Tento thread ma slouzit k domluve na testovani vidlic a odpruzeni. Prosim ostatni aby se sem vyjadrovali jen pokud maji konkretni zajem rict neco k veci nebo prispet k reseni. Jinak je tu treba tento thread.
Tento thread ma slouzit k domluve na testovani vidlic a odpruzeni. Prosim ostatni aby se sem vyjadrovali jen pokud maji konkretni zajem rict neco k veci nebo prispet k reseni. Jinak je tu treba tento thread.
Já se přizpůsobím možnostem ostatních. Ty a soatatní tam budete zřejmě po celou dobu, my přijedeme jenom na den, nebo dva. Rozhodující bude asi Mlok a taky Soptík, který určitě bude mít pevně stanovené termíny kdy mu to vyhoví. Paulovič o kterém jsem psal se zřejmě nedostaví, protože tenhle termín mu nevyhoví.
Takže předběžně 31 a 1 mám volno, takže bych se mohl připojit. Zkusil bych vzít i jedno GT í-Drive 5. snad ho nebudou potřebovat.
Výborně, teď ještě Mlok a máme termín za nás.
Já snad už konečně přivezu taky něco nového 180/180. Druhé znáš a
oboje bude se snižováním zdvihu. 180 možná stihnu ještě něco
s tlumičem, záleží kdy přijde. Teď ještě přehodnocuje Paulovič a snad
napíše.
Ad tvuj mail:
Budu mit s sebou laptop, takze neni problem foto/video pretahnout tam a pripadne hned vypalit na DVD. Taktez budu mit s sebou zrcadlovku.
Já můžu ve více termínech, takže spíš opačně, napíšu, kdy určitě nemůžu: 14.-29. červen – tedy 3 víkendy do kterých to zasahuje 2.-17. srpen – tedy opět ty 3 víkendy 8.-11. květen
A pak ještě nevím ten víkened na první květnový svátek, tedy 1.-4. května. Ale tam bych možná přijet mohl, ale raději bych to o tomhle víkendu neviděl.
Víkend od 31.5. bych tedy určitě mohl. A ten druhý od 7.6. také.
Nejvic to vypada na ten vikend 31.5. az 1.6., ale nebyl by problem se zdrzet dele, v Kokorine budem az do 7.6. – uz ale jen jezdit a netestovat.
Zdržet se déle na ježdění bych nemohl. Výše píšu 2× 14 dní, co jedem bikovat a více už nebudu mít dovolené (2 dny si beru na svátky v květnu, takže zbývají už jen poslední 3 dny, které budu ještě potřebovat). Takže já počítám s testovaním také jen sobotu nebo sobotu a neděli.
Navíc já bych s váma asi jezdit nemohl, rozdíl výkonnosti je příliš velký, to byste pořád čekali.
ja by som mal otázku, kde sa toto testovanie uskutoční? je to pre mňa zaujímavé, ael neviem, či sa mi podarí zúčastniť sa…
Kokorinsko – 40km severne od Prahy.
Bych se připojil,ikdyž sem s vidlicí spokojen i bez testů ;-) ,výkonostně bych se přiřadil k Mlokovy ,takže na vyjížďky bysme se mohli nějak paralelně rozdělovat a spojovat(v hospodě :-) ),jen nevím jak s nějakým pobytem?tip na penziónek?Nemám to moc daleko,ale kdyby se to protáhlo na víkend tak bych na noc nerad jezdil domů ;-).
víkend 31/4 – 1/5 mi zcela vyhovuje.
Komoni pozor, je to o mesic pozdeji nez si napsal, 31.5 a ne 31.4
Ha aha,díky!
Nicméně i tento víkend bych jel,ten 7–8/6 nee to makam.
Moc se omlouvám,psal sem že pojedu,ale nevychází mi to,furt sem si řikal ,že sem písnu ,že nejedu až píšu pozdě.Plány sem ale doufám nenarušil,tak mě prosím omluvte.Dík
Takze ubytovani je zarezervovane v Osinalicich. Na vikend 31.5.>1.6. pocitaj cca s 10 lidma.
Trochu se nam vyjasnuje jak to asi bude. V sobotu brzo rano bysme dojeli do Osinalic, vyresili ubytko, vybalili a hura na kola. Rozdelime se do dvou skupin:
V nedeli bych udelal nejakou spolecnou vyjizdku spojenou s pokecem na zajimavych mistech, focenim atd. Predbezne premyslim nad Husi cestou do Usteku na obed – je to cca 70km, nenarocny teren krasna cesta, 2km asfaltu, zbytek nenarocne singliky po hrebeni a sotolinka, po ceste dost fotogenickych mist.
Všechno vypadá dobře, až na to v „sobotu brzo ráno“. Brzo ráno u mě s manželkou opravdu nehrozí, že dorazíme. Dříve než v 9 se nám vyrazit těžko podaří, možná ani to ne (musím ještě pro auto, což mi nějaký čas zabere a stávání typu v 5 opravdu nehrozí, to by byla pro mě celá sobota zabitá). A tak 2 hodiny tam pojedem. Takže reálně to vidím až tak chvíli před polednem kolem 11–12té hodiny.
Ale jinak pokud by byla možnost, tak pro získání času klidně přijedem už v pátek večer.
Ten pátek večer, pokud by byl možný by mi vyhovoval vůbec více, jsem vždy ten den co se přesouvám a nakládám mtrvej a není to ono, takže vždy preferuju raději zaplatit noc navíc a přijet večer a být ráno čerstvej.
Patek vecer je take moznost, muzem to klidne udelat i tak. Ja tam jsem za hodinu autem, ale prispusobim se ostatnim, protoze ubytovani je rezervovane na me. Muzem aspon vecer prodiskutovat co a jak nez v sobotu vyrazime.
zdarec všici, já bych jel, ale přítelkyně a dítě ve vozíku sebou :)))) teda vozil bych jen to dítě ale chtěl bych hlavně lidi kolem mloka poznat osobně, už proto že mám dva cuby, už proto že je tam sériové odpružení a uvažuji o tuningu, už proto že milana slance znám, akorát nevím odkud :))
Mě je to v podstatě jedno kdy přijedu neb mám už v pátek volno, takže večer by to také šlo.
Docela se těším na místa svého trempského mládí, na kole jsem tam zatím skoro nebyl.
Pomalu ale jiste se nam to blizi. Napiste mi prosim jako odpoved na tento prispevek kdy dorazite a na jak dlouho a pripadne pokud vas bude vic na jeden nick, tak i pocet lidi.
Jen pripominam, ze testovaci vikend bude od patku 30.5. do nedele 1.6. ale neni problem se zdrzet dele.
Já dorazím v pátek k večeru, tak někdy kolem 19, budeme dva (já s manželkou jak jsem psal). A zdržíme se buď do neděle nebo možná do pondělí, to ještě nedokážu říct. Potřebuješ tohle vědět předem nebo stačí až tam?
