Tokeny a stelovani komprese/odskoku

25 nepřečtených
  • WRCfan

    Ahoj, byl jsem se dnes podivat na jedno kolo, co uvazuju, ze bych koupil. Vypadalo v dobrym stavu, ale co me zarazilo… Kdyz jsem chtel nastavit odskok a kompresi (cili potocil si s „cudlikama“). Nejak jsem necitil odezvu. U komprese zkusenosti nemam, jelikoz jsem dosud nemel vidlici s touto funkci. Ale necitil jsem zmenu ani v rychlosti odskoku. Borec mi tvrdil, ze to je tim, ze do vidlice (RS Lyrik 170 mm) pridal dva tokeny, cili zvysil progresivitu. Ale uplne mi to nehraje, minimalne na konci, kdyz se vidlice vraci do puvodniho stavu, tak bych tu zmenu odskoku citit mel, nebo ne,?

    Je pravda, ze jsem to nijak extra netestoval (v terenu), spis jen tak na parkovisti.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]

    0 0
    • house123  

      Ano je to špatně argument že jsou tam tokeny tak to nefunguje je lež. Rozdíl je znat ihned po otočeni idealně o 2 polohy aby jsi poznal rozdíl. Pokud se nic neděje tak je to vildlice zralá na velky servis protože bude olej na kaši nebo muže byt praskly měch v changeru. Token je hl

      0 0
    • novas752  

      Tokeny s tlumením vůbec nesouvisí, to se týká vzduchové nohy vidlice. Odskok a pomalou kompresi (LSC) by jsi měl cítit i na parkovišti, rychlou kompresi poznáš až v adekvátnim terénu.

      0 0
    • WRCfan  

      Chapu, taky mi to nedavali smysl. Ted otazka, kolik by takovy servis stal (o kolik ho prinutit slevit). Jinak kolo to totiz vypadalo pekne za jinak docela dobrou cenu (spesl enduro 2017 za 33k). Nikde krom vidle zadny vakl, lupani, tlumic po repasi (to mi ukazoval i faktury a stare gufera). Chapu, ze pricin nemoznosti nastaveni odskoku nebo komprese je vice a ze zde nikdo nema vesteckou kouli, ale alespon orientacne…

      0 0
      • novas752  

        Pokud by to bylo řešitelné normálním seevisním kitem tak zhruba okolo 2500. Pokud ne tak třeba i nová tlumící patrona = nějakých 6–10 000?

        0 0
        • WRCfan  

          Coz bez rozebrani vidlice predpokladam nepoznam, takze trochu vabank..

          0 0
          • mirorek2  

            musíš vyndat charger, dá se to když je vidlice v leže vyšroubovat a nevyteče ti ani olej

            0 0
            • WRCfan  

              Muzes to prosim vice upresnit? Co je presne mysleno chargerem? Patrona? A co mam sledovat, kdyz jej vysroubuju? Na vidlici jsem si prozatim delal jen maly servis (vymena gufer a oleje).

              0 0
              • novas752  

                Najdi si obrázek. Patronu vyndat, osušit, samostatně jí několikrát propružit a koukat jestli neni prasklý měch nebo jestli to neteče pod guferem na pístnici. Pokud ano tak je to snadno řešitelné. Pokud by to bylo v pohodě a ani při změně nastavení na patroně by si v tlaku/ tahu rukou necítil žádné změny odporů tak by bylo podělané něco uvnitř = průšvih.

                0 0
                • Radus  

                  I měch je samozřejmě řešitelný. S největší pravděpodobností to bude klasika na servis. Ale stát se může vše. Stejně bude potřeba udělat cely podvozek.

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Jeste bych doplnil ze i kdyz nevidis nikde tect olej, a nejsi si jisty, staci dat vyndanou patronu vzhuru nohama a parkrat zapruzit. Pokud je v ni malo oleje, ucitis „hladinu“ kdy pist narazi na olej, a uslysis jak se micha se vzduchem skrz pist.

