Trek Emonda SLR6 vs Specialized Tarmac Expert SL6 2018

42 nepřečtených
  • jonti

    Na příští rok se mi nejvíc líbí z nových modelů kol:

    https://www.specialized.com/…xpert/133929

    https://www.trekbikes.com/…470000-2018/

    https://www.trekbikes.com/…441900-2018/?…

    Osazení je podobné, cena o něco lepší u Specialized , hmotnost rámu nižší u Treku SLR (733g vs 640g = skoro nic, 1090g u SL je už víc), aerodynamika lepší u Spešlu. Úpravy nebudu dělat žádné zásadní kromě přidání wattmetru.

    Určení je trénink v okolí Prahy, většinou sólo, občas ve velkých horách, rychlá a pohodlná jízda, možná občas i nějaký hobby závod.

    I když vím, že tyto rámy ještě asi nikdo nevozí, který by jste preferovali?

    Aero spešl vs ultralehký trek? Logicky mi připadá lepší volbou Specialized, nebo Trek Emonda SL6, ale pocitově se mi víc líbí SLR6.

    0 0
    • tromboonen  

      Mě taky ta SLR, to už vypadá skoro jako starej Tarmac, kterej byl, narozdíl od toho novýho, dost pěknej… Jestli Tarmac, tak doufám, že jej dělaj i v jinejch barvách, tohle je imho dost cirkus.

      0 0
    • XCO man  

      Takový kolo se nekupuje na doporučení, Každýmu sedne něco jiného, ideální je ozkoušet (ne jen okolo krámu) ale aspoň jeden švih a hlavně mit to kolo nastavený na sebe.

      0 0
      • jonti  

        Vyzkoušené mám jedno i druhé a sedí mi obě. Než nějaké exaktní rady, spíš se ptám na pocity ostatních tady, klidně i se starším modelem.

        Mám vyzkoušené, že u Specialized mi sedí 56 a u Treku 58, beru geometrii H2.

        0 0
    • šimlos  

      Za mne SLR, však si ho zasloužíš :-). Spešl se mi nelíbí, hlavně kvůli nízko napojeným sedlovým vzpěrám na sedlovou trubku, vím, je to konstrukční vychytávka ale kazí to vzhled.

      0 0
    • jecnak  

      Tezko rict. Emondy mi v obou verzich prisly zbytecne tvrdy. Madona jede krasne a je pohodlna, ale ma fakt na prd brzdy, ktery uz ani nejdou vymenit. Emonda by se asi dala na nizkych rafcich a kvalitnich galuskach, ale nezabijel bych ji vysokyma karbonama. Ostatne ty ani nesedi urceni kola.

      0 0
      • jonti  

        Madona by byla zajimava kdyby mela kotouce a etap, tim bych se zbavil toho docela sloziteho vedeni lanek. Nechci kompromisni kolo na kterem budu porad resit nejaky problem.

        Kola urcite nizsi, puvodni Paradigm pro vazi 1585g, co je taky docela ok. Pohodli vyresi 25 nebo 28mm plaste.

        Davat ty penize navic za Emondu SLR oproti SL mi nedava tolik smysl, ale zas vozit potom x let horsi kolo taky ne. Ale kolo se nekupuje jen hlavou. Rozdil v hmotnosti ramu 550g, navic karbon riditka a lepsi brzdy. Jeste zjistit, jestli bude SLR i v jinych barvach.

        0 0
        • McBlacky  

          barvy jiný nebudou na 2018 :/ i u modelů kde jsou v US dvě možnosti se do čr vozí jen jedna. Pořád ale můžeš si to nechat udělat na zakázku v rámci Project one.

          Aero efekt u tarmaca podle mě vůbec nepoznáš. Dneska všichni musí mít nový model zároveň aero a lehký, jinak se to neprodá ;)

          Vzal bych osobně SL, tarmac se mi nelíbí a připlácet za SLR mi nepřijde rozumný, když navíc dostaneš méně pohodlný kolo

          0 0
        • jecnak  

          Na pristi rok je i jedna Madona s obyc riditkama a predstavcem a tim padem je i vedeni lanek uz celkem v pohode, jen to jde ramem, ale dik velke dire pod stredem a v horni ramovce to fakt neni problem natahat. Navic pokud si to natahas jako ja s vnitrni buzirkou vcelku a nebo zatesnenou v urcitych mistech, tak menis lanka a buzirku jednou za tri roky – cca 20t km. Spis me desi ty brzdy, protoze fakt brzdi bidne, chodi bidne a uz nejdou vymenit za neco normalniho jako u starsiho modelu co mam ja. Jak uz jsem psal a rikal jinde. Cekam na kotoucovy model. Verim i, ze casem vychytaji vahu a pujde se dostat nekam k 6,5kg jako mam ted.

