Trekingové kolo okolo 40.000 Kč

469 nepřečtených
  • Pimpilim

    Dobrý den,

    chci si koupit kolo okolo 40.000 Kč a prosím o Váš názor, které (přímo model) bude vzhledem k mým potřebám níže nejlepší.

    Využití počítám cca 60% silnice všech tříd, 30% nezpevněné cesty (polní, lesní) a lehký terén, do 10% (spíš míň) střední terén. Chci ho „na celý život“, tedy i pro možné intenzivnější využívání (max 1000 km/týden).

    Co by kolo mělo mít:

    • preferuji trekingové, případně crossové
    • pokud crossové, tak s namontova(tel)ný­mi prvky trekingového kola(blatníky, nosič, stojan, světla) a užšími trekingovými plášti
    • ideálně celoodpružené (nedaří se mi u těchto kategorií najít,pouze u horských kol, v zahraničí jsou prý ale častá)
    • hydraulická kotoučová zadní brzda
    • odlehčený skelet
    • ideálně multifunkční řídítka
    • max nosnost 140–150 kg (vážím 120 kg, s rezervou 130; plus nějakázátěž v brašnách do 20 kg); měřím 190 cm
    • obecně kvalitnější
    • pokud by se podařilo najít ideální případ splňující vše nebotéměř vše, může jít cena na 50.000 Kč (s DPH)

    Děkuji za tipy, případné otázky rád zodpovím.

    0 0
    • Kamikaze 591  

      To je alespoň příspěvek, takhle kdyby vypadaly všechny. V tvém případě bych možná zauvažoval o kole s 29 palcovými koly a obul na to nějaké užší pláště. Nevím jestli by celoodpružené kolo bylo vhodné, protože na nezpevněné cesty je to podle mě zbytečnost, plus to přídává na hmotnosti.

      Jinak nevím co myslíš multifunkčníma řidítkama, ale obecně není řidítka problém kdykoliv vyměnit. Odlehčený skelet? Myslíš rám? To bych se díval po karbonu.

      No, je tady ještě krosový guru s nickem scalar, tak mu třeba napiš, nebo tady napíše něco sám.

      0 0
      • Singlespeed  

        To je příspěvek jakoby z jiné planety. Hlavně ta naivní představa o kole na celý život. V dnešní době, kdy je všechno dokonalý spotřebák :-). Vrazit 40–50 tisíc do trekingového kola je naprostá šílenost :-o. Spolehlivý stroj pořídí za cenu kolem 20 tisíc.

        0 0
        • Pimpilim  

          Ahoj,

          děkuji za reakci, nicméně neodpovídáš, na co jsem se ptal.

          Pakliže mi doporučíš kolo uvedených parametrů a na celý život za levnější cenu, nemám problém jít s cenou dolů, ale pokud žádné „nespotřebáky“ neznáš (pravděpodobně se oba pohybujeme v jiných kategoriích), neodepisuj prosím do tohoto fóra.

          Děkuji.

          0 0
          • Carloss  

            horskej celoodpruženej rám 29er s crossovýma pláštěma v rozumně větší velikosti a kratší sedlovkou by mohl vydržet crossový ježdění dlouhoo, stejně tak vidle a kola, ale musíš počítat s pravidelnou údržbou.. u full rámu bude ale problém s nosičem.. všechno ostatní je ten „spotřebák“

            0 0
            • Pimpilim  

              Ahoj,

              pokud (a zde se omlouvám, jsem cyklista amatér):

              • „horskej celoodpruženej rám“ znamená, že není pravda věta„Krosová kola: Konstrukce rámu je přizpůsobenapo­hodlnějšímu-napřímenějšímu posedu jezdce oproti koluhorskému.“

              (nechci horské kolo nakloněné dopředu, chci kolo ze 60% na silnice)

              • „s crossovýma pláštěma“ znamená, že jsou stejně úzké jakopláště trekingové

              (opět kolo ze 60% na silnice)

              • opravdu ctíš, že většinou chci jezdit na silnicích a naprostouvětšinu na silnicích a lehkém terénu a jen 10% na terénu, pro který jsoustavěna horská kola

              potom mohl bys mi prosím doporučit konkrétní rám(y) a konkrétní pláště, byť můj dotaz byl spíš myšlen na konkrétní celá kola ?

              P.S.: nevím, jak jsi myslel „by mohl vydržet crossový ježdění dlouhoo“, já na něm nechci jezdit crossově, spíš silničně a po lehkém terénu (polní a lesní cesty), viz prosím poměry, jaké jsem udával

              0 0
          • Singlespeed  

            Chtěl jsem tě jen jako zkušený cyklista s mnohatisícovým nájezdem upozornit na to, že jsou tvé představy naivní. Také jsi, jak je vidět, i velmi nezkušeným účastníkem tohoto fóra. Zde má každý plné právo vkládat jakékoliv příspěvky, pokud tedy neodporují desateru pravidel (např. bod č.8 „Vyplňte si profil“ jsi na rozdíl ode mne nerespektoval).

            0 0
            • Pimpilim  

              Má reakce byla dána potřebou dobrat se k nějakému výsledku, což se mi s jinými níže začíná dařit. Pokud by povaha tohoto fóra tomuto bránila a umožňovala zahlcování out of topic reakcemi, raději fórum opustím. Kvůli jednorázovému nalezení vhodného typu kola nemám ambici vyplňovat kompletní profil, díky za pochopení.

              0 0
              • jIrI___  

                Off topic na tomhle fóru v podstatě neexistuje… :D.

                K tématu: myslím, že sehnat kolo dle tvých požadavků bude celkem oříšek. Nepřemýšlel jsi místo celoodpruženého rámu jen o odpružené sedlovce? Kdysi jsem jel na treku na nějaké Suntource a fungovala celkem obstojně. Ušetřilo by se tím podle mě dost komplikací (uchycení příslušenství na celoodpružený rám apod.)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Pimpilim  

                  Ahoj,

                  nepřemýšlel vzhledem k tomu, že dle http://www.treking.cz/…trekkola.htm je „Kvalita a účinnost odpružených sedlovek jsou ale často sporné, jejich zdvih je většinou relativně malý“.

                  V brašně na nosiči chci opravdu uvézt i věci na den dva na přespání někde – malý stan, nějaké trošku oblečení, trochu jídla… může to být 10 – 15 kg.

                  0 0
              • Kouba_2005  

                V tvém případě půjde sotva o konkrétní model kola, co se dá někde koupit. Spíš začít výběrem rámu, co bude odpovídat tvým požadavkům na odpružení a i na doplňkovou výbavu. Zbytek, t.j. komponenty, už je myslím brnkačka.

                0 0
                • Pimpilim  

                  Ahoj,

                  ano, také mi to tak docvakává z fundovanějších odpovědí okolo scalara níže, že bude vhodnější si ho dát složit. Tím pádem může být víc „na celý život“, na míru.

                  0 0
      • Pimpilim  

        Ahoj,

        díky za odpověď a za nasměrování, odpovím v bodech:

        • celoodpruženost: vyšší hmotnost mi nevadí, tento komfort bych rád měli kvůli mé vystřelené ploténce (problémy se zády), proto je toto pro mějedno z hlavních kritérií, přitom chci kolo ale na cesty
        • multifunkčními řídítky myslím totéž, co článek http://www.treking.cz/…trekkola.htm části „Řídítka a představec“
        • odlehčený skelet: ano, myslím rám, omlouvám se za nepřesnost

        Děkuji za odkaz na scalara, zkusím mu napsat, jinak pokud znáš nějaké konkrétní modely, prosím uveď je.

        0 0
        • Jetson  

          Ty řídítka jsem měl na trekovém Superioru. Nebylo na nich nic špatného, ale myslím, že klasická řídítka doplněná o rohy udělaj stejnou práci a zbyde místo na brašnu na řídítka, kde můžeš mít nějakou část nákladu a třeba i mapník.

          0 0
      • scalar  

        Jako ideál bych viděl k tomuto zadání celoopruženou titanovou 29er obutou do crossových plášťů, ale vidím dva problémy – uchycení příslušenství a cenu – zkus se obrátit ještě na Tinu (werk.cz).

        Karbon se mi moc nezdá ideální, sice je pohodlný, ale zase ta montáž nosičů atd.

        Ocel bude těžší, zase je ale na dlouho a je pohodlná, něco jako je Sigular Swift by postavit šlo.

        Další možnost je hliníková celoodpružená 29er s crossovým obutím, problém kratší životnost hliníku a zase bude problém s montáží příslušenství.

        0 0
        • Pimpilim  

          Ahoj,

          děkuji za reakci.

          29" se zde opakuje často, budu ho brát jako silnou inspiraci.

          Mé priority u zmíněných atributů jsou v tomto pořadí sestupně:

          • životnost/pevnost
          • nosnost (nesmí se nikde nic ohnout, když vážím 120 kg a něcopovezu)
          • schopnost přimontovat nosič atd.
          • hmotnost rámu/kola (vzhledem k mé hmotnosti to už takový rozdíl nebudea aspoň na tom zhubnu)

          Vidím to z Vaší odpovědi správně, že nejlépe vychází ocelový, příp. titanový rám ? Jsou tyto rámy, které píšete, opravdu „trekingové/nap­římenější“ než „horské/vodorov­nější“ ?

          Tinu zkusím zkontaktovat, děkuji.

          0 0
          • Carloss  

            celoodpružené trekové rámy jednoduše neexistují, proto se zde často hovoří o 29er ano, horské rámy jsou často delší

            0 0
            • Pimpilim  

              Ahoj,

              nemáš pravdu. Existují, ty o nich nevíš a mně se je u nás nedaří najít, to je jeden z hlavních důvodů, proč jsem tento dotaz založil.

              Dle http://www.treking.cz/…trekkola.htm je to takto: „V sousedním Německu je odpružení zadního kola stále častěji užíváno také u crossových, trekingových a městských kol, na našem trhu ale taková kola najdeme jen výjimečně.“

              Jelikož o nich nevíš, prosím, budu rád, pokud necháš odpovídat více ostatní, děkuji.

