Tak jak to je s tím bočním odstupem při předjíždění?

451 nepřečtených
  • HonzaRez

    Už tu dlouho nebyl žádná hádka a tohle by mohlo vyhovovat i neznámým pravidům zdejší děžurné – tiskovému dohledu…

    Jak situaci vnímají dva nesmiřitelné tábory bejkerů: krajničáři, kteří jezdí co nejblíž krajnice a mají proto své důvody a pruhaři, kteří se drží v půlce svého pruhu a taktéž mají svá dogmata?

    Anketa: Pomůže ten uzákoněný boční odstup?

    20x
    15%
    0 0
    • Georrge  

      Anketa je spatne, chybi moznost – moc se to nezmeni, protoze tak velky odstup casto neni mozne dodrzet bez zasadniho vlivu na plynulost dopravy.

      0 0
    • Velomiwookie  

      Zmeni, minimalne u lidi, kteri si to doted neuvedomovali, coz je naprosta vetsina. Samozrejme za predpokladu nejake lehke medialni osvety… Kazdopadne kreteni na silnicich byli jsou a budou a to na obou stranach :)

      0 0
    • scota  

      Každý nyní bude muset ve vozidle mít schválené měřidlo a při každém předjížděcím manévru ho použít. Každé dva roky bude muset na recertifikaci do Českého metrologického institutu.

      0 0
    • fargo.  

      Asi to chce začít se chovat na silnici tak, jak se má a pak to očekávat i od protistrany. Pokud je člověk od přírody „hovado“, bohužel se tak chová všude. Ať už za volantem, na kole, na tur. stezce, v práci, na vodě…

      0 0
    • pavliczeck  

      Rozumní lidi jezdí (na kole i v autě) bezpečně. Zákon idioty nevychová......

      Není lepší nebo horší. Je stádo idiotů, kteří jezdí na kole vedle sebe nebo na silnici, přitom je vedle silnice cyklostezka. Pak jsou řidiči, kteří záměrně „školí“ cyklisty.

      Tohle bylo, je a bude. Vzájemná tolerance v tomto nikdy 100% nebude.

      0 0
    • Espen  

      90% aut mě objíždí velmi ohleduplně. Překvapivě i kamioňáci jsou ohleduplný. Pro mě největší boty v autě dělají ženy (ne všechny). Kdy pro ně je plná čára zeď, za kterou nemůžou a to předjíždí dost na těsno.

      Hlavně ať se o tom mluví!!!!

      0 0
      • ms82  

        Kamionaci jsou v pohode. Tam, co jezdim pravidelne, tak uz si i vsimli, ze pri blbem vetru to se mnou poradne mava, takze me objizdi protismerem (je tam zasobovaci sklad, takze stejni ridici asi). Dodavky a ridici, „co to jeste stihnou“ jsou nejhorsi. Jet z kopce a jen cekat, jestli to tam ten ridic posle z vedlejsi, je ma oblibena cinnost.

        0 0
        • Mig_all  

          Polští kamioňáci jsou největší čuráci v dopravě vůbec!

          0 0
        • iceduck  

          Aktuálně za kaminoňáky palec nahoru – dnes jeden vytroubil osobák co mě „vychovával“ tlačením ke krajnici.

          Co že sem se u toho zvuku málem po… :)

          0 0
          • mech1  

            Určitě jsem nedojel včera tebe, na kole si to borec (blbec) valil středem jízdního pruhu. Bohužel, i takoví se mezi námi najdou.

            0 0
            • jIrI___  

              Jde vidět, že nejsi pozorným čtenářem B-F, protože bys jinak věděl, že mezi místními je oblíbenou a celkem i rozšířenou prevencí proti těsnému minutí autem právě jízda středem pruhu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Namtos  

        Je třeba, ale z tý skupiny „kamioňáci“ vyjmout řidiče s dlouhým dřívím… Pak ano řidiči MKD ohleduplní jsou.

        0 0
        • AE86  

          Což nebývá moc MKD, a je to celkově hnus. Řidiči honí každou fůru, systémové přetěžování, z PČR a dopravních předpisů mají legraci…

          0 0
      • Gaper  

        Bílé dodávky jsou nejhorší, to mi nikdo nevymluví :D.

        0 0
    • MirosPikos  

      Další zbytečný zákon, a to ne kvůli tomu, že by byl vyloženě špatný (ikdyž, nedělám si iluze, vzhledem ke kvalitám našich zákonodárců…kdoví, co se tam zase podařilo propašovat) ale kvůli tomu, že nebude vymahatelný. Celý proces tak funguje spíš jako osvěta s vyprodukovaným dalším pofiderním zákonem. Tak jako tak, co se o tom mluví, zklidnil jsem se v autě ještě víc. Když vidím cyklisty na silnici, počkám a pak velkým obloukem objedu. Ale beru to čistě sobecky. Nechci někoho zabít.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rokro  

      K tomu vyšel před necelým rokem článek na D-Fensovi.

      https://dfens-cz.com/…ickeho-raje/

      On je sice pan D-Fens hodně proticyklisticky zaměřen, za čímž asi budou zkušenosti s některými našimi „kolegy“ hovady, ale pro zajímavost a k zamyšlení určitě není od věci si to přečíst. Jedna věta za všechny:

      „V podstatě bude stačit, když policie bude číhat v místě, kde je šířka komunikace menší než 3.5 metru. Pak už nehraje roli, jak daleko jel cyklista od krajnice nebo jak široké bylo jeho kolo, protože při takové šířce komunikace nebude legální běžným autem předjet cyklistu nulové šířky a případné svědectví policisty nebo videozáznam bude naprosto postačující k vyslovení viny i v případě, že k žádnému měření nedojde.“

      0 0
      • James.Sniper  

        Jsem se nad tím zamyslel a nenapadá mě jediný důvod, proč by policajti číhali na místě, kde by chytli 3–4 řidiče za hodinu. Hlavně když se mohou postavit tam, kde budou řidiče doslova „řadit“ do fronty na pokutu. ;)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • vilemx  

