• dejvi

    Ahoj,

    uvažuju o povýšení svojí aktuální silničky, cena cca 140 – 160, najezdím 7–8tkm, občas amatersky závod.

    Specialized Tarmac 7, Rival nebo Sh105 (ano, vlákno o SRAM Force sem četl), + Roval C38

    Giant TCR Advanced, Ultegra, SLR1 Hookless.

    Trek Emonda SL 6 (105) příp. 7 (Ultegra), Bontrager karbon.

    Všechno elektrika, hydraulika, karbon kola, řeším hlavně i servis, chci primárně jezdit a ne skákat kolem kola.

    Velmi podobná kola, těžké rozhodování. Taky bude záležet co bude k dispozici, rozhoduju se i podle záručního/pozá­ručního servisu.

    Nejvíc se mi líbi Giant, ale v Ostravě není servis vůbec, jak bych řešil servis netuším. Někdo osobní zkušenost s těmi jejich hookless koly? Když funguje, tak asi dobrý, jinak zřejmě problémy a pracné.

    Tarmac je nejdražší, i na základní sadě dobré reference/testy, výhoda je servis mám v místě, nedobrá zkušenost když sem se na něco ptal na zastoupení, nechcou servisovat kolo koupené jinde ve Spešlu, kde je třeba skladem.

    Trek, docela těžké kolo, cenově velký rozdíl mezi 6 a 7, taky docela drahé, servis v místě.

    Pokud má někdo nějakou osobní zkušenost či tip byl bych rád.

    Děkuji.

    0 0
    • skaj  

      Opustil bych myslenku, ze specialized musi servisovat specialized a trek musi delat trek atd. Nevidim k tomu duvod. Nic specifickeho na techto silnicnich kolech neni. Jestli jsi z Ostravy, urcite mas nekolik servisu k dispozici. Nejaky Kolofix pobliz taky bude.

      A tusim ze Canyon ma dokonce nejaky holport s Kolofixem, podival bych se i u nich.

      1 0
    • Melvin  

      Servis bych vůbec neřešil, zvláště u silničního kola, kde defakto jen měníš řetěz a kazetu. A nově ještě ovzdušnit občas brzdy.

      Já bych se rozhodoval mezi Spešlem a Giantem. Cenově je Giant výhodnější, má v základu karbonové kola+Ultegru. Na Spešlu jsou obyčejné hliníky. Za mě je sice Spešl fajn kolo, ale pokud koukáš po levnějších variantách tak defakto kupuješ jen rám.

      Já jezdím TCR a je to tuhé kolo, dobře jde za pedálem, v porovnání z přechozím kolem pocitově líp zatáčí, nebo jak bych to popsal. Jediná drobná nevýhoda jsou hookless ráfky, kde se ti trochu zúžuje výběr pláštů, i když většina výrobců, už vyrábí kompatibilní pláště.

      1 0
    • Aduldinho  

      Za mě nejvýhodnější osazení má Giant, pak bych volil Emondu a až na závěr Tarmac, kolo pěkné, ale poměr cena výkon trošku horší (a hlavně by sis musel ty karbon kola ještě dokoupit). Ale to jen pouze za předpokladu, že bych měl vybírat z těcho tří konkrétních kousků.

      A co třeba toto v obdobném rozpočtu: https://www.endorphinrepublic.cz/…-kolo/290363 ? ;-)

      0 1
      • VojtaXY  

        Chce mit servis v Ostrave, tak nevim jestli bude stacit Olomouc.

        0 0
        • Aduldinho  

          Já se přikláním k tomu, že servis může mít kdekoliv, je mi jasný, že borci chcou něco utržit na prodeji kola, ale i toto kolo mu zvládnou odservisovat stejně jako toho Spešla ;-)

          0 0
    • grafik  

      Za mě Giant.

      Servis rozhodně není důvod se omezovat … žiletku do servisu dáš stejně zcela výjimečně, jestli vůbec … možná jen odvzdušnit brzy, případně přelisovat press fit.

