Přečetl jsem si článek v Reflexu číslo 31 a tak jsem si říkal, že toho pána by měli zavřít za podněcování nenávisti proti skupině obyvatel
Přečetl jsem si článek v Reflexu číslo 31 a tak jsem si říkal, že toho pána by měli zavřít za podněcování nenávisti proti skupině obyvatel
možná by neškodilo napsat něco o tom článku, třeba název a podobně.
Takhle bych zavřel tebe za to, že na cyklistickým fóru křičíš nesmysly, který nemáš asi komu říct.
Můj tip pro tebe: schizofrenie!
Ani ne, mel pravdu.
Ale jinak trosku s krizkem po funuse.
Asi ta nenávist byla podněcována proti jemu, proto ho to tak vzalo.
Napoprvé to neprošlo
V Reflexu číslo 31 byl jen jeden článek? Chápu, že všichni nemůžou mít dobrou vyjadřovací schopnost v psaném textu, ale trochu bližší specifikace by neuškodilo.
Teď už snad
pokračování
a závěr
Tak co čekat od vyhuleného feťáka, že jo. Ale je tam i dost pravdy, ne že ne.
Tak mě by se to taky zdálo rychlý, kdybych byl zkouřenej.
Ale po chodníku by se mělo jezdit jen pomalu. Taky mi vadí, když mě někdo málem sejme, ale taky jezdím po chodníku.
Souhlasím s tím, že mezi cyklisty – stejně jako mezi všema, se taky najde hromada magorů. Ale těžko některý z nich dosahuje kvalit autora ;-)
Tak uz nam tedy konecne reknes, co je na tebe moc? Co se ti na tom tak nelibi, s cim tak nesouhlasis?
Jinak kecy o fetacich ap. mi prijdou znacne ubohe.
Asi máme na věc jiný pohled. Co je na mě moc? Celý článek – to jak je pojatý a co říká.
Jinak – o feťácích jsem nic neříkal.
Asi ano. Z meho pohledu napsano rozumne, ac se JxD snazil klasicky trosku exhibovat.
Osobne se me clanek nedotkl nijak, patrim do jedne ze skupin, ktere vyjmul ze sve kritiky, takze s nim povetsinou souhlasim. Stejne tak s jeho nasledujicima dotazama na mista zodpovedna za budovani cyklisticke infrastruktury. Kdyz jsem videl jake castky tam padaly, tak jsem jen kroutil hlavou.
Asi ho dobře znáš a víc čteš tento časopis, takže jsi už na to zvyklý. Mě tento článek přijde neskrývaně urážlivý a tendenční. Sice udělal pár výjimek, ale vzápětí opět hodil všechny do jednoho pytle a plive na všechny cyklisty jako na celek. Souhlasím, že je tam několik pravd, ale celek je jenom urážlivý výblitek.
*1
Autora clanku JXD nemuzes brat pokazde uplne vazne. Ma takove rekl bych vykyvy pohledu na realitu. Nekdy napise temer odborny clanek, kteremu se neda nic vytknout a je opravdu vecny s logickym nadhledem a nekdy je to takova pitomost, ze si clovek rika, co to tam zamestnavaj vlastne za lidi. Takze to zase tak neres, asi nemel den a nekdo mu ukradl kolo :)
Mě na tom konkrétně vadí ta nenávist. Taky házení všech do jednoho pytle. Mě jako cyklisty, se to dosti dotklo a cítím se být tímto člověkem urážen.
Asi tak nějak.
Upřímně – kdyby stejný článek napsal třeba o Romech, Arabech či homosexuálech, tak už dávno stojí u soudu.
§ 356
Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod
(1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
No vidíš! ;-)
stejně ubohé, jako nám všem říkat cyklouši magoři… jak se do lesa volá… ;-)
Taky rad jezdis po chodniku?
pokud nepřekážím a nevadím chodcům, tak s tím nemám problém – rozhodně si uvědomuju, že jsem tam na návštěvě :))
v každé větě 1 – 3 nesmysly :DDD když chce pokutovat lidi za sportovní oblečení, já bych ho rovnou zavřel jako nebezpečného šílence – co kdyby najednou zjistil, že má v pravačce sílu…:)))
Jo, je to fakt moc! ****** jedoucí stylem „Uhni pyčo, JÁ jedu!! Já mám PRÁVO jet!!!“ a na chodníku ohrožující chodce, je na mne moc.
S článkem naprosto souhlasím.
dolezal je *****, ani to nebudem citat, nervov mam dost aj tak
+1
Žvaní o věcech, kterým absolutně nerozumí. Asi jako kdybych se já pokoušel napsal článek o jaderné fyzice. Čili článek není k naštvání, ale k smíchu nad hloupostí toho pána.
Víš co mě na světě dovede nejvíc naštvat?! Lidská blbost!
O tom, jak pán X uvažuje hned následující článek v témže časopise, hlavně pak jeho závěr.
Ač to s tím panem nesouvisí, ještě v ten den (včera) proběhla TN zpráva o tom, jak si cyklisti zkracují cestu přes chodníky, v důsledku čehož došlo jenom v Praze letos již k desítkám zranění.
Náhodně jsem si pročetl článek , který odkazoval Nitraq. Podle v něm zmíněného DFensova (evidentně JxD alterego) hesla: ‚Kolo nechme pro frustráty, impotenty a teplé představitele místních samospráv.‘ mi nezbývá, kandidovat v komunálních volbách. Ale kde pak najdu, pro samé schůzování a intrikaření, čas na ježdění na kole, ach jo.
A dnes mě dorazil titulek Víkend na silnicích byl krutý obzvláště k cyklistům a motorkářům
Svině víkend, já bych ho …
Líbil se mi komentář:
„Opět naprosto nepřesný titulek článku. Správně měl znít. ŘIDIČI AUTOMOBILŮ OPĚT ZABÍJELI CYKLISTY A ŘIDIČE MOTOCYKLŮ!!! Snad už to konečně pisálci na Novinkách pochopí!!! Přeji pěkný den. :-)“
No motorkari jsou kapitola sama pro sebe… Tam se mrtvej sami viz ten ocas co to pri napojovani stavel na zadni :-)
za mě s článkem celkem souhlas, až na tu část o „nesmyslnosti koncepce cyklistiky“.
Chodnik jasna vec tam vedu kolo vedle sebe pohoda klid ale dneska jedu z prace plnej sil:-) na tachacu 38 dobrej vitr a baba hlopa mne v behne primo pod kolo na silnici aniz by se ta milka ruzova vubec podivala jestli neco nejede, brzda kolo vy smyku a nastesti jsem do korigoval SPD pedalama jinam se v ni a na zemi ( jsem slusny clovek ale zastavil sem a nadal ji do kur… ze nehodlam misto doma zkoncit ve spitale nerakla ani prd a to ji nadavl jeste dalsi clovek kam cumi
A kromě toho, že cyklisti nepatří mezi normální lidi a že chodci nemusí na chodníku dávat pozor, že majitelé psů jsou za své psy odpovědni, že …
Pravda nejvíc bolí, co? :)
tak se panove priznejte, kdo mu prefik starou?:))
Pár zájemců by se myslím našlo :)
Tak tu uz nema, pokud vim.
To by ale nesměla otevřít hubu…
ja myslim, ze by mohla, ale hned se musi ucpat:)
wiki:
Narodila se 14. září 1984 v Havířově, vystudovala magisterský obor psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, od roku 2010 pokračuje v postgraduálním doktorandském studiu dalším výzkumem sexuality uživatelů marihuany.
Ona ho, chudáka, měla jen jako studijní objekt…:D
Podle toho popisu, nebyla náhodou i u Krause? Vzpomínám si, že nějaká holka zabývající se sexualitou feťáků tam byla, ale netuším jestli konkrétně tahle.
Řekl bych, že má celkem pravdu. Některé věci vztahuje k cyklistice místo k tzv. odklánění veřejných prostředků, kde cyklistika byla jenom zástěrka. Ještě zbývá, aby si pisatel vzal kolo a jel se projet po pražských cyklostezkách, z toho by mohl vzejít velice zajímavý článek. ;)
Ale tak já tu jeho frustraci plně chápu. Ženská už mu zdrhla kdy dávno a teď píše, že ani v pravačce nemá sílu…
frnkla mu s cyklistou
Fakt že jo, současný partner
Nasere…:D
haha tak mu treba :D
tak jirkovou postelí prošlo tolik pipek, že je mu asi těžce u ******, že jedna frnkla:)
Tak samozřejmě, že má pravdu (většinou).. Ale kdyby to podal trochu fundovaněji a něco si odpustil, nešlo by říct popel.
Taky mě serou cyklisti, co po chodníku jezdí jak hovada a ještě blbě čumí, že neuskakuju mimo..
Zas druhá věc je ta, že řidiči na silnici jezdí taky jak hovada a nevíš kdo kdy kde a jak tě setne.. Byť jen třeba pár km do práce (náhoda je blbec).
Ten článek je z žurnlistického hlediska dost slabý. Ocitovat tam nějaké etické desatero a pak email od jednoho člověka z iniciativy, to si opravdu moc práce nedal. To celé vyplnil svými názory a vydedukovanými moudry, které snad už nikoho nezajímaj. Tohle není moc kvalitní novinařina.
nahoď příklady kvalitní české novinařiny:)
mladá fronta je docela kvalita, s jejich papírem s prdel utírá jedna radost.
Právo
to si pleteš, to bylo Rudé Právo… :DDD
Hele nevim, já tištěný věci nečtu. Jinak asi Česká televize ale taky to poslední dobou za moc nestojí.
