který jsem ještě se schopen dostat na kolo. Takže prosedět to v socce znamená žádné kolo.
V hodinové sazbě to raději psat nebudu. ;-))
10km je jasné kolo, celoročně, bez nutnosti extra zázemí (jako jsou sprchy – protože se ani nezapotíš)
Ja si obcas beru kolo do prace (abbych pak mohl z prace na vyjizdku). Je to asi tak 4–5km, ale zpoceny jsem stejne vzdycky celkem dost. Sprchy tady nemame, takzee se tak nejak provizorne musim osplouchat vodou v umyvadle a utrit papirovymi rucniky.
A jinak abych zamachroval jaky ja nejsem vzor, tak informuji, ze jezdim MHD busem a vezu pritom dceru do skolky :-).
já to mám 6–8km (podle toho, jakou jedu cestou), ale je to rovina a ráno jedu celkem volně, takže se skoro nezapotím (ne víc než při ostré chůzi) a s tím umyvadlem a papírovýma ručníkama to dělám úplně stejně
z práce pak si to taky protáhnu – většinou na 40–50km, někdy s mezipřistáním doma, kde vyměním kolo za lepší
Za dojíždění do práce bez sprchy bych vraždil… Kdo to má pak čuchat!
Kolega do práce jezdí na kole z vedlejší dědiny, zásadně se nesprchuje a… děkuji, nechci.
Já jezdim, když je pěkně.
Já jsem občas jezdíval, když jsme bydleli v Havířově a dělal jsem u T. Ale muselo být hezky a jel jsem tak na 9. A ve „fabrice“ bylo samozřejmě plné zázemí, tj. sprcha, šatna a hlavně „parkoviště“ na kola. Však taky „fabrika“ vyhrála nějakou soutěž/cenu typu „cyklo friendly“…
Mohl jsem jet jakkoliv „pomalu“, ale zpocený jsem dojel vždy.
Já to mám skoro celou cestu po rovince, až na konci je kopčisko. Takže se zpotím až na poslední míli :)
Zázemí mám a nemám. Mám sprchu, nemám kde sušit mokré hadry. Takže v létě to je ještě OK, věci hodím někam na slunko. Když je ale chladno, tak ty propocené věci můžu tak leda sušit v ofisu, kde by mě asi kolegové neměli moc rádi… a nebo bych musel jet zpátky v mokrém, což jako fakt ne.
Nemít tam ten kopec, tak jezdím i v chladnějším počasí, pokud by zrovna nelilo jak z konve.
To jo, to je kolo opravdu skvělá volba…
Zázemí samozřejmě mít musíš – sprchy jsou nutnost pro dny, kdy prší, protože přijedeš zašvihaný jak prase. Musíš mít prostor, kde mít oblečení na převlečení, kde sušit to mokré oblečení z kola, nebo kam vůbec kolo uložit. A ne, stojan na kola za bránou není řešení…
Pokud mas blatniky tak prijedes cisty i v desti. Mokry ano, ale zapraskany ne.
Za předpokladu, že cestou nepotkáš žádné auto. Což na mé cestě rozhodně nehrozí.
A ještě žádný blatník mi nezaručil opravdu dokonalou čistotu, vždycky něco odletuje.
si dej klasický silniční blatník a zástěrky skoro na zem – funguje to
Na horské kolo? Pominu skutečnost, že je tam není jak přimontovat, ale… uffff…
Teď dostanu radu, že si mám koupit silniční kolo, abych byl víc otrok. Ne, neděkuji, otroku.
Kup si kolo městské, otroku :)
Definice pojmu nenalezena, toto slovní spojení nedává žádné relevantní výsledky. Mohu odstranit nevyhovující pojem „městské“?
kde není vůle, těžko se najde způsob. Jednuoduší je říct: seru na to, chci jezdit autem.
přesně tak
Seru na to, když je blbé počasí, chci jezdit autem.
i já jsem už párkrát jel autem – v zimě byla cyklostezka u Rájce zasypaná sněhem a na hlavní silnici byly vyjeté dost úzké koleje – dost nebezpečné pro jízdu na kole a blízké míjení bezohlednými auty
nicméně kdyby všichni jeli na kolech a nebyly tam tímpádem ty auta, tak by se to dalo i tak…
Styđ se, autem… tomu se říká nevidět si do huby
tak život mi byl přecejenom milejší – jednou jsem to v těchto podmínkách zkusil a ty auta byly asitak o řád agresivnější než obvykle
Ano, není vůle kupovat další zbytečné kolo. Můj příspěvek k ekologii – toto kolo nebude muset být vyrobeno.
hele, fakt už to nemusíš okecávat. Chápeme:)
Skutečně? Já myslím, že jsi, jako mnoho jiných, nepochopil vůbec nic. Pouze si do toho promítáš své fiktivní myšlení, které se mnou nemá nic společného.
Tvl, fiktivní myšlení, to si musím zapsat:)
Hele, teď ses dotknul zajímavého problému. Mám kolegu, který je… ono se to nedá nazvat vegetarián. On má takovou filosofii (která určitě má své jméno) – vyhýbá se používání (jídlo incl.) předmětů, kvůli kterým musel někdo nebo něco trpět (pomineme teď dětské otroky v Malajsii atp.). Týká se to samozřejmě hlavně hedvábí, kůže, masa, rozdrcených nosorožčích rohů…
No a on nejí maso atd., ale nosí např. koženou bundu. Protože prý tu bundu má z dob, kdy takto nepřemýšlel, a když už ji má, tak je nesmysl ji vyhazovat.
