• Pikaču

    Ahoj, nevěděl jsem kam napasovat dotaz tak zakládam téma.

    Mám koupené příčniky Thule Wingbar Edge a nosiče kol Thule Proride 598.

    Nosiče montuji do T-drážky.

    • No a teď dotaz jak to děláte s tou gumou do profilu příčniku?

    Je to strašně blbě vymyšlené. Kdybych vezl furt stejný počet kol tak fajn. Ale jednou je jedno kolo, někdy dvě a teď 3 kola. Z te gumy nic nezbyde a pak jezdim bez nosiču a guma je na kousky. Novy guma je za 500 Kč x2.

    Bez gumy nejde jezdit. Max 80 kmh. Dálnice ani omylem. Mám chuť to prodat ale nechce se mi pořizovat tažné za 22 tisíc ( neptejte se proč to tolik stojí).

    Diky za rady a názory.

    0 0
    • Lance  

      Chtěl sem se zeptat na to samé. Bez gumy rachot. Když sem.mel normalni hranate, tak v pohode. Tak jak

      0 0
      • Pikaču  

        Jde o to ze ted dam výjimečně 3 a jinak 1–2 kola nebo jezdim bez kol. Příčniky jsou samotné parádní. Jel jsem německo 210kmh a žádný hluk nebo vyšší spotřeba ( pouze příčniky bez kol).

        Nejaky novy model ( ale ne aero) ma gumu jiz s otvorem a neni třeba nic stříhat.

        Kdyby ta guma byla 100–200 Kč tak koupíš 3 sady gum a hotovo.

        A strkat tu gumu je taky vopruz.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Hroch Peťas  

      Ahoj, gumu jsem vyhodil a pod T kusy jsem si koupil gumové podložky

      https://www.kutil.cz/…ovna-gumova/

      0 0
      • Lance  

        Ale to nic neřeší. Furt tam as Otevřenou srážku. Já přilepil lepicí pásku ale to je diskomfortni

        0 0
      • Pikaču  

        Ale jde o to ze kdyz jezdis bez te gumy tak to píská strašně a nemá to nic společného s T kusama.

        0 0
        • Hroch Peťas  

          Aha , to ti píská ta drážka? Mě to nedělá , mám to na Octavii

          0 0
          • pumpy  

            Me to na octavce take piskalo, ale pak jsem zavrel okynka a pustil klimu a najednou to uz nepiska :D

            Ne vazne vytahni si gumu z tech pricniku a pootevri okno a jed vic jak 80Km/h a zacne to piskat

            0 0
    • pumpy  

      No ja mam tu gumu ustrizenou pouze na jedno kolo, (pokud vezu jen jedno kolo na vetsi casti je guma a pak nosic)

      Pokud vezu dve kola, dam tu gumu uplne pryc, rychle nejezdim a kola huci i tak, takze do drazky nic nedavam.

      Ale ja fakt ze vracet tam gumu kdyz potrebuji je vazne opruz.

      0 0
    • Breakpain  

      Bez gumy, jezdit jde, musis byt flegmaticky ;)…

      Ja tam celorocne gumu nemam :)…

      0 0
      • Pikaču  

        A jezdíš každý tyden 1000 km po Deutsche Autobahnu?

        0 0
        • Breakpain  

          nope, 300–400 týdně

          je to jen o tom, jak moc jsi líný ;) … třeba někdo řeší, že mu vržou plasty v autě – pokud vím, že je to jen zvukový efekt a funkčně to nevadí, neřeším to ;) … Můj kolega by se z toho třeba zbláznil, takže to ber s rezervou.

          0 0
          • Pikaču  

            Moje prace je řešení reklamací v auto. Průmyslu a bohužel se taky z některých věcí mužů zbláznit. :))

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Breakpain  

              V tom případě je mi jasný, že máš profesní deformaci a vnímáš to zcela jinak než já ;)…

              Jinak děkuji za otevření tématu, po letech jsem si uvědomil, že umístění pro nosič mám fixní ⇒ tu gumu říznu a jebnu ji tam. Celou dobu jsem byl línej ;o)… Tak okusím, jaké to je, když je to tiché… ale určitě začnu vnímat vrzání plastů uvnitř, které se tím krásně maskovalo ;o)

              0 0
    • Bender382  

      vyřešil jsem to tak, že jsem se na tu T drážku vykašlal a dal na nosiče zpátky ten U profil a chytám to okolo.