Diky. Jak dlouho tam budete staci rict az tam.
nás s Káťou si prý přivezeš někdy v pátek 31.5. ;-)
ja dorazim na jednom bajku v patek vecer, nebo pokud bude nekdo projizdet pres Prahu, bude potrebovat mluvenou navigaci a bude mit misto, tak se svezu
jestli bude na víkend volno ještě pro mě, tak bych te v patek v Praze nabral..
když to klapne, tak už pojedu na 130/130 mm :-)
Kdyz napises, ze jedes, tak misto bude.
takže jedu :-)
pa-ne, vezmu Medunku z Prahy v patek večer…
A pro me? Vzal bych svuj bike, ale je to jen trapne 100 na 100 :-)
Ano, pocitam tedy s tebou. Napis od kdy do kdy budes.
Ahoj. Já tedy dorazím v pátek asi v 19hod a budu do neděle.
Ahoj, docela bych se taky stavil. Byl bych od patku od vecera. Jeste je misto? Jo a Mlok se pta , kde to presne je.
Do konce tydne dam vedet.
Ok.
Tak bohuzel ne.
hmmm :-( na tohle testování čekám skoro 1/2 roku nebo jak je to dlouho co jsme to tu s milanem a mlokem probírali a schválně kvůli tomu zatím jezdím s neupravenou tovární vidlí. Bohužel 31.5 se jede král a i kdybych se ho rozhodl oželet sám (což by mi problém nečinilo neb tam jedu jen z hecu), tak tam vezu další 2 lidi, co jsou na mě s dopravou tam a zpět závislí. Takže 31 je pro mě nepoužitelných. Zda se tam následně dostanu 1.6 a v jakém budu já a kolo stavu je pak pochopitelně také otázka.
No nic. Kdyby se něco měnilo, tak dejte vědět – přivezl bych blura LT s floatem RP23 s aktuálním talasem32.
Takze pocitam s:
Kamen Urazu, Medunka, Milan1, MlokCZ s manzelkou, Soptik, Ydaho, Threatt, Pebe, Splinter, Polka a Jecnak. Snad jsem na nikoho nezapomnel.
Vic mista uz asi neni, ale dam vedet. Pokud by si kdokoli ucast rozmyslel, tak mi prosim napiste primo na mail.
Ubytovani je na usedlosti v Osinalicich (ta kolma zatacka)
3 pokoje + koupelna + wc + vybavena kuchyn
Stoji to myslim do 300,–CZK za noc/osobu
Je, tak tohle vlakno sem uplne prosvihnnul, ja bych taky prijel, jestli uz neni ubytovani tak bych to resil bud jako jednodenni akci nebo bych prespal v aute.
Privez bych urcite i-drive 5 s floatama R a mozna Bighita s Totemem, nebo Drop-offem.
Dneska jsem to definitivne potvrzoval a bavil se jeste o cene, coz je nakonec 250,–CZK za osobu a noc. Vejdem se tam v tom poctu a osazenstvu co je napsano o prispevek vys bez problemu. Na pokojich jsou prosivany deky ale spacaky si samozrejme vzit muzete, zvlast proto ze by bylo fajn v pripade letniho pocasi prespat treba ve po/ut venku (to uz se netyka toho testovaciho vikendu, ale nekteri tam budou dele…). Nadobi tam taky je, proste zarizena kuchyn. Pocitaj s nami od patku od vecera. Taed uz jen aby vyslo pocasi. Uz se tesim.
Čím víc tu leje tím víc se těším :)
Cim dyl sedim v praci a tim vic se tesim na tyden bez signalu ;-)
dal bych si housku :)
No pravda. Aspoň v místě startu Boudecký byl slabej signál. prima, nebudou mě otravovat klienti. :-D
Ja taky, momentalne se snazim pujcit toho sjezdaka.
JESTE JEDNOU REKAPITULACE:
Tesim se.
Q / A ?
Vše jasné, díky za rekapitulaci. Jen prosím pošli mi na mail telefoní číslo na Tebe, kdyby náhodou bylo třeba.
Já s manželkou dorazíme v pátek mezi 19–20. Neděli doufám, že snad zvládnu. Ne že bych se bál 65km (to je akorát), ale dnes jsem byl prvně v práci po minulém týdnu marodění doma, takže to ještě nebude o víkendu ono.
V nedeli dorazi zrejme i nekdo dalsi. Takze bude vetsi skupina a navic v prvni tretine cesty bude zastavka, kde se rozdelime a silnejsi jedinci a „technicti jezdci“ si daji vyslap na Vlhost a sjezdik dolu. Celkove se budu snazit o maximalne pohodovou vyjizdku s vykladem na co je v okoli zahodno se divat a ze toho nebude malo. Snad jen pocasi aby nam pralo.
Hmm, na Vlhošti jsem byl zatím jen párkrát pěšky, Orlí, Jezevec, tak jsem zvědav kudy na kole.
Přijedu také v pátek± 19hod. Jsem si říkal že to bude někde u těch stájí, kousek výš máme s kámošem převys:o) Se vším souhlas, jen těšit se budu až na místě, bo bych přivezl déšť, sníh, atd. já se znám:o)
Kdyztak telefon na me 606 657 370.
Dík
Tož já s Polkem dojedem v závěsu za Tomášem, snad to fiátek uvisí:-D
Těším se už jak malej…
ja budu hakovat vas :)
Hlavně bacha ve sjezdech a do kopca asi pojedem na první placku:)
Do kopce vam ujedu a z kopce vas necham pred sebou
To je videt, ze jste spolu letos jeste nebyli na vyjizdce :-))
S nim na kole nesoutezim – to mam rozum, leda ze by jel do Phy na kole, ale s autem by to slo ne?
No tak nak bych to taky videl – budu kibicovat zezadu z auta…to abych si ale vzal na celej patek dovolenou :-)
Tak vzhledem ke kaskaderskym vykonum Kvety to vypada, ze asi pojedu kolmo s Tebou…
Supr, ty 100 na 100 ja na silnici, to vyrovname sily
Jeste pokud budete mit cas, podivejte se na zajimave cile. Na vetsinu z nich se s temi co zustanou dele nez na vikend podivame.
v neděli 1,6 bych se možná přidal v kolik planujete start?
nejsem si jistej, jestli zvládneš takový DRRSNÝ endůro :-D
:oD :oD
Napis mi na ICQ.
Ja dekuji za super akci!
Byl jsem sice jen kratce, ale i tak to stalo za to!
Tímto tedy dekuji za zajimave postrehy Milanovi, Jecnakovi za organizaci, odvoz a vubec vse, Medunce za milou spolecnost na ceste z Prahy a vsem za pohodove pojezdeni…
P.S. Nakonec to nebyly jen odreniny, koleno nejak napuchlo a nechce se moc hybat, takze se asi pujdu ukazat na ortopedii :-/
Praha – Kokorinsko
P.S. Omluva za kvalitu, foceno pouze mobilem a Medunka je rozmazana, protoze jezdi strasne rychle :)
…to je pravda!
