Prosím o radu.Váhám nad koupí nového rámu.Mám 2 favority
Tomac Snyper a Liteville 301.obojí se zdvihem 140mm.
Děkuji za případné rady
Prosím o radu.Váhám nad koupí nového rámu.Mám 2 favority
Tomac Snyper a Liteville 301.obojí se zdvihem 140mm.
Děkuji za případné rady
já bych vzal 301, mnohem lepší system, varibilnější víc se mě líbí, lepší zaruka
Liteville
:-)
Jednočep nebrat. Liteville.
301
liteville nebrat! bo tu přibude další člen kterému budu nehorázně závidět jeho bike :D 301 je jeden z nejhezčích rámů jaké jsem kdy viděl, nehledě na to že funkčně je prý taky super.
On ten jednočep od tomacu bude taky dost vymakanej, ale jednoznačně 301 MK8 jasná volba.
jedine LTVL!!! ikdyz jak psal nekdo prede mnou, budu ti tezce zavidet!:)
ještě otázka na majitele Litevillu.měřím 182cm.budeme mi stačit velikost L?
Záleží jak to kolo budeš nejčastěji využívat. Já na skotačení po lese mám L měřím 190. Ve tvé výšce bych asi bral M.
Nejlepší bude si kolo vyzkoušet. Do Plzně to nemáš tak daleko.
Jinak vše kolem těchto kol včetně výběru vhodné velikosti rámu se podrobně rozebírá zde
Samozřejmě to chce vyzkoušet, ale většina lidí tvojí velikosti vozí 301 MK8 ve velikosti M.
mám 182 a M.
Připojuji se z otázkou:
Jakou by jste volili velikost 301-mk7 pro 182 cm jezdce,
Objevuje se tu názor, že M, ale zdá se mi strašně nízkej, tudíž by musela být ukrutně dlouhá sedlovka, ale ty rámy jsou zas celkem dlouhý. V L-ku 613mm (140mm), resp 609 při zdvihu 120mm, což je cca o 23, resp 19mm delší, než můj současný full ve velikosti 50. Bylo by to na xc/trail.
jestli se nepletu, tak litevilly jsou dost nízké, a kombinují se s dlooouhou sedlovkou. K rámu se myslím i sedlovka dodává, tuším syntace a má velký průměr a je hodně dlouhá, snad 450mm nebo kolik…
mám 183mm kratší nohy, volil bych to takhle, teda asi budu volit :D
140mm – L
160mm – M
máš 183mm? To jseš docela chlapák. A kolik měříš na výšku? :)
1830mm
to bude těžké se před jízdou rozhodnout, po kterém z nich šáhneš :-)))
před jízdou to je jednoduché, ale před objednáním je to složitější :)
jak si ho jednou postavíš nemůžeš jinak :))))))
Liteville je pecka… všechny modely
Díky za názor, taky se kloním k L-ku.
Mimochodem, máš ještě blura, co byl na bazaru?
siwe a kde je ve fotkach biku?:(
nepišu že už ho mám :D
aha, takze je uz objednanej..:)
no, tesim se na fotky…:)
a jaký jsou teď čekačky?
ale prd, finance nejsou sem psal jen jak bych to řešil, kdybych to řešil, teda ja to řeším, ale ještě nedořešil
:D
bych to řešil tak, že bych prodal všecky kola co máš v profilu a koupil liteville :-) A nebo mojo.
PRACUJE SE NA TOM :D
novodur po zkušenostech nechci
karbon nebrat:))
no věřim že ta neznačková silnička vs. mojo HD bude trošku jinde.
jaký no name myslíš?
:)
takze za tyden… :))
no asi bych to typl na konec sezony
L.ale MK9
mam 183 a vel. M, mk8, zdvih 140. Jinou bych nechtel, je to presne ono. Sedlovka se dela od Syntacu mam pocit 480mm a v pohode tohle kombo vyjde. Kolo pak nejenze hezky vypada, ale precijen uz to ma nejakej zdvih a horni ramovou mas tak jako tak u kulí, kdyz zastavis …
Navic Lko ma uz ten vyztužnej trojuhelnik je tak?
