Prosím o doporučení, které kolo podle Vás vychází líp poměr cena/kvalita.
Qaryon
https://qayron.com/…-x2-29--p168
Trek
Prosím o doporučení, které kolo podle Vás vychází líp poměr cena/kvalita.
Qaryon
https://qayron.com/…-x2-29--p168
Trek
To je těžký. Qayron má lepší osazení, Trek má lepší rám a pravděpodobně o záruku/zákaznickou podporu/crash replacement.
A po záruce si Trek díky tlumiči a setu na repas pouzder vlastník užije…
Jednou za par let to dat do servisu asi zvladne kazdej ne? Servis doma na fullu dela dneska uz jen minimum lidi. Jasne, ze tady na BF se jich par desitek najde, to ale v celkovem poctu je skoro nula.
Problém je cena a že ho z důvodu nedostatku ND mohou po záruce poslat k šipku.. Tedy do budoucna to není dobrý ani na bazar.
To jsou zas teorie… Na bazaru se Treky prodávaj dobře a místo toho atyp tlumiče tam jde dát normální.
I tak je zaruka delsi nez u Quayronu ne? Nevim jiste teda…
Jo to bude. Ale pravda koukám na to z pohledu těch pár lidí co to budou řešit sami a tedy snaží se servisu vyhnout.
V minulosti jsme už lidí kteří přišli s objevem, že sou rámy kam běžný tlumič nejde a není jen tak k sehnání tady už měli. Stejně, že sehnat nějaký set, nebylo snadný už před krizí. A to není řeč jen o téhle značce.
A o jakém setu vlastně mluvíš?
Psal na začátku něco o pouzdrech, tak bych si skoro tipnul, že celou dobu naráží na trunnion mount…
Tam jsou standartní ložiska, něco jako 6800 myslim.
Jo, ve vahadle jsou určitě ložiska a mezi ně a tlumič přijde myslím nějaká podložka. Nicméně nic jiného „exotického“ tak nevidím :-)
Což je ale naprosto normalní řešení všech ramů s trunion tlumičema, na tom rámu neni oproti průměru žádná extra exotika. Ložiska jsou běžně sehnatelný řady.
To ano, ale myslel jsem to tak, že pro někoho může být dost nezvyklý ten trunnion mount. Když jsem měl toho Treka, tak výběr tlumičů byl dost bídný.
Těsnění na to koupíš stejně jako na běžný tlumič a když ne, tak tam ten běžný tlumič můžeš dát.
Záruka u Treku v Česku bohužel nic neznamená. V Americe bych se nebál, ale tady na východě se bohužel k zákazníkům chovají jinak.
Odlupující se lak, za 14 dní jsem měl novej rám včetně lepšího tlumiče.
Toď ke tvému „Záruka u Treku v Česku bohužel nic neznamená.“
Fakt lidi, pokud nemáte zkušenosti, nevymýšlejte si bludy :D
Blbost.
Velký prd. I u nás přistupuje Trek k reklamacim nadstandartně vstřícně.
2× prasklá zadní stavba Fuel Ex – 1× uznáno s milionem keců a 1× neuznáno. Samozřejmě toto není statistika, jen osobní zkušenost.
Samozřejmě, sem do fóra píšou i lidi co to řeší z druhé strany, takže na to možná mají jiný pohled. Já si každopádně prozákaznický přístup představuji jinak ;)
Známej měl objednanej Slash 8, když mu došel, byla trochu ohlá krytka uložnýho rámu. Tak to ještě v prodejně vyreklamovali.
Dostal karbonovej rám, protože hlína prostě nebyla.
Asi by to chtělo vyměnit prodejnu, kam to chodíš reklamovat :-)
Bohužel mám taky špatnou zkušenost, provařený svar u horního uchycení tlumiče, nalezeno náhodně asi 2 týdny po koupi a najetých cca 30km. Dírka byla skrz a už u toho byla malá prasklinka. Kolo kupované v Radotíně a bylo to jaro 2015, reklamaci řešili s dovozcem (Bretton a jmenovitě pan Oto Kaděrka). První vyjádření – reklamace uznána, vyměníme rám čekáme až přijde(14 dní po začátku reklamace). Po měsíci telefonát z Radotína – rám už sice došel, ale pouze přední trojúhelník a čistě černá barva pouze s malým bílým TREK (původní raw viz profil). Abych to zrychlil, kontaktoval jsem pana Kaděrku a ten mě vlastně poslal do ****** – koupil jste si výběhový model buďte rád, že vám vůbec něco nabízíme (podotýkám, nové nejeté kolo). Nakonec po domluvě v Radotíně odstoupeno od smlouvy, že si to nějak s Brettone dořeší.