          Stačí si najít nějakou vhodnou silničku, kde jezdí víc aut i motorek – třeba příjezdovka do Rychlebek, půlka Šumavy, atd. Potom v určitý čas chytnou 3 – 4 řidiče za pár minut… No a protože se dělají buzerakce se zaměřením speciálně na motorkáře, tak se jistě najde i důvod dělat buzerakce pro záchranu cyklistů před automobilovými piráty.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Mateusz  

            Já bych to dotáhl ještě o lvl dál. Na každou cestu, která má úseky užší než 3,5 m bych dal značky zákaz předjíždění cyklistů. Potom by to policie mohla snadno pokutovat… :D To by bylo, aby se nevybralo na nové Defendery pro PČR :D

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • MirosPikos  

      Něco málo k tématu a dvěma stranám jedné mince.

      0 0
      • mantis  

        A to souvisí s prasením aut zhruba jak? Myslím, že se všichni shodují i zde na BF, že i na kolech je nezanedbatelné procento bezohledných tupců, s tím není problém to uznat a nikoho to nepřekvapuje. Otázka je, zda mi to jako řidiči dává právo ohrožovat jejich životy „protože všichni cyklisti jsou šmejdi“…

        0 0
        • MirosPikos  

          Nedává. Některým tu přesto stále nedochází že hovada drží i volant i berany. Tak pro připomenutí tohle jistě stojí.

          0 0
    • orm  

      Pred rokem, mozna vice, byl pripad, kdy se autobusu pri predjizdeni otevrely dvere kufru (nebo tak nejak) a predjizdenemu cyklistovi to useklo ruku. Ridic autobusu byl sprosten obvineni, protoze pry tuto zavadu nemohl nijak ovlivnit nebo predvidat. Kdyby tenkrat platilo 1.5m tak by se to bud nestalo nebo by z toho ridic tak lehce nevyvazl.

      0 0
      • Barak  

        Možná by tak měl cyklista nejakou šanci v obcanskopravnim sporu o náhradu škody. Ale z pohledu potrestání řidiče, k čemu by mu to jinak bylo, že řidič dostal podmínku…

        0 0
        • orm  

          Tomu cyklistovi mozna uz k nicemu, ale ridic autobusu by pak uz mozna nikoho v budoucnu neohrozoval. Takhle muze jezdit dal, protoze se vlastne nic nestalo.

          0 0
          • Barak  

            To je otázka, jestli by to vedlo ke ztrátě řidičáku, jaka by byla kvalifikace.

            0 0
            • orm  

              Nebezpecne predjizdeni (v tomto pripade snadno prokazatelne, protoze ty otevrene dvere urcite nezasahuji 1.5m od autobusu) s vaznym zranenim a dozivotnima nasledkama (amputace ruky). To bych na body nevidel :-), ale je kdo vi, snad se to uz nikomu nestane.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Barak  

                Jde o to, že je zde navíc prvek technické závady, kterou nemohl ovlivnit. Nehledě na to, že, jak už párkrát zaznělo, při vyšetřování nehody se stejně řeší bočním odstup a pro stanovení bezpečné vzdálenosti se používá se stejný nebo podobný výpočet, který je nyní nově uzákoněn.

                Každopádně vím, jak jsi to myslel. Cyklistovi to ruku nevrátí, ale je teoreticky větší šance, že řidič zmizí ze silnice…

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jamin  

      Jasně že se nic nezmění, vymahatelnost nula.

      0 0
    • Finidi  

      No a teď, když cyklista předjíždí jedoucí auto, musí taky dodržovat 1,5 metrů odstup?

      0 0
      • Jamin  

        Jenom když ho podjíždí zprava.

        0 0
      • LM  

        Jak se vůbec na kole správně předjíždí jedoucí auto? Jsem to nikdy nepotřeboval :-)

        Normálně ukážeš levou rukou, najedeš do protisměru, předjedeš auto, ukážeš pravou rukou a zařadíš se zpět před to auto?

        0 0
        • ms82  

          Gestikulujes na nej obema rukama, ze nema na silnici co delat, kdyz se tak vlece a at laskave uhne do skarpy, protoze ficis na KOM z kopce :D

          Bezna situace je, ze me auto predjede pred sjezdem, pred serpentynama dupne na brzdy a pote se celou dobu vlece a ja se mu muzu akorat tak koukat do vsech zrcatek. Predjizdeni v tomhle pripade nema smysl, vzdy se najde dalsi, ktery nechape, ze je cyklista z technickeho kopce rychlejsi. Samozrejme na delsich sjezdech normalni ridici uhnou nebo i rovnou ukazou, v zahranici – coz teda nevim, jestli je tim, ze delsi sjezdy nemame, nebo jestli jsou tam normalnejsi ridici ;-)

          0 0
          • rasto  

            ještě bys na měl chrstnout jonťák z bidonu! a při vracení se zpět zaject těsně, abys ukázal, kdo je pánem silnic!

            0 0
            • ms82  

              Ano, ano! A nevericne zakroutit hlavou, ze tohle se fakt neda ;-)

              0 0
      • mikub  

        Když cyklista předjíždí auto s malým bočním odstupem, hrozí jeho řidiči reálné nebezpečí újmy na životě či zdraví?

        0 0
        • Fazzy  

          Pokud cyklista ten manevr nezvladne, spadne a ridic ho prejede, hrozi mu tvrdy trest za nedodrzeni odstupu. Pri absenci svedku mu nikdo nebude verit, ze byl sam predjizden.

          0 0
    • Gaper  

      Já to vidím takhle: Ohleduplný řidič tě předjel s velkou rezervou už teď. Debilové tě budou skoro-škrtat furt… Nic to nezmění, mělo by se to nějak dostat do podvědomí lidí např. jako uhýbání IZS.

      Nejvíc prdel proti názor je že by měli mít cyklisté SPZ a autoškolu… chudáci nezletilí a děti :D.