      0 0
    • rostta  

      Zkus hledat Hakr guma do tyčí

      0 0
      • Pikaču  

        Pěkné. Diky moc. Zkusím to. Sice neni drazkovana jako Thule ale ušetřím 800,– na 2ks

        0 0
    • Budvar  

      Ahoj, já pořídil pár let zpátky příčníky Atera Signum RT (https://www.nosice-stresni.cz/…mbi-2015--2/ – kompatibilní s mnoha hagusy – Mondeem, Superbem, Kodiakem, VW Passat, Touager, BMW3,5, Audi4,6, Mercedes C,E, Volvo V60,90, XC60,90, Opel Insignia,…). Ty mají také aero tvar a T drážku, ale do té drážky se už žádná guma necpe, nic nehvízdá ani při rychlosti nad 130km/h – viz. obrázek… Nasazování easy, jsou fakt parádní, v kombinaci s Thule Proride 598 můžu jen doporučit…

      Prodavač mně tenkrát říkal, že Wingbary od Thule hvízdají a že s tou gumou je to na …,tak teď už chápu, o čem mluvil…

      0 0
      • Pikaču  

        Thule to uz ma pekne vyresene na modelu wingbar evo-viz obrazek (vpravo). Guma je delena drazkou.do ktere se zasune T profil. Bohuzel to ale nema jeste wingbar edge ktery je o dost nizsi nez tento a tvuj typ.

        0 0
      • KoudakT  

        Můžu potvrdit. Mně na A3 trochu pískají jen kolem 70 kmh, jinak o nich praktický nevím. Měl jsem za to, že je to reklamstina, ale jak čtu, asi jsou Nemci o krok dopředu.

        0 0
        • scota  

          Mohu také potvrdit, že původní Thule Wingbar edge pískají.

          0 0
    • d69  

      Řešil jsem stejné dilema- aero tyče+598.Nakonec jsem gumy nestřihal.jen do nich propích díry na šrouby a je to v pohodě.Trefil jsem to±guma je napatrně nakrčená,ale OK,sedlo si to.

      0 0
    • jamaco  

      Já mám pricniky z lidlu.. Piskaji taky, řeším omotanim pricniku gumicukem.. Naruší se proud vzduchu a nepiska to.. Ale to je lowcost řešení.. U pricniku thule bych čekal že to mají porresene

      1 0
      • Espen  

        Za mě nej řešení!!! Chválím tě. Takhle mají Češi řešit problémy :-D.

        0 0
    • Kiny  

      Ahojte, vyuizjme temu k Thule priecnikom. Prisli mi nosice WingBar EVO, ale neviem ich poriadne dostat na strechu. Nech robim co robim, do zadneho nosica neviem nasadit krytku so zamkom. Dostanem ju tam len tak, ze ostane medzera, ktora brani zamknutiu. Malo by to ist uplne hladko, nechcem to skusat hrubou silou, nech sa nieco nepolame. Ked nie je nosic na strechce, vsetko pasuje. Ked ho nahodim dozadu na strechu, krytku tam nedostanem. Vyzera, ze jej kusok brani dotahovaci srob. Stalo sa niekomu nieco podobne? Skusal som to cele 2× rozobrat, ci som nieco zle nezlozil (podla mna OK, vid foto), prehodit predny za zadny, kontrolovat cisla produktov, ci som nedostal inu sadu…

      0 0
      • Tecka  

        Mám stejné patky ale s neEVO WingBary na 2019 focusu a tento problém jsem neměl. Možná bych zkusil patku před utahováním jinak naklonit (posunout v tom wingbaru jedním nebo druhým směrem). Třeba si ten mechanismus po utažení lépe sedne.

        0 0
      • heerer  

        Ty same mam doma a vse ok. Ty tam tu krytku nedostanes i mimo auto …?

        0 0
    • Treeper  

      Ahojte, přihodím sem dotaz, ať nezakládám další vlákno. Můj dotaz se týká nosičů Wingbar Evo s dělenou gumou v drážce… V současné době mám obyč Wingbary s vytahovatelnou gumou a přemyšlím o záměně právě za verzi Evo z důvodu většího pohodlí.. Chtěl bych se ale zaptat majitelů jakou mají zkušenost s častým shazovaním nosiču… Vzhledem k parkování na sídlišti nerad nechávám nosiče na střeše a proto je docela často shazuju ze střechy… Z toho důvodu by mě zajímalo jak je na tom opotřebování té dělěné gumy. Vydrží to pravidelné používání?

