Trekové kolo pro ženu do 25 t.Kč

27 nepřečtených
  • spv

    Vážení,

    zkuste poradit starému pánovi pro finální rozhodnutí. Cílem bylo kolo co nejlehčí, aby má drahá při společných jízdách zrychlila :) Nabídky máme 3, dvě přestvby komerčních kol a jednu stavbu „na klíč“.

    1. Secialized Ariel Comp Disc, přestavba

    RÁM dámská geometrie

    Vidlice Suntour NRX E-LO R-lite

    Převody 2×10

    Přesmykač SRAM X7

    Přehazovačka SRAM X7

    Brzdy BR-M446 160mm

    Kliky Deore, 40–28

    Kola Mavic Crossone

    2. Merida Crossway 500-D, přestavba

    RÁM dámský

    Vidlice RST Vogue Air SRL

    Převody 3×10

    Přesmykač XT

    Přehazovačka XT-T

    Brzdy M446 160

    Kliky Deore 48–36–26

    Kola Mavic Crossone

    3. stavba „na klíč“

    RÁM MRX ELITE, pánská geometrie

    Převody 2×10

    Přesmykač SLX m675

    Přehazovačka SLX m670 SGS

    Brzdy SLX 675(6)

    Kliky SLX 675E 40–28

    kola SRAM X.9 černý/RMX 7325

    0 0
    • nitraq  

      Konkrétní kolo ti neporadím, ale dám ti pár námětů k zamyšlení, které jsem sám řešil při výběru crossovýho kola pro mamku (věk 55 let).

      • rám – potřebuje tvá paní dámský rám? Mamka taky pořád bojovalaza dámský rám, ale výběr byl dost omezený, navíc byly ošklivý nebotěžký nebo obojí dohromady, takže nakonec má pánské MRX ve velikosti17 a je spokojená.
      • brzdy – véčka nebo kotouče? Ač jsem osobně zastáncem kotoučů, takna crossovém kole se obvykle nejezdí takové sjezdy, aby se využil potenciálkotoučů a v případě levnějších modelů jsou lehčí véčka.V případě brd SLX se ale už ten rozdíl stírá a váží to v podstatěstejně.
      • převody – pokud teď jezdí na nějakým podobným kole, tak se zeptej,jak jí vyhovují, zda by chtěla těžší, lehčí, nebo zachovatstávající. Pak si to spočti zde a porovnej s převody navybraných kolech. Není to sice tak životně důležitý, ale já třebazjistil, že mamka kašpárka a ty nejlehčí převody nejezdí, takže sezvolilo 2×10, kdy většinu času pojede na velkou placku (38z oprotitradičním 44z nebo 48z na treku) a jen občas tam hodí do kopce malou.
      0 0
    • ememem1  

      pane vejvodo, jestli vam scalar za tie prachy naozaj ponukal to co uviedol v „linku nizsie“http://www­.bike-forum.cz/forum/tre­kove-kolo-pro-zenu-do-25-t-kc.html#commen­t2598853 tak sa mi neodbytne natiska prislovie ze komu neni rady…

      0 0
      • teffe  

        +1

        0 0
      • spv  

        Vážení, to kolo už řeším 3 měsíce a uznávám, že se s tím párám hrozně dlouho. Ale (a) stihl jsem se od Vás trochu přiučit a to mě hrozně bavilo (b) cyklo sezona je teprve před námi.

        Ženě je 55 a s přehazováním nohy problém není, jen tvrdohlavě lpí na možnosti zastavit na křižovatce s kolem „mezi“. I u nejmenších pánských kol, třeba Author Avion 16" se Standover Height 78cm (noha 73cm) je to velmi na hraně s možným rizikem zranění. Ted k rámu:

        stejnou Meridu nám ukradli, byla OK;

        SP ve veliosti M jsme projeli a padne jak ulitý;

        MRX se nám hrozně líbí jenže… papírově vychází rám 17", ale aby se na něm pak žena necítíla dobře, to bych riskoval nerad. Jak ale najít takové kolo v okolí Prahy k vyzkoušení ?

        Pan scalar měl všechny moje sympatie. Jako jediný z oslovených nabídl, že za ty peníze umí postavit kolo s vahou 10,5kg. To bych opravdu bral, jenže „princip“

        • co nejlehčí crossový rám, MRX Elite 2012 má v reálu cca 1,7 kgv 17"
        • co nejlehčí vzduchová vidlice
        • lehlá silniční kola s kevlarovými plášti, vzorek podlepožadavků
        • ráfkové brzdy

        jsem neuměl považovat za nabídku. Přesné specifikace jsem se nedočkal, škoda.

        0 0
        • nitraq  

          Kristepane! Co ti scalar provedl netuším, ale tohle je nástřel nabídky, pokud jsi chtěl něco konkrétnějšího, máš se ozvat.

          K tomu standoveru – je přece logické, že i u pánského rámu musí být prostor mezi rámem a rozkrokem, když se člověk postaví nad kolo. Takže i ženě může vyjít standover a pohodlně nad rámem stát, moje mamka je toho důkazem.

          0 0
        • johninho017  

          taky nechápu. Scalarovi jsem napsal email s poptávkou, něco navrhl, odepsal jsem mu připomínky a on poté poslal excelový dokument s kalkulací komponentů. Poté se kolo doladilo a odeslal ho. Ono je to někdy jen o komunikaci…

          0 0
        • teffe  

          Asi by to chtělo více komunikovat a nedorozumění by se dalo předejít.

