Přemýšlí o něm někdo nebo je to spíš pro srandu? Určitě se na něj zajdu aspoň podívat ;-)
Přemýšlí o něm někdo nebo je to spíš pro srandu? Určitě se na něj zajdu aspoň podívat ;-)
IMHO klasika, tenhle typ normálka frčí. Půjde jen o zpracování a při jízdě bude hezky hlučný (ale to nesouvisí s tím, že je z Lidlu).
Ne nepřemýšlím nad sráčem z Lidlu,jde za ty peníze koupit značkový z bazaru. Ale tak pro nenárčné třeba sloužit bude a k plné spokojenosti uživatele.
Který bazar dává 3 roky záruku nebo možnost vrácení zboží po vyzkoušení?
Si to kup nebo doporuc jestli mas odzkouseno. Chidit a reklamovat to musi fakt bavit.
Díky ale už mám bohužel ten „značkový“. Bohužel proto, že kvůli hluku se reklamovat nedá…
Ty máš nějakou alergii na Lidl?
Pouze jsem poznamenal, že mi přijde jistější koupit ho s plnou zárukou a možností vrácení než bazarový s nejistým stavem a minulostí. Když jsi napsal, že je to za stejný peníze.
Tak buď hledáš něco co ti vyhovuje a nebo podle ceny a když je něco levného tak je snad jasné že se to někde projevit musí. Na Lidl alergii nemám spíš na lidi co hledají nejnižší cenu a pak pindají nad neduhy.Není to myšleno přímo na tebe spíš tak nějak celkově.Netvrdím že je to nepoužitelné.
Asi něco jako ten obyčejný force. To bude neuveřitelně hlučné.
Mam teměř identicky 19 let stary Tacx.
Jak pišou ostatni,fungovat to bude,ale bude hlučný.
Mě ta cena příjde dost nízká, proto jsem vyvolal tuhle diskusi, podívat se na něj pudu, jelikož ne všechny věci z Lidlu jsou sráče.
Máš to opačně. Většina věcí z Lidlu je za tu cenu perfektní.
Na takové to „domácí ježdění“ to bude dostatečný. Je to sice hlučnější, ale pokud nejezdíš v paneláku ve 2 hodiny ráno tak to neřeš. Stejně na tom vydržíš jen chvíli :)
Nemám to obráceně, z Lidlu mám 90% šatníku na kolo a stojan, však jsem psal, že NE všechny věci jsou… lépe číst ;-)
Podle mě ideální způsob, jak si jízdu na trenažéru apriori zhnusit a už nikdy víc na ně nesednout.
to existujou nějaký trenažéry, který jízdu nezhnusují?
ok, no jdu si zaběhat rači…
Běž-běž. Doma je teplíčko. Ven bych teď ani psa neposlal kdybych nemusel.
neřekl bych, že udělat z jízdy na trenažéru počítačovou hru je nějaký zvlášť terno :-) to radši čumim u toho na něco u čeho moc nepřemejšlim nad tim, že musim točit nohama :-)
Pokud máš trenažér pouze na to, abys jenom bezmyšlenkovitě točil nohama, tak prosím.
Ve chvíli, kdy na něm chceš i trénovat, je zpětná vazba nutností. A gamifikace = motivace. To je fakt.
S tou zpetnou vazbou se to moc prehani. Ted to neber, ze utocim na tebe, ale takovejch 90% hobby majitelu tepaku tem cislum nerozumi. Wattmeter nema tolik lidi, ale tak pulka majitelu vi taky hovno a to i docela mezi dobrejma hobby zavodnikama.
S tou zpetnou vazbou se to moc prehani. Ted to neber, ze utocim na tebe, ale takovejch 90% hobby majitelu tepaku tem cislum nerozumi. Wattmeter nema tolik lidi, ale tak pulka majitelu vi taky hovno a to i docela mezi dobrejma hobby zavodnikama.
A nebo spíše pořízením wattmetru začnou jezdit „aby to číslo hezky vypadalo“ a úplně si zboří dosavadní tréninkový progres a velice brzo se utaví a dlouhodobá forma jde do hajzlu…
Tak jet na kole venku bez měření rychlosti a ani neznat vzdálenost, to samozřejmě jde. Já mám rád i venku aspoň to měření základní funkcí jako vzdálenost, čas, rychlost. Nemyslím, že toto by bylo ke škodě. Ale jsou lidi, kteří v pohodě jezdí bez jakéhokoli měření, proč ne. Ale šlapat na trenažeru je něco dosti jiného. Člověk se nehýbe vpřed, rychlejší šlapání leda způsobí více potu. Jen tak bezduché šlapání, tak opravdu někomu to asi nevadí. Většině lidí ale asi toto vadí. V horším případě budu chtít nějaká fiktivní čísla, v ideálním ty watty, které dají srovnání s jízdou venku. Wattmetr venku má taky cenu, jelikož je zcela jiné jet proti větru, za bezvětří nebo po větru. A nebo do různých stoupání nebo naopak klesání. Proti silnému větru jet pomale, tak aspoň vidět, jaké jsou watty, případně i trošku zpomalit, to je jen dobré.