Tohle by se mohlo týkat i toho tvého hypotetického kola… a taky se to týká teda bifteku, který si hypoteticky dám k obědu. To maso už je. S tím už nic neudělám.
To mi vždycky připomene, když jsem viděl u Vivobarefoot boty s certifikátem „veganské“. Sice pro jejich výrobu neumřelo ani jedno zvířátko, ale jinak byly kompletně z ropy.
bazarové kolo za 400–500,– už se vyrábět nemusí
Ufff… a radši nic. To nemá smysl.
tak když uvedeš debilní argument, který se dá snadno vyvrátit, tak se nediv – smiř se prostě s tím, že jenom hledáš výmluvy a nemáš vůli
Na „debilní“ tu máme jen tebe. Prosím, nepromítej svou nedostatečnost do mne.
no, já jsem nenapsal, že když nebudu dojíždět do práce, tak se nebude muset vyrábět jedno kolo…
Můžeš to zkusit, ale pak je otázka, jestli to bude kolo dobré na ježdění do práce za blbého počasí, kdy lemry sednou do plechovky.
Já na bajku můžu jezdit do práce i v hnusném počasí. Ale proč bych to dělal?
dělají se blatníky, které se přimontují upnutím přímo k vidlici – nepotřebují ani žádné díry na šroubky
jinak na horském jsem se spokojil s horskými blatníky – na zimu – aby tam byla nějaká mezera kvůli ucpávání sněhem
na trekovém mám silniční blatníky – vyloženě do deště
Nemusis hned kupovat silnicni kolo, staci neco takoveho jak na fotce. To jsem skladal narychlo o velikonocich pro pripady, kdy jsem odjety mimo bydliste v nasi vyrobne. Kolo lita jak blesk po sotoline i asfaltu, kdyz jsem tu mel kdysi zavodni XC tak rychlejsi jsem rozhodne nebyl. Vzadu 4r naba, prevod 1.9 az 3.5 s 26" koly, na ty presuny plne dostatecne. Obute 2" Marathony uz kvuli ochrane proti defektu. Jak je to jednoduche tak je to pohodlne. Do kola jsem vrazil asi 3000 Kc, naklady na udrzeni kola funkcniho nasledujicich 10 000 km budou takrka nulove.
Pěkné, jenom ten řetěz se mi zdá jakýsi prověšený a přední brzda jakási… nijaká. :-)
když prší, tak bývám trochu mokrý od deště, ale není to tak hrozné – mám blatníky a v nejhorším i pláštěnku – hadry naštěstí mám kde sušit, kolo dávám do sklepa, ale kdybych ho musel nechávat venku, prostě bych používal nějaké horší, o které bych se nebál
zásobu suchých hadrů mám stále připravenou v zásuvkách mého kancelářského stolu a když jedu s batohem, tak to odvezu/přivezu
Víš, v tom bude rozdíl mezi námi. Já v práci nemůžu nosit hadry.
Na zbytek tvého trapného trollení reagovat nebudu.
když není vůle, není ani cesta, to je jasné… :-(
Jistě… Vzdám se skvělé práce jen proto, abych mohl být eko a bio. Není lepší definice otroctví.
ano, jsi otrokem téhle své „skvělé práce“, to píšeš naprosto přesně ;-)
Skutečně? Já se přizpůsobit můžu, ty musíš. Kdo je více otrokem?
ty zjevně nemůžeš, naopak já SKUTEČNĚ můžu – občas jedu i autem (když bylo na zasněžené silnici nebezpečno) – kdo je víc otrokem? ;-)
Číst neumíš, myslet neumíš… jsi vlastně člověk?
Hm, vlastně asi jo, jsi. Lžeš a překrucuješ, to ti jde na jedničku s hvězdičkou. A to je tak zoufale typicky lidské.
teď jsem trefil do černého – ty fakt tu práci nemůžeš změnit, ty jsi vlastně normální nevolník a tvoje práce je robota… máš i hypotéku? :-)
Proč bych nemohl změnit práci? Samozřejmě, že můžu. Akorát nevidím jediný rozumný důvod to udělat, když mě ta práce baví.
Jsi debil od narození, nebo sis to vypěstoval?
takže hypotéku přecejenom máš, co – nevolníku? :-D
Takže od narození.
A hypotéka brání člověk změnit práci? Nějak ti nerozumím…
Hypoteka je novodobe otroctvi prece.
Zajímalo by mě, jak se pořizuje bydlení bez hypotéky. Pokud teda nebereme v úvahu bohaté rodiče, dědictví, bohatého partnera, loterii apod..
Šetřit.
Nebo si vzít něco co nestojí moc, dokážu to za 10 let splatit a pak už mám klid.
My kdybychom nechtěli s dětma do většího než 2+kk tak už jsme mohli mohli za rok mít doplacenou hypo a bejt za vodou.
Bohužel jsme šli do většího a zase si vzali na půlku bytu hypo. Musím říct že mě to každou chvíli sere. Člověka ta hypotéka podvědomě prostě sere.
S tím šetřením teda nevím. Pokud má člověk průměrný plat, nemá šanci podle mě, dávat si stranou částku na nákup vlastního a zároveň do té doby platit nájem.
Šetřit? Kolik? A kde budeš bydlet, když budeš šetřit? V podnájmu za desítku? A z čeho pak budeš šetřit? A za co žít?