…která ;-)
refllex není co býval a všude je spousta debilů…
tak jirka je v reflexu docela inventář:) akorát udržet si stabilní flek je rok od roku těžší:)
a přitom by stačilo udělat širší okraje cest, nebo trochu zůžit chodníky. Cyklista se tam vleze a nemotá se ani autům, ani chodcům. Bílá čára sice není zeď, ale vzásadě všichni řidiči dodržují jízdu kolem bílé čáry a přes ní nepřejedou, ikdyž je metrový okraj.
Hm, neprokládat to pokutami za cyklooblečení apod. a nezakončit prořezáváním galusek, asi by se s tím dalo i zvětšiny souhlasit. To ten článek degraduje na výplod chorého mozku. To je kvůli čtenosti, nebo co?
Každej, kdo se na něco takového vrhne, by se měl povinně na tom kole po Práglu trochu povozit, aby byl objektivní :)
Při zmínce o hipsterech, co se sotva udrží na židli kavárny, jsem si okmažitě představil pana JX na fixce :))
jezdí autem a doufám, že ne nahulenej:)
Snaží se nejezdit zhulenej. Jede-li někdy zhulenej, hledá způsoby, jak se tomu příště vyhnout. A jezdí stále častěji nezhulenej.
Počkej,jak nám Novinkáři zasolí v reakcích tady: http://www.novinky.cz/…-chodcu.html
Kde se dají sehnat převody, které z kola udělají skůtr? Abych také mohl jezdit padesátkou.
PČR uspořádá pro své motohlídky dohlížející v parcích na cyklisty osvětové školení, kdy je zahraniční odborníci z UCI naučí rozpoznávat galusky určené k proříznutí od plášťů a plášťovek, kterých se to netýká. To by mohlo, včetně výjezdního školení expertů do ciziny a nezbytné konference za podpory EU, stát jen v Praze bratru tak 8 mil. Kč.
Zbavit JxD záměrného ignorantství by asi vyšlo levněji.
A propos: když nám starostka kdysivá nabízela zbudování chodníků v nějaké předvolební akci, usadil ji soused slovy ‚… ale Růženo, k čemu chodníky, přes den tady nikdo není a když jdeme v noci z hospody, je nám i silnice úzká.‘ Tož tak.
Takových článků vychází za rok několik, některé postřehy jsou oprávněné, jiné lehce překroucené, místy demagogie. Řešení to nemá a nemá cenu to řešit jinak, než se snažit chovat slušně.
Sám po Plzni na kole jezdím prakticky denně, dosud bez větších incidentů. Byl svědkem zrodu místního cyklistického hnutí, ale rychle jsem zdrhnul, když se to začínalo zvrhávat do klonu auto*matu.
Silnic se nebojím a jezdím po nich, kde to jde. Po chodníku taky občas jedu, vždy pomalu, abych měl rezervu, lidi neděsil a snažím se i vypadat co možná nejohleduplněji, abych nědělal cyklistům špatné jméno. Občas asi nějakou prasárnu udělám, ale spíš na silnici.
Denně se ale setkávám s lidmi, kteří se chovají špatně, ne-li hůř než já. Pokud je cyklopruh na chodníku, většina chodců o tom neví nebo je jim to buřt, a ještě nejlíp vůbec nevnímají své okolí.
Zrovna nedávno proti mně na stezce pro chodce a cyklisty vyšla zpoza rohu paní s dídětem v náručí. Hlavu otočenou někam za sebe a šla furt dál. Já jel proti ní úplně vpravo, ona šla (z jejího pohledu) na levém okraji. Zastavil jsem cca tři kroky on ní, ale protože jsem čekal, že se přece musí podívat před sebe a uhnout, tak jsem stál v pedálech. No neuhnula a skoro do mě nabourala, když si mě konečně všimla, začla mě v těsné blízkosti obcházet zrovna na té straně, kam jsem si potřeboval šlápnout, protože už jsem ztrácel rovnováhu a neměl místo na balancování. Nějak jsem vybalancoval těch pár vteřin, než prošla, a pak se tam vysypal na asfalt. A reakce paní? Krátce se ohlédla a šla dál.. Jako ano, kdybych si dal nohu na zem hned, tak bych nespad, ale slušné by bylo se zeptat, jestli mi nic není, když už se mi tam tak debilně přimotala, žejo.
Chodci si taky lezou do silnice kdykoli a kdekoli se jim zachce, ani se nepodívají, stačí jim že neslyší auto a jdou (už došlo na pár slovních invektiv z mé strany).
Dost lidí taky nechápe, že na kole se dá i stát, řidiči kolikrát nesmyslně brzdí a pouští mě tam, kde nemám přednost, protože si myslí, že když nestojím na zemi, tak jim tam vjedu, ale jen popjíždím nebo stojím. Taky spousta lídí, když vidí někoho šlapat vestoje, tak si myslí, že se snaží závodit a reaguje zbytečně podrážděně, přitom jedu třeba krokem a stojím kvůli rovnováze.
To jsem se zas rozkecal…
Ale na stezce pro chodce a cyklisty šla pani správně. Tam se vlevo chodí.
Polovina cyklostezek je uplně naprd!
Která polovina?
Ta druhá polovina
Ta větší přece!
Hm, vidíš, to mě nenapadlo. Přijde mi to ale jako blbost – tedy nemyslím, že bys kecal, ale že to tak je špatně, už právě kvůli zatáčkám. Tohle místo je navíc chodník v centru města, kde jen byli líní udělat cyklopruh a tak to tam pustili všechno naráz. Tím spíš, že to má charakterem blíže chodníku než silnici bych tam chození vlevo neočekával. A já třeba na chodníku vpravo chodím, ze zvyku.
Jen mám teda dojem, že pokud máš pravdu, tak jsou vodorovné dopravní značky dost dementní, když tam je kolo i panáček nohama a kolama na stejnou stranu, tedy že oba dva vidíš správně, když jedeš vpravo a koukáš před sebe. Potom by bylo mnohem logičtější dávat panáčky vzhůru nohama, aby se chodci viděli správně, když jdou vlevo..
A i když šla paní dobře, tak já jsem byl taky na své straně, takže zeptat se, jestli jsem ok, by myslím bylo přinejmenším slušné.
Ale o tohle mi v první řadě nešlo, spíš jsem chtěl říct, že nadáváním na netu se nic nevyřeší, stejně čas od času k něčemu dojde a jediný způsob, jak si soužití se spoluobčany úplně nezhnusit, je chovat se tak nějak slušně a smířit se s tím, že občas člověk musí něco překousnout.
Ked sme pri spravani cyklistov.
Nedavno som bol v Prahe. Prechadzali sme sa popri Vltave pri slovanskom ostrove a zazil som ako partia cyklistov iduca po chodniku vynadala chodcom, co sa tam motaju, ved tam je cyklisticky chodnik.
Neviem ako v Cechach, ale na Slovensku pokial by sa jednalo o cyklisticky chodnik tak by mal byt oznaceny dopravnou znackou. Ako som hladal, tak som hladal tak ziadnu taku znacku som tam nevidel.
Netusim, ci fakt sa jedna o cyklisticky chodnik alebo len chodni pre pesich.
Před Slovanským ostrovem přechází cyklostezka z náplavky normálně na Masarykovo nábřeží a dál směrem ke Slávii a Karlovu mostu,žádná cyklostezka tam po chodníku nevede,pouze po silnici.Takže kokoti drevení,plechom pobití :-)
Víceméně má,až na pár nesmyslů,pravdu.Čekal jsem od JXD daleko větší porci pokřivených a zaujatých pohledů na cyklistiku :-)
To prořezávání galusek je blbost, ale jinak s ním v podstatě souhlasím.
Lesklé, slizké trikoty, se poseru :)))
A ještě za to pokutovat, no super. Arbitr vkusu JXD.
Jak složitě a nevkusně popsat elasťákové cyklobuzny.
Se v hokne nudis ze ctes reflex? :)
Neboj, Fanóšu, nenudím. Normálně tento časopis nečtu, ale dostal jsem roční předplatné k tabletu, viděl jsem cyklistika, tak jsem si to přečetl. Asi zase na léta poslední článek z tohoto časopisu. Mohli dat radši predplatné Vela, ale to bych chtěl veľa
Z blata do louze. :)
Nejvíc mi na článku vadí, jak tam zmiňuje, že není potřeba ustanonovat žádný pravidla ohledně chování cyklistů k chodcům, protože ke střetu těchto dvou skupin nemá co docházet. Pan JXD je bohužel ale totálně mimo a vůbec netuší, že naprostá většina městskejch cyklotras včetně těch páteřních vede často po smíšený cyklostezce s chodníkem, kde navíc není často ani oddělená ta chodecká a cyklo část. Ale to on nemůže vědět, když na kole nejspíš nikdy nejel… Přesto má hroznou chuť a erudici se k tomu vyjadřovat. :(
To psal JXD? Řezníka na něj!!! :-))
to je ještě větší sračka než ten jeho článek
Zrovna Reznik a jeho Epitaf (po dlouhe mezere na konci) mne napadl :-))) …neklikal jsem
na odkaz tak nevim co tam presne mas…
Tak to čtu, nejdřív čučím jak péro z gauče, pak jsem nas…nej, na konci smutnej. Ono to totiž není o blbosti autora článku, je to o zadání: „Hele chlapi v hospodě nadávali na cyklobuzny, tak něco napiš, bude to mít u většinový společnosti úspěch“. A smutný to pro mě je proto, že jsem si až do nedávna myslel, že Reflex je psaný spíš pro tu tolerantnější polovinu národa. No asi jsem někde zaspal dobu (a na chodníku to nebylo…).