Na válcích mě stačí senzory otáček a kadence od Garminu spárované s hodinkama, takže předpokládám že to samé bude stačit na trenažéru, počítám, že ho použiji při rekonvakescenci po přetržené achilovce. Na válce si tak do léta netroufnu, takže ten vergl z Lidlu to jistí, včera přišel poštou, příští měsíc uvidím, co je to za zázrak :-)
Tak teď trošku chápu situaci, já to bral, že chceš investovat jen minimálně. Což ano, ale spíš jen z důvodu, že toto je spíše přechodné řešení. Jinak ty válce. Na ten měsíc to asi poslouží dobře, já se už těším na březen.
Ten z Lidlu přišel v pravou chvíli, ja už byl nachystanej koupit ten nejlevnějši Tacx, ale tahle debata mě nasměrovals do Lidlu, za ty peníze, když vezmu, že to za dva měsíce nebudu potřebovat je to levnějši, než přestavět manželčin rotoped, protože na tom jsem jel jednou a už nikdy. Sedlo jak lopata, řídítka debilní, pedály moc vepředu, kliky jsou nějaké krátké…
Rotoped je rehabilitační pomůcka po úrazech nebo pro důchodce, vzivote by ne nenapadlo na něčem takovém provozovat sportovní aktivitu, vzdyt je to snad i fyzicky nemožné…
Přesně! Já na tom taky nechci nic provozovat, přethnul jsem si achilovku a představa, že budu muset rehabilitovat na rotopedu mě dohnala ke koupi trenažéru.
Já jen doufám, že až budu mít povoleno rehabilitovat na rotopedu, tak nezjistím, že roky nepoužívaný Tacx je nefunkční. To bych hodně litoval, že jsem nezašel do Lidlu…
Takže zatím příjemné překvapení, trenažér funguje, hlučnost minimální, není to žádný výkřik techniky, ale jinak se zdá, že je vše, jak má být. Brzda funguje, kolo v tom drží. Trochu výhrady mám k ovladači té brzdy, to je jak materiálem, tak zpracováním jak z Ruska z osmdesátek a pak podložka předního kola, to je takový kus plastu na nic, ten šel rovnou do kontejneru a nahradil jsem ho podložkou od TACX. Upnout se dá kolo co má RU, na jiná to bude chtít udělat redukce. Za mě tedy z pohledu cena/ výkon velmi dobrý, ovšem je nutné podotknout, že nemám možnost srovnání s něčím onačejším :-)
To právě nechci :-), jelikož by se hodil do téhle kosy, když trenuju v mínus pěti tak mě pak bolej zuby :-D
A neni lepsi tech „14“ dni, co se neda jezdit delat neco jineho? :-)
Treba servisovat. :)
Jasně že dá, třeba plavat, no teď zrovna sem tejeden po zubech, ale však to není jen kvůli 14 dnům, proč přemýšlím o trenažeru :-D
Mě většinou bolej nohy, zkus jezdit méně po zubech a víc na kole…
:-D :-D :-D
Uvažuji i trenažéru, protože mám teď úpornou bolestivou plantární fascitidu, která na kole je snesitelná, běhat vůbec nemohu a venku je břečka, tak se mi na kolo taky nechce. Mám z Lidlu stojan na kolo a za „sračku“ ho nepovažuji a jsem s ním spokojen, tak třeba bych byl i s tímto trenažérem. Nevíte, jestli na to musí být hladké silniční pláště nebo to pojede i s horskými?
no ja jsem megasenior a nevahal bych ho nekoupit. Bez smart funkcí nuda po peti minutach, něco jako rotoprd. plást bez vystouplých figur nutnost.
Smart funkce si člověk může doplnit, stačí snímač kadence a rychlosti s BT a toto spárovat s mobilem. Pak člověk má rychlost, ujetou vzdálenost a kadenci. Pro watty by šlo využít SW pro nějaký značkový či méněznačkový trenažer. Samozřejmě, ta čísla by nebyla moc spolehlivá. Ale mohl by člověk mít srovnání s tím, jak jel minule a jak jede nyní, pochopitelně taky snímat TF. Nakonec nějaký levný trenažer z Decatlonu či non- smart trenažery třeba od Tacx to tak mají, ukazuje to pak i watty docela přesně.