Prodejce za to nemohl, ten se aspoň snažil, že na své náklady přestříká zadní stavbu na černo, ať je to aspoň stejné. Kolo ale bylo pro ženu a ta s tím nesouhlasila.
Takže když tady pak čtu, jak Trek i po zákonné lhůtě běžně vyměňuje rámy za aktuální modely, sem dost ********.
Tak to je dost nepříjemná zkušenost, naprostý opak toho, co jsem teď nedávno zažil já.
Co ale vím, tak Svorada si to řeší přímo s Trek centrálou v UK, žádný dovozce do toho nezasahoval. Možná v tom bude ten rozdíl…
Možné je všechno, třeba nám k tomu DaD přidá nějaké zákulisní informace :-)
Ale tenkrát sem byl fakt hodně nasranej a znechucenej. S panem Kaděrkou sem si 2× volal a byl to neskutečně arogantní čů.ák. Nakonec to dopadlo dobře, protože jsme skončili u Stance viz profil, který je vlastně i lepší a ženě se líbí mnohem víc než ten Fuel (má ráda modrou).
Myslím, že trek zrušil dovozce a už tak 2 roky si to tady šéfuje přímo sám. Jasný, pokud rám nemaj vůbec nebo jenom v jiný barvě, tak pešek…
Přesně tak, Trek už dovozce nemá, řeší si to sám. Kanceláře maj myslim někde v UK, sklady Benelux. A poslední dobou davají v reklamacích celé rámy byť je vadná třeba jen část zadní stavby.
Přesně, akorát myslím, že celý trek EU sídlí v Holandsku
Ze zkusenosti moji i okoli muzu rict, ze meni i veci, co by rozhodne nemuseli.
Svyho Treka prodam urcite lip nez RB, kdybych prodaval. A treba u Qayronu nebo Meridy budou ND a po zaruce ho neposlou k sipku? Nevim, zakulisni info nemam, tak se ptam.
Tomcate, pokud něčemu nerozumíš, tak prosím tě nespekuluj. Pak jenom mystifikuješ tazatele totálníma bullshitama :-)
Asi tak ;-)
Tlumič nemá s Trekem moc společnýho – servis je v režii RockShoxu a zadní stavby na Trecích jdou repasovat docela pěkně. Rozkresy k rámum maj perfektní, všechno popsaný očíslovaný,
Přesně tak, servis tlumiče stojí ±stejně jako servis jiného Rock Shox tlumiče, u Žitnýho jsem na jaře platil asi 2400,–.
Servis toho Foxu je cca o 1000,– dražší
Mám Slashe 8 a je to fakt dobrý kolo, nad Q bych vůbec neuvažoval.
Na treku to bude chtít vyměnit brzdy a pláště. Pak ok. Taky jsem to udělal.
Na Treku nemusíš měnit brzdy ani pláště ^_^
Jestli chceš používat to kolo k čemu je určený, je fajn když brzdí a nerozdrbeš pláště na první RZ.
Brzdy stačí rozbrzdit a pláště jsou zcela v poho. Teda pokud nejseš 120kg tloušť, to pak může bejt jiná ;)
Ty gumy jsou papir …
Mně do parku vždycky stačily :-)
Brzdam to chce doprat cas a ja jsem jeste dal jine desky a vypada to, ze budu spokojenej. Zas na rozdil od Shimana nempumpujou.
U Treka mas jeste u L/XL sedlovku 170mm, u Carmy jen 150, to mi prijde malo.
Taky pumpujou.
Fakt? Zatim se mi to nestalo, tak uvidime co bude dal :)
Ty brzdy i pláště je nejlíp prodat nový rovnou z kola, protože oboje stojí za starou belu, člověk pak doplatí cca 4k a má to co funguje.
Ano :)
Ahoj taky souhlasím, mám Trek slash 8 a kolo je to skvělý. Brzdy a zadní plášt je ale nutnost vyměnit.
Designově určitě Trek v té limetkove barvě. Qayron se esteticky v tomhle případě moc nepovedl