Ahoj všem
mám v úmyslu koupit tlumič suntour epicon RC2. Nevíte někdo k čemu je tam tlumení: olej+nitrogen? Nemá ten nitrogen potom nějaké servisní úskalí? Díky za odpověď.
Ahoj všem
mám v úmyslu koupit tlumič suntour epicon RC2. Nevíte někdo k čemu je tam tlumení: olej+nitrogen? Nemá ten nitrogen potom nějaké servisní úskalí? Díky za odpověď.
Aby olej v tlumiči nenapěnil je uzavřený v patroně, pístnice svým objemem při stlačení ten olej vytlačuje, proto je ve spodní části patrony tzv. plovoucí pístek, ten reaguje na to jak vytlačený olej zvětšuje velikost tlumící patrony a z druhé strany ho zase vrací místo pružiny tlak dusíku. V servise by si s tím měli poradit, v různých variantách je to součást většiny tlumičů.
Jak často se takový tlumič servisuje? Musí se třeba ten dusík doplňovat? Jsou tam nějaké ztráty? Jestli třeba raději nevzít za podobnou cenu DT Swiss M212, nebo FOX Float RP23?
no mě většinou foxy vydržely bez servisu tak 3 roky, možná déle, ale k tomu napění dojde – někdy to jsou jen zvuky, někdy to opravdu přestane tlumit…
Fox RP2 nebo R23 doporučuju jako bezúdržbové, Suntour neutušim
Jestli za podobnou cenu, tak by ten fox nebyl určitě špatná volba, dusík doplňovat netřeba pokud nedojde k poruše, dá se nahradit vzduchem pumpičkou, jen je na to potřeba přípravek na dofoukání, který se může podle výrobce tlumiče lišit.
Je to na 4 roky staré obyčejné kolo, náhrada za DNC. Navíc toho moc nenajezdim, takže třeba zohlednit i cenu.