L-ko má malou vzpěru mezi sedlovou a horní trubkou. Jaký je rozdíl mezi mk7,8 a 9? jen ročník a váha?
Neu am 301 Mk9:
dík, dám si to do gůgl překladače :-/
edit:
Novinka na 301 MK9:
Nová technologie svařování proces
Tuhé hlavní ložisko rameno s 50% méně dílů
Změněno-butted sedlovou
XS: 24''-zadní kolo série
Velikost rámu: 15 mm hlubší horní rámová trubka, XS: 30 mm hlubší horního rámu (v
V porovnání s ostatními rozměry rámu)
MK8 a 9 Vicemene pro velikosti vyjma S a XS zadne dulezite zmeny.
Svary jsou takove hladsi u mk9.
A u Mk9 je gumove stiratko sedlovky tmave sede, oproti cervenemu na Mk8 :))
Mk7 je pak uz hodne rozdilna.
samozřejmě že Ibis Mojo SL nebo Liteville :-)
Pro mě osobně je Snyper nejhezčí kolo ve svý kategorii, takže pudu proti proudu a řeknu Tomac:)
Měl jsem ve výběru čtyři biky a to Ibis Mojo, SC Blur LT, Stump evo a právě 301, mimochodem ozkoušel jsem už všechno možné, ale rám od Litevillu,mě opravdu nadchnul,jak spektrem využití,geo…,megatuhostí!!! a pár dalšími vychytávkami s tou velikostí to chce zkusit mám 175 cm a váhal jsem zda Sko, nebo Mko, volba padla na Mko, dost se to dá poladit délkou představce, ale je fakt, že u tohoto rámu je to velkej oříšek
Tomac, prostě se mi líbí víc.
Liteville, tomac je hnusnej jako hrom …
Souhlas, jen místo čárky bych dal spojku „a“.
Bral bych Tomaca.
Motivace byla cena. O levném LV nevím a kultovka to zmého pohledu není.
Má to málo zdvihu tak jenočep TM tak znát nebude.
LV má šílený přepákování a je to dost hype jako kdysy jiny „super značky“ o kterých po roce tak už slyšet není.
Lv kultovka sice není, ale fungování a zpracování + všem možnostem co Lv nabízí se může Tomacu jen zdát, a doporučit jednočep proti špičkově fungujícímu 4 čepu s variabilitou 120–140–160 můžeš fakt asi jen ty.
jinak si ho imho už dávno pořídil :D
No jo ty jednočepy jsou úplně na 3,14ču. Jen je zajímavé kolik lidí na tom jezdí a kolik známých značek to dělá.
protože neumí udělat nic lepšího – vo tom to je, neříkám že sou na 3,14 ale skus se povozit na 1 čepu a pak na dobrém 4 čepu nebo VPP a sem zvědaví co pak budeš říkat
Tyhle pokusy už mám za sebou. Střídání SX, bighita, lapiera a RB. Poznatky: žere to stejně, tuhne to stejně pod brzdou, za pedaly tahá trochu míň a v zatáčkách je lepší jednočep. Zrovna teď jsme o tom vedli debatu v Rokytnici na tý FR/DH lajně. Ve výsledku jsme se schodli na tom, že ti kolo musí sednout a pak je ti jedno jestli máš na rámu napsané magické VPP.
taky názor :D osobně mám zkušenosti jen do cca 150mm dál už to není moje liga, ale mám úplně jiný názor poznáš to na rovině, do kopce i z kopce
Když to valíš z kopce v pořádný kudle a po fakt velkejch mrdách(to v rokytnici není), tak seš rád, že to pod tebou drží a nějaké průběhy pružení tě moc nezajímají. Mě se na jednočepu jede do kopce v sedle úplně stejně jako na fsr, jen se jednočep míñ houpe, ale překážky papá stejně. Jo když se postavím, tak tam už to znát je, ale kdo by dupal na kašpárka na 18kg mašině? Ale třeba Moonguse i když jsou hrozný, tak do kopce na tom můžeš dupat ve stoje a skoro se to nehne. Po rovině nevidím rozdíl žádný. Tam je to o IMHO tuhosti rámu, než o systému.
