Trekové kolo aneb hledá se nástupce "FAVORITA"

44 nepřečtených
  • Pepcak

    Ahoj,

    rád bych si pořídil trekové kolo. Najedu každý den 25 km (asfaltka) při cestě do práce, občas lehčí terén.

    Vím, že na toto téma toho tu je dost, ale nějak sem nenašel pro sebe tu správnou odpověď.

    Doteď mám starého dobrého Favorita, takže hledám spíš spolehlivé a relativně pohodlné kolo. Rozhodně mi nejde o sportovní výkony. Mám tři favority asi je každý na tom naprosto jinak. Proto bych chtěl poprosit o radu a uvedení do reality:-).

    Měřím 180 cm a vážím 100 kg.

    Díky.

    Pepa

    http://pcshop.pells.cz/…_d18961.html

    http://www.rockmachine.us/…ide-250.html

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    0 0
    • t29  

      Trocha inspirace, ať ti ztížím výběr :) Zdejší uživatel Mixer si pro dlouhé silniční výlety za nástupce svého Favorita vybral Meridu Cyclocross (rám má přípravu pro nosič a blatníky), po zrušení rámu pak díly přehodil na zakázkový Duratec

      Co se týká tvého výběru, tak podle třídy komponent jednoznačně vede Pells Demon D, ovšem to už je fitness kolo na sportovní silniční ježdění a netuším, jak je to u něj s možností montáže nosiče a blatníků, pokud je budeš chtít nasadit. RM i Spešl jsou bohužel jako asi všechny trekingové kola osazené hodně levnýma komponentama (MTB na stejných komponentech pořídíš za 2/3 nebo i polovinu ceny).

      V první řadě se rozmysli, jestli využiješ věci, které jsou součástí základní výbavy trekingových kol, a jestli budou sloužit v takovém stavu, v jakém jsou osazené. Konkrétně třeba přední blatník u RM je podle obrázku naprostý výsměch a bude potřeba prodloužit dolní konec nejmíň o 10 cm, abys měl aspoň kalhoty v suchu. Taky nevím, jestli ti budou vyhovovat světla s dynamem, nebo si radši vybereš blikačky zvlášť a dynamo by byla zbytečná zátěž navíc. Pokud máš na Favoritu nosič a dáváš na něj brašny nebo košík, vyzkoušej si, jestli k novému kolu s novým nosičem nebude potřeba koupit i nové brašny.

      0 0
      • Pepcak  

        Pokud tomu tedy dobře rozumím, je lepší koupit kolo s přípravou, než už přistrojené blatníky, světla atd.

        Je v poznámkách uváděno, že kolo má přípravu ma nosič, blatníky atd. ?

        Případně nemohu poprosit o ňaký rozumný návrh kola?

        Děkuji.

        0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • t29  

          Možnost montáže nosiče a blatníků zpravidla nikdo neuvádí a je potřeba hledat fotky reálných kol, protože v katalogových obrázcích jsou šrouby pro nosič často vyretušované. Každopádně většina krosových kol je na montáž připravená.

          Jestli koupit vybavené trekingové kolo, nebo raději krosové a dovybavit si ho podle svých představ, je otázka, osobně bych bral kros a dovybavil si ho. Kros je obvykle postavený na lepších komponentech, než treking za cenu toho krosu + výbavy.

          Když prolezu Pellsy na mojekolo.cz tak např:

          Pells Demon 2009 – verze na véčkách

          Pells Crono Comp 2009 – klasický cross s odpruženou vidlí

          Pells Stratus 2009 – prakticky stejné kolo jako Crono Comp + trekingová výbava navíc

          0 0
      • frdrx  

        Taky radím cyklokrosku (zmíněná Merida, Focus Mares, Giant TCX, Kona Jake, …), zvlášť jako náhradu favorita. Vždyť ty crossy váží zbytečně moc, sedí se na nich jak na záchodě a mají jenom rovná řidítka.

        0 0
        • scalar  

          No, tohle neplatí o všech crossech, zrovna toho Demona (model 2008) mám na 9,6 kg a posed je hodně sportovní.

          0 0
          • frdrx  

            Skoro nic neplatí pro všechno. Pořád mu ale chybí berany a nelze ho tak snadno hodit na záda. Jen ze zvědavosti: v odkaze na kolo je uvedeno 10,6 kg, jak jsi srazil dolů to kilo?

            0 0
            • scalar  

              Jednoduše, vyměnil jsem všechny díly za lehčí :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak tazatel dle toho co napsal zřejmě kolo na záda moc házet nebude.

              A o beranech se dá napsat, jak že chybý, tak že naopak přebývají a chybí rovná řídítka. To si musí ujasnit tazatel, co preferuje.