Mně třeba rodiče od sebe nevyhazovali, mohli jsme u nich klidně ještě pár let bydlet a poměrně dost si našetřit, ale chtěli jsme prostě do svýho. Ale jde to.
Každopádně než jsme s manželkou kupovali byt tak jsme tenkrát měli pul mega nasetreno a 2kk ve městě tenkrát stalo 1,3mega. Kdybychom ještě pět let čekali a šetřili tak jsme hypo ani nepotřebovali.
Druhá věc je, že ten byt co jsme koupili za 1,3 jsme po 6,7 letech prodali za 2,5. Takže jsme vydělali vlastně víc než zaplatili na úrocích.
Jenže je tam ale to riziko že to bude taky obráceně, před rokem a půl jsme koupili být za 3,1 s rekonstrukcí za 3,5 a je možný že za 6 let bude stát miliony dva :)
„Kdybychom ještě pět let čekali a šetřili tak jsme hypo ani nepotřebovali.“ – anebo byste si museli půjčit ještě víc, protože ceny mezitím vylezly nahoru.
Však to píšu. je tam to riziko, dneska člověk nemá v ničem jistotu. Pořád jediná jistita je to, že všichni umřem.
Reknni si to jako ja: Dluh jsou minusove penize. Na tuto minus hodnotu pouzijes jednoducho funkci absolutni hodnota – a mas to razem v plusu. Muzes si tak rict, ze mas na zacatku velky obnos. Ktery se vsak casem zmensuje.
Tak pul zivota zeres rohliky a setris. A pak si teoreticky koupis nejaky maly byt.
Ale asi ani to ne. Protoze to co sis setril prvni dve tretiny toho casu, tak uz nema ani polovicni hodnotu co by to melo na zacatku.
Já jsem prostě naspořil a na byt jsem si k tomu vzal malý úvěr ze stavebního spoření, který jsem do dvou let doplatil. Dům jsem pak pořídil z dalších úspor a malé hypotéky, kterou jsem také předčasně (po 4 letech) doplatil – využil jsem nějaké obecné změny v obchodních podmínkách k bezplatnému ukončení tohoto produktu. Dalo se úplně bez těch půjček, kdybych pár let počkal, ale při krátké době splácení ty půjčky nejsou tak nevýhodné, takže jsem nečekal.
A kde jsi mezitím bydlel? Jako při tom naspořování?
u rodičů, pak na celkem levném podnájmu (jeden pokoj ve větším bytě s více lidmi), u manželky (resp. jejích rodičů) a poslední spoření už bylo když jsem bydlel v tom svém bytě
U rodičů..... Do kolika let? S přítelkyní/ženou? V pokoji ve vícepokojovém bytě, se ženou, s kolem, koly?
větší počty kol jsem si začal pořizovat až v době, kdy jsem koupil ten dům (mám ho už 6 let)
No a pak kdo je otrok… :-D :-D
Každopádně vidím, že toto vlákno mi nadále nemá co přinést.
No on otrok určitě není. Já to naopak obiduvuju, že se dokáže člověk uskromnit aby se tím otrokem nestal.
Toť věcí názoru. Ve skutečnosti je pak otrokem toho, aby se údajně „nestal otrokem“.
Akorát se to maskuje vzletným cílem „uskromnění“.
Nemyslím si. Jako nechci se Tě dotknout, ale ty do něj tady tak moc rejpeš, že mám z toho pocit, že se cejtíš fakt bejt tím otrokem a za každou cenu si potřebuješ obhájit sám před sebou, že nejsi :)
Já mám hypo a sám se cítím určitým způsobem jako otrok. Klidně si to přiznám a občas mě to sere. Čkověka to donutí pak ten člověk prožít „standardně“. Mít dobrou práci, vydělávat, občas si zajezdit na kole a pak umřít.
Rýpu do něj, ale z jiných důvodů. Třeba proto, že aby nebyl za blbce, tak překrucuje věci, které jsem řekl, a dělá z nich něco, co jsem neřekl.
A jestli jsem otrokem kvůli své práci a kvůli tomu, že do ní občas jezdím autem, namísto abych byl strašně módní a byl jen eko a bio (Doome případně doplň další), pak jsem spokojený otrok, který to má okázale u ******.
A tak na okraj úplně: jestli mám nebo nemám hypotéku jsem nikde neuvedl, takže vše je opět a pouze lhářova spekulace.
Já nemám rád jak eko fašisty, tak nemám rád zase ty, kterým je všechno u ******. A dost často se lidi takto vyhraňují. Chce to prostě všechno dělat s rozumem a netvrdit, že vše je ok a můžeme tady dělat bordel jakej chceme a příroda si s tím poradí, na druhou stranu nebejt eko bio fašista.
No vidíš… a já nejsem ani jedno z toho, akorát se mě tu někdo vytrvale do té pozice snažil tlačit, protože on sám je otrokem svého přesvědčení.
A to vše pouze na základě jednoho dotazu na dojíždění autem do práce… Až z toho vlastně vzniklo vlákno úplně o ničem.