Hola bando! Dešti a bouřce jsme naštěstí krásně ujeli! Už jsem se skoro radoval, že budu mít krásně umyté kolo! ;o)
Kromě extrémně pomalé obsluhy na obídku a vyžrané cukrárny v Úštěku parádní odpoledne. Snad na sebe zase někdy narazíme! ..a že nevíte, kdo navštívil cukrárnu před váma? ;o)))))
Nojo, koukám, že ten Kokořín jezdí taky docela rychle ;-)
pojd radeji na chirurgii, já tam jedu dneska taky, protože jsem to nevydržel a šel včera na chvili už na silničku a vytrhal si stehy :-)
No Ty ses teda expert :-D
Ja nakonec jdu az zitra a zatim vubec nevim kam…
No tak ako bolo? Čo ste testovali ? Doniesol Milan aj nový Durolux?
Akce se moc povedla, jak testování, tak vyjíždky. Děkuji Milanovi za testování a jecnakovi za organizaci, nedělní vyjížďka byla moc pěkná (díky tomu zkrácení z oběda jsme nakonec dojeli na pohodu a nebyl jsem mrtvej na řízení zpět do Plzně), někdy budu muset na Kokořínsko ještě vyrazit na více dní.
bylo to fajn. já to z oběda naopak napálil, abych byl včas doma. málem jsem cestou vyhodil oběd, na který jsem 2 hodiny čekal…a taky brutálně zmoknul poslední 4 km od chalupy:-)
Chalani, a čo ste otestovali? Čo doviezol Milan? Veď povedzte, sakra :-).
já nic netestoval, já byl jen pojezdit:-)
No ja vedel proc nejet s tebou, nakonec sem se domu vratil v krasnejch 21:15
Tímto bych chtěl poděkovat Jecnákovi, Milanovi a všem zúčastněným za skvělou akci a posunutí mých jízdních limitú a tech. znalostí zas o něco dál.
Počúvajte, to už znie ako oficiálne vyhlásenia po tajnej vojenskej operácii !:-) Ale keby ste chceli vedieť, tak ja som si včera tiež fajne zajazdil AM terén v Malej Fatre :-)
Parta se tam sešla dobrá, ale že jsi tam byl Ty jsem byl rád speciálně, protože ostatní jsou hrozný chrti a to i pár jedinců, u kterých jsem to ani netušil, že jo Fousku :-)
Chrtům ale nutno poděkovat, že se jelo na pohodu a že vydrželi čekat i na mojí drahou polovičku (zvlášť Medunce, která s ní vydržela jet hodně velký kus trasy extraplazivým tempem).
A na techniku to bylo i pro mě dobré, ten sjezdík po zelené dolu jsem si tam dovolil i docela pustit, což bych si ještě nedávno nedovolil. Ale jinak samozřejmě jak se dalo čekat předem, technicky na tom bylo hodně lidí lépe než já.
Ja nejsem chrt, stiham chrty jen pri pohodovejch vyjizdkach, ostatne chrtich akci se radsi ani nezucastnuju
2 fluider:no muj zaver je takovej ze mam pridrenyho floata s vaklem ve futrech, asi i s pomalou expazi
Jinak je to rozhodne zajimavy co se s vidlicema deje. To ze se testovalo malo je asi pravda, ale zas to neni pro kazdyho (Sutrik na to mel dobrej nazor:-), stejne tak jako neni pro kazdyho ujet stovky km za den, takze bych rek ze otestovat sme toho mohli vic, ale bych byl to takovej rozumnej kompromis.
Jinak ojedinela akce pri ktery bylo dost zabavy i dost veci k nauceni, dekuju Jecnakovy za organizaci, Milanovy za jeho drahoceny cas a know-how a ostatnim za prijemny zazitky a zabavu
Pridam par fotek ze kterych se mozna i da neco vycist
Ta fotka jecnaka na HT s pevnou je super. Skoro to vypadá jako kdyby tu cihlu skočil a ono přitom ne :-)
Tohle od něho chtělo sebezapření, zůstat sedět při takovémhle nájezdu to byl výkon a musel potlačit všechny své zažité reflexy. Tím ale splnil podmínky, které byly pro fully, jak to dopadne s pevným je vidět a to, že je v sedle dokumentuje foto krásně. Tady by se dalo někam přidat video aby byl vidět průběh. Tohle nepotřebuje žádné komentáře a foto krásně doplňuje to video, Fousek to krásně chytil v pravý okamžik.
xixi tak takéto sebazaprenie poznám, ked sme u teba testovali HT. Nie raz mi cvakli zuby :o)
Toto ale vyzerá nábeh natvrdo v poriadnej rýchlosti .. cez 30km
Klobúk dole
No na jedny fotce ho mam i jak se pri tom tvari, ale radsi to nebudu vytahovat, protoze by se moh krute pomstit:-)
2 Darius:Ja sem majitelem toho vozitka co je z nej videt jen cast kufru (i tak je ho videt 1/3) a pri dvou lidech se tam vejdou 3 nerozlozeny kola, nebo 4 lidi jedno nerozlozeny kolo a tri rozlozeny, nebo 6 lidi bez kol, kdyby te to vic zajimalo tak hledej Subaru Libero, ale ma par nevyhod, blbe se shani a na to jak je to stary auto tak je docela drahy, ale tolik uzitnejch vlastnosti sem jeste u zadnyho jinyho auta nevidel
:-P
Mam tu nakonec signal ;-)
Jaks to udelal? :-O Nechal sis tam natahnout antenu? :-)
uplne off… mel bych dotaz na majitele Berlinga, jak se tam vlezou kola? Shanim neco, kam dam 2 bajky bez jakehokoli rozebirani ci hybani se sedlovkou a zaroven to nebyl tranzit/transporter ci velka MPV… odpoved klidne na email, at tu zbytecne netristime vlakno o testovani
Je to sice Partner (ale to je to samé) a majitel sice nejsem, ale s tím autem jsem tam přijel. Dvě kola zcela bez rozebrání na výšku postavit zcela bez problémů, tak jsem tam dvě kola přivezl (ke dvoum kolům se tam vejde opravdu hafo věcí). Vešlo by se i třetí, ale to už je hlavolam a jednodušší je pak jedno rozebrat (mě se nic rozebírat nechtělo, tak jsem třetí vezl na střeše). Vše platí pro sklopené sedačky, pokud by se vyhodily úplně, tak tam bude hned o malinko místa ještě více a pak se ty tři kola musí vejít bez problémů.
Ideální by ale bylo auto, které je stejné + má kufr delší o cca 15–20cm. To je přesně co tam chybí, aby ty postavená kola se tam vešla rovnoběžně se směrem jízdy bez otáčení předního kola a tím by se tam vešla lépe a možná pak i klidně 4 kousky.
diky
A jeste par, poom se domluvim s Jecnakem na zbytek, ale moc toho neni, fotak je tezkej a predjizdet chrty na foceni by se mi vubec nedokazal
Také jsem byl rád že jste tam byli vy dva, nemyslím Fouska:o) Už jak jsme se večer v pátek „lehce projeli“ Jecnák Fousek a já na Nedvězí, lehce jsem propadal panice že budu dva dny trpět:o)
Akce byla skvělá, díky zůčastněným lidem. Ohledně vyhodnocení
nečekejte nějaké závěry, sami jsme se k nim nedostali. vyhodnocení
chtělo více času a já jsem odjížděl dříve. Když jsem nad materiálem
natočeným na místě strávil více času dalo by se to shrnout i s radami
pro zůčastněné pro konkrétní změny. Ověřilo se tam mimojiné dost
zásadních věcí, nad kterými se diskutuje. Například, vhodnost 29" na
komfort, rozdíl pevných vidlí a jejich přínosu komfortu a případně
ovladatelnosti. Dá se tam rozebírat chování zadních staveb a hlavně je
vidět důležitost sladění přední zadní stavby.