              0 0
              • pepek  

                Ty jseš neuvěřitelnej. Myslíš nějakou podobnou sračku?

                0 0
                • Kouba_2005  

                  To bude ono :-) Má to pod 20kg?

                  0 0
                  • pepek  

                    Těžko. Totok by mohlo být lepší-aspoň podle značky

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Tohle už vypadá na normální rám, o kterým ale zakladatel nechce slyšet, páč to není „trekový celoodpružený rám“. Ovšem ten peklostroj z předchozího odkazu, to je strašidelný.

                      0 0
                      • elefant  

                        Skús sa ešte raz pozrieť, možno si všimneš odpruženú zadnú stavbu toho treka…

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Já vidím, že je zadek odpruženej. Ale tohle je normální MTB rám, ne? Což tazatel nechce.

                          0 0
                          • elefant  

                            Ja tam nevidím geometriu MTB.

                            0 0
                          • Pimpilim  

                            Ano, MTB bych nechtěl.

                            Chci to, co píšou na stránkách Authoru o konstrukci crossových rámů: „Konstrukce rámu je přizpůsobena pohodlnějšímu-napřímenějšímu posedu jezdce oproti kolu horskému.“

                            Nejsem to ale schopný z obrázku poznat, jen nechci být na silnicích zbytečně „horákově“ předkloněný.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Právěže na silnici naopak větší předklon využiješ mnohem více než na mtb, ale to je fuk.

                              Co píšou na authorovi, na to se vykašli.

                              Dělají se jak krátké MTB, tak dlouhé krosy, takže jeden kros může být delší než mtb a můžeš na tom být víc natažený než mtb.

                              Chce to sledovat geometrii jednotlivých modelů.

                              Navíc posed se dá vždycky doladit vhodnou délkou představce a různýma řidítkama.

                              Naopak menší 26" kola budou náporu třeba 130kg odolávat mnohem lépe než 28" kola na krosu nebo 29" bajku.

                              0 0
                              • Pimpilim  

                                Ne mně předklon nedělá moc dobře už kvůli ploténce, měl bych být co možná nejvzpřímenější.

                                V geometrii rámů se právě nevyznám, proto jsem psal na fórum. Jenže jeden zpochybňuje článek na treking.cz, ty na author.cz a pak se také zpochybňujete vy navzájem. Řekni mi jediný důvod, proč víc věřit 5 různým názorům na tomto fóru než na stránkách výrobce kol.

                                Takže já si poslechnu názory ze všech stran vč. článků a stránek výrobců a pak si já vyberu, podle koho se rozhodnu.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Vždyť už se tady objevil celkem solidní model celoodpruženého krose, ten se ti nezdá nebo co?

                                  0 0
                                  • pepek  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                    0 0
                                  • Pimpilim  

                                    ano, díky za tipy

                                    0 0
                                • Dave-geo  

                                  Články lžou, články nebrat!

                                  0 0
                                • JSt  

                                  az se na kole svezes, zjistis, ze ten vzprimeny posed je pro zada uplne to nejhorsi. ;-)

                                  0 0
                              • elefant  

                                komfort bych rád měl i kvůli mé vystřelené ploténce (problémy se zády)

                                Myslím, že tazatel potrebuje tzv. pánsky a nie športový posed.

                                0 0
                                • Zlatka  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                  0 0
                                • Pimpilim  

                                  A myslíš, že tady toto, co doporučili

                                  http://en.r-m.de/…e-traveller/

                                  má pánský posed ?

                                  Mně se docela líbí.

                                  0 0
                                  • elefant  

                                    Ja si myslím, že posed je fajn. Ten bicykel váži 18.1kg, čo je daň za slušnú celkovú váhu 150kg (bike + jazdec + batožina). Bežné bicykle nie sú stavané na také váhy. Napríklad u MTB je povolená celková váha väčšinou 100–120kg (podľa značky). Tento Delite traveller má ozaj masívnu konštrukciu.

                                    Pri pohľade na zadný nosič som si najprv myslel, že je tak na 5–10kg, ale udávajú mu nosnosť 25kg, to je dostačujúce.

                                    Tento bike by mohol byť jedným z tvojich kandidátov na výber.

                                    0 0
                                    • Pimpilim  

                                      Mne se take libi, ma i kotoucovou brzdu, zkusim ho vic progooglovat.

                                      Kdyztak se prosim podivej na vsechny moje pozadavky, ten druhy, co doporucovali (http://www.steppenwolf-bikes.com/…ikes/tao-fs/) nema ani kotoucovou brzdu.

                                      Ale vypada to teda, ze v CR asi nesezenu, ze ?

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        Má dva bidony, což je rozhodně lepší než to péro. Takže taková jistá hudba budoucnosti.

                                        0 0
                                      • elefant  

                                        Steppenwolf dílera v CZ nemá, ale Riese&Müller podľa domáceho webu má v CZ dílerov až dvoch, obaja sídlia v Prahe: VeloRama a ekolo.cz

                                        Ak sa u nich budeš informovať o Delite traveller-ovi, daj vedieť, čo si zistil.

                                        0 0
                                        • Pimpilim  

                                          Ahoj,

                                          volal jsem tam dneska a ani jeden přímo toto kolo nemá. Říkal ale, že se ta firma specializuje právě na trekingová celoodpružená kola a že toto je jejich vlajková loď. Ale vyzkoušet bych si ho musel u nich v Německu, no zkusím jim napsat a možná že bych se tam stavil.

                                          0 0
                                          • Zlatka  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                            0 0
                                      • scalar  

                                        Tenhle Sttepenwolf má zase na danou hmotnost naprosto nevhodnou vidlici, taky kotoučové brzdy by byly lepší.

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          vobec je to naproste zufalstvo, sa cuduejm ze renomovana znacka vypusti takuto sracku.

                                          0 0
                                  • jIrI___  

                                    Fakt by jsi chtěl jezdit na takovém těžkém monstru, kterému bude zadní odpružení spíš nefungovat než fungovat? Ten Steppenwolf mi připadá jako podstatně lepší volba.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Za 800 eček ti k tomu dají vidlu a tlumič, za další chehtáky i rohlíka.

                                      Takže za nějakých 70 papírů máš kolo , na kterým se dá i možná jezdit.

                                      0 0
                                      • Pimpilim  

                                        Prosímtě je pro tebe velký problém bavit se k věci ?

                                        Většina tvých příspěvků je neustálé shazování všeho okolo sebe – článků, výrobců, konkrétních kol, jejich ceny, mě…

                                        Jednou je článek zaujatý, podruhé je konkrétní kolo sračka, potřetí ti nevoní zájmena v mých větách, počtvrté si utahuješ z ceny kola…

                                        Jediný tvůj dosavadní přínos je, žes sem odkaz na to kolo vůbec napsal, za což děkuji.

                                        Ale pokud máš nějaký problém, že cokoliv, co nevlastníš ty, neříkáš ty, na co nemáš peníze apod., je špatné, pak si prosím zajdi za psychologem, říká se tomu reakce kyselé hrozny. A nezáviď, já peníze také vydělávám prací.

                                        Za sebe se bez tvých příspěvků určitě obejdu.

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Vsak si to kup, chytrej jsi na to dost, pred sebou si to obhajis. Sracka to kazdopadne je, v tom ma pepek 100%ni pravdu, stejne jako nektere blaboly ze stranek vyrtobcu a prodejcu.

                                          0 0
                                          • JSt  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                            0 0
                                          • Pimpilim  

                                            Ty budeš koukám další chytrolín, který zná kola lépe než jejich vlastní výrobci.

                                            Možná že koupím, už jsem jim psal, např. scalar mě upozornil na to, že po kliknutí na žlutou barvu je tam lepší tlumič vpředu i vzadu, takže ho evidentně dělají s různou výbavou.

                                            Ale chápu, že někteří tady snědli Šalamounovou hovno a jedině jejich názor je ten nejsprávnější. Já se narozdíl od vás snažím vzít z každého něco.

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Vis co? Tak si polib prdel.

                                              0 0
                                            • pepek  

                                              Vidíš, to jsem ti napsal už dávno a dostal jsem akorát držkovou místo poděkování:-)

                                              0 0
                                            • alinceb  

                                              Jsi tu zaregistrovaný 2 dny a už dokážeš filtrovat, kdo ti dává jaké informace? To je super!

                                              Osobně bych teda věřil spíš Vilémovi (mj. reg. od 2003, takže asi jeden z prvních registrovaných uživatelů), který už pár kol postavil a vyzkoušel, než nějakému troubovi z časopisu nebo od distributora, jehož zájmem je hlavně PRODAT…ale věř si čemu chceš. Jak už si napsal – jsou to přeci tvoje peníze…;)

                                              0 0
                                            • kubad  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                              0 0
                                    • Pimpilim  

                                      Podle dealera (samozřejmě to může být úlitba) je to jejich vlajková loď a odpružení je prý velmi kvalitní. Z čeho soudíš, že bude spíš nefungovat ? Resp. znáš nějaký trekingový celoodpružený rám, kde tedy funguje ?

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • ememem1  

                                        Z čeho soudíš, že bude spíš nefungovat ? – z principu. urobit to tak aby to pruzilo, zehlilo mensie nerovnosti, pobralo vacsie (aj ked to by v tomto pripade asi nebolo az take dolezite) a zaroven sa furt nepohupovalo pri slapani jak lodicka na vlnkach je docela kumst. a ked sa to urobi tak si moc neviem predstavit jak by to malo fungoval ked sa tam dozado zrazu prihodi 20 kilova paka ako zavazie. to je proste fyzikalne takmer nemozne. takze napriek tomu ze je to steppenwolf tak to funkcne nebude daleko od tesco biku. bud sa to bude hupat alebo je to tam zbytocne. a ak to niekto nazve vlajkovou lodou znacky tak je debil a nie dealer.

                                        znáš nějaký trekingový celoodpružený rám, kde tedy funguje ?- nie

                                        0 0
                                        • alinceb  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                          0 0
                                        • Pimpilim  

                                          Myslel jsem ale ten Riese&Muller, ten Steppenwolf nechci. Díval ses vůbec na správný kus ?