V jednom mém předchozím působišti jsme na ekoteroristy pravidelně naráželi. A taky jsme naráželi na to, že rozumně zodpovědně se většinou k přírodě nechovají ti nejchudší (protože mají jiné starosti) a ti nejbohatší (protože mají „jiné“ starosti). Ale jednu věc jsem se od těch ekoteroristů (Děti Země, Duha, Arnika, atd.) přecejenom naučil – je třeba tu starost o prostředí brát vážně – stejně vážně jako sám sebe. Oni to dělali špatně, neodborně, naivně, byli úplatní, ale měli pravdu v tom, že je to jedna z nejvyšších priorit…
celou dobu normální lidskou starost o přírodu a životní prostředí shazuješ jako nějakou úchylku, která člověka zotročuje, nehledě k tomu, že používáš slova jako eko bio fašista nebo tak něco
nejsu v žádném Hnutí Duha nebo v něčem podobném, su prostě jenom tvůj spolubydlící na této planetě, který bohužel musí strpět i tvoje nezodpovědné chování – silnice plné aut je jedním z jeho průvodních jevů
už aby ta ropa fakt došla…
Ale ty nemáš NORMÁLNÍ starost, a především chceš všechny ostatní shazovat jen proto, že se nechovají jako ty. Takže si mé pohrdání plně zasloužíš.
Až dojde ropa, doplatíš na to stejně ty jako já, protože z ropy je dnes tolik věcí, že bez ní skutečně nedovedeme žít. Mimo jiné spousta léčiv. Takže ano, přej si svou brzkou smrt.
pokud někdo jezdí pár km do práce autem (jak bylo v tom příkladu s parkováním aut u nemocnice), tak je shazování na místě a rozhodně to není proto, že s nechová jako já
pokud se v tom nacházíš (a dotýká se tě to), je to zase jenom tvůj boj – nicméně pokud to „řešíš“ tak, že sis konkrétně mne vybral jako příčinu své frustrace a strefuješ se „za to“ do mne, tak to jednak pláčeš na špatném hrobě a jednak ukazuješ, jak moc ses v tom našel – ty totiž nebojuješ se mnou, ale se svým svědomím – já su jenom „zástupný problém“, protože je ti zatěžko se podívat sám na sebe – hleď si sebe a mne z toho vynech, já ti to usnadňovat nebudu :-)
Zatím ses v tom zjevně našel jen ty sám, protože opakovaně vůbec nic nechápeš. Což ale plně koresponduje s veškerým tvým projevem na B-F. Nu, jsem rád, že jsem se opět trefil a měl pravdu, jako ostatně vždy…
Jestli sis totiž nevšiml, tak celou dobu se tu snažíš do mé osoby promítat nějaké imaginární problémy, aniž bys měl jediný důvod v tom, co píšu. Bohužel, takových v práci máme docela dost, takže si na mě s ničím podobným nepřijdeš. Ale vyplnil jsi mi chvíle čekání na zpracování dat, bylo to docela příjemné cvičení.
Přečti si svoje komentáře od 14.5.2019 10:17 – já předtím i potom v klidu popisuju svou zkušenost a ty máš s tím zjevně nějaký problém, to je z toho „textu“ dost znát – to je ale tvůj boj, ne můj. Každopádně když jsem to pochopil, seriózní komunikaci s tebou jsem utnul – jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá.
Ty evidentně ani netušíš, co všechno se z ropy dělá.. Např. léky, potraviny, samozřejmě umělé hmoty… Bez ropy je naše civilizace totálně v hajzlu. A to i kdyby auta na ropu nejezdila.
nedojde ze dne na den (dá se postupně nahradit) a hlavně spotřeba na tyto účely je diametrálně odlišná od toho, co vyletí do luftu skrze výfuky
jinak léky nepoužívám, potraviny z ropy … :-) bez komentáře … a umělé hmoty v omezené míře, spoustu věcí už prostě mám, spousta se nahradí
Hádám, že ani nevíš, co z té ropy všechno je, a sám jí ve skutečnosti spotřebováváš více, než si vůbec umíš představit.
před nějakými 100 lety z ropy nebylo vůbec nic a taky žili – já mít problém nebudu, až dojde, umím se přizpůsobit
Před sto lety se z ropy dělal benzín, petrolej na svícení a já nevím, co všechno ještě.
no to bude trága, když nebudu mít benzín a petrolej…
Před 100 lety je 1919! Jak jako z ropy nebylo nic. O tom mě budeš muset nějak přesvědčit. Těším se na další z tvých teorií:)
naopak – pokud ty tvrdíš, že něco zásadního bylo, tak to uveď – ty jsi tu teď za teoretika
v té době byli mí předkové stále ještě sedláci a doprava byla koňmo nebo železnicí (uhlí) – kolik té ropy asitak na co potřebovali?
Svět podle Pozemšťana:)
Před 100 lety se svítílo petrolejkama.
Pozor, teď přijde kontrolní otázečka – jestli pak víš, z čehopak se petrolej vyráběl?
pokud dojde ropa, tak budeme dál svítit elektřinou jako doteď, zkus si najít jiný příklad na trollení
Mám pro tebe smutnou zprávu: Ropa nedojde. A já jdu raději na kolo, zdarec:)
V jeho případě to už není trollení, ale trotlení.
A čím si tu elektřinu bez ropy vyrobíme?
máš pocit, že teď se elektřina vyrábí z ropy? s kým já se to tu vůbec bavím? :-(
Mám především jistotu, že veškerá technická zařízení vyrábějící elektřinu obsahují nezbytné díly vyrobené z ropy. Ty díly nejsou nahraditelné jinými za předpokladu udržení stávající úrovně dodávaného příkonu.
Tolik k tvé nekonečné hlouposti.
Nekonečná hloupost – to je přesně to, co tu nacházím, když napíšu nějakou jednoduchou elementární věc, která už není k žádné další diskuzi.