Myslím, že každý byl překvapen tím, jak vidlice chodí z hlediska
pevnosti v předozadním směru. Témat na předvádění, co bylo za celkem
krátkou dobu natočeno je vlastně hodně a chtělo by to skoro si k tomu
znovu sednout. To by byl námět spíše pro nějaké pokračování, které by
vyšlo z těchto prvních zkušeností. Je teřba říct, že test, který jsme
prováděli byl na jeden typ překážky a nebyly hodnoceny i jiné typy,
drobné nerovnosti by už nebyly o filmování, tam by šlo více o pocity a
ty by měly doplňit celkový dojem. Tady ale narazíme na odlišné váhy
jezdců, kteří by sedlali a posuzovali biky. Myslím, že se dostatečně
ukazuje, jak by bylo takové komplexní testování náročné ale takhle by
opravdu mělo probíhat.
Casio EX-F1?
Ahoj. Nakonec jsem tu vykouzlil signal. Velmi spatny (fotku jsem nahraval 10m), takze jen kratce.
Moc diky vsem, jsem rad, ze se to cele poradarilo. Skoda te bourky v nedeli vecer. Doufam, ze se vam Kokorinsko libilo a zas sem nekdy vyrazite. S Milanem se domluvim a snad aspon cast videii poskytne verejne na internet. Az dorazim zpet domu udelam fotogalerii.
Podle me ta bourka byla takova spetreni, naky preukrutnej humus to nebyl a prijemne se ochladilo a bylo mozno otestovat chovani odruzeni na kluznem povrchu, no spis plastu:-)
Ta videa samozřejmě vystavíme, dá se na nich ukázat dost věcí. Komentáře k nim považuju za to, co by bylo velmi cenné a ukážu hned u toho prvního, co tady rozjel Fousek s tvým efektním fotem. Video by doplnilo průběh a ty bys popsal dojem a pocit z toho přeletu. Komentovat by se dalo i to, jak pružila pevná vidlice, následovala by ukázka puštění kola ze stojky na místě a opět se zaměřením na to, jak se chová pevná vidlice a jak dalece pruží. Tohle vezmi jako námět, jak bych si představoval prezentovat videa. Následoval by třeba rozbor, jak lépe se na takové překážce chová 29", opět podpořené videem.
Rozbor fullu a hardtailu by mohl proběhnout jako další i když tam nemáme zcela srovnatelný materiál.
U fullů máme nejvíc mateiálů a tady by se dalo ukazovat dost detailů. Především chování odpružení jako koplexu předního i zadního.
Další témata, třeba co dokáže takováto překážka stvořit s pneumatikou na hardtailu by mohlo být zajímavé a varující.
No a nakonec ještě ukážu kolik se toho nestihlo. Následně po testování jsme u některých vidlic upoštěli vzduch a výsledek by byl samozřejmě jiný. Změnit nastavení vidlice po prvním natáčení ale především ověřit navíc dojem jízdou v odpovídajícím terénu bych považoval za nejlepší postup při větším testování.
Při tomhle testování jsem si sám ujasnil víc věcí a za celkem nutné bych považoval rozebírání okamžitě na místě vše ještě doplnit natáčením v reálném terénu s vhodným výběrem překážek. Pokud tohle někoho osloví, tak bude třeba vybrat vhodnější terén pro testování, pasáže, ve kterých se jezdí u vás jsou daleko více trialové, než sjezdové. Prostředí bylo jinak senzační, stejně jako zorganizování, takže díky, za tuhle akci.
bylo to opravdu moc hezký, perfektně zorganizovaný, ubytování parádní, večeře taky super, vůbec se mi nechtělo se vracet. Takže děkuju Ječňákovi a Medunce za organizování, čekání na křižovatkách a za výběr tras. Taky počasí vyšlo asi nejlíp, i ta bouřka přišla vhod a hezky se ochladilo. I ta pondělní procházka pro pórek byla zajímavá, aspoň jsem si osvěžil, že pěší turistika je hrozně pomalá a vysilující :-)
Dobra fotodokumentace, vetsina fotek dobrejch a nektere vynikajici
Konečně mám klidné spaní, koníkovi opravdu nic není :), viděl jsem ho v akci.
Vratili jsme se nakonec uz dnes. Stalo to vazne za to, nadherne jsme si odpocinuli od civilizace a zajezdili si.
Mala ochutnavka fotek:
Tak u vinka, cerstvych jahod doma na gauci „Me se styska“. Ale ceho je hodne, clovek se nabazi jedna dve a pak si toho nevazi :)
Supr akce, supr lidi, supr atmosfera … Je to nepopsatelne a zanecha to na hodne dlouho vzpominky. Diky vsem
ještě, než sem na to klikl tak bylo jasný která tam bude:o))))
Taky dík všem za supr strávenej týden:)
BÉÉÉÉÉÉÉ. Méé. BÉÉÉÉÉÉÉ. Be…eh..eh..ee. :-)
Byl to yvvedený prodloužený víkend. V nádherné přírodě, s perfektní společností, navíc nás ječňák a medunka opečovávali. :-) Ještě jednou díky.
Takze prvni verze fotek je zde:
http://www.bajk.cz/…606_Kokorin/
Domluvim se jeste s Milanem, jak budeme prezentovat videa z testovani. S ostatnimi pak na dodavce fotek v plnem rozliseni, abych z nich mohl udelat DVD.
Milan mi ukazoval pokusy na cihle na svém foťáku, velmi zajímavé a poučné…
Nemam moc casu delat nejakou galerku, tak snad jen vlozim pro zajimavost par ukazek co se vlastne delalo. Videa tocil Milan a dava je k prohlednuti.
Prejezd prekazky pri 30km/h, snimkova frekvence 300fps, zpomaleno 10×, tlak v plastich krome 29ky 55psi
Pad vidlice na zem – sledujte predozadni rozkmit (je videt i pri prejezdu prekazky) Taktez snimkova frekvence 300fps, zpomaleno 10×, tlak v plastich krome 29ky 55psi
Pred komentovanim berte prosim na vedomi, ze jezdci na kolech sedeli a minimalne reagovali na prejezd prekazky. Vkladam to jako zajimavost jak se nektere vidlice chovaji. Bez hlubsi znalosti, proc jsme to delali a srovnani vidlic mezi sebou nema smysl poustet se do nejakych rozboru.
Mne sa zdá, že odpružená vidlica sa po páde na zem (2. test) rozkmytala len o málo menej ako pevná. Ako išla do zdvihu po dopade spôsobilo, že sa skrátila vzdialenosť medzi dotykom zadnej a prednej pneumatiky s povrchom, preto sa bike „chcel posunúť“ dopredu ako to aj vidno, že sa posunul. Tým ale, že ste ho zo všetkých síl držali za zadné koleso, sa pridalo ďalšie kmytanie. Musela to byť dobrá šupa pre tých čo držali zadné koleso! Ideálne by pre test bolo uchytiť zadné koleso veľmi veľmi na fest o podložku, aby nemohlo dôjsť k predo/zadnému posunu biku.