          Emonda je vzhledove zcela klasicke kolo, coz je jak vyhoda, tak nevyhoda. Neokouka se ani za pet let jako nektere aero kreace ale zas tam neni takovy ten wow efekt.

          0 0
          • Rorejs74  

            Trošku mimo téma. Ale neměl by jsi tip na tu bužírku pro vnitřní vedení lanek ? Zatím jsem nesehnal nic takovýho co by mi plně vyhovovalo :(

            0 0
            • jecnak  

              http://werk.bike/ – PowerCodz – bowden a liner – liner je uplne dole. Vozim ho druhym rokem s Nokony na Madone. Urcite ale bude i jine reseni, nekdo zminoval teflonove trubicky pro zcela jiny ucel, ale nepamatuju si uz kde.

              0 0
        • JakeF  

          Každý kolo na ráfkových brzdách je kompromisní… Takže klidně vezmi SL, stejně to za 2 roky budeš měnit za něco na kotoučích :).

          0 0
          • fantozzi  

            Nemusi menit za 2 roky, at to vezme rovnou na kotoucich :-)

            https://www.bikerumor.com/…s-640-grams/

            0 0
          • jonti  

            Mel jsem dve moznosti:

            1. jedine lehke a rychle kolo na kotoucich, casem tam dat karbonove rafky na plastich.
            2. levny zimak + lehke kolo do hezkeho pocasi na rafkovych brzdach.

            Mam rad silnicku, ktera je maximalne jednoducha, proto vozim moznost 2.

            0 0
            • pedro89  

              Já jsem chtěl zkusit kotoučové brzdy, tak jsem pořídil Tarmac Disc a nepřijde mi to o nic lepší, než ráfky. Zdá se mi, že aby to dobře brzdilo musí se to zahřát, což když potřebuješ zabrzdit jen jednou prudce na červenou nebo na křižovatce, tak mi ráfky přijdou lepší. Stačilo použit i menší sílu na páku. Měl jsem Ultegru a hliníkové ráfky, jednou měsíčně jsem vyčistil brzdou plochu a špalíky, brzdilo to neskutečně, což nová řada 9000/8000 musí být ještě lepší. Pokud jezdíš převážně za sucha, máš zimáka na kotoučích, tak nevidím důvod proč nepořídit zhruba o 1kg lehčí a jednodušší kolo na ráfcích.

              http://www.bikeradar.com/…lable-50691/

              0 0
              • jecnak  

                Obvykle jsou mirne zamastene desky – odmastit kotouce a dat nove desky a nebo je v nejakem dlouhem sjezdu poradne vypalit. Zvlast v okoli Prahy jsem s tim mel nekolikrat problem – kotouce jsem zamastil od nejakeho sajrajtu na silnici a nenasel jsem pak dost dlouhy kopec pro vypaleni – musel jsem dat desky nad horak a vypalit takto. Kazdopadne pokud chces jedovatejsi zacatek chodu a lepsi nastup i za mokra, lepsi jsou metalicke desky.

                Jinak samozrejme kotoucovky v dobrem technickem stavu brzdi lepe jak rafkove – vykon, nastup, davkovatelnost. Dokonce mam ted na jednici tyhle brzdy coz jsou udajne aktualne nejlepe brzdici rafkove brzdy a stejne kotouce vedou o tridu.

                0 0
                • pedro89  

                  Děkuji za tip. Mám v plánu to prohnat novou kapalinou, odmastit kotouče a dát nové desky, tak uvidím. Ale nevydá to ani hlásku při brzdění, takže si myslím, že desky budou OK.

                  Dávkovatelnost je jemnější, ale výkon za sucha na asfaltu stejný, viz. např. video GCN.

                  https://youtu.be/uHFSSXOSnxs

                  Silniční kotouče jsou fajn, dám jim ještě šanci, ale z kopce se nebojím, moc stejně nebrzdím. A to nejsem jen silničář, jezdím hodně i enduro, ale ty kotouče na silnici si stále nejsem jist v porovnání kolik toho nabrzdíš na MTB a kolik na silnici a zda není lepší mít skoro o kilo kolo lehčí a jednodušší.

                  0 0
    • Rockodendronus  

      Sorry že se míchám do tématu, ale nenašel jsem téma specializované na Specialized :-).