      0 0
      • Georrge  

        Bez poradne osvety se debilove ani nedozvi, ze takovy zakon existuje.

        0 0
        • mikub  

          Tak tu osvětu rozjela snad všechna média v zemi, včetně těch ryze motoristických. A to je návrh zatím schválen pouze PS. Jediné, čeho se mírně obávám je, že pokud by senát novelu náhodou zablokoval, vyloží si to hromada hovádek jako: „není nutné mít boční odstup při předjíždění, když zákon neprošel…“.

          0 0
          • Barak  

            Myslím, že se cyklisté trochu precenuji, jako téma, kterému široká veřejnost věnuje pozornost. Většina lidí sotva zaregistruje, že zákon prošel sněmovnou. Stejně tak sotva zaregistruje, že neprošel případně senátem.

            0 0
            • mikub  

              Hele, vcelku mě překvapila, že tomuto tématu se ještě v den odhlasování věnovalo: Idnes, Novinky, Aktuálně, Garáž, DVTV. Už jsem viděl i reportáž na ČT (sice studio 6 ale co už). Pod těmi články byly diskuze s tisícovkou komentářů.

              Něco na mě vyběhlo i na fb (ale jasně, ten ti cíleně servíruje obsah ze sféry zájmu).

              Každopádně, mnohem víc mediálního prostoru, než který dostala iniciativa Romana Kreuzigera za rok existence (tam jsem viděl rozhovor v 53×11, DVTV a zaplatil kilo za samolepku na Krakonošově cyklomaratonu).

              0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              I přes to, že ta úprava platí dost krátce (a ještě ne definitivně), tak jsem zaznamenal na silnici docela posun k lepšímu.

              0 0
    • Dragonfly  

      Tip jak prinutit ridice dodrzovat 1,5m, mozna i vic 

      0 0
      • kubad  

        Nebo taky cesta jak dostat cyklisty z cest úplně

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • HonzaRez  

      Jen jednoduchý nápad, podnikatelský záměr, který se tu už někde letmo objevil: co takhle vyrábět samolepky na zadek auta ve smyslu: Předjížím bezpečně – šipka – 1,5m – obrázek cyklisty…

      0 0
      • Barak  

        To bude zlatý důl.:-)

        0 0
      • jIrI___  

        Něco takového tu už před lety bylo (možná 10–15 let stará záležitost?). Tuším i ve Velu tehdy byla samolepka na auto s piktogramem jaký popisuješ. Ani zákon k tomu tehdy nebyl potřeba :)

        0 0
        • michomin  

          Na první pohled jsem ten nápis 1.5 m pokládal za nějaký hodně cizí jazyk.

          0 0
        • mikub  

          Ví někdo, co se vlastně za tu podporu udělalo? Mimo pár (ne moc zrovna povedených) vystoupení ve sdělovacích prostředcích jsem nic neviděl. A i tato vystoupení byla spíš v reakci na aktivitu jednoho právníka.

          0 0
        • HonzaRez  

          Tak tohle je hodně špatné, takhle bych si to nepředstavoval. Kromě toho, že je to nepochopitelné, málo výrazné, tak tam chabí to nejzásdanější a to sousloví „Předjíždím bezpečně“.

          Škoda, že se toho nikdo neujme…

          0 0
      • MirosPikos  

        No možná se mohli vykašlat na další zákon/nařízení/pří­kaz/zákaz a vytisknout milion stickerů a distribuovat je mezi lidi. Je docela možný, že by to mělo větší efekt. Takhle se o tom pár dní mluvilo v médiích a teď to přemazalo divadlo s ruskými agenty.

        0 0
        • rasto  

          včera jsem zažil na silnicích ohleduplnost, jako snad nikdy (v ČR, 130 km v okolí Kladna). snad ani jeden mě nevzal na kreditku. a to ten zákon ještě není schválen!

          0 0
          • mikub  

            Jen jestli to není placebo efekt ;)

            0 0
            • Velomiwookie  

              neni, vcera to same, stovecka kolem Prahy a odstupy jak nikdy

              0 0
            • Kubajsu  

              Není. V pátek jsem si nebyl jistý, protože jsem jel jen 30km, ale včerejších 170 včetně pár km po I. třídě mi to potvrdilo…

              Změna opravdu razantní.

              0 0
          • Jason Voorhees  

            Kudy jezdíš? Já teď přijel (Kováry, Koleč, Slatina, Třebusice, Okoř, Číčovice, Buštěhrad…) blbejch 40km a oprasilo mě cca 7 aut. Mě to přijde spíš kontraproduktivní, ty co prasili tak budou prasit ještě víc, bo nasrání na „procyklistickej“ zákon, vždyť na silnici nemáme co dělat, že…

            0 0
            • MirosPikos  

              Protože už zapomněli na minulý týden a všichni jedou muniční sklad a agenty výletníky, kteří tu odbouchnou sklad a tu jdou přiotráví Skrypala nejtoxičtější látkou, kterou kdy člověk vytvořil, samozřejmě neúspěšně. Na silnicích se dlouhodobě nezmění skoro nic, pro mě je nejúčinnější řešení jezdit tam, kde není takový provoz, nejlépe po lesních cestách. Ale už i tam to začíná být o život díky 4kolkařům a frajerům na levných MotoX z Číny. Bohužel, na rozdíl od aut na silnici, 4kolky a MotoX nemají v lese kolikrát co dělat.

              0 0
            • rasto  

              já to dával na jih od KD – přes Lány na Nižbor, západ – Rakovník, sever – Mutějovice, Hředle, Nové Strašecí. dnes se chystám po práci na 2 hod., jsem zvědav, jak dopadnu

              0 0
              • Jason Voorhees  

                Tak si můžeme někdy švihnout spolu, ale nevím jestli na to mám, moc rychlý průměry nemam, ale tady není kousek roviny.

