Dobrý večer, mám kolo http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#… a chtěl bych u něj vyměnit vidlici za https://www.cyklobazar.cz/…apered-29-qr .
Tapered vidlici budu muset řešit redukcí, abych ji tam mohl dát?
Dobrý večer, mám kolo http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#… a chtěl bych u něj vyměnit vidlici za https://www.cyklobazar.cz/…apered-29-qr .
Tapered vidlici budu muset řešit redukcí, abych ji tam mohl dát?
Pokud vidim dobře, tak tam je integrované hlávko = redukce resp. přelisovat jinou misku nejde – miska je součástí rámu. Teď byla ve Velu zmínka o přelisování krku vidlice.
Přelisovat krk vidlice za rovný bude nejsnazší, myslím že to stojí cca litr. Dávat redukce do hlávka je hnusné a může změnit geometrii kola.
Jen aby tato celá sranda nestála skoro jak původní cena kola. Z trabanta Ferrari neuděláš.
Pokud má rám 44mm semi integrované hlavové složení, pak stačí vyměnit hlavové složení za stejné s vnějším spodním ložiskem (rozuměj není ukryté v rámu, miska vyčuhuje)
Nevíte na kolik by to hlavové složení vyšlo? A pokud by jste mi na něj mohl zaslat odkaz, bylo by to super.
Tvůj rám má semiintegrované hlávko (vnitřní průměr hlavové trubky je 44mm). Stačí vyrazit spodní misku z rámu a nahradit ji tímto: http://www.koloshop.cz/…ni-1,5-.html
Určitě se dají sehnat i levnější alternativy od Token, Force nebo NECO ;-)
Popřípadě koupit celé hlávko od Tokenu a použít jen spodní misku: http://www.mojekolo.cz/…emi-internal
Až na to že se mu zvedne hlavová trubka a tím pádem změní geometrie rámu. Stojí to stejně jako přelisování krku vidle. Má to smysl v případě, kdyby do budoucna chtěl koupit lepší rám s tapered krkem a vidli si ponechat.
Tak povidej, kde ho prelisuji? Jak to udelaji? Maji tam svoje krky, ktere jsou dole osazene? Kolik jich uz takto prelisovali?
Oproti stavajici XCM se toho moc nezmeni. Silne pochybuju, ze mela nejaky sag, takze pokud rebu spravne nastavi, tak mozna bude, po nasednuti, jeste niz nez se stavajici vidlici.
Viz článek z posledního Vela. Scan dal zde Dudys27 9.11.
Např.: http://www.cyklobares.cz/…cenik-vyroby (350 – 500,– Kč)
A ja se ptam, kdo to udela na Rebe, za kolik, zda na to da zaruku a jak to bude se zarukou na vidlici?
Záruka na práci je ze zákona daná. A zakladatel vlákna kupuje Rebu z cyklobazaru, tudíž zde se bavit o záruce je bezpředmětné.
Jasne, bavit se o zaruce je bezpredmetne, prestoze ta vidlice v zaruce jeste je.
Kdyz se s ni neco stane, ty ji posles k Zitnymu, ten uvidi nejakej bastl krk, tak te s nejvetsi pravdepodobnosti se zarukou posle k sipku a ty zaplatis vse. A to se vyplati. Jiste lepsi jak zvednout predek kola o nejaky 1–2cm.
Otázkou je, jestli výměnou hlávka (čistě hypoteticky) nepřijde zas o záruku na kole, který má taky myslím v záruce.
Když se optá u Žitnýho, zda by mu nepřelisovali krk na vidli, tak by o záruku nepřišel.
Ale stejně mi ta celá anabáze přijde jako nesmysl. Koupí si letos levné kolo za 15 táců a rve na to vidli de facto v ceně kola (kterou kupuje na bazaru levněji). Si měl rovnou koupit lepší kolo a získal by tak mnohem víc. Takto dělá z trabanta oktávku.
Pochop že přepisovat krk nejde, tohle se řešilo u starych vidlic kde to bylo v sroubovane objimce
A navíc jak chceš návrat do díry po 1,5" slopku 1,1/8" tedy menší sloupek?
Musel by někdo výroby atyp.
Jde – teď ve Velu o tom psali a třeba tady to maj přímo v ceníku.
Kluci z Vela si nechali vyměnit krk standardní tapered Foxky za klasiku, taky mě to zaujalo.
I s nohama ale :)
Je tam obrázek – v korunce na tapered krk je nalisovanej „redukční kroužek“ a v něm rovnej krk.
O kus níž ve vlákně je aspoň popis.
Jestli se ti někdy dostane Velo 11/2016 do ruky, tak o tom píší na str. 45. Potřebovali novou vidlici k rámu Santa Cruz Blur z roku 2009. Ten však nemá semiintegrované hlavové složení, ale klasické misky, takže prostě nechali vyměnit krk u tapered Foxky, materiál+práce 1800 Kč, pohoda ;-).
Už sem to několikrát řešil, vím že to není problém, ale řešit komerčně sebevražda, to riziko je velké že se to posere
Chybí ti tam smajlík,
v 14:14 jsem stejný odkaz dával. Nikomu netvrdím, že to je snadné a že to musí jít vždy, ale asi se najdou tací, kteří to dokáží.
Je fakt, že ve Velu si občas připadám jako když čtu marketingový materiály a ne testy od nezaujatých lidí. Ale dělám v jiném oboru obchodu a je to všude stejný. Časopis aby přežil, musí psát články těch, kdo platí a tvářit se nestranně.
A už to kua neřešte, musím i pracovat :-)
Bares ma tuto polozku v ceniku minimalne 15 let. Silne pochybuju, ze by mel specialne delane krky, ktere by byly 1 1/8", dole osazene na 1,5".
Ve Velu treba taky jedno psali, ze kdyz piskaji kotoucovky, ze na ne mas striknout oleje. Veril bys jim?
Ale krk vidlice je skutečně profesionálně vyměněn, viz obr.
Nerikam, ze to nejde udelat. Pouze to, ze pochybuju, ze na to nekdo da zaruku a stejne tak pochybuju, ze v pripade potreby uzna zaruku, na takto upravenou vidlici, dovozce.
Sami dovozci nechteji o vymene krku ani slyset, a to i pokud se jedna o stejny prumer a mas treba kratky krk, natoz u takovehoto zredukovaneho bastlu.
To jestli si tato rizika chce pripadny zajemce podstoupit, o tom uz se musi rozmyslet sam, osobne bych volil cestu mensiho odporu, pripadne to udelal na necem, co uz zaruku nema.
Tak to je snad jasny, ze tim ztratis zaruku od vyrobce minimalne na vnitrni nohy.
Lol
OK, takze teorie.
Myslím, že ten centimetr se skoro nepozná, nebo jo?
Sem.z toho ale blbej :D