Ahoj, co říkáte na kolo Thrill Hill 1 nebo 3? Je ok nebo Orbea či Spešl jsou lepší?
Ahoj, co říkáte na kolo Thrill Hill 1 nebo 3? Je ok nebo Orbea či Spešl jsou lepší?
Vsechno fajn kola, ale Orbeu ani Rose ted nejspis nesezenes.
A s tím Spešlem to nebude o nic lepší.
Ohledne funkcnosti ramu jsou Thrill hill a Oiz podobne, ale TH ma jen jeden bidon. Taky je tam trochu jina velikost, na 187/91 sedi TH jeste i L ale Orbea uz XL.
Dík, toho bidonu jsem si nevšiml. Takže Orbea a TH jsou na tom pocitově stejně jo?
Liší se nějak od Epica? Já zkoušel právě jen Epica Comp staršího 2019.
Psal jsem dotaz na Thrill Hill 3 – kolik váží a jestli ho posílají do Čech, protože na stránkách nemají uvedenou u Thrill Hill 3 váhu a ani Česko. Nikdo mi ale ještě neodepsal.
S dostupností je to na houby no :-(
A co tenhle superior? Vyrovná se těm třem značkám nahoře nebo v něčem zaostává?
Mimochodem nechápu proč pořád každý rok mění barvy. Když se mi nelíbí barva tak mám jako čekat na další rok?
Proč výrobce nenabízí zvolení barvy nebo nedělá třeba 3 barvy na kolo? Dyť v továrně tam stejně lakujou různé barvy. To je nějaká hloupá politika nebo proč se to děje?
Protoze by to kolo potom stalo vic, zvlast pri barve na prani.
Myslel jsem předdefinované barvy. Příklad třeba XP 909, kde je možnost vybrat 6 barev a nezdá se, že by stálo nějak moc. Tak proč u kola za stovku je jedna barva a každý rok je jiná? Nezdá se mi, že by to bylo o ceně a kolo by stálo víc, zdá se to být přesně naopak.
Logicky vice barev znamena vetsi naklady. Kdyz se podivas do katalogu, vetsinou tam ma ram v kazde barve vlastni sku a to si jeste vynasob poctem velikosti. Je s tim vic rezie atd. a naklady rostou. Zvlast patrne je to pak u znacek, ktere boduji hodne i nizsimi cenami, jako treba Canyon.
To chápu, ale u kola za 26 tis. si můžu vybrat ze 7 barev a u kola za 100 tis. jednu (každý rok jinou). Takže když se mi více libí třeba např. modrá tak jo, ale musím si koupit 3 roky starý model. Tohle nechápu. Jinak samozřejmě chápu, že s tím jsou spojené větší náklady a režie.
tvl. jdi už někam.
Kolik ještě vláken založíš, než vybereš to svoje kolo?
Co tím myslíš? :-) Před rokem jsem založil jedno a teď druhé. Máš ale pravdu, že pořád ještě vybírám :-(
Promin. Nevsiml jsem si, ze je tam takovy odstup…:)
Ale i tak teda. Nez vyberes kolo tak uz snad bude po krizi a vsechno bude dostupny zase…:)
To asi jo :-)
Za 100k bych asi uplně nechtěl DT Swiss M 1900
Co by bylo teda lepší? Moc se v kolech nevyznám, jen bych chtěl aby výplet nepraskal, třeba když bych sjel nějaky dropík (žádné skoky) a aby asi aby kola nebyly moc těžké – aby to jezdilo…
Na trailové M10 je DT Swiss XR-1650 Spline 25c TLR CL, Star Ratchet, Boost.
Třeba tady v tom videu je nahraný cvrkot zadní náby. Ideálně bych chtěl tichou, ale nevím jestli se to vůbec vyrábí. Moc se mi nelibí, když se kolo projevuje hlasitě. Jasně můžu tím dávat najevo, že jedu, ale na to si můžu koupit i zvonek.
star ratchet se dá namazat, aby skoro nebyl slyšet
na tom videu jsou nesériové díly, nevím že by orbea dávala náboje carbon-ti
Našel jsem zvuk start ratchet. Pochopil jsem, že čím víc zubů, tím lepší ovládání, ale nejhorší a nejhlasitější zvuk. Nevím jestli namazání pomůže, v tom videu to vypadá, že to nijak nepomohlo. Jsou ještě nějaké potencionálně tiché systémy?
do teď jsem jezdil star ratchet 18T, namazat šel, aby byl skoro neslyšný… jestli ti jde o tichost tak si u Oizu připlať za kola, protože X-1900 jsou hlasité
Tady je další.