Ve zkratce – ropa nedojde ze dne na den, použití se omezí nejprve u paliv (protože to bude drahé), budou se hledat náhrady (uhlí např.), bude se více recyklovat, bude dost hotových dílů ještě z dob, kdy ropa byla atd.
Hm, ale tady každý musí předvádět, jak je tupý – a udělá si nějaký úplně zcestný scénář, kdy zničehonic skokově zmizí úplně všechna ropa, všechny výrobky z ní a všechny plány na věci bez ropy a lidi budou tak blbí, že si s tím navíc nijak neporadí. Jo, nekonečná hloupost – to sedí… :-(
Chápu, ty jsi přesvědčený ekoterorista. Na takové mám už jen poslední slovo: Bren.
Jako ta invence, ta plná huba keců, urážek, zavádění řečí jinam, otáčení smyslů, jenom aby opice nemusela ten banán pustit z ruky – někdy hledím v němém úžasu…
Bren.
Starý BREN nebo nový? :)
To je jedno, účinnost odstraňování odpadu je stejná.
Ale nový bude výrazně lehčí :) a musíme přece gramařit…
? – a vůbec já že su ekoterorista? já někde něco blokuju nebo dokonce „jen“ někomu vnucuju? řekl jsem jak to mám já, jak to je a co si myslím o opicích – nic víc, nic míň – co je na tom za ekoterorismus?
kdo nechce, číst nemusí
Ano, elektřina se vyrábí i z ropy.
Jo, v autě mám alternátor :)
Na Blízkém východě to fest houstne. A podle toho ohlušujícího mediální ticha okolo posledních událostí tohoto týdne je to vážné.
dokud jsem měl ty půjčky (tedy ty 2 roky a pak ty 4 roky), tak jsem rozhodně otrok byl – všechno zakonzervované a jakékoliv změny velice riskantní – vyloženě železná koule na noze
teď je to ale úplně jinak
no já ne, já už su za vodou…
+1
To se nám to hoduje, když to jiní platí! Resp. když to platí rodiče..
neřekl bych – co jsem tam hlavně ke konci bydlel, tak to bylo oboustranně výhodné – dost jsem jim pomohl s rekonstrukcí jejich domu (a totéž platí i o rodičích bývalé manželky).
A teď si vem, že spousta rodin bydlí ve 2+1. Jak dlouho tam člověk chce bydlet, do kolika let? Řekněme, že v 18–19 letech vylezeš z průmyslovky a máš tak suché z nosa. Někam nastoupíš a asi hned nedostaneš 40t čistého, že. A protože třeba rodiče už chtějí klid a ty taky, tak musíš z domu pryč. To se pak těžce odkládá aspoň těch 10t na bydlení. A třeba ve Zlíně potřebuješ na něco malého mega a víc, takže za 10 let si koupíš 1+1. Dobré vyhlídky.
Je spousta možností bydlení. Tdy jeden čas fungovala stará administrativní budova, kterou koupil nějakej týpek. Z kanclů udělal pokojíky a pronajímal za cca 2 litry jeden měsíčně. Hajzly a sprcha na patře, ale co, člověk může klidně 10,15 tisíc měsíčně šetřit :)
Proč hned kupovat?
Protože pronájmy jsou dnes docela problém. Jednak jich je málo (mimo velká města skoro nic) a když už jsou, tak ******** drahé.
A chce-li člověk žít aspoň trochu rozumně v klidu, pak nějaké ubytovny či „spolubydlení“ fakt nejsou řešení. Užil jsem si obojího a obojí stojí za hovno. Ještě jsem to přežil na VŠ, kde jsme to měli povinně (a naštěstí v dost slušném komfortu), ale jinak… fakt ne.
Asi tak. Jeste pochopim, kdyz se nekdo v mladi kousne, jede na dva tri roky nekam do Norska kuchat ryby a tvrde sporuje, ale trapit se tu X-XX let najmem a setrit jen o neco malo vice, nez kdyby mel hypo a bydlel ve svem, mi hlava nebere.
Pri porovnani najmu vs hypo uroky jsem vyhodnost najmu nikdy nepochopil, samo za predpokladu, ze se dotycnemu v dane lokalite libi a neni kocovny typ.
Při nájmu máš právě tuvýhodu, že jsi flexibilní a můžeš kdykoliv změnit práci, někam se odstěhovat.
Nemusíš řešit údržbu nemovitosti. Já to chápu. Pokud někdo bere 60 čistýho, tak proč by se nezaplatil 10 tisíc nájem a za rok až dostane lepší nabídku někde jinde, tak se spakuje a nazdar.
Přesně tak. Už sem si s nákupem, prodejem bytů užil svoje a teď jsem spoky v nájemním městském bytě.
Nájem deset tisíc? Ty jsi ze sakra levného kraje. Za to u nás není ani 1+1, a to nejsem z Práglu… Připočti energie a služby a v průměrném městě se blížíš patnácti tisícům.
@blue: Za ty prachy mám v Těšíně pronajatý domek. :-)
Heky: Za 10k mas v Tesine pronajaty domek i se sluzebnictvem :-)
No jo, taky v Těšíně, odtud je do civilizace daleko.