              0 0
              • frdrx  

                To je pravda. A tohle vlákno by mu v tom mohlo pomoct. Brr, rovný řidítka. Vždyť z toho bolí ruce a pohodlně se na tom dá jet max deset minut. :-)

                0 0
                • scalar  

                  S rovnými řidítky u nás absolvují tisíce lidí v pohodě několikahodinové maratony (a dokonce z velké části v terénu).

                  0 0
                  • Pepcak  

                    Ujasnil bych si to rád, ale jezdím jen na kole které má berany.

                    Nic méně většnou mám normál posed a držim je jako rovná řidítka.

                    Takže já osobně bych preferoval rovná řidítka s bočnímí uchýty.

                    Asi to má jiný název, ale všichni vědí co myslím:-)

                    0 0
                  • frdrx  

                    Nejsou to ty maratony, o nichž si někteří myslí, že se hodí pro horská kola, ale přitom by se daly v pohodě a rychleji absolvovat na Favoritce? Jenom vtipkuju.

                    0 0
                    • martin_bakov  

                      ale neco na tom bude treba takovy Bezdez 50, nova author cup … to je na cyklokrosku :)

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Loni jsem po měsíci a kus prodal silničku a hlavním důvodem byly berany, vyzkoušel jsem asi 8 různých kousků (různé tvary) a musely pryč, protože mi to sakra vadilo (vždy někde bolest a to po krátké době, i třeba po 30 minutách).

                  Přitom dříve jsem s berany problém neměl.

                  Bez beranů + Ergony, naprostá pohoda a ani náznak bolesti ani při 7h+.

                  Ale samozřejmě chápu, že hodně lidem berany hodně sedí.

                  0 0
    • Azmir  

      Já myslím že ten první Pells je bezkonkurenčně nejlepší a pokud nepotřebuješ odpruženou vidli tak bych ani moc neváhal, ale myslím že se dá sehnat i na V brzdách a lepší výbavou za podobnou cenu. Jinak si myslím že blatníky atd dáš snad na každé kolo.

      0 0
      • Pepcak  

        OK. Je možné sehnat Pells DEMON D s V brzdami nebo je v nabídce dle Vás rozumnější model? Případně lze nechat sestavu kola upravit přímo u výrobce nebo prodejce?

        Předpokládám, že na údržbu a provoz budou určitě jednodušší.

        Jak už sem psal převážně budu jezdit po asfaltu, občas max. cyklostezka a lesní cesta.

        Díky.

        Pepa

        0 0
        • Azmir  

          něco takového: http://www.bradsky.cz/…-p-1948.html nebo http://www.bradsky.cz/…-p-3169.html ale mají odporuženou i když určitě by se dalo domluvit na výměně za pevnou karbonovou.

          0 0
          • Pepcak  

            Po pročtení článků a fór, zatím vítězí Pells DEMON nebo CRONO. Takže asi vyrazím do Brna na praktickou zkoušku, jak mi budou sedět:-)

            Lze ve stručnosti poradit co mám vyzkoušet a na co se zeptat. Na druhou stranu tam asi budou lidi od fochu:-)

            Jen bych nerad koupil něco co je potřeba prodat, ale to co bude pro mě v rámci možností rozumné.

            0 0
            • scalar  

              Asi spíš ber toho Demona, nejlépe ve verzi Lite s karbonovou vidlicí (má i kvalitnější komponenty – kliky, náboje, ráfy…). Obyčejný Demon má hliníkovou vidlici, které je dost tvrdá, brněly mne z ní ruce i na asfaltu.

              Odpružené vidlici se v této cenové kategorii vyhni, jsi na ni moc těžký.

              0 0
              • Pepcak  

                Demon je už přímo s touhle vidlicí někde v nabídce? Nebo se musím domluvit na přemontování?

                0 0
                • t29  

                  Demon se vyrábí v několika variantách. Základní Demon má véčka a duralovou vidli, Demon D má kotoučovky a duralovou vidli, Demon Lite má karbonovou vidli (a lepší komponenty) a Demon Carbon Lite má má i karbonový rám

                  0 0
    • winter78  

      Aj keď sa nechystáš jazdiť športovo, tak odpruženú vidlu by som bral tak či tak. Mám cross,mám odpruženú vidlu , jazdím len po asfalte a viem že ak občas pri šlapaní do kopca pruženie zamknem a potom ho zabudnem odomknúť, tak je to dosť cítiť. Na asfalte je to iné než v teréne, ale aj tam sa nájdu jamy a nerovnosti, ktoré potom odpružená vidla krásne žehlí a jazda je omnoho komfortnejšia.