                0 0
            • mr.antik  

              Včera jsem jel na silničce obvyklou trasu a přišlo mi že řidiči se vyhejbaj víc. Včetně těch v protisměru na úzké silnici (ještě je po krajích dost bordelu).

              Dokonce i nějaký děti v takovým barevným autíčku z hlasitým vejfukem.

              Takže kromě jedný dodávky velmi dobrý.

              0 0
              • Fazzy  

                To je placebo. Do teď se všímalo je těch co osrávaj, odteď je to naopak. Ale za chvíli se to zase srovná. Většina řidičů ani neví, že jsou nějaký novinky, natož aby se tim řídili.

                0 0
              • ronda  

                Klasika. Nový koště dobře mete (a je jedno, jestli je to už v platnosti, nebo není, prostě se o tom hodně mluvilo). Počkej za týden, dva, všechno bude při starém.

                0 0
                • mr.antik  

                  To je fakt, dobře si pamatuju jak začaly body nebo co a všichni jezdili na 130kmh 110kmh. To byla taková pohodička.

                  0 0
                  • gerrard  

                    :) Taky pamatuju. To člověk první den vyjel do úplně jiné země. A pak za 2 měsíce, jak se zjistilo, že je vše při starém a fízli stejně nikde nejsou, aby sypali lidem body, tak začal divoký západ. :)

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    To není nic pohodička když lidi jezdí předposraně na 50 30, na 70 50 a na 130 110. Naopak je to celkem ******* pro plynulost dopravy a je to semeniště dementů s nabušenýma 3válcema s letícím šípem ve znaku.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Právě to byla pohodička protože tak jezdili všichni, jinak samozřejmě idáelní je jezdit na limitu pro všechny (samozřejmě jsou experti co tvrdí, že přes limit je to ještě plynulejší).

                      Jenže do toho hážou vidle kamiony

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • mikub  

                      A čo to vlastně Kefalín je ta „plynulost dopravy“. Už asi týden o ní pořád čtu. Mnozí (rádoby) odborníci o ní mluví, ale nikdo z nich kromě hromady keců nic neukázal. Všichni ale hentu „plynulost dopravy“ porovnávají s ohrožováním životů. A někteří mají i názor, že ta „plynulost dopravy“ je důležitější, než ochrana zdraví a života.

                      Přitom by se ta „plynulost dopravy“ nejvíce zlepšila, kdyby lidi přesedli na kola a do socky.

                      0 0
                      • gerrard  

                        :) Jeden příklad za všechny. Od té doby co měří v opravovaných úsecích na dálnici, tak tam prudce poklesla nehodovost. Všichni jedou plus mínus stejně nemá smysl předjíždět a je po problému.

                        0 0
                      • MirosPikos  

                        Má smysl to někomu, co autem ujede 100km ročně, pokud vůbec, vysvětlovat? Ale já si tu námahu dám. Budu stručnej.

                        Mě se snad pokaždé, když musím někam autem (rodina ve Znojmě nebo Bratislavě) stane, že potkám takového toho svátečního pilota, co jede mimo obec 70 a obci taky 70 (v obci ho nepředjedu, nejsem prase a mimo obec málokdy, protože jsem sobec a nechci zabít ani sebe ani nikoho dalšího). A je jedno, jestli vidí před sebe 50 100 nebo 1000 metrů. Za ním se začnou auta štosovat a pak je to hra na nervy. Logicky by měl začít ve vhodnou chvíli předjíždět ten, co jede druhý. Jenže ten má načipovanou fabii s úctyhodnými 55 kW. Tady bych výjimečně souhlasil s tím, že má jezdit na kole nebo MHD. Pak někomu dalšímu na 3, 4 nebo 5 místě rupne v kouli a začne předjíždět. Klasicky v místě, kde není moc vidět a v místě, kde se z ničeho nic na cestě v protisměru objeví rodinka na kolech (v lepším případě s reflexními vestami). Okolí Dačic nebo Kunžaku je na to jako dělané. Je zaděláno na velkej a přitom zbytečnej *******. Takhle já chápu tu plynulost dopravy. Jedu tak, abych nezdržoval avšak jedu předpisově. Mám přehled co se děje přede mnou i za mnou a pokud někoho brzdím, uhnu se. Je to jednoduchý a funguje to.

                        Upřímně, těžko bych do Znojma nebo Bratislavy jel vlakem nebo autobusem a vezl s sebou ženu, 3 děti, kola, kočárek a věci na pár dní nebo týden. To je snad taky pochopitelné.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • mr.antik  

                          Tak předpokládám, že tyhle rodinný akce jezdíš v časech (tj přepdokldádám každý víkend), kdy jezdí zrovna většína těch svátečných pilotů.

                          Protože v běžných časech bys byl zákonitě nejpomlaejší, a naopak tě omezovali ti rychlejší co se musí nacpat těsně před tebe.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • MirosPikos  

                            Hele jak kdy, někdy jedu v sobotu, jindy v pátek, přejíždím občas v pondělí dopoledne. Tohle se mi skutečně stává často. Asi jsem trochu zaujatej a víc si toho všímám. Chybějící blinkry a tohle zdržování hodnotím za sebe jako nejhorší věc na silnicích z pozice motoristy. Je spousta jiných prasáren, ale tahle je zákeřná v tom, že když se něco stane, padne to na toho, komu rupnou nervy nikoliv na toho, kdo jel pomalu (schválně nepíšu bezdůvodně pomalu, protože by se mnou chtěl někdo polemizovat o termínu „bezdůvodně pomalá jízda“). Z pozice náhodného cyklisty v provozu, samozřejmě hodnotím nejhorší odstup při předjíždění. Z vlastní zkušenosti vím, že ideální je aby si člověk vyzkoušel obojí pozice (motorista – cyklista). Pak začne o všem přemejšlet docela jinak. Já jsem dřív předjížděl s velkou rezervou abych někoho netrefil. Jednou mi zrovna na cestě Bratislava – Znojmo někdo gestikuloval, že jsem jel málo daleko a pořád mi to vrtalo hlavou, protože jsem mu dával hodně místa. Ale skutečně nevím jestli to bylo metr nebo dva. Od tý doby, krom toho že čekám, až nepojede nic proti (to je přirozený a dělal jsem to vždy vyjma mokrých papírů), tak ještě objíždím maximálním odstupem levým kolem u levé krajnice. Víc proto nemohu udělat, jsem rád, když někdo předjíždí podobně, když mě vezme v klidu o metr, pohoda. Ale když mě někdo zrcátkem chytne skoro za řidítka a ještě jede proti auto, to bych si hlavu ukroutil a těch slovních pojmenování co najdu… dokud ale neskončím ve stoce… „tejkitýzy…“ :)

