Ahoj, máte někdo srovnání těchto dvou tmelů? Jsou porovnatelné? Chystám se je aplikovat na TLR ráfky a TLR pláště.
Díky
Ahoj, máte někdo srovnání těchto dvou tmelů? Jsou porovnatelné? Chystám se je aplikovat na TLR ráfky a TLR pláště.
Díky
Obnovím téma.
Nemá někdo dlouhodobější zkušenosti se Zero flats? V historii tu už pár lidí psalo, že ho používá a že jim funguje lépe než No Tubes a nedělá vůbec ježky. I na zahraničních fórech jsem našel podobné zkušenosti.
Teď jsem sám Zero flats zkusil a nalil do nových plášťů. Zero flats smrdí mnohem výrazněji než NoTubes. Je tedy dost možné, že obsahuje výrazně víc amoniaku. U Zero flats píšou přímo 0,2%. U NoTubes to zkouší zamlouvat s tím, že tam jsou jen stopy a po aplikaci do pláště se uvolní a tedy, že to nemůže mít žádný vliv na ráfky. Jak ale bylo vidět u Fulcrumů, tak i jen NoTubes tmel může mít vliv na ráfky v místech, kde je trochu poškozená anodizace (svar, u ventilku).
Já to tedy nemám teď v žádných Fulcrumech, ale v Mavicách.
Ale dle toho jak moc to smrdí se mi to úplně nezdá.
Někdo dlouhodobější zkušenosti s problémem poškození ráfků díky přítomnosti ne úplně málo amoniaku u Zero flats? U kombinace Mavic + NoTubes jsem problém neměl nikdy. U kombinace Fulcrum + NoTubes náznak problému po delší době byl.
Nikdo nic?
Zatím jsem tam Zero flats nechal. Takhle rychle a snadno zatěsněné protection verze Contíků jsem nikdy s NoTubes tmelem neměl.
V úterý jsem nahodil 4 kusy protection Contíků. 2× RK 2015 a 1× RK 2016 a 1× XK 2016. Ty stejné RK 2015 už jsem několik kusů dříve jezdil a nahazoval a s NoTubes tmelem jim trvalo i 200–300km než to začalo opravdu těsnit a na první vyjížďce klidně ztráta i 5psi za 3 hodiny jízdy.
Teď zatěsněno okamžitě a dokonce i ta dvojice plášťů, které jsem ani ještě neprojel. Ty neprojeté jsem jen před nasazením kol lehce protřepal, aby se tmel dostal všude, ale žádná velká snaha, tak 30s na jeden plášť.
Druhou dvojici (RK/RK ty starší 2015) jsem tedy už projel v úterý asi 5km a včera 100km.
Všechny 4 pláště těsní hned a i ty nejeté od úterý žádná větší ztráta tlaku. Dříve jsem neprojeté protection s NoTubes tmelem měl po 3 dnech skoro prázdné.
Takže asi bude pá, pá NoTubes tmelu. Ráfky budu více kontrolovat a jako další variantu mám ještě obědnaný Orange seal. Ten je také hodně chválen (že je o dost lepší než NoTubes) a přitom neobsahuje ani žádný amoniak. Takže kdyby byl náznak problémů s ráfky, tak ho zkusím místo Zero Flats.
Já mám teda MK TR a teď jsem konečně přešel na bezduše a ty těsnili okamžitě s NoTubes. Jinak ZF jsem měl v hledáčku, jen ty zkušenosti chyběly :).
jak vychazej ty ostatni tmely cenove? Ja poridil vyhodnej ONO puncture do 4kolek a asi ho hodim do popelnice:(
Original je docela hustej a tak jsem se tu docetl, ze se da klidne zredit trochou vody…
Po otevreni plaste za cca mesic se z toho stal takovej velkej cucek, resp. spis zabinec… u kteryho se teda obavam, ze by nezalepil ani tuk… zlatej NT…
Zero flats stejne jako NoTubes. Orange seal 2–2,5× drazsi + neni k mani v CR (beru z UK).
pokud je Orange cca 2,5× drazsi, tak u mne vypadava z vyberu… prtze mlika spotrebuju relativne dost… Pocitam jen na nase bajky cca 2L/rocne…
Jake mas aktualni poznatky po cca 3/4 roce ? Vcera jsem do plastu doplnil posledni NoTubes tmel, tak premyslim, co dale. Jestli vzit opet NoTubes a pridavat do kazdeho plaste jeste lzicku trpytek (s posledni varkou NT jsem opravdu po strance zacelovani defektu spokojenej nebyl, tak by to snad pomohlo), a nebo prubnout ten ZeroFlats. Vozim rafky Fulcrum Power SL s paskou DT. Orange tmel kupovat nechci.
Zero flats dobrý, u toho jsem zůstal a naposledy minulý týden mi zacelil docela velkou díru, kdy jsem dle velikosti díry myslel, že už budu muset dát knot (v plášti jsem zrovna už neměl tmel v podstatě žádný, jak jsem cíleně téměř nedoplňoval, takže jsem nejdříve zkoumal díru a jestli nedat rovnou knot, ale zkusil jsem nejprve jen doplnil tmel přes ventilek z lahvičky a stačilo).
S protection Contíky je to už horší. I u dalších kusů prvotní zatěsnění dobré (a rychlejší než s NoTubes tmelem) jak jsem psal předtím. Ale zůstává u Contíků stále problém s postupnout ztrátou těsnosti (nepřestanou těsnit úplně, ale dostanou se do stavu pomalého úniku typu za cca 14 dní prázdné kolo), když v nich už není skoro žádný (nebo žádný tmel). Pak po čase přestávají těsnit patky (vyzkoušeno ve vodě, že to je pomalý únik kolem celého obvodu patek a to u více kusů plášťů) a pomůže tomu jen doplnění zase většího množství tmelu (když se doplní málo, tak ta pomalá ztráta tlaku zůstane, jak se menší množství blbě dostává na patky).
Aktuálně s tím tedy problém nemám, ale to jen proto, že aktuálně žádné Contíky nahozené nemám :-)
U Schwalbe ale zase proseknutý běhoun (i když to tedy nakonec tmel dal), byl to ale ještě starší kus RaR (2015), od novějších si ale žádné velké zlepšení moc neslibuju.
Reakci na amoniak na ráfkách zatím nepozoruju žádnou (místa, kde nebyla perfektní anodizace jako třeba u svaru jsem na všech kolech preventivně vzal lakem na nehty) ani u Maviců, ani u jedněch Fulcrumů.
V případě pásky amoniak ale netřeba vůbec řešit (já mám všechno UST ráfky bez pásky).
S contíky souhlas, když to srovnám s rubenou tak tu dofukuju jednou za měsíc a contík před každou vyjíždkou pomalu :/
Jakmile se dostanou do stavu pomalého úniku, tak jsem foukal před každou vyjížďkou (maximálně po dvou dnech, takže bez foukání pouze dva dny po sobě). Naposledy jsem je sundal, vyčistil a dal nových 100ml tmelu a zase to chvíli vydrželo těsnit bez nutnosti foukat tak často.
Když jsem to před časem otestoval ve vodě, tak jsem dost čučel jak je možné, že to utíká kolem patek po celém obvodu kola (otestovány 4 kusy plášťů na dvou různých párech kol). U dobře udělaných patek bych očekával, že budou vždy těsnit i bez tmelu.
U Schwalbe mi teď jeden TLE 2015 RaR těsnil celý měsíc zcela bez tmelu (nahazoval jsem na druhé kolo na kterém jsem v té době nejezdil když jsem měl zrovna doma čas). A když tmel dojde a nedoplní se, tak nikdy nezačnou utíkat jako ty Contíky.
mel jsem ted nutkani koupit na zadni kolo XK 2,4 protection a diky, usetril jsi mi nemale penize:))
ten zrovna mi drží. největší problémy mají mountain kingy (moje zkušenost), zase když to drží, tak to je super guma :/ lepší než šwáb
Dva mi hazely jak svin, jinak byly super, ale musel jsem je vyhodit po par stovkach km, takze vyhozeny prachy.
XK mi to dělal jako každý jiný protection Contík. Konkrétně 4× ještě 26" XK 2,4" a pak ještě jeden 29" XK 2,4". Když se dá více tmelu, tak to ale vždy nějaký čas (třeba 3 měsíce) je dobré a možná kdyby se častěji doplňovalo více tmelu a pořád hodně jezdilo, tak se to i udrží v dobrém stavu.
Nejvíce se mi to vždy zhoršilo, když se na kole jezdilo méně nebo vůbec. To pak po nějakém čase udělá i když tam bylo tmelu dost.
a jak je to s odolnosti bocnik a celkove gumy? Uvazuju to na LV… RockRazor v SS verzi nebo Ardent TR EXO jsou tak na hrane… Pokud tohle bude ± nastejno, tak je to v klidu…
Nemůžu srovnávat s Ardentem ani RockRazorem, ani jeden jsem nejezdil.
Z toho co jsem jezdil je protection nejodolnější. U RockRazoru budu odhadovat dle podobné kategorie Schwalbe co jsem jezdil (snake skin HD, FA). Protection na tom bude znatelně lépe na běhounu, boky hodně podobné s mírnou výhodou zase pro protection Contíky.