Naopak, na rovině když se v tempu jede rozbitější úsek v sedle, tak jsou rozdíly opravdu obrovské (klidně i takový rozdíl, že na jednom kole v rámci stejné zdvihové kategorie se dá konkrétní rozbitější úsek v sedle jet v tempu na pohodu a na druhém kole už je třeba jít ze sedla nebo se trápit stylem alá HT těsně nad sedlem, což ale stojí spoustu sil). A kombinace citlivý + žehlivý i pro větší překážky + dobře jdoucí za pedálem se jen tak nepotkává (a zcela ideální taková kombinace ani neexistuje).
Osobně bych to nehodotil tedy vůbec dle systému, ale vždy dle konkrétního kola. Systém sám o sobě ještě nic neříká.
Přesně tak. Rozdíl chování různých staveb je obrovský (také hodnotím kategorii do 150mm zdvihu) a to i v rámci jednoho systému, dokonce i v rámci lehce přepracovaného stejného systému (tím narážím na hodně odlišné chování staršího a novějšího Sterea).
Momentálně jezdím kromě Sterea ještě Cuba AMS 150 a ta kola se chovají naprosto odlišně.
Klidně bych se vsadil, že kdybys vzal 10 bf riderů a dal 10 kol u kterých by nebylo vidět co je to za systém a ty kola by si mezi sebou prohazovali, tak by 10z 10 nevědělo ani prd.
Ps.: Rozdíl když přesednu z FSR na jednočep poznám, ale nezkoumám jaký má průběh. Prostě kolo musí žrát a jet a je mi jedno jakým způsobem toho dosáhne.
Způsob dosažení výsledku je samozřejmě fuk, v tom se shodnem.
Problém je v tom, že to jak stavba žehlí je jen jedna z vlasností. Jenže zkombinovat to s perfektní odezvou za pedálem, minimálním kopáním do pedálů, co nejmenší změnou geometrie sjezd x výjezd je nemožné. A jde jen o to, jak se rám k tomu idálnímu stavu přiblíží nebo spíše to, kterou z vlastností víče či méně obětuje.
Ty na to koukáš moc s pohledu sjezdu, tam je to mnohem jednodušší, protože některé ty vlastnosti ve sjezdu nejsou moc důležité a lze to vše cílit k co nejlepšímu žehlení.
V kategorii 140mm zdvihu musí ale kolo umět vše co nejlépe, tedy i výjezdy (v těch se tráví času nejvíce) a i být dobré na dlouhé celodenní vyjížďky typu 100km + 3km výškových.
Co kdo pozná nebo nepozná je mi fuk, nic to nemění na tom, že tam ty velké rozdíly jsou.
Systém ve slepém testu by nepoznal někdy asi nikdo, protože se stává, že jsou dvě kola jednoho systému o dost odlišnější než dvě kola různých systémů.
Pokud ovšem někdo nepozná rozdíly v chování dvou trošku odlišnějších staveb, tak by k tomu raději neměl nic ani psát.
ano to máš pravdu, ale taková jednočep není, max by se něco našlo mezi přepákovamýma
Porovnávám jenom kola, která mám k dispozici. Mají stejný tlumič a jsou nastavená pro lidi cca stejné váhy a vozíme všichni minion 2.5 sry. Když takový jednočep neexistuje, tak proč všichni kdo jsi půjčí mé RB říkají jak krásně jede? Vůbec tady tu diskuzi nebudu rozjíždět, protože nemám osedlaných tolik kol jako vy a za druhé mám názor takový, že každému sedí něco jiného, protože každý z nás má jiný jízdní styl a jiné požadavky. Někdo potřebuuje Demo aby zajel pro rohlíky, někomu holt stačí HT. Jinak na kole toho našlapu dost i do kopce, netlačím skoro nic.
ono je to asi jedno,protože málo kdo (a to když vidim tady závody, jak to většině lidí chodí všelijak) z těch systémů asi ždíme maximum, ono fakt stačí že to nějak pruží a moc neodskakuje. Dobrý pocit neznamená nutně nejvěhodnější nastavení třeba na DH závody.