Jenže já se obávám, že to brždění bude dost mizerné. Zkoušel jsem třeba sednout na trenažer v Decathlonu, ten jejich nejlevnější, nevím něco kolem 3 tisíc. Brzdí to nepříjemně, ty značkové nejlevnější brzdí lépe, příjemnější pocit. Tohle může posloužit někomu, kdo to chce chce použít jen velmi krátce, na nějaké malé ježdění, nějakých 15–20 min, víc asi ne. Kdo chce jezdit víc zim, tak z dlouhodobější perspektivy bych toto fakt nekupoval.
ale ne, aby tě to trochu bavilo, potřebuješ napr. video ze zajímavé lokality podle kterého se mění odpor trenažéru, porovnání sebe s jinymi, třeba i on line závod.., si myslím. Možná ze někdo se dokáže zabavit i prostým šlapáním, třeba lidi různého věku dokážou šlapat rotoprd, koukat u toho na bednu a cist si knížku a pak sníst listek salátu a porovnat kalorie…, zalezi na jedinci, jeho psýše, vůli, motivaci…
Tak mě baví víc sledovat naměřené hodnoty jako watty, kadenci, TF. Trenažer mi umožní pár věcí, které tam, kde jezdím, docílím těžko. Můžu jet na určitý výkon, nebo pevně držet kadenci. Pokud jedu venku, tak toto nejde. Jednak samé klesání, stoupání/kopec, potom než vyjedu ven, tak různá odbočení, zastavování na křižovatce. Venku taky musím respektovat, když je silný vítr. Na trenažeru toto není, můžu jet, jak jsem si předem naplánoval. Nějaké video mě moc nezajímá. Knížku si nečtu, jelikož sledují právě ty hodnoty a držím dle nich např. výkon ap. Odpor trenažeru stoupá s vyšší rychlostí. Řekl bych, že ty naměřené watty docela odpovídají realitě, odjetá vzdálenost je virtuální, odpovídá silničnímu kolu po rovině, bez protivětru. Není to jak bezduché šlapání, kde jde sledovat leda čas na hodinkách nebo TF.
Jinak na trenažeru nejezdím na velkou vytrvalost, v týdnu třeba jen hodinu, ale realativně intenzivně, o víkendu delší. Venku jezdím jinak, spíš delší, ale méně intenzivně.
Můžeš i s horskými, taky jsem to zkoušel, ale brutálně to hučí. Nakonec jsem koupil přímo plášť na trenažér a je klid. Na zimu to přehodíš jestli teda nejezdíš i venku. Já mám navenek zimáka tak mi to nevadí.
On by mohl stačit i obyčejný plášť, ale hladký, třeba i sjetý. Nevyplatí se kupovat nekvalitní trenažer za 1400Kč a k němu plášť za 700–800Kč. Já bych radši investoval do trenažeru za 3 tisíce od nějaké značky, co bude mít příjemnější chod a plášť tam dal obyčejný. Kdybych chtěl tolik minimalizovat náklady.
A jaký by to byl plášť na trenažér? Mám tam WTB nano 29×2,2 s ráfkem i19, Nuda to asi bude, ale budu koukat na televizi. Mám na kole měříč kadence i rychlosti, takže aspoň uvidím, kolik ujedu. Jde mi o to přežít zimu a zklidnit tu plantární fascitidu s ostruhou na kosti patní
resp, jaký byste doporučili hladký levný plášť na ráfek i19 (mám tam WTB Nano 29×2,1– ten je ale hrubý pro ten trenažér)
https://www.bike-forum.cz/hledani?…
Tacx Hometrainer T1397 MTB 29 např
Nejlevnější silniční drátovej hladkej, co seženeš. Force, CST, Hutchinson … Je to fakt fuk. Šířka spíš 25 než 23.
Nemám zkušenost se silničními plášti a ani nevím, jaké rozměry volit, když mám kola 29 a ráfek i19
Vyberes si jen sirku, prumer je stejny.
Koupil bych hladký plášť 28 mm, tj. 29×622, klidně nejlevnější, loni to stálo cca 130Kč. Při snímání rychlosti a kadence jde pak srovnávat s minulou jízdou. Trošku jde i odhadnout, jestli ty lehčí stupně odpovídají jízdě po rovině, nebo jsou lehčí nebo naopak těžší. Bylo by dobré sledovat i TF, zátěž by měla být odpovídající, ne moc intenzivní, ani naopak, moc lehká.
Já měl vždycky v tom číslování plášťů a duší v hlavě chaos. Chápu to správně, že na kolo 29 s pláštěm 29× 2,1 s ráfkem i19 mohu koupit plášť třeba 700× 23 C až třeba 700× 32C a k tomu odpovídající duši? A je lepší na trenažer to nejnižší číslo 23 nebo je to jedno?