Tohle je spis pro zajimavost, zvlast pro ty co porad vykladaji, jak pevna vidlice pruzi…
Jasné. Nechal som sa trochu uniesť tými videami. Strašne rád by som ich rozoberal vtedy s vami.
Super! Jeste! Jeste! :)
Jenom drobná oprava, snímková frekvence u všeho, co bylo filmováno ze stativu je 600 FPS. Jediné, co bylo na 300 FPS je Fouskův nájezd na cihlu filmovaný z ruky a tam byla vidět nájezdová rychlost snímaná normálně 30 FPS a samotný nájezd byl zpomalen frekvencí 300 FPS. Tohle by bylo vhodné ještě dodat. Vše ostatní je tedy komplet 600 FPS. Zajímavé je sledovat promáčknutí pneumatiky na překážce, to ukazuje přímo citlivost odpružení.
Diky. Samozrejme jsem neco musel zmotat.
Velmi zajímavá videa. Velké díky všem, kteří se na nich podíleli.
Tak to je paráda, něco takového jsem chtěl vidět. Jen tak dál…
Paráda. Na bílé 29 je, pokud se nepletu, nové RSTčko. Dá se už na základě testování usuzovat, jak na tom tahle vidle je?
Tohle testování které proběhlo je stále silně přeceňováno. Neptroběhlo tam žádné porovnávání vidlic navzájem a to, co je natočeno na videozáznamech slouží hlavně k případnému výkladu, co se s odpružením děje, maximálně může posloužit k výkladu o obecných věcech kolem odpružení. Na to aby byla posouzena vidlice v celém kompexu by bylo třeba tuto velkou překážku ještě doplnit o test citlivosti na nejmenších nerovnopstech, tak, jak mám předepisováno už v laickém testu odpružení. Vidlice RST o které jsem psal jako o obdobě Manitou R 7 ukáže na velké překážce svojí funkci bez problémů ale na malých nerovnostech zklame. Tento fakt jde kupodivu velice dobře vyčíst již z grafu charakteristiky a není třeba žádného složitějšího testování. Jízdou se dá samozřejmě vše ověřit také ale jezdec musí mít jasno co a jak testuje a potom z toho nemůže vyjít něco takového, jak nám předvedlo Velo v testu vidlic, kde napsalo, že vidlice si selektivně vybírá nerovnosti a některé vezme a některé ne. Tohle je samozřejmě pravda ale je také pravdou, že vidlice si vybírá podle zcela jasného základu a ten základ je krásně zobrazen již grafem charakteristiky, který zkušenému jasně ukáže, co může od takové vidlice očekávat. Testování, které by mohlo proběhnout někdy později by mohlo být právě o tom aby si lidi ujasnili co lze ověřit a jak a sloužit by k tomu měl, jak terén, tak metody měření a využity by mohly být i postupy měření nezávislé na jízdě. Takové testování by ovšem vyžadovalo pozornost výhradně na testy a případná vyjížďka by byla téměř nemožná. Víkend by byl vyplněn možná pro někoho nezáživně.
Pri pokladani sve otazky jsem mel na mysli spise obecny dojem z jeji funkce. Jestli proste „chodi celkem slusne“ nebo „vubec nezehli“. Graf jeji charakteristiky jsem bohuzel nevidel, pokud se tu na B-F objevil. Jinak z meho laickeho pohledu na video si troufam odhadnout, ze ma trochu vyssi bod odtrhu ale nasledne jde do zdvihu celkem ochotne a i tlumeni funguje obstojne. Snad se prilis nepletu.
Tohle vlakno ve me vzbudilo velkou zvedavost, takze pokud by se uvazovalo o dalsim testovani, urcite bych se rad pripojil, pokud uz tou dobou budu zpatky v Cesku.
Musím říct, že tvůj dojem i výkald videa je naprosto správný ale jenom z toho videa to není tak zřetelné, jako by bylo z grafu. Podívej se na videa ještě jednou a porovnej, jaké lepší poměry nabízí k přejezdu této překážky 29". Výhoda v překonávání je zcela zřejmá a porovnávat jde proti jiným odpruženým na 26". Věř mi, že tahle vidlice je již vyzkoušená a metody, které používáme zde jsou doplňující. Zde by se projkázalo jako hlavní, kdyby vidlice měla rpoblém s tlumením a tedy dynamická fáze by byla nějak zkreslená. Takový problém tahle vidlice namá a tak průběh změřitelný grafem charakteristiky o ní vypoví daleko více.
Tak větší kolo má samozřejmě menší nájezdový úhlel na překážku, tím pádem poměr sil, které působí na konstrukci vidlice momentem a těch, které ji stlačují, je výrazněji ve prospěch stlačujících, než je tomu u 26"kola. Vidlice tedy pobere více z rázu způsobeného překážkou. …Tak si představuju teorii. V praxi by to tak asi mělo také fungovat…
Ja jsem majitel one testovane vidlice :-) Az bude cas, hodim sem kdyztak graf. charakteristiky. Jinak tvuj pohled odpovida realite, jak uz psal Milan.
Ještě musím doplnit. Byly tam dvě vidlice, které nabízely zcela odlišný výsledek v průběhu odpružení a to byla ona RST Air M 29 a proti ní byla Reba neupravená. Bohužel srovnávat tyto vidlice přímo na místě nešlo, protože osazení 29" mění dost podstatně vyrovnanost jakéhokoliv srovnání. Ideální by bylo srovnávat R 7 proti Rebě, tyto dvě vidlice v původním stavu totiž zastupují zcela odlišný přístup a výsledek. Zatímco Reba má nízký práh odtržení a následuje vyšší progresivita, R 7 má naopak vyšší práh odtržení a následuje daleko lineárnější pokračování, které mnohdy může vést až k chodu na doraz. Tyto odlišnosti ukazuje zcela jasně graf charakteristiky a musím říct, že pouhý samotný přejezd cihly takovýhle rozdíl neukáže. Samozřejmě, že cihla, verzus drobné nerovnosti si s takovým rozdílem v jízdě již hravě poradí a samotná jízda ukáže také své ale jízda samotná, bez toho abych zkoumal co a jak se děje mě možná dovede k omylu, jako uvádím u vela.Poznám totiž rozdíl ale nepojměnuji přesně příčinua důsledky v jakéže rozmezí se to asi děje. Takže zrovna na tomhle příkladu je dost jasně patrné kolik toho vlastně ukáže ten jednoduchý graf charakteristiky a jakéže metody jsou třeba k ověřování těch složitějších dějů, nad kterými tady chtělo mnoho lidí dikutovat.