      Může mi někdo vysvětlit, jak sehnat konkrétní model? Na ofiko Spešl stránkách jsem si vytipoval kolo, u něhož je cena 4 tisíce dolarů – v přepočtu asi 88 tisíc. Pod tím je odkaz na Retailers, tak mrknu – a čeští prodejci ho mají za 122 tisíc. Předpokládám, že ty 4 tisíce jsou doporučená cena a prodejce se jí nemusí řídit. Kdyby ten rozdíl byl 5–10 tisíc tak OK, ale 34 tisíc mi už přijde jako strašně moc. Jak to teda funguje? Mám zkušenosti jen s direct sale přes net nebo stavbou, takže jsem nikdy nehandloval, ale pochybuju, že mi prodejce dá takovou slevu.. Nemáte někdo zkušenosti s nějakým českým prodejcem, který nepřepaluje ceny nebo nějakým zahraničním obchodem? Díky…

      0 0
      • tromboonen  

        MSRP by naopak měla bejt o dost vyšší, než cena na krámě…

        Heuréku a německý porovnávače jsi zkoušel? Ty značkový Spešl dealeři u nás bejvaj drahý, ale u nich i u jinejch není neobvyklé vyjednat slevu, když nic nenajdeš, běž se na to podívat, pokecat, ukaž jim tu Spešl doporučenou a požaduj ji…

        0 0
      • jonti  

        Zkus si k cene v USA pripocitat DPH a clo.

        A taky maji ze zakona jen rocni zaruku, co taky kolo zlevnuje. Navic tam je Specialized domaci znacka.

        0 0
      • jonti  

        Divam se konkretne na Epic Comp Carbon, ten stoji 4000 dolaru, co je asi 90000, kdyz beru kurz devizy nakup.

        Ceska cena je 110000.

        To je rozdil 20000, ktery priblizne odpovida tomu DPH a asi i clu. Plati se tam i clo?

        0 0
        • tromboonen  

          Hele „neco jako DPH“ se tam obcas taky plati, clo samozrejme ne, teda kdovi, stejne se toho vetsina priveze z Tchajwanu, ale nejsem si jistej, jak to funguje napr. u evropskyho dovozce, jestli on plati clo za kazdej bajk… kazdopadne bejvaly doby, kdy jakykoli dodoruceny ceny Speslu byly sileny a ani u nas se to za ne neprodavalo, co s tim udelaly nedavne zmeny kurzu ruznych men, jakej vliv ma treba (ne)dostupnost novych modelu v nejake velikosti atd. atd. tezko soudit, zkusil bych se kazdopadne divat i jinde nez po ofiko prodejcich a pak smlouval, dost lidi tady uvadelo slusne slevy jen za zeptani.

          0 0
        • Rockodendronus  

          Jsem pitomec, vůbec jsem si to neuvědomil, vždycky beru zásilky z bezcelní zóny a úplně jsem na tuto „vymoženost“ zapomněl…

          Měl jsem na mysli https://www.specialized.com/…xpert/128857

          které je u nás https://www.heureka.cz/?…

          což je prostě skoro 35 tisíc a s takovou se můžu vrátit zpátky ke Canyonu. I když se mi ten SL5 rám strašně líbí.

          0 0
          • jonti  

            Ja hlavne kvuli cene beru Trek, ram se mi libi taky, a Emonda SL je o dost levnejsi.

            Bylo by zajimavy zjistit, jak se u Specialized, ale i ostatnich znacek urcuji ceny.

            0 0
            • Rockodendronus  

              Právě jsem si všiml něčeho pozoruhodného. Ten tvůj odkaz na Spešla SL6 v prvním příspěvku – cena je tam v korunách. Tak se dívám, že je v linku uvedeno cz/cs/, namísto mého us/en/.

              Tak jsem na to mrknul a výsledek:

              tvůj Tarmac SL6 Expert – „109 999 Kč“:­4 000 USD (červená) // (černo-růžová/azurovo-černá)

              můj Tarmac SL5 Expert DA – 129 999 Kč (černá) // 4 000 USD (černá/modrá)

              Zajímavost 1: Kola na US stránkách mají jiné barvy než na českých, navíc mají možnost volby – proč? Jiný ročník? Jiné barvy na export? Proč si u nás nemůžeme vybrat z barev?