                                          Jinak když si v něm klikneš na žlutou barvu, jsou tam kvalitnější tlumiče, asi to mají v různých stupních výbavy, psal jsem jim, uvidím, co mi odepíšou.

                                          0 0
                                            • scalar  

                                              To je pořád dokolo. Ano, my bikeři na to máme jiný pohled, vyžadujeme od odpružení špičkovou funkci, nezávislost na šlapání, nízkou hmotnost, pohodlí, zrychlení v terénu atd. a ani by nás nenapadlo spát tam nosič s 20 kg nákladu.

                                              Ale je tu uživatel, který má 120 kg, na tomto kole do terénu nepojede a jde mu čistě o pohodlí + možnost transportu nákladu. A teď čistě teoreticky )nikdy jsem na ničem takovém nejel, asi bych se na tom přizabil), pokud výrobce (Riese&Muller) vyvinul odpružení, které aspoň trochu funguje (teda má přínos pro pohodlí a moc neruší při šlapání) a není skoro závislé na zatížení nákladem na nosiči, tak by takové kolo mohlo být pro někoho (např. solventního západního seniora zajímavé).

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Chceš mi tvrdit, že tohle není skoro závislé na zatížení nákladem na nosiči?!? Když na tu páku pověsíš 25kg, tak se to sakra projeví na práci zadní stavby…

                                                Když už, tak bych teda asi spíš vzal ten Steppenwolf, který má nosič kompletně na kyvce…

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  Když si tam za příplatek koupí lišku, tak si ju vždy trochu dofouká.

                                                  0 0
                                                • scalar  

                                                  ten nosič není vyloženě páka, má pod sebou ještě tříčepové uložení, ale jestli to funguje nebo to je jenom dekorace, to ti nepovím :-)

                                                  Ten Steppenwolf hoří na vidlici, nenapadá mne crossová vidlice na uživatele 120 kg + náklad.

                                                  0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Crossová vidle není potřeba – dal bych tam standardně 29er Epicona TT a dopředu pevnou. Rám snad má aspoň navářku na kotoučovku…

                                                    Btw. já teda na to DeLitu vidim obyčejný houpavý jednočep…ale možná blbě koukám…

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    u nej to houpat nebude, pac to pero zasedne hned nadoraz. ;-)

                                                    0 0
                                              • JSt  

                                                pro nekoho, kdo na kole jezdi, takovy kolo nebude pohodlny ani nahodou. kdo na kole nejezdi, zas tech max 20km prezije lip na takove mrse nez „normalnim“ kole. vzhledem k tomu, ze porizuje kolo s tim, ze na nem casem chce vic jezdit, tenhle paskvil za chvilu preroste.

                                                imho spravne zminujes cilovou skupinu – seniory bez nejakych cyklistickych ambici. ;-)

                                                0 0
                                  • scalar  

                                    Tohle ale není trekingové kolo, je to 26" horské kolo s nosičem. Malý průměr kol je ale jenou z cest, jeden z možných kompromisů.

                                    0 0
                                    • Pimpilim  

                                      Že prej je – dle dealera. Tak nevím.

                                      0 0
                                      • Dave-geo  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                        0 0
                            • Kouba_2005  

                              To se dá ale v pohodě dohnat sklonem a délkou představce popř. řídítky, ne? V celoodpružených 29" MTB rámech bude jistě větší výběr, než shánět něco, co u nás moc k sehnání asi není.

                              0 0
                              • Pimpilim  

                                Já samozřejmě neznám všechny důvody, proč se jeden typ rámu staví tak a druhý onak, nemusí jít jen o předklon, ale třeba různé přenosové síly při záběru po silnici vs. skákání po kořenech, dokážu si představit, že trekingový rám bude při silničním využívání mít např. delší životnost. Pokud tedy nemusím jít do kompromisu a můžu mít celoodpružený trekingový rám, proč kupovat horáka…

                                Jinak mých 120 kg je důvod, proč si mimo jiné kolo chci pořídit, nepočítám, že tuto váhu budu mít navždy :-)

                                0 0
                    • maajkee  

                      jo jo, tohle vypadá použitelně

                      0 0
                    • maajkee  

                      Pozor, aby bylo jasno, tohle je jasně trekové kolo, nikoliv mtb.

                      0 0
                      • Pimpilim  

                        Jo, mně se jinak líbí, ale potřeboval bych všechny parametry, toto podle mě nemá kotoučovou hydraulickou zadní brzdu, nebo se pletu ?

                        0 0
                        • Dave-geo  

                          Ad tvoje stokrát opakované „kotoučová hydraulická zadní brzda“ – evidentně za tím je zas nějaký článek, nebo chytrý text výrobce.. ALE:

                          Nikdy nebude hydraulická kotoučová jen zadní brzda, vždy budou hydraulické/mecha­nické kotoučové, V-brake nebo bubnové… ale v 99% případů OBĚ STEJNÉ!

                          • a když už – nevím jestli děláš ve zdravotnictví i do fyziky, alepřední brzda je ta důležitejší :)
                          0 0
                        • kubad  

                          nepletes ma to predni a zadni hydralickou rafkovou brzdu, pro tu naloz co to kolo bude vozit a pro zpusob vyuzivani je to lepsi volba,

                          0 0
                          • Vilém  

                            Jeste jsi zapomnel, ze rafkove hydrauliky maji soudruzi v nemecku opravdu v oblibe, to by moh byt pro nej padny argument.

                            Jinak k tomu, ze vzadu musi byt hydraulicky kotouc a vpredu je mu to asi jedno, to se clovek muze jen smat. Asi mu zamlada rikali, at na tu predni nesaha, jinak preleti pres riditka.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                • Pimpilim  

                  Ahoj,

                  vypadá to, že něco takového, dík za tip.

                  Nerozumím, proč by to měla být sračka – dle uvedeného článku „Je to zřejmě následek vyšší ceny a možná i omylu prodejců, kteří posuzují účelnost odpružení podle účelu odpružení u horských kol. Odpružení má u crossových a trekingových kol za úkol především zvýšit cyklistův komfort. Na rozdíl od horských kol určených pro sportovní účely zde není prioritou dokonalé udržení styku kola s terénem ani možnost provádění skoků či téměř akrobatických kousků.“

                  Tedy zadní odpružení zde nemá stejný význam jako u horských kol, ale u mě vzhledem k vystřelené ploténce a problémům se zády toto bude dvojnásobný komfort i na našich hrbolatých silnicích 3. třídy, naopak vyšší cena do 50.000 Kč mi tolik nevadí.

                  Věřím, že před lety jsme jako sračku viděli přední odpruženou vidlici, prohánějíce se na našich favoritech.

                  0 0
                  • pepek  

                    Podobné „odpružení“ najdeš na „Tesco kolech“ za 3000,– Ale tvoje zdroje jsou samozřejmě zcela objektivní, nenech se tady zviklat.

                    0 0
                    • Pimpilim  

                      Prosím který konkrétní model u nás, klidně za 3000 v Tescu, má celoodpružený trekingový/crossový rám ? Prosím o odkaz.

                      0 0
                      • pepek  

                        přečti si to ještě jednou

                        0 0
                        • Pimpilim  

                          Ani napodruhé žádný odkaz nevidím.

                          Chci jen mít odpružený komfort i vzadu (kvůli ploténce), přitom nebýt předkloněný jako na horáku v terénu. Pokud se takové trekingové celoodpružené rámy dle Tebe dělají i v Tescu, pak k tomu ještě prosím lepší kvalitu provedení do až 50.000 Kč. Stále nerozumím, v čem je problém, některé z požadavků jsou snad v rozporu ?

                          0 0
                          • pepek  

                            Psal jsem, že to sračkový péro se dává na kola z Tesca. Takže to asi nebude to pravé na Tvůj kosmický trekking za 50000,–

                            O tom, že by tam měli celé odpružené trekkingy nepíšu nic.

                            To, že Tesco, potažmo Tvoje „seriózní“ články píšou o odpružení, neznamená, že to odpružení bude (pozitivně)fun­govat.

                            0 0
                            • Pimpilim  

                              Předpokládám, že pozitivně funguje, když se na Západě celoodpružené trekingy pozitivně dělají.

                              Pokud v Tescu celoodpružené trekingy nedělají, nechápu, proč ho zmiňuješ. Nepotřebuji kolo za 50.000, potřebuji kolo, které má to, co chci, až do 50.000. Pokud totéž a kvalitní bude mít za 10.000, nemám s tím jediný problém. Ale asi oba víme, že nebude, proto uvádět horní hranici podle mě smysl má.

                              0 0
                              • hony007  

                                Pepek psal o systému odpružení, který je stejný jak u tesco kol.

                                Představa o megaživotnosti kola/komponentů je zcestná.

                                0 0
                              • umpalumpa  

                                Mi stačilo si přečíst příspěvek o odpružení jednou a je mi to hned jasné. Píše že tlumič, který je na tebou vybraném kole je stejně mizerný jako na kole z Tesca. Nebude pružit, pohodlí neočekávej…

                                0 0
                                • Pimpilim  

                                  Dobře, ale pochop, že co vám, kteří v tom žijete denně, připadá intuitivní, pro mě není. Já z fotky prostě nepoznám, jestli odpružení na kole za desítky tisíc je nebo není šunt podobný odpružení z levných Tesco kol. Můžou být použité jiné materiály, nevím.

                                  Co mi ale vadí, je, že neustále pouze kritizujete něco, co se vám předloží. Můj dotaz zněl, jaké kolo byste teda navrhli – pokud si myslíte, že toto odpružení nebude kvalitní, čekal bych objasnění proč plus odkaz na dva tři jiné celoodpružené trekingové rámy, které podle vás budou mít odpružení kvalitní. Je v tom problém ?