Musím se přiznat, že mě dochází pozdě co všechno se dalo ještě na místě ověřovat. Dynamické chování vidlice a často probíraná témata, jak výhodné je třeba přivírat motin control mohlo být zodpovězeno a názorně ukázáno právě tímhle testováním. Stejně tak, jako přítomnost kteréhokoliv z inteligentních systémů, které prý otevírají supercitlivě a nejde to téměř poznat. Takovéto dynamické chování jde již zde použitou snímkovou frekvencí zachytit a zdokumentovat. Metoda takovéhoto snímání je prostě nová, protože teprve nedávno se objevil vhodný přístroj a tak jeho využití pro naše podmínky se bude ještě více rozrůstat.
klidne bych zorganizovala testovani treba nekde u Kladna. Me by treba u Sida zajimalo tolik veci, ale to bychom tehda tu sobotu stravili celou na ty louce, nebo nekde o kousicek dal, kde by byly podminky.
Jinak moc dekuji za vyklad. Zapusobilo to tak, ze se budu snazit nejak vidlice vic nastudovat a nejradsi bych si poridila stejny stroj jako ty a nahravala chovani vidle v ruznych podminkach a pak na to koukala – dalo to hodne, kdyz si clovek uvedomi, co ta vidle dela
Víš, že jsi mě obrovsky překvapila, samozřejmě mile. Tvůj zájem ohledně techniky jsem opravdu neočekával a jestli to vedlo u tebe k zájmu o vlastní odpružení, které už využíváš a chceš se dopracovat k ještě lepšímu, tak to mě obrovsky těší, v tomhle se to testování tedy opravdu povedlo. Celkem přesné máš i představy o tom, jak by takové testování proběhnout mohlo ale já netušil, že by tohle mohlo oslovit více lidí, že to osloví zrovna tebe mě vážně moc těší, protože bych to neočekával. K tvé vidlici mohu uvést to nejpodstatnější. Díky zdvihu byla ta překážka na tvojí vidlici již limitní. Tvá vidlice by kralovala v reakci na drobné nerovnosti a kdyby se přihlásilo více lidí s vidlicemi na nejlehčí váhu, tak ty bys kralovala v citlivosti právě na drobné nerovnosti. Pokud tě zklamalo cos viděla na videu a nebo jsi získala dojem že by to chtělo vyšší zdvih, tak to je přesně ta oblast, kterou by takovéhle testování mělo řešit. Prvním by bylo porovnat si za vhodných podmínek s ostatními srovnatelnými vidlicemi. Následně máš možnost si zkusit verze s vyšším zdvihem a třeba mneší citlivostí na počátku. To vše za předpokladu, že by se navzájem kola půjčovala. Sama dobře víš, že mít k dispozici stejně váhově nastavené vidlice an stejných rámech je problém a měnit podmínky by vyžadovalo dost času.To vše jenom k případnému programu.
Tohle testování beru jako první zkušební a také zkušební, které zkoumá zájem. Ty s Jecnakem a kdokoliv z okolí se může kdykoliv domluvit na něčem v menším rozsahu, budu na Vás mít více času ale rozsah porovnatelných vidlic bude zase mneší. Pro potřeby většího rozsahu bych raději připravi něco, co vyjde ze zkušeností tohoto prvního zatím ojedinělého pokusu. Přiznám se, že už jsem začal hledat vhodný rozsah terénů a prostředí, které by se hodilo pro testování nejlépe.
Ja jen doplnim, ze by asi stalo za to vymyslet nekolik druhu testu, ktere by byly aplikovatelne v ruznych podminkach a vysledky by pak bylo mozne srovnavat. Z charakteristik chodu se da vycist rekl bych temer vse o pruzeni a pasivnich odporech, z tohoto prejezdu prekazky pak jak je nastaveno a jake je tlumeni atd. Mam totiz zkusenost, ze pokud dam do ruky nezkusenemu cloveku dve vidlice, tak az na citlivost nepozna rozdil a casto, pokud se o tom nezminim predem, ani to ne. Takze pokud by se podarilo udelat jasne srozumitelne vysledky i pro relativni laiky, kteri maji jasno v pojmech, ale ne dostatek zkusenosti, pak by to bylo fajn.
Co se tyce sledovani dynamickeho chovani vidlice pri prejezdu prekazky, tak by urcite bylo zajimave sledovat pruraz zamcene Reby pri ruznem nastaveni Floodgate, tak jak jsi tu naznacoval. Pro zkoumani citlivost by bylo fajn pouzit vetsi pocet malych nerovnosti jdoucich tesne po sobe (siroke prkno pobite latkami?). I kdyz tady se do hry hodne zapoji plast a s tim budou asi problemy i jinde.
Prejezd cihly jak jsme ho delali myslim nemel pro nizkozdvihe vidle do 100mm vcetne velky vyznam, jelikoz v terenu k takovemu razu dojde jen v kritickych situacich. Jinak se jezdec snazi projizdet teren tak, ze pracuje telem a vidlice pobira jen drobne nerovnosti a koriguje jezdcovu nepozornost (aspon tak by to melo byt). Krasne je to videt treba i u Reby, kdy se vidlice snazi pohltit raz, coz udela v ramci svych moznosti, ale pak nema dost zdvihu aby placla kolem za cihlou na asfalt. Rekl bych, ze zde by se mel udelat nejaky zaver a testovat vidlice treba vzdy jen pri prejezdu prekazky = 1/2 zdvihu vidlice u zdvihu do 100mm. I tak si myslim, ze se daji odhalit nedostatky v konstrukci tlumeni a nebo jeho nastaveni.
Zase se nedá jinak, než souhlasit. těch námětů je dost a myslím, že se skvěle doplňujeme, tedy, že máme všichni stejné požadavky. Polozamčenou vidlici jsme mohli zkoušet již na místě, kdyby mě to napadlo, ale bohužel pozdě. Zamčená, to skoro nemá smysl ale pro zajímavost rozhodně ano. Neměli jsme k dispozici žádné SPV, či tera logic, to by se dalo také napravit, je toho prostě spousta ato zmenšení překážky to by bylo také vhodné selektivně podle vidlic. Já bych přidal ještě jednu novou překážku a o to jsme spolu také probírali, chtělo by to totiž oblou překážku a jako nejvhodnější se jeví zpomalovací pás na silnici, opět překážka téměř normovaná. K malým překážkám uvedu ještě toto. I takovýhle filmový záznam má své omezení a tím je i rozlišení a přesnost záznamu. Čím nižší překážka bude, tím menší rozdíly jsou viditelné a zaznamenatelné. pro potřeby testování na malé překážce mám právě systém měření na pevném stroji, který má ale omezení na jednu rychlost a právě malou výšku překážky. Ten ale teprve ukáže potřebu přesnosti, protože sledovat promáčknutí a tím přimáčknutí pneumatiky k povrchu vyžaduje rozlišovat polohu v řádeh milimetru. A tohle nejde z videa prímo rozlišit.
Jako poslední, co se nezkoušelo je ještě změna rychlosti nájezdu a také testování ve sjezdu, tedy ve sklonu terénu. Prostor u tebe v Osinalicích na to byl a musím říct, že ta opuštěná silnice, s následným stoupáním, tedy sklonem byla naprosto ideální a prostředí to vše korunovalo, opravdu moc krásné.