DT Swiss – nejhorší resp. nejhlasitější bzučivý zvuk.
Nejlepší.
Nechci jet v lese a odhánět zvěř :-D
Mimochodem tak Merida na tom videu vypadá dobře. Když jsem se díval na meridy v e-shopech takhle vůbec nevypadaly. Tahle se mi líbí. Na stránkách meridy jsem našel ninety-six-rc-5000. Taky to není úplně ta se mi zdá.
Vypadá to, že Shimano XT Scylence je super tiché!
Kdyztak vyšší model 1700/1500
Epica bys sehnat měl někde skladem, ne?
Ale jo něco skladem je. Nechci se ale spálit tak že koupím nějaké kolo na obrázku za 100K a pak mi nebude vůbec sedět a budu ho prodávat za 60 tis. Mě spíš zajímalo porovnání těch kol, jestli se nějak zásadně liší, nebo jim něco chybí (třeba ten bidon jsem úplně přehlíd). Jaké máte zkušenosti, jestli třeba někdo napíše, že nějaké je úplně super a jezdí s ním to a to nebo je úplně na nic a nesedí mu apod. Je to na mě dost pálka za kolo a tak musím být přesvědčený, že je to to správné, lehké, rychlé, krásné a cenově odpovídající :-)
Tohle ti nikdo nevyřeší. Každému sedí něco jiného. Epica mám doma a brain rozhodně není pro každého. Na normální ježdění mi to vlastně přijde úplně zbytečné kurvítko. Na závody je fakt dobrý, že to nehoupe při šlapání na rozbitejch polňačkách, kde se letí a při výjezdu to drží a propruží jen při přejezdu třeba šutru. S normálním lockem na to musíš myslet, nebo mít otevřeno furt. Orbeu jsem zkoušel a docela mě zklamala.
Rozhodně nejlepší kup ve smyslu cena – výbava je (byl) Canyon Lux. Ten rám taky není vyloženě špatnej. Asi se mi líbí víc než orbea. Jen geo má docela divnou.
Epic Evo brain nemá.
Novej ne, ale on dával do odkazu starýho :)
Za me kdyz epic, tak prave s brainem.
To kolo je okolo nej postaveny.
Kdyz brain nechces, na trhu je apousta jinych modelu a znacek.
Jo, o brainu jsem přemýšlel a rozhodl jsem se, že ho nepotřebuju. Takže v úvahu připadá jen Epic Evo 2021, který brain nemá. Ale je to kolo, které se mi líbí. U luxe se nemůžu rozhodnout jestli se mi líbí nebo ne – je takové – zvláštní rámem i barvama. Třeba tady je video černého Lux CF 7 2021. Epic se mi zdá hezčí, ale Lux si představuju, že bude jezdivější, rychlejší než epic na asfaltové cestě (jako hardtail). Tak si to jen představuju, Luxe jsem viděl jen na obrázku.
Nejvíc se mi líbí kola, která jsou úplně holá, bez nápisů. Příklad je Thrill Hill, kdyby tam ještě neměl ten nápis Rose a rám nebyl hranatý, tak to je ideální vzhled :-) Rose mi ani neodpověděli na email, takže nevím jestli vůbec dodávají do Česka (nemají tu žádnou pobočku).
Hele, co říkáte na tohle kolo. Z hlediska osazení, ceny a stáří. Je rok 2020 v něčem horší? Našel jsem u některých M10 zmínku, že rám je 2019, ale ročník 2020. Někde nemají vůbec u rámu uveden rok.
A např. zde je docela hrozné hodnocení 68%. Co je na tom kole „špatně“? Vidím XT výbavu, dropper, to vypadá fajn.
Hodnocení na malých shopech vzniká tak, že 99% lidí na to klikne omylem a zbytek naklika prodejce.