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Základní problém je ten, že odpružení rámu je celkem věda. Udělat rám, který utlumí nerovnosti a při tom se nebude houpat při šlapání, chce vývoj a testování. A další problém je, jak na takový rám přidělat nosič na 20kg nákladu. Víceméně, jak jsem napsal níž, pojmy „nosič“ a „full“ se v podstatě vylučují. Ne nadarmo se expediční kola staví buď jako HT (odpružený předek) a nebo jako celopevná.

                                    Pokud bys ustoupil od požadavku nosiče, tak bych šel do 29er čtyřčepu (druh odpružení „eliminující“ houpání), jako třeba Cube AMS 29er , u kterého bych vyměnil pláště za trekkingové. Pokud chceš mermomocí nosič a brašny, tak bych pořídil HT s koly na 2,25" jezdivých pláštích, které při vhodném tlaku zajistí odpružení. Další odpružení pak udělá karbonová sedlovka popř. titanové ližiny sedla.

                                    Ale jak to tak pozoruju, tak si nakonec stejně koupíš ten „úžasný“ německý 18 kilový trekingový šrot a asi budeš i spokojený.

                                    0 0
                                    • maajkee  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                                    • Dave-geo  

                                      +2! (ještě kdyby Tě chtěl poslouchat :D)

                                      Apropoo – v RB by mu klidně sedící (nebo i stojící :)) geometrii svařili… ale IQ a nosič bude taky na houby, nemám pravdu?

                                      0 0
                                    • Nodar  

                                      +1*

                                      přesně vystižené to nejdůležitější a také to vysvětluje proč tolik reakcí a žádné konkrétní kolo. Osobně bych řešil i další věci (hmotnost, boční tuhost kola …), ale to výše je základ.

                                      0 0
                                      • Pimpilim  

                                        Aha, já měl zato, že tolik reakcí je tu proto, že se u nás nedá sehnat trekingový celoodpružený rám, zatímco v zahraničí je jich dost. Spousta příspěvků je tu potom drbání si českého ega, jak všechno, co my nemáme, je šrot.

                                        Nemyslím si, že Češi jsou nějaká světová cyklistická elita, aby měla právo kritizovat, jak stavějí kola jiní. Pokud mi někdo věcně vysvětlí, proč to je šrot, v pořádku, ale Vaše otírání se o Německo a Západ je vyloženě trapné.

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          Tak si sakra pročti pár vláken o odpružení (a že jich tu je dost) – přesněji o vlastnostech jednotlivých systémů (jednočep, čtyřčep, virtual atd.). Zaměř se taky na vlastnosti tlumičů, foukání, pojmy jako „propedal“, „odpružená hmotnost“… a všem se tu toho napsaly mraky.

                                          0 0
                                        • jIrI___  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                          0 0
                                        • Vilém  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                          0 0
                                        • Nodar  

                                          no ono to není ani tak o tom jestli jich je venku hodně a doma málo, ale že nikdo neví o DOBRÉM full trekovém kole. Němci umí slušné kola, ale zároven jsou země s velkou kupní sílou, takže když 0,000001% Němců bude chtít kolo s ledničkou, tak ho vyrobí (a prodají). A napíšou do časáku, že u nich je to teď trend.

                                          Aby to mělo smysl potřebuješ kolo do 14kg, se zadním tlumičem který nemá pružinu ale fouká se vzduchem, na silnici jde zamknout, po záběru do pedálů se nerozhoupe, naopak na lesní cestě citlivě pochytá 3 cm nerovnosti, ložiska vydrží tu váhu, kolo se nezačne kroutit do boků když se v prudkém kopci postavíš do pedálů a zabereš … a to se pořád bavíme jen o zadku a bez navěšené bagáže.

                                          0 0
                                          • oddie  

                                            No a aby to slušně tlumilo ty nerovnosti, je blbost tam mít úzké pláště, když širší toho samy utlumí podstatně víc, no a jsme u 29"… Že on by to byl nakonec ten důvod, proč se nedělají full trekkingy? :D Trvat na celoodpruženém kole, aby to dobře tlumilo a dát na něj úzké gumy, aby to tlumilo hůř mi přijde docela kontraproduktivní.

                                            0 0
                                            • Nodar  

                                              no já jeden čas jezdil na fullu s užšími 1,9" plášti a žádného zásadního nekomfortu jsem si nevšiml (po odfoukání tlumiče). Akorát to kolo podklouzávalo do stran v těžším terénu, ale na asfaltě zase bylo rychlejší. Něco za něco.

                                              0 0
                                              • oddie  

                                                Užšími 1,9" :D trekkingy maj o dost užší než 1,9…

                                                0 0
                                              • Pimpilim  

                                                No ale to je přesně ten důvod, proč chci pláště užší, trekingové – aby byl nižší odpor na silnici.

                                                Přece na stejném plášti by mělo být tlumení se zadním tlumičem lepší než bez něj, ne ?

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  Nemáš tlumič, jen péro. Už si to konečně uvědom.

                                                  0 0
                                                  • JSt  

                                                    nejaky olejovy srac tam je, dle popisu.

                                                    0 0
                                    • Pimpilim  

                                      U mě má prioritu nosič, maximálně bych ustoupil v jeho nosnosti do 15 kg.

                                      Pokud je pravda, že se vylučuje s celoodpružením, bude odpružení raději jen vpředu.

                                      Jinak k tvým výlevům ohledně „německého sřotu“ se nehodlám vyjadřovat, komplexy méněcennosti si řeš jinde.

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Jinak k tvým výlevům ohledně „německého sřotu“ se nehodlám vyjadřovat, komplexy méněcennosti si řeš jinde. – Jak souvisí můj názor na „německý šrot“ s méněcenností?

                                        0 0
                                    • Roman11  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                                  • umpalumpa  

                                    Samozřejmě že kritizujeme kolo které jsi nám předložil. Je to předražený krám který podle mého skromného názoru nefunguje…

                                    0 0
                                    • Pimpilim  

                                      To kolo jste tu vy prosím předložili mně, ne já vám.

                                      A jak píšu, pokud si myslíš, že nefunguje, prosím uvést proč (teprv z těchto posledních komentářů to začínám chápat) a uvést, jaké jsou možné fungující alternativy a s jakými výhodami a nevýhodami – čili něco, u čeho se už můžu rozhodovat.

                                      Jinak je to jen tlachání.

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Pokud upřednostňuješ nosiče, životnost a pohodlí, tak bych to viděl následovně:

                                        Rám OnOne Inbread 29er + vidlice Suntour Epicon Tuning-Test + carbonová sedlovka + kvalitní pohodlné sedlo (třeba Specialized Henge) + kola SRAM X9 (přední 15mm osa) + neztenčené špice + ráfky ZTR Flow 29er + bezdušové obutí Schwalbe FuriousFred 2.0 a osazení aby se vešlo do ceny.

                                        Geometrie OnOne ale bude asi moc dlouhá, takže nechat svařit rám na míru. Naposled jsem byl u Bareše v Brandýse a zrovna tam měl čerstvě vyrobený 26" expediční rámový set s pevnou. 29er by určitě zvládl taky – ve vlastní geometrii, s navářkama atd…

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                      • JSt  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                        0 0
                • Dave-geo  

                  Ale všimni si, kolik je tam čepů!

                  Ach to důmyslné odpružení nákladu! Konečně něco na transport vajec!

                  0 0
                  • Pimpilim  

                    A představ si, že údajně ten nosič unese 25 kg.

                    0 0
                    • alinceb  

                      :D Já padnu… kvůli 25 kg na nosiči si koupíš nefunkční těžkej krám. Tak si ho kup a ne nic se tu radši neptej…;)

                      0 0
                    • Vilém  

                      A jak se srovnas s tim, ze to neni treking, ma to maly kola. Kdy budes k tomu skvelemu tlumici, co tam maji, shanet pruziny na svoji vahu? To budes menit pruziny podle toho, zda pojedes s nakladem, nebo bez?

                      0 0
                      • alinceb  

                        To mu asi nevysvětlíš…podle mě to ani nechce pochopit…

                        0 0
                        • Martin  

                          přiznám se, že ať tohle téma čtu jak ho čtu, pořád nechápu volbu treking s 26" koly…

                          0 0
                          • alinceb  

                            To je další věc…:D

                            0 0
                            • Martin  

                              pořád vycházím z předpokladu, že základním znakem treku je větší kolo… s 26" je to jenom zkriplený bajk :)

                              0 0
                              • Carloss  

                                a bajk v 28" ráfky je co?:D

                                0 0
                                • alinceb  

                                  29er ;)

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    a 29 co? nebrat :)

                                    připomínka zaznamenána. prostě mi jen nejde do hlavy, že tazatel chce krosa a přitom tu padla kola s malými ráfky.

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                      • JSt  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
                      • scalar  

                        kola malý, ale zase ta zadní stavba: Chainstay length [mm] 458 …to je hodně trekingová záležitost

                        0 0
                        • alinceb  

                          Aha, takže to má nevýhody obou druhů kol – malý kola a přitom rozvor/točivost jako náklaďák…:D

                          0 0
              • vinca  

                Jestli bereš ten článek za nějakej seriózní zdroj informací , tak to toho buď o cyklistice opravdu moc nevíš, nebo si z nás prostě děláš srandu.

                0 0
                • Pimpilim  

                  Ahoj,

                  beru, je s ním nějaký problém ? Přečetl jsem zatím víc článků, ale žádný s tímto nebyl v rozporu.

                  V čem je prosím ten článek, potažmo Západ, kde se údajně taková kola dělají běžně, neseriózní ?

                  0 0
                  • Dave-geo  

                    Jojo, tam na Západě, tam dělaj prej kola!(Řikala paní v krámě a psali to v novinách…)

                    Ty americký, ty jsou nejlepší…

                    0 0
                    • Pimpilim  

                      Aha, pro tyhle komplexy méněcennosti u mě bohužel pochopení nenajdeš.

                      Já chci pouze trekingový celoodpružený rám, a protože u nás se prostě neprodává, koukám se logicky tam, kde se už prodává.

                      Postav firmu na kola ty, začni je vyrábět, buď kvalitní a budu tvým prvním zákazníkem, ale pokud jen plácáš z kanape po fórech, tak tvůj názor opravdu neberu.

