pokud vím, tak u letadel gramařili vždy :-)
Jo, ale teprve teď tam prdli karbonovou sedlovku xD
uplne vzdy ne az tak moc. klasicka tezka vojenska technika. bombardery a transportni letadla?
vždy !!!
čim lehči tim potřebuješ menší výkon na to aby to letělo,takže gramaření je alfa a omega v letectví :-)
no a neni to jedno, kdyz to ma sest motoru a nalozis do toho nekolik desitek tun bomb, jestli tamhle bude mit nosnej drak o ctvrt tuny vic nebo min? jako gramareni ale takovy to s rozumem. neco jako full co ma kolem 13kg…
neni protože každe kilo co ušetříš na draku a jiných součástkách mužeš použít na náklad nebo palivo :-)
kdyby nekoho trapilo par gramu paliva v nadrzi, tak by nezkonstruoval litajici benzinku, ale casy se meni ropa je draha a domaci spotreba odsava armadnimu rozpoctu penize, tak uvidime co bude za par let ;-)
jestli dorazi ekovlna i do armady, tak to budou turbulence v rozpoctu jak zlata krava. predelavat vsechno na usporny modely pri zachovani vlastnosti to bude vic nez hightech.
Tohle už se dávno děje. Moderní vojenské nadzvukové letouny už využívají režim supercruise, tzn. dosažení nadzvukové rychlosti bez nutnosti forsáže. Nicméně ekovlnou bych to nenazval :)
jestli dorazi ekovlna i do armady – tak takto dobre som sa uz hned zrana davno nerehotal, fakt dobry for, normalne mi to spravilo naladu. dik.
věř tomu že v letadle konstruktéra trápí každý gram který kde ušetří při zachování požadované pevnosti.
a nejde o EKO vlnu ale o běžnou realitu od vzniku letadel
Ono u dopraváků se dřív říkalo, že 1kg na konstrukci je úspora cca 100 000,– na provozních nákladech za rok…
a nebo +2kg na bombách… :-)
na zbraně a jejich přepravu si dycky peníze najdou… :-(
Zbraně jsou základ, bez nich by to nešlo. A začali s tím už dinosauři :-D
Zbraně jsou základem pokroku lidstva… :-)
Myslim ze jeden z profesoru na VS rikal: „nebojte se letadlo poddimenzovat“
Na letadlech se gramari od ty doby co vznikli
No nám říkali: pokud to na zkoušce povolí při 98% až 99% zatížení, je to super a tak akorát. Pokud to vydrží víc než 105%, je to předimenzované a těžké…
a pak se obcas nejaky nad oceanem ztrati ;-)
Kdyby meli auta a kola takovou poruchovost jako letadla, tak si muzou tleskat.
To je pravda, ale spočítej si, jak špatně by na tom pak byl spotřební průmysl a kolik peněz by takové auto stálo. Každý by si koupil jedno auto za 20–30 let a pak by ho ještě prodal a ono by fungovalo vesele dám… Myslím, že to by se průmyslému lobby moc nelíbilo, i když pro majitele vozů by to bylo naprosto dokonalé…
jj ono uz ted je problem, ze ty auta vydrzej zbytecne moc, i 5 let stary auto funguje vicemene bez chyby a vyrobci by radsi videli, kdyby zakaznik koupil auto kazdy 2 roky:-)
Kola se rozbiji podstatne vic, ale je to docela jednoduchej mechanizmus, kterej se da vetsinou spravit. Takze i 30 let stary kolo muze jezdit, akorat marketing u kol je dobre zmaklej takze ti, co se tomu venujou potrebujou novy kolo kazdej rok.
a preto pri bikoch vsetko robia tak aby to vydrzalo velke hovno t.j. maximalne obdobie zaruky. nech romyslam jak rozmysla tazko bych hladal komponent co by mal u mna vyrazne viac jak 2 roky. este aj ten ram som po 3 ci 4 zlomil. (jasny unavovy lom)
Tak ja sem zatim zlomil jen 2 ramy a to obe silnicni kola a z toho jedna ocel (Favorit). Jinak treba takovy razeni je nesmrtelny, presmykac, kdyz je dobrej tak taky, ne superlehky riditka, predstavec, sedlovka, sedlo, pedaly, kliky, brzdy a mozna by se jeste neco naslo. Myslim ze dost lidi tady si koupi novy komponenty, ne kvuli tomu ze stary jsou nepouzitekny, ale kvuli tomu, ze jsou bud lehci, nebo kapku lip fungujou, nebo jsou jen v hezci barve.
renovace laku, odrenej interier, prosezeny sedacky, zazloutly/vybledly… vsak by se z toho dal udelat taky byznis.
