Ahojte co říkáte na novinku od TREK?
Mě ta myšlenka připadá super. U SVORADY v Brně to mají na prodejně a mají už i testovací kolo k vyzkoušení.
Ahojte co říkáte na novinku od TREK?
Mě ta myšlenka připadá super. U SVORADY v Brně to mají na prodejně a mají už i testovací kolo k vyzkoušení.
Původní Topfuel bylo tak dobré jednoduché xc kolo. Ale ne, po vzoru Cannondale a Spešlu museli vymyslet vlastní atypickou blbost. Včera jsem z toho cvičně vyndaval a nasazoval tlumič.
Nevím no. Lux je levnější, lehčí a má 100/100 zdvih.
Takze proč proboha by si tohle nekdo mel dělat. Navic servisovat tohle…
Proc? Tak inzenyri v Treku nejak musi obhajit svuj plat, tak neco vymysleli. Za tri roky zase prijdou s jinym systemem, ktery bude o 52% pevnejsi a lehci :-)
Lehci ale nez co kdyz je klasika furt lehčí.
Velký problém vidim v tom můstku spodních vzpěr zadní stavby, to je vyloženě louskáček na klacky, kameny (a prsty :) ), tam jak se dostane něco většího tak se to vmáčkne do rámu. Okolo karbonovýho pouzdra na tlumič taky neni moc místa, ale tak vysoko na rámu už by to velký problém být nemusel. Ale blbě se to tam bude čistit. Jinak z rámu L jde tlumič tak tak vyndat bez demontáže hlavního čepu, nasadit zpět se mi ho bez demontáže čepu ale už nepodařilo. Ta montáž vůbec je hrozně debilní, v rámu jsou po stranách tlumiče 2 molitanové bloky s olejem (něco jako molitanový kroužky ve vidlici, moc nechápu proč nepoužili ty) a hrozně blbě se dostávají do správné polohy aby se mezi ně dal zasunout ten tlumič a neskřípl je. Spojený to je k zadní stavbě přes dutej čep opatřenej plastovejma hranatejma „jezdcema“, tam by se to mohlo vyvaklávat nebo praskat si myslim. Jak bude fungovat tlumič samotnej těžko říct, fouká se na dost malý tlaky – nějakých 110psi na 60kg, 170psi na 90kg.
No a ještě je to těžký. :)
:)
„Predestinujeme masy k odporu vůči přírodě,“ uzavřel ředitel, „avšak zároveň je uzpůsobíme tak, aby našly zalíbení ve všech sportech v přírodě. Přitom dbáme, aby každý takový sport nutně vyžadoval složité nářadí. Takže teď nejen používají dopravních prostředků, ale jsou také spotřebiteli průmyslového zboží.
A hodit na to NX je brutal :(
Zcela nova kategorie horskeho kola se nazývá: paskvil! Hehehehhehe
Podle mě budou hovada závoďáci, kteří to dostanou do ruky, a řeknou, takovou tuhost a rychlost rozhodně full 100/100 nemá a bude se to prodávat jako rychlá závodní mašina. někde mezi HT a fullem 100/100… pro hobíky, kteří spekulují, jestli 100/100 není málo a nechtělo by to aspoň 120, to nebude. Ale vyčkejme na první dojmy..... Na druhou stranu si dovolím tvrdit, že spousta lidí už otáčí, a vrací se ze zdvihů 120,130 zpět ke 100/100, protože je to hlavně o skills, třeba já, terén, co nesjedu na 100/100, tak i kdybych měl 130/130 tak to tam nepustím :))), tozn. na zdvihu 120,130 víc nesjedu, ano bude to pohodlnější než 100/100, ale bude to taky vážit o 1,5–2kg navíc…
Shodou okolností jsem to dnes okukoval v jednom brněnským shopu a majitel, který měl na tomto rámu postavený kolo to chválí ( kupodivu:-)). Na obchodě měl rozestavený snad 3 biky na tomto rámu a říkal, že takový zájem o toto kolo ani nečekal, takže kupce si to evidentně najde…
Já vůbec nepochopil pro koho to kolo je, když pohodlí je horší než 100/100 XC full.
Je to těžší než běžný XC 100/100 rakety (spark rc, Lux) a epic s brainem vyjde podobně.
Jen to má o 4 ložiska a 2 čepy méně, než běžný XC full, což ale z hlediska servisu je mi asi úplně jedno a zhlediska jízdních vlastností bude nevýhoda. Otyp tlumič je asi fuk, jestli budou mít nějakej funkční servis podobnej spešlu – 2500 za roční servis tlumiče a je jedno jak je nebo neni vydrbanej. škoda, top fuela 2019 bych bral, 2020 už ne a tohle taky ne.
Ale je to dle mého názoru moc pěkný kolo :) jednoduchy, konzervativní design
a toho místa na bidony… :)
Jo, jo ty bidony byly zas u top fuela problém.
