Ahoj,
mám dotaz, jestli nevíte kde by se dal v Praze koupit tlumičový olej. Jde mi konkrétně o 5wt něco kvalitního pro mojí Rebu :-)
Dík Sobík
Ahoj,
mám dotaz, jestli nevíte kde by se dal v Praze koupit tlumičový olej. Jde mi konkrétně o 5wt něco kvalitního pro mojí Rebu :-)
Dík Sobík
Anketa: A když už anketa: Má cenu kupovat origál RS? Já odpověď znám ;-)
Ten tlumičový bych možná raději koupil. Nicméně minulý týden jsem rozdělával svou Rebu pro výměnu mazacího oleje, prošel jsem všemozná fóra a párkrát jsem narazil na názor, že je v podstatě jedno, co tam člověk leje, jen aby to mazalo (mluvím jen o mazacím oleji). Nalil jsem tam nakonec mototrový 15Wt, který jsem předtím porovnal s viskozitou originálního a je to stejné. Funkčně teď vidlice rozhodně není horší – spíš naopak.
Takže závěr: mazací bych koupil obyč motorový, ten tlumičový bych zvažoval…
No já se na to chystám poprvý dle návodu z Vela :-) ,no motorový olej…ty jo, to bych měl celkem strach…
Pak teda nevím, co řešíš – kup si origo PitStop – aspoň se ti bude lépe spát:-)
No spíš jsem myslel jestli někdo tady nezná nějaký obchod, kde se dá koupit normální tlumičový olej ( motorex, shell atd ) Motorovýho se fakt bojim a PitStop je předraženej kvůli nálepce RS
Právě že by se mi nespalo, že jsem zbytečně vyhodil prachy! :-)
Asi bych zkusil nějaký servis pro motroky. Ty jejich vidlice taky musí nějak tlumit, no ne??:-) Plánuji taky návštěvu až budu měnit tlumičový olej.
No něco hledám už na webu, určitě se někde zastavim, pak jsem určitě hodím výsledek :-)
na mazani tam klidne motorovej nalej, na tlumeni je to samo nevhodny.....taky si dej pozor ze pod stejnym cislem u ruznych vyrobcu ziskas ruzny viskozity… 5wt nebo v cem to je, je nekdy 2.5 a treba 7.5 :)
No mě šlo právě o tlumení do MotionControlu… Fakt? To se tak liší? Já jsem myslel 5wt je pořád 5wt. V čem se to tak liší?
lisi se to protozo to je meritko na motorovy oleje, ktery jsou husty a funguji pri jinych teplotach…a ja-nevim-proc se to pouziva k oznacovani baleni oleju…fakt se to tu uz resilo aspon 10×
tak si prostuduj treba tohle: url:http://www.peterverdonedesigns.com/…spension.htm
Na BF je toho o olejích sposta,jestli si dobře pamatuji tak motorový pění což nedělá tlumiči/vydlici moc dobře:).
No, a přečetl sis zezadu na lahvi od motorového oleje, že se máš vyvarovat přímého styku s kůží, protože to může vyvolat silné podráždění? A co to tedy musí udělat s těsněním uvnitř vidlice… Motorový olej do vidlic nepatří, protože je prostě moc agresivní. To už je lepší tam nalým minerální olej do převodovky a nebo třeba magura royal blood, ale motorovej olej fakt ne…
Nevím o tom, že by v Rebě bylo něco koženého:-) Stejně tak je nutno konstatovat, že varování je na všem tolik, že už mu ani nevěnuji pozornost – jinak bych kolo musel opravovat v protiatomovém obleku:-))
Co by v té vidlici mohl motorový olej napáchat za škodu? Napadá mě max. poškození těsnění, ale to v motorech žádné těsnění není??
Třeba na minerálním oleji shimano nebo magura royal blood nic takového není…
Moje znalost problematiky motorů je minimální, ale měl jsem za to, že mezi pístem a blokem motoru, žédné pryžové těsnění (jakých je ve vidlici docela dost) není… Vyvstává další otázka, zda není motorový olej natolik agresivní, aby poškodil anodizaci nohou a nebo křehoučký magneziový monoblok? Teď už asi přeháním, ale tyhle varování vrýrobců je potřeba brát alespoň do jisté míry vážně. Určitě bych radši použil jako mazaci olej nějaký slunečnicový, než motorový…
A proč vlastní blbostí poškodit těsnění, a pak zbytečně vyhazovat peníze za jeho výměnu, když stačí koupit si normální olej…
No tak zrovna u těch Shimano olejů je varování jak kráva hned na začátku manuálu.
Já se s tebou nechci hádat, protože popravdě žádné větší znalosti ohledně olejů nemám. To, že se dá použít normální motorový, jsem našel ve fórech na netu. na BF toho popravdě moc není. No a když jsme u toho, tak svoji předchozí vidli (Manitou Black) jsem nakrmil také normálním motorovým olejem (a to podotýkám, že to nebylo do mazání ale tlumení) a vidle fungovala 2 sezóny spokojeně dál. Pak jsem ji v pořádku prodal. Nikdy z ní nic neteklo, těsnění fungovala jako nová. Takže asi tak.
Kdyby tu měl někdo konkrétní praktické zkušenosti, bylo by to super. Já sám za sebe po svých zkušenostech říkám, že v motorovém oleji nevidím problém.
nevim kdes nasel ze motorovej olej je takova potvora…kvalitni olej je samozdrejme neagresivni a gumu by mel i chranit, a obsahuje regulatory kyselosti, viskozity i treba inhibitory koroze…olej co ti sezere vidli by byl trochu kontraproduktivni, ne? :-D
motorovej je jen hustsi a ma jiny prubeh viskozity s teplotou, a vytvari asi-tlustejsi film na povrchu kovu. ty znacky jsou na nem pac asi obsahuje latky, ktere treba jsou horlave, skodi ZP, drazdi nebo vstupuji do organismu pres kuzi nebo tak neco…podle zakona se tak musi oznacit vsechno co tyto latky obsahuje.....
Ještě mě napadla jedna věc: když se mrkneš do manuálu RS k vidlicím, tak se dočteš, že potřebuješ oleje 15W a 5W – žádné jiné doporučení nebo varování, že je třeba používat origo PitStop oleje tam není. Myslím, že kdyby v tom byl nějaký sebemenší problém a existovaly oleje se stejnou viskozitou, které mohou vidlici poškodit, tak by se přece výrobce kryl…
Můj názor…
motor není jen blok a písty, jsou tam taky pryžové těsnění (třeba ventil. víko) a ty samé gufera jako na vidlici (utěsnění klik. hřídele,…), takže motorový olej vidli fakt neškodí.
Jo a můžeš mi říct, na kterém oleji toto varování není (tada kromě Lukany)??:-)
googli,Motorex tlumičový olej.Já koupil někde na Žižkově ale má i Trinnity.
Zijem na Denicole. Kupujem v Razzo v Podoli.
Zdravíme Ječňáka!