Na rok 2021 má orbea na top.modelu rám OMX s kratší stavbou o 5mm, flatmountem a karbonovym vahadlem. Nevim jestli je flatmount a kratší stavba i o u levnějších OMR. Asi bych to moc neřešil, protože je to podle mě úplně jedno. Flatmount je kravina, karbonovy vahadlo je gimmick a kratší zadní stavba je taková Bike fórum mantra, která je naprosto dementní u XC kola u větších velikostí.
Jo, asi mi je jedno jestli je všechno v karbonu nebo nějaká část není. Hlavně chci aby to nepopraskalo, aby kolo mělo kolem 12kg a jezdilo jak hardtail :-) Asi nesplnitelné a proto pořád vybírám :-(
O flatmount jsem teď četl, ale nepochopil jsem výhody, takže neřeším. Kratší rám o 5mm nevím jestli vůbec poznám. OMX rán by měl být kvalitnější, tužší, to je asi dobré, ale určitě ne podmínka.
teď nově jezdím 2021 Oiz M30 TR na OMR karbonu a jediná horší vlastnost je, že ten zadek není úplně nejtužší, takže je nutné nastavovat zadní brzdový třmen když na tom sedíš (asi záleží kolik vážíš, třeba s tím nebudeš mít problém) a taky ta jejich integrovaná ochrana pod řetězem nejde přes vnitřní hranu, takže je nutné vnitřní stranu chainstay polepit armor skinem aby řetěz neudělal zářezy do laku.
Našel jsem tenhle článek a je tam detail na tu ochranu zadní stavby a vypadá to, že jde i na vnitřní stranu. Třeba se to dává jen na některé modely. No každopadně je to pitomé, že to tak dělají když guma z vrchu nestačí :-( Co ale píšeš je na zvážení – co znamená nastavovat zadní třmen? Jako jen jednou a nebo pořád před každou vyjížďkou? Jestli zadní stavba lítá tak, že brzdy dřou o kotouč tak to je na reklamaci ne? :-O
to asi bude na mě, ochrana zadní stavby jde přes hranu jen u modelů s OMX karbonem, ty začínají tak na 150k, brzdový třmen se nastaví jednou a je to.
A tak tragické z tou tuhostí to fakt není, u mě stačilo posunout třmen tak, aby kotouč byl víc u venkovní desky když kolo není zatížené. Takže se točí volně i když na tom nesedíš a když si sedneš, tak je kotouč přesně uprostřed (a rozhodně to není první kolo kde jsem tohle pozoroval).
Aha, tak to je ok. Dekuji za rady!
Tak jsem hledal ještě jiné kola kromě Epic EVO 2021 a Orbea Oiz a našel jsem tyto:
Sup váží asi 12,4 kg za 88 KKč ale Koba 10,8 kg za asi 100 KKč. Kobu jsem neznal, a váha mě teda dostala. Ta oranžová a tvar rámu není zrovna ideál, ale váha super a taky je možná detailní konfigurace. To je paráda.
U Thrill Hill 1 píšou 12,8 kg ±5% tj. nejvíc asi 13,4 kg za M. Thrill Hill 3 má 11,8 kg ±5%, takže asi 12,5 kg. Dodaní > 4 měsíce, takže konec roku (a ještě nevím jestli posílají do ČR).
Nemátě někdo o těch kolech více info – jestli nemají nějaký problém nebo tak, příp. jestli se vám něco nezdá apod.?
Koba Sentinero a Thrill Hill 3 by mohly být srovnatelné s Epicem a Orbeou.
Rose do ČR posílá bez problémů, mám od nich bike. Ale jak jsi sám napsal, je to teď 4+ měsíců.. Ta Koba mi přijde, jako klasická aliexpressová čína což nemusí být automaticky špatně, ale kilo bych za to asi nedal..
Oho, tak to je něco! Ten rám je fakt na chlup stejný. Já jsem myslel, že je to kvalitní švýcarská značka. Aspoň ceny těch ostatních modelů tomu nasvědčují. To už můžu rovnou objednat z číny ten rám a zbastlit něco vlastního za polovinu. Stejně bych tomu ale nevěřil. Jak to praskne a přežiju to, tak mužů leda tak koupit další, který může prasknout znova. Je to loterie. Díky my_dudesty!