Je to pro lidi, co nechtějí fulla, ale bylo by jim líto, že by s HTčkem byli ochuzení o pravidelný servisování tlumiče a čepů…
:D
:)
The Supercaliber … has clearance for up to 2.2" tires.
zajímavé, dívám se, že ten nejvyšší model má vnitřní šířku ráfku 29–30mm, a pneu 2,20, čekal bych možnost širší pneu na takový ráfek, ale asi jsem staromodní
Na 29" kolech to v pohodě snese 2,4" pláště…
Není nad vlastní zkušenost. Na kole jsem dal 130 km, celkem tři jízdy, terén, silnice… Chová se to jak full, je to ale tuhý a pevný jako HT. Při šlapání se nic nehýbe pod zadkem, dokonce ani ve stoje, tlumič jsem vůbec nezamykal. Dá se s tím skákat na trailech, zvládá to v po půlmetrový dropy, aniž bych byl vyklepanej jako ratlík. Dostal jsem do toho dokonce 27,5"+ kola na 2,8" pneu (Maxxis Rekon+). Za mne je to pecka: ideální stroj pro ty, co si nechtějí natřásat zadek v terénu, ale současně chtěji raketu na silnici. Hmotnost na bezduších i s pedály 11,6 kg (verze 9.7). Za mne palec nahoru, jen ta cena.
Díky za recenzi Petře, asi první tady…
Zdravím,
Nevíte náhodou jaký největší kotouč se vleze do zadní stavby?
Když na to tak koukám tak si nejsem jistý ani 180kou.
Díky
jezdí tu na tom někdo? jaké sou vaše zkušenosti?
Jo, jezdím
Jen nevím co napsat. Je prostě boží.
Do kopce raketa. Hodně rychlý. Tuhý. Sedí mě velikost o číslo větší než udávají tabulky Treku.
Foto mám v profilu. Jestli máš konkrétní dotaz tak jsem k dispozici.
Zdravím,
Připadám si už jako úplný tydýt,
Dva týdny se snažím dopátrat jaké středové složení bude pasovat do supercalibru a pořad si nejsem jistý.
Chci tam kliky e*13 xcx a k tomu jejich BB. Mohly by prosím někdo problematiky alespoň trochu znalý mě sem hodit link na BB které tam patří?
Nemusí to být e*13 klidně i něco jiného pokud to bude minimálně stejné kvality a nižší váhy a bude do toho pasovat xcx (bavím se tím ze se ho snažím dostat na 9kg)
Děkuji převelice
u mého 9,8 byly jen ložiska nalisovaná přímo v rámu na 24mm osu.
jj je tam Press fit.
jenže když tak brouzdam po netu tak je těch presfittu x druhů a já vůbec netuším který tam má být.
píšu jen ložiska, žádnej press fit.
pokud to máš stejně na dub nebo bb30 zapomeň.
no už jsem objednal xx1 kliky v DUBu.
takže středové složení nechám jaké je a vyměním jen kliky. Časem ještě převodník za nějaký lehčí
Pokud mas osu 30 mm, coz koukam nejspis mas, tak by to melo byt cajk. Jen se muze stat, ze rozhodis retezovou linku, tu je treba hlidat a pripadne vymezit podlozkou.
Ak je tam klasický pressfit, tak to je priemer otvoru 41mm. Oska na klukach e13 má 30mm, takže tam veľa miesta na ložiská nie je. Ja mám tiež pressfit a kľuky e13, j ich originálnymi ložiskami, ale tie stoja za hovno. Nie sú dobre utesnene a ľahko sa do nich dostane bordel. Skúsim nejakého iného výrobcu. Ak to máš tak isto tak vyberaj niečo z tohoto:
https://www.bike24.com/…rackets.html?…
Ložiská musia byť v ráme, nie vyčnievat v miskách.
Ak je tam teda klasický stred pressfit 41×92mm, tak potrebuješ toto
https://www.bike24.com/p2339451.html
alebo
https://www.bike24.com/p2158922.html?…
alebo
https://www.bike24.com/p2384827.html?…
Na fotke je originál.
díky!
no a ještě mám bordel v tom jaký převodník.
určitě taky e13, asi verzi SL, ale jaký offset, to už jsem zase nenašel.
co se týče upgrade tak jsem si právě kliky nechal prakticky nakonec protože se v tom absolutně nevyznám.
pasoval by tam s offset –5mm?
Kliky s 30mm osou na rám s dírou o průměru 41 mm nechceš.
takže radši xx1 DUB?
Tam je 30mm ložisko len na jednej strane, na druhej 28
Ja to tak mam a zatim dobry.
E13 bych si na kolo dobrovolně nedával.
Jako, kluky sú fajn, tuhé, ľahké, len tie ložiská…
Najdi si nějaká vlákna na světových fórech ke kolum YT apod., na které se komponenty E13 montovaly. ;)
Chtěl bych se zeptat nějaké nové postřehy ohledně tohoto kolona ?Vydrž tlumiče připadané problémy s touto součástkou zadní stavba a tak ?
Žádný problémy já osobně neregistruji. Tlumič jsem neměl potřebu měnit, i když mám od loňského roku nový rám včetně tlumiče. Je to bezproblémový kolo na moje rekreační ježdění.