      0 0
      • HKou  

        Ne, ta tenci cast se nakonec utrhne, i kdyz se to pri zasouvani tech sroubu do drazky namaze.

        0 0
        • Treeper  

          Kterou tenčí část máš namysli?

          0 0
          • roud  

            Tohle nejsou Evo nemají tedy delenou gumu na kterou se ptá zakladatel…

            0 0
          • HKou  

            Napravo (Evo), ta tenčí cast gumy (s dutinou). Udělal jsem tomu nabehy, ale počítám, ze se to vorve všude.

            Krom toho teda na nosič na lyže byly potřeba delší šrouby (prodávají se).

            0 0
            • Treeper  

              Aha, tak to je dost nepříjemné, čekal bych, že zrovna u Thule to vydrží více..... Takže v tomhle případě asi lepší obyč a nahazovat vždycky gumu po sundáni nosičů.

              0 0
            • Treeper  

              Za jak dlouho se to začalo trhat? A shazuješ nosiče pravidelně nebo necháváš celou sezonu na střeše?

              0 0
              • goofy  

                Taky se mi to orvalo. Připisuji to taky trochu nezkušenosti a spěchání při nasazování… Není to ideální, ale za mě lepší než řezání na délku. Někdy vozím jeden, někdy dva, někdy i čtyři nosiče, takže tak to jenom popošoupnu a je to. Guma se natrhla a od té doby se to nijak nezvětšuje, jak si dávám víc pozor. Nová stojí cca 500… Já sundávám párkrát ročně, jak měním konfiguraci na střeše. Jinak sundávám nosiče i s příčníky.

                0 0
                • Treeper  

                  Jj pravě proto nad nima uvažuju, nechce se mi stříhat ta guma a bez gumy s nosičema to občas píska a bez gumy a nosičů to píska už hodně..... tohle mi přišlo jako fajn řešení. Tak teď jsem na vážkách jestli do toho jít nebo ne. Nosiče nahazuju tak 15–20× za sezonu…

                  0 0
              • HKou  

                Prvni hned. Celkem jsem to asi 10× sundal nandal, nosice mam na strese porad (vyjimecne prendavam na jiny auto, na zimu davam ten na lyze).

                0 0
              • Breakpain  

                Já mám řezací, ne integrovanou gumu a jak se poloha nosičů občas mění – už mě to nebaví. Vzal jsem elektrikářskou pásku a díru přelepil … funguje bez problému ;) …

                0 0
    • Edwin  

      Oživím vlákno… chtěl bych pořídit příčníky na superba (sedan) s montáží pod dveře. Nevyužiju to moc často, takže se mi za to nechce vyhazovat moc peněz. Kola na tom pravděpodobně vozit nebudu (mám nosič na tažné), spíš příležitostně rakev. Vliv na spotřebu až tak neřeším, ale nesmí to být hlučné, když to nechám celé léto na autě. Nějaké doporučení?

      0 0
      • enjoy  

        Jestli nechceš, aby to příliš škodilo tomu autu, tak „bohužel“ jedině Thule.

        A určitě není vhodné příčníky „za dveře“ vozit déle než týden nebo 14 dní, protože se vytvarují nenávratně těsnění dveří. Nehledě na lak střechy, když na něm bude v letních teplotách doslova přiškvařená dosedací guma příčníku.

        1 0
        • Edwin  

          Ok, díky.

          A ty novější Thule už nehvizdaji, jak bylo zmíněno výše?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • enjoy  

            Aktuální generace příčníků Thule má gumu v T drážce půlenou, takže se při použití T adaptérů nevyndavá.

            Originál příčník Škoda(vyrábí česká firma) má výhodu v rychlosti instalace. Naopak ale je méně aerodynamický a má mnohem robustnější plech za dveře, takže tomu těsnění dveří dává pr… ještě víc. Umím kdyžtak použité, více ale případně do SZ.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • vlk  

              Když tak koukám na ty fotky starších Thule a těch novějších s tou půlenou gumou, tak mi přijde, že u těch starších byly mnohem delší části z toho hliníkového profilu, které zabraňovaly vytržení t-šroubu. Jen tak čistě od pohledu se mi tak zdá, že staré řešení bylo lepší z hlediska odolnosti proti vytržení t-šroubu.