Ano. Máš ráfek s vnitřní šířkou 19 mm, 25mm plášť bude lepší.
No rozumejsich bude spis tech 28, cpat 25 mm plast na 19mm rafek je hodne velkej opruz
Vždycky by krom těchto obskurních číslování mělo být uvedeno i ETRTO, to je jasné a srozumitelné.
Jeden trenezerovy plášť mam doma a je mi k ničemu. Klidně ti ho věnuju, ale posilat se mi ho nechce, musel by ses pro nej stavit (taky praha).
díky za nabídku, napíšu osobní zprávu
Co vím, tak ráfky pro krosová a trekingová kola jsou stejné jako ráfky pro MTB 29. Pro horská se to označuje 29", protože se tam cpou hodně široké pláště, takže pak obvod je větší. Ale i pro kola typu cross tu je nejednotnost, někdy na tom samém plášti je označení 622×35 a současně 700×35. Nebo dvojí označení šířky, jednou jako 35 mm a o kus dál jako 37 mm. U pláště bych si ověřil, že je pro ráfekk 622 mm, tj. nějaký hladký krosový, nebo pro městské kolo nebo i silniční.
Na ráfek 19 mm vnitřní šířky by měl jít i plášť 25 mm, ale já bych koupil spíš 28 mm.
Věř mi, srovnávat stojan a trenažér nelze, spokojený bude jen ten, kdo od toho nic nečeká, ale za chvíli se mu jízda na něčem takovém zprotiví…
Pak je tu moře těch, kteří nadávají na trenažér…
S horským pláštěm ti nic nepojede, je potřeba, aby to byly hladké pláště, nejlépe přímo k tomu určené, které se tolik neopotřebovávají.
Pouze hladke, nejlépe ty barevné k tomu určené.
Doporučuji radši z Decathlonu Tacx Flowsmart ( pripojis na zwift).
No, nevim, jestli někdo, kdo chce kupovat trenažér z Lídlu, je zrovna cílovkou pro Zwift a bude za něj ochotný cálovat třistapáďo měsíčně. =D
Pláště na trenažér jsou vyhozené peníze. Stačí obyčejné. Není tam rozdíl.
Už se to tady řešilo xkrát.
Obyč plášť dát na trenažér = občas budeš mít defekt. Ověřeno. Osobně mohu potvrdit.
věcná…
normální guma
guma na trenažer
Mít doma zadní záplet obutý do pláště na válce/trenažér zase taková závratná investice není, takže nechápu, co je kolem toho takové haló :-)
To je zajimavé mě se na normálním pneu nic nedrolí a defekty nejsou… Spíš to bude kvalitou trenažeru samotného…
A hlavně válečku, na který guma tlačí. Souhlasím.
Spíš toho pláště. Kdyz se da nový, který ma ještě vzorek, tak z toho cucky lítají.
Tak jsem to myslel, kdyz je valecek elastogel, tak je to tření guma/guma. Urcite mene opotrebeni nez kov/guma…
Souhlasím. Na trenažéru jsem najezdila stovky hodin a vzdy jsem používala jen sjetý plášť z venku. Defekt jsem neměla nikdy. Co se týče intenzity jezdila jsem i silové intervaly a délka jízdy i 4 h +. Aby se neozvalo že jsem se jen projížděla v objemu:)Opravdu nikdy defekt. Podle mě speciální pláště zbytečnost nic víc nic míň.
Souhlas :)
A šel by třeba (aby to nemusel člověk převlékat a mohl při lepším počasí rovnou si od trenažéru vyjet na horském kole rovnou na asfalt na silnici) :-)) Ten dezén se zdá hladký a měl by dle mého názoru na ten trenažér jít. Nebude to moc hlučet?
http://www.mojekolo.cz/…1-75-drat-2/
SCHWALBE Energizer Pro 28/29×1.75 drát
A pak se zase udělá škaredě a pudeš s tím pláštěm plným kamínků (kterých jsou, hlavně teď v zimě, na cestách tuny) zase na trenažér? Lepší je mít na trenažér celý zadní kolo (může být jiná/těžší kazeta, nemusí na kole být ani kotouč, pokud máš MTB s kotoučovýma brzdama), ale pokud chce čék ušetřit peníze, stojí to pak trochu víc času. Na druhou stranu se tím přezouváním aspoň získá praxe :)
Máš pravdu, zkusím hledat ještě nějaký hladší plášť , s kterým by se dalo rovnou vyjet a nebylo by to na silničku ale na horské kolo a nebralo by to ten bordel ze silnice. Pořídit si další zadní kolo zatím moc nechci (sám nevím, jak dlouho na tom trenažéru vydržím a řada lidí mne od toho zrazuje) Chtěl bych mít něco na současné kolo, co když tak využiju do běžného provozu , až bude hezky- aby to nebyla zbytečná investice ( i když se dá namítnout, že ten trenažér třeba do budoucna bude u mne stát , jako má hodně lidí rotoped místu věšáku :-))
Na trenažer klidně stačí nejlevnější plášť, nemusí být úzký silniční, klidně tenhle https://www.nakupni-dum-praha.cz/…32-622-V66-c
Ten plášť stojí 129Kč, bez problémů by na něm šlo jezdit i pak venku, na silnici je hladký asi nejlepší. Nebylo by dobré to moc střídat, po ježdění venku to chce plášť asi důkladně otřít hadrem a osušit, aby tam nebyl prach, případně kamínky v tom vzorku. Ale není problém na zimu si sundat běžný plášť a nasadit tento a pak na jaře vrátit běžný plášť a tenhle nechat zas na sezonu, kdy člověk nejezdí.