Dal, ale zisky byly byly výrazně menší, než při výrobě celých vozů. Vezmi si, kolik různých druhů dílů se dodává, žijí z toho zpracovatelé kovů, plastů, výrobci kabelů a mnoho dalších…
Tohle vůbec není o tom, kolik by auta a další „spotřební zboží“ mohlo vydržet, tohle je celý o idiotský myšlence trvalýho růstu a spotřební společnosti. Kdyby se vyrábělo ve 100% kvalitě, asi by to všechno bylo dražší, ale celkový prospěch by byl IMHO výrazně vyšší !
Ach jo. Smutné :-(
Souhlas, ale zvlastni nazor od obchodnika:-)
Musíš to brát tak, že nejsem jen obchodník, ale jsem především člověk a sám také zákazník.
Upřímmě řečeno bych raději prodával méně zboží, za vyšší ceny a s větší marží a bez reklamací, protože by se to nesralo. Hádám, že ve výsledku bych byl o mnoho spokojenější… Takhle prodávám hromady s prominutím sraček jako přehazovačky Shimano na kterých nic nevydělám a stejně si furt někdo stěžuje, že je to drahý a že to neřadí :-/
No koukám že odpůrci karbunu budou mít problém, až někam poletí … Co až do toho vlíte šutr, nebo se někde vyseká … To bude hromada trsátek … :o)
bo hromada škvarečků až do toho majzne blesk a ukarbonizuje se i všecko vevnitř.
eště si říkám, proč TO neměla nejdřív armáda, když je TO prej tak výborný? Pravda bude zřejmě taková, že ono TO není lepší mechanickými vlastnostmi jak titán a humpolec, ono je TO jenom levnější.
Se vsadím, že se TO za nějakou dobu stane ještě levnější jak železo a pak se z toho budou dělat kastle lowendových lidovozítek, něco na způsob Trabantu.
Hele třeba to TO armáda už dávno má a akorát se to TO zatím neprofláklo mezi nás, plebs :-)
Asi TO Pells eště nedodává v khaki barvě.
Ono sa TO na kapotu, karoseriu a rozne aerodynamicke prvky pouziva uz dlho, ale az teraz sa rozhodli konstrukteri britskeho plagiatu Trabantu pouzit TO aj na podvozok:
McLaren MP4–12C má karbonové šasi Carbon MonoCell, jeho původ hledejme v monopostech McLaren pro F1. Jejich výrobce má s karbonem dlouholeté zkušenosti, připomeňme, že uhlíková vlákna začal používat při konstrukci formulových vozů již v roce 1981 u typu MP4–1. Samozřejmě se uplatnily i u supersportu F1 a Mercedesu SLR. Jejich výhodou je nízká hmotnost, pevnost a torzní tuhost, karbonová konstrukce umožňuje také použít lehčí panely karoserie, opět ze stejného materiálu. Celý podvozek váží méně než 80 kg..
Cely clanok tu:
Mě by zajímalo, jak se pozná torzní tuhost krbonových vláken…
Composites are „not a new material to the Defense Department,“ says Michael Bacal, communications and investor relations manager for US-based producer Hexcel. The military has been at the forefront of carbon fiber composite use, using it for more than 20 years, and the F-22, like nearly all jet fighters nowadays, was a heavy user.
Doufam, ze ti to jako odpoved staci, samozrejme jsou mista kde je vyhodnejsi pouziti jinyho materialu a duvody muzou byt ruzny, ale ze by se ve vojenskym letectvi nevyuzival (ve znacny mire) carbon je blbost…
Navic si myslim, ze pocatecni investice do tohohle letadla nebude nizsi nez u starsich modelu obdobnejch parametru.
Vzdy je TO pouzite najskor v armade a az potom TO prejde do civilneho letectva :-)
Pokial sa clovek o to blizsie nezaujima, jasne ze je to potom senzacia.
No celokompozitovy letadla uz jsou davno, vpodstate vykonnosti vetrone se snad ani jiny nedelaj, ten Boing je jen nejvetsi.
Super název topicu, právě jsi objevil Ameriku :-D
Ber to s nadhledem, jsou přece Vánoce! :D
člověk se tu aspoň pobaví, zajímavý téma
Leteckej průmysl je průkopník ve vývoji nových a lehkých materiálů odjakživa… gramaří se uplně všude…
V Itálii z toho dělaj už i sjezdařky.
K čemu je dobrá taková karbonová ženská na lyžích? :-/
:D