A ještě k tvým zkušenostem, když dáš vidlici do ruky začátečníkovi, i v tom se samozřejmě shodujeme, je to obecně platné. Je třeba připomenout, že to, co tady řešíme spolu a s dalšími pokročilými je zcela jiná situace a právě začátečníci by neměli být zmateni tím, co se to tak složitě řeší. Řešíme tady věci pro hodně pokročilé a nemělo by z toho vyplynout, že jenom takovéto rozlišování je jediné a možné. Ano je možné ale pro toho, kdo správně rozlišuje a už si prošel těmi nižšími stupni rozlišování. Kdo je přeskočil jako nezajímavé, tak tady na konci může do všeho jenom vnášet zmatek, což se ale zatím neděje. Tady stále hovoří ti správně zapálení.
Jen poznámka k těm kritickým situacím a velikosti překážky. Pokud je kořenová pasáž s trošku většími kořeny, kde je kořenů hodně, tak překážka velikosti cihly už je poměrně běžná a těžké bude možné vidlici nějak výrazně pomoct, když jde jeden kořen za druhým (samozřejmě tam některý kořen je o něco nižší, sem tam některý o něco vyšší a na tom vyšším když bude jeden vidlici samozřejmě odlehčit můžeš, ale určitě ne na všech těch překážkách). A těch 6,5cm výšky zase není až tolik.
A takových pasáží třeba v mojem okolí není až tak málo a jezdí se docela běžně.
Samozřejmě pak to nemusí zvládnout ani vyšší zdvih, pokud jdou překážky moc rychle po sobě a vidlice to rychlostně nestíhá.
Tady je presne videt jak prejizdi prekazky clovek na nezavodnim fullu a clovek na zavodnim HT. Respektive v nastaveni pruzeni, protoze tam se kvuli kvuli geometrii a zdvihu neda mit tak linearni pruzeni a vyuzivani zdvihu, jelikoz v prudkem sjezdu by byl clovek strasne vpredu a vidle zanorena.
Uz ted Milanem upravena Reba je na hrane. Musim mnohem vic pracovat s tezistem ve sjezdech. Za odmenu ale ty sjezdy dokazu jet jeste o chlup rychleji diky lepsimu kopirovani terenu vidlici. Je to neco za neco a nekdo by to mozna ani nezkousl, sam jsem byl ze zacatku taky nejisty.
Ta reba ti ale díku dual airu dává veliký rozsah možností. zatímco tovární nastavení ti nabídlo varinatu, jak říkáš závodní a nevyužívající celého zdvihu, tak ty i po úpravě můžeš k takoémuto nastavení jednoduše přejít. Stačí přidat tlak v pozitivce a ubrat v negativce a máš to, co chceš a kdykoliv jindy se zase vrátíš k citlivější variantě. Tohle je už jenom na tobě, co zvolíš.
Ne ne, to si asi nerozumime, citlivost beru (tu jsem chtel), ale zmensila se i progresivita chodu coz je to co tu popisuji a odfouknutim negativky se ji nezbavim. Ale jak rikam, naucil jsem se tim zit a i toho vyuzivat. Pocitove bych to popsal, tak ze zacatek chodu je citlivejsi (zmensil jsi odpory vidle), dal je vidlice linearnejsi nez pred tim a pak je uz u konce zdvihu cca stejne progresivni.
Ano, tohle je přesný popis a ještě něco. Změnilo se i využívání zdvihua tys nebyl zvyklý, že vidlice jde až k samému dnu zdvihu. Bike se ti tak více propadne, než jsi očekával ale to je jenom důsledek využití celého zdvihu vidlice. Když teď vidlici přehustíš, jak navrhuju, můžeš se vrátit k původnímu, to je výhoda nastavování. Negativkou potom můžeš upravit počátek. Průběh samotný samozřejmě nezměníš ale můžeš se pohybovat v určitém rámci, řekněme svobodného a vyhovujícího nastavení. Tady přesně je prostor pro to, co tabulky počítající s pouhou vahou jezdce nemohou postihnout. tady je místo, kde zkušený dokáže vyžít nářadí přesně ke svému stylu a zde může říct, co by si následně přál vylepšit aby to jemu vyhovělo takzvaně na tělo. Tohle je vývoj, který je možné uskutečňovat a upřesňovat sám pro sebe naprosto každý a nečekat s čím přijde marketing kterékoliv firmy příští rok.
Vim co se mi snazis ukazat a jsem si tohoto od zacatku vedom, ale stale si asi nerozumime. Nechal bych to nekdy na priste az se uvidime, protoze bude jednodussi ukazat to primo na vidlici.
Nesnažím se tě přesvědčit o nějakém nastavení, respektuju tvé požadavky. Ty je dokážeš specifikovat a když se shodneme na řešení, jak by vše mělo ke tvé spokojenosti vypadat, tak už není žádný problém ještě více přizpůsobit vidlici tvým konkrétním požadavků. Znáš stav původní a znáš teď výsledek úpravy. Budeme se tedy pohybovat někde mezi těmito hranicemi a je na tobě aby sis určil pro sebe ten nejlepší kompromis. Všechno je to vlastně o komromisech a každý kdo ví, co chce a potřebuje, tak nebude mít nikdy problém aby se mu jeho požadavky nesplnily, přesně tohle je individuální nastavování, které je částečně umožněno továrnou a když nevyhoví rozsah ve kterém se můžeš pohybovat, tak se prostě posune přesně tvým žádaným směrem. Doladění na vlastní podmínky potom už nemůže být lepší.
A ještě k tvým sjedzdům, to co ty, jako velice technicky zdatný jezdec nazýváš sjezdem jsou ve skutečnosti trialové pasáže. I v tomhle je dobré si ujasňovat termíny. Sjezd, jako takový jsou řekněme, kořenité, kamenité pasáže které se projíždějí vyšší rychlostí a které vyžadují i změnu směru jízdy. Tady je ten termín, který ty nazýváš vyšší jistotou ovládání. Terén, který zvládáš ty je mnohdy jezditelný i na pevném biku a téměř s větší jistotou než s odpružením. Tady může pro čtenáře vzniknout rozpor, jak že je to s těmi sjezdy.
jo tak k tomuhle jsem presne dospel v Mostu. Tam by se do technickejch sjezdu (trialovejch pasazi) hodila skutecne spis zamcena vidle, tesp takova co by chodila tak maximalne 1/3 zdvihu a pak se pri velkych prasarnach otevrela. Takze se 130 zalezlou o vic jak 100 jsem mel chvilema dost co delat:-)
Jasně, souhlas. A ještě tu je jeden rozdíl, ty máš oproti mě výrazně lepší techniku, takže lecos dokážeš technikou pořešit (fakt nechápu jak jste některé ty sjezdy mohli s PeBem jet na celopevňácích v neděli), co já bych nezvládnul, takže i nejen díky rozdílům v kolech, ale i té technice prostě více využívám metodu „ono to kolo nějak vyřeší za mě“.
Dekuji
SID je prace Jecnaka, po pravde, byla jsem velmi zvedava, jak ji ohodnotis a tesi me, ze tak pozitivne.