Zrušit se dá ale samozřejmě všechno a pro někoho zvyklý na jinou kategorii plášťů může být naopak i tohle ještě málo.
Protection Contíky jsem jezdil (a případně budu) z jediného důvodu a tou je vynikající odolnost i u rychlých XC plášťů (RK). To je jediný důvod, který mě vždy k nim vrátí je zase chvíli jezdit.
Zejména vždy po tom, co zruším nějaký TLE Schwalbe na běhounu :-)
Grip vs rychlost mi u Contíků nikdy neuchvátil (ale hodnotím jen RK a XK), i když to není pořád špatné. XK hodnotím gripem ± jako RoR, ale RoR jede lépe. A RK gripem jen cca jako Thunder Burt (RaR je ve 29" jasně lepší gripem než RK), kde TB je zase o malinko rychlejší.
Ten rozdíl v rychlosti ale není tak velký, to bych ještě v pohodě akceptoval.
Nemám ale rád tu tuhou protection kostru (která ale přináší tu super odolnost na dané zaměření a hmotnost plášťů). Protection Contíky musím foukat znatelně méně než TLE Schwalbe. A i tak jsou ještě o dost méně pohodlné (na fullu to pohodlí už tak znát není, to je hlavní problém u HTčka).
A ani se tak nevyužije výhoda tuhé kostry na stabilitu pláště (zejména na užších ráfkách), protože o tu zase přijde tím nutným nižším tlakem.
Aktuálně uvidím, jak na tom budou s odolností běhounu 2017 RaR. Je možné, že ty novější jsou opravdu trochu lepší. Jinak si nedokážu vysvětlit, že na o malinko lehčích Thunder Burtech jsem zadní ještě nezrušil ani jeden kus a pořád na nich navyšuju nájezd bez defektu (měl jsem TB nahozené od září do teď na HTčku).
RaR jsem prorval běhoun minulý týden a to na pravidelné trase do práce právě na které jezdím i TB, tedy žádný pořádný terén to není.
Je ale možné, že to souvisí i se vzorkem, kde se u RaR snáze něco o vzorek vzpříčí než u TB a tím za stejných podmínek je větší šance prorvat běhoun.
Kdybych nedefektil u Schwalbe na běhounu, tak jsem s nimi zcela spokojený.
vycerpavajici jako vzdy…:) Diky.
Slo mi hlavne o stabilitu plaste (borceni atd.) Pohodli resi full, grip na zadku na ten vzorek neni uplne potreba… A pojede to ± stejne jako ostatni rychly gumy v tyhle kategorii… Jezdil jsem XK 2,4 v UST…
Kazdopadne za cca 11stovek si radsi koupim asi RoRazora nez XK… Ktery nemusi tak dobre tesnit…
Ahoj, ještě by mě zajímal tvůj názor nebo zkušenost, kterou mám já a to zpomnalení a výrazný zhoršení gripu u schwalbe po najetí docela malého počtu km, cca 700–800km. Contíky racekingy RS mi vydržely přes 3tis a grip pořád skvělý (na možnosti pláště) i na mokrých kořenech a kamenech, ta guma stále držela stejně dobře, kdežto Tb nebo RoR evo, po odjetí pár set km, ikdyž vzorek vypadal mnohem lépe než ten na RK, absolutně nedržely a na mokrých kamenech a kořenech to bylo jak na mýdle (připadalo mi to jako nějaké gumy za 150kč z obchodáku které mají tvrdou směs) a valivý odpor taky narostl (stejně tak mám zkušenost s Kojaky a One na silnici, narozdíl od Conti GP 4000S), mám to odpozorované z pocitu a následného měření wattmetrem, ikdyž nárust byl menší než ten pocit, který jistě podtrhovala i horší trakce směsy ve výjezdech…navíc se schwalbe podobnou zkušenost už sem někdo psal
Po ojeti vrchni smesi jdou vlastnosti do haje. Zhruba kdyz zmizi prohlubne ve spuntech.
U me to je ovsem po cca 3,5tis. km a pak plast menim.
Contiky nemaji dve vrstvy ruzne smesi, proto to nedelaji. Po 3,5tis. km mi u Contiku zmizi vzorku mnohem vice a jsou na vymenu taky.
souhlasím, díky za potvrzení ;)
sorry za hrubku – … směsi
OK, diky.
Mne ani No Tubes nerobia jezkov…
U me No Tubes taky bez jezku. Oproti Schwalbe mi Contiky zpocatku taky trosku uchazely, ale zda se, ze to je problem nekde kolem patek, takze by mozna stacilo vychytat spravnou techniku pri nasazovani (promackat patky plaste a promychat treba pri 1 bar, nebo tak neco).
Na své první bezduše jsem taky koupil zero-flats kvůli tomu že si ho chválili že nedělá ježky a cca po měsíci kdy jsem kvůli pásce(zkusil jsem tam nacpat obyčejnou krycí, nějak nevydržela BP) musel sundat plášť tak v něm bylo trochu mlíka co jsem tam dolil a k tomu jeden velkej ježek. Ale jinak mi v pohodě hned utěsnil i 2–3mm díru.
Zkušenosti zatím nemám, ale mám tu pixlu ZT v záloze, chci na něj přejít, až mi dojdou stávající zásoby, tak jsem zvědav, co na to ty Tvoje ráfky řeknou. Jezdím UST ráfky bez pásky, takže kontakt s hliníkem je na mnohem větší ploše, navíc na jednom místě mám ráfek trochu bouchlý a je tam poškozená povrchovka.
Zatím jsem dal šanci mlíku od Rubeny (koupil jsem jejich tubeless kit kvůli ventilkům) a nestačím se divit, co to dělá. V gumě to absolutně neježkuje, ani to neudělá takový ten zaschlý povlak na vnitřku gumy jako NoTubes, prostě je to neustále tekuté. Jakmile se na to ale šáhne prstem nebo hadrem, tak se to okamžitě zdrcne a udělá to latexový povlak. Divně se to chová i ve vztahu k defektům – skrz cca 3mm díru mi vychcalo 50 ml tmelu a nic. Do práce jsem to dovedl. A když jsem po práci potřeboval nafouknout a odjet (nechal jsem to stát prázdné s dírou dole, aby tam dotekly zbytky mlíka a zalepilo se to), tak to furt ucházelo fest. Stačilo ale díru zvenčí párkrát přejet prstem a zašmudlat a skoro okamžitě to udělalo pucek a zatěsnilo se to. Prostě to potřebuje nějaký impulz k tomu, aby to začalo fungovat. Hodně zvláštní. Ale co mi na tom štve nejvíc je, že mi totálně zalepilo ventilek.
takze je to vlastne na h…:)
Ve vysledku, i pres obcasne jezky, stejne clovek dospeje k nazoru, ze NT funguje a ma dobry pomer cena/vykon…
čus jak drží to NT jak jsem ti přivezl na střekov Honza B
ahoj, zatim jsem nezkousel, bral jsem ho do zasoby…
Ale asi na nej brzo dojde… Bud v klidu, fungovat myslim urcite bude…
ok
Ano, Rubena vcelku k prdu. Na tomhle kole ji dojedu, zbývá mi už jen na jedno dolití, a pak zkusím to zero flats.
Neměls na ventilek šahat :-)
Zeroflats jsem vozil více než rok. Žádné oxidace jsem si u starých Cmaxů nevšiml a s tmelem jsem byl podstatně spokojenější než s Notubes. S tím smrádkem souhlas :-)
Super, konečně zkušenost, kterou jsem potřeboval vědět.
Tedy Zero flats tam nechám a jen pro jistotu budu občas ráfky důlkladněji kontrolovat. Mám ho ve dvou párech 29" XLek, tak bych přeci jen nerad ty ráfky předčasně zrušil.
Jak moc ten ZeroFlats smrdí? Měním pláště v bytě na chodbě a nerad bych pak dva dny větral :-) Aktuálně mi dochází obyčejný NoTubes mlíko (který skoro nesmrdí) tak zvažuju co dál.
ZeroFlats smrdí dost… ale nic co by nešlo v klidu vyvětrat..
Jinak zrovna včera jsem připravoval přítelkyni kolo na aktuální výlet → zero flats mlíko bylo v pláštích od září a včera jsem ho tam ještě trochu objevil v tekuté formě, žádný zalepený uschlý „film“ přes celý plášť, takže za mě good.
OK, zkusím tedy ZeroFlats, díky. Mam objednané ne-bezduš X-King kontíky, který budu chtít nahodit jako bezduš, tak se lepší mlíko bude hodit :-)
Uz jsem to tu psal, na performance NN od Schwalbe mam na boku netesnosti-maly dirky po vstriku do formy (asi na 8 mistech, nj. Schwalbe;), ktery neni Zeroflats schopnej dlouhodobe spolehlive zatesnit, vzdycky dofouknu, protocim kolo aby se tam dostal tmel, na boku se objevi cca 2 bily flicky v miste nektere z direk…a dalsi den znovu. Uprimne pochybuju o schopnosti toho tmelu neco spolehlive dlouhodobe zatesnit.
Tekutej vydrzi dlouho a na uvodni zatesneni plaste funguje mozna lip jak NT, ale celkove nespokojenost.
Driv s klasickym NT tmelem se mi to nestavalo (neni to prvni plast s dirkama na boku).