Jinak ten obchod zas taková sláva není, ale nabízí určité zboží levně a možnost osobního odběru v Praze. Zřejmě je neuživí jen cyklistika, takže vedle mají i sexshop. Po registraci mi pak občas přijde i reklama, o kterou nestojím, ale v zásadě jen párkrát do roka. Ne vše tam mají levné, celkově vědou spíš levnější sortiment, u něčeho mají příznivé ceny.
Dotaz pro znalejší, jak se do takových trenažérů upíná kolo s pevnou osou? Na eshopech jsem sem tam viděl jako příslušenství nějaké osy, ale nevím jak to je s tím přesně.
No já si právě myslím, že ten z Lidlu bude pouze na RU…
Dotaz neznalého, co je tu RU…? Je to rychloupínák?
Na tom obrázku trenažéru z Lidlu mají nějaký ten rychloupínák znázorněný.
Znamená to, že by na pevnou osu nešel trenažér nasadit?
No právě, že protože jinou variantu nezmiňují a na fotce ani jiné adaptéry nejsou, myslím, že je možné upnout pouze rychloupínák ( RU )
Kompatibel mit Schnellspannachsen (5 mm, Länge 170 mm), die am Gewinde der hinteren Ausfallenden befestigt sind (14,5–16 cm Breite) Tak to je na německém Lidlu, dle mě asi rychloupínák.
Vždyť by adaptér pevné osy stál stejně co celý trenažér. :)
Co má trenážér z Decathlonu společného s tím z Lidlu :-)
jen k porovnání,tenhle se mi líbí víc plus to nezbytný kolo,jinak pokud trváš na Lídl-značce-proti gustu ..............:-)
Já ne, jenom že debata je o tom z Lidlu za 1300 a ty sem dáš Decathlon co stojí v bazaru 1500 a k němu za 1200 zadní obuté 26" kolo, takže mě uniká co to spolu má společného, mě se taky víc líbí Tacx, ale co by člověk od trenažéru za 1300 ještě chtěl?
Znovu opakuju .. vali se mi doma trenazer Tacx iMagic (brzdi pres zadni kolo/plast) … je mi naprosto k nicemu a pouze tu zabira misto. Uz jsem ho chtel vyhodit, ale prijde mi to skoda. Podle me by mel byt plne funkcni – tzn. melo by tam byt vse co k tomu ma byt = trenazer, kabely, ovladaci jednotka na riditka (ale nerucim za to na 100%)
Sveho casu to fugovalo s aplikaci od Tacxu (ty jejich Real videa), kdy to do pocitace vysila informace o podavanem vykonu a prijima informace o „terenu“ .. nastavuje odpor zadniho kola. Nicmene si myslim ze na soucasny Zwift to asi fungovat nebude (nema to ani BLE ani ANT, ale je to reseno pres draty) .. ale mozna to jde nejak poresit .. nevim a nemam cas a naladu to resit ..
Dam to ZDARMA komukoliv kdo si pro to prijede .. nebo se domluvime nekde na setkani v Brne … nechci za to NIC – kdyz mi k tomu nekdo koupi pivo, budu rad, ale netrvam na tom … je to bez zaruky a zadarmo .. je mi to proste lito vyhodit …
Tak to +1000000 — Jsem pro dárek seniorovi! ;o)
Tak pokud se nikdo jiný nehlásí, tak já se pro něj stavím a rád tě jej zbavím ;)
Do Brna daleko, ale jsi trochu blazen. Mrkni na bazary co za šroty staré zničené i neznačkové se prodávají a prodavají se za velké prachy. Trh s tímto konkrétním vybavením je totálně pokřivený, takže byt tebou hodim to na bazar. Za tu drobnou namahu s tím spojenou si solidně vyděláš.
