Čau, máte měkdo zkušenosti s tímto tlumičem? Uvažuju o něm,ale nikdo známý ho nemá a nic jsem o něm nenašel ani v BF. Dík za názory.
Čau, máte měkdo zkušenosti s tímto tlumičem? Uvažuju o něm,ale nikdo známý ho nemá a nic jsem o něm nenašel ani v BF. Dík za názory.
Zdar mam 3.R, coz je hodne podobny. Mam tam zavirani spolecne i s vidlici. Hlavni rozdil je v tom, ze 3.3 nabizi vice moznosti u nastaveni GATE. Jinak citlivost dobra, nastavení odskoku ve velkym rozsahu, zamykani je taky dobry , hlavne nehrozi poskozeni pri rane, ale malinko mi vadi, ze pri zamknuti tlumice se vyradi tlumeni, takze ten malinkej zdvih, co zustane nejni tlumen. Co je dobre udelany jsou pouzdra. Tlumic nechytne tak rychle vakl v cepech. Vydrzi urcite vic nez Manitu nebo Fox. (overeno). Rozebrani vzduchove komory je taky v pohode (jako treba u foxe) Celkove tedy max spokojenost.
Zkus mu schválně změřit velikost vzduchové části a uveď zdvih, zkusíme něco dát dohromady. Měl jsem ten tlumič v ruce ale malý zdvih a mám pořád podezření, že tyhle funkcemi nabité tlumiče mají kratší vzduchovou komoru, než normální provedení. To potom dělá příliš strmou charakteristiku.
Já si to myslím taky, že je dost progresivní. Mám tu nejkratší verzi – 165mm délka, 38mm zdvih, ta na tom bude určitě ještě ze všech těch délek nejhůře. Hrál jsem si teď docela dlouho s Lingagem, kde mám v plné verzi na porovnání opravdu velké množství zadních staveb a dle těch porovnání usuzuju, že ta progresivita nebude mojí zadní stavbou a že na vině je téměř výhradně tlumič.
Já mu bohužel nic nezměřím, protože rozebrání tlumiče by byla jeho poslední hodina (jsem fakt hrozně levej).
Tak jsem zmeril nekolik tlumicu, co mam po ruce a tady jsou vysledky? RS 3.R (190/50) cca72mm RS 3.3 (165/38) cca59mm RS Bar (190/50) cca75mm Manitou Swinger 4way SPV (190/50) cca81mm Manitou Swinger 3way (165/38) cca70mm DTswiss SSD210 (165/38) cca58mm Dtswiss 190L (190/50) cca73mm
Takže pro MC 3.R 165/38mm verzi je ten správný rozměr 70mm, tzn. u delšího provedení nebude s progresivitou asi téměř žádný rozdíl.
Je to super a docela to dává pěkný přehled máš toho hodně po ruce. Zaráží mě DT. Jaký je to ročník? DT by mělo mít podle jejich zpráv větší objem a pokud vím z vnitřností, tak mají dost tenký a vyklenutý vnitřní píst. Zrovna u toho DT bych si nebyl tím vnějším měřením tak jistý u ostatních by to mělo odpovídat s přímým porovnáním proti sobě.
No oba jsou 2006. Jeste to radsi zkontroluju. Tak 53 a 68 jsou nove hodnoty. Tenky pist? No me prisel normalni, respektive skoro stejnej, jak ma RS 3.R
Střední šást pístu je vyklenutá jakoby dopředu a těsnící prvky jsou víc vzadu. Posuzuju podle řezu, který jsem viděl a nezařadím ho k ročníku.
Jo takhle. No to u tehle nejni. No kouknu se doma na obrazky, abych si to pripomnel a nekecel nahodou.
Mě tam zarazilo hlavně to, že jsem předpokládal, že právě DT má ty komory větší, opravdu uvádějí větší objem jako přednost a to tvé měření mě vyvedlo z omylu, tak jsem hledal a pátral v paměti co o tom ještě vím bližšího.
Tak jsem změřil u Manitou Radium RL délka 190 mm, komora, zhruba 85 mm, měřeno zvnějšku a jenom samotná komora.
Aha, tak zvějšku změřit můžu. 8,5 nebo 7cm, podle toho, co je správný rozměr (neviděl jsem ještě rozebraný tlumič, takže nevim jestli mám počítat i těch zůžených 1,5cm.
Měřit bys měl jenom tu část u které předpokládáš, ře obsahuje komoru. Tu nástavbu s ovládáním už do toho nepočítej. A tohle žádnou přestavbou a předěláním nezměníš, není tam protor i kdyby existovaly díly, Ten prostor právě zabírá to ovládání. A k Linkage, je v plné verzi ještě jiný rozdíl, než v tom množství typů?
Rozdílů je tam hodně, navíc některé grafy, možnost měnit všechny parametry, takže možnost např. nastavovat parametry tlumiče. Na grafech jsou skutečné hodnoty. Ale nejsem si přesně rozdíly tak jistý, protože si teď přesně nevybavuju, co všechno je v trial verzi. Pro ilustraci screen shot z Linkage, dám jich sem ještě více pro další grafy.
další
další
další
další
poslední
Je to super, já jsem si v demu simuloval přibližně provedení, která mě zajímalat. Jde toho tam hodně už v té základní verzi ale ta databáze je tam slabší a nejde to ukládat.
V plné verzi je základní databáze stejná, ale je tam navíc online přístup do větší databáze na serveru a pak je možno si to i ložit na disk.
A pak se mi líbí ta možnost změny parametrů, je tam možnost volit pružinový nebo vzduchový tlumič a pak u něj měnit tlaky a další parametry a pozorovat, jaký to má na co vliv.
Tenhle soft je opravdu super a ty možnosti má fakt moc dobré.
Tak na data.mlok.net jsem hodil všechny modely kol, které mám teď na disku (u některých je to uloženo už po mojí editaci, měnil jsem jen výhradně nastavení tlumiče). V db na netu je jich pak mnohem více, takže kdyby jsi měl nebo kdokoliv jiný zájem o nějaké konkrétní kolo, může se mrknou, jestli tam není.
hele asi sem uplne natvrdlej ale v cem se to otevira a co mi to vlastne ukaze?diky
Tady je demo Linkage, ve kterem si muzes vsechny ty kolo prohlednou www.bikechecker.com/index.php?demo V demu jsou funkce omezene ale lecost tam videt je, rozdily viz nize. V demu je jen par kol a ja daval ke stazeni dalsi kola, ktere jsou v plne verzi. Program slouzi k simulaci pruzeni zadni stavby. Plna verze aplikace me stala cca 600 Kc.
super diky moc,hele jeste nevis jak z tech jejich stranek dostat dalsi kolo?koukam po scottu ransom…
To prave jde jen v plne verzi, podivam se, jestli tam je.
Do online databazy sa da vstupit aj z demo verzie. V Open dialogu staci kliknut na „Search the web“ nalavo od „Open“ buttonu. Mam verziu 2, upgrade2. Potom len zadas svoje meno a email adresu. Ku podivu ti nepride ziadne email od nich!;-) V tej online databaze je uz pekny kopec modelov, aj scott ranson, a vela je z 2006.
Pardon, mam verziu 2.5, upgrade 2.
Tak to je zajímavá informace pro ty co nemají plnou verzi. Už si nepamatuju jakou jsem měl předtím demo verzi, to už je dlouho, třeba to tam ještě nešlo nebo jsem to přehlíd. A kolik tam vidíš modelů s tou demo verzí? Jestli to je stejné jako s plnou. S plnou verzí vidím v tuhle chvíli 325 modelů.
Máš ho na mojich stránkách přidaný.
ty jo super diky moc ted do toho budu chvili koukat nez to pochopim:)
Neni tam nahodou FSR XC od speslu? 2005–2006, jeste se standartni delkou tlumice.
Dekuji!
Bohužel, jen ten Stump. FSR, co už tam je a pak už jen Epic.
Ten konec tlumiče s ovládacími prvky není započten ani v jednom rozměru. Mě šlo o těch 1,5cm zůžené části uprostřed tlumiče, zjednodušeně jsem to nakreslil do obrázku.
Ta zůžená část by tam už při měření patřit neměla, představ si, že uvnitř je píst, který může pokračovat v dráze jenom v té nejširší části. Manitou má to zůžení menší a měřil jsem jenom tu správnou část.
Taky jsem spíš myslel, že to tak bude, ale nebyl jsem si moc jistý.
Mám taky MC 3.R a celkově spokojenost až na tu progresivitu, která by mohla být menší.
Já ho mám a jsem sním spokojen (neuchází, neteče, nerachotí..) Pruží(žehlí) pěkně celým chodem, GATE ho slušně znecitlivý, LOCK se taky šikne…
Jinak CANYON ho dáva i na nejvyšší modely, takže bude asi lepší než FOX…
Pearl 3.3 není MC 3.3.
Heh, jak tam vidím RS 3.3…
Kde?
Takže jak jsme zjistili dole, je více verzí tlumičů RS a Pearlu taky (protože to jsem taky dřív hledal a existovala verze bez locku, s lockem jsem tenkrát neviděl). Ty tedy máš verzi, která má 3 polohy páčky (open, floodgate, lock)?
jj přesně tak
Ja ho mam kratce na GT I-Drive 5 MC 3.R. Predtim sem tam mel Fox Float. Prijde mi, ze je mozna o trochu min citlivejsi, ale zase to zamykani je super vec. Gate v rezimu Lock funguje dobre, pokud gate dam na maximum, je tlumic uplne tvrdy, pokud povolim, jde lock docela lehce prorazit. Jen jeste nemam poradne ozkousenou prostredni polohu, jezdim jen lock nebo plne otevrenej tlumic. Do polohy Floodgate se nejak nemuzu s Dual poplockem trefit:) Ale je to taky tim, ze nemam vepredu zatim RS vidli a dualpoploku chybi protipruzina na vidli a ma tendenci se sam vracet do zamceny polohy:( Jinak drzi krasne tlak, netece. Oproti 220 psi na Foxu vozim jen asi 140 psi.
V poloze lock je zamčený a nastavení floodgate na to nemá žádný vliv. Pokud se ti to nastavením floodgate mění, tak jezdíš poloho floodgate a ne lock. V poloze lock je sice pojistka proti proražení tlumiče, ale tu se mi nikdy otevřít nepodařilo (no taky nejezdím s lockem terén).
No nejsem si jisty, protoze nastaveni gate ma vliv na chovani tlumice pokud je lanko poplocku zcela povolene.. No jeste to prozkoumam poradne, ale stejne jezdim skoro porad otevreno
Tak to musis mit nekde chybu v namontovani. Ja jezdim dual poplock celou sezonu a jsem si naprosto jisty, ze je to nasledovne (tedy tak je to u me, jak to skutecno ted funguje tobe opravdu rict samozrejme nemuzu): packa ma 3 nasledujici polohy:
A jses si jistej, ze chyba neni spis na Tve strane? Protoze me ten tlumic fungoval presne stejne jako vidle – uplne stejny projev na tlumici jako na vidlici…(Pike vs. MC 3.R)…Tvrdy lock se mi zda dost divny od RS?
BTW – prej je tech funkci vic nez jedno…(stejny tlumic, stejny nalepky, ale pocet otacek jiny a funkce tim padem taky)…ale toto jsem zatim neoveril, protoze nejak nemam kde…
Chováním mojeho tlumiče jsem si teda opravdu naprosto jistej. Teď jsem koukal na web RS a stáhnul manuál, který tam teď mají a tam mají MC 3.R, který má jen polohu open a floodgate. Já to mám i v tišněném manuálu, co byl k tlumiči jinak (tedy stejně jak to píšu).
A to jsem moc rád, že mám jinou verzi, protože mě to tak sedí mnohem více. Celkem často používám dual pop lock páčky ve střední poloze, čímž zajistím jednak, že se to ve výjezdu nehoupe, ale i menší sag a přitom tedy nechci mít vidlici na floodgate ale otevřenou. V téhle střední poloze je tlumič hodně málo aktivní, ale větší rány pobere. Krajní polohu používám jen ojediněle (na silnici ze sedla), v té se pak tlumič nehne (tedy nepatrný pohyb cca 1, možná 2 mm tam je vždy) ať se snažim, jak se snažim (rána ho do zdvihu nepustí).
Když si stáhneš ten manuál, který tam je, tak tam mají psáno, že 3 polohy (open, floodgate, lock) má MC 3.3 verze a že floodgate nastavení má vliv pro polohu floodgate (přesně tak jak se to chová mě na MC 3.R).
Abys to nemusel hledat, tak z manuálu, dokonce s varováním u locku: The MC 3.3 and Pearl 3.3 shocks features a blue lever that controls the level of compliance or movement. Three positions are available: Open, Floodgate and Lock. Open – Maximum suspension movement and compliance. Ultimate comfort and control for aggressive riding conditions Floodgate – Rider controlled efficient setting, controlled through the gold Floodgate adjuster. Wide range of adjustment to accommodate a variety of rider weights and riding styles. Lock – Minimum suspension movement
IMPORTANT: THE “LOCK” FEATURE ON YOUR SHOCK IS DESIGNED TO IMPROVE PEDAL EFFICIENCY FOR CLIMBING, ROAD RIDING OR LIGHT TRAIL USE. IT IS NOT DESIGNED TO TURN YOUR FULL SUSPENSION BICYCLE INTO A HARDTAIL! PROLONGED USE OF THE SHOCK IN THE “LOCK” POSITION CAN LEAD TO PREMATURE WEAR OF YOUR SHOCK, FRAME BUSHINGS, PIVOTS AND HARDWARE WHICH ARE NOT COVERED UNDER WARRANTY.
Takže máš také pravdu a máme rozdílné verze stejného tlumiče. V tom případě by mě zajímalo, kolik kliků umožňuje tvoje kolečko floodgate.
Odhaduju tak 1,5 otocky. Kliku je to docela dost:) Kdys vystrachal, ze mame jine verze tlumicu? Si v RS vyrabi asi co je napadne:)
Tak to přesně také potvrzuje, že máš jinou verzi. Já mám nastavení pouze 5 kliků a není to ani půl otočky. A když jsem to koupil, tak jsem hledal v diskuzích, jestli to není málo a v té době všichni, co měli 3.R, tak měli taky jen těch 5 kliků a to jak máš ty, tak psali uživatelé 3.3 tlumiče.
Takže si zřejmě kombinují ty funkce jak chtějí a verzí je mnoho.
Nebudu odpovidat nahore, odpovim sem…bylo mi to divny, protoze vim co ma JJ za tlumak a vim jak se chova :-)
Takze je toto vyreseno, dik…aspon to mam takto potvrzeny :)
Tak jsem zkoumal Gate poradne a mam jen 12 kliku a asi trictvrte otocky. Opravuji minule udaje:) Nastaveni Gate by mohlo byt vetsi smerem s mensi hodnote, pokud dam na minimum, aby se tlumic nepohyboval pri slapani, zase je straslive necitlivy
Mě se teda páčka na řídítkách chová ještě spíš než 3 polohy téměř plynule a je tam znatelný rozdíl i v mezi polohách, takže když chci pohodlnější floodgate (než je v rozsahu těch 5 kliků), tak můžu dát páčku tak do 1/4. Ale tohle se už hrozně blbě nastavuje, páčka má krátký chod na to, takže to nemůžu nějak přesněji ověřit při jaké poloze se to jak přesně chová (takže to používám pouze v těch 3 polohách, krajní 2 a střední). Stejně tedy jezdím 90% času na open.
A asi zjistili, že je to tak debilní pro nastavení (i když mě náhodou to tak sedí, protože polohu s floodgate, kde je floodgate na hodně málo nepotřebuju), tak to předělali, aby to bylo stejné jako u 3.3.
A pro zajímavost, kdy jsi ten tlumič pořizoval? U toho mojeho není vyloučeno, že by to mohl být model ještě 05, to nevim když jsem to bral s kolem, které přišlo do ČR (do krámu) už přelom 05/06.
Mam ho od Tinka z bazaru
Me jen napadlo, ze v pripade dvoupolohoveho ovladani open/floodgate, jako to mam by byl idealni poplock adjust, aby sis mohl tvrdost prorazeni nastavit z riditek. Ale me stejne na tlumici nejde nastavit floodgate jen na malou hranku, aby se nepohupoval pri slapani, vzdycky je na pocatku dost tvrdy, i pri gate na minimu
Ale aspoň jsi to mohl zkusit, mě nejde nastavit tak, abych ho dokázal při šlapání rozhoupat (a pak je samozřejmě už extra necitlivej).
No, zatím mi to moc v rozhodování nepomohlo. Nemáte někdo srovnání s Foxem, nebo Manitou na stejném rámu. Předpokládám, že MC by to měl vyladit proti houpání, spíš mě zajímá, jak to chodí v otevřeném režimu.Dík
Jakej fox? A Jakej Manitou? Na ramu kde jsem mel MC 3.R jsem pak mel FOX Float R a ted mam Manitou Swinger 4-Way Coil…
NO … a co bylo nejlepší???
Na jaky pouziti? Ja to postupne predelavam na tezsi a tezsi, takze bajk komplet meni vyznam. Takze nejlepsi bez specifikace pouziti bude trosku tezsi otazka…
Jinak nejlepsi…to co mam ted je nejlepsi na DH…citlivy, nadherne progresivni (osobni dojmy)…proti tomu byl ten MC3.R min citlivy, ale zas se to tak brutal nehoupalo a jelo to mnohem lip za pedalem. FLoat byl takovej stred…min progresivni nez Swinger, citlivejsi zacatek nez MC3.R (citlivost zacatku na stejne urovni jako Swinger…dokonce bych rekl, ze mozna je o fous vetsi, ale to nerozlisim a mereni nepraktikuji)…MC3.R byl na myho bajka asi nejmin vhodny – zamykani zbytecne, protoze kdyz to bylo zamkly, tak jsem mel pocit, ze se mi zadni stavba brzo roztrhne…bajk s nim ale fakt dobre jel a kdyz si odmyslim pouziti myho bajka, tak je to z teto trojice nejvic chrtotlumic…(btw. pocitove byl ten MC3.R progresivnejsi nez Float).....ten Float ma nevyhodu pro me v progresivite…tu potrebuji vetsi…no a Swinger je tezky jako …vis co, tlumeni ma o fous horsi nez Float (min kultivovany), ale ve vyslednem projevu je nejlepsi…uvidime po servisu…pude ted na vymenu oleje.
Tak si mě docela potěšil. Jestli bude mít RP23 oproti 3.R stejné chování jako píšeš o Floatu, tak to pro moje použití bude úplně ideální (o něco méně progresivní a o něco více citlivý než 3.R by bylo super). Jsem sice párkrát zkusil RP3, ale jen krátce a na jiném kole než mám 3.R, takže z toho jsem nemoh nic porovnávat.
No … RP23 … to si budes moct dlouho vrtet s knoflikama :o)
Nicmene – myslim ze by jsi mel byt teda spokojeny…i kdyz je fakt otazka, jak se ten RP23 bude ve vysledku projevovat (nerad bych ho soudil, kdyz jsem ho zatim ani nevidel poradne…)
No na normální XC ježdění a nělaký ten maratónek. Přece nebudu na staré kolena jezdit DH. Bych sebou jednou švihl a už bych se neposbíral.
Nejaky ten maratonek – v jakem duchu?
DH – neboj, tam Te posbiraj ostatni…
V duchu dojet, přežít a udržet pivo(v ruce). Drásala tak do deseti hodin.
Float :)))
Bohužel taky nemám zatím přímé srovnání, budu moct říct příští sezonu, to budu mít RP23 na druhém kole (které bude mít stejný systém zadní stavby jako současné).
Sháním návod v češtině na MC 3,3 mohl by mi ho nějaký dobrák od kosti poslat. Díky moc.
Já ho bohužel ke kolu v češtině nedostal, tak nemám. A protože stejně mám raději anglický originál, tak jsem to nijak neřešil.
Pokud mi ho můžeš naskenovat, byl bych Ti vděčný. Na stránkách SRAMu ho nemůžu najít. Díky
slabo si hladal…
user manual: www.sram.com/…_English.pdf
a tu to je vsetko dokopy aj v ostatnych jazykoch: www.sram.com/…hox/view.php?…
Díky moc!!!!!!!!! German is O.K.