                      0 0
                      • Dave-geo  

                        Určitě bych svou (imaginární) vlastní firmu nevedl do sraček vývojem odpružených treků v době 29er kol :)

                        Zkus http://www.rb-bike.cz/ . Svaří Ti 29" MTB rám přesně podle Tvých ctěných rozměrů a na posed jaký chceš…

                        Nevím, kdy jsi teda naposledy jel na kole, ale dneska pokud zainvestuješ do pořádné vidlice a správně nafoukáš pláště, dostatečný komfort nabízí i pevné kolo (Několikanásobně větší komfort, než DEMENTNÍ odpružený trek z odkazu. Tak už si to nech vysvětlit…)

                        0 0
                • Bořík1  

                  ten článek je z roku 2004..

                  0 0
        • elefant  

          Kvôli príslušenstvu by mala byť zadná stavba pevná. Pohodlie môže zariadiť napríklad táto odpružená sedlovka s týmto pohodlným veľkým sedlo

          Ale ajtak si myslím, že Pimpilim na B-F nedostane prijateľnú odpoveď. S touto otázkou by som sa obrátil na nejaké holandské alebo nemecké fóra. Tam sú takéto bicykle pomerne bežné, do našich zemepisných šírok to príde až o mnoho rokov… :)

          0 0
          • elefant  

            …a k sedlovke ešte dokúpiť tvrdšiu pružinu do 120kg za 9,90 eur.

            0 0
          • jIrI___  

            Sedla tohodle typu jsou většinou pohodlná prvních 10 km…

            0 0
            • elefant  

              Nesúhlasím. Toto sedlo je odpružené vinutými pružinami. Tvoj príspevok by sedel na tzv. gélové sedlo, ale to v odkaze nie je.

              0 0
            • scalar  

              Mám za sebou 300km jednorázové jízdy, ale na úplně jiném typu sedla, na tomhle sedle si vůbec nedokážu představit, jak je možné šlapat.

              0 0
            • JSt  

              sak ale na to je to sedlo urceny. na sontani po dedine pro lidi, kteri na kole moc nejezdi a „normalnim“ sedle by zbytecne trpeli.

              0 0
          • Pimpilim  

            Ahoj,

            k sedlovce viz prosím moje odpověď nahoře v 21.10.2012 22:41:30.

            Ano, psali to i jinde, že taková kola jsou spíš v zahraničí. Škoda, právě to byl jeden podstatný důvod mého dotazu, jestli přecejen nevíte o něčem takovém u nás.

            0 0
    • scota  

      http://www.rb-bike.cz/…/crr-29-team#…

      Odpruženou sedlovku jsem měl na starém crossu Rockmachine a nic moc nebyla, ale dohodni se Petrem Hejníkem třeba ti něco nabídne. Navářky na nosiče také nejsou problém. Jo a RB s nanoraptory jede jako silnička ;-)

      0 0
      • Nodar  

        když vezmu v úvahu, že:

        • výběr odpružených trekových kol je mizerně malý a mé zkušenostis mými MTB fully mně ukazují, že není odpružení jako odpružení, takžepravděpo­dobnost že vybraný odpružený trek bude pohodlný a přitom rychlý,lehký a pevný … = kvalitní, je podle mne malá. Navíc všechny ty čepynebudou (i s ohledem na požadovanou nosnost vč. zavazadel) určitě zárukou„kola na celý život“, spíše kola na pár sezón. Ale ok, třeba sepletu, chce to vidět konkrétní bajky.
        • takže za mne bych šel také spíše cestou kvalitního lehkého MTBhardtailu osazeného 29" úzkými lehkými plášti s nízkým vzorkem,lehkými koly a nějakou kvalitní odpruženou sedlovkou (určitěs paralelogramem, něco jako Cane Creek Thudbuster LT která má skoro 8 cmzdvih). Rám vydrží (= kolo na celý život) a když vezmu v úvahu, kolikstojí každoroční servisy tlumičů a po čase repase čepů apod, takodrpuženou sedlovku bych rovnou měnil za nový kus. No a rám tedy nějakýkratší pro požadovaný vzpřímenější posez.

        Ale jak chtěl tazatel, je to jen názor, ať si to přebere jak chce :-)

        0 0
    • saintjv  

      Nedalo mi to musel jsem …:)par postrehu.

      1.Tohle forum je plne lidi co maj neco najeto a na kole skoro bydlej. Coz znamena, ze vetsina lidi co ti je schopna odpovedet, ma opravdu dost zkusenosti a celkem bych i na jejich nazory dal, pokud jsi sedel na kole naposledy pred 20 lety…

      2.To, ze neco prodavaj v nemecku, nebo teda jak ty rikas „na zapade“ , jeste neznamena, ze to je spravna cesta. Celkem by me zajimala prodejnost takoveho kola?:)))

      3.Trekingove kolo

      Tohle je velka specialita a v dobe dnesnich MTB se da rici, ze tahle vetev zadny velky rozvoj nezaznamenava. Duvod je prosty, s prichodem 29 kol nema toto opodstatneni, protoze 29 ti dokaze nabidnout vse co trekove kolo a plus neco navic. Je to jen o uprave komponentu(velikost ramu, tvar sedla,predstavec atd.) tak, aby to vyhovovalo pro potreby tela dane osoby.

      Co ti chteli lide zda naznacit, je to, ze dat za trekove kolo 50k je proste vyhazovani penez do kose. Neexistuje takove trekove kolo, protoze tvoje naroky jsou natolik individualni, ze bezny vyrobce je proste z nejakeho ohledu nebude nikdy schopen splnit.

      Rada je jednoducha. Zajdi si k nejakemu prodejci svetovych znacek, ktery ma cele portfolio(Ne velkosporty jako treba Intersport).

      Zkus neco jako Trek, Author,Merida, Specialized atd. Jdi k autorizovanemu prodejci a tam si na par kol sedni. Zkus si tam trekove kolo a 29tku. Nech si prodejcem k tem kolum neco rict a pak pokud te rovnou nevyhodi(vzhledem k tvym reakcim zde k diskutujicim:)) si udelej sumar a pak se tady lidi ptej na rady a nazory.

      Ve finale dopadnes tak, ze si vyberes ram a vsechny doplnky si vyberes tak aby ti vyhovoval smer posedu i vysku:) A pak teprve mozna budes spokojeny… Takze zajdi k prodejci posad se na neco a pak diskutuj…

      0 0
      • Pimpilim  

        Ahoj,

        odpovím v bodech:

        ad 1) To nikdo nepopírá, proto jsem také tento dotaz zakládal a příspěvků si vážím. Pouze pokud 20 lidí vytvoří 2 3 vzájemně rozporující se názory, musím si vybrat.

        ad 2, 3) To samozřejmě také netvrdím. Slovo Západ bylo zmiňované v tom jednom článku, nevím, kde všude ještě se takové rámy prodávají, ale u nás jsem ho prostě nikde nenašel. Já vycházím z toho, že bych chtěl kolo převážně na silnice a s nosičem (tudíž trekingové až krosové), ale pohodlné a nedevastující mou ploténku (tudíž celoodpružené). Pokud si myslíš, že je to nesprávný pohled, uveď mi prosím důvody, u tebou doporučovaného MTB se obávám, že bude mít na silnici zbytečný odpor a bude předkloněné dopředu víc, než by byla trekingová geometrie – není to tak ?

        ad cena – já přece nikde nepsal, že 50 tisíc do toho musím dát, to je horní hranice. Pokud mi doporučíš kvalitní kolo se všemi mými parametry, nemám žádný problém zaplatit 10 tisíc.

        ad rada – znáš nějakého našeho prodejce světových značek, který by nabízel celoodpružená trekingová/krosová kola ?

        Jinak obecné prodejce si samozřejmě oběhnu také, ale chtěl jsem se paralelně zeptat i lidí na fóru.

        0 0
        • saintjv  

          Ad 2,3

          Ne neni tomu tak. Jasne neco je dane geomtrii ramu. Ale vysledek tvori az celek, ktery lze velmi vyraznym faktorem ovlivnit vyberem spravnych komponentu. Uvedu priklad:

          Vezmes hlinikový rám vetsi velikosti tak 21 a vice palcu. Das si kratsi predstavec s nejakymi podlozkami. A razem rozhodne nebudes v uplnem predklonu. Na kole nelze uplne sedet vzprimene.

          Na hlinikovy 29 ram pak naisntalujes co budes chtit.

          Pokud jsi z Prahy skoc se podivat do Kola-visek.cz.

          Tam se mi velmi hezky venovali a vse vysvetlili.

          Jinak verim, ze i v Authoru u jakehokoliv prodejce ti taky vyjdou vstric.

          Prvotne proste nejdriv skoc do toho kramu a prober to s nimi. Oni by ti meli dat ty prvotni argumenty.

          0 0
      • winter78  

        Ja by som rád reagoval na bod 1.

        Áno, máš pravdu, problém by som videl „len“ v tom že každý jazdíme iný štýl, každý sedláme iný bike, každý jazdíme to svoje. Zbytočne mi bude radiť ohľadom cestnej cyklistiky biker ktorý má síce do roka najazdených 22 000km, ale len na MTB. A rovnako tak zbytočne mi bude radiť „cestár“ ohľadom crossových bikov, keď cestár do roka najazdí 30 000km, na ceste aj spáva, ale ku crossovým bikom má odpor kôli tomu že to nie je ani ryba ani rak .

        Poznám bikera ktorý prejde 10km rozbitú lesnú cestu štýlom „kamikadze“, vidla nestíha, rám sa ohýba ako sa len dá, radenie chrastí ostošesť…komponenty mení často. A zasa naopak poznám bikera (napr. aj JA) ktorý ten úsek prejde pomalšie, sleduje viac terén, nejde nadoraz, užíva si to „inak“ a baví ho to…šetrím seba a ak sa dá tak aj bike…a komponenty som už nemenil niekoľko rokov.

        0 0
    • oddie  

      To zadání je v řadě věcí protichůdné – hlavně celoodpružené vs. nosič na těžší bagáž.