Tak rikat o Praze ze je prilis kopcovita a take, ze je bajk pul roku nepouzitelny, svedci o autorove prehledu o deni ve svete. Take jeho pohyb se psem, po jedne strane on, po druhe stekavec, mezi nima snura pres celou cestu(pochybuju, ze to byl chodnik, urcite to byla stezka pro oba tymy, protoze prave tohle s oblibou blokuji stekavci s panama)o necem svedci.
Praha kopcovitá je a bajk je pro většinu lidí nepoužitelný pro dopravu ještě víc než půl roku…
Ale je mi jasný, že ve Schwanenstadtu to víš líp.
Ještěže nebydlím v Praze. To bych si vůbec nezajezdil.
Imho je řeč o dojíždění do práce, za zábavou atd., prostě o cyklodopravě a ne o sportovní jízdě.
Tak jsem to i pochopil :-)
V Praze jsem bydlel 15 let, takze mam pomerne dobrou predstavu, jak to tam vypada. A taky mam jinou predstavu o tom, co to kopec je. A jiz tenkrat nas jezdilo celorocne dost.
Tak si prosimtě ještě jednou přečti co jsem napsal.
Já to čet, i v dalšim čísle pak ty rakce. Nějak mě to nevytáčí, ale vede mě to přesně k tý myšlence, proč je potřeba neustále šířit nenávist a dále rozevírat nůžky mezi dvěma už tak dost znepřátelenjma stranama. Nevim no. Každopádně reflex klesá čim dál níž (pozoruju už delší dobu) a znám i dost lidí co si ho za poslední čas přestali kupovat, nebo zrušili předplatný. A já ho teda taky už kupovat nebudu.
Když odhlédneme od toho kdo to psal a jak a proč to napsal, tobě nevadí cyklisti na chodnících?
Mě teda jo.
Zhruba jednou denně mám chuť jí někomu natáhnout za jeho naprosto bezohlednou jízdu.
no jasně,když jede rychle a nebezpečně, ale taky mi vadí chodci co lezou do vozovky bez přemýšlení, řidiči aut co nedávaj blinkry, žebráci co tě zastavujou kvůli drobnejm, segwaye, pejskaři, lidi s deštníkama, lidi co telefonují v tramvajích a restauracích, lidi co svačí v MHD, bruslaři se sluchátkama, včelaři a posunovači (:-)) Ale nejsem mediálně známej pisálek a hlavně se nepotřebuju nikde exhibovat. Normálně dokážu i s těmito vyžít v klidu a vzájemné úctě.
souhlas
To neděláš dobře, Jaromíre, mít konzistentní postoj je známka nikoliv panku, ale dospělého ducha…
Přesně jak říkáš – pokud někdo není schopen mít určitou míru úcty a tolerance, nemá ve společnosti co dělat. Natožpak šířit nenávist.
A ano – vadí mě hovada nejenom na chodníku!!! Taky občas přejedu kousek po chodníku, ale chovám se tam jako návštěvník a ne jako pán všehomíra. No a vo vo vo vo tom to je ;-)
Proste okurkova sezona, tak bylo treba trosku rozhybat vody, zvysit navstevnost stranek atd.
za mě maj teda –1 a to rovnou na celou , i neokurkovou, sezónu.
No, já si tak nějak nemůžu pomoct, ale vyhulenec má ve spoustě věcí pravdu…
…
přidám s dovolením pohled z trošku jiného pohledu. Kromě kola jezdím enduro, sjezdil jsem s ním evropu a dostal se s motorkou do končin i hodně vzdálených. Mnohé lokality byly navíc takové, že já ustrašený čecháček z Česka, kde jsme papežštější než papež při potírání „offroadismu“ jsem měl strach, že byť mám startovní číslo, na rejdech tabulku s průjezdy časových kontrol, tou neskutečnou krajinou jedu podle šipek a nejsem tam sám, že mně musí buď začít honit vrtulník s termovizí a nebo mně na horizontu rovnou někdo zastřelí.
Enduro bývalo v česku doslova rodinným stříbrem. Reprezentanti na Jawách byli hýčkaní, zpravodajství z šestidenní bývalo první zprávou v brankách, bodech, vteřinách. Pamatuju doby, kdy při tréninku, kdy jsme pilovali v těžebních prostorech v úvozových cestách v beskydech, nás se zájmem zastavovali lesníci a prohlíželi si na čem jedeme…
Všechno se to začalo lámat po revoluci. Tuším v roce 93 se měla jet šestka v Brně s centrem na autodromu a v okolních lesích západně od Brna. Ekoteroristé se ozvali a bylo po šestce… Šestidenní se tedy u nás pak už jela jenom jednou a to v Jablonci 2002. To že jsme se škrabali kdesi v Krkonoších kolem sjezdovky, to už byla jenom labutí píseň. Jinak opět ekoteroristé zaúřadovali a například veškeré vodní toky přes které se mělo jet, musely být přemostěné. Jezdci z venčí tomu podniku dali posměšný název „kukuřičná rallye“. A hlavně – offroadoví motocyklisté se šmahem stali desperáty, podle postoje veřejnosti někde mezi pedofily a drogovými dealery… Jak už to tu někdo psal – naráz všichni v jednom pytli.
Ale jak jsem se s motorku dostal i jinam, tak jsem zažil i jiné věci. Třeba ve Francii – kousek od Alp. Národní park. Přijeli jsme s motorkama na vozíku k budově se strážci parku. Oni prohlédli motorky co se týče úniku provozních kapalin, zkontrolovali tlumivky výfuku, jestli mají lapače jisker. Zaplatili jsme každý asi 70E za týden. Vzali si doklady, ofotili. Nafasovali jsme buzerantské reflexní růžové vestičky s čísly a poučení: bílé cedule jsou pro vás motorkáře, žluté pro bikery, modré pro pěší. Někde se stezky kříží, někde jdou souběžně. Tam mají přednost chodci a cyklisté. Za jakékoliv vyjetí z trasy – pokuta!… Za celý týden jsme venku nepotkali JEDINÉHO strážce parku! Motorkáři se totiž hlídali navzájem: jednou jsem od hospody vyjel bez vesty a tu si nacpal do ledvinky u pasu. Po 500 metrech od hospody mně protijedoucí málem zkopali z motorky za jízdy!
Chci tím říct jediné: skuhrat na špatnou pověst a nadávat těm, kteří nechtějí rozlišovat, ale chtějí chodit po chodnících ve městě beze strachu, že je někdo sestřelí, je blbost! Nadávat těm, kteří to takhle pojmenují (JXD) je taky kravina! Jediné co pomáhá, je na té pověsti cyklistů pracovat sám a usměrňovat ostatní, by se chovali jak lidi a ne jak hovada. Doporučuju začít třeba od svých dětí…
Já bych spíš řekl, že tady nejde o skuhrání nad špatnou pověstí, ale o to že si někdo dovolí v mediálním prostředku urážet a špinit pověst někoho a vyzývat k nenávisti!
Ale já taky neskuhrám nad špatnou pověstí! Víš ty co? – mně je to ve vztahu k enduru už úplně u zadele. Je mi to jedno.
To nad čím ty se pozastavuješ je to, že si někdo dovolí navádět městskou policii k proříznutí galusek. Inu – to já bych byl ještě ostřejší!
To že se někteří z nás co drží rodla v prackách chovají jak bezuzdné hovada je fakt. Fakt taky je, že nemůžeš nikoho nutit, aby rozlišoval mezi slušným cyklistou a hovadem. Jestliže si řekneme, že po chodníku se NEJEZDÍ, tak pokud na kole jede absolutně krokem puberťák vedle pěší slečny a valí jí při tom klíny do palice, asi by moc nikomu neměl vadit. Ale pokud zkrátka mají spoluobčané spíš zkušenost s těmi, co parkem po chodníku mezi kočárky a důchodci o francouzských holích lítají nadoraz stylem Abdužaparov, někdo zkrátka logicky – díky povšechné zkušenosti, zkopne z kola i toho tokajícího puberťáka…
nemůžeš nikoho nutit k trpění podobného chování. Jediné co můžeš udělat, je vlastníma silama přispět ke zlepšení (eliminaci hovad) a tak zajistit větší oboustrannou ohleduplnost. A nebo si toho všeho – hovadského jednání jednotlivců na obou stranách, nevšímat.
Hm, zajímavá myšlenka. A když tedy nemůžu nikoho nutit, aby rozlišoval mezi slušným cyklistou a hovadem, může někdo nutit mne, abych rozlišoval mezi slušným a hovadským spoluobčanem jistého nejmenovaného etnika??
To jen tak kupříkladu. (Přičemž jak vypadá ten poměr slušný/neslušný v oněch dvou skupinách a jaká je míra nebezpečnosti těch neslušných v každé z těchto skupin ať si rozhodne každý sám.)
Nebo slušným a neslušným příslušníkem bílé rasy? Pak už zbývá jen vlastníma silama přispět k eliminaci hovad, teda všech, protože hovada a nehovada nemusím rozlišovat, tak je eliminuju všechny.
No právě. Takže tudy cesta asi nevede.
:-))))
Chceš mi tvrdit, že většinová společnost rozlišuje mezi slušnýma a neslušnýma cikánama? :-) … Pár jich znám. A když si stěžují jak je to nespravedlivé, odpovídám: „sorry, ale nejdřív si musíte udělat tak trošku pořádek sami mezi sebou a pak čekat nějakou změnu u majority… Jinak to nepůjde“…
Ptám se: co je na tom divného?
Kdo je ta většinová společnost? Jo vlastně taky nebudeme rozlišovat, kdo je rozlišuje a kdo je nerozlišuje.
No a začínám se v tom ztrácet…
Ale jdi ty brepto…
Pokud to bude tvůj soused, tak budeš schopen hodně dobře rozlišovat, jestli je to slušný nebo neslušný cikán. Což je to podstatné.