          K velikosti rámu, ženy mívají delší nohy a „papírová“ velikost rámu nemusí sedět. Moje manželka má menší rám než by podle teorie měla mít a naprosto jí vyhovuje, navíc preferuje vzpřímenější posed. Pokud se dá menší rám a vyjde délka sedlovky tak by jí to mohlo sednout.

          0 0
        • scalar  

          Promiňte, ale dostal jste přesnou excelovskou tabulku se seznamem všech komponentů, stačilo ji doladit a stanovit konečnou cenu.

          0 0
          • spv  

            Nejspíš hloupé nedorozumění na mé straně nebo mě smolně nějaký mail minul.

            Dál bych zkusil pokračovat už jen v soukromí mailů.

            ZSV

            0 0
        • oddie  

          Pokud od Scalara něco chci, tak po tomto úvodním „principu“ či „nástřelu“ bez ceny, když to pak upřesníme, následně dostanu přesný rozpis komponent v excelu s celkovou cenou…

          0 0
    • Vilém  

      Kup ji radsi elektrokolo.

      0 0
      • KOLOMECH  

        Přesně tak.

        0 0
      • johninho017  

        to by už zrychlila tak, že by jí nestačil :-)

        0 0
      • spv  

        S touhle ideou jsme si taky pohrávali.

        Pozitivní zkušenosti nám nedávno vyprávěl kamarád a bývalý kolega „šílený cyklista“ z KPO Radotín, který má podobné starosti se ženou jako já. Moje žena celá rozzářená :) Pak došlo na šikmé oči, jak kdysi zpíval Paleček s Janíkem. To z ceny a hmotnosti. To kolo se také musí občas přenést a na to naše vetché síly už nestačí.

        Mimochodem, kde Vy mladí kluci a holko berete čas neustále sledovat BF ? Já jsem čerstvý důchodce, já čas už mám.

        V každém případě děkuji předem za každou konstruktivní radu, která mi pomůže dojít k rozhodnutí.

        SPV

        0 0
        • oddie  

          Ad čas – práce s PC, kde stačí vedle mít otevřené okno s internetem při práci, navíc net na mobilu… Do práce jezdím MHD, tam toho stihnu proklikat.

          0 0
    • spv  

      Jako už tradičně jsem na něco podstatnéhu zapomněl :)

      Pro 3. stavba „na klíč“

      Vidlice NRX-D RL AIR 28 1 1/8–255 bílá

      0 0
      • spv  

        Abych nezůstal dlužen rozuzlení, v sobotu jsme vyzvedli a hned 70km projeli přestavěného Spešla. Nemá sice 10,5 kg, jak jsme doufali u scalara, ale hmotnost, která byla hlavním cílem, se z původních 12,4 povedla stáhnout na 11,15 kg. Žena, která nemá moc najeto, dokázala skoro celou cestu držet přijatelné tempo.

        Ve výsledné specifikaci uvádím (pro inspiraci) jen nahrazované komponenty.

        kolo Secialized Ariel Comp Disc (dámská geometrie)

        vidlice RST Vogue Air-TRL DISK bílá (1680g)

        kliky Deore 42/28 s integrovanou osou

        kola Mavic Crossone (1850g)

        pneu Specialized Trigger Pro 2bliss ready 700×33C kevlar (355g)

        Přestavbu ochotně provedli v KOLA-RADOTIN, výborná parta. Prakticky všude jinde se vymlouvali hlavně na problémy se zárukou.

        Vidlice RST nemá mezi Vámi nejlepší pověst, ale lepší alternativa od Marzocchi se přestala dovážet. Bílá barva není úplně in, ale v jiné byly jen s čudly na V-brzdy.

        Dodatečně musím poděkovat Pavlu Skalkovi, který mě v rámci mailové komunikace pomohl trochu rozkrýt taje bikové technologie. Stavba u něj bohužel nevyšla právě pro nedostupnost vidlice.

        Na obrázku je vidět i další „výzbroj“ včetně sedlovky Cane Creek ST a sedla Specialized Lithia Comp Gel, které obojí ženě zavonělo.

        Zdraví

        SPV

        0 0
        • KOLOMECH  

          Věnovala jsem Vám hodně času a jak vidím ani jste se o mně nezmínil, ale to by mi ani tolik nevadilo, na to jsem zvyklá, ale že si pak pořídíte to jste vlastně vůbec nechtěl mne již také neudivuje, toto (podobné) jsem Vám nabízela za 11.000,– kč. :))

          0 0
          • spv  

            Vážení slečno Paulová,

            forum podle mě není určeno pro osobní korespondenci, přesto si dovolím dát pro čtenáře krátké vysvětlení.

            Asi myslíte tu půlhodinu, kterou jsme strávili v příjemném rozhovoru u kávy. Zablácené kolo ve Vaší dílně ani inzerovaná 29-ka mě opravdu nezaujaly. Hlavní téma rozhovoru – stavba na základě lehkého crossového rámu bohužel nemělo z Vaší strany žádné pokračování.

            Nakonec – po neúspěchu se scalarem – rozhodlo, ze SP bylo jediné kolo, které si žena mohla vyzkoušet. Navzdory tomu, že se nám kola na rámech MRX a Force, která byla teké ve hře, strašně líbila.

            SPV

            0 0
        • Azmir  

          Tak jestli ses vešel tak do 14 tisíc, tak to není zas taková hrůza.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.