      Nicméně:

      pokud bych se měl vejít do těchto požadavků s váhou zadavatele 120kg, vychází mi zcela jednoznačně celoodpružená 29 zřejmě s rámem vyrobeným na míru kvůli požadavku, aby byl kratší. Co do užších plášťů – pokud to má být celoodpružené kvůli pohodlí a ploténce, je blbost to zabít úzkými plášti, širší přispívají ke zvýšení pohodlí celkem významně.

      K čemu jsem skeptický:

      1. cena – custom full 29, solidní vidlice a tlumič a odolný zbytek se

      podle mě do 40 nevejde

      1. nosič – na fullu si 15kg bagáž nějak neumím představit.
      0 0
      • Vilém  

        Osobne bych to resil taky FS 29kou, klidne s uzsima plastema a bagaz bych resil vozikem.

        Ale je mi jasny, ze toto zakladatele nezajima, protoze v nemecku se to takto nevozi.

        0 0
        • alinceb  

          Já bych naopak vzal pevnou 29er s 2.25 balónama a pružení nechal na pláštích a karbonové sedlovce + třeba sedle s Ti ližinama. Full je v tomhle případě nesmysl. Navíc třeba u RB by se nechala upravit kratší geometrie (i když je to imho na plotýnku blbost, protože čím vzpřímenější posed, tím větší rázy do páteře).

          0 0
          • Vilém  

            Taky moznost. Proste klasicky kross, at uz HT nebo FS, pri jeho pozadavcich, bych nevolil.

            0 0
            • alinceb  

              Ono vůbec full+nosič moc nejde do kupy. Když bude nosič na kyvce, tak se zvýší odpružená hmotnost a pružení bude „těžkopádné“ a když ho dá na rám, tak při 20kg bagáže rám nejspíš za chvíli povolí ve sváru a nebo i kdyby ne, tak bude pořád laborovat s nastavením tlumiče podle toho, jestli na nosiči něco poveze a nebo ne… je to prostě kktina…

              0 0
          • JSt  

            tak. hlavne na fullu pujdou hned do pice cepy pod takovym cvekem a jeste nakladem. ;-)

            0 0
            • pepek  

              Jak rychle? Myslíš třeba už za rok? (=50000 km)

              Mělo by to být na doživotí. (což u toho černýho kola může nastat celkem rychle.)

              0 0
          • Pimpilim  

            To máš pravdu, že rázy do páteře budou u vzpřímenějšího posedu větší, proto řeším hodně to zadní odpružení.

            Pro zdravého člověka by bylo lepší být předkloněný, ale pokud máš ploténku vyhřezlou nějakým směrem, tak ráz na předkloněného člověka ti ji může tlačit směrem k dalšímu vyhřezávání do páteřního kanálu, zatímco pokud jsi relativně narovnanější, víc to tu ploténku drží mezi obratly, jestli mi rozumíš.

            0 0
        • Pimpilim  

          No mě nezajímá konkrétně Německo, mě zajímá trekingový celoodpružený rám, pokud víš, kde takové kolo nabízejí u nás, prosím o odkaz.

          0 0
      • Pimpilim  

        Ahoj,

        díky za výstižnou reakci s upřesněním, co je v rozporu a proč.

        U toho odpružení jsem myslel, že při najetí na hranu (nějakého výmolu) mi na páteř nepřejde takový ráz, u užších plášťů je to utlumení rázu opravdu menší než u širších ?

        Užší pláště jsem myslel proto, že se budu pohybovat spíš po silnicích než v terénu.

        Nemáš prosím nějaký kontakt na firmu, která by rám na míru uměla vyrobit ?

        S cenou bych mohl jít až na 50 tisíc.

        0 0
        • Vilém  

          Uz ti tu nekdo psal jako variantu treba to RB 29er. Geo si muzes nechat upravit. Staci jen nasadit uzsi plaste, prumer kol je stejny jako na crossu. Navic to bude cele bytelnejsi, nez nejaky nemecky odpruzeny srot cross.

          Ale to je opravdu skoda ti cokoli psat, protoze to nectes a pokud ctes, tak stejne nechapes.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • oddie  

          Ano, rozdíl v tom, co utlumí samy pláště, je hodně znatelný. Sám střídám na 29 pláště se šířkou 1,85 a 2,1, pokud je čas a nálada přehazovat je kvůli jednotlivé akci, a ten rozdíl v tom, co utlumí, je značný. Kolega posledně přijel s nějakým 2,3 nebo dokonce 2,4 balóny, které i pořád docela slušně jely po hladkém povrchu, takže bych spíš šel tímto směrem.

          Co do rámu moc neporadím, je tu výrobce RB – http://www.rb-bike.cz/ , já s ním ale žádnou zkušenost nemám. Výhodou je ale možnost si půjčit testovací kolo a vyzkoušet, jestli bude ten odpružený rám vůbec třeba, a pak se případně rozhodovat konkrétně, co oproti testovacímu kolu případně změnit. Rozhodně bych si nejdřív zkusil půjčit testovací HT i FS a porovnal.

          0 0
    • Ricci  

      Na cely zivot dnes uz neexistuje nic,treba sa s tym zmierit…

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak když koupí dostatečnou plečku a trošku se na tom při první jízdě rozjede, tak je velká šance, že to kolo bude na celý život…

        0 0
        • Ricci  

          sanca hraniciaca s istotou :-)

          0 0
    • stan99  

      Vzhledem k zadání tazatele(zdravotní problémy) bych asi volil:

      Celoodpruženou 29er s rámem na míru+vozík na náklad.

      http://www.rb-bike.cz/

      V podstatě se jedná o bytelný celoodpružený cross.Tak jak chtěl tazatel.

      Nebo lehokolo :)

      To se často řeší tady

      http://www.nakole.cz

      0 0
      • alinceb  

        Vážně bys mu na 80–90% silničního terénu poradil houpavý jednočep?

        0 0
        • Pedro RB  

          Možná je trochu houpavý, ale kvalitně zpracovaný, za rozumné peníze a s nadějí na delší provozování, což je tazatelova priorita. FSR na silnice taky nebude vhodné (Specialized, Canyopn), takže z principů pružení bude optimální nějaký slušný virtuál – tudíž z levnějších Giant 29, ale to bude s cenou na hraně (při solidním osazení)a Niner a spol. jsou úplně mimo..

          0 0
          • alinceb  

            Ono všeobecně pokud chceš kolo „na celý život“, tak full není ideální volba…

            0 0
            • Pedro RB  

              To je fakt, kor s přihlédnutím k váze jezdce a předpokládanému nákladu na nosiči, který bude na sedlovce. Možná když si vždycky na jaře koupí v Tescu stejné kolo, co se mu po minulé projížďce rozpadlo, tak bude mít 15 až 20 let iluzi stejného kola:-)

              Takhle protichůdné požadavky na jedno kolo jsem ještě neviděl..

              0 0
            • Pimpilim  

              No pokud by po pár letech šlo vyměnit jen tlumiče a pokud tlumiče budou vždy tou hodně opotřebovávanou částí, tak není takový problém je vyměnit. Zase ten můj požadavek na dlouhou životnost neber tak, že každá součástka musí vydržet 50 let, pokud se něco hodně opotřebovává, je jasné, že se bude vyměňovat. Jde mi o to, že to kolo jako celek bych chtěl mít hodně dlouhodobě a ne za 15 let kupovat celé nové kolo.

              0 0
              • alinceb  

                Tlumič se musí cca. každou sezónu servisovat (výměna oleje popř. pouzder), ale tím to nekončí. Zadní stavba je osazená v ložiscích, která se opotřebovávají a je třeba je taky kontrolovat a měnit. Pokud to nebudeš dělat, tak se rozluč s dobrou funkcí. HT má oproti fullu výhodu, že servisuješ jen pohon a vidlici…

                0 0
                • Pimpilim  

                  No dobře, tak to budu dělat, to snad není problém.

                  Jasně, pokud si koupím starého favorita, nemusím servisovat ani přední tlumič, já ale nikdy neměl požadavek mít co nejméně nákladnou údržbu. Za to celoodpružení mi to stojí, pokud je to možné.

                  Tou dlouhou životností myslím to, aby se základní díly a celé kolo nemuselo po 15 letech vyměnit, pokud je potřeba kontrolovat, případně vyměňovat tlumiče, nemám s tím nejmenší problém.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • stan99  

          Co se houpe to nedrncá a ploténky to ocení:)

          Píše že s 120kg váhy a se zády v háji moc divočit nebude.

          0 0
          • honhav  

            Me se to reseni libi asi nejvic – jakykoliv ram bude mit co delat se 130 kg… mtb komponenty se daji sestavit na velkou zatez, takze by kolo mohlo neco vydrzet, castejsi udrzba je nutna pri tomto namahani u cehokoliv… Full doda komfort, vozik moznost velkeho nakladu, sedlova brasna na male vylety staci…

            0 0
      • Pimpilim  

        Ahoj,

        dík za názor, je to vlastně jedna z dalších alternativ, pokud se nepodaří najít vyloženě trekingový celoodpružený rám. Často tuto variantu zmiňujete, i se scalarem jsme k ní jinak došli.

        Na druhou stranu pořád bych se ještě nechtěl vzdát i nosiče (kdyby se dal např. ukotvit pevně ke středu zadního kola tak, aby pružila hlavně ta část, kde sedím, a ne nosič), takže ještě uvidíme, spíš bych kvůli nosiči, pokud by se nepodařil vyřešit, dal přednost jen přednímu odpružení.

        0 0
    • hannawald  

      Zdravim,

      konkretni model neporadim, na to jsou tu vetsi odbornici, ale par tipu:

      1. veril bych lidem tady, kteri na kole najeli desitky tisic km, kola stavi,

      ucastni se Interbiku a dalsich vystav, kde je k videni to nejnovejsi, co se ve svete dela. Uz proto, ze tady nikdo na rozdil od dealera na Tobe nevydela ani korunu a nemusi Ti tak tvrdit blbosti.