Nojak to mám já, na tom nesejde. Já tu psal o postoji majoritní společnosti: ta se v globále na zmíněnou minoritu dívá obecně jako na neslušné!
PS: abys věděl že vím o čem píšu a nejsem kavárenským multikulti ideologem – já jsem ze Vsetína.
Jedni se rozčilují, že je někdo hází do jednoho pytle a nerozlišuje, ale sami to dělají také, když sami nerozlišují, kdo je rozlišuje a kdo nerozlišuje.
Aha, to mně nenapadlo! Je tady ještě zakladel vlákna? :-))))
Jenže on nechtěl zavřít všechny novináře, ale jen toho jednoho dotyčného.
Protože nerozlišuje… Otázkou je zda on rozlišuje.
Je, ale ne pořád. Musí taky pracovat a vychovávat děti, aby se nechovali jak hovada ;-)
Z toho plyne, že nejdřív si tedy mají cyklisté a jezdci na kolech udělat pořádek mezi sebou? Aby je necyklisté a nejezdci tolerovali a akceptovali?
Bingo!
buď, a nebo se teda na negativní reakce ****** a nezakládat rozhořčené diskuse o hanebném článku vyhuleného pěšího JXD :-)
No tak pokud by to bylo v rámci určité skupiny lidí, kteří se znají, tak jistě lze někoho upozornit na nevhodné chování. Ale takto? Obávám se, že s takto pojatou kolektivní vinou či kolektivní odpovědností nemohu souhlasit. Proto se cítím být, jako člověk využívající k pohybu i jízdní kolo, panem XD urážen.
Mel by sis nekde stezovat.
Co takhle zaloba? Odkaz na vhodny paragraf uz tu nekde padl.
Ale prosím Tě. :-)
Sorry, ale konečně normální reakce.
A protože jsem se přesně takhle bezmocně cítil i ve vztahu k enduru, kapituloval jsem. Je to přesně jak píšeš. A možnosti má člověk jenom dvě: buď jak DonQuijote bojuješ s větrnými mlýny a cítíš jisté zadostiučinění za každičký, byť dílčí úspěch a nebo na to sereš, protože by ses musel zbláznit…
Chápu, že se jistě našlo v té době dost nenávistných článků, týkajících se pohybu motocyklů v lese.
Mám jednoho kamaráda, který po lese na enduru jezdí. On tvrdí, že jízda po lese na kole a na motorce vyjde na stejno. Bytostně s ním nesouhlasím. Kdysi, jda lesem cestou-necestou, kolem projela skupina motorkářů. Pomyslel jsem si o nich své. S žádným z nich bych se radši nechtěl znát osobně. Ale nebudu kvůli nim přece urážet všechny na motorce jezdící lidi.
Ja nevim, co te stale urazi? Sam tam psal vyjimky, kterych se to netyka.
Osobne se me jeho clanek nedotkl naprosto nicim a s 90% textu plne souhlasim.
Jestli vyjde jízda na motorce v lese nastejno s bajkem jsem měl možnost vidět v Adršpachu. Tři týpci na enduro motorkách (nejspíš to moc neuměli) při jízdě do kopce turistickou pěšinu změnili na rozoranou rýhu, kde místy byly 40cm díry. Takhle nevypadají ani sjezdové tratě po dlouhodobém ježdění.
Idioti.
Kde je ale jenom zákaz, je jedno kam vjedou, mají to za stejné prachy… když se teda nechají chytit.
Jo. A jsme přesně u toho, co jsem popsal v tom příspěvku nahoře (Francie) ale mohl bych psát dál – byl jsem třeba na pozvání ve Švédsku. Je to o nastavených pravidlech. Ale pokud jsou pravidla taková, že je všechno zakázané, tak to mimojiné třeba zrovna ty tvoje enduristy nutilo kolem vás proletět jak prasata. Proč? – protože klidně mohl být mezi váma třeba policajt… Není to omluva. Je to spíš vysvětlení.
A zároveň platí – v rámci ohleduplnosti a tolerance k jiným zájmovým skupinám, kdyby měli kde jezdit legálně, nemuseli by smradit po hřebenech a turistických stezkách. Jedním dechem ale taky dodám, že idiotům kteří na hřeben (jsa z Beskyd) vyjedou o víkendu, o prázdninách za slunného dne, bych nejradši urval kule až u samé ******. Na rozdíl od tebe mám k tomu přístupu ne jeden důvod, ale dva. Ten druhý je, že právě díky nim a jim podobným jsou všicni enduristi za prasata…
No a úplně stejně se dívám i na ty idioty z článku JXD.
Vždyť mají kde jezdit legálně. Můžou jet do Rumunska, na Ukrajinu… Rusko by neprojeli všichni enduristi z Česka dohromady za celej svůj život ani z poloviny atd. Tak proč by měli jezdit u nás, když se většina shodla, že je v lese za barákem nechce?
Ale to vůbec neřeš! Nebav se o tom… nevíš o čem to je. Já například opakovaně zažil, jak mně z mého vlastního pozemku fakoval nějaký zajebaný pražský nebo brněnský lufťák (jednou lufťačka – před vlastníma dětma mluvila hůř jak dlaždič). Ale tohle není až tak zásadní, tyhle si pošlu do řiti sám. Horší je, když ti v tom brání úřady. Opakuju, ne že jsem se já s někým v souladu dohodnul, že nechci za barákem v mém lese nechci motorky! Nějaký idiot, či spíše skupina idiotů rozhodla, že nechci motorky ve svém lese… Až tohle pochopíš, přispívej k tématu dál. Díky!
Myslím, že já to na rozdíl od tebe chápu. To čemu ty říkáš „Nějaký idiot, či spíše skupina idiotů rozhodla…“, tomu ostatní říkají demokracie. Pokud se ti nelíbí jak rozhodují, řekni jim to a nevol je (a vysvětli svůj názor i ostatním). Jiná cesta prostě není – většina rozhoduje. Pokud volit nechodíš, tak drž hubu a krok.
No, mně opravdu nemusíš dávat lekce z demokracie. A to že to chápeš, tak o tom nepochybuju! Chápeš to po svém.
Takže to shrnu: zaonanoval sis, ohromil obecenstvo brisknim ostrovtipem, zaprskal na motorkáře, zavtipkoval na téma Rumunsko, Ukrajina a přidals Rusko. Tímto ti tleskám a za zůčastněné ze srdce děkuju!
No a tímto bych to uzavřel.
Umíš číst mezi řádky. Já taky vyrůstal za bolševika, takže to taky umím. Pro ty, kteří to neumí to přeložím – bathed v podstatě napsal – „karlinere, máš pravdu, no, ale úplně zadarmo ti to nedám…“
Neznáš moji exmanželku? Ta taky trpí syndromem posledního slova :-). A k té pravdě: jestli sis to tak přeložil, máš jednoduchý a krásný život. Popravdě? – závidím ti. Ono – i v Bibli už se o tom psalo…
Hele, ten starej for s exmanželkou a jejím posledním slovem pořád téměř dokonale funguje, když si chceš zajistit poslední slovo sám. Beru to, uznávám a nechávám ti ho :-)))
A teď sis to posral. Ti bude chodit každý večer tůrovat motorku pod okno …
To, že máš les ještě neznamená, že je to tvoje výsostné území na kterém můžeš třeba odpálit atomovku. Smiř se s tím, nebo les prodej…
Já si to vyřešil, neboj. Ke spokojenosti všech zůčastněných – pěších, cyklistů, ve stanovené dny motorkářů a v neposlední řadě i lidí kolem mně – starousedlíků. To že do toho občas strčí někdo rypák a jsou to vždycky takoví ti důležití, co necahli za hlavou ruch velkoměsta a oblažili hory svojí přítomností za účelem odpočinku, to už je jenom takový folklor, se kterým si vím rady. problém je, že tohle není ani zdaleka to, čemu by se dalo říct systémové řešení. Nicméně jak už jsem tu opakovaně psal, tohle už neřeším. nezaslouží si to ani jedna strana sporu. Stačí to takhle?
Ne, musíš uznat že jsi hajzl a špína chlap, když neuznáváš vládu lidově demokraticky rozhodující. A navíc chceš po svým pozemku jezdit na motorce, no kde by jsme to byli, kdyby si každej takhle chtěl dělat co se mu líbí na svým, lepší je přeci dělat co se mi líbí na cizím… :-) Jenom tak reju.
Nj jako vlast ik lesa si v nem muzes delat co chces bez ohledu na lesni zakon. :)
… ne. Ale v okamžiku, kdy při tréninku sedí všichni na motocyklech s TP a RZ, ty jako vlastník lesa nabonzované policejní hlídce řekneš, že to není trénink, ale lesní práce. Stejně jako když si někdo jezdí po zahradě travní sekačkou. Je to podlé, hnusné a nečestné, ale je to funkční.
les není zahrada, podobně jako dálnice není závodní ohruh…
Bezesporu. Ale funguje to.
Dobre:)
A dobře děláš! Že jsem špína, co nedá na názor ekologů z velké i malé vzdálenosti, to je bezesporu důvod, že se jednou budu smažit v pekle.
aby ses spíš nesmažil v lochu s černým ptákem v análu s takovým přístupem k zákonům, autoritám, spoluobčanům, přírodě atd…
Už to mám! – přesně na tebe jsem tu čekal!!!!!
Tak možnosti na enduro tu nějaké jsou. Např. autocrossové a motocrossové tratě, když se tam zrovna nejede závod. Pak třeba v Berouně vojáci dřív dělali „bahna“ a ten prostor je celkem velký. Prostě místa, která už stejně motorismem poničená jsou.