      0 0
    • ZdeNECK1  

      Věřím, že TCR je kvalitní kolo, ale v roce 2023 by mi vadila neintegrace kabeláže, za mě je to prostě oldschool řešení, , leda počkat na nové TCR… nepopírám, že z pohledu servisu je intergrace nepraktická.. SL7 je dělo!! ale poměr cena/výkon, nic-moc, pokud není problém s rozpočtem, bral bych SL7 a přikoupil kola

      0 0
    • dejvi  

      Díky za reakce. Jen upřesním, dokoupení kol u spešla jsem si vědom proto + Roval 38, a je to i základní rival vs. Ultegra (jestli to má smysl řešit…), geometrii mám pořešenou, ta mi vychází s drobnými úpravami víceméně u všech.

      A servis – jde o to, že mám trochu obavy u záruky (možná zbytečné), když začne blbnout to el. řazení, hookless kola utečou za den apod., tak to chci někomu tady vrazit do ruky, ať to v záruce/zdarma opraví a co nejdřív (přecijen za tu cenu to doma úplně doladovat nechci, ale možná budu muset :-).

      Ad Scott, vím znám, tyto 3 jsou/budou i plus mínus dostupná v nějakém čase, proto ten výběr.

      0 0
      • grafik  

        Hookless mám na zimáku MTB a maximální spokojenost.

        A ono stejně: když budeš mít bezduše – servis ti to napumpuje, naleje mlíko a …

        1. pokud si vše sedne nemusíš do konce životnosti pláště nic řešit, jen občas doleješ, dofoukneš.
        2. pokus něco nesedne, doleješ mlíko, nebo zkusíš nahodit znovu.

        Takže se časem naučíš sám, s každou prkotinou do servisu nemá smysl jezdit.

        Bezduše se často nemusí dofoukávat tak často, únik tam je, ale pokud je vše dobře izolované není co řešit. Bezduše mám na všech kolech. Prostě spokojenost, je to jinej vesmír : )

        1 0
        • ferlikster  

          Hookless můžou být „problém“ pro těžší jezdce kvůli nižšímu povolenému tlaku a je třeba to kompenzovat širším pláštěm. Řešení dost nachuja.

          Moderní tubeless kola už v pohodě nahodíš i obyč dílenskou pumpou, takže ta prvotní instalace je záležitost okamžiku.

          0 0
        • ZdeNECK1  

          to grafik, já bych hookless/tubeless na mtb a silnici moc nesrovnával, na silnici se vozí mnohem vyšší tlaky, proto giant na hookless doporučuje jen ‚bezpečné‘ pneu

          0 0
    • KRoser  

      Osobně bych po představení nového Propela od Giantu o TCR vůbec neuvažoval a vzal Propela.

      Jinak myslím, že hookles není problém, nemusíš s hookles výhradně používat bezdušáky, stačí jen plášť co podporuje hookles (gp5000 str) a hodit tam normál latex duše a je vystaráno. Samozřejmě hookles max myslím 75psi, ale to již taky neberu jako nevýhodu.

      1 0
      • VojtaXY  

        A u hookles rafku jde pouzit nizsi tlak pro stejny plast?

        0 0
        • KRoser  

          Tak nějak nerozumím co tím myslíš. Možnost o trochu nižších tlaku je díky bezdušákům ne díky hookless. Tak když tam dáš duši tak používat normální tlaky pro duši.

          0 0
          • VojtaXY  

            Tech 75 psi se mi zda malo pokud nekdo pouziva 28 nebo 25 mm plaste a je tezsi.

            0 0
            • KRoser  

              To asi jo, pokud má někdo 90kg tak asi 25mm na hookles nebudou nejlepší nápad, ale myslím, že ty 28mm na 75psi když má jezdec těch 90kg by bylo úplně v pohodě a pokud má někdo víc kg tak to bych osobně nic menšího jak 30–32 nezvažoval.

              0 0
              • VojtaXY  

                90kg nemam, ale i tak foukam zadni 28mm na 75–80psi a mel bych strach, ze s dusemi bych to prefouknul a bezduse nvm, jestli by mi kolem 70 psi stacilo.

                0 0
                • KRoser  

                  zkus https://axs.sram.com/…ire/pressure

                  Co jsem zkoušel tak duše vs bezduše cca 5psi dolu, takže bezduše taky nejsou žádný zázrak.

                  0 0
                  • VojtaXY  

                    Ono jeste hodne udela rafek. Ted mam 17mm. Pri 21mm bych s dusemi sel o 6psi dolu. S hookless bezdusi by zadek pod 70psi sel.

