Můžete někdo poradit? Mám řazení ultegra 6600 a koupil jsem přehazku Tiagra 4700, protože potřebuji do hor dlouhé ramínko a 32 zubou kazetu.Namontováno a nejde seřídit. Nevíte zda má řazení i přehazkastejný krok?
Můžete někdo poradit? Mám řazení ultegra 6600 a koupil jsem přehazku Tiagra 4700, protože potřebuji do hor dlouhé ramínko a 32 zubou kazetu.Namontováno a nejde seřídit. Nevíte zda má řazení i přehazkastejný krok?
V praxi jsem to nezkoušel, ale přehazka 4700 se konstrukcí podobá mnohem více 11-speed měničům než 10-speed měničům, takže bych se jinému přepákování a tudíž nekompatibilitě se starou Ultegrou nedivil. Nevím proč jsi raději nekoupil starší typ (ne Dyna-sys) bajkové přehazky, nejlépe typu shadow, která má proti silničním typům jen výhody a se starou Ultegrou je bez problémů kompatibilní.
Je to tak, bohuzel, 4700 je sice 10 rychlosti, ale ma krok razeni podobny 11tkovym sadam (paky jsou prevzaty z vyssich sad).. takze prehazka 4700 nebude s 10 sp pakamu 6600 chodit…
Bud prehazku do rady 5700/6700, nebo k tomu dokup i ty 4700 paky, nejsou drahe a jsou fakt povedene (predpokladam, ze kazeta je stejna jako jine 10 sp)
Tady to mas:
The derailleurs, again, move towards the look of the more expensive groupsets. The cable pitch on the rear has been revised, and Shimano say it „offers precise and long-lasting shifting performance“. But then they would. The front is redesigned too, with double and triple chainset versions available. – See more at: http://road.cc/…700-groupset#…
Přiživím se ve vlákně.....
Jaký největší pastorek zvládne šaltr Tiagra ST-4700 se středním ramínkem? Udávaných je 34 (někde 32), ale v reálu s jednou plackou vepředu by toho mohl snést i víc :-) Nemáte to někdo vyzkoušené?
To je dost individuální – záleží taky trochu na patce atd. garantujou 34z, mně chodí třeba na 105 s krátkým ramínkem (pro 11–28 rozsah) 32z kazeta naprosto korektně.
Pokud to chceš levně zkusit, objednej si z čajny wolftooth road link – je to okopírovaný extender ramínka téhle značky, stojí to asi 2 dolary a zaručujou +4–6 zubů navíc – takže teoreticky i nějaká 40z kazeta z 10sp by mohla chodit.
Bez extenderu bych nějak předpokládal, že třeba 11–36 kazeta bude chodit bez problémů.
Díky, těch 36 zubů by mělo stačit, je to na závodní krosku. Tak to asi risknu a v nejhorším budu laborovat s prodloužením.
Potřeboval bych poradit. Na bráchovo GT Grade https://www.gtbicycles.cz/…alloy-tiagra jsme vyměnili originál střed na čtyřhran s klikama FSA vero compact za H2 s klikama Tiagra 4700. Na kole je tim pádem teď komplet sada Tiagra 4700, ale smyk za boha nedokážem seřídit. I když je na spodním dorazu lanko sotva povolený aby se doraz opřel a řetěz neškrtal o vodítko, tak nahoře mi chybí krok. Sice zařadí na velkou, ale řetěz silně škrtá z vnějšku. Smyku prostě chybí krok.
Věděl by někdo kde by mohl být problém? Jde nějak upravovat krok na pákách nebo bylo u smyku Tiagra víc variant ramínek? Nebo jsem něco způsobil tou výměnou za H2?
Koukni na Shimano tech manual https://si.shimano.com/…2-05-ENG.pdf , když jsem to nastavoval bylo to trochu komplikovaný. Strana 10,11.
Aaaha. To by mohlo tu věc vysvětlit. Díky
A co kdyz presmykac takovej konvertor nema? Pak pro ram s vnirrnim vedenim uprostred pouzit nejde?
Nevíte někdo jestli páky Tiagra 4700 (10s) budou fungovat s přehazovačkou Ultegra RX (11s)?
Funguje to, dcera to takhle vozí na cyklokrosce dvě sezóny.
Dík
Funguje ale jako 10s že jo?
Jasně, 10 rychlostí.
Bude to fungovat. 4700 má stejný tah jako 11s šaltry, jen má o rychlost méně. Ale nebylo by lepší vzít nějaký GRX? Taky to má brzdu :) a asi by byl levnější?