Stejně je na enduro vhodnější jiný typ terénu než na kolo.
autocrossové a motocrossové tratě jsou vhodné na enduro?
Proč ne ? Za sucha i pro jezdce bez skillu.
a co je pak na tom endurovýho?
No to, ze jedes na enduru, to da rozum:)
Ale zajezdit si tam silnici, to by byl jinej adrenalin.
Peklo:)
Já to viděl na vlastní oči na prologu na Erzbergu. Bylo to fakt neříditelné :-)
Myslel jsem to tak, že jsou možnosti, kde si na enduru/krosce zajezdit. Ne vyloženě nějakou endurance adventure disciplínu.
Zatáčky tam jsou, takže „zadriftovat“ si tam může a skočit si je tam taky většinou kde.
Na tom tvém fullu můžeš taky jezdit po sídlišti, nějaký schody tam sjedeš . . .
Dovolil bych si to utnout již v začátku.
Nikde jsem nepsal žádné nadávky/stížnosti na motorkáře jezdící po lese. Pouze jsem napsal, že tu jsou určité možnosti (dle mého názoru vhodnější než les z důvodu nešetrnosti terénních motorek k přírodě), kde si na endurech zajezdit na nezpěvněném povrchu.
No, neštrnost terénních motorek… To je tak trošku urban legend…
zvířata dělí na kořist a predátory. Spadá-li živočich do kategorie kořisti, rozhodně mu vadí méně objekt blížící se s obrovským řevem, než neslyšně se relativně rychle přibližující „predátor“. Žádný predátor se totiž ke své kořisti neblíží se zvukovým varovným doprovodem! Protože mám celkem solidní možnost srovnání, tak jedouce na motorce se mi srnci chechtají ze dvou metrů do xichtu bez pohybu, kdežto už jsem párkrát na kole ve sjezdu málem objal na smrt vyděšeného paroháče. jednoduše řečeno: smrtelnému nebezpečí – predátorovi, se mnohem víc podobáš ty na svém kole, než uječená dvacka v otáčkách. Podtrženo sečteno: nejvíc hluk v lese vadí lufťákům z města, kteří si přece přejeli do lesa odpočinout… Nic proti tomu, ale pak by bylo dobré nazývat věci pravými jmeny.
zahrábne a pak logicky „járkem“ tekoucí voda sebou odnese dolů spoustu kvalitního svršku. Diskutabilní to ale je. Ono totiž když motorka vjede do úplně volného terénu a udělá jenom tu jednu relativně plytkou načechranou drážku, klacíky, listí, jehličí a vůbec všechno co sebou dešťová voda odnese, tuto spolehlivě zacelí. Jiná situace ale je, pokud je drážka projetá „na hluboko“ vícekrát. No, pokud se jí jezdí furt, je z ní na více místech žumpa. I taková drážka se zacelí. Sice jí to trvá déle, ale i to se spraví samo. Když se někde objeví fotky z lesa, dokumentující bestiální jednání motorkářů, povětšinou to bývají svážnice, před x- léty do hloubky dvou metrů zařízlé těžební technikou, kterou navíc využívají kromě motorkářů i další návštěvníci lesa… Samostatnou kapitolou jsou oholené kořeny většinou smrkového porostu ve svazích. Jejich fotky vypadají opravdu tragicky… Ale každý odborník na toto téma ti i jako zarytý ekologista nakonec kývne na to, že mnohem větším problémem dnes v česku ve vztahu k tomuhle problému jsou koníčkáři. Když se totiž odplaví zemina od kořene, tento buď zaroste dál a bezchybně plní svoji funkci a nebo uschne a jeho funkci nahradí jiný kořen. Byť je v tomto případě stabilat stromu narušená, není to nic proti tomu, když koníci kolem stromu „našlehají“ bláto do hloubky půl metru. I když je kolem půda uschlá na troud, v tom inkriminovaném místě je regulerní bažina. Strom uhnívá a padá… Tato zájmová skupina je ale z lesa vyháněná jen někde – tam kde problém narost do opravdu olbřímích rozměrů a působí obrovské škody. Faktem je, že se o tom moc nemluví… Podtrženo sečteno: eroze je velká problém. Velkám problémem je ale bohužel také na samotných hřebenech hor (vzpomenu ze svého okolí třeba stezku Kasárna – Portáš) a tam ji způsobují cyklisté. myslím že je jenom otázkou času, kdy se začne zatahovat nebe i nad námi (počítám se mezi cyklisty). To jak se příroda chová k motorkám narušené krajině – třeba po velkých závodech nebo v podobných areálech jaký jsem popisoval ve Francii, je tam všude krásně vidět: stačí oblast na rok, dva uzavřít a používat na aktivity třeba vedlejší údolí… Po roce není vidět, kde se jezdilo…
z motorek v české republice, kde v každém údolí pod kopcem je dědina a dolů po řece průmyslové centrum, přičemž každičkým údolím vede silnice, je zkrátka hledání problému za každou cenu. V době kdy motorky musí splňovat euro5 a některé dopředu mají i euro6, přičemž pod kopcem se topí uhlím a vozový park má stáří 15 let, to je zkrátka nesmysl… Co se úniků provozních kapalin týče, z motorky může uniknout tak maximálně tlumičový olej a to co odpadne z řetězu. Srovnej si to prosím s bajkem…
…
Tohle všechno co tu píšu jsem snad nastokrát probíral se spoustou i nesmírně inteligentních lidí, kteří se motají kolem CHKO a světe div se – dávají mi za pravdu. Tisíckrát jsem takto argumentoval v okamžiku, kdy jsem pořádal nějaký závod… Opět protějšek tu bez výhrad, onde s částečným nesouhlasem téměř vždy souhlasil. Obecně ale je ve společnosti nálada zcela odmítavá. Proč? – doba si to žádá…
zadna doba si to nezada jezdit v CR v lese na krosce je prasarna na to ti zadnej argument nestaci krom toho je to zakonem zakazany
Tak jestli je to jediný argument, pak ok :-))))
a co by jsi chtel jako dalsi argument? Pokud mas krosku mas i legalni moznost si na ni zajezdit v terenu v CR… tady to neni jako v Rumunsku nebo nekde dal na vychod kde mas odlehly oblasti kde nikdo ani nevi za tam jsi …
No pak mi teda vysvětli jednu věc: komu teda enduro vadí? – přírodě? … no to Rumunsko je taky příroda! Lidem? – to Rumunsko je podle tebe „odlehlá“ příroda! … :-) … Takže lidem! Pak akorát nechápu to pokrytectví, že se schováváte za přírodu a ekologii :-)…
A jestli lidem a ne přírodě, tak to jsem v klidu. Trénuju si ve svém a jestli se o návštěvníkům mého lesa nelíbí, ať se táhnou rekreovat jinam. Já je k sobě nezval. Díky!
ja se za nic neschovavam jen se ti snazim vysvetlit ze pro enduro(jezdeni ve volnem terenu) jak tomu rikas ty nejsou v CR vhodne podminky duvodem jsou lide a priroda…proto plati jiz zmineny zakon … pokud jezdis ve svem lese OK ale i na tvuj les se vzathuje lesni zakon … je potreba si uvedomit ze CR nema takovou rozlohu jako jako treba to Rumunsko a dalsi staty va východ kde zase neni takový problem vyclenit mista kde je legalni ve volnem terenu jezdit pokud vubec neco takoveho maji
sam jsi tu psal ze nekde na zapade kde jsi jezdil maji prisna pravidla ok jsem taky pro aby tu vzniknul nejakej park pro krosky ne jen okruhy ale pak je tu dalsi problem kdyz to cast motorkaru nebude respektovat chapu je jizda ve volnem terenu je skvela jen ji musis praktikovat jinde
Moje řeč. Není nad to se prohnat po lese na čtyřkolce s pořádným laďákem. Doma ví už deset minut před příjezdem, že mají chystat večeři :)
co máte furt s těma „laďákama“. Víš vůbec, co to znamená?
A komu to vadí? – tobě nebo srnkám a zajíčkům – březňáčkům? :-) Specifikuj! :-)
tak podle tebe zakaz vjedu motorových vozidel do lesa smysl nema ???
Já tu někde něco takového napsal?
Ochráncům.
čeho? :-)
Nevím, vyargumentoval jsi mě.
:-))))
… a při tom já fakt žádný bojovník za enduro nejsem. Jenom poukazuju na to, co se stane s komunitou, když si neumí udělat pořádek mezi svýma. A že mezi enduristama těch hovad je!
A pak taky píšu o tom, jak strašně těžké se z té mediální masírky vymanit. A taky bohužel o tom, že ten plošný zákaz může padnout klidně i na mtb ve volné přírodě…
jo souhlas jen je celkem propastnej rozdil mezi dopadem na prirodu a lidi jizda na krosce a MTB
… to je věc názoru…
Ještě jsem neviděl přírodu zničenou od motorky. Snad pár rádoby erozních rýh, které se svým rozsahem nedají srovnat s běžnou činností lesotraktoru.
Prostě enduro se v lese dokáže dostat prakticky všude a to ty milovníky přírody a zvěře na posedech prostě štve…
Lze se jim divit?
Ono na každého je něco:
Ale můžou naprosto cokoli…
Ale můžou všechno, protože je to tradice, mají vliv a tak je na to zákon, je to lidová zábava…
Ale můžou všude, protože kůň je přírodnina a tradice že…no a taky je z to slušnej kšeft…
Ale je jich málo, neumí si získat vliv, tak jsou mimo zákon…jsou prostě momentálně v tom lese navíc.
ty mas v hlave taky peknou bramboracku :( reakce na scotyho
To už jsou zase erupce na slunci?