Samozřejmě pokud člověk neni uplně levej, tak si na svoje kolo zvykne, zvykne ty reakce nějak dorovnávat nohama, tělem. Pak se mu cokoliv jinýho zdá „divné“.
Mě osobně dobrej HT jezdec předjede klidně na teoreticky čistě fullovém sjezdu. Ale zas to není důvod se o to nezajímat, jen se to nesmí hrotit, aby člověk měl ještě nějakou radost z toho ježdění :-))
To je ono: nesmí se to hrotit. Mloka beru jako odborníka, ale ve výsledku mi jsou poznatky v rozsahu 10% rozdílu k ničemu. Je to tak trochu jako když si někdo zakládá na tom, že si koupí zesilovač se skreslením 0.00001% a přitom nepozná rozdíl 15% při poslechu.
Taky nechapu, ze to porad delaj ;)
Dobrá reklama a prodá se všechno :).
Když je pravda, že jsem jel na jednočepech, které fungovaly lépe než některé čtyřčepy.
ano to je pravda
ano to je pravda
Jednočepy jsou jednoduší na návrh a konstrukci.
Výpočet takovýho rámu je jednoduchej. Jak pevnostní tak vypočet kinematiky.
A pak systém není zatíženej ve většině případů nějakým patentem.
Je to kompromis
Dobře, ale pokud chci sňatek z rozumu tak bych koukal na zavedený Ghost, Canyon, Yt a jiný.
Cena za LV je podle mě děsná.
Když si rysuju tu zadní stavbu do CAD nemůžu si pomoct, ale měl bych k tý kinematice výhrady. I když asi to, že to bude tupý byl záměr.
ano cena je trochu mimo
tak zase kdyz se podivas jakou zaruku davaj na 901 tak mi prijde ze do ceny asi rovnou zapocitaj dalsi ram kdybys nahodou reklamoval :-)
:D
tak 10 let záruka je taky velké plus, a cenu když srovnáš s Santa Cruz, Yeti a podobnýma značkama až tak mimo není
Je mimo premiove značky nabízejí za tu cenu karbonový model jako nomad,ibis hd atd a ne obyčejný alu rám,ten je o dost levnější.
A k čemu je karbonový model, který váží stejně a tuhostí se na LV zdaleka nechytá? Kterej rám dává možnost postavit 120,140,160 nebo 170mm vzadu s perfektní funkcí, tuhostí a geometrií? Není to obyčejnej tám, ale Top rám kterýmu odpovídá i vysoká cena. Ne nadarmo tak malá firma vyhrává většinu všech testů. V nečem to asi bude.
tak jak píšeš
Jo dobrej marketing a zapálený prodejce udělá hodně,to se pak prodá cokoli a za jakoukoli cenu.Já nepochybuji o tom,že je to dobrý kolo,jen říkám,že vzhledem k ceně to zase taková výhra není a v každé kategorii 120,140,160 mm se dá najít srovnatelné kolo za daleko méně peněz.
Co to plácáš. Chceš mi říct, že tak malá firma jako LV může konkurovat co se týče marketingu třeba Specializedu nebo Treku? A k tý druhý věci: psal jsem se o jednom rámu který pokrývá 120–170mm
Když ten rám kupuješ,tak už musíš mít jasno jsetli chceš 120,140 nebo více,kvůli setupu,takže tady výhodu nevidím,nabo mi chceš tvrdit,že běžně před vyjížďkou měníš vidlici atd.
Jinak neplácám,myslím,že už jsem vodjezdil dostatek kol a vím proč jsem si koupil to co mám a narozdíl od tebe to nikomu nevnucuji.