Co se tyce zdvihu, asi mas pravdu, nakopiruji sem (po schvaleni) rozhovor s Jecnakem:
Jecnak
Jak jsem jednou rikala, nejvic veci v Kokorine jsem se naucila na kutilem Timem upravenem Dukovi – jestli mi vetsi jistotu daval ten vetsi zdvih nebo to bylo jen o nastaveni mozku, kdo vi, ale se Sidem tak odvazana nejsem ;-) Mozna mam jen strach a podvedomne nevyuzivam celou kapacitu zdvihu, nevim, ale tvuj fotacek je na to idealni ;-) zkouset najizdet na prekazky v ruznych rychlostech, ruznem posedu, ruzny tlak pneu … – fakt je to hrozne sobecke ;-)
Jinak, jak Jecnak psie – vymyslet nekolik druhu testu aby byly i pro nezkusene – je to presne, jsem presne ten typ cloveka, ktery upravu na prvni pocit nepozna, je to pak otazka te jizdy terenem.
Tvoje pocity z chovani Sida vs Duka jsou pochopitelne. Duke nepruzil a to ti davalo vetsi jistotu v trialovych pasazich na kterych jsme se prave minuly podzim ucili. Navic to bylo na kratsi Meride a Duke ma 20mm zdvihu navic + Merida ma delsi hlavovou trubku, tedy vys riditka. Cim aktivnejsi vidlice, tim narocnejsi je ovladani kola v prudkych sjezdech s minimem rychlosti a prekazkami.
Zase naprostý souhlas. Trialové pasáže a zvláště pro začátečníky, (tyhle terény na Kokořínsku bohužel převažjí) nepřinášejí s odpružením jistotu ale právě naopak. Jistota s odpružením se získává především v členitém terénu a nikoliv na jednotlivých schodech v jinak hladším terénu.
No ja na HT toho najezdenyho moc nemam (asi tak 100 km pred 4 rokama), ale ten singlik co sme jeli jen asi v 5 lidech sem nektery pasaze jel tak ze to tam proste poslu a ono si s tim kolo nejak poradi.
Trialisti by byli z odpruzenyho kola nestastny a naopak treba ja bych byl z toho jejich specialu jeste nestastnejsi.
Bych spis rek ze je to o stylu jezdeni treba muj prasostyl vs. Jecnakovo technika
Takze treba pro me neexistuje teren kterej bych lip zajel na HT
Když jsem viděl oba naživo, tak si troufnu zhodnotit zhruba takhle.
Jecnak ovládá kolo precizně a co se děje je vždy pod jeho kontrolou, odpružení má jako jakýsi doplněk a není zvyklý na něho spoléhat jako na hlavní pomůcku, on je ten, který vše ovládá a určuje a na jeho preciznosti vše záleží. Čím náročnější a pomalejší terén, tím více bude mít navrch on.
Ty se dokážeš spoléhat na techniku a máš ověřeno, že tě mnohdy zachrání. Na tohle se Jecnak nespoléhá a nedá důvěru tomu, co on neovládá. Ty jsi s nadsazením bez pudu sebezáchovy, který se klidně spolehne na techniku, Jecnak si vždy tu techniku nechá kousek od těla, než aby se na ní musel spoléhat.
Jeste, ze se nemluvi i o mne :-D
taky se nemluví o odírání asfaltu :-D
a o deseni slecen ;-)
Deseni? :)))
vyděsit, vystrašit
Hele Ty…Ti asi nekdy povolim upinak ]:-)
Back 2 topic.
Já ti doplním Jecnákův správný výklad. Vidlice o malém zdvihu musí splňovat všechna kritéri a protože má na to příliš malý zdvih, tak musí dělat velké komromisy. Tvoje vidlice je superkomfortní na malých nerovnostech a tam ti neroztřese významě ruce ani v rychlém sjezdu. jakmile se ale pustíš do něčeho většího, tak je to přesně jak píše jecnak, musíš se spolehnout více na techniku a vybírat trasu s eliminováním všech většíchj překážek. Kdybys požadovala komfort i náročnějším terénu, musíš volit zdvih větší. Tohle samozřejmě ta cihla ukazuje zřetelně. V podstatě neexistuje nastavení na 80 mm vidlici, které by zvládlo tuhle překážku lépe. Jedna cesta samozřejmě je, snížit sag a snažit se vidlici naladit pouze a jenom na tuhle jednu překážku, potom si právě a jenom na ní a jí podobných polepšíš ale odnese to onen komfort na drobných nerovnostech o který přijdeš zcela. Tohle jsou limity a jsou dané. Tys tohle vyzkoušela na Dukovi, který zastupoval ten méně citlivý a na větší překážky vhodný typ odpružení a na Sidovi, jeho přesném opaku. Tvůj zájem, zkušenosti a již velmi pokročilé rozlišování ti umožňují spolu s výkladem poznat co se to děje s odpružením a proč někdy komfort cítíš a nekdy jsi na hraně. Přesně tohle je oblast, která by se měla společně právě začátečníkům objasňovat. Ty už ovšem nejdeš za začátečníka považovat, jsi pokročilá. A tohle téma se otevírá ještě větší u fullů a spolupráce a sladění předního a zadního odpružení a v této oblasti máme nafilmováno snad ze všeho nejvíc z toho našeho testování.
Taky bych se rád zúčastnil dalšího testování a také mě spousta věcí napadla až při prohlížení videí, které by se dali otestovat, jen pár příkladů:
A našlo by se toho spousta. A také už budu mít obě vidlice nastavené v cílovém stavu, což na Kokořínsku nebyla ještě ani jedna (i když zrovna na výsledky chování na cihle, co se testovalo tohle nemělo moc velký vliv).
A klidně by mi nevadilo jeden celý víkend nechat čistě na testování, maximálně na chvíli s přesunem někam poblíž do terénu, kde by se opět natáčelo ze stativu. Taková akce by se ale už musela vyhlásit opravdu jen jako čistě testovací, aby s tím všichni počítali.
Tohle nás oba samozřejmě napadá oba a oba stejně pozdě. Od tebe jsem zájem předpokládal zcela samozřejmě a podmínky je opravdu třeba takové vyhlásit dopředu. Z Medunky jsem ale velice příjemném šoku :-)
jako ta pevná ocelová je fakt mazec, na tom bych se bál. když si člověk uvědomí, že v terénu občas vletí v rychlosti do nějaký nečekaný díry nebo překážky, na kterou nedokáže včas zareagovat…
Takhle se nekrouti jen vidlice, ale podarilo se nahodou nafilmovat jak se krouti zadni vyplet s kotoucovkou ve smyku. Taky velmi zajimave.
Přiznám se, že celkem náhodou se tam objevilo i více věcí a ty konkrétně jsi objevil ještě jednu další a to je příčné kroucení pevné vidlice, které následovalo po dopadu. s tím výpletem jsme se snažili dokázat jednu věc a nakonec jsi zase objevil jinou, kterou jsme neplánovali :-) Prostě jeden základ a doatatek detailů a vyčíst se toho dá opravdu velice mnoho a jak je vidět vždy zajímavého. Podmínkou je vždy zapálení pro téma.
Moje fotky 58MB – zde – 06–01 – Kokorin.zip
je progresivita vidlice ovlivněna velikostí vzduch. patrony? Např epicon 80 bude progresivnější než epicon nastavený na 120?