Během odpoledne už třetí „B-F starej pes“, co netuší, k čemu jsou šipky…
ty tam jsou porad :) a ty sipky jsem nikdy nepouzival :) to mas pravdu
A jseš si fakt jistej, že to platí i v dnešní době, kdy si „krosku“, případně čtyřkolku může koupit za pár šupů každej vymaštěnej pepik?
Nechal bych jezdit jen homologovaný rozsvícený endura. Pro crosky jsou dráhy, to je jinej sport.
Čtyřkolky bych do lesa nepustil vůbec.
to vis doba si zada sve
Dovolil bych si podotknout k bodu 3 (resp. k jeho závěru), že je tam ještě motorový olej který, u těch starých střepů, co se sem natahaly z Německa apod., může unikat, když je majitel lempl a radši dolívá olej než aby přetěsnil dekl ( nebo může někde urvat výpustní šroub ).
Dále se může stát, že to frajer někde složí a přetrhne o něco hadičku nebo prorazí nádrž a pak tedy může dojít k úniku benzínu.
A tak to bezesporu!
Všechny tyto fiktivní případy za 30 let dají dohromady sotva desetinu toho, co vyteče z průměrnýho lakatoše za dva dny.
Celým tvým příspěvkem se nese jasná myšlenka, můžu dělat bordel, protože Franta od vedle dělá ještě větší (koňáci, průmyslové zéony atd.) Prý plašení zvěře a nejáké kecy o predátorech :-D Holuba ve městě nevyplašíš ani brokovnící, protože jsou na hluk zvyklí, to neznamená, že lesní zvěř neutrpí stres a dezorientaci při úprku o život před tvojí mašinou predátor nepredátor.
To že máš fatální problém s pochopením psaného textu a navíc ještě z těch špatně vyhodnocených informací domýšlíš „mezi řádky“, tak to už jsme řešili…
Musíš mě omluvit, taková snůška sraček se těžko čte, natož na ni reaguje…
Mě se líbí jak bojuješ proti bathedovi, že si ve svým lese nesmí dělat nic nezákonýho, ale pokud si ty budeš na silnici určovat pravidla už je to v pořádku…
Jako která pravidla například? Co to blábolíš?
Tak si poskládej na co reaguješ s čím souhlasíš a s čím ne. Jestli to na tebe není moc složitý…
Podívej, já pamatuju doby, kdy se dalo normálně domluvit s hajným a lesákama, a ano – uvnitř CHKO. Tam kde probíhala těžba se za jistých podmínek dalo jezdit a trénovat. Rychlost člověk nabere na krosové trati a nebo klidně na vlastní zahradě na kolečku 100–200metrů dlouhém… Akorát člověku z toho po 20ti minutách jebe…
Tehdy to fungovalo tak, že tam kde se zrovna dělalo se dalo jezdit úvozovýma cestama, ve svahu který byl vyholený si člověk mohl udělat x těžkých výjezdů. Tohle se jinak fakt trénovat nedá: kořeny, volné šutry, hluboké koleje, bláto, … Vždycky jsme to měli tak, že se jezdilo pouze a jenom ve všední dny o víkendech pouze když bylo hnusně… A zásadně jenom 100–150 metrů pod hřeben, abysme neotravovali případné pěší na hřebeni. V okamžiku kdy se v lokalitě objevila výsadba, konec!
Tohle všechno postupně skončilo tím, jak se po horách začalo pohybovat mnohonásobně víc lidí než dřív. Kdo pamatuje třeba doby zkraje devadesátých let a už tehdy jezdil MTB, tehdy jsi ujel po Beskydech 50–60km a nepotkals živáčka. No a samozřejmě se na tom konci podílí i tlak ze strany ekologistů…
To co se děje na horách teď, je důsledek plošného zákazu. Už jsem to tady popisoval mockrát. V ilegalitě jsou všichni a paradoxně je enduristů stejně jako cyklistů dneska taky x-víc, než dřív. A to je velký problém…
Tak jak píše kolega, tlačit enduro do motokrosových areálů je totéž jako nutit MTB jezdit po sídlišti. Jestliže ale u MTB jsou někde nějaké restrikce, ale na 99% chodníčků, stezek a cest se jezdit dá, u endura je to přesně naopak. A fakt je, že v česku defacto není oficiální areál kde by se legálně jezdit dalo.
No, četl jsem teď, že v Rusku bylo mistrovství světa v tankovém biatlonu. Taky by čeští vyznavači této disciplíny měli dostat právo trénovat v lese. A po pár jejich trénincích by měli enduristi docela solidní terény, ne? Možná by stálo za to spojit síly.
Ale já nechci do Ruska. Neplánuju to. Stačí mi to tady, doma, ve svém.
Existuje něco, čemu se říká management chráněných území. Spousta našich CHÚ jsou bývalá vojenská cvičiště, tam se nehnojilo, moc nebordelilo, ale jezdily tam tanky a dopadaly granáty. Druhy, které se tam vyskytovaly plošně (minulý čas je dost na místě), se jinde téměř nepotkaly.
Poté, co armáda utlumila činnost, opustila většinu svých příměstských cvičišť, ovšem už pod „ochranou“. Bez pravidelné a masivní tankové devastace jde přírodní hodnota do kopru, cvičiště zarůstají.
Potíž je ta, že moc ekologistů je taková, že v podstatě nedovolí jakýkoliv, natož razantní zásah. A všichni jsou rádi, že není žádný rámus, vyjeté koleje a vůbec to vypadá pěkně přírodně a úhledně.
Ideální stav bych viděl tak, že by se typicky dvacetihektarové a větší cvičiště rozdělilo na poloviny/ více dílů, v každé by se jezdilo jeden rok, pak by zůstala v klidu. Management by v enduristech a čtyřkolkářích zadarmo dostal to, kvůli čemu území chrání. Enduristé a čtyřkolkáři by zadarmo dostali to, po čem prahnou. Jen by museli respektovat klidový režim vyčleněných území, což by mohl a nemusel být problém.
Takže úkol zní jasně, dvě dávky. 1) zbavit média a státní správu ekologistů a 2) provést náležitou odbornou osvětu o blahodárném vlivu poškozování povrchu cvičišť na zachování druhové pestrosti.
I nějaké granty a peníze z EU by se na to vyštrachaly.
Jo, dal by se dohledat článek tuším někde ze západních čech, kde naopak motorkáře vítají v takovém prostoru s otevřenou náručí… Oni totiž zajistí to, že se oblast nezaplevelí a zůstane tam relativně bohatá flora. jenže – toi je jeden z tisíce zodpovědných, který nepodlehl davové hysterii…
Ale jinak děkuju za normální příspěvek. Myslím že jsi jako jeden z mála pochopil o čem tu píšu: plošný zákaz nic neřeší. Jenom generuje Jánošíky…
Bohužel, jak už bylo napsáno, se stoupající životní úrovní vzrůstá počet majitelů – a tím potenciálních uživatelů – (nejen) terénních motorek.
Morfologie a relativní roztříštěnost souvislých lesních komplexů spolu se značně rovnoměrným rozložením malých sídelních celků + relativně dobrá dostupnost z měst větších vyvolává, ve spojení s popularitou houbaření a skomírající lidovou myslivostí, dilema, které nemá snadné a rozumové řešení. A k politickému řešení, které by mělo být opět plošné, není vůle. Protože podle zákona do většiny chráněných území nesmíš vkročit mimo cesty a turistické značky.
Samozřejmě, jakmile by se povolila jízda v některých chr. územích, ihned by se objevila skupina, která by se domáhala/praktikovala jízdu ve všech. Takové křivoklátské pleše nebo Božídarské rašeliniště by to opravdu potěšilo.
Ještě mě napadá, že by šlo si vytvořit mnohasethektarový areál v rekultivované části hnědouhelných dolů. I na to by se dala získat dotace.
Jen se pro ilustraci podívejte na nechutné tahanice okolo NP Šumava a VÚ Brdy. Ekologisté vs. politici s pochybným (věcně i časově) mandátem a správci polností, na kterých shodou okolností pěstují stromy, do toho navrch pár developerů.
Obávám se, že nebýt masívního rozšíření záliby a vlaštovek typu Rychlebky a Smrk, tak ještě pár let, a biking by čelil také hrozbě plošného paušálního omezení, třeba od lobby koníčkářů. Enduro motorky mají v tomto ohledu tu nevýhodu, že potřebují, v porovnání s bikem, větší plochu, krom toho je enduristů, v porovnání s bikery i koníčkáři, pořád málo. Sice dost na zákaz, ale málo k účinnému tlaku k prosazení zájmů a řešení problému.
Ona to asi není reakce přímo na tebe, ale zazněl tu argument (a ty ho cituješ) – stát prodává motorky a kasíruje DPH atd. a pak mi neumožní na té motorce jezdit. Podle této logiky – když si můžu koupit ropný tanker (a stát si vezme DPH a clo), tak mi potom ten stát musí umožnit si ho šoupnout třeba na Lipno?
Stát mi umožnil koupit si (za zdaněnou mzdu) silniční kolo, vyinkasoval DPH, takže by měl mít silnice v takovém stavu, abych po nich mohl bezpečně jezdit :-)
No jak ropný tanker, to nevím. Ale absurdita toho přístupu se naplno ukázala na jiném vodním prostředku a to na vodním skůtru. Nepamatuju si přesně letopočty a hledat se mi to fakt nechce. Ale uživatelé vodních skůtrů se dostali do naprosto absurdní situace, kdy díky zákonům opravdu neměli kde svoje skůtry užívat. Po několika nátlakových akcích se jim podařilo situaci změnit: tj. dosáhnout ústupky ve smyslu ůne všude" ale „alespoň někde“.
A totéž by měli dokázat enduristi.