                    0 0
                • KRoser  

                  Ale třeba se s hookles mýlím, co jsem teď zkoušel tak tam mají na výběr bezduše na normálním ráfku a bezduše na hookless a je to –6psi na hookles, tak třeba hookles taky něco přinese v možnosti jít níže nejenom bezduše, teď již jen vařím z vody :).

                  0 0
                • skaj  

                  Tak hlavne bych nefoukal bezduse pri 90kg na 75–80psi. Krome toho, ze to bude mene pohodlne to jeste hure pojede, a to se vyplati! To je takovy: „Je to super zkratka, sice kousek delsi ale za to horsi cestou:)“

                  0 0
    • gemini  

      Zařadil bych do výběru nového Propela – Propel… Je to takový aerodinamičtější TCRko s integrovanou kabeláží:-) Jinak vlastním Emondu SL i TCRko a s ani jedním neuděláš chybu…:-)

      2 0
      • ferlikster  

        Co taková Orbea Orca ?

        Taky integrovaný, a jseš v limitu i s karbonovými koly a Ultegrou.

        Na silničce fakt nebude témeř co servisovat, vícemnéně budeš čistit a mazat pohon – v případě voskování snad ani to ne. Výměnu spotřebáku zvládneš sám… první rok to bude akorát tak pár řetězů a možná pneu.

        0 0
        • Aduldinho  

          Orca je moc moc pekná! ;-)

          Ale ono jde fakt asi i o tu dostupnost?! :-(

          0 0
          • ferlikster  

            Nevím jak je na tom Orbea s dostupností, a jestli se výrazně liší od ostatních značek. V mojí velikosti jsem za poslední dvě kola odkázán na kombinaci náhody a trpělivosti.

            0 0
            • Aduldinho  

              Po Orce jsem pokukoval cca před rokem a půl, ale byla skoro rok nedostupná, tak jsem pořídil jiné dostupné kolo za cca stejnou cenovku a ještě s elektrořazením oproti mechanické 105, ale kola jsou to pěkná o tom žádná, jen s tou dostupností to bude asi prekérka :-(

              0 0
    • seatik  

      Za cenu Emondy máš TCR s oboustraným wattmetrem.Ostatní vybavení máš podobné. Nejlepší poměr cena/co dostaneš je TCR. Mluvím jako majitel TCR co přešel s Emondy.. Servisovat můžeš v Kolofix. Zpracování Treku i Giant je na vysoké úrovni. Mluvím o obou kolech co mám a jezdím/jezdil jsem. Specialized sem nikdy nejel, ale cenovka je o dost víc.

      0 0
    • PucalkovicAmina  

      Ještě nedávno se o sadě Shimano 105 tvrdilo, že je to taková „minimální“ vstupní brána pro seznámení se silniční cyklistikou a kdo chce něco lepšího, musí si připlatit. Pěkné to seznámení za 150k :-)

      0 0
    • DaD  

      Jedna taková drobnost. Spešl a TCR mají maximální rejd rodel tak, že se dotknou horní rámovky. Emonda má „doraz“ na hlávku. Možná to vypadá jako fajn fičura, ale není. Neustále to chodí na doraz a ten doraz je plastový. Při pádu se navíc zlomí a nebo ho kryt hlávka převálcuje a vidle s rámem si dá nepěknou pusinku, kdy se následně musí řešit oprava a lakování jak vidle, tak rámu. Vymyslel to nějaký debil. Já složil Cervelo S5 i Madonu a obě jsem musel nechat dělat. Ty dorazy jsou prostě na houno u všech kol. Nejsou dostatečně dimenzované a při smotce to neudrží. Možná jsem trochu extremista, ale tuhle kravinu na kole už nikdy nechci.

      0 0
      • esmo  

        Upřímě, já svůj doraz na Treku mám rád. Chtěl bych to na všech kolech…

        0 0
        • DaD  

          Počkej až to složíš. Ne, sorry! Nikdy to nepolož!

          0 0
      • McBlacky  

        Ruzny knocky jsou pekne na pizzu. Poradnej crash to stejne neudrzi a akorat se to blbe skladuje a vozi autem.

        Mel jsem a uz takovy kolo nikdy nechci.

        1 0
    • DaD  

      Nové TCR jsem měl půl roku a to kolo je fakt v pohodě a moc pěkně jde za pedálem. SL7 mám stále a je to asi to nejlepší, co jsem kdy měl. TCR vše válcuje poměrem cena/výkon.

      3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.