To už můžu rovnou objednat z číny ten rám a zbastlit něco vlastního za polovinu
To můžeš, ale se zárukou to tak slavný už nebude.
Hodne pochybuju, ze by neco zbastlil za polovinu se stejnymi novymi komponentami, kdyz by dal jen za ram bez tlumice $900.
Jen k tomu zaslání Rose https://www.rosebikes.com/shipping
Jsem asi slepý :-( Pořád jsem se díval na vlaječky, kde česká chybí a oni to mají popsané takhle. Už jsem jim napsal i druhý email :-( Oukej tak to vypadá dobře, akorát né s tím dodáním no. Rose zařazuju mezi Spešla, Orbeu jako vážného kandidáta.
Ještě jsem našel tohle. Zatím nevím, stránky jim teď moc nefungujou, pořád se mi točí kolečko:
Konfigurátor jim už funguje. Ale zdá se mi to trochu drahé: Petrol 2C v XT. Hlavně tu značku neznám a jestli ten rám nebude taky china jako Koba. Fotka jak reálně vypadá Petrol 2C.
samozrejme to je katalog. Otazka zni, vadi to?
Je na kole důležitý remote lockout na přední vidlici a zadní tlumič?
Máte někdo zkušenost?
Sto lidí – sto chutí.
Pro mě je to absolutně nedůležitý, nemám to a nechtěl bych to. Řekl bych, že se najdou lidé se stejným i opačným názorem.
A to tlumič a vidlu nezamykáš a nebo zastavuješ a pak chmatáš po páčkách/kolečkách. Pravě jsem přemýšlel jestli je to u 120mm zdvihu důležité. Třeba vyjedu z lesa a pak musím zastavit a poštělovat tlumič aby byl tvrdší, jinak se bude mačkat s každým sešlápnutím a brzdit rychlost na cyklostezce – příklad. Je to spíš teorie – nemám zkušenosti.
Nemám vyloženě kolo, kde bych to potřeboval. Full co mám, má zdvihy 160/150 a jezdí se na něm z kopce. Druhé kolo je pevňák a na vidli má 100mm. Když je dobře nastavená nepotřebuju s tím nějak moc hýbat.
Jo tak to je pak jasné. Na mojem starém hardtailu taky nepotřebuju zamykat vidlu. Párkrát jsem to udělal přímo na ní a páčka by mi připadala zbytečná. Ale třeba Epic EVO už má zadní tlumič a docela to člověka zhoupne – no a protože nemá zamykání z řídítek, tak jsem pojal trochu obavy jestli to nebude vadit. Nezkoušel jsem ještě zamykat tlumič pod horní rámovou trubkou – třeba se to vpohodě dá, proto jsem se ptal na zkušenosti…jestli je zamykání na řidítkách lepší…
je to fakt individuální, jestli jezdíš někdy ze sedla nebo nevíš co čekat, tak si to zamykání dej a pokud možno takové co zamyká obojí najednou… mě jako cykloturistovy co nešpurtuje a po rovině jezdí tak 25 – 30 km/h zamykání nechybí
Záleží asi na konkrétním kole. Já ale třeba 99% času jezdím s otevřeným tlumičem a vidli jsem ještě nezamykal snad nikdy.
A jaký máš vzadu zdvih? Předpokládám, že nemáš brain od Spešlu. Tam totiž to zamykání úplně odpadá.
130mm – Neuron CF9 na Foxu, ale podle mě ti to o jiných kolech nic moc neřekne. U každého kola to bude nejspíš pocitově jinak. Nejlíp zkusit.
Ahoj,
pridam ti par poznatku k SUPovi XF 979 TR. kupoval jsem model 2020. a asi je stejný jako 2021. i díky tomu jsem naštěstí nekupoval za plnou cenu…
pěkná recenze:
Tak to je cool. Dík za postřehy. Ta oranžová barva je docela odvážná. Proto jsem taky nahoře psal, že mě štve, že výrobce udělá na konkrétní model jednu specifickou barvu a nedá na výběr.
Vidlu 150 máš na sjezdy ne? Já hledám něco s čím se dá ještě jezdit relativně rychle na silnici. Řazení dolů o 1 není úplně optimální, taky mi to vadilo, když jsem zkoušel Epica, ale jsou důležitější věci, dá se to přežít a časem vyměnit.