Já se v tomhle angažoval víc jak 15 roků a je to naprosto marné…
Aspoň v něčem stát funguje tak jak má..
Asi jste na to měli jít jinak, jak jsem popisoval výše. Tedy nikoliv „my chceme“, ale velmi kvalifikovaně „uděláme pro vás“.
:-) tohle všechno proběhlo :-)))))
Mě ten přístup nepřijde absurdní, přesně naopak.. Jednak se tak většina chrání před nezodpovědnejma pakama se smrtícíma zbraněma v rukou (vliv na okolí vynecháme) a druhak nikdo zájemcům o koupi vodního skútru, tankeru nebo enduro mašiny nedrží pistoli u hlavy a neříká jim – „MUSÍŠ SI TO KOUPIT“, jestli mi rozumíš.
… stejně tak tebe nikdo nenutí, aby sis koupil kolo, kterým otravuješ život pěším (a ne že ne…). Ale to se dostáváme do úplně jiné roviny – je to diskuse o svobodě jednotlivce a oklikou zase zpátky u tématu schopnosti empatie, respektu k okolí, toleranci a slušném chování. To o čem ty tady mluvíš s takovým despektem, může být klidně pro někoho naprosto zásadní… Je to tvůj boj.
A copak já si stěžuju, že nemám kde na kole jezdit? Tohle vlákno je zaplavený tvým brekem, jak je stát hnusnej, že tě nenechá jezdit na motorce kudy chceš a že dřív, za bolševika, jsi byl ve Svazarmu a mohl sis jezdit kdes chtěl, protože se to vždycky „nějak domluvilo“…
Já že si stěžuju? Kde to je? :-))))) jsi v pořádku?
Na toto by se dalo argumentovat tím, že endura jsou schválená pro provoz na pozemních komunikacích, tudíž s nimi kde jezdit máš.
Edit: už se to tu blbě řadí- byla to reakce na karlinerův příspěvek.
Neřadí se to blbě.
Ad. masívní rozšíření záliby: ty to popisuješ jako výhodu, já se spíš bojím toho, že to bude smrt a když ne smrt, tak minimálně soumrak MTB v česku. Zkrátka a dobře mám strach, že ten tlak na vytlačení mtb z volné krajiny na vyasfaltované cyklostezky kolem řek brzo přijde…
Nepřijde brzo, už tady nějakou dobu je. A když ne vyasfaltované, tak aspoň značené cyklotrasy.
to samé na Češíku v Hradci Králové, jednou za rok tam najedou vojáci s tanky a jinou technikou, zablbnou si, rodiče i děti maj na celej den o zábavu postaráno a všichni jsou spokojení. A místnímu ekosystému to udělá jen dobře.
Problém je, že endurista nemůže trénovat jen jednou ročně :(
Potíž pro tuhle společnost v téhle všeobecné hysterii je, že je pro ni problém tohle umožnit třeba dvakrát týdně a to 6 měsíců v roce… Tohle samo o sobě by bohatě stačilo!
Já jsem fanoušek military a chtěl bych zase dvakrát týdně někde střílet z minometu a soused si koupil Lancastera a chtěl by si cvičně 2× týdně shazovat někam bomby.
Podle mne už ten svůj pláč nemyslíš vážně a ze všech si tu děláš jen srandu.
Doporučím ti Sýrii
Já ti taky k enduru doporučil Rusko a Rumunsko. A najdi si, jak jsi zareagoval.
No a já ti doporučil Sýrii, protože s tímhle debilním vyháněním jsi začal ty :-)
Je z toho veřejná veselice, rozrytý trávník a podrcené keře jsou odpadním produktem, v tomto případě naštěstí žádoucím. Ale když v rámci ochranářských opatření kvůli larvám dřevokazného hmyzu ořezali v rezervaci (tuším u Pardubic) vzrostlé vrby na oku nepoučeného nelahodící torza, byl oheň na střeše. Spořádaní občané a TV Noha jaksi nepochopili, že rezervace je tam kvůli jakýmsi dotěrným odporným hmyzákům, které nikdo z nich nikdy neviděl.
Ahoj,
mohl bych tě požádat o názor na tohle ?
Ano.
Díky
tak predevsim MTB v lese neni zase takovej problem i ve vetsim poctu jako krosky.. vzasade jde o hluk, smrad a likvidace lesni hrabanky nebo vubec povrchu… chapu tvoje rozhorceni ze stat vybira penize za prodej motorek a za povinny ruceni a pak ti takazuje na ty motorce jezdit, ale musis si uvedomit, ze CR ma velkou hustotu osidleni a nejsou tu odlehle casti kde by se mohla pocetna skupina motorkaru rozprchnout jsou tu motokrosove okruhy kde se muzou vyradit a pokud chteji do volneho terenu musi vic na vychod
o lidech, toleranci a ohleduplnosti.
po těch létech bojů chladným.
u horských kol…
ad 4. – má to mnoho společného, motorky dělají hluk, smrdí, spotřebovávají benzin a vozí se na nich páprdové, co nemají fyzičku na kolo. Enduristi navíc potom na pasece zakempují, vožerou si huby a nechají po sobě bordel, krosaři si vožírají huby a bordel nechávají aspoň v campech.
:-)
jak to tak vypada tak je asi nejak dusledne monitorujes nebo jsi byl primo snima :))) ze se tak vyznas jinak s tebou vzacene souhlasim …
Takže jste tam byli s karlinerem spolu? :-O
jako na srazu motorkaru v lese ?? :)))
Podle Tvé poslední věty v předchozím příspěvku to tak vypadá, no.
to ze s nim souhlasim jeste neznamena ze s nim jezdim na lov enduristu do lesa :)
Jen aby!
Tvl, zkus se nekdy svezt na enduru a pak neco povidej o fyzicce.
… nevysvětlíš :-)… Takových už jsem viděl… Po deseti minutách odpadali s naprosto mrtvýma rukama :-)))). A co takhle nějakých 6–8 hodin na klasice? :-)
:-)
je to jak říkáš..
Akorát si vozíš prdel. Nuda.
To asi neprojde. Vzájemná všenáprava je v nedohlednu, viz video a odezva ve vláknu ‚… srpen a kladivem‘. Brečíš evidentně na špatném fóru.
Ale já právě nebrečím! naopak jsem se některým větám v Reflexu upřímně zasmál! :-)
Ještě jinak. Tvrdím, že v každé větší skupině se nějaké to hovado najde. Přesto si nedovolím na žádnou skupinu veřejně kálet a šířit pomlouvačné a nesnášenlivé nesmysly. To je podstata dobrého vzájemného soužití. Proto se chovám tolerantně ke všem skupinám. Ale současně (jaks to koneckonců napsal sám s tou ochrannou vestou) to vyžaduje taky aktivní přístup, a to jednak výchovou svých dětí a sebe, a jednak upozorňováním na chování hovadských jednotlivců (!), kteří se snaží tolerantní soužití narušit. A to jak jednotlivců ve vlastní skupině, tak mimo ni! To je to, o čem mluvím.
S endurem tady opatrně, je tady dost fundamentalistů, kteří by tě za to klidně nechali pověsit.
No právě…
Kdo s čím zachází…
a bude už jenom hůř:
Na silničním kole mimo města strávím spoustu času.
Zákony a předpisy máme ucházející, jejich dodržování a smysl je věc druhá.
Paradoxně bych začal léčbu v autoškole. Každý vyjukaný žák by povinně odjel dvě hodiny po městě v běžném provozu na kole s úzkými plášti. Jak se chovat ke kamionu a proč se chvílemi jeho řidič chová podivně, třeba při odbočování do úzké uličky, to v autoškole (aspoň mně) řekli. Navíc kamion je jaksi větší, tomu každý uhne. Doufám, že po vlastní zkušenosti by se choval jinak.
Jak se chovat na kole je teoreticky ve vyhlášce popsáno, ale se stavem povrchu komunikací je to mnohdy neslučitelné. Takže i slušný cyklista se nevyhne úplně tomu, aby se choval v mírném rozporu s přikázáními.
Zásadní věc je, že jak se chovat k cyklistům v reálném provozu se v autoškole nedozví skoro nikdo, vyjma pár obecností. Třeba to, že má cyklista překvapivě rychlý start, že na kruháku klopí a jede i rychleji než auto, že ze serpentin má jinou dynamiku, takže není slušné předjíždět ho před zatáčkou a pak před ním brzdit, že po rovině jede třeba 40 a nezdá se to, že krajnice je v 80% případů pro kolo nesjízdná a proto jede v jízdním pruhu, že při jízdě z kopce a odbočení vlevo nebude dlouze ukazovat, protože k brzdění potřebuje obě ruce, že když se zvedne a ohlédne, bude nejspíš následovat ukázání a manévr do jízdního pruhu …
Ono si to časem sedne. Vidím to na Lounsku, tam je s místními jedno nedorozumění za rok, dokud se o prázdninách nezvýší ‚cizí‘ provoz a ti řidiči to nemyslí špatně, oni jen nevědí, co a jak.
Ostatně soudím, že tak, jako byly v televizi a na bilboardech kampaně pro chodce, měly by být stejné i pro cyklisty. A ne jen se slečnami s košíkem na řídítkách na cyklostezce.
… jsem se zase rozepsal.
Moc hezky napsáno. Jen s tím sednutím jsem skeptik. Myslím si, že si to nesedne. Že naopak bude hůř. Tak nějak mám pocit, že lidi se k sobě navzájem chovají čím dál hůř.
To je věkem ;-)
Ještě mi tam chybí předjíždění před a na přejezdu, kde cyklista potřebuje změnit stopu a být na koleje co nejkolměji. Ono si to sedne.