to je (teoreticky) mozny … ale musel bych zjistovat zda to skutecne na 100% funguje, pripadne se pak s nekym hadat ze to nefuguje tak, jak si dotycny myslel atd … a kdyz vidim za kolik se prodavaji obdobne trenazery tak si nejsem jisty, zda mi to za to stoji .. v mem veku uz je klid nekdy vic nez nejaky mrzky peniz :-)
… a takhle budu mit navic pocit ze jsem udelal dobry skutek .. coz se mi moc casto nestava :-)
jo asi by bylo zahodno napsat, ze trenazer uz je „pryc“ .. (reagoval na nej nekdo zpres SZ – vyzvedne si pristi tyden) a v rade je i pripadny nahradnik .. takze pokud se nejak nezmeni okolnosti, pak uz nabidka neplati …
Tak pánové, už někdo trenažer z Lidlu testnul?
Napište první dojmy…
Zatím pouze pohledem, zpracovaní přijatelné, plasty levnější, ale vypadá to celkem slušně. Koncovky jsou na RU a nejdou sundat.
Mám ho doma najel jsem za dva dny, půl hodiny a druhý den hodinu a plášt je prodřený tak nevím jestli jsem to moc přitlačil ke kolu nebo nevím plášt byl starý.
No a jak se jinak ten trenažér jeví? Co hlučnost? Díky!
Nepřijde mi to nějak extrémně hlučný a když jsem měl sluchátka tak naprostá pohoda myslím že když se to vyladí tak by to na občasný protočení noh mohlo stačit
No vod toho se kupují pláště speciálně na trenažery. Jsou z tuhé gumy, aby to tu zátěž vydrželo. Plášť na venkovní použití sjedeš během chvíle. Zasere to ten váleček a je po něm. Zas ty pláště na trenažer nejsou použitelný venku, páčto by ses hnedle v první zatáčce zabil.
Ten váleček je kovový , tak by měl snad něco vydržet .
No on jistě vydrží hodně, ale ta guma z něj nemusí jít dolu snadno
Není tam někde vidět, kdo je výrobce? Ten tvar magnetické jednotky mně něco připomíná, ale už nevím kterého výrobce… Počítám, že pod tím kovem není žádný elastogel jako např. Tacx (je mi jasné, že za tu cenu asi těžko)
Mám starší Tacx, který vypadá úplně stejně. Už jsem ho měl rozebraný, když jsem ladil hlučnost. Časem se teplem z magnetické brzdy povolily šrouby a chtěly dotáhnout. Žádný elastogel tam není.
Dojíždím na tom pláště Continental GP. Nevydrží sice jako na silnici, ale za zimu ho nesjedu. Chce to vychytat tlak v pneu (při nízkém se přehřívá plášť a jsou defekty) a přítlak válečku (dávám ho na hranici prokluzování při nejtěžším převodu).
Hlučnost, tedy spíše vibrace do podlahy, se snížila umístěním gumové podložky pod trenažer.
Mám srovnání dvou trenažerů, Elite má váleček z elastogelu. Dochází k určitému oděru gumy, ze starého pláště bych vytrhávalou malinké kousky a jednak se tím samo mazalo a potom to lítalo trochu kolem. U nového pláště jen trošku dostane tu gumu na ten váleček. Výhoda, plášť tu neprokluzuje.
Tacx – povrch válečku je pokryt kovem, pod ním je asi totéž jak u Elite. Nedochází k žádnému otěru, při rozjíždění ale může dojít k prokluzování. Tj. chce to rozjet pomaleji, pak to už neklouže, není problém zabrat třeba na 300W. Speciální plášť by asi lépe přilnul, což by se týkalo toho rozjíždění. V Decathlonu když mají vystavené trenažery na vyzkoušení, tak tam nedávají speciální pláště, chodí to normálně. Někde dokonce měli upnuté i MTB a neklouzalo to, jen trošku hlučné.
Na kovový váleček bych dal obyčejný plášť. Nepozoroval jsem ani zahřívání pláště, horké mám spíš ten kotouč (setrvačník) u brzdicí jednotky trenažeru. Ale na Elite dřív jsem taky na starém plášti píchnul, asi chce správně nahustit.
čoveče, kolik MWh jsi na různých trenažerech najezdil? Musíš mít v nohách ohromný výkon/zrychlení, že máš tyto znalosti.
Výrobce nevím ale váleček jde krásně otřít. Jinak kolo v trenažéru drží dost a ta brzda je sice slabší ale taky to jde.
Ale kecko zas neprehanej. Normalne se na trenazeru dojizdeji ojete plaste,musis pocitat s defektem protoze se trochu prehrivaji,ale me se to stalo jen jednou za asi 10let v prumeru .
A nebo 4 kila a máš klid.
No nevim. Kdyz si nekdo koupi co mozna nejlevnejsi trenazer,tak si myslim ze do nej prdne kolo tak jak je a neprezouva a nema zadni kolo na vymenu.
Možná jak který plášť. Zkoušel jsem Schwalbe Lugano a nějaký Continental. Obojí se chovalo stejně. Plášť šel rychle dolu a vlastně se stěhoval na váleček, kde zůstávaly vrstvy gumy. Od doby, co jsem pořídil ty zelený Kinetic trenažerový, tak mám klid, nic se nesjíždí, váleček se nezasírá. Přes zimu jezdím většinou na trenažeru. Tak cca 5× týdně většinou hodinu.
Možná na to má vliv to, že to je smart trenažer a do kopců to zvedá zátěž a člověk musí řadit. To asi namáhá ten plášť o poznání víc. Co já vím? Moje zkušenost je ta, že venkovní plášť sjedu během pár hodin, trenažerový tam mám už tři roky a drží.
Plast na trencl je na trencl ideal,ja jen rikam ze dojizdet stare plaste na trenclu je pro mne lepsi nez nakup novych trenclovych. Vetsinu veci dojizdim,dochodim atd. az do smrti. Nerad vyhazuji upotrebitelnou vec,takze co s ojetym plastem.
Mam Conti UltraSport 2, 16000 najeto, z toho 90–100h na trenazeru, valcich a plaste jsem jeste nemenil
Přesně. Už jsem to tu psala x krát. Naprostá zbytečnost speciální plášť. Jezdila jsem opravdu hodně běžně 4h nonstop na trenažéru ve všech možných intenzitách. Bez defektu ale mám lepší trenažér na válečku je elastogel není kovovej. Ten jsem nikdy neměla hlavně kvůli randálu.
Takže píšeš, že máš omezený zkušenosti. Moje zkušenosti jsou taky omezený. Omezený na ten trenažer, co mám doma a na Zwift. A mě to venkovní pláště žere rychle. Chceš i mě přesvědčovat, že jsem ten zelenej trenažerovej plášť kupoval naprosto zbytečně, když jsem předtím dva venkovní pláště svlíknul z kůže během několika hodin?
Jo a máš smart trenažer? Jezdíš Zwift a tam třeba k tomu vysílači nahoře na kopci? Máš to šoupátko „Trainer difficulty“ nastavený na max nebo alespoň přes polovinu? Jestli ne, pak dost možná porovnáváš hrušky s jablkama.
Jo a kovový váleček dost možná není zdroj randálu. Kinetik, co mám doma, je tichej a přesto kovovej. Kravál půjde spíš od ložisek a případně od brzdy.
Přesně. Je sakra rozdíl jet v podstatě při konstantním zatížení a nebo nastupovat v závodech na Zwiftu, spurtovat tam 1kW, jezdit 10s intervaly na max s ostrými nástupu ze sedla atd… neporovnatelné!
Pokud někomu dojet jetý plášť stačí, OK, ale ať to proboha nevnucuje jako dostatečné řešení pro všechny.
Stejně je to vtipný, každý druhý tady utratí za kolo, hadry a ostatní krámy okolo kol desetitisíce, někdo i víc, než za auto a hádáme se tady okolo nutnosti použití speciálního pláště za cca šestistovku :-)
Já to vůbec neřešil, koupil na bazoši levné záplety, obul do plášťů Tacx, mám klid a netahám domu kolo se špinavejma kolama.
Normální ne… Navíc je to tu o tom pseudotrenažéru z Lidlu…
A obráceně…
Tak na trenažer z lidlu, už vidím, jak na tom někdo spurtuje 1000W, jezdí ostré intervaly ze sedla atd. Na takovýto trenažer poslouží starý plášť, nebo nějaký nový za 120Kč, aby byl hladký. Tohle si někdo řídil k rehabilitaci, na pořádný trénink má válce, kam se ale bojí.
Já bych si taky pořídil spíš Tacx nebo nějaký jiný značkový, zkrátka kvalitnější trenažer. Až na druhém místě bych řešil jestli speciální plášť. Pro trénink vytrvalosti stačí obyčejný plášť, já na něm bez problémů jedu i 300W. víc mě nezajímá, já mám trenažer proto, abych v zimě měl nějakou zátěž a na jaře nezačínal z nuly. Třeba včera jsem radši sedl na kolo a jel hodinu a půl venku, což mi přijde lepší než sedět na i kvalitním trenažeru. Jezdit se dá i v zimě, v mírnější verzi mi stačí, aby nebyl mráz nebo jen do minus 2 a suchá silnice. Kdo chce pořádně trénovat, tak klidně pojede venku i dneska, když je plno sněhu a teplota kolem 0.
Trainer difficulty ve Zwiftu ale resi rozsah prevodu, ne obtiznost / odpor trenazeru, tzn, snizenim na 50 % je jako kdyz das misto prevodniku 53 treba 48.
Trainer difficulty ve Zwiftu je nastavení, který řídí, jak moc se % stoupání promítá do odporu brzdy. Když je to na max, to je doprava, pak by to mělo odpovídat realitě. Ve smyslu že člověk musí řadit jako v reálu, aby ten kroutící monent utáhnul, když jede do kopce. Když je to úplně doleva, tedy na nule, pak se gradient stoupání nepromítá do nárůstu odporu brzdy nijak. Pak se vlastně z smart trenažeru stane stupid trenažer. Při nastavení na 50% to znamená, že při 12% stoupání ve Zwiftu dává brzda odpor asi jako 6% v reálu. Takže člověk sice musí řadit, ale ne tak často.
Tedy nastavení na max (a jakýmkoli větším než 0) vede k tomu, že spolu s % stoupání stoupá i odpor brzdy a tedy se zvyšuje přenášený kroutící moment. Takže stoupá namáhání toho pláště, protože přenáší vyšší kroutící moment. Tím je to neporovnatelné s jízdou na válcích, protože tam kroutící moment neroste.
Abych to ještě přiblížil. Na jaký převod jezdíš ve Zwiftu po rovině nebo na hloupém trenažeru? Já asi tak 50 vepředu a vzadu 13 nebo i 12. Když jedu stoupání nahoru k tomu vysílači, tak řadím i 34/32. To je rozsah asi 400%. Tedy kroutící moment klidně naroste na 4 násobek i při těch samých wattech.
Já si vysvětluji potřebu používat ty trenažerový pláště právě v souvislosti s smart trenažerama a tímhle efektem, který znamená násobně vyšší namáhání ve stoupáních.
Já jsem píchnutí na trenažeru zažil, taky na elastogelovém Elite. Asi chce správně nahustit, píchnutí se týkalo starého sjetého pláště, u nového ne.
Objednal jsem plášt na trenažéř tak to zkusím a dám vědět
Použiju vlákno. Nevíte prosím je nějaký zásadní rozdíl mezi trenažerem Elite Volare Mag Elastogel (respektive teď v tom novějším provedení se to jmenuje Elite Force či Novo Force Mag Elastogel, prostě ten nejzákladnější model) vs. Elite Qubo Power Mag Elastogel? Oba se snad již neprodávají takže hledat nejake info je problém, oba by měly být hloupé, magneticky bržděné, s elastogelem a s 5 respektive 8 stupni odporu. Ani nevím jaké mohly být původní cenovky?
A trenažér z Lidlu?
Zásadní rozdíl je v systému přenosu síly. Zatímco u novo force se brzdící váleček přitáhne k plášti normálně šroubem, tak u qubo se přitlačuje vlastní vahou jezdce a nic se nešroubuje.
Jo jo máš pravdu, teď jsem se na to teprve kouknul pozorněji, jasný rozdíl je v samotné konstrukci. U Volare celou brzdnou jednotku přitlačuje na plášť pružina (toto používám a naprosto vyhovuje) případně u Novo Force a mnohých jiných stavěcí šroub a tím pádem si přítlačnou sílu může člověk nastavit (tady je asi prostor pro chybu v nastavení a z toho potom vznikají ty nekonečné dementní diskuze o tom proč se některé pláště sjíždí rychleji, defektí se, jestli je nebo není potřeba speciální treninkový plášť a bla bla bla…) Systém přítlaku vlastní hmotností kola a jezdce u toho Qubo ve mě zrovna moc důvěry nevzbuzuje. Myslíte, že je tento systém obecně lepší? A v čem, že se mění přítlak změnou těžiště při jízdě ze sedla? Výhoda nebo nevýhoda? A prodávaly se teda ty Qubo trenažery obecně dráž než ty klasické konstrukce?
Kupoval jsem trenažér na podzim a váhal jsem přesně mezi těmahle dvěma. Qubo bylo myslím asi o 1400 dražší. Zkouknul jsem řadu testů, a i když qubo vypadá geniálně jednoduše, tak to často kritizovali. V podstatě z logickýho důvodu – pokud je jezdec lehkej a opře se do toho, váleček nemusí bejt přimáčklej dostatečnou silou a bude podkluzovat. Naopak když bude jezdec těžkej, bude to celý hlučnejší a sežere to víc pláště. Navíc se to ještě celý blembá. Takže jsem vzal Novo Force, abych si sílu nastavil sám a kolo stálo pěvně na místě a jsem po třech měsících používání maximálně spokojenej.
Díky za názor. Vidím to podobně. Bylo by fajn kdyby tady napsalo víc lidí své zkušenosti.
O trenažéru z Lidlu, si myslím, je toho tady až dost…