              0 0
              • enjoy  

                Jsem to teď měřil:-)

                starší Wingbar má šířku hrany T drážky 5mm. Novější Evo Wingbar má 4mm. Je ale zase o něco silnější, takže věřím, že spočítané to mají dobře.

                Osobně jsem ještě nikdy neviděl vykouslou T drážku u Thule příčníku, že by se vyloženě vytrhl materiál. Různě poroucené a deformované ano, ale vždycky to víc odnesl nosič kol, než aby se vytrhl z uchycení v T drážce.

                Jinak co se týče Wingbar Evo, s integrovanou gumou, to je zlo:-D

                0 0
        • vlk  

          Jsem se chtěl zeptat, tento typ příčníků (pro auta co nemají hagusy). Také u něj máte tu plechovou „packu“, co přitahuje ty příčníky ke střeše na místě, kde je v kontaktu s karoserií, pouze nabarvenou, nebo tam má být nalepena nějaká guma, nebo jste si ji tam dolepovali sami? viz. fotka

          0 0
          • Sistematicx  

            Jen barva. Resp nejaka jakoze pruzna barva. Kdyz to bylo nove tak na omak je to jako plastove. Ale do dvou let to popraskalo

            0 0
          • enjoy  

            Je to jen(jak již psal kolega) taková pružnější barva.

            Na druhou stranu musím říct, že jsem jich montoval vyšší stovky( a demontoval – v naší půjčovně) a nikdy to nenechalo po sobě stopy na autě.

            0 0
          • MatS  

            No čekají na mne pod stromečkem, tak pak poreferuju. Je to nějaký Italský výrobek s aero profilem. Tak jsem zvědav. Doposud jsem měl jen Thule nebo Škoda. Ale dávat se mi tu nesmyslnou částku pouze za příčníky už nechtělo. Navíc když to použiju párkrát do roka. Lyže vozím uvnitř auta.

            0 0
            • enjoy  

              Italskou značku říkáš…:-)

              No.., uvidíš, jeslti ti pak částka za Thule přijde pořád nesmyslná:-))

              0 1
              • MatS  

                Jsou to Nordrive N15105 Silenzio 120cm pro integrované podélníky. Recenze měly dobré, tak nevím v čem by měl být problém.

                0 0
                • enjoy  

                  Tak on tu Vlk ukazoval příčníky za rám dveří (tam jsou noname příčníky o poškození vozu. O tom, jak to vůbec drží nemluvím.

                  Ty odkazuješ na příčníky pro integrované podélníky.

                  Jsou to UNI nosiče a vzhledem k tomu, že profily integrovaných podélníků se u jednotlivých aut umí poměrně dost lišit, tak jsem už zažil i takové situace, kdy jsem tento střešní nosič (samozřejmě připevněný) byl schopen vyviklat směrem nahoru z podélníku.

                  Ale jinak ano, stojí to cca 2 tisíce. Nestojí to 7 tisíc, jako Thule.

                  Jinak je docela vtipné, že tento Low cost UNI nosič deklaruje nosnost 100kg a Thule, s přesnou montážní sadou na konkrétní vůz deklaruje nosnost 75kg. Nevím, komu bych věřil víc.

                  1 0
                  • vlk  

                    Tak ono většina běžných osobáků má udávanou nosnost střechy stejně jen 75kg.

                    0 0
          • vlk  

            PS:jsou to Patky Thule Evo Clamp 7105 pro vozidla bez přípravy+kit k vozidlu. No nechám to tedy tak a žádnou gumu tam dolepovat nebudu.

            0 0
      • K2  

        Nebo originál škoda – já je koupil Oktávku na bazoši za půlku i s originál krabicí

        0 0
        • Edwin  

          Hlučí to?

          Našel jsem Škoda za 5200,– nebo Thule za 6500. Škodovák mi říkal, že si myslí, že ta origo škoda bude líp slícovaná. Taky má nosnost 100 kg, Thule „jen“ 75.

          Upřímně říkám, že ta cena za origo škodu se mi hodně líbí, takže jestli to Thule není opravdu jinej vesmír, tak každá ušetřená koruna dobrá.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • K2  

          Používal jsem škoda příčníky na O2 liftback a nehučely – za mě spokojenost

          Jak to mají dnes? Čert ví

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.