Zrovna tohle mám pocit, že nechápe vůbec nikdo. Dokonce jsem došel tak daleko, že jim před přejezdem i ukážu, ať vědí, ale ve většině případů to je k ničemu, protože prostě nebude nikdo zpomalovat :/ A představa položit se před akcelerující auto mě většinou donutí zastavit a počkat. Mě to zdržení 10s nezabije, divím se, že ostatní řidiče ano
Ale sedne, časem. Znám to z „moravského“ Sajgonu – Břeclavi.
Vidíš, mně pak i jako cyklistovi přijde bezohledný vůči ostatním, i když vím proč to dělá, že jede žiletkář uprostřed jízdního pruhu, protože tam je rovný asfalt. A to v úseku kde u kraje to ještě jakž takž u kraje jde, jen by třeba musel trošku zpomalit. To že za ním je kolona ho netankuje. A to je v tom úseku jeden ze sta a stejně si myslím, že vyrobí nasranost řidičů co tam zrovna za ním jedou na všechny ostatní cyklisty.
… místo toho, aby proklínali údržbu silnic.
Za sucha si troufnu na hodně, za mokra a na sněhu ten risk skulit se někomu pod kola nestojí za to. Tehdy zbaběle volím první bezpečnou stopu, ať počkají.
Jestli chceš, nafotím nejzajímavější úseky krajnice a jízdních pruhů I/16 Mšec-Řevničov, cyklokros se vším všudy, zkouška odvahy i pro mnohé jezdce na biku. Nebo lépe – doporučuji projet si úsek v obou směrech. Je celkem přehledný, ale pokud tam nejsi dnes a denně a všechny díry a hrby neznáš, jsem zvědav, jak daleko od kraje a jak rychle pojedeš. V jednom místě je dokonce na krajnici nastříkaná výstraha před nečekanou brázdou.
A finta s ufrézováním vytlačeného asfaltu na krajnici je jedinečná, povrch je zdánlivě sjízdný, ale ve skutečnosti pro cyklistu ne, navíc se v něm drží spousta prachu, na kterém nezatočíš ani nezabrzdíš.
Podívej se, kolik aut jede po okreskách dobrovolně po své straně. Nikdo, vyjma míjení náklaďáku nebo autobusu. Proč? Krajnice je v mnoha místech nesjízdná, tedy skoro všude.
Proč bych se jako cyklista měl chovat jinak? Někdo mě dojede, auto má kola s kontaktní plochou třeba 4×20×2 cm, pružení + tlumení, na běhounu centimetr gumy, tlak 2,2 bar. Já mám možná 2×0,5×1 cm, 2 mm gumy a 10 bar. Kola v ceně mých zápletů si ten, kdo jezdí po okreskách, na auto nepořídí, obutí vyjde asi tak nastejno.
Jakmile mi to krajnice dovolí, rád na ni uhnu. Když někdo musí předjíždět hned, nechť dvěma svými koly ráčí navštívit protější krajnici (ve stejně žalostném stavu), pořád mu ještě dvě na relativně pěkném asfaltu zbudou. Možná bude na předjetí muset z 90 zvolnit na 70 (kéž by).
Ale máš pravdu, bezdůvodná jízda středem pruhu mě u (nejen) silničních cyklistů také štve. Zase si říkám, že ne každý má na to vybavení, vůli, techniku a peněženku, aby si mohl dovolit jezdit po kraji.
+1
Na ježdění po kraji našich silnic minimálně fulla ;-) Polní a lesní cesty mají často lepší povrch.
Mno, co je na tom špatně vlastně? Podle zákona je cyklista řidič, se stejnými právy i povinostmi jako ostatní, kromě jiného musí přizpůsobit rychlost a způsob jízdy stavu vozovky. Pokud tedy usoudí, že při pravé krajnici je stav vozovky natolik špatný, že mu neumožňuje bezpečnou a plynulou jízdu, logicky zvolí tu stopu, která mu vyhovuje (samozřejmě, že ve svém jízdním pruhu). Nebo má snad jet pangejtem?
Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. … nikde tam nevidím, když si cyklista myslí že to je pro něj lepší může si jet jak chce.
tak v autě taky vymeteš každej kanál, že.. :)
Tak on to samozřejmě ví a chápe, ale proč se nepohádat, když to nic nestojí :-)
Ne, když tam je volno kanálům se vyhýbám, když není zbytí holt přes nějaký přejedu. Ale pro tebe je zřejmě na kole normální jet po městě prostředkem, protože stejně každých sto metrů je dekl od kanálu ať si ti ostatní počkají. A pak se divíš, že jsou řidiči nasraní, ale to bude každopádně tím, že to jsou netolerantní hovada. Ale já zapomněl na to máš přeci právo a ostatní ať počkají. Na silnici se přeci můžeš dělat co chceš bez ohledu na zákon o provozu na pozemních komunikacích. :-)
No podle zákona máš sice stanovený pravý okraj vozovky, ale co to ten okraj je už ne. Navíc, podle zákona, si máš počínat na vozovce tak, abys ostatní neohrožoval. V tomto případě to podle mě znamená, že musím zvolit takovou stopu, abych co nejméně musel měnit směr a rychlost jízdy (slovy zákona). Takže sice pak budu auta omezovat, ale ne ohrožovat.
Stejně se chovají i řidiči a proto vidíš ve vozovce vyježděnou pravou stopu v takové vzdálenosti od okraje, že nepřejíždí přes kanály. Takže se držím v této stopě. Nikde není napsané, že cyklista musí jet víc po okraji vozovky, než auto.
Přesně tak, pravá vyjetá kolej je nejbezpečnější stopa pro cyklistu. Nějaké řeči o nasírání řidičů jsou pěkný blábol – silnice s rozbitými krajnicemi jsou většinou vedlejší, úzké, takže předjetí cyklisty nepřipadá v úvahu, pokud proti něco jede. Tím pádem může být řidiči úplně jedno, jestli cyklista jede prostředkem pruhu nebo 10 cm od krajnice… jestli tohle někoho nasírá, tak nemá na silnici co dělat.
+1
ja jezdim většinou prostředkem, protože si narozdíl od ostatních umím vybrat trasy kde žádný auta nejezdí. :)
+1
Příště si sebou vemu na Buk mapu a ukážeš mi ty trasy ;-)
Imho jsi v životě neřídil auto ani jsi nejel na žiletce. Ještě je tedy 3.možnost – že schválně meleš kraviny.
Tak fajn, urážet umíš a teď zkus nějaký argumenty, proč silničář jedoucí ve městě odpoledne za největšího provozu uprostřed jízdního pruhu aby se nemusel vyhýbat kanálum a asi dvacetikilometrovou rychlostí není bezohledný hovado, ale bezohlední jsou naštvaní řidiči asi dvaceti aut za ním. Ještě bych rád věděl, jak jsi přišel na to, že jsem nic takovýho neřídil. Jen abych se poučil jak správně takový věci vydedukovat?
Netusim jak vypadala ta zminovana situace, ale zkusim to ze sve pozice.
Obecne nejezdim uprostred, ale tak metr od krajnice, coz staci i na vetsinu kanalu a kdyz ne, tak uz ta „myska“ doleva neni tak vyrazna. Navic pokud to jde, tak v okamziku kdy slysim ze uz me auto predjizdi a mam kam, tak mirne uhnu doprava. Samozrejme mimo mesto kde to dovoli krajnice jedu radeji po ni.
No a proc to delam :
tak te proste ignoruji a klidne te liznou o 10 centaku plnou rychlosti.
bordelem, tak se budu z pohledu ridice chovat mnohem nepredvidatelneji, nez kdyz si drzim svoji stopu, jedu v podstate konstantni rychlosti a chovam se transparentne.
mensi sance ze te sestreli. Navic je tam vetsi prostor kam pripadne uhnout, kdyby bylo nejhur.
kolo, telo a mysl ;-)
Zaver : Nemam nejmensi duvod nekoho umyslne zdrzovat a jeste si ho vozit za sebou, Taky pokud se jedna treba o serpentiny, tak v okamziku kdy vidim ze by to slo ( coz je driv jak ridic ), tak ukazu ze to jde a necham se predjet, za coz i pomerne dost ridicu nasledne podekuje.
Na druhou stranu se ale nebudu omezovat vic, nez je to nezbytne nutne a riskovat svoje zdravi a investice. Ono kdyz uz si nekdo tu prdel v aute veze, tak se mu nic nestane na ni sedet o trochu dyl ;-)
Já chápu hlášku vlastní bezpečnost, ale tak nějak mi to příjde už krapet přehrocený, to už bych si jako řidič měl pořídit OT 64 a jezdit jen prostředkem, protože se se mnou může utrhnout krajnice.
No zase to vem statisticky … kolikrat se s tebou utrhla krajinice a proti tomu si vem kolikrat jsi potkal na silnici diru, kanal nebo ****** ;-)
Já na tebe kašlu, čteš jenom to co chceš a i z toho mála mi přijde, že chápeš stěží polovinu. Taková diskuse nemá smysl. To, na co se ptáš máš jen v tomto vlákně zodpovězeno a vysvětleno od lidí s praxí několikrát.
Ja se ptal ale tebe. I kdyz jak koukam na vetsinu tvych reakci jde ti jen o to nekoho urazet ale vlastni odpoved v tom svym kyblu vytvorit nedokazes.
OK.
+1
njn, zrovna tohle místo je předurčeno ke koexistenci – blbě se objíždí, jet újezdem mezi autama je spíš o život i pro zdatné bajkery. Když jsem těmi místy projížděl, tak jsem přes Kampu také párkrát rád jel. Navíc je to tam dost široké pro soužití.
:) dobyto to, hnedje jasno. reflex, co dal?