• Volovec

    Ahoj, mate nekdo tip na triatlonove nastavce – idealne podobny typ jako Profile Design T2+DL – http://www.koloasport.cz/…-na-casovku/ ?

    Podminkou je, aby pasovaly na riditka 26 mm, splneni pravidel na hakovy triatlon by byl bonus navic.

    Vyse odkazovane se mi za cenu cca 3 litry zdaji i vzhledem k vaze predrazene.

    Dival jsem se i k sikmookym soudruhum, tam jsem nasel ale jen casovkarske komplety, samotne nastavce ne.

    0 0
    • Smejči  

      Zkusím vzkřísit toto téma. Chtěl bych pořídit triatlonový nástavec. V životě jsem žádný nejezdil ani nezkoušel. Prosím tedy o radu, jaký je vhodný, který raději nebrat, protože se mi na něm špatně pojede apod. Jedná se mi spíš o dálkové přejezdy, abych si odpočinul a změnil pozici než o triatlon (který, ale nevylučuji). Dík.

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Tady si je můžeš za pár korun půjčit, aby ses ujistil, že je nechceš:

        http://www.tri-pujcovna.cz/…ke-nastavce/

        Problém je, že na všem kromě kozy budeš vždycky strašně nataženej, takže posed (poleh :-) bude cokoliv, jen ne pohodlný a efektivní. Ale, jako obvykle, je to zkušenost nepřenosná, každý si tím musí projít…

        0 0
        • mvd  

          Vysvětli mně prosím jednu věc. Jezdíš to, máš s tím spoustu zkušeností. Na poslední časovce TdF (tý horský) jsme mohli vidět (snad s výjimkou skládačky Liberta) všechno, na čem se dalo jet. Plnotučná časovkářská koza, standardní kolo s nástavcema, ale i standard bez nástavců. Ale většina právě jela na standardu s nástavcema, což Ty uvádíš jako nevhodnou kombinaci.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Ale oni (závodníci) nepožadují pohodlí. A v této časovce většina z nich ani nepotřebovala být rychlá, stačilo stíhat limit. Rozdělit si můžeš peloton na tyto části:

            1. Ti, co závodili ⇒ koza, aneb Froome, Dumoulin, Purito, Quintana
            2. Ti, co na to úplně kašlali ⇒ silnička bez nástavců, třeba Pašitář
            3. Ti co nezávodí, ale nechtěj se dřít do kopce, tak pojedou radši rychlej rovinu ⇒ silnička s hrazdou, většina
            4. Ti co neodhadli setup; jasně, Richie, který doufal, že získá ve stoupání i v technickém sjezdu víc, než ztratí na aerodynamice. Marně :-)

            Takže pokud tazatel plánuje jezdit časovky do vrchu s krátkou rovinkou před začátkem stoupání, nezáleží mu na pohodlí, ale nepotřebuje být nahoře nutně první (nebo potřebuje, ale jmenuje se Richie Porte), silnička s hrazdou bude dobrá volba. V jakémkoliv jiném případě to bude volba špatná.

            0 0
          • Marskatin  

            Neznám materiální zázemí týmů, ale vzpomínám si, že před cca 15 léty bylo běžné, že špičkový materiál měl jen lídr, případně pokud byl někdo elitní časovkář. A to i v US postalu. pak vybavení klesalo a ti, co měli za úkol pouze nechytit limit jezdili na běžných strojích s nádstavci, maximálně s diskem vzadu…

            0 0
            • Kysky  

              Dneska mají kozu pro každýho. Nebo jsi viděl v úvodní časovce že by jel někdo na klasický silničce?

              V týhle časovce o k terý je řeč, šlo o váhu kola, protože se jelo převážně do kopce

              0 0
              • Marskatin  

                Tu jsem neviděl.

                I tak považuji mít kozu pro každého za zbytečnost. A mám pocit, že zrovna dva tři roky zpět jsem někde zaslechl, že kozy se u některého týmu sdílely a hned po závodě byly převáženy na jiný souběžný závod.

                V té časovce, o které je řeč, šlo o váhu kola, protože se jelo převážně do kopce.

                Závodníci na to neměli, tak jednoznačný názor.

                0 0
                • Kysky  

                  Protože to bylo do kopce tak proto jsme viděli tolik variant. Na rovinatou jedou všichni na koze.

                  0 0
              • Marskatin  

                V úvodní časovce jel na klasické silničce Bardet.

                0 0
                • Kysky  

                  Klasickou silničku si představuju hodně jinak :D

                  0 0
                  • Marskatin  

                    Tak pokud nandaním časovkářských řídítek na klasický rám, který ani nemá prvky dnes běžné " aerosilnice", vznikne podle tebe koza, tak je jasné, že se nedomluvíme.

                    Izalco Chrono to rozhodmě není.

                    0 0
                    • Kysky  

                      Ano, není to koza ale je to aero silnička. Na kterých kdekdo jezdí časovku. I na českým mistráku jelo kolik kusů Venge Vias

                      Klasická silnička na časovce znamená to, na čem jezdějí v horách + časovkářský nástavce. A né aero model s časovkářskými řidítky

                      0 0
                      • Marskatin  

                        Opět nemáš pravdu. A čím dál více se do toho zamotáváš neustálými úkroky stranou a začínáš popírat sám sebe.

                        Izalco Max je rám sestrojený s ohledem na maximální tuhost při minimální hmotnosti ne na to aby byl aero. Dokonce se chlubí, že je verze disc to nejlehčí je nejlehčí rám pro diskové brzdy. Aero to není a ani výrobce to netvrdí. Takže dle tvé klasifikace jel Bardet na klasické silničce

                        Když jsi zmínil Venge Vias tak si s ním Izalco Max trochu porovnej, můžeš zahrnout i Trek Madonu nebo giant propel, jakožto další zástupce aerosilniček. Rozdíly jistě najdeš sám. Např. schované brzdy atd.

                        Howg.

                        0 0
          • kemo  

            Ještě (neřeším teď TDF) je potřeba rozlišovat mezi klasickou silničkou s hrazdou a klasickou silničkou s upraveným posedem (sedlovka+sedlo) s hrazdou.

            Na druhém můžeš zajet slušnou časovku, mít to relativně pohodlné a zvláště v kopcích tolik neztrácet. Na prvním i druhém jsem to zkoušel a první má do dokonalosti daleko, druhé se vcelku dá.

            0 0
      • Kysky  

        No v týhle pozici si fakt odpočineš

        0 0
      • Marskatin  

        nebyl bych tak ultimátní jako ti co reagovali přede mnou. Nadstavců jsou tři ******, lišísí se vším možným délkou, polohou opěrek, šířkou, výškou nad řidítky…

        A pokud nejde o striktně nejvíce aero polohu – rozuměj nejméně pohodlnou, tak to jako úlevovou možnost vozí i jezdci na transkontinentálech jako je RAAM.

        0 0
      • Marskatin  

        A jelikož tady někde v úvodu padl „hákový tritlon“, tak tam nadstavce nesmí doprředu přesahovat přes brzdové páky. A to už vůbec není žádné pohodlí a odpočinek.

        0 0
      • Smejči  

        Perfektně to vystihl Marskatin – nejde mi to striktně o aero, ale o pohodlnou pozici. A právě jsem se inspiroval Sváťou Božákem, který to vozí.

        To že to není pohodlný – mě stačí, když si na rovině opřu předloktí o řidítka a hned si ulevím. Nechci v těch nástavcích jet komplet 12h. Ale občas tak, občas tak a pak zase tak…střídat to.

        A díky kokoska.rokoska – o půjčovně jsem fakt nevěděl.

        0 0
        • kokoska.rokoska  

          Nneí zač, rádo se stalo.

          Ještě jednou Tě upozorním: Budeš jen obtížně hledat méně pohodlnou pozici na kole, než v hrazdě na silničce. I když otočíš sedlovku a napíchneš se na špičku sedla bude to moc dlouhé, lokty budeš mít moc vysoko a váhu moc vzadu.

          A opravdu neřeš závodní setup (byť pro RAAM), tam opravdu nikdo neřeší pohodlí (i kdyby tvrdil opak).

          0 0
          • Marskatin  

            Souhlasím s tvým shrnutím vybavení pro hrskou časovku.

            Co se týče nastavení u využití pro RAAM a podobné závody, myslím, že to vidíš příliš optikou disciplíny, které se věnuješ s kde je výkon řekněme do 5,5 hodiny.

            0 0
          • Smejči  

            Vyzkouším tu nejdřív tu půjčovnu.

            0 0
    • kemo  

      Souhlasím s kolegy – bez vyladění pozice sedla se nebude jednat o pohodlnou pozici, ve které bys dlouho vydržel. Taky jsem si tím prošel. Záleží jak jsi velký, ale co jsem zkoušel krátké nástavce pro hákový triatlon, tak jsem na nich vyloženě trpěl a raději jsem se držel na beranech dole.

      K pořízení poradím – koukni i na ebay. Já měl kliku a koupil jsem z .de prakticky nové Profile Design za třetinovou cenu co stojí nové.

      0 0
    • jah  

      Taky bych se, s dovolením, připojil s dotazem. Už dlouho pokukuju po něčem, jako jsou špenáty. Účelem by mělo bejt „natažení posedu“ na zimáku, ze kterýho už jsem asi trochu vyrost. Má tady s něčim takovym někdo zkušenost? Dík.

      0 0
    • DonE  

      Ať nezakládám další vlákno :). Nějak mě v poslední době na trekkingovém kole při jízdě nad 2h bolí záda a mám pocit, že by pomohlo se na rovné silnici více natáhnout. Prostě jen úchop navíc. Mohly by triatlonové nástavce pomoci?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.