                  0 0
      • mirorek2  

        Je to asi servisovatelné, nejhorší scénář je nová patrona. Za ty prachy, pokud je to kolo jinak cajk, bych to bral

        0 0
        • WRCfan  

          To kolo mi jinak hrozne sedi, kdyz jsem se na tom projel, ta geometrie, oproti jinym, co jsem zkousel, je skvela. Koumal jsem prasklinky, vakly a jine „defekty“. Krom osmice na zadnim kole a nevystredeneho trmenu jsem na nic neprisel. Jeste takova bizarnost byla homemade redukce mezi sedlovku a ram (viz foto). Tak nevim no…

          0 0
          • david25  

            Ten plech v sedlovce neres. To dela plno lidi. Pokud te to estericky stve. Zjistis si prumer trubky a muzes koupit spravnou sedlovku.

            0 0
            • WRCfan  

              Jako ono to funguje, tloustku plechu mel spravnou, zkousel jsem to, takze to bych asi nechal tak…

              0 0
            • mirorek2  

              nebo origo redukci, které je černá a sedí napřesno

              0 0
    • AleZ80  

      Za 33 je to super, i kdyby se musela měnit patrona, pokud je to jinak v pěkném stavu.

      0 0
    • WRCfan  

      Tak jsem zde zpet. Kolo jsem nakonec koupil. Chtel jsem objednat servisni kit, ale mate me jedna vec. Vidlice by mela byt RS lyrik, ale po zadani serioveho cisla v aplikaci od RS mi vyjel servisni kit pro RS Yari (https://trailhead.rockshox.com/…/27T66672085). Jak je to mozne? O preklep se nejedna, to uz jsem kontroloval. Je to tim, ze Yari ma stejne „vnitrnosti“ jako moje Lyrik?

      0 0
      • novas752  

        Buď je to chyba což se u těhle starších vidlic může stát (tahle funkce vyhledání podle sériovýho čísla byla uvedená až vvroce 2019 nebo 2020). Nebo to je CSU (kde je to sériový číslo vyražený skutečně z Yari – což by vedlo k otázce co je uvnitř. Yari a Lyrik jsou v podstatě stejné vidlice které se kyší jen tlumením. Kompletní servisní kity jsou jiné právě díky tomu tlumení.

        0 0
      • theedge  

        Lyrik a Yari maji kompatibilní vnitřnosti – nebo to tak alespoň bylo. Samozřejmě top patrony z Lyrika nedávali do Yari, ale když by jsi tu patronu koupil tak ji do Yari dáš a uděláš z ni funkčně Lyrika. Yari má jiný a těžší spodní nohy, ale funkčně to pak bude stejný.

        Nicméně podle výrobního čísla by to mělo poznat že to je Lyrik nebo Yari a tobě to ve fork info hlásí že Yari RC A1 se SoloAir.

        Tak buď je to jak píše novas a nebo tam máš Yari s přelepenou samolepkou Lyrik a upgradovanou tlumící patronou – RC patrona nemá LSC.

        Je otázka co máš ve vzduchové noze. Nevím jestli šel SoloAir předělat na Debon Air, ale asi jo protože upgrade na DebonAir je tuším pro vidlice od 2016+

        0 0
        • Mr.Duck  

          Debonair jde do každého lyrika nebo yari od doby co mají černý nohy. Kromě DPA.

          Máš nějaký zdroj té informace o jiných spodních nohách na yari? Pokud já vím tak yari a lyrik jsou identické vidlice kromě tlumení a nálepky.

          A ještě, RC patrona právě má nastavitelné pouze lsc. V MC je HSC prakticky jen deformace trubky, v Charger je opravdová hsc ale nemusí být nastavitelná (Charger rc)

          0 0
          • theedge  

            Zdroj nemám. Mám to tak uložený v hlavě :-) Měl jsem zato že Yari byla těžší právě ve spodních nohách a že měla i trošku jiný tvar můstku …

            A sorry měl jsem zato že ten starej RC motion control hyl HSC – on se to člověk moc z těch starých materiálů nedočetl:

            https://www.sram.com/…s-yari-rc-a1

            0 0
      • Radus  

        Toto je u Rock shox stává že to nesedí i u nových modelů vždy je potřeba rozebrat a pak řešit kit.

        0 0
      • Atilla  

        Stačí se podívat co je na páčce tlumení. Pokud tam je charger a pouze LSC je to lyrik select.

        Pak může být RC2, nebo RCT a je to ultimáte

        Jestli tam není nic je to yari.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.