      1. celoodpruzeny kros je naprosto minoritni zalezitost, to neni o CR, proste

      velke znacky nic takoveho nedelaji..podivej se na vyrobce, kteri ve svete kol maji jmeno, tyhle kola nikdo jako seriove nestavi. Tech par nemeckych vyrobcu – to neni nikdo, kdo by v cyklistice udaval trend. Kdyz to vidim na obrazku, bude to lina mrcha, neco jako city bike, na tom chces pravidelne jezdit? Nebude Te to bavit, proste to nepojede..

      Tohle vsechno si muzes overit, projdes web a podivej se na cyklo kolekce..neni to o tom, ze trh v CR je nejak pozadu..

      1. 29 horsky kolo muzes volbou vhodnych komponentu postavit tak, aby melo

      vzprimeny posed a vlastnostma se blizilo trekovemu kolu (tzn. vhodne na prevazne silnicni pouziti a lehky teren) – to, jak to pojede po silnici ovlivni hodne plaste. Protoze jsou Tve pozadavky specificke, uvazuj o kole, ktere Ti tu nekdo posklada. Seriove takove asi nebude. Znamena to ale, ze si projdi forum, kdo tu sklada kola, mrkni, kdo treba bydli blizko Tebe a sejdi se s nim.. pak to chce smirit se s tim, ze ten clovek vi, co dela a ze tomu nebudes uplne rozumet, proste mu trochu verit..asi jak u doktora:)

      0 0
      • Pimpilim  

        Jojo už se domlouvám prakticky od začátku scalarem, přijde mi, že tomu dost rozumí a přitom si nehraje jen tu svou, jako většina tady.

        Buď se nějaký celoodpružený trekingově stavěný rám najde, nebo půjdu do nějakého kompromisu, asi teda spíš vzadu neodpružený a 29.

        Zatím chci věřit tomu, že to celoodpružení může být i pro můj případ kvalitní. Jestliže u MTB zadní odpružení zvládá vysoká přetížení při skákání po lese, tak snad by byť při vyšší zátěži mohlo u mě zvládnout menší hrboly po našich cestách.

        Nejde mi o to, aby vyloženě to odpružení bylo na celý život, jasněže budou součástky, které se opotřebovávají rychlej, jde mi o to, aby mi bylo na celý život kolo jako celek, abych si za 15 let nekupoval celé nové kolo.

        0 0
        • jIrI___  

          „…spíš vzadu neodpružený a 29.“

          Paráda, konečně jsi přijal nějaký rozumný nápad, u kterého ti odpadne spousta technických problémů.

          0 0
          • Pimpilim  

            To není pravda, nepřijal.

            Nehodlám definitivní názor na kompromisní řešení za 50.000 a na celý život přijímat ve dvou dnech podle jednoho zdroje.

            Zatím mám otevřený můj ideál, a jestli půjdu do kompromisu, tak si zvážím, jestli raději neodpružený s nosičem (a nějakou snahou pofiderního odpružení např. sedlovky) nebo celoodpružený (s nějakou snahou nosiče aspoň do nějaké nosnosti a narovnanějšího nehorského posedu). Teď například bych dal víc přednost druhému kompromisu, narozdíl od mého příspěvku, na který reaguješ.

            0 0
            • jIrI___  

              Kolo v dnešní době není na celý život, všechno dřív nebo později praskne. S tím se člověk musí chtě nechtě smířit.

              0 0
              • nox159  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
            • pepek  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • pepek  

              Tak zde máš zcela nekompromisní řešení všech známých a zejména těch ještě nepoznaných problémů. A je dokonce ze stejné stáje

              0 0
        • Dave-geo  

          Nepočítej s tím, že ty dva výše zmiňované trekingové celoodpružené nesmysly budou brát " menší hrboly po našich cestách". S tím, jak je to postavené a jaký je tam tlumič to určitě nebude žehlit menší nerovnosti…

          Ještě k tomu nákladu: Počítej s tím, že tlumič je potřeba nafoukat poměrně přesně na aktuální váhu, jinak to nefunguje. Takže při každém naložení nosiče budeš nastavovat odpružení… brr mně by to začlo štvát asi hodně brzo…

          0 0
    • enjoy  

      Tak vykecali se tady už všichni,tak já ti to řeknu za sebe a za čím si stojím..

      Nech si u RB(Race bike) udělat hardtail CRR (na full zapomeň)rám na míru(při tvých parametrech dost rozumný. a hlavně RB vydrží hodně zlý zacházení,osobně vyzkoušeno)s 29" koly,hoď na to úzký pláště a jezdi.

      Případně si od nich rovnou nech něco kolem těch 40 tisíc nakonfigurovat­.Ručím ti za spokojenost.

      0 0
      • jIrI___  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pimpilim  

        Díky za názor, zatím ještě přecejen dávám šanci celoodpružení, aktuálně scalar zkouší vymyslet celoodpružený trekingový rám naopak s 26" koly (není pro mě taková priorita mít větší kola).

        Mně by se to odpružení vzadu fakt hodilo (aspoň si myslím), ale pokud to nepůjde jinak, asi na full fakt zapomenu a uvidím dál – potom by asi byl výběr z rámů velký, aniž bych musel mít rám na míru. Zas to s mými parametry nepřehánějte, vážím 110 – 120 kg (jak kdy), do 130 pro jezdce jsem chtěl jen mít rezervu, a měřím 190 cm. Vysokých pořádnějších chlapů je myslím dost na to, aby pro ně nebyly rámy.

        Beru, že to odpružení vydrží s mými parametry pár let, pak se vymění, jde mi o to, abych neměnil celé kolo.

        0 0
        • oddie  

          Na 190 cm a tuhle váhu bych volil 29 určitě, zvlášť na popisované ježdění, a jestli full nebo ne už jsem psal, že je nejlepší si vyzkoušet půjčením obojího a porovnáním.

          0 0
        • Vilém  

          To jako ty 26" kola v crossovem ramu myslel vazne? O tom dost pochybuju.

          0 0
          • Pimpilim  

            No dopracovali jsme se zatim k tomuto:

            „Jiné řešení je trekingový rám osazený 26“ kola a vidlicí na horská 26" kola (např. ten Delite), to by vlastně nebyl problém, MTB vidlice na 26" kola má podobnou délku jako trekingová vidlice, ale vidím tu nevýhodu v měnších 26" kolech."

            Tak se ho prosím zeptej sám, možná jsem to úplně nepochopil, ale s tebou to kolo stejně stavět nebudu, tak ti to může být jedno :-)

            0 0
            • Vilém  

              Myslim, ze nam to osvetli, az se objevi.

              0 0
              • scalar  

                Ne, nic takového nevymýšlím, jenom jsem to jmenoval ve výčtu možných kostrukcí s odkazem na ten Delite, který se tu probírá, ten je postavený na tomto principu.

                Já jsem nabídnul klasické řešení – ocelový 29er rám (Sigular), slušná vzduchová vidlice (asi raději Recon), pořádná kola a pokud se ukáže její nutnost tak odpružená vzduchová sedlovka.

                0 0
                • Vilém  

                  Diky za osvetleni.

                  Tebou navrhovane reseni mi prijde jako nejschudnejsi.

                  0 0
                • alinceb  

                  Mám pár poznámek:

                  • Singular nemá přípravu na nosič
                  • kvůli pohodlí bych spíš preferoval upravený Epicon TT
                  • googlil sem vzduchovou sedlovku našel jsem jen 2: Origin 8 a WhiteBrothers AP-1 (poměrně nedostupná záležitost). Ty víš ještěo jiné?
                  0 0
                  • scalar  
                    • uchycení nosiče se dá řešit i jinak
                    • sedlovka Airwings Air 360 patent
                    • Epicon na 120 kg + zátěž určitě ne, raději Recon s ocelovým krkem avnitřníma nohama
                    0 0
                    • kubad  

                      epicon nemá s 120kg sebemenší problém

                      0 0
                      • scalar  

                        myslím, že Recon bude mít při této zátěži delší životnost

                        0 0
                        • kubad  

                          to nechci posuzovat, asi jo, ale osobně bych tan Epicona TT klidně dal

                          0 0
                • Pimpilim  

                  Tak teď nevím, jestli tu možnost jsi schopný dál rozvíjet, nebo jsi ji jmenoval jen pro doplnění.

                  Já se 29 rámu nebráním za předpokladu, že se nějak alespoň kompromisně vyřeší ten nosič (stejně jako ten Steppenwolf ho může mít připevněný ke středu zadního kola, takže by zadní tlumič (snad) příliš nezatěžoval a ten by sloužil především pro tlumení mě ve střední části kola – píšu to samozřejmě laicky, snad chápete, jak to myslím). A že se vyřeší nějaký napřímenější posed a užší trekingové pláště.

                  Stejnětak ale nemám výraznější problém mít 26" kola na trekingovém základu..

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • scalar  

                    To bylo jenom do výčtu možností, jaké jsou a z jakých můžeš vybírat.

                    Já osobně bych byl pro větší kola a tím pádem 29er základ.

                    0 0
            • kubad  

              uplné řešení je 29" nizkozdvihový full na hladších jezdivých pláštích

              0 0
              • alinceb  

                Cube AMS 100 + FF2.0 :) A teoreticky by na vyšší zadní stavbu Cube mohl jít nabastlit i ten nosič…

                EDIT: Cube mj. kvůli krátké Tef

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • oddie  

                  Ano, to Cube je dost krátké, už jsem na to taky koukal, sedělo by mi.

                  0 0
    • kubad  

      škoda te střibrne sedlovky, jinak by to šlo, cena nic moc teda

      0 0
    • Rubi  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Frostty  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • jarda850  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • nox159  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Plechovka  

      Výživné vlákno :-). Ale zkusím taky něco (doufejme konstruktivního) přihodit.