              Zajímavost 2: Obě kola stojí v USA 4 tisíce dolarů, v našich cenách je rozdíl 20 tisíc – proč proboha? :O

              0 0
              • Rockodendronus  

                Sorry nasázel jsem tam ty odkazy špatně. Oprava:

                Tarmac SL6 Expert :

                CZ: 109 999 Kč

                EN: 4 000 USD

                Tarmac SL5 Expert :

                CZ 122 999 Kč

                EN: 4 000 USD

                0 0
              • jonti  

                Na to prave narazim a nerozumim tomu.

                0 0
                • McBlacky  

                  za tu cenu co maj v usa na webu si to nekoupis, každý stat k tomu pak pripocita svoje dane.

                  0 0
                  • IndyCZ  

                    Však jo, ale to nevysvětluje to, že jedno kolo za 4 tisíce dolarů je u nás v prodeji za 110 tisíc a druhé kolo za stejné 4 tisíce dolarů je tu za 123 tisíc.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Trzni ekonomika voe… asi se to druhý víc prodává…

                      0 0
                      • IndyCZ  

                        Tak proč není dražší i v jůesej? Nějak se mi nechce věřit, že by celý ten systém byl tak sofistikovaný, že by reagoval na poptávku v různých krajinách a podle toho upravoval ceny kol v té-které zemi.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Tak tam je větší trh… tady u nás v týhle kategorii je to podle mě na kolik si který prodejce troufne, není to nařízením shora… Spešly vyšších kategorií kupujou často lidi, co na nějakou kačku nehledí, takže obchodník to zkusí, X lidí si to koupí bez remcání, někdo třeba začne smlouvat, dostane případně slevu…

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Jo sorry, byly tam odkazy rovnou na Spešlí web… no to bude složitý, kecaj do toho evropský zastoupení, cla, kurzy atd… těžko říct, každopádně cena v jednotlivých obchodech s tou na website málokdy souvisí…

                            0 0
                            • IndyCZ  

                              Však jo, my si jen říkáme, jak to asi funguje. Protože clo i kurz budou v obou případech stejné. Takže to, že 2 různá kola za stejnou výchozí sumu (4 tis. dolarů) mají v české verzi cenu odlišnou v přepočtu skoro o 1 500 dolarů, bude mít jiný důvod. Asi české zastoupení pracuje s nějakými kritérii, nad kterými se můžeme jen dohadovat. Mně osobně to tedy přijde podivné (slušně řečeno), chápu, že si to prodejce může nastavit podle sebe, ale proč se to cenově liší přímo na Spešl CZ webu fakt nechápu.

                              Škoda, že u nás nenastavují ceny jako Canyon u nich, jsem se teď díval na ceny v USA a vycházejí lépe než u nás Canyony ve factory outletu. Zatracení yankeeové. :-D

                              0 0
                              • plzakj  

                                Otazka je, jestli je ta vychozi suma stejna. To, ze ted jsou na usa webu za 4k oba, nemusi znamenat, ze dovozce je ma za stejnou cenu.

                                0 0
                                • tromboonen  

                                  Jjo, loď z Taiwanu se může zdržet :) Spíš to bude o tý velikosti trhu jak psal Blacky. Plus pozice značky, marketing a tyhlety sračky…

                                  0 0
                    • McBlacky  

                      podmínky dovozce, celkový odber na trhu, atd. Pro nekterý zeme jsou casove omezený dealy (lepší), třeba CR mělo roky na spešly lepší podmínky, ted to slo zase nahoru.

                      0 0
          • tromboonen  

            Já myslel, že Tarmac je už od 2017 ten novej, hranatej a jakoaero se snizenou zadni stavbou…

            Tohle vypada uplne stejne jako SL4, tedy lepe (a pochybuju, ze to bude nejak revolucne odlisne), mrknul bych se klidne po SL4…

            0 0
            • Rorejs74  

              Verze SL5 by oproti SL4 měla mít tu jejich „Rider-First Engineered“ a taky to má jinak řešenou objímku sedlovky ( zapuštěnou do rámu ). A narozdíl od SL6 je to i hezký … teda když nevezmeš nějakou tu cirkusáckou barevnou kombinaci.

              0 0
              • jonti  

                Smysl brat SL5 oproti SL4 ma predevsim u velikosti jinych nez 56 nebo 58, na ktere je SL4 optimalizovana, u mensich velikosti prilis tuha a u vetsich zas mit tuha.

                0 0
            • IndyCZ  

              Tu SL5 v modré z posledního odkazu bych bral hned, za 4k doláčů by to bylo i s mokrým pocitem v kaťatech… nádhera.

              0 0
    • madik  

      A proč třeba ne tohle? osobně mi příjde i mnohem hezčí, hlavně oproti Emondě.

      https://www.canyon.com/…8-0-di2.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.