Nazdar!
Nez me zahrnete komentari typu: googluj, prohledej historii, apod., tak bych rad rekl, ze to uz jsem udelal. Problem je, ze jsem bohuzel z dostupnych informaci nepochopil to, co pochopit potrebuji. Proto prosim ochotne dobrosrdecne kolegy o radu:
Doposavad jsem na kole jezdil, jak to slo. Silnici, malo km/rok, minuly rok nejak 4000. Minuly rok me ale dost nasralo, ze nekdy na zacatku cervna, kdy jsem konecne na svych oblibenych trasach (50–80km) zacala jezdit zpusobem, ktery mi prinasel nejen radost, ale i uspokojeni (prumer 32 km/h), prisel ubytek formy a ani aktivni, ani pasivni odpocinek nijak nepomohl, proste jsem od te doby jezdil hur a hur. Tak jsem si rikal, ze bych to zacal delat nejak rozumneji.
Pres zimu nedelam vetsinou skoro nic, nema cenu se v tom babrat, to takhle asi zustane. A ted: kdyz zacnu v breznu jezdit, chtel bych si nejdriv najezdit vytrvalost a pak se nejak zlepsovat, tak abych dejme tomu v cervenci jezdil krasne a rychle, neb je teplo a bavi me to. Jak na to? Necham si asi zmerit laktat, ale az budu mit vysledky, neni mi tak uplne jasne, co presne znamenaji:
co presne je aerobni prah a co presne anaerobni prah? Doposavad jsem si myslel, ze existuji tri zony: klid, aerobni zona, anaerobni zona. Ono je to jinak?
Kdyz budu mit anaerobni prah, rekneme, 150, jak mam najizdet vytrvalost? Proste a jednoduse 0–150 (a nezustavat dlouho u te horni hranice? nulou samozrejme nemyslim nulu, ale nejniz, co to jde) – nebo bych se mel drzet v klidove zone, pokud teda vubec existuje, tzn. treba do 120?
Kdyz najezdim dejme tomu 1000km bez prekroceni anaerobniho prahu, mel jsem za to, ze je na case zaradil intervaly, tzn. dejme tomu trikrat za vyjizdku si bud na rovine zasprintovat nebo rychle vyjet kopec. Je to tak?
Jak pak dal? mam zkouset zustat dlouhoboe tesne pod anaerobnim prahem?
Tipuji, ze to mam dost popletene, proto bych rad, kdybychom (kdybyste) tyhle informace pekne shrnuli do jednoduche kostky, urcite to pomuze i jinym…
DEKUJI!!!