To proste neni pravda :-). Ziji v Brne v najmu ve starsim byte 3+1, 70m2, kousek od centra a platim 8000kc najem, 500kc za vodu, 500kc zalohu na elektrinu (1/2 vetsinou dostanu zpet), 1000kc zalohu na plyn (1/3 dostavam zpet) a 424kc za pripojeni do internetu, tj. 10424Kc vsechno. Byt jsem ted koupil (o neco vetsi 4+1, nove opraveny, stejna lokalita) a z najmu se budu stehovat a platit hypo, tak vidim, ze to neni takova hitparada, jak se to tu snazis prezentovat a vim kolik mne to stalo a bude stat na 20 let.
Ségra pronajímala svoje 1+kk tady v HK za 10 tisíc včetně energií.
Vsak rikam, za predpokladu, ze nejsi kocovny typ. Ja bych treba za praci na druhou stranu republiky nesel.
A i byt na hypo se da prodat, takovych kolegu (byvalych) mam okolo sebe take dost.
Zalezi jak kde. Treba ted v Brne (v horsi ctvrti) bydlim ve starsim byte 3+1 70m2 za 1/2 penez (8KKc najem + 2500 sluzby) toho co bych platil za stejne velky byt (3.8MKc) na 80% hypotece na 20 let, tj. 16.5KKc hypo + fond oprav + energie + pojisteni nemovitosti. Nepocitas do toho, ze musis mit 29% v hotovosti (20% pro banku, 4% pro stat, 5% pro realitku).
No jo, ale hypo Ti jednou skonci a nemovitost Ti zustane – nej pojistka na nase neexistujici duchody.
Hypo skončí.. a můžeš do toho začít rvat prachy na opravy. Kotel, topení, střecha, rozvody, kuchyň… :)
Rozdil je 10KKc, takze ty penize mohu setrit nebo je investovat do neceho jineho. Nerikam, ze hypo je spatna a najem dobry, jen jsem tim chtel rici, ze ne vzdy to je tak jednoznacne, ze zalezi na hodne faktorech. My jsme se pro hypo a vlastni byt rozhodli z nejakych duvodu, ale to ze bychom platili vysoky najem a hypo se nam vyplatila nebyl ten duvod :-).
Tohle nerozporuju a mám před tím respekt nebo jak to říct, rozhodně se takovému osudu a vyhlídkám nijak nevysmívám.
A vzal jsi v úvahu, že ceny nemovitostí za posledních 10 let výrazně narostly. Kdo řešil bydlení před 10 (vlastně i 5) lety na tom byl výrazně lépe, než teď.
Zas tak výrazně asi ne. Alespoň já měl před 10 lety ve stejné práci o cca 30–40% menší plat.
Byt jsem koupil v roce 2008 – to byly ceny dost nahoře těsně před prasknutím bubliny, to jsem moc snadné neměl, zvlášť když to bylo po rozvodu a byt jsem potřeboval. Dům jsem koupil v roce 2013 – to byly ceny skutečně dole, ale to už jsem si mohl počkat na vhodnou chvíli, protože jsem měl ten byt, takže jsem sklízel plody předchozí snahy. Neměl jsem snadný začátek ani já. Jediná výhoda byla, že jsem měl dobré příjmy.
Kdyz mas stesti a pracujes v IT a zacnes v nove firme (napr. jsi jeden z prvnich zamestnancu v CR) a ona ti da akcie a prodej tech akcii ti za par let na bydleni vydela :-). Takovych lidi mam kolem sebe hodne. Ja to bohuzel nejsem :-).
Hm aha, hele přestěhuj se z Blanska do Blanska u ÚL.
Já jezdím 9km autem. Na kole bych jel po hlavní, převýšení 350m + motání po centru.
Kdybych jel MHD zabere mi to víc jak hodinu jenom tam (dojít na zastávku, dva přestupy a dojít do práce).
Autem jsem v práci za 15 minut. Jinak kolo si často vozím s sebou, stejně jako věci na běhání, plavání, tenis a benďas v naftovém berlingu (to jen tak pro žilku)… Takže možná budu hořet v pekle ale aspoň nepřijdu každý den o dvě hodiny marného častu v MHD…
Muzes jezdit na skutru. Spotreba o dost mensi nez u auta. Komfort celkem ok. A jako bonus jsi ve meste nejrychlejsi.
nebo elektrokolo
Já městem pouze projíždím. V zimě to asi moc komfort není, hlavně jezdit na skůtru nahoru dolů taky nic moc. Rozdíl spotřeby je hlavně díky těm kopcům zanedbatelný, navíc aby se vrátila PC + pojistka musel by držet tak kolik… dvacet let? Rychlejší jak auto to určitě nebude, zrdžují mě pouze semafory. Navíc kam dám všechny věci (to už jde považovat za výmluvu)?
Prostě někdy je auto nejlepší možností.
Zas musíš vzít v potaz, že větší část zaměstnanců jsou ženy (zdrav. sestry), které ráno vezou třeba děti do školky, školy, po práci vyzvednout, něco nakoupit, atd.
vožení děcek do školy je přesně ten problém, u kterého to začíná – děcka můžou jezdit MHD-čkem (viděl jsem tak jezdit už 7-leté špunty, jde to) nebo chodit pěšky – místo toho si zvykají všude jezdit autem a už jim to zůstane…
Ja nevim, ale s tou dnesni nefunkcni autobusovou dopravou se z vesnice do nejblizsiho mesta decko casto autobusem nedostane.
Problém je, že rodiče vozí autem děti do školy i ve městech, kde jsou školy pár minut chůze od domu.