      Vybíral bych v kategorii horské kolo 29er, ať už celoodpružené, či jenom předek. Osadil bych ho užšími plášti s jemným/skoro žádným vzorkem. Budeš zřejmě hodně specifický člověk (v porovnání s běžným cyklistou), takže bych si nejdřív pár kol na delší čas (tj na víkend) půjčil a pořádně je projel. Kontaktoval bych již zmiňované RB, které to nabízí. Důležité je to spojení „pořádně je projel“ (tak 100km). Tím si ujasníš, jakou to kolo má mít geometrii (hlavně délku, jak vysoko potřebuješ řidítka atd.). Pokud se projedeš kolem prodejny, zjistíš jako „začátečník“ velký kulový. Přímo bych se s RB zkusil domluvit na testovacích kolech i na výměně plášťů za krosové, nebo bych to udělal sám. Pokud ti nevyhoví sériový rám, nechal bych si ho svařit na míru. Ale stejně počítej s tím, že pro sebe optimální posed se hledá klidně „několik kol“.

      Tvůj velký problém jsou podle mě přilíš velká očekávání, ať už ve vztahu ke kolu, nebo k sobě samému. Redukoval bych požadavky. Vypustil bych „celoodpružené kolo na celý život“ a 20kg neb kolik na nosiči. Spolu s tvojí váhou si to hodně protiřečí, resp. v kategorii do 50kkč je to podle mě nesplnitelné. Výše zmiňované „celoodpružené německé krosy“ bych rovnou zavrhnul. Takový typ kola prostě nepojede. Doufám, že si uvědomuješ, že pohánět to budeš muset ty vlastní silou a pokud to kolo nejede, pak je to pakárna. To se dá snést někde na cyklozezce kolem Rýna, ale pokud máš vyšší ambice, pocítíš to fest. Píšeš – „budu jezdit se stanem na vícedenní výlety“. Sniž to na „budu jezdit na vícedenní výlety, ale spát budu po penzionech“. Jsi doktor, tak si to snad můžeš dovolit :-). A podle všeho zdravý už taky nejsi, tak proč se trápit. Pak ti bude stačit nosič na sedlovku a hned se kolo vybírá lépe. A pokud nebudeš chtít kolo na celý život (proč taky – počítej s tím, že napoprvé se stejně netrefíš do svých požadavků), bude ti stačit duralový rám.

      0 0
      • weekend warrior  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Pimpilim  

        Jasně, začíná mi být zřejmé, že nějakým kompromisem budu muset jít, uvidím ještě, s čím se ozve Riese Muller. Uvidím, jestli půjdu cestou raději nosič nebo raději odpružení.

        Jinak zase ze mě nedělejte nějaké monstrum, tak specifický zase nejsem. 190 cm a 110 – 120 kg jsou docela časté míry pořádnějšího chlapa a vystřelených plotének je jen v mém okolí několik. Neříkej mi, že takoví chlapi nemají dobrá kola.

        Toho stanu se nechci vzdát. Doktor sice jsem, ale trampovní typ jsem byl vždycky stejně jako manželka, prostě stan a spacáky mají pro mě daleko větší kouzlo než penzion. To není o tom, zda si to můžu dovolit, raději si dovolím dobré kolo než penziony.

        Nechám si to projít hlavou, už se tu stejně točí dokola pořád to samé okolo 29er, a nějak se rozhodnu. Dík za názor.

        0 0
        • Frostty  

          190 cm a 110 – 120 kg

          Zcela nepochybně.

          0 0
        • Jetson  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • weekend warrior  

          doufam, zes sis vsimnul, ze to kolo(ackoli to tedy neni treking:) v zakladu stoji 67500,– a kdyz k tomu pripoctu funkcni tlumeni/pruzeni alespon na zadek, bez ktereho to fakt nema cenu(jak chces nastavovat tu zakladni pruzinu v rozpetí 25kil na nosici?, tu musis podle vahy celeho kola vymenit aby to vubec mohlo kloudne fungovat) to kolo stojí 89000 + dalsi penize za pripadne features?

          Ale ty me vubec bavis:

          • tvrdis, ze tady na foru jsou sami kokoti, kteri nevedi o cem mluvi a haniPR/odborne clanky v novinach. Neni tomu tak dlouho, co na idnesu byl rozhovors mechanikem naseho TOP zavodniho tymu, ktery tam mlel uplny a nesmyslny hovnao prevodech na kole, ktery mu kazdej clovek s byť jen bazalni znalostifyziky/mecha­niky vyvrati…tot k pravdivosti „odbornych“ clanku:))) o techod prodejcu, to snad nemusim nijak rozepisovat…
          • kolo na cely zivot: celoodruzene kolo, jeste se zatezi bagaze je fakt toprave, co vydrzi cely zivot:) proc myslis ze expedicni cyklisti jezdej na conejjednosussich strojich? duvodem je to, ze se tam nema co ******, proto tovydrzi i objeti zemekoule bez vetsich oprav… ale ty to zas na druhou stranu,těch 42000km dáš za necelej rok:) Pocitej, ze na to budes muset koupit zhruba30 retezu(15tis.) nejaky pneumatiky, parkrat vymenit loziska, rafky, pouzdrakyvky, repasovat vidli, neco asi zavarit…hadam dalsich tak min 20litru…
          • tvrdis, ze jsme tu neznalci, ze takova kola nezname, ale ukaz mi jednojedine kolo tohoto typu, ktere vyrabi firma v celosvetove top100:)
          0 0
          • Singlespeed  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • Maty.dp  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • weekend warrior  

      podle mě nic jako celodpružený treking/tour kolo neseženeš. Daj se sehnat odpružený city kola, ale ty maj pidi kola a na výlety je to k prdu…

      vše co v teto tebou chtene kategorii sezenes jsou vicemene experimenty a pokusy za zbytecne moc penez bez zaruky funkcnosti – proste se tenhle typ kol neujal…schvalne hledej na googlu v obrazkach „tour bike " a "full suspension tour bike“ a uvidis, ze nic neuvidis…

      Fakt je to o tom jak rikaji ostatni: 29MTB(ocel), řidítka co možná nejvejš(pokud to záda vyžadují), pneumatiky co největší a nejlehčí balony bez vzorku(ideálně bezduše), karbonovou nebo nějakou vymazlenoou odpruženou sedlovku a pohodlné sedlo…

      0 0
    • Maty.dp  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Vilém  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • 777rada  

      A co tenhle stroj/rám?

      http://www.tout-terrain.de/…anamericana/

      0 0
      • scalar  

        geniální – když sedíš na sedle, máš pevné kolo a když si sedneš na nosič, tak celopéro :-)

        0 0
        • 777rada  

          hmm,fakt?Myslíš že by ta zadní stavba ani pod 100kg /na sedle/ nechodila?

          0 0
          • scalar  

            fakt nevím, z pohledu bikera si z toho dělám srandu, ale přiznávám, že nikdy jsem na ničem takovém neseděl, do terénu to každopádně není, ale pro zvýšení pohodlí na cestách s bagáží to třeba trochu poslouží…

            0 0
            • Nodar  

              sice bych ho nechtěl ani zadarmo, ale asi by tazateli vyhovovalo. Má i relativně normální váhu 15,5 kg. Parametry splňuje … až na tu cenu. Marná sláva ruční výroba v bohaté Evropě nemůže cenově konkurovat šikovným ručičkám čínských dětiček :-)

              0 0
            • 777rada  

              Já si z toho prozatím zas až tak úplně nedělám srandu a uvedený stroj bych taky nechtěl /navíc za ty peníze/, ale vím, že 20kg na nosiči vůbec není málo. Myslím praskání, urvané šrouby atd. V horizontu měsíc na cestě a víc. Jasně, tazatel nikam do mongolska asi nepojede.

              0 0
              • Nodar  

                ono obecně nastrojené kolo je darda na záda, po týdnu na Dunajské stezce s 20kg vybavením jsem si připadal jako kdybych kopal s krumpáčem. Lepší to bylo v Norsku, kde jsem jezdil s kombinací brašny na řídítka (5kg) + nosič na sedlovku (do 10 kg), tam mně akorát vadil ten nezvykle těžký předek.

                Obecně bych se asi snažil mít maximálně lehké kolo bez nosičů, s možností navěsit na něj nosiče dle potřeby. Na běžných jednodenních výletech bych se tedy netrápil s těžkým kolem a na ty dvoudenní bych namontoval nějaké malé brašny. Dnes už není problém sehnat opravdu lehký stan a spacák.

                0 0
        • Vilém  

          Proc myslis?

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Frostty  

        Hmmm.

        0 0
      • pepek  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • michomin  

      Po dlouhé době zajímavé vlákno. Požadavek na kolo s odkazem na článek starý 8 let a poněkud nereálné požadavky:

      • krosové kolo tzn krosové vidlice
      • nosnost 150 kg
      • celoodpružené (před 8 lety se přece dělaly viz článek)
      • odlehčený rám

      K tomu odmítavé reakce zakladatele na příspěvky. Až to na mě dělá dojem, že si Pimpilim Pampam (mimochodem, krásné zvukomalebné jméno s citem pro rytmus) chce spíše pokecat než něco koupit.

      Prostě – zajímavé vlákno.

      0 0
      • swinx  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Pimpilim  

        Nesmysl, moje reakce nejsou odmítavé, nevím teda, jak to probíhá jinde, kde asi něco řeknete a druhý den to tazatel kupuje, ale já si dám čas, uvidím, co odepíše Riese Muller, a kdyžtak zvolím některý z vašich kompromisů. Nechápu, co na tom vidíš za odmítání.

        Pokud jsou mé požadavky v rozporu, což já nevěděl, upozornili jste mě na to, tečka. To je snad moje chyba, že mám jako amatér požadavky v rozporu ? Ty když půjdeš k doktorovi nebo automechanikovi, taky budeš mít představy v rozporu a je úkolem odborníků tě na ně upozornit. S váma aby se nejlíp bavil jedině odborník – jenže ten by si kolo sestavil rovnou sám a vás by se vůbec neptal.

        Pimpilim pampam je název jedné dětské básničkové knížky.

        0 0
    • Pimpilim  

      Vážení,

      diskuzi už zamykám, nic nového věcného už nějakou dobu nepřináší, děkuji všem za jejich podnětné názory a rady, já se během nějaké doby rozhodnu, kterým směrem jít.

      Ještě jednou děkuji.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce