• Kopik89

    Ahoj,

    je lééto, venku kráásně, sluníčko svíítí. Krásnej pocit jít si večer když už neni vedro dát pár hodinek na silničce a vypnout u toho.

    Mě se však už v hlavě přemítaj myšlenky na dobu, kdy už tak hezky neni, sluníčko ani náhodou nesvítí, venku je takzvaně že bys psa ven nevyhnal. I v těchto blátivejch měsících potřebuje člověk jako já vyrazit ven a točit nohama. Na silnici je vítr ,mokro a hlavní kolo – fulla chci bahna co nejvíc šetřit z pohledu ekonomického. Tudíž o co mi konečně jde !

    Přemýšlím nad nějakou low cost stavbou se systémem 1×9(10). Jde mi hlavně o Rám, vidlici, brzdy a pohon. Co by ste poradili jako takový nejbytelnější řešení ? Přes léto mam 87–89kg přes zimu 93. Kolo by plnilo učel jak už sem řek jako najiždeč techniky a blátivejch/zimních kilometrů.

    Má smysl stavět na Rámu Force ? Jsou za bezkonkurenční ceny. Nebo radši vzít nějakou Meridu. Na Axitu sem viděl za cca 6,5k. Strop bych chtěl někde 15–18k celkově za kolo. To je tak asi pulka ceny co by mě stály nový díly na fullu kdybych na mě jezdil nustále v každym počasí. Díky za postřehy, názory cokoliv.....

    0 0
    • Evilcleaner  

      Pokud mluvíš o tréninkovém účelu, tak hádám, že budeš řešit i tuhost rámu. Z tohoto hlediska bych vyřadil základní řadu Force a uvažoval o vprodávájícím se modelu 29er (za super peníz nesrovnatelně lepší rám), jinak se dají najít i jiné poměrně povedené levné rámy – např.: scud (pokud nejsi moc vysazený na lak a nálepky pod ním), případně Maxbike m509 (sice dražší než ostatní zmíněné ale prakticky bez slabin). Vidlici asi nic moc lepšího v této ceně nevymyslíš než Raidon XC (už je dostupný i s 15 osou), brzdy podle peněženky shimano alivio m447 nebo podstatně lepší a dražší deore m615. Pohon bych volil zase podle peněženky bud alivio nebo deore. Devítkovou kazetu seženeš s největším rozsahem 11–34 (309% rozsah), desítková má standardně až 327% (11–36) a jde to vylepšit výměnou pastorků na 363% (s 40z pastorkem) – tohle ještě dá klasický šaltr. Jestli to má být do bahna, tak bych zauvažoval ještě nad nábojema – hodilo by se zvolit něco slušně zatěsněného.

      Kokpit stačí poměrně levný force basic – vypadá slušně a lze si vybrat ze spousty variant profilace řidítek (ale délky představce jsou pouze po 2 cm)

      0 0
    • Singlespeed  

      Maxbike má rámy za pár peněz, k tomu pevnou vidlici, třeba Force za cca 1500 Kč, ohodit Alivkem a můžeš se bahnit za lidovou cenu.

      http://dily.maxbike.cz/…/ramy/mtb-29

      0 0
      • Kopik89  

        Maxbike rámy jsou fajn, ale ty m509 koukam na skladu už nemaj, Mohl bych je zkusit u nich poptat jak na tom jsou. Nějaký zkušenosti s pevnou vidlí? Ta Max bike carbon pevná vidle, abych to v první zatáčce nezlomil. Jinak mě to velice láká, je to velká úspora hmotnosti a starostí se servisem.

        0 0
    • Kopik89  

      Tak jsem zpět. Věci se daly lehce do pohybu. Dostal se ke mě za pár káblí rám od RBčka v XLku konečně.

      Takže zbytek věcí budu postupně dávat dohromady co se naskytne. Do pořádný zimy času dost. Jediná věc která je pořád ve hvězdách je vidlice. jelikož RB rám má tapered hlávko, vidlice je poměrně drahá záležitost. Asi bych rád pevnou vidli. Má smysl karbon vidle? nebo stačí ocel? Nějaké zkušenosti ? Je tam dost velikej rozdíl v ceně. Na nějakou pěknou karbon bych stejně neměl. Max na Číňana.

      0 0
      • Breakpain  

        Přijmi omluvu … ale nakoukl jsem do profilu … ty sedláš epica a nemáš na karbon vidlici ? … to mi hlava nebere …

        0 0
        • Kopik89  

          Mě zas hlava nebere lidi co se zabejvaj kdo na co má. Ale dobře odpovim ti. Ano právě proto, že sedlam Epica a chci živit druhý kolo, respektive třetí se silničkou, nemam(pardon nechci mít) na karbon vidlici, protože krom Bike života mam ještě další život, kde živim auto a mezi tim musim ještě stíhat chodit do práce.

          0 0
          • 777rada  

            Za mě: Ano, soustředěný, dobře vyspaný, zkušený jezdec na dlažebních kostkách když na rovině drtí 52×?? by -možná?- poznal rozdíl mezi karbonovou a ocelovou vidlicí kdyby měl vedle sebe někoho kdo by mu to ochotně na stejném kole vyměňoval furt dokola. V lese na kořenech šutrech na blátě na tlustých a -nejspíš?- podhuštěných gumách? Nemyslím si. Nedávno jsem na bikový rám pořizoval z Anglie toto:

            http://www.on-one.co.uk/…rk-disc-only

            0 0
          • hovanec  

            Ocel je fajn, taky ta vidle bude pracovat. Sice hmotnostně dost vysoko, ale je zase nezničitelná. Karbon bude mít nespornou výhodu a to v pohlcování vibrací. V terénu to asi moc nepoznáš. Jde o takové ty drobné rázy, co se přenášejí do rukou a pak z toho bolí zápěstí a někdy celé paže.

            0 0
          • Mr.Dan  

            Moc bych to nedramatizoval, celokarbon vidle na mýho bajka stála 1600 + několik stovek poštovný + clo, dohromady asi 2500Kč, váží 460g a je výborná. Pokud ti někdo bude vařit ocelovou vidli, tak věřím, že se na tuhle cenu ani nedostane…

            0 0
      • Singlespeed  

        Proč jsi zavrhl tu hliníkovou Force? Na kupkole stojí, myslím, pořád pod 1300 Kč a do tapered rámu ji dáš pomocí redukční misky za cca 150 Kč.

        0 0
    • davidk1  

      Také jsem o něčem podobném přemýšlel. Moje představa je levný 29er rám, pevná vidle, low-cost osazení, nejlépe ze zbytků, co se válí doma. Pohon 1×9 nebo 1×10. Kola 27,5" s nějakými širšími ráfky a široké pláště 27,5+. Odpadne údržba vidle a smyku v bahně. Pohodlí a záběr by měly zajistit 2,8" široké pláště, v případě potřeby možnost přehodit 29" kola s plášti dle potřeby. Máte s tím už někdo zkušenost?

      0 0
      • Singlespeed  

        Do většiny běžných rámů a vidlic se 7–8 cm široké gumy nevlezou, takže bys musel koupit něco speciálního.

        0 0
      • Kopik89  

        Jakmile vyresim vidli zacnu shanet zbytek. Mam stejnou predstavu. Ale musim poatupne nooo. Nevali se nekomu doma navic kola 29 a starsi kliky?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.