No jednoplacka, jako, je to dobré, ale když jsem testoval Sram, tak mi spadl řežez a u Shimana mi sjel řetěz z máleho kolečka napínáku u přehazky, tak nevím no a ty ještě píšeš, že to nemá výdrž. Nedívím se. Ale stejně není na výběr, jednoplacka je budoucnost.
Sám teď už váhám mezi Supem a Speslem. Ty jsou skladem. Oiz má hranatou horní trubku nad tlumičem – špatně se zvedá a drží. Taky je trochu těžší a má nehezké bužírky kolem bowdenu dole. První pocit na Oizu byl, že je krátký, jde dát zadek pohodlně za sedlo. Chtěl bych ho někdy více projet, ale nemám moc možnost. Orbey budou koncem roku.
Specialized Epic EVO – nevýhoda je, že nemá zamykání z řídítek (to by se nejspíše musela vyměnit vidla a tlumič), nemá vodítko řetězu a váha je asi 12,8 kg
Team XF 29 Elite – ne tak úplně se mi líbí ten odkrytý karbon a červená barva pod horní rámovou trubkou ale váha asi 11,7 kg je super
Superior XF 929 RC – hezčí, ale nemusel by mít tak výrazně bílý nápis, váha asi 12,7 kg
Četl jsem místní diskuze, že prý Supům praskají rámy tak nevím co je na tom pravdy.
Ahoj,
ještě přidám další pohled k vidlici. Standard je 140 revelation se základní patronou. umí to zamykání z řídítek. popravdě vidlici nezamykám nikdy – ani na dlouhých asfaltových přesunech. prostě nepoznám úbytek watů a to pohodlí mi za to stojí. a asi šlapu kultivovaně, takže nijak výrazně nehoupu.
Zvýšil jsem chod na 150 primárně ne kvůli bordelu, ale zvýšení posezu.
Výměnou tlumící patrony (00.4020.169.005) jsem přišel o možnost zamykání, ale díky nastavení LSC/HSC komprese si jednoduše „zavřu“ a vidle se mi při asfaltu prakticky neprohupuje, ale zároveň povolí při skoku (typicky město – přesun asfalt + pár odskoků obrubnik/schody). Jinak v bordelu je tato patrona super – a těch 150 se taky občas hodí :). k dorazu jdu prakticky jen v bikeparcích a při blnutí. 90 % trávim jako XC kde obvykle nejdu přes půl zdvihu.
zadek zamykám občas na asfaltu. sem tam na dlouhých xc štacích kde letím (třeba brdy) dávám do polohy šlapeto.. a po praze mám taky hodně času otevřeno.. přeci jen těch schodů a zídek je hodně :)
U SUPa ty barvy chápu – snížení nákladů, přeci jen to není taková masovka. hezká je ta zelená základovka na XF 999 TR, ale za vyšší cenu dostaneš navíc jen o řadu vyšší spotřebák. nic zásadního. Nápis na rámu prakticky nevnímám, nebije to do očí. to spíš na zadních vzpěrách. nejsem zrovna cyklo exhibicionista, tak to oranžádu beru jako bezpečnostní prvek :). ale neznamená to, že je to ošklivý kolo. naopak.
k rámu – Dle místních hitoriků prej SUPům rámy praskaly v některých modelů roku 201×. takovej bug má skoro každá značka. SUP ti dá 5 let záruku.
já třeba zvyšoval i na HT ze 100 na 120 a nebrzdilo mě to.. díky pohodlí vydržim dýl. já už menší zdvihy nechci.
je na tobě co preferuješ. jestli čistě XC (za mě min. 120) nebo trochu přesah na horší terén (min. 140). ono ježdění v bikeparku ti mimo zábavy přidá i techniku, která se na XC rozhodně hodí, ale mít kvůli tomu 2 kola.. ee.. :)
Tak díky všem, kteří se snažili poradit. Nakonec jsem po dlouhém výběru a zvažení pořídil spěšlíka Epic Evo :-) Cenově jsem se vešel do 100K a i když výbava není úplně oslňující, myslím, že mi bohatě stačí.