No jasně, že mám dvě vidle. Foxe 32 na normální AM ježdění a do Alp nebo parku Foxe 36. Já to nikomu nenutím. Ani sem moc nepíšu, protože radši jezdím. Co ale nekoušu je tvoje plácání, bez argumentů. Porovnej dvě věci fakty a ne plácáním. To je fér.
Právě že jsem to udělal,když jsem si pořizoval nový kolo,říkal jsem si,když to všichni tak chválí,tak aby mi něco neuteklo,tak jsem si to schválně byl zkusit a znovu opakuji provedení po technické stránce perfektní,ale jinak nic,žádné superlativy a já taky raději jezdím a v podstatě je mi to fuk co tu píšeš,jen chci ať si to ti lidé sami zkusí a potom si vezmou spešla,cube a já nevím co ještě a zamyslí se nad tím,jestli opravdu potřebujou Liteville.
Právě, ať si to každej vyzkouší a posoudí. A ty tady netlachej o Liteville, když jsi na tom ani neseděl. Určitě napíšeš, že jsi jí testoval a bla bla bla. Serem na to. Prostě pro mě je to super kolo a třeba tvůj spešl za stejnej ranec tomu nesahá ani po kotníky. Podotýkám, že jsem dva modely Stumpjumpera vlastnil.
Všimni si,že jsem nezpochybňoval tvé schopnosti a tvá invektiva jsem nechával být a máš pravdu,že další debata s tebou je holý nesmysl.
posuzovat jestli je rám z bakelitu nebo hlíny mám dávno za sebou, pro srovnání beru úplně jiné parametry, u fullu AM kategorie nevidím prakticky žádné plus carbonu
Kubade, proc myslis ze Carb ram je na 130–150 mm zbytecny nebo dokonce horsi? Co vim tak Jekyll, Genius, Zesty a asi dalsi maj top modely na uhli. Rek bych ze uhli se postupne vylepsuje (např. Balistec) ale hlina spis ne – muj odhad. Sam chci vzit neco se 130 mm. Tajne doufam, ze LV si ,,pujci,, od sestreske Syntace trochu uhli a udela rachejtli s top parametry a lehcim ramem nez je 301. …to jsem ale odbocil do tridy XC.
nepišu že je to zbytečně, nebo horší, prostě nevidim pro sebe duvod jit do karbonu, řešil sem jestli Lv nebo Ibise
no bych se teda taky dlouho rozhodoval. Oboje jsou krásný, ale jen kvůli materiálu bych ani jedno nezavrhoval…
:D
Jj, vikslajvant je načisto best, jen lowendový amatéři typu Turnera, Ventany, nebo Ellsworthu to furt z té blbé hlíny v tom zaostalém améru na ušmouraném mexickém koleni šudlají ( sry Tede):-D Jinak nic krom jména, vzhledu a hlavně řemeslného provedení nemůže ospravedlnit ceny kolem 40–50k. Pokud má někdo pocit, že je to drahé, má pochopitelně pravdu, stejně jako u hodinek ze Švajcu, obleků na míru a ručně šitých bot. Upřímně, není spíš nerozum dávat takový ranec za plastový výlisek z Formosy? ;-)
99% zdejších userů neví, kde je Formosa.
To procento uber, už jsme minimálně tři :)
Reg. uživatelů:24 102 to by nás ale muselo být 241
Jsem moc rád, že to tady od někoho (kubada a tebe) zaznělo.
liteville právě tupej není, teda nevím jak 301 ale 901 tupá fakt není.
301čka je natom podobně s citlivostí jako 901čka, aspoň když jsem šukal Gomezovy stroje, tak mi to tak přišlo. Za mě LV i za tu šílenou cenu :-/
s dhx tlumičem?
na ty 301 měl dtcko, takže s DHX to bude jeste lepší
neviem ci najde niekedy liteville za taku cenu:), myslim, ze sa mu oplati zobrat cely bike http://www.zweirad-stadler.com/…html,a16202
a tu je liteville, ale tam je cena uplne inde, http://www.zweirad-stadler.com/…html,a18468