                            0 0
                        • mikub  

                          Hele, tady se nádherně shodneme. Ty kolony prostě vytvářejí auta, ne kola. Předjet auto je řádově složitější. Předjet dvě auta (protože ten druhý nechce předjíždět, ale zároveň nenechá místo na zařazení) je ještě o řád složitější. Ale, třeba cesta Hradec – Náchod mě naučila, že kolikrát nemá cenu to řešit. Tam to je tak, že když předjedeš náklaďák, jedeš asi 3 minuty, než dojedeš další. Nakonec, když se píchneš za ten první, tak dojedeš jen o pár minut později, odpočatej a bez nervů.

                          S tím nadužíváním aut jsem to nemyslel osobně, ale obecně. Ve většině aut sedí jeden člověk, autem se jezdí i na nákup pro pět rohlíků. Cesty do práce v řádu jednotek kilometrů atd. Řešení ale bohužel není ve stavbě nových silnic a parkovišť. To je jenom v tom, že si každý sáhne do svědomí a řekne, jestli je nutné danou cestu jet autem, nebo nějak alternativně (případně se na ni úplně vykašlat).

                          Jinak s tím nájezdem ses u mě moc netrefil. Například na škole jsem měl brigádku, kde jsem najezdil stonásobek toho co jsi napsal měsíčně (a dost velkou krabicí).

                          0 0
    • Kubajsu  

      .

      0 0
    • Breakpain  

      Chybi mi moznost – je mi to jedno :)

      0 0
    • MirosPikos  

      https://www.idnes.cz/…_domaci_smls

      Diskuzi jsem si seřadil podle hodnocení a pár prvních příspěvků myslím, že ok.

      0 0
      • Fazzy  

        Jo. Rozumně podaná reportáž i několik rozumných příspěvků v diskuzi.

        0 0
    • Kaka  

      Osobně jsem řidič i jako cyklista. V obou pripadech se snazim co nejmin vadit ostatnim – nemam problem za cyklistou chvili pockat, kdyz neni dost mista – nebo autu uhnout, kdyz bych ho zbytecne brzdil.

      Co me ale fakt stve jsou obornici neustale porusujici predpisy – dva „bikeri“ jedouci vedle sebe rychlosti 15 km/h, cyklisti ohrozujici ostatni cyklisty ignorovanim predpisu o provozu na poz. komunikacich (fakt nejsem jasnovidec, abych vedel, ze baba plouzici se na kole rychlosti chuze zacne odbocovat doleva zrovna, kdyz ji zacnu predjizdet… Na kole fakt nejezdim proto, abych mel prumer 4 km/h).

      Pravidla chranici cyklisty klidne – ale prosim i vetsi kontrolu cyklistu, protoze chvatat na cyklostesce ve meste je diky ostatnim bezohlednym cyklistum sebevrazda!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Fran7  

      Jen dodám, že když to zavedli v německu tak pro řidiče jednoduchá poučka, pokud nemůžete přejet celým autem do protisměru a tak bezpečně předjet cyklistu tak počkejte až to bude možné. Tedy i pro policii jednoduché na pokutování.

      0 0
    • Espen  

      Tak jsem konečně po týdnu vyrazil na kolo(silnice). Už dříve jsem na B-F psal, že to s těma autama na silnici není tak hrozný jak se zdá. Většina mě objíždí tak, že se necítím nějak ohrožen. Samozřejmě sem tam mě někdo vezme blíž, než by mi bylo milé, njn.

      Ale co se dnes děje na silnici, to jsem ještě nezažil!!!

      Všichni, doslova všichni mě objíždí min půlkou auta v druhém pruhu. Kamion si přibrzdil a až projelo protější auto, objel mě celý druhým pruhem. Nejblíže bylo jedno auto a to bylo oběma kolama na plné čáře,ale silnice široká.

      Normálně už mě bolí ruka, jak všem mávám, jak mě hezky objíždí :-).

      Takže za mě spokojenost

      0 0
      • rasto  

        moje řeč! stačilo málo, napsat k tomu zákon. pravděpodobně si to řidiči (necyklisti) ani neuvědomovali, že nás ohrožují. nebo jim to necvaklo…

        0 0
    • bernie  

      Někdo tu psal něco o ženách. Do jedného vreca sypat nechci, ale příklad ze včerejška. Okreska /Šlapanice – Ponetovice/ v protisměru traktor, předjede ho jeden osoba k OK, pak už si to říká o pauzu, ale madam ve zrovna méně dynamickém voze do toho stoupání do toho jde taky / místa mi tam nechala tak akorát na krouceni hlavou. Tohle nebylo o bočním odstupu při predjeti, takže znovu a stále dokola: jo je kolo a kolem zůstaneblbec je blbec a blbcem zůstane…

      0 0
    • kejda  

      Dnešní zkušenost, volala mi teď maminka, jeli z Brna do Syrovic, jsou to 70–80+ dědoušci, potkali bandu silniček v oranžových dresech, čtyři vedle sebe, tak se za nima táhli a nakonec je předjeli. Cyklisti je dojeli, urazili tatovi zrcátko, máti nadali do zmrdů a odjeli. Matka ve stresu volala policajty, na místě dokonce zůstali dva svědci, policajti dojeli, ale samozřejmě nebylo koho hledat, neb grupa, jedoucí asi Tour de Brno-venkov zmizela. Sumasumárum naši mínus tak 5 tisíc za špígl a výborná zkušenost…

