Zná někdo? Popis zní dobře…
Zná někdo? Popis zní dobře…
Neprobudil tě polibkem sličný princ po stoletém spánku? Finish Line je tmelovým tématem číslo 1 minimálně od února 2018. A prý to není bochviečo, co se týká zacelování defektů.
Třeba jne lacině trollí :)
Tak sorry, těch názvů je milion, tak se nechytám a témata jsou založena třeba před x lety.
A není třeba i více výrobků od jednoho výrobce? Finisch Line jsem něco našel, ale Tubeless Tire Sealant jsme nic nepohledal. Tak se ptám…
tak Tubeless Tire Sealant neni v prekladu nic jineho nez Tmel pro bezdusove pneu … coz jsou defakto vsechny :-) pak uz se to lisi jen vyrobcem, slozenim atd …
Takže to až tak inovativní produkt asi není :-)
Inovativní je, ale ovoce to nenese… :-D
Názor co je tedy nejlepší a nejmíň náročné na údržbu?
Protože nedefektím, tak nemám s žádným tmelem peoblém.
Nejméně náročné na údržbu jsou duše, byť místní tmeloví alchymisté se tě budou snažit přesvědčit o opaku.
Přesně. Na městské kolo nebo na kolo s malým nájezdem jsou duše výborná věc a bezduše zbytečné drbání.
Otázka co je to malý nájezd
Třeba 5 centimetrů…
Např když kolo vytáhneš 2× za měsíc a přes zimu vůbec.
Je to tak. Když se partnerka zbavila bezduší (nájezd 10 000 km ročně včetně silničních a bajkových závodů), najednou nebylo co řešit :-).
Přešla na galusky nebo se zbavila kola? :)
jenže to by bylo pak BF k ničemu :-) tady se furt něco řeší a vylepšuje
to bude asi dost individualne, ja na mtb nemam duse uz asi pomaly aj 10 rokov a v zivote by ma nikto neprinutil to s nimi este skusit a neni mi jasne o akom drbani a s cim je rec. mi to prijde rovnaka debata jak volakedy V-cka kontra hydry.
silnicka uz apr rokov dtto aj ked uznavam, ze tam to hladanie spravneho modus viuvendi trvalo trocha dlhsie, hlavne asi preto ze som nemal ust kolesa :-).
A co tedy používáš za tmel? A který naopak nedoporučuješ?
klasiku stan's no tubes, najnovsie stan's notubes race. mal som aj schwalbe co prisla s dusami, fungovala rovnako, udajne tje to len rebrandovany stan's.
kedze to co funguje nemenim nic ine som nikdy nepouzil.
„…neni mi jasne o akom drbani a s cim je rec“.
Desítky vláken a tisíce příspěvků jen na BF jasně dokazují, že to může být i kurevská drbačka.
sa najprv kukni o com su, casto z doby prvych home made rieseni, pokusoch nahadzovat nekompatibilne produkty a pod. dnes uz neni o com, to uz mozu byt uz len lave ruky.
uznavam ale, ze ked niekto jazdi s bikom do hospody tak sa to neoplati.
Může no, pokud nepoužiješ osvědčenou kombinaci tak může…
Véčka jsou jednoznačně lepší.
Jo a koňka je lepší než elektrická tramvaj.
+1
+1
Budou, ale pouze při splnění některých podmínek:
Duše jsou skvělé pro jednu oblast použití. Pro toho, kdo nejezdí a jen si doma vystavuje kolo, které nemá zavěšené. Tam jsou duše jasně nejlepší volba.
A ty se téhle kategorii opravdu hodně přibližuješ, tak jsou přesně pro tebe.
zasmál jsem se :-)
+1
Může být. Víceméně jsi potvrdil, že pro velkou skupinu cyklistů (nebojím se napsat naprostou většinu) jdou duše i přes jejich nevýhody stále více bezúdržbové řešení než tmely.
Ale i tak je to s minimálním rozdílem. Pro malé nájezdy se u bezduší použije vždy metoda dát jen malinko tmelu při instalaci na dozatěsnění a následně se vůbec neřeší doplňování tmelu a vozí se právě ta náhradní lahvička.
Pak pokud se zvolí současně vhodná kombinace ráfek vs plášť (to je ztěžejní, aby to bylo bezproblémové), tak instalace na začátku zabere jen o málo času více než u duší (pokud je UST ráfek, tak to nezabere času více vůbec).
A následně žádná údržba stejně jako u duší.
Nejvíce času stojí udržování funkčního tmelu v plášti, což se dělat nemusí když se oželí výhoda okamžitého zacelení defektu hned za jízdy (když není moc velký). Ale stále zůstane daleko rychlejší oprava dolitím tmelu na vyjížďce než výměna duše.
Už jsem tu psal, že žena co máme děti jezdí málo a stejně ji udržuji bezduše a časově to náročné není vůbec když právě většinu roku neřeším udržování funkčního tmelu v plášti (to řeším maximálně před větší akcí typu dovolená s kolem a to jen doplním přes ventilek).
Pravda, tenhle popsaný postup vypadá na malé nájezdy použitelně.
ja bych ta len teda malinko opravil s rym ust rafikom , to co pises platilo kym boli ust plaste,odkedy nejsu tak je zrovna kombinacia ust rafik +tlr plast docela jebaren, to sa pomaly aj obyc rafik + paska z konverznych kitov sa nahadzuju lepsie.
Tak hlavně jsem myslel UST ráfek, že je málo práce z důvodu, že neřešíš (nelepíš) pásku a ani později se s páskou nemůže nic stát. Tohle je hlavní nevýhoda neUST ráfků.
Nahazovat pláště jdou na UST ráfek opravdu hůř (jak to po samotném ráfku bez pásky klouže hůře než po pásce a současně je tam ten výstupek bránící zaskočení zpět do žlábku).
Ale stejně to není to žádný čas navíc oproti nahození s duší pokud zvolíš vhodný postup. Se vzdušníkem tak polovinu kusů nahodím na sucho bez jakýkoliv pomoci (takže to je pořád jasně rychlejší než dávat duši) a u druhé poloviny musím navíc namydlit. S namydlením je to tak nastejno s duší, neli pořád ještě rychlejší (namydlení je pod 30s práce navíc). Namydlení je pak základ, to u UST ráfků pomůže ze všeho nejvíc.
Bez vzdušníku už to může být o něco pracnější, tam už to může vyžadovat více pomocných metod najednou včetně nahození nejdříve s duší a nechání pár hodin nafoukané chytit tvar.
Když se ale dnes prodává už celá řada nožních pump se vzdušníkem a tlakových nádob a už to nestojí tolik (třeba Foce pumpa za 1800Kč), tak mi přijde mít aspoň malý vzdušník samozřejmostí.
:-))))
Coz o to, chodi dobre, ale neseje. Coz u seciho stroje by mohla byt tak jakoby podstatna zavada :)
Jsou tu vesměs o něm minimálně 2 vlákna asi o 1000 příspěvcích.
Ale jsou stará asi tak měsíc, to už je neaktuální.
No právě, založení v roce 2009 apod. A jak píšeš 1000 příspěvků, tedy už nepřehledné. Myslím že se tedy asi nic nestane, když zde bude vlákno založené v roce 2018. Zajímá mne, jestli je něco nového, lepšího........
Tak bude 3. o 1000 příspěvcích…
Nového je, lepšího ťěžko říct, každý má zkušenost jinou.
Takže stále nejlépe vychází od Stans No tubes?
Tak dotaz jinak: opravdu tento, nebo jiný nevysychá a nemusí se tedy dolévat a zalepí až do 6mm?
Nevysychá, jenom prolíná tekutá složka a hustá tam zůstává, takže musí. Dolévám 20ml co 2 měsíce.
A existuje něco lepšího, třeba ten No tubess, Caffe Latex nebo .....?
tubolito :-)
uprimne se tesim na okamzik, kdy inovativni lide, stojici za znackou Tubolito, zacnou nabizet svuj vlastni tmel … to pak teprve budou dilemata :-)
V ten den Romča vstoupí do Čemby :)
co budeš dělat až tubolito budou jezdit ve svěťáku :-)))))
Nebudou Peto, jednou provzdy, nebudou…
Jelikož je tady k problematice tmelů několik vláken a probíraj se všechny různé „novinky“ v téhle oblasti, lépe pročíst přímo tam.
A problém je ten, že někdo je spokojen s tmelem, se kterým je někdo jiný zase naprosto nespokojen – tedy těžko vybrat.
Tmel, který splňuje vše, co by si člověk přál (vydrží extra dlouho nebo neomezeně, je stále tekutý a při tom neprosakuje, zaceluje malé i velké díry, za rozumnou cenu a ještě se snadno čistí – ten zatím podle všech diskuzí nikdo nevynalezl :) ).
mi ty latexky a tubolita budou muset nějakou dobu vydržet, technologie typu Jak pejsek s kočičkou vařili dort zdá se ještě né zcela dokonalá :-)
Je zajímavé, že neustále reaguješ u vláken o bezdušácích, příspěvky typu vytetované jitrnice apod. Ale že to tvoje slavné turbolito je jenom předražená verze nečeho, s čím pravidelně po několika letech přicházejí různí pochybní výrobci. Většinou se najde pár zarytých přívrženců co to nějakou dobu používají, ale po dvou letech po nich ani pes neštěkne.
ale funguje, funguje:-)
snad i Schwalbe to doladí až do prodeje
Neříkám že nutně nemusí fungovat ale za ty peníze mi to jako zázrak nepřijde. Když chce mít někdo hezké kolo na menší nájezdy, tak to asi smysl dává.
střídám 4 až 5 kol, kdybych měl mít na každých bezduše a trnul když si to konkrétní kolo vyberu k vyjížce jestli neunikl tlak, nezcvrknul se tmel či mi z toho netekla nějaká kejda a nedej bože legendární polodefekty tak bych se moc nepovozil, až bude něco fungovat tak mi dejte vědět, dík
Sem zapomněl na vožení lahvičky čerstvého mléka kdyby bylo potřeba na výletu dolít
Vožení lahvičky sebou je blbost, normal máš duši pro případ proříznutí. Pro víc párů kol máš pravdu že to může být otravné, tam pokud člověk není hračička, nebo závodník, tak duše můžou dávat smysl. To je na každém.
tak ja sice tmel nenosim ale dusa je tiez pekna blbost, na mtb na este ako tak da pokial zabezpecis ze najdes ten trn co sposobil defekt co niekedy hladat v mlieku je celkom sranda aj ked ono je to obvykle vacsia diera ked to uz tmel neda. na silnicke je to nepouzitelne uplne, tam uz len narvat dusu do bezdusoveho plasta tak aby sa neposkodil hlavne ked si volakde dobre unaveny a nasrany je takmer nemozne, nehovoriac ak je tma, prsi a si zdrbany a pod.
cize bud knoty dynaplug alebo klasicke lepenie a nahodit co2.
V sobotu jsem se koukal na ct4 na závod v Bedřichově a tam v rozhovoru šėf mechaniků říkal že největší práci mají s problémama s bezdušema, že si měchoši mezi sebou říkají mlíkaři :-)
Ty máš nějaké psychické problémy nebo co tě neustále nutí někomu tlačit ty tvé rozumy?
Zase máš velký voči.
Tlak ti s latexkama unikne na všech kolech za 2 dny, dobrej plášť aspoň 2 týdny tlak udrží s minimálnim únikem. Vyschlý tmel bys poznal až když bys někde píchl drobnou dírku a ono se to nezacelovalo. A dolití tmelu + nafoukání je pořád rychlejší (a i čistší) práce než měnit duši + kontrolovat vnitřek pláště jestli tam něco nezůstalo.
Z polodefektu děláš legendy akorát ty. Navíc polodefekty jsou i na duších – řídká duše nebo polý defekt který ujde během dne až pár dní, ale na vyjížďce se skoro neprojeví.
S bezdušákama to tmel buď ve většině případů ucpe nebo neucpe = nový tmel nebo knot (nebo víc) a jen v naprostym minimu případů (říznutej plášť) to vede k vložení duše + pokus o podložení něčim.
Nekrmte trolla, je to magor a je to porad dokola, furt mu na to skacete. Vzdyt on tu zapleveluje forum skoro pod kazdym prispevkem furt stejnema trema hlaskama. Mel mit uz davno ban.
Tak jsem nakonec opravdu našel co jsem hledal. Asi nic novějšího není ?
Já budu muset vyzkoušet ten tmel od Bikeworkx. Resp. kamarád už ho má, tak ho vyzkouší. Víceméně to všechno bude na stejný nebo podobný bázi. Zásadně se liší jen marketing a cena. Já neměl nikdy s žádným problém. Vozím knoty a doufám. Všichni okolo defektí a mě se to zatím vyhýbá. Začnu pro jistotu vozit i duši.
Osobni zkusenost s obema ? To Caffe Latex tu na BF nema moc dobrou povest.
Tak jinak bych to asi MP nepsal. U Bikeworxu po měsíci v plášti zůstala voda a pevná složka se oddělila. Třeba byl prošlý. To se mi s kaféčkem nestalo, tři měsíce vydrží funkční
Se nerozciluj. Na ten BikeWorks byl dotaz v originalnim vlakne, a nikdo se prakticky neozval.
A testo/reklama ho docela vychvalele.
Ja ho chtel prubnout, ale nakonec jsem vzal male baleni NoTubes, kde vim, co mohu cekat, a vyckavam.
Budu muset vyzkoušet. Ta cena je lákavá…ja to stejně poznám jen podle toho jestli těsní patky nebo netěsní.
Teď jsem vzal zelený Joe's Eco Sealant, tak uvidíme… ;o)
Odvaha ještě zkoušet další nelatexové tmely, když se zatím nevím o žádném na trhu, který by fungoval. Ale je dobře, že zkoušíš, co kdyby se náhodou nějaký povedl, minimálně aspoň potrvrdíš, že nefunguje.
Tak tak, i prozkoumání slepé uličky se počítá (minimálně ve vědě) za dobrý počin ;-)
Mimochodem, nevíš náhodou, ty tmely na latexové bázi, používají přírodní nebo (nějaký) syntetický latex?
Mám chuť zkusit si to namíchat doma – nějaká videa už jsem na YT viděl, ale podrobnosti ve složení jsem nezachytil.
To netuším. V každém případě se použitý latex právě hodně liší a tím i kvalita tmelu. To je vidět třeba u Orange seal klasická verze. I přesto, že neobsahuje žádné větší přidané částice (jako se přidávají třeba do NoTubes race verze), tak patří k tomu nejlepšímu na trhu pro zacelování velkých děr.
Tedy na kvalitě latexu hodně záleží a pak také jak moc to namíchají husté (právě zase ten Orange klasik rychle vyschne).
A ten Orange je cejtit po čpavku? To by mohl být indikátor použitýho typu latexu.
To není. Orange neobsahuje ani stopu amoniaku. Jeden z důvodů, proč jsem na něj přešel (mimo testu FL, který už zase opouštím), ten smrad u Zero flats (obsahuje dost amoniaku) už mi prudil.
Tady srovnání jednotlivých verzí Orange seal
Aha… Někde jsem vyčetl, že amoniak slouží jako konzervant pro přírodní latex. Kouknu co se dá kde a za kolik koupit, to bude rozhodující.
A co tak třeba kolo foukat 2–3× za rok. Dobrý butyl tlak udrží :)
Novinka.
Paráda, lahvička s mlíkem na švihu vydrží déle
paneboze to je chujina na kvadrat.
Ta cena je šílenost…vzhledem k tomu, co je to zač. Budu muset vyzkoušet mirelonovou šňůru…jen tápu jaký rozměr do ex511. 30mm nebo 40mm? Defekty neřeším ale to menší barvení patky by mě asi zajímalo.
Co tohle, už má někdo vyzkoušeno?
Doporučuji dlouhé speciální vlákno k bezduším, kde se i tento tmel řešil…
Čerstvá zkušenost s tmelem „Finish line Tubeless Tire Sealant“ poprvé a na první dobrou se mi podařilo přehodit kola na tubeless (nic na tom není). Nicméně zkušenost s tmelem FL je naprosto negativní. Už dva týdny z kola vytéká tekutina, podobná vodě/oleji. Je zřejmé, že se z tmelu oddělila nějaká složka. Tmel jsem samozřejmě protřepal i přes to, že výrobce píše, že to není nutné. Po dotazu na prodejce, se mi dostalo odpovědi, že nemají hlášený žádný problém a že jim se osvědčil tmel jiný :) Máte prosím někdo, nějakou reálnou zkušenost s tímto tmelem, případně víte, co a proč z toho vytéká ?
Zvláštní, tohle se mi ani s FL nestalo. Zřejmě špatně těsní patka pláště (řekl bych že okolo zbyteku po dělící rovině vulaknizační formy, na patce zbyde takový vroubek). No a funguje to jako sítko, ve tmelu obsažené částice jsou příliš velké a skrz se dostane jen ta nosná tekutina, která sama o sobě nic nezalepí, FinishLine je naprd. Když už něco s chlupama/částicema, tak MucOff nebo OKO Magic Milk, ty obsahují i trochu latexu a tohle by se s nima nestalo. Finishline jde naštěstí velmi dobře umýt, takže osobně bych doporučil rozebrat to, umýt to a použít jiný tmel, který funguje.
Díky za vysvětlení. Trochu jsem měl obavy z toho rozebrání a mytí :( Musím to opravdu tak udělat, nebo tam stačí něco přes ventilek nalít a bude to fungovat ?
Nóo já bych to rozhodně umyl. Prostě ve vaně sundáš plášť, obojí osprchuješ, necháš to vyschnout a pak normálně nazuješ a dáš tam jinej tmel.
Pak je tmel totálně nahovno. Však právě netěsnost mezi patkou a pláštěm musí nutně pobrat. Zvlášť, když jde o novou montáž, kdy je evidentně plášť i ráfek čistej. Mě to spíš přijde, jako degradovaný tmel. Možná špatným skladováním? Tohle se mi děje po půl roce ježdění (CaffeLatex) kdy už je tmel prostě na výměnu. Rozeberu, vyčistím, naliju nový tmel a jezdím vesele dál. Tohle je fakt bída.
Díky za názor. Řešil jsem to s KUPKOLO, které se k tomu staví naprosto negativně. Nejde mi až tak o těch 350,– Kč. Spíše mi jde o to, aby se k tomu někdo postavil čelem. Myslím, že z jejich strany by mělo jít spíše o prestiž a spokojenost zákazníka než o ty peníze.
Kupkolo se k tomu postavilo čelem, vrací peníze, nebo pošlou jiný tmel.
Každopádně by to měli řešit i s dodavatelem.