Já mám Ultegru RX doma nevyužitou.Tiagra je už dost jetá, tak právě že bych to zkusil
Tak ju tam šoupni a jezdi :)
Možná trochu lame dotaz.
Na zimáku my odešlo řazení Campagnolo Veloce, tak jsem tam dal Tiagra 4700 od Shimana, ale to si netykalo s Campagnolo přesmykačem. Dokoupil jsem přesmykač Tiagra 4700. Problém je, že mi nejde přehodit na velký převodník. Přesmykač je určený pro řetězovou linku 43,5 a kliky mám Shimano FC-CX50 Cyclocross, které mají také řetězovou linku 43,5. Nemá někdo tušení v čem by mohl být zakopaný pes? Bowdeny i lanko jsem dal nové, tam by to nikde dřít nemělo.
Neblokuje ti to doraz přesmykače? Máš ho dost povolený? Je to divný, mě chodí Veloce s presmykacem Deore úplně v pohodě
v minulosti jsem zažil stejný problém dvakrát, dorazem smyku jak zmiňuje Cave to samozřejmě nebylo, to člověk většinou řeší jako první věc. V prvním případě jsem měl špatně přivedené lanko pod šroubek smyku (silnička), v druhém případě to bylo na MTB, kde šlo lanko pod středovou mufnou v takovém vodítku, lanko jsem měl sice v drážce, ale nedopatřením jsem ho dal nad takový spojovací můstek nad tím žlábkem, nikoliv po celé cestě do vodítka (neprotáhl pod ten můstek). Asi by se to spíše hodilo mezi servisní kiksy, ale třeba ti to pomůže. „Pamatuj, chybama se člověk učí“ :-)
Doraz jsem povolil jako první. Ale spolu s bowdeny a lanky jsem měnil i plastové vodítko pro lanka. Zdálo se mi že to tam drhlo. Samozřejmě je trochu jiné než to původní....... Zkusím ho znovu vyměnit, jestli to nedělá nějaký bordel s tahem lanka.
No ja si taky rikal, takova blbost a proste neslo. Protahl jsem spravne a vse behalo. Zkus dat to puvodni voditko a budes vedet hned. Drzim pesti.
U tohohle přesmykače je velmi často problém s úhlem pod kterým je k němu přivedené lanko. Pokud lanko prochází pod středem hodně na pravé straně rámu (typicky se stává u karbonových s mohutnější středovou částí) tak na začátku táhne za skoro nulovou páku protože vede skoro rovnoběžně s mechanismem přesmyku. Řeší se to upnutím lanka až nad šroub (opačně než ukazuje šipka) aby to páku na začátku trochu zvětšilo.
jj, toho jsem si taky všiml. Kromě řešení co zmiňuješ jsem to zkoušel bastlit podložkami mezi které jsem upnul lanko, tak abych zvětšil páku. Trochu to pomohlo, ale nebylo to úplně ono. Nejspíš by to mohlo být opravdu tím vodítkem pod rámem.
To co popisuje Novas byl i ten muj problem (prakticky identicky smyk fd9000). Musel jsem dat lanko z opacne strany sroubku nez ukazovala sipka. Jako v prislusenstvi smyku byla jeste nejake udelatko jehoz smysl jsem nepochopil ani z prilozeneho nakresu, ale na jednom obrazku bylo prave i moznost alternativniho prichyceni lanka, tak jsem to zkusil a fungovalo to hned.
U mě taky smyk moc neběhal, u jednoho kola v galerii jsem našel řešení, tak jak píšeš, natáhl jsem to podle fotky a paráda.
Zkusím no. Vrátil jsem tam původní vodítko pod rám a trochu vytočil přesmykač ven a posunul ho výš. Už se mi podaří zařadit na velkou, ale řetěz škrtá o přesmykač. Přijde jako by ten přesmykač byl dělaný na jinou řetězovou linku. Ještě 1÷1,5 mm bych potřeboval aby šel ven do strany.
Deorkovej smyk a Tiara Flatt.
Bastl,ale funguje.
Takhle jsem to taky zbastlil. Přesmykač jsem hodně natočil abych mu udělal trochu větší chod a vnější stranu jsem vyhnul ven trochu kleštěmi, aby nedřela při velká-malá. Uvidíme jak to bude běhat při jízdě.
Ten můj,,bastl,,je hlavně v zavlečení lanka z druhé strany šroubu.Změnil jsem tím tah.
Jj to jsem taky musel udělat.
:-)
Lanko zavlečeno pod kolíčkem?