      No a výbava je na Tebe…buď kúpiš už ovešaný cross alebo holý a tie drobnosti (blatníky,nosič,sve­tlá…) si dokúpiš postupne podľa Tvojich potrieb. Väčšina crossových rámov má úchyty na nosiče a na blatníky, odpružené vidlice takisto.

      Ak jazdíš len po ceste,tak môžem odporučiť aj kúpu kvalitného spätného zrkadielka ktoré sa nasunie na koniec riadítok. Už mesiac s takým jazdím a nechápem ako som mohol jazdiť takmer 18 rokov bez niečoho takého.

      0 0
    • scalar  

      Kona Dew Plus, za tu cenu super vzhled i výbava a rám s vidlicí, co něco vydrží:

      http://www.n1shop.cz/…ew-plus.html

      0 0
      • scalar  

        nebo verze s berany, pokud Ti vyhovují:

        http://www.kona.cz/ads/view/65

        0 0
        • Pepcak  

          Otázka bude asi krapánek hloupá, ale značku „KONA“ neznám. Předpokládám, že se jedná o dobrou značku. Ta cena je zajímavá:-), ale nerad bych, aby to bylo na úkor kvality. V rámci možností poměr cena, výkon.

          0 0
          • frdrx  

            Nejsem expert na posuzování kvality, ale právě jsem se vrátil z Londýna a Kona je tam častá dost (cyklkrosky, silničky včetně fixek, ale i horáci a další typy kol).

            0 0
      • weekend warrior  

        jak moc náročná by případně byla přestavba na berany?

        berany jaké ?

        řadící + brzdící páky: jaké, vůbec tomu nerozumím?

        brzdy? bb7/5? hydry asi nepřicházejí v úvahu co?

        čím takovéto kolo nejvíce a za levno ještě odlehčit?

        0 0
        • scalar  

          Vyměnit brzdy, řidítka, řazení – vzhledem k tomu, že na 3×8 sp. se už bude těžko shánět, dal bych tam 3×9 Tiagru – pak teda ještě kazeta, řetěz a asi i kliky…

          To už bude asi lepší vzít rovnou tu Dew Drop.

          0 0
          • weekend warrior  

            hmm,hmm, koukám no, ale tady ho nikde nemaj, 54ka je myslím si na mě velká(184cm), ale třeba na crc vyjde drop 2010 na 14t i s dopravou, což je teda 2× než ten dewplus za barákem, ale je to zase hotovka. sakra, to jsou věci

            0 0
            • scalar  

              54 ti určitě velká nebude, možná spíš naopak, podívej se na geometrii:

              http://www.kona.cz/…9/50/dewplus

              0 0
              • weekend warrior  

                no délkou to tak skoro nevypadá, ale koza to bude šílená ne? bike mám 17,5:)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na asfaltové zaměření se klidně vyšší kolo i hodí. Celopevňáka mám 17,5ku (jinak to nešlo v potřebné délce a s další geometrií, kterou jsem chtěl) a klidně bych raději bral u tohoto kola něco vyššího (třeba takovou 19–20tku).

                  Takhle se mi tam vejde jen jeden košík na láhev, což mi trošičku vadí.

                  0 0
              • weekend warrior  

                ale jestli dobře koukám, maj to tam nějaký zpřeházený:(

                0 0
            • weekend warrior  

              na dropa kašlu, chtěl jsem nějaké city/road kolo, kolem pěti t:) už takhle je to vo 2t víc, ale zas mi děsně líbí, jen tak uvažuju nad tím, jestli není děsně krátké, krátkej rozvor. přijde mi, že když tam dám blatník, budu o něj špičkama nhy škrtat. Co myslíte? třeba když kouknu na smoke: http://www.n1shop.cz/…8,smoke.html prostoru je tam nějk víc

              0 0
              • t29  

                Jestli to „nějak“ chceš vyjádřit čísly, tak efektivní délka rámu 18" Smoke odpovídá 60 cm Dew a podle rozvoru je nejmenší Smoke delší než největší Dew :)

                zdroj – stránky Kona

                Osobně mám součet efektivní délky rámu a délky představce na MTB 712 mm (627+85), na silničním kole zatím 670 mm (570+100) a přijde mi to dlouhé, tak budu zkoušet kratší představec.

                0 0
          • t29  

            řazení na 3×8 bude Sora nebo 2300 a pak akorát pořešit silniční smyk na trojplacku.

            Silniční BB-5 mi nabízel Evilcleaner

            0 0
    • LukiS6  

      Co tohle?Úchyty na nosič to má.A výbavu už celkem slušnou.

      http://www.sportmen.cz/…SIGMA/d7109/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.