Sel bych bud do NT Race prip. vyhledove ten novej Finishline.
Mne dirky na boku (WTB) stabilne nezalepil ani NT. ZF mam od lonskeho jara a zatím nevim o defektu (coz se mi posledni dobou s NT nestavalo). Tak bud mam stesti (tuk tuk), nebo ZF funguje. Kazdopadne ten reklamni clanek na FL vypadal hodne dobre.
Mne jo, ale faktem je, ze jsem do toho NN jinej tmel lit nezkousel, asi zkusim NT race nebo pockam na FL?
Na druhou stranu o normalnim defektu taky nevim, ale ze to nezatesni takovou minidirku nechapu, po trnu nemuze byt vetsi.
Je to divné, že to nezatěsnil. Já tedy se Zero flats neměl žádný plášť, co mu netěsní boky, ale už mi zatěsnil 2 velké díry a z toho u jedné si NoTubes ani nešrtknul (ani ne 14 dní nový plášť s novým NoTubes tmelem a všechen vycákal ven i když jsem se tomu snažil pomoct otočením dírou dolu a ucpáním prstem, nakonce stejně nepomohlo). Následně jsem dolil z lahvičky (co vozím sebou) Zero flats a ten to zacelil okamžitě. Kdybych měl NoTubes v plášti dlouho, tak neřeknu, že už nefungoval, ale ani ne 14 dní…
Tak jsem se Zero flats začínal. A pak mi ještě zacelil znovu další podobně velkou díru.
Boky a Zero flats mám jen zatím 4 kusy plášťů kamarádů. Všechno RS Contíky, které moc netěsní a boky mívají děravé jak řešeto. Všechny kusy byly osazené na nových kolech, jinak by si je na bezduše nepořizovali.
A i když bylo třeba dát 120ml+ tmelu, tak s tím se to zacelilo dobře a drží dlouhodobě.
Ale jak tu všude píšu, tak teď už čekám na ten nový od Finish line, rád se zbavím latexového základu a amoniaku.
Ja prave zkusil Zeroflats hlavne na zaklade tve chvaly ;) po tom, co jsem tmel v plasti vymenil, se to na cas zlepsilo, ale uz to netesni zase, pritom ty dirky jsou tak mrnavy, ze prakticky nejsou ani videt, prolina to kolem takovych tech „fousku“, ani to neni tak, ze by tam byla treba dira po tom fousku, jen kolem.
Mozna proste smula na typ direk, ktere nema tmel poradne jak zatesnit. Na boku je to vzdy horsi a mozna jak jsou male je na boku jeste horsi. U vetsi by tam tlak tmel natlacil a vyreseno. Takhle nenatlaci a na boku se nemusi pak udrzet.
A je mizne, ze v tomto specifickem pripade je NoTubes lepsi.
Ja povazuju vhodne plaste kde tesni boky jako zaklad.
Tak jsem zvědavej – v sobotu jsem si dofoukal pláště, v neděli ráno bylo zadní kolo skoro prázdné. Rychle jsem ho před vyjížďkou nafoukal a strčil do vody – na boku byla malá dírka. Sundal jsem plášť (skoro to po 3/4 roce nešlo – byl od Zero Flats při vyfouknutí úplně slepenej, to jsem s NT nezažil), dolil novej ZF (starej už tam nebyl), nafučel, pootočil na bok, protřepal, a dírky se okamžitě zalepily. Včera vyjížka, dnes ráno to bez změny tlaku drží. Stará verze RaR Perf. S NT jsem měl teda poslední dobou horší zkušenost. Jen ten slepenej plášť mě trošku zarazil.
Pro me je ZF velky zklamani, dal jsem novej plast – RoRo perf., kterej ma narozdil od toho predchoziho jen jednu takovou dirku a je to to samy, dofouknes, vybubla trochu tmelu, zalepi to a behem jizdy bez problemu, ale druhej den to musis zas dofouknout.
Tohle je fakt divné, jak někomu nedá ani malou dírku a jiným včetně mě zacelil i dost velké díry, které mi zase NoTubes už nedal.
To je na běhounu nebo na boku?
Já měl všechny díry vždy na běhounu, TLE Schwalbe jsem na boku ještě neříznul a boky jim těsní i bez tmelu, takže u boků není co řešit.
Na boku.
Po trech dnech stale drzi, tuk tuk… Takze po teto strance za mne ZF dobry. Ale ta lepivost se mi nelibi, nemam UST rafky, ale pasku + vlozku DT, tak doufam, ze nebudu muset po roce resit novou.
To budeš, originál pásku v DT kolech to žere asi nejsnadněji, osobně jsem se s tím setkal 2×. :) V jednom případě se páska přilepila k patkám pláště, takže letěl i plášť.
Uvidime. Pro upresneni, prvne mam NT zlutou pasku, a na ni vlozku DT Eclipse
Po pul roce – paska ok. Jen plast byl echt prilepenej k rafku. Zase ho jen tak nezujes z jizdy :)…
Ale cisteni plaste je teda za trest pro deti co zlobily :D
Tak abych se k tomu vratil a asi i uzavrel,do obou vyse uvedenych plastu jsem pred tydnem dal NT race a absolvoval na tom cca 200 km vc. vikendovky na Fatre, nikde nic neprolina, tlak to drzi, ja mam jasno.
Pokud nekomu (z Brna a okoli) ta lepiva ZF sracka vyhovuje, rad mu cca zbyvajici 2 deci za pivo prenecham ;)
No mne ZF ten bok zatim taky drzi, ale kvuli te lepivosti do nej uz priste taky nepujdu. Az ho doberu, bud pujdu do FL (uvidim, jak dopadne B-F manie), nebo vezmu ten NT Race (klasickou verzi uz ale ne, ZF mi prijde v zacelovani defektu mnohem lepsi).
Jak taky drzi?
No ZF mi pred cca tremi tydny zalepil diru v boku. Zatim to neutika.
Ajo, takhle to myslis.
ja budu lejt FL do obou kol o vikendu, tak uvidim jestli je to zase jen masirka trhu nebo zazrak :-)
Jojo, to mi dela Zeroflats pokazdy, u jednoho kola se mi dokonce plast prilepil na pasku a strhnul jsem ji s nim, takze jsem mu zas udelal papa a objednal notubes race.
No až doberu ZF (mám ho v pixli ještě tak na rok), už snad bude u nás běžně dostupnej FL. NT mě několikrát zklamalo, tak se mi nějak ani nechce zkoušet ta verze Race.
To asi dělá každému, je prostě děsně lepivý. Pásky na žádných kolech nemám, takže tohle mi nikdy ani trochu netrápilo.
Jinak ale zatím pořád ještě doufám, že jsem udělal latexovým tmelům pá pá. Samozřejmě ale zatím netuším, že u Finish linu zůstanu.
I když horší stav než s latexovým tmelem v mojem případě u Finish linu asi být ani nemůže. Používám pouze pláště, které těsní, takže se zatěsňováním problém mít nemohu a dle páru plášťů co mám s Finish linem nahozeno nejdéle bych řekl, že mi ztrácí tlak o chlup pomaleji než s latexovým tmelem, takže pohoda.
A u zacelování děr si nejsem jistý, že bych u Finish linu nezůstal, ani kdyby mi fungoval o něco hůře než latexové tmely, když stejně u latexového tam většinou už ani žádný tmel nemám. Finish line bych asi opustil jen kdyby mi nefungoval vůbec pro zacelování děr.
NoTubes v plášti mi vlastně mírně větší díru nedal asi vůbec nikdy, i když byl třeba jen 14 dní starý v novém plášti (to zachránil dolitý Zero flats z lahvičky a ještě předtím než jsem vozil lahvičku s sebou, tak z toho bylo asi 5× dofukování na malý tlak kolem 15–20psi, abych dojel posledních 7km domů, tenkrát jsem ještě neměl knoty a nechtělo si mi už vkládat na ten kousek duši).
Zero flats v plášti na tom nebyl ale o moc lépe, ten jsem zase v plášti u žádný neměl při mírně větší díře (zase to vyřešil dolitý z lahvičky), jak jsem přestal často dolévat, což už mi fakt nebavilo (a k tomu o to větší bordel po vyschlém tmelu a prolínání na běhounu).
Mě NT zalepil říznuti na běhounu asi 3mm dlouhé. Byl jsem sice cely postříkaný tmelem, pak jsem musil nějakou dobu držet kolo dírkou dolu, pak dofuknut, ale nakonec zalepilo to, i když skoro cely tmel vytekl. Hlavně že jsem mohl pokračovat.
Pak jsem doma hledal tu díru pro opravu, ale nenašel jsem ji… Ani natlakováni na 40–50 psi nepomohlo :)
Taky me NT zalepil riznuti na behouny delky cca 4mm, ale trvalo to, musel jsem chvilku pockat s dirou k zemi a po 10km to zase foukalo, ale behem chvilky se to zalepilo i za jizdy a pak uz ok
Všech 5 prorvání běhounu u RaR jsem měl právě větších než 3mm, vždy tak kolem 4–5mm a ještě v některých případech ne jen rovný řez, ale šklebilo se to i trochu do šířky (ale samozřejmě jen trošku, 5×5mm díru by to pobrat opravdu nemohlo).
A z toho mi to 3× pobral Zero flats (i když jsem musel 2× z toho chvíli jet na nižším tlaku a až po chvíli dofoukat více), 1× to dofukování na dojetí s NoTubes popsané v předchozím příspěvku (to jsem neměl s sebou tmel v lahvičce ještě vůbec) a pak jednou ještěs NoTubes naštěstí těsně u baráku (asi 1,5km), kdy už jsem měl s sebou náhradí lahvičku tmelu, kterou jsem tam přes ventilek natlačil a stejně to NoTubes tmel nezacelil (podržení dírou směrem dolu a ucpání samozřejmostí a vše na nízkém tlaku, na pokusy nafoukat to na provozní tlak ani nedošlo a jak to bylo blízko domů, tak jsem dotlačil a neřešil duši, knoty jsem tenkrát také ještě nevozil).
Zrovna řeším, jestli po dojití koupit znovu ZeroFlats, nebo se zkusit po odmlce vrátit k NoTubes a když to tak chronologicky pročítám, tak mi to nedá se, Mloku, nezeptat – proč ty Schwalbe vozíš, když je to jeden defekt za druhým? (chápal bych odpověď, že tě baví testovat účinnost tmelů v praxi ;-)).
Jinak moje laická zkušenost je zatím ta, že ZeroFlats vydrží dlouho tekutý a v plášti, co ho „nepožirá“ (třeba TR EXO od Maxxisu) to zůstává stejný pomalu celou sezónu. Nedělá ani ježky a na počáteční zatěsnění se zdá být dobrý. Oproti tomu, co si pamatuju NoTubes, tak se tam sice ježci po čase dělaly, vysychalo to víc, ale když už přišel větší řízanec, tak to spolehlivěc zalepilo. Defektím hodně málo na nějakou statistiku, ale se ZeroFlats i celkem malej řízaneček mockrát obnovil, než se to konečně chytlo definitivně. A nevím, jestli je to třeba vyšším obsahem amoniaku nebo čím, ale právě i zmíněný Maxxis EXO TR, když nejsou úplně nový, tak se při nečinnosti se ZeroFlats „potí“ na bokách. A jak je na non-TR pláštích (Conti RaceSport aktuálně) tmelu málo, tak to pomalu uchází – hádám kolem patek. To jsem měl pocit, že jak NoTubes (tehdá Maxxisy bez TR a Schwalbe obyč Performance) už jednou zaschl kolem patek, tak to tam těsnilo až do vyzutí.
Jeden defekt za druhým to určitě není. Jsou to moje všechny defekty, co jsem kdy na bezduších měl a vozím bezduše 12 let (z toho ale první roky na bezduších plnohodnotné UST bez defektu).
Konkrétně to pak byl vždy pouze jeden defekt během jednoho roku, což není nic hrozného i když oproti 5–6 rokům zcela bez defektu na UST to bylo velké zhoršení.
TLR RaR už vozím hodně dlouho (na 29" UST varianta nikdy nebyla a 29" na HT jsem začínal už před hodně lety).
I tak se mi to nelíbilo (právě zvlášť po tom bezdefektovém obodbí na UST), takže jsem dočasně přešel na chvíli na protection Cotníky, kde jsem defekt neměl ani jeden. Ale ta extra tuhá kostra mě přestala po čase bavit (málo pohodlí, horší grip), takže zase návrat ke Schwalbe. Novou verzi protection (která bude lepší) jsem zatím nezkoušel.
A všechny defekty jsem měl výhradně na RaR na zadním kole. Ten vzorek má tendenci nechat v něm vždy něco vzpříčit (3× to byl vzpříčený krátký klacek na asfaltu ve směru jízdy s ostřejším koncem).
RaR jsem tedy na zadním pro jistotu zcela opustil a na zadním pro variantu rychlé jezdivé pláště vozím teď Thunder Burt. Na předním různě, tam jsem ale defekt nikdy neměl.
Na TB se blížím k 15tis. km bez jediného defektu. Kostra přitom stejná jako RaR, jen vzorek jiný. Na G-one allround také zatím bez defektu.
NoTubes mi nikdy nezacelil to stejné jako Zero flats, tedy obyč verze NoTubes. Navíc výdrž bych řekl menší (více se dělají kousky, ten amonika u Zero flats sice hrozně smrdí, ale smysl tam má).
Pokud by mě více zklamaly tmely bez latexu, tak se určitě nebudu vracet k NoTubes (i když by tu byla případně aspoň race verze, kterou jsem nikdy nevozil, ale tam je zase vyloučené plnit stříkačkou a i problém vůbec přes ventilek).
Z latexových bych šel určitě do Oragne seal, ten je dlouhodobě a velkým množstvím uživatelů považován za asi nejlepší z latexových tmelů. A teď už je i levnější než dříve (dříve stál 2× tolik co Notubes).
Akorát je otázka, jestli brát u Oragne sealu endurance verzi (vysychá o dost pomaleji, ověřeno praxí) nebo obyč verzi (ta zase zacelí o chlup větší defekty, ale ani enduracne verze dá ne tak malé).
Nejlepší asi bude enduracne do plášťů a obyč do rezervní 60ml lahvičky.
Oragne seal je jeden z mála tmelů, u kterého to zcela bez amoniaku opravdu umí.
S tím pocením na bokách si nepomůžeš u NoTubes, už to tu psalo více lidí, že po delší době na bokách jim Maxxis potí i NoTubes tmel.
A co se týká ucházení, tak to je problém Contíků a ne tmelu. Uchází i protection verze (ta starší před aktuálním přepracováním) když je málo tmelu a je úplně jedno jestli NoTubes nebo Zero flats (vyzkoušeno s obojím). Tam je problém v tom, že u Contíku neuměli udělat pořádně těsnící patky (uchází patky, vyzkoušeno na více kusech protection Contíků pod vodou). To byla další věc, co mi u Contíků štvala, musel jsem pravidelně dolévat tmel i když jsem nechtěl (a nemohl používat variantu tmel nechat vyschnout a vozit jen v lahvičce).
Nová přepracovaná verze protection má patky už mnohem lepší a tam je problém nejspíš vyřešen (sám jsem nejezdil, to píšu jen s informace jiných tady z BF).
U těch RaR doplním, že to bylo během 20tis. km těch 5 defektů. A na TB už to kilometrově postupně doháním, takže už to nebude jen smůla u RaR, ale ten vzorek to opravdu tak dělá.
Přitom ještě 2 defekty jsem měl na úseku co jezdím do práce (úzká asfaltka v lese, která je po větším větru vždy plná úlomků z větví, kterým se nikdy nelze zcela vyhnout a proto to tam bylo v kombinaci s tím vzorkem tak náchylné na vzpříčení úlomku ve směru jízdy). A do práce více jezdím až poslední 3 roky a to už bylo z větší části na TB.
Tedy na TB jsem tam najel nejvíce a bez defektu.
já akorát trochu nechápu – koupit mizerný gumy a pak řešit co nejlepší tmel aby aspoň neucházely ;-)
Koupil jsem je ve slevě na pokusy, když to nebude bez duše těsnit tak je pošlu dál :-).
A nějakej tmel potřebuju koupit stejně.
to bylo na Paju ;-) performance verze Schwalbe jsou fakt bída a přijde mi legrační kombinovat lowend gumu a hiend tmel kterej litr stojí víc jak ty gumy :-)
Nevim, kde jsi vzal, ze performance verze jsou bida, mne cca 600 za gumu uplne lowend nepripada, lowend jsou kdyztak drataky.
Mel jsem SS i UST a rozdil ve vlastnostech plaste me rozhodne nepresvedcil za to dat dvojnasobek.
Operovat cenou za litr tmelu je trochu mimo, zvlast kdyz podle FL ma vydrzet treba i celou zivotnost plaste, tj. deci cca 90 Kc.
Performance Schwalbe zas tak mizerny gumy nejsou, bez dusi je vozi dost lidi (od letos jsou i oficialne TLR) stejne jako obyc kevlarovy Continentaly.
Myslim, ze ani u SS verzi nema clovek zaruceno, ze tam nejaka dirka z formy nezustane.
Zaručeného není nikdy nic, ale většinou to tak je. Z více desítek kusů SS Schwalbe jsem neměl ještě žádný, který by netěsnil aspoň v řádu hodin i bez tmelu (a většinou to dá i nějaký ten den). Tím netvrdm, že se to nemůže sem tam stát, ale rozhodně to není časté.
Ja netestuju jak dlouho vydrzi bez tmelu, ale z tech rekneme 10+ kusu obyc kevlaru, co jsem jezdil bez duse bud schwalbe nebo conti, mely takovyhle dirky na boku treba 3 kusy.
Problém je v tom zcela odlišném prostředí (pláště) ve kterém ten tmel každý z nás používá.
Já i ostatní v partě všichni vozíme buď TLE Schwalbe nebo protection Contíky a v téhle kombinace funguje Zero flats opravdu dobře. U protection Contíků hůře těsní jen patky a tam nebyl s tmelem nikdy žádný problém (také mírně lepší než s NoTubes). A pro uvedené pláště je otestováno desítky kusů.
Pláště mimo ty uvedené jsem sám nevozil žádné a v partě pak jak jsem tu psal jen 4 kusy Racesport Contíků. Tam také problém nebyl když se dalo hodně tmelu, ale nikdo to nevozil ani moc dlouho. Byly to pláště na nových kolech továrně osazené a bezduše z nich nedělali hned (tedy nejdřív to jezdili chvíli na duších). A pak ty pláště brzo vyhodili, protože je rozřezali na dovolené v horách na šutrech. Takže období s tmelem bylo dost krátké a pak už přechod na protection.
Já jsem bojoval se špatnými plášti (na bezduše) jen 2× za 11 let na bezduších. A to jednou jsem zkoušel Schwalbe Super moto, které byly naprosto nevhodné a nakonec jsem to úplně vzdal. Bylo to v době, kdy neexistovala k nim dobře funkční alternativa (dnes jsou třeba G-one speed TLE).
A pak jsem jednou zkusil pár RaR lite skin a to byla katastrofa. To bylo ještě s NoTubes tmelem, dával jsem 120ml a stejně se to nechtělo vůbec zatěsnit. Nejprve jsem opravdu poctivě točil kolem na boku, aby se dostal tmel na boky. Pak jsem to hned projel a to dva dny po sobě.
I po tom jeden prázdný za týden a druhý už za 1–2 dny a pořád to netěsnilo. Boky děravé jak řešeto. Ani jsem to dále neřešil a poslal jsem ty lite skiny dále a zase rychle se vrátil k TLR (tenkrát ještě TLR, ještě před TLE).
Tenkrát jsem ještě Zero flats neměl, třeba by to s ním bylo ještě horší, těžko říct.
Pláště se špatnými boky prostě nebrat.
Z low cost reseni na hladsi gumy muzu doporucit WTB Nano Raptory. Mel jsem je na kole v dratove verzi. Predelal na bezduse a spolecne se ZeroFlats funguji naprosto bezchybne. Mel jsem je na tydenim treku po Izraeli a v jedne chvili jsem napocital na prednim kole 10 trnu, z kterych 6 opravdu utikalo a vsechno se zatesnilo. Boky a patky jsou bez problemu.
Hm, tak jsem koukal na nějaký Maxxisy a mají tam všude tuhle poznámku:
Note from the manufacturer: refrain from using ammonium based tyre sealant. After a few months, the ammonium weakens the tire’s carcass by 30 %.
Takže ZeroFlats zase šrtám…
překvapivě tuto kombinaci jezdím a prozatím bez následku … v provozu 3/4 roku ;)…
používám to v maxxisech už dva roky a NO problem…
nekdo tady kdysi psal ze se mu u maxisu rozpadly boky, ale už si nepamatuji souvislosti.
Je to citit, kdyz das nos k flasce. Jinak o tom podle me skoro ani nevis. 5 min vyvetras a mas po starostech ;)…
já to nikdy neřešil. V shopu mi tam vždycky něco nalejou a vydrží to do výměny pláště. Vím že jsem tam měl slime profesional, no tubes a víc nevím. zatím s každou sračkou max spokojenost…
Myslíte, že tomu pomůže zeroflats? Nyni tam je notubes. Takto to vypadá po týdnu nečinnosti, léčím zlomenou klíční kost :-) Tmel prolínal od koupě, ale nyní je to o dost horší. TB snakeskin, najeto 2800km
To prolínání skrz běhoun u Sch není mlíkem, ale pláštěm, u Sch celkem běžné. Beru to jako vlastnost a neřeším, myslím to ničemu extra nevadí.
Dokud to neprolíná moc, tak se to dá ignorovat a nevadí to. Když to ale začne opravdu hodně, tak se tím už rychle přijde o všechen tmel.
Na TB mi to teď po 3tis. km začalo prolínat už více než dříve třeba na RaR a RoR a už mi to začalo štvát.
Běhoun bude muset Schwalbe prostě poladit. Jak aby to neprolínalo, tak aby byl odolnější. Zatím jsem z těchto dvou důvodů zase dal protection Contíky.
Já Sch pláště zatím sjíždím a měním dřív, než to začne cedit nějak neúnosně. Nejdřív mě to prolínání mlíka strašilo, že to bude hodně náchylný na defekty, ale zatím bez problémů /zaťukávám na dřevo/.
Na vyjížďky vozím na jednom kole taky Conti RS (jen zadní), jsou bytelnější, ale taky znatelně těžší než TB.
Tak na defekty to nemá vliv. Tedy náchylné na defekty Schwalbe snake skin (TB, RaR, RoR) na běhounu jsou hodně, ale zcela nezávisle na prolínání tmelu (2× jsem zrušil na běhounu úplně nový kus, který ještě vůbec neprolínal).
Tak asi mám zatím kliku :)
Zatím jsem zrušil vždy RaR (4 zrušené pláště velkou dírou na běhounu a z toho 2 téměř nové kusy). U TB jsem během 3tis. km žádný nezrušil, ale to mohlo být jen štěstí. Případně je možné, že díky hustému vzorku je u TB menší šance prorvat běhoun (u RaR jsem to měl vždy mimo vzorek a 29" RaR má mezery u vzorku dost velké, větší než 26"/27,5" verze).
Já jezdím teď už asi rok na různých kolech RaR a RoR (oba SS) jen vpředu, vzadu mám TB a RK, takže odolnost RaR nebo RoR vzadu neposoudím.
Jinak ten TB vzadu mi přijde super (lehký + rychlý, relativně i drží na ten mini vzorek), jen je třeba opatrně dávkovat brzdy – jak se jednou utrhne, jsi jak na ledě.
Jiný tmel to nevyřeší (vyzkoušeno u Zero flats), což se dalo čekat. Je to problém běhounu Schwalbe a ne tmelu.
a ještě jen některých. Mám doma pár a nepoznal bys že je v něm mlíko a pak druhej, kterej dělá fakt bordel. Rony a Ralfy. Nobby a Dampf drží výrazně líp, s těmi jsem problém neměl snad nikdy.
Tak jsem zero flats objednal. Uvidím,jestli po čase nebude ježek jako u NT
Dotaz – skladuju ZeroFlats ve sklepě – tma a chlad. Nový, neotevřený … mám ho tam nevím … 3 měsíce? Teplota aktuálně je tak 10°C.
Přijdu si vyměnit tmel v kolech a vezmu lahev do ruky – nějaká tvrdá. Defakto ta lepivá část se mi zdrcla do jednoho velkého kusu … konzistence jak hutný tvaroh a tekutiny tam je pomálu. Je to normální chování v chladu? Vzal jsem to do bytu a čekám, jestli se to náhodou teplem „nezkapalní“.
Dotaz je prostý.
Odpovím si sám – po 2H na topení se z hmoty podobné tvarohu (zdrclo se tak cca 80% pixly) stala opět tekutina. Evidentně tomu nesvědčí fixní stání (cca 3 měsíce) + chlad. NoTubes mi tohle nikdy neudělal …
Pravda … NoTubes se mi vlastně zdrcnul do ježka v pixle a bylo to taky naprd… hmm… tak ty tmely obecně asi nemají rády teploty kolem 5°C … vlhko mi tam echt nepřijde, je to permanentně ventilovaná místnost oknem s mříží (díra ve zdi směřující rovnou ven).
Trošku starší vlákno, ale když už ho někdo vytáhnul.
Dost tmelů dělá i jinou variantu do nízkých teplot, kdo by to ale řešil a prohazoval…
To samé (tvaroh) se mi u Zero flats stalo při ježdění do práce v mrazech, kdy pak kolo stálo vždy celý den venku (sice pod střechou, ale pořád venku) na mrazu.
Měl jsem tam ale ten tmel už delší dobu bez údržby.
A k té výše řešené údržbě. Jak už jsem tu párkrát psal, tak k tomu lze přistupovat úplně jinak a ušetřit si tak hodně práce:
A na defekty pak vozím sebou nikdy neotevřenou 60ml lahvičku tmelu. Ten pak funguje vždy spolehlivě a už jsem právě zažil, že to dalo i díru, kterou 2–3 týdny starý tmel v plášti nedal.
Reálně jsem pak nucený dolévat (a řešit defekt) tak 1–2× ročně. Je to ale hned hotové (vyzkoušeno i po tmě v mrazu) když navíc vozím bombičky na foukání a nemusí se sundavat plášť. Jen nejprve zhodnotím díru jestli není moc velká a není potřeba dát rovnou knot.
Akorát to není vhodná metoda pro pláště, kterým hůře těsní patky když dojde tmel. Konkrétné tím myslím protection Contíky, u těch jsem musel vždy dolévat tmel častěji, jinak to přestalo těsnit. U TLE Schwalbe se to nestává.
zdar.obyč rafek a rubena sada. jasné treba -CAFFELATEX,Schwalbe Doc Blue -makaj trochu lip,ale na skoušku vzit sadu rubena?cena dobra a proste ten bezdus udelas. ZJISTENI- bezduš v lese parada! ale na silnici uplne na hov.o!! tada pokud kazdou hodinu ne mensi tlak!!
to pises z jineho jazyka pres prekladac, nebo co to je za rec? :D
Nevíte co je s dostupností no tubes tmelů? Buď je nedostupný (kupkolo) nebo jidne po objednání a zjištění dostupnosti. Nikde skladem…
Plno lidem ruplo v bedně a nakupují na „sezónu“?
Jezdím celoročně a zásobu tmelů / plášťů dělám kolem února ;)… (obvykle beru tak 1–2 tmely, 3–4 páry plášťů).
Takže pokud to lidi dělají podobně a teď se to sešlo… (jen odhad, vím kulový)…
Nebo lidi/prodejci konečně zjistili, že NoTubes už je dávno překonaný a nemá smysl jej používat, natož prodávat :)
Překonaný čím?
Už několik let třeba zde diskutovaným Zero Flats a dle všeho nově i Finish Linem.
To máš z praxe nebo zase nějaká teorie? To jsou úvahy…
Osobně jsem šel časově Notubes obyč, Zeroflats (nikdy víc), Notubes race (spokojenost 2 roky)
Poslední Zeroflats příhody od kámoše, sám jsem mu z ráfku škrábal totálně sežranou pásku, zbytky přilepený na patkách pláště, takže na vyhození. Pár týdnů před tím, na parkovišti pod trailem, sežrané těsnění na vnitřku ventilku. Maxxis možná ví, proč tyhle tmely nedoporučuje.
Z praxe. Zero Flats vozím už několik let (resp. vozill, před zimou jsem přešel na duše), několikrát mezi tím jsem vyzkoušel NoTubes, zda se nezlepšili, a stále stál za starou bačkoru.
Za starou bačkoru v jakém smyslu? Blbě těsnil? Vysychal?
V mém případě zejména ježci a následná (ne)schopnost utěsnit dírku. Nemám mentálně na to, abych co 2 týdny vysypával z pláště ježka a měnil tmel. U TLR plášťů je na tom ZF lépe i zhlediska prvotního utěsnění – u NT bylo třeba najet kolem 200 km, aby postupně neubýval tlak, u ZF se toto stane po první vyjížďce.
U klasického NT jsem měl ježka snad jen jednou kdysi dávno, NT Race mi neježkovatí vůbec…
stejně jako moje mrčení u Caffé Latex je to asi kus od kusu :)
Ježci se tu řešili už tisíckrát a co vím, tak jejich záhadu nikdo nikdy nerozluštil :D. Já s nimi měl problém jak u UST ráfků, tak u TLR ráfku s páskou, nezávisle na značce pláště. Asi ten Ostravský vzduch si s NT moc nerozumí :)
Za 8 let na bezduších jsem neměl ani jednoho ježka, tak nevím, kde je chyba. :-)
Ja jezky nemam, skladuju kolo ve sklepe ve stale teplote a vlhkosti. Stejne tak rozdelanou lahev notubes. Je to tim
Ty jsi kecal…
Proč myslíš?
„Osobně jsem šel časově Notubes obyč, Zeroflats, Notubes race“ – tuhle posloupnost máme stejnou, jen jsem ještě jako první měl Caffelatex (už nikdy víc, ani jsem ho nedodělal) a teď s NT Race spokojenost a pokud nebude nový Finish Line „zázrak“, tak u něj zůstanu.
+1 souhlas, na NT race nemám křivého slova, FL mám taky v plánu vyzkoušet, ale nějak časem…
Zbytek CL jsem vylil do hajzlu… nepobral ani malý řezaneček od ostrého kamínku na gravelu.
Stejná zkušenost a půlky letěla do popelnice.Je to sice asi 5 let stará zkušenost – možná se zlepšili, ale já už jim šanci nedám.
Já jsem CL vozil loni, zkušenosti jsem popisoval v tématu o CL… ale je to subjektivní, Radek Broz je zase s CL spokojený…
To bych mel strach nalit aj do hajzlu kdyz sem videl co to udelalo v plasti. :(
To byla básnická hyperbola :)
Nechapu, co lidi nuti lit kdejaky sajrajt do zachodu, kde se to pak musi z vody slozite cistit. Pak tu nema jit planeta do kopru.
Jen aby :)
Přece si nezasviním wecko :)
I kdyby všichni bajkeři lili CL nebo NT do hajzlu, co je to ve srovnání s tím, co leje zemědělský průmysl na technický plodiny…kapka v moři. Ale samozřejmě tohle bylo řečeno obrazně. Třeba to vylil někam přes plot k sousedovi :)
Tak toto je hodne nesmyslne uvazovani. Jsou mnohem horsi puvodci znecisteni, tak co bych se snazil, budu skodit taky.
Kazdy musi zacit u sebe, jako se vsim.
…ale samozřejmě tohle bylo řečeno obrazně…
Určitě bych nelil cokoliv do hajzlu s pocitem toho, že zemědělci škodí víc. Naopak, já o životní prostředí, v kterém se pohybuju, velmi pečuju. Někdy mám snad i pocit, že jsem zelenej. Tedy alespoň v tom pravém slova smyslu. Protože pro mě jsou zelení největším nepřítelem přírody nebo člověka, jako takového.
„po me potopa“… ;)
nemám plot, leda to nalít sousedovi na rohožku :)
O to nejde. Jde o to, ze kdyz neco takoveho vylejes do zachodu, tak treba tuky ti vyrobej v kanalizaci za roky takovej nanos, kterej se normalne cisti zbijeckou. To co dotece na cistirnu se stejne sebere z hladiny (ty tuky) a musi se likvidovat jako nebezpecnej odpad. Kdyz slejes olej ze smazeni do lahve a hodis do komunalu, je to daleko mensi zlo, stejne jak notubes, oleje z vidlice atd. Treba takovy vanocni svatky na cistirne poznat jsou docela dost v narustu tuku v odpadni vode.
To si udelal dobre, do zachoda se vsim, oleje, reditla, latex…
Sorry, oni uz te zjebali ostatni.
Nečteš? Nevíš :D
Pěkně sis s tím imaginárním hajzlem zavařil, téhle nálepky už se nikdy nezbavíš :-D .
BF prostě neodpouští ;-)
BF je obcas horsi jak diskuze na novinkach, to priznavam :-D
Hajzl sem, hajzl tam, nám už je to všechno jedno :)
Já teda vždycky po otevření pláště měl vyschlý pavučiny po celym prostoru. A to i po měsící. Takže mě už čpavkovej zeroflats nesmí do domu ani kola. NoTubes race je fajn. Sice ježkuje taky rychle ale pořád lepší.
Tak jako říkal jsem si, že se zalekli finish line, tak to přestali úplně vyrábět, ale ten je taky ještě nedostupný. Zero flats sem někdo dával, že teoreticky narušuje pláště (dle maxxisu)
Prakticke zkusenosti rikaji, ze nenarusuje nic ;)… chce to docist do konce.
Tvoje reakce jsem četl. Přebral jsem si to jako – že se to možná taky jen neprojevilo. Nicméně všichni čekají na zázračné vlastnosti finish line. Takže dorazím no tubes a počkám na praktické zkušenosti s tím. Mezikroky zatím dělat nebudu :)
Psal tam další kolega s dvou letou zkušeností ;) …
Já teď koukám že se mi na Ardentu, kterej byl jako bezduš něco přes rok (notubes mlíko), začli dělat boule kolem vzorku veprostřed – tj. vypadá to, že se vzduch začal dostávat mezi kostru a vrchní vrstvu pláště.
Otázka jestli je tam nějaká souvislost, protože ten plášť je těsně před smrtí (sjetej vzorek + probodanej jak řešeto) ale tlak to zatím drží :-)
Tmel mám, ale chtěl jsem to řešit jako Mlok – malou lahvicku s sebou, abych nemusel furt kontrolovat stav v plášti
Tak koupit malou flasku ;), ty obecne moc skladem nejsou, takze kdyz je vidim, vemu si 5–6 do foroty :)…
Ty právě momentálně taky nejsou. Když není ani velký balení
dostupnost velký a malý není nijak spjata ;-)
Ale není žádný :) jinak ok.
a proč si neodleješ z velký do nějaký malý flaštičky? určitě seženeš někde v lékárně, já koupil z ali za pakatel několik 50ml a vozím v báglu. akorát netuším, jak dlouho vydrží, páč jsem ho ještě nepoužil.
Jo, to je plán. Ale Mlok tady psal, že je to pak loterie s životností a funkčností. Že jistota je jen origo balení.
To snad také Finish line pořeší, tedy že bude daleko méně degradovat načatené balení s časem. U něj plnit malé lahvičky z velkého balení už budu.
Čekám, že to vyzkouší lidi, kteří víc defektí než já a pak se uvidí. Čeká se od toho hrozně moc, tak doufám, že to bude alespoň lepší než stávající tmely. Aby to pak nebyl jen další marketingovej propadák. Nebo to nemělo jiná omezení.
Nějaký problém se určitě po čase ukázat může (to ukáže až čas a dlouhodobé zkušenosti), i když doufám, že se tak nestane.
Samotné zacelování defektů už otestované je, k tomu už tu byl i odkaz na test a tam dopadnul Finish line výborně.
Já ale věřím, že bude minimálně o něco lepší než stávající tmely. Latexové tmely budou vždy problematické tím jak je nosič současně i funkční složkou.
I kdyby měl ještě náhodou Finish line nějaký problém, tak věřím, že v blízké budoucnosti se objeví něco vylepšeného co ten problém už mít nebude.
Jak už bude oddělená funkční složka a nosič, tak jsou ty možnosti vývoje úplně někde jinde. Nosič už může mít cílené vlastnosti, aby vysychal co nejméně a současně nebyl agresivní (jako přidávaná amoniak). A oproti tomu funkční složka na pevném základu (kevlarová vlákna u Finish line) nebude náchylná na ztrátu funkčnosti když se časem do toho dostane bordel.
V čem by mohl být horší mi napadá zatím jediná věc a to zatěsnění špatně těsnících boků u šlupka plášťů. I kdyby to tak náhodou bylo, tak tohle je mi fuk, protože takové pláště nevozím ani teď a vozit nebudu.
To video, jak borec týral nový Contík šroubovákem? To vypadalo dobře. Nenatočili pokračování, jak tmel drží po nějaké době?
Dlouhodobé zkušenosti jsem zatím neviděl žádné, na to je také ještě brzy.
Test třeba byl tady, to je s tím šroubovákem, ale myslím, že už ho testoval i někdo další, co jsem předtím hledal.
Tady ještě rozhovor k tomu (ten jsem předtím ještě nečetl)
https://www.bikerumor.com/…ire-sealant/
V rozhovoru samozřejmě může svůj produkt nadhodnocovat, ale i tak mi zaujala zmínka, že by plášť měl i déle držet tlak. To by znamenalo, že by se zatěsňováním šlupka boků mít problém neměl. I když je docela upřímný, když třeba odpovídá:
„We are not sure if this is due to tighter seals around the beads, or less loss of air through the rubber.“
Takže ani sami netuší, proč jim to lépe těsní.
No, uvidíme jaká bude realita.
A prý ani ventilky to nebude ucpávat:
„Finish Line Sealant can definitely go through valves, and our tip actually fits perfectly over a presta valve when you snip it off about halfway down (This is on directions of label). As an additional bonus, since our sealant isn’t an adhesive, your valve cores won’t get gunked up/clogged like they always do with other sealants. If you’ve ever tried to pump up a tire that had sealant installed through the valve stem months before, you know what I’m talking about.“
Kudla, to zní příliš dobře… pesimista ve mně v tom hledá nějakou past :)
To bude cena ne? :-)))
Nevím, já čekám na Finish Line :)
Kez by se nemusel dolevat, jak proklamuji, vkladam do toho duveru u parkoych kol ;)…
Už by se taky mohl v Evropě objevit. Na US ebay je nabídek čím dál více…
Chvilku jsem koketoval s myšlenkou nechat poslat velkou flašku z WWC, ale poštovný + dph stojí víc než ta flaška… Zas tak moc to zase nepotřebuju.
Jen to poštovné bych ještě byl ochotný připlatit. Ale když připočtu ještě navíc celní řízení (a nejen DPH, ale hlavně samotné vyřízení), tak už mi chuť přešla a taky čekám až bude někde v EU.
Já chci na obě kola nahodit nový pár plášťů a to už nebudu dělat se starým tmelem, abych to pak nemusel znovu čistit. Staré pláště tedy nejsou sjeté, tak nemusím hned, ale chtěl už jsem testnout jiné připravené co jsem ještě nejezdil.
WWC ti to pošle přes ebayí Global shipping program, takže vyřídí vše oni a jen zaplatíš předem celou tu pálku, ale stejně je to opruz.
Třeba už je to na spadnutí i u nás
Přeně, FInish LIne + GravelKingy SK a jedu…
V katalogu mnoha obchodů je už nejméně měsíc a jen přibývá obchodů, kde je uveden.
S tím, kdy bude v EU reálně dostupný to ale nijak nesouvisí. Když třeba bike24 má „Not deliverable“
https://www.bike24.com/1.php?…
tak to znamená, že v nejbližších dnech ještě rozhodně nebude (to už tam jinak mají uvedený datum, kdy bude).
V obchodech ho dříve než v květnu nečekám, ale na EU ebay jsem si myslel, že bude dříve a pořád nic.
At uz je FL tady, pac klasicky NT je k prdu. Mam Conti Race King Prot. a ty neustale je dofukuju, neumi to ani zalepit porezni boky, a to to tam je uz mesice. Hrozny shit.
tak u fast traku jsem nahodil pláště, nalil tmel (obyč no tubes) a zatřepal. hotovo.
Nevím jak teď, ale dřív byl u Continentalu problem s tím, že funkční část tmelu skončila u patek pláště, po sundání pláště byla podél patky docela hezká žížala z tmelu po celém jejím obvodu.
To je ale spíš problém špatných plášťů, o protection verzi jsem to tu psal už několikrát, že prostě nefunguje moc dobře bez duší. Především protection verze nemá (tedy neměla) dobrou patku a vzniká co píše Cryzyy a pak to přestane časem těsnit když už tam není hodně tmelu (dělal jsem test několikrát pod vodou a vždy to byla patka).
A jestli to bylo u mě nejdříve s NoTubes nebo následně se Zeroflats, tak to v tomto případě nic na problému nezměnilo.
Teď už je nová přepracovaná protection verze, která jak se psalo v jiném vláknu má i snad daleko lepší patky než dříve, takže tenhle problém snad už bude minulostí.
Mne to unika pres boky, zkouseno pod vodou.
Boky mi Zero flats zatěsnil a to už drželo i když tmel vyschnul. Ale pravda ještě si vzpomínám, že s NoTubes to trvalo mnohem déle zatěsnit.
To je na Kupkole taky…
Má někdo zkušenost se tmelem od Juice Lubes?
dotaz na spokojene uzivatele NT Race … to co se pise u produktu "Tmel Stans Race lze nalévat pouze přímo do pláště.
Množství a velikost tmelicích krystalů způsobuje okamžité zalepení stříkaček a menších lahviček" je mysleno vazne ? Protoze pokud jo, jak resite dolivani, pripadne transport "zachranne davky"s sebou na vejlet ?
Stříkačku dokázal občas ucpat i obyčejný NT, race verze má pak větší kousky, takže je to ještě horší.
V lahvičce s sebou na vyjížďku je z latexových tmelů nejlepší vozit Zero flats, ten nemá žádný problém s doléváním přes ventilek (už jsem i v reálu zachránil větší díru v běhounu, kterou jednou nedal obyč Notubes 14 dní starý a jednou jsem tam neměl tmel už žádný, v obou případech dolitý Zero flats díru dal a nemusel jsem dávat ani knot).
A pak Finish line nemá problém s ucpáváním ventilků vůbec (ani dlouhodobě) a když bude držet déle, tak ani ta rezervní lahvička s sebou možná nebude potřeba. Ale stále čekám na svoje zkušenosti se zacelováním větších defektů. Finish line mám aktuálně už na všech 6 pláštích co jezdím (2 kola a pro jedno 2 páry kol s různými plášti), ale zatím žádný defekt, kterého bych si všimnul.
diky… rad bych zkusil prejit na bezduse – momentalne prochazim fora a ctu co se da. Je toho trochu moc naraz ;)
o FL uz tedy vim a je to asi favorit, jenze stale neni k mani … coz mi momentalne nevadi, protoze jsem jeste v teoreticke fazi. Nicmene si chystam zalozni variantu co za tmel pro pripad ze bych uz chtel zacit a FL jeste porad nebyl. NTR tu nekteri hodne chvali, ale takhle mi to vychazi na ZF .. proc lit do plaste jeden tmel a sebou vozit druhej ?
at ty defekty – ne ze bych ti je pral, ale uz by fakt nejaky byl potreba, abys mohl napsat co a jak. Lidi na tvy zkusenosti cekaj jak na smilovani :-)
Kdes koupil FL?
Vše je v sousedním vláknu:
aktuální stav:
https://www.bike-forum.cz/…i-tmely.html#…
kde jsem koupil
https://www.bike-forum.cz/…i-tmely.html#…
a kde ho už zase teď nemají.
Tak na kupkole změnili naskladnění z 5/2018 na 7/2018, z toho usuzuju že FL u nás na trhu asi ještě dost dlouho nebude…
Aspon me nemrzi, ze jsem nalil Zero flats do gum :D
Tak to mě moc nepotěšilo. Původně tam psali duben.
Hm, tak to abych vzal ještě aspoň jednu litrovku pokud někde v EU uvidím. Už jsem dnes našel na dalším UK eshopu skladem, ale stejně jako ten jeden zmíněný UK eshop v sousedním vláknu neposílají mimo UK (a řešit to přes přeposílacího prostředníka opravdu nebudu).
Na UK ebay pak mají už asi 14 dní malé 8oz balení, ale drahé poštovné (20£) a ještě malé balení vyjde hůře, takže to také nemá moc cenu brát.
A ještě, že jsem to první balení vzal hned jak bylo na UK eshop k mání, to jsem měl vzít rovnou dvě tušit, že se to o tolik ještě opozdí.
Kterej? Muzem udelat vetsi objednavku…
To je ten jeden, co jsem dával už vedle
https://www.godleyscycles.co.uk/…al-1l-p20429
tady pak mají napsáno, že v centrálním skladu. Otázka jak je to reálné, je možné, že v UK už nějaký mají, když se někde postupně objevuje
https://cyclesense.co.uk/…MultiSeal-1L
tady by to i do ČR nejspíš poslali rovnou a poštovné tam není drahé, ale je tam na výběr obecně jen Evropa a pro velké věci typu celá kola kde to mají rozlišení, tak ČR nemají uvedenou, tak otázka jestli to opravdu pošlou.
Tady pak ten další co jsem našel dnes a neposílají do ČR
https://www.ajcycles.co.uk/…multiseal-1l
Já na to zase tak nutně nespěchám, svoje kola mám pořešená všechna a poslední malý zbytek tak na jedno kolo. Chtěl bych dát ale i do manželky kol. Ta má ještě 26" plnohotnostné UST pláště, takže už poslední cca 3 roky to vozí zcela bez tmelu, latexový jsem ji opravdu nechtěl řešit, když teď jezdí málo a to bych jen doplňoval pořád na stojícím kole a vytvářel další a další bordel uvnitř pláště. Finish line bych ji tam ale dal.
Ten poslední odkaz má aspoň UK poštovné nad 50 liber zdarma. Jenže je otázka kolik mají kusů, to může být problém na větší objednávku.
V zásadě, kdybych v UK objednal nějakých 6 litrovek, jedna by s přeposláním vyšla na nějakých 1300 – 1400Kč. To není žádná velká hitparáda…
Tak společnou objednávku přes prostředníka k poslání z UK už ani nepotřebuju.
Už jsem našel další EU eshop (45E za litrovku a 11E poštovné, takže pořád nic moc cena, ale teď si zatím nelze vybírat), kde byl uvedený skladem a objednal. Ale nepozná se, kolik jich mají a do košíku lze naklikat i 100ks, takže to nemají online napojené na skladový systém, tak raději odkaz dám až zítra, aby mi při více objednávkách ho někdo nevyfouknul :-)
A před chvílí se objevil galon na UK ebay
https://www.ebay.co.uk/…362263473141?…
posílat do ČR by měl, ale nemá tam za kolik a je nutné kontaktovat prodejce. Tohle velké balení už vychází velmi slušně, když se o něj někdo podělí.
Zalezi na cene pro jednotlivce :)
Napsal jsem mu kolik dělá to poslání do ČR, galon je 3,78 litru, 100 liber je asi 3000 Kč, pokud bude rozumné poštovné, tak by to mohlo vyjít na dobrou cenu… Uvidím co odpoví, kdyžtak to koupím a podělím případné další zájemce :-)
Dej mi echo, dikes :)
Tak jsem to koupil z UK. Teda ten galon. 3,78 litru, cena 100 GBP plus 13,26 GBP poštovný. Celkem 113,26 GBP. Zaplaceno kartou, celkem v CZK to dělá 3380 Kč.. Při 3,78 litru je to bratru 894 Kč za litr, to mi připadá přijatelný, stejný jako na kupkole s poštovným…
Nechám si 1,28 litru pro sebe a těch zbylých 2,5 litru dávám do placu. S dovolením si připočítám 3% manipulační poplatek za ten opruz a práci s tím, tedy za litr chci 920 Kč. Tak kdyžtak pište do SZ.. Minimální odběr půl litru, rozlívat po deckách to fakt nebudu. Nejlíp osobní odběr Praha 5 nebo Praha 10…Nevím kdy to tady bude, když se to nějak rozumně podaří tak odhadem konec příštího týdne? Uvidíme…
Tak litr je už zamluven, zbývá 1,5 litru.. Pište kdyžtak do SZ..
Další litr zamluven, zbývá poslední půllitr..
Měl jsem toho vzít cisternu, byl by to dobrej deal
Tak poslední půllitrovka rezervovaná, tedy vyprodáno, prosím už nepište. Čekám na zprávu z UK, je to objednaný, zaplacený, pokud nekecaj tak by to mělo dopadnout…
Tak byli rychlí, už mám odeslána včetně čísla pro sledování. Takže dávám odkaz pro další zájemce
Za 1500,– litr tmelu. Tak to je trochu úlet ne?
Tak jsem se asi trošku unáhlil, právě teď se objevila nová už krátká dostupnost na bike24
https://www.bike24.com/1.php?…
takže už bude i za slušnou cenu.
Když jsem před hodinou objednával, tak na bike24 ještě bylo „Not deliverable“.
Tam to bylo už dopoledne, pořád je tam ale i Currently not in stock…
Tak to jsem kouknul asi jen na tu nejmenší velikost a automaticky bral, že nejsou ani ty další. Skladem nejsou, ale museli získat info, že jsou v nějakém centrálním skladu nebo na cestě, když tam tohle mají uvedené.
Hned to nebude, ale už by to mohlo být reálně třeba do 14 dnů doma od objednání.
Teď jsem litrovku koupil. S poštou do ČR 41,44 eur. Díky za informaci. Dodání 4–6 pracovních dnů. https://www.bike24.com/1.php?…
To jsem zvědavej, kdy to reálně dojde, protože už je tam zase Not deliverable. Jestli měli chybu v systému, nebo prvních pár kousků rychle vyprodali…
Spis vyprodali, protoze u toho jednoho mensiho baleni je porad 5–6 dni. Pri chybe by opravili spis obe baleni.
Akorat otazka na koho se z objednavek dostane. Kdyz je to skladem, tak to maji online napojene a pocet volnych kusu to pohlida. Kdyz to neni na jejich skladu, tak to hlidat nebude a zjisti to az pri vyrizovani objednavek.
Jsem zvědavý, zda to klapne… :-)
Tak asi to klapne. Teď mají u všech 3 velikostí 4–5 dní (původně 4–6 dní) i u té co neměli původně vůbec. A věcí skladem je vždy údaj 3–4 dny. Vše když je zvolena cílová země ČR.
Můj odhad je, že mají právě na cestě k sobě na sklad větší objednávku všech velikostí.
Mels vzit 10 a tady to prodat. :) Nechces uz mit konecne defekt, at muzes poreferovat jak to FL poresil? :)
Odsouva se to rychle, jeste dopoledne to bylo odsunuty jen na 6/2018, asi FL podcenil vyrobu a zaroven to prehnal s reklamou :)
Sakra, potřebuju koupit tmel a čekal jsem na něj… :-/
Mlok: … tak ani ta rezervní lahvička s sebou možná nebude potřeba …
hele, dneska kdyz mas vsude FL tak v ty rezervni flasticce, kterou podle vseho vozis, mas momentalne co ? FL nebo tam vozis ZF (jako kdyby FL nezabral tak jako pojistku) ? Ptam se proto, ze nekde v diskuzi uvadels neco ve smyslu „NT mliko prolezlo ven a nic .. tak jsem dolil z flasticky ZF a chytlo se to“ .. z toho jsem pochopil ze jsi jako zalohu k NF vozil extra ZF … sakra ty zkratky to zacina bejt jak ta pisnicka od Mladka :-)
Zatím jsem naplnil jednu 60ml lahvičku Finish linem, ale zatím ji ani nevozím. Finish line tmelu bude zatím v pláštích určitě dost a nečekám degradaci funkčnosti tmelu v plášti jako u latexových tmelů, takže tím bych si záložní lahvičkou asi moc nepomohl (když by to nedal tmel z pláště, tak nejspíš ani z lahvičky).
A pro jistotu vozím zatím vedle knotů i duši, kterou jsem už pár let nevozil. Teď by se tam aspoň dávala dobře, jak se Finish line tmel dobře čistí a nedělá bordel.
Vozit jiný tmel v lahvičce zatím také nechci, tím bych vytvořil v plášti nechutný nejspíš zcela nefunční mix (kdybych do Finish line tmelu, který tam určitě nějaký bude delší dobu nalil latexový tmel), který by pak díky latexu zase nešel pořádně ani dolu.
Předtím jsem kombinoval jen NoTubes a Zero flats v době, kdy jsem na Zero flats přecházel a ještě měl v pláštích nově nalitý NoTubes. Latexové problém míchat není.
Pokud se mi osvědčí Finish line tmel, tak bych časem přestal zase vozit duši a místo toho vozil lahvičku.
Myslím, že je to tak, protože při použití NT Race se mi i hůř odpouští vzduch přes ventilek.
Taky mám ten pocit, je nutno skladovat kolo dogmaticky s ventilky dole :)
A mám taky pocit, že mi NT Race trochu nekamarádí se Spešl TriggerPro 33 mm – už rok mám na zadním asi 2mm řezaneček od ostrého kamínku a při nafoukání na cca 40 PSI se mi to „rozlepí“. Stačí otočit kolo dírou dolů a v okamžiku je zalepeno.
Trapna otazecka na ZF:
Kdyz jsem cistil ventilek a strikacku, vyklepal jsem docela dost „neceho“ co vypadalo jak svetlej logr z kafe.
Dotaz – zdrclo se tam neco, anebo jsem to spatne promichal a castecky na zaceleni dedektu jsem mel celou dobu na dne lahve? Bylo tam toho dost, ucpalo to tak 30ml strikacky (objem tech castecek)…
Spatne jsi to promichal. V ZF ty „castecky“ jsou, ale je to celkem obtizne je treba do strikacky dostat. Pokud to rozmichas, pak flasku polozis, chytnes strikacku a opatrne to do ni nalevas, tak ti ty castice mezitim zase sednou a skoro zadne do strikacky nedostanes.
Nasadím hadičku nasaju ode dna :-)
Asi tak, no.....
A krucis … No, ale funguje to i bez nich :D