      Takže, až mně nějaká taková podobná kun*da potká, tak mu rozmašíruju tlamu na kašu…

      0 0
      • LM  

        Z opačné strany:

        Dneska mě v dlouhém přehledném úseku oprasil řidič bílého SUV, který se rozhodl předjíždět roztahanou kolonu aut jedoucí do kopce, zatímco já jsem jel sám ve svém pruhu proti větru ve spodním úchopu z kopce dolů. Musel mne vidět na několik set metrů (pokud ne, tak nemá na silnici co dělat). Když se začal přibližovat, tak jsem se přechytnul do horního úchopu a začal kroutit hlavou, ale stejně se nezařadil do mezery mezi auty a vzal mne na méně než půl metru i když jsem jel úplně po krajnici ##*^^$@#.

        Si snad taky pořídím kameru…

        0 0
        • kejda  

          Ale to bylo v protisměru ne? To se nepočítá :))

          0 0
          • LM  

            Jo, to bílé SUV jelo celej kopec nahoru v protisměru, já jsem jel na kraji svého pruhu proti němu dolů :-/

            Škoda že za mnou nejelo nějaké auto, to by uhnout musel.

            0 0
            • kejda  

              Bílé SUV, to bude beztak nějakej Bavec nebo Med. Jondé Santafe by se asi nahoru tak nehrnulo…:)

              A že tam těch křížků okolo silnice je…

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Espen  

        Takže bude jedno kdo to vlastně bude? Stačí když bude podobný? Vyskočíš z auta a rozmašíruješ mu tlamu.

        Může to být ale oblíbený učitel, co pořádá akce pro děcka i ve svém volném čase. Ale to nevadí, prostě dostane nákladačku…

        0 0
        • kejda  

          Nepochopils. Určitě nebudu hned zítra obtěžovat první skupinu cyklistů, kterou bych teoreticky mohl potkat, i když autem zítra nepojedu… ale nehodlám takové chování tolerovat.

          0 0
          • AgataS  

            Se podívej na stravu na segmenty, kdo tam dneska jel :), sice to je hovadský takovy chování, ale stejně mám pocit, jako kdyby tu chyběla část příběhu.

            0 0
            • kejda  

              Stravu nemám, tak nic. A asi by to k ničemu nebylo. Říkal jsem matce, že to měla natočit, ale ta byla ráda, že vytočila aspoň tu 158. Ono to je stejně jedno, potkávám pravidelně v Brně na městském okruhu peloton Favoritu a je to prostě furt stejný. My jsme závodníci…sere pes.

              0 0
              • AgataS  

                Mě se dneska pokusilo zabít jen pár lidí, takže se to celkem dalo… :)

                0 0
              • gerrard  

                Muzes dat info, kdy a kde to bylo? Se mrknu kdo to mohl byt. Co ti dela peloton favoritu?

                0 0
                • kejda  

                  Zejtra jedu k našim, zjistím víc. Favál mi nedělá celkem nic, akorát moc nechápu, proč musí trénovat zrovna na Bauerce mezi autobusama. Prostě pro tohle nemám pochopení…

                  0 0
                  • macpac  

                    Lidé ve věku tvých rodičů můžou mít už docela problém se senzorickým vnímáním, co je pro ně dostatečný odstup, rozdíl rychlosti a bezpečná situace, může být pro někoho jiného klidně pokus o vraždu.

                    Ulomené zrcátko není žádná sranda, tohle člověk neudělá bezdůvodně. Matně pamatuju z Cyklodiskuze, že za ukopnuté zrcátko vyfasoval jeden účastník roční podmínku, Nick si už nepamatuju, mám dojem, že se živil jako překladatel.

                    0 0
                    • kejda  

                      Jojo jsou staří, může bejt. Naštěstí že nimi jelo další auto, které vše vidělo a taky zavolali benga. Chlap pak za skupinou pokračoval a napočítal 17 kusů…

                      0 0
                      • Esi  

                        No to víš nějaký hrdina který si může dovolit na někoho jen když ten někdo je výrazně starší a ještě jich je hodně. Na normálního chlapa by si to nedovolil protože by dostal okamžitě přes hubu, tak si schladil žáhu na tvých řidičích, hlavně že se jim nic nestalo.

                        0 0
                      • ms82  

                        V Jednote je sila..

                        Je treba si ale uvedomit nasledky, kdyz prestupek spacha vozidlo nebo cyklista. Vzdy to odnese cyklista nebo maximalne lak na autu. Z mych zkusenosti starsi ridici nechavaji nejmensi odstupy, neumi odhadnout rychlost cyklisty, predjizdi, nacez rovnou brzdi/odbocuji vpravo, proste se chovaji celkem nebeznecne (ac neumyslne). Horsi jsou jen dodavky a umyslne skodici dementi.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • deekay  

                          Hele narovinu, pak nemaji za volantem na silnicich co delat. A je uplne jedno, jestli se tak chovaji neumyslne.

                          0 0
                      • AgataS  

                        V kterých místech se to vlastně stalo a v jaký čas ? Od Olympie jezdí docela početná banda, to je tak jediná větší skupina lidí, co jsem našel na segmentech v okolí Syrovic ze včera.

                        0 0
                        • kejda  

                          Špatně jsem matku slyšel, nebyly to Syrovice, ale Senorady, směrem od Oslavan. Před Novou Vsí je semafor, tam ho dojeli, čas 11 40, skupina 17 cyklistů, ten svědek z druhého auta je dojel v Senoradech a spočítal je a pak se vrátil zpátky, prej velice ochotný pán s manželkou. Počkali na policajty společně.

                          0 0
                          • AgataS  

                            Tak sem je našel na stravě :), kdyžtak SZ Týpek píše druhýmu: Jsem měl jet s tebou, stejně mě zanedlouho odpárali

                            0 0
                          • AgataS  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
                            0 0
                  • gerrard  

                    Tam mají sraz a jen se potřebuji dostat nekratsi cestou za mesto. Nic jiného v tom není.

                    0 0
                    • kejda  

                      Však já vím. Bohužel mají základnu na úplně blbém místě, co se týče cyklistiky… proč ji nemají třeba v Modricich:))

                      0 0
                      • gerrard  

                        Tak kdyz tam kdysi staveli Bauerovu rampu, tak tam bylo pole a mlyn nebo co to bylo. :) Ted je to sirsi centrum. Nez bylo ME MTB, tak tu byla na inspekci za UCI nejaka rakusanka. Ta byla uplne u vytrzeni, ze je MTB trat ve meste kousek od centra. Za chvilku uz bude VMO zakopany do tunelu pod cerveny kopec a bude to jedno. Nebo bude novy velodrom a bude se jezdit od neho. :)

                        0 0
                  • gerrard  

                    Každopádně už teď je jasné, že to byli kreténi a ať se stalo cokoliv, tak jim to nedává právo někomu rozbíjet auto. Tímto se za tyto lidi z řad cyklistů omlouvám. Nejsou všichni takoví.

                    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • gerrard  

        Nechces tu historku trochu rozvest, co se presne stalo? Ta historka je tak tezce uveritelna, ze nemuze byt kompletni.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • MirosPikos  

        Na tohle docela dobře pomáhá vozit v autě trubku nebo baseballovou pálku.

        0 0
      • Fazzy  

        To je nesmysl. Ze zdejší diskuze vyplývá, že cyklistům jde jen o sport a nepotřebují si honit ego jako idioti v autech jejichž roli zřejmě museli v týhle situaci zaujmout tvoji rodiče. Navíc jako ti slabší účastníci provozu, mohou v podstatě jezdit jak sami uznají za vhodné a je na ostatních, aby je v jejich počínání ochránili.

        0 0
        • AgataS  

          Mě spíše zaráží názor lidí, že ti cyklisti nemají co na silnici dělat. Bohužel si v tu chvíli ani neuvědomují, že pokud už jede někdo na kole po silnici, tak se z něj stáva úplně stejný účastník provozu a to konkrétně řidič nemotorového vozidla. S traktorem kde kdo nemá problém, ale objet někoho s blinkrem v bezpečné vzdálenosti je najednou neuskutečnitelná záležitost.

          0 0
          • Fazzy  

            Samozřejmě. To je zas druhej extrém. Proto tu pořád poukazuju na to, že blbci jsou logicky na obou stranách barikády.

            S tím opakovaným traktorem.. I ten traktor se obvykle snaží dělat možný i nemožný, aby bylo možné ho snadno předjet a nenarušoval plynulost provozu víc než je nutné. Jeho řidiči si totiž často na rozdíl od cyklisty uvědomují, že díky své násobně nižší rychlosti tvoří pohybující se překážku, čímž nepřímo může iniciovat vznik nebezpečný situace. A přestože se mnohdy snaží, tak na rozdíl od cyklisty nemá možnost se zúžit nebo uhnout.

            A protože jsou idioti na obou stranách a ani jeden z nich často nemá zájem darovat trochu prostoru a komfortu druhé straně, tak se o tom budou obě skupiny do nekonečna dohadovat a nadávat na sebe.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Gaper  

        5 minut na Stravě… dočetl jsem se že do nich najížděl a potom dostali ostřik. V komentářích se dozvěděl že je hledala PČR a stejně si to nechá odemknuté, to je snad ještě větší demence.

        0 0
    • gerrard  

      Taky mam jeden super zazitek kdo zna mapu tak v teto neprehledne zatacce mne vyjel v protismeru nakladak. Nejak jsme se tam nakonec porovnali a prekvapeni on se tam jeste vedle neho vlezl starsi pan na kole. Takze zvladl ohrozit predjizdenim v neprehledne zatacce dva lidi. Pana na kole a mne v aute. Ja uz tu kameru fakt koupim.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pebros  

      Jsem zvědavý jak se to bude hlídat. Hlavně musí být ohleduplní obě strany. Nemám rád když mě auto předjíždí uplně těsně a též nemám rád, když jedu autem, stojím v koloně někde na semaforu a cyklista kolem prosviští div mi neutrhne zrcátko :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ms82  

        Co se Ti stane, kdyz se cyklista otre o Tve zrcatko? Kdyz se otres zrcatkem Ty o nej pri predjizdeni, je to trochu jine.

        A k tomu stani na semaforech, kdyby ridici alespon umeli stat za sebou, bylo by objizdeni aut jednodussi. Cyklista je na semaforu vetsinou rychlejsi a ne za kazdou krizovatkou pokracuje dalnice, ale casto je to jen sprint na dalsi semafor.

        A nez budes reagovat primo na me. Jsem ve meste po vetru stejne rychly jako auta, ale narozdil od nich nemam tak nutkavou potrebu je porad predjizdet. Me zprasi kde kdo, aby za 10 metru brzdil, ja na semaforu radeji pockam vzadu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Peterko  

      0 0
      • Coural  

        Už jsem to do jednoho vlákna dával, ale opakování je matka moudrosti:

        0 0
        • LM  

          Na té první pozici by mělo být SUV :-)

          0 0
        • neminem laedere  

          To je výborné! Budu šířit dále. S humorem za respekt na silnicích :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • ronda  

        Tam mají asi nějaké pravidlo, že mají jezdit metr a půl od aut, ne že ve svém pruhu vpravo.

        Navíc na prvním obrázku nejde o předjíždění. V té souvislosti je dobré si uvědomit, že bude-li na silnici vyhrazený pruh pro cyklisty, nejde o předjíždění a nebude tedy podle novely platit ten půldruhý metr (pouze obecně neohrožování), aby se pak někdo zbytečně nečílil.

        0 0
    • BikeClubKovacek  

      Zatim mam zkušenosti , ze auta mne objíždí hodne ze siroka a kdyz nemají kudyma , tak chvilku počkají ! Přišlo mi, ze jen díky tomu , ze se o tom mluví se situace zlepsila. Mozna mi ten efekt prijde o to větší , ze jsem začal používat Garmin Varia a ten komfort nelze slovy popsat.

      0 0
    • Nachtlauf  
      1. V autoškole už před X lety – během jízd spousta poučení o nutnosti být opatrný v blízkosti cyklistů ze strany učitele. Mezi tím i: „Vždycky počítej s tím, že tam může mít kanál, zvedlej asfalt, bordel. A najednou ho máš dole.“ Vůči cyklistům žádná averze. Čekal bych, že takhle to budou říkat všem budoucím řidičům.
      2. Moje noční cyklojízdy (v čase mezi půlnocí a ránem) jsou tak trochu jiný vesmír. Blikám vzadu, svítím vpředu, mám celoreflexní vestu a jsem vidět. O autech vím už zdaleka. Při dojetí autem odzadu jedu logisch u krajnice. Nikdo z řidičů mne zatím během těch jízd neoprasil. Když mají prostor, objedou mne opravdu velkým obloukem. A v klidu, beze stresu. A máváme leckdy na sebe. Je to samozřejmě logické, ale ukazuje to, že to jde i bez agresivního chování.
      0 0
      • gerrard  

        U nas se jednou srazili dva v noci. Oba meli genialni napad jet potme prostredkem. :) Bez svetel.

        0 0
        • HonzaRez  

          Dobrá historka, píšu si…

          0 0
          • gerrard  

            Tak to ti přidám podrobnosti. Bylo to kolem konce socáče a pokud chtěls svítit, tak bylo jenom dynamo nebo baterka v ruce. No a byla to taková ta černočerná noc, kdy nic nevidíš a tehdy se ještě vypínalo veřejné osvětlení. Borci (oba mladí kluci) se potkali mezi dědinama, když každý jel od přítelkyně ze sousední vesnice. Vážné zranění žádné, jenom oba dotlučení. Dnes už se to stát nemůže, dnes musíš jet za babou autem.

            0 0
            • kejda  

              Nebyls jedním z nich náhodou? :))

              0 0
              • gerrard  

                Ne. :) Ale dělal sem v té době plavčíka na místním koupáku a tam to byla větší drbárna než u kadeřnice. Sem věděl všechno co se stalo. :)

                0 0
        • gollum  

          Taky vím o dvou případech. Jednou dva neosvětlení cyklisté ve tmě, oba jeli přesně uprostřed a jednou neosvětlený cyklista a člověk jdoucí z hospody proti němu někdy kolem půlnoci taky přesný střed silnice. Oboje ještě doba, kdy jediná světla byly na dynamo a blikacky ještě nebyly a světelné znečištění bylo zanedbatelné. Oboje bez zranění a osmička na předním kole (oba případy dost pomalá jízda). V dnešní době to nastat díky světelnému znečištění už nemůže…

          0 0
    • Espen  

      Dnes opět přes dvě hoďky na kole a opět mě všichni velmi ohleduplně objížděli.

      0 0
    • Jason Voorhees  

      …jen tak mezi řečí; dneska jsem jel po dlouhý době autobusem (uplně prázdnym) jednu zastávku mezi vesnicema, tak jsem hodil s řidičem řeč…no nejvíc ho serou dva vedle sebe, jinak je prý ohleduplný.

      0 0
    • makaltom  

      Jedna historka jak už lidem z toho drbe.

      Ve čtvrtek jsem jel v Praze ulicí Radlickou z Jinonic do Radlic. Předjížděl jsem kolonu aut asi 500 metrů a postavil se za první auto čekající na červenou. Postavil jsem se asi metr za něj s bočním odstupem asi půl metr a čekal na zelenou. Řidič postarší pán asi 50 let si mě po 15 vteřinách všiml, stáhl okýnko a začal na mě hulákat „JEDEN A PŮL METRU, JEDEN A PŮL METRU“ tohle opakoval asi půl minuty, zatím mu padla zelená a on si ji nevšímal a stále gestikulovat a křičel. Ukázal jsem na semafor a zavolal na něj ať jede … Na to on zapískal gumama a v zatáčce u Radlic se málem srazil s dalším autem.

      Auto co stálo za mnou a které jsem předjel úplně v klidu.

      Netuším co mu běželo hlavou. Vůbec jsem ho neomezil, … Mrzí mě takový jednání. Jinak potvrzuju, že jak to přišlo na přetřes tak jsou lidi ohleduplnější. Procento blbů, ale zůstává stejné. Za víkend přes 300 km autem a předjeto mnoho desítek cyklistů. Nikdo z nich mě neohrozil a v konečném důsledku ani nezbrzdil. Za to mě málem 3 blbci v autě zabili.

      0 0
      • jIrI___  

        Mít průměrně jednou za 100 km riziko smrti, to bych si to jezdění na kole asi sakra rozmyslel.

        0 0
        • makaltom  

          Ročně mám 10 000km na kole a z toho 7tis po Praze do práce nějaké potyčky jsou téměř na denním pořádku. Naopak mě překvapí, když se nic neděje.

          Tady bylo myšleno, že mě/nás během těch 300 km autem někdo v autě málem zabil svou nebezpečnou jízdou.

          0 0
          • Tom-T45  

            Jak si na ten adrenalin navykneš, tak už nemůžeš jinak. Někdo dělá MMA, někdo jezdí v Práglu na kole :-)

            0 0
            • LM  

              A někdo jezdí po lesích s kopce :-)

              0 0
              • Tom-T45  

                To je proti City bikingu zábava pro těhotné maminy a malý děcka :-)

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • gollum  

        Na Radlické jsou snad předsazená stání pro cyklisty (když nepočítám semafory na začátku), měl jsi se podle zákona postavit před něj… :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.