Ano, v tomto případě by asi šlo ty jízdy autem považovat za zbytečné.. Zejména pokud jedou JEN kvůli tomu děcku.
Teď dostanu kamenem :-D. Jezdím autem venčit psy.
To dělá soused. Vezme pséky, dá je do klece v autě a jede s nimi na cvičák nebo na louku za městem :)
V pátek se mi podařilo vycukat jednoho kreténa, co jel teréňákem po lese a po poli a venčil tak čokla, který volně pobíhal kolem toho auta. Šel jsem na procházku se synem a když jsme už zdálky na kopci (mimochodem sklon asi 15–20%) na poli viděli tu velkou černou bestii a zhovadilce, co se vezl v autě vedle něj, tak jsme to otočili zpět do dědiny. Když za námi taky dojel do dědiny, tak naložil čokla a jel kolem nás se staženým okénkem – už od pohledu arogantní debil. Okatě jsem vytáhl mobil a dělal, že jeho auto zezadu fotím. Nevydržel a zastavil a začal k nám couvat. Jenže my jsme zrovna v té chvíli přešli po úzké lávce přes potok, takže nacouval do prázdného prostoru a neměl na koho házet ramena. Tak zase odjel, debil :-D
Krutě jsi mu to nandal! Ten se z toho musí cukat ještě dneska.:-)))
Myslíš, že si to pamatoval pět minut poté, co odjel?
Aha, já myslel, že z toho bude ironie poznat… Tak tedy, myslel jsem to ironicky, ten řidič o tom samozřejmě nevěděl už za minutu.:-)
když jsi arogantní hovado s přerostlým egem a kvůli někomu si 50 metrů ZBYTEČNĚ couvneš a zjistíš, že tě vypekl – ten to nerozdýchal pěkně dlouho…
No a vyfotil jsi neco? Kdyz uz jsi delal, ze fotis, taxto mohl hned prece vyfotit ne?
JEstli ano, sem s tim :-)
nevyfotil, mám blbý mobil a fotím s ním minimálně, nicmoc obraz a musí se to z toho složitě dolovat přes bluetooth
Byla to Škoda Yetti, čokl seděl na sedadle spolujezdce.
U tebe musím používat takový „translator“. Viz. „terenakem po lese“, a pak napíšeš škoda yeti :-)
Mi stačí brát to s rezervou, stejně jako beru svého autistického kolegu :)
Sjížděl zhruba od té kóty 371 směrem dolů – protože vím, jak to tam vypadá, tak označení „terénní auto“ je celkem namístě – pokud to Yetti projel, tak to JE terénní auto – Superbem by to rozhodně nezvládl
nevím jak u vás, ale tady to funguje dobře – vídám na zastávkách čekat vždycky spoustu děcek
Hele, a ted si vem, ze ve statech (krome statu Utah) je nezakonne, aby slo/jelo dite bez dozoru do skoly. Sem cetl o pripadu, kdy rodice schvalne nechavali asi 10 leteho kluka chodit cca 800m do skoly. A probihalo kvuli tomu rizeni, ve kterem se jednalo o to, jestli jim ho nevezme nejaka socialka :-o
Coz je tedy takove trochu i zvlastni, protoze treba v Blatimore neni zas az tak divne, kdyz desetilety borec uz treba bezne okrada turisty.
tady je to jinak
ale před pár lety jsem zažil v MHD příhodu, kdy kluk (věk 7 let) zapomněl vystoupit u školy a jel dál a nevěděl, co teď má dělat – autobus se vylidnil a dojel na hlavní nádraží Blansko na konečnou, kde jsem vystupoval i já a on musel taky, zůstal stát bezradný a ubrečený na nástupišti a nikdo si ho nevšímal – pochopil jsem v jakém je problému, tak jsem se vykašlal na práci (spěchal jsem na vlak), ujal jsem se ho a zavedl ho na dispečink autobusové dopravy – tam ho vzali a odvezli do školy – s tak malými dětmi by bylo dobré, aby jezdily alespoň nějaké větší děcka, třeba od sousedů – aby na ně ze začátku někdo dohlížel než si zvyknou
Tolik k ježdění sedmiletých do školy… Ty vždycky dovedeš tak hezky vyvrátit sebe sama.
jde to, jenom se to nesmí podcenit – nic nevyvracím
Stejne jsou line. Takove zeny v Africe by totez daly se ctyrmi detmi a sudem vody na hlave – na kole.
Jezdím pracovně z Těšína do Ostravy (Poruba). 50 km, autem 35–50 minut podle dopravy, ssebou tahám minimálně ntb, náklady na benzin si každý spočte sám, ale budiž, žere mi to 7, tedy celkem cca 217 (benzin za 31).
Vlak Č. Těšín – Svinov jede hodinu, k tomu dalších minim hodina MHD (Těšín, Ostrava) plus něco na přestupy a časová rezerva zhruba další hodina (vlak nejede tak, abych byl na místě přesně v době, kdy tam být musím) a půl hodina z baráku na MHD. Vlak 2 × 73 Kč, MHD Ostrava 2 × 20, Těšín 2 × 9. Pominu to, že na autobus to mám 1 km pěšky (aspoň se člověk protáhne, na druhé straně je to dalších 2 × 15 minut na cestě), celkem 206.
Finančně je to tedy šul nul (217 × 206; občas navíc vezu i kolegu z Těšína, přispívá mi, aniž bych to po něm vyžadoval, stovku, tj. „jezdí“ za polovinu toho, co by dal za MHD; a hlavně ušetří čas) a časově zcela nesrovnatelné (1,5 x ~5), a to nemluvím o komfortu (dojedu až na místo, pohodlným vozem s klimatizací a bez stresů, že „nestíhám“ vlak/bus/tramvaj) – teď například chčije, fouká a je kosa, takže cestování MHD s dvěma přestupy a hlavně 1 km chůzí na zastávku teda nic moc.
A abych byl v 07:00 v Ově (začíná se 07:15), tak bych musel vlakem v 05:45 (resp.05:25, pokud se začínalo v 07:00), tj. z domu v 5. Autem vyjíždím v 06:00–06:10, obvykle jsem tam něco lehce po 06:45, takže pohodově ještě před výkopem dám třebas „chcací“ (a kolega kouřovou).
A to nemluvím o tom, že cestou zpět se třebas stavím v obchodě..
Neuvěřitelný, jak se debata o E-bikách na SP stočí k nemožnosti parkování u nemocnice, ježdění do práce na kole, nadbytečného užívání aut, po bydlení, chalupaření, hypotéky :-D.
Lepší, než stokrát opakované urážky e-motorkářů vůči odpůrcům a obráceně, jako v ostatních elektrodiskusích.
tak
Ty seš tady poprvé?
Jasňáky že nee :-D. Jen už jsem to nevydržel :-). Ale jak se do diskuse vloží Onuce, pozemšťan, tak je to konečná.
Jasný :-) Jen Onuceho bych vynechal, od té doby co má zelený kolo, tak mi přijde v pohodě. Napíše co si myslí, ale nemá potřebu o tom nikoho přesvědčovat. A na jeho víkendové fotoreporty se vyloženě těším.
Pozemšťan je jiná liga, to je takový pitbull, jak se do něčeho zakousne, tak se drží a nepustí, ať se děje co se děje :-)
Ale pitbull ti dává křííííídla…
souhlas, dnes se lítá a cestuje násobně víc, až bych řekl z rozmařilosti, že se člověk nudí. Jezdí se autem do školy, do kroužků, za chvíli už se bude jezdit doprdele, protože se ty auta na silnici nevlezou. Když jsem chtěl pět let zpátky stěhování firmy, kvůli zbytečným nákladům na dopravu posunout blíž k domovu všech zúčastněných spočítal jsem že i bez kolon to v součtu hodí cca 800hodin v autě cca 27000km a to na blbejch pěti autech. Dnes kdy člověk neprojede je těch hodin 2× tolik… osobně když mohu tak dělám z domu, nebo jedu na kole.
Vtipálku :-)
Z ****** jsem si něco spočítal: průtok Labe v Hřensku 300m3/s převýšení od pramene cca 1200m, průtok Moravy před Dunajem 120m3/s, převýšení cca 1200m. Takže to máme 420m3/s na 1200m. Když budu uvažovat, že to je průtok na konci toku a u pramene je 0m3/s tak bych měl asi počítat polovinu, tj. 210m3/s.
P=V.h.ro.g=210×1200×1000×10 = 2500MW při 100% účinnosti a turbíny by musela být na každém metru spádu toku od pramene k ústí. Právě jsem nahradil 2 bloky Temelína vodou.
Mimochodem, roční výroba elektřiny v ČR byla v 2017 prý 87TWh, což při 8760 hodinách dává průměrný výkon elektráren 10000MW.
Po celem toku pry projektoval jednu elektrarnu vedle druhe. Kdyby se projekt realizoval voda v Labi by vubec netekla a musela by byt posilana do Hamburku v sudech.
Ale je to eko a nebudeme závislí na Rusovi a uranu.
…nebo na Amíkovi a uranu.
Amík je kámoš. Ten může.
Tak ale ten neni jisty. Bud Amik, nebo Rus. Ale co je jiste, ze budeme zavisli na planete Uran. A to uz je jina. Jestli si to pporad dobre pamatuji, nekde tam sidli Jestirci (nepratele lidi svetla, napr. Astar Sheron). A to je podle me pekny pruser!
To mi připomnělo, jak se v jednom díle Mass Effectu EDI komentovala zkoumání planety Uran: https://www.youtube.com/watch?…
Jo a jeste technicka. Neni to Labe, ale Vltava. Ty nazvy bohuzel dosrali Nemci.
Vím, ale na průtok to nemá vliv :-)
Ale na převýšení ano :)
Pořád zůstává ale ta otázka, kde konkrétně u nás elektřinu brát.
Přečerpávací elektrárny samy o sobě nevyrábějí, jen vlastně skladují a účinnost kolik 60%?
A výroba. V našich podmínkách nám „větrná“ nebo „vodní“ energie moc nepomůže a fotovoltaika-každý dnes ví, že z ekologického hlediska je to blbost největšího kalibru. Kdyby se to nedotovalo jak výkupní cenou elekřiny, tak vlastně levnou výrobou v Číně, tak i ekonomicky je to nesmysl.
Cucat z prstu?
To zni jako nadejna cesta :D
Tvl už se teším až budu mít auto na uran místo nafty… :D
Když může být atomový ledoborec, proč ne atomové auto… je to jen otázka vývoje :)
Ty dve podivnosti nade mnou : Paneboze za co mne trestas, ze musim tyhle voloviny cist …
A opravdu musíš, to sis dal socialistický závazek?
Nechapes filosoficky podtext soudruhu :).
Jestli to